Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Jonny Howson ..  (Lest 84528 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Papi

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #30 på: Juli 18, 2009, 14:12:41 »
Naylor kaptein.
Howson vise, og Delph visevise.....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Kickthemdown

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #31 på: Juli 18, 2009, 21:33:42 »
Naylor kaptein.
Howson vise, og Delph visevise.....
Ja takk til en lokal gutt som kaptein. Håper Howson fortsetter den positive utviklingen i år.  :)

Alta-White

TK20

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #32 på: Oktober 28, 2009, 08:29:05 »
Fikk ikke hørt hele kampen mot Bristol Rovers i går, men jeg har fått inntrykk av at Howson hadde en liten redemption. Stemmer det? Hvor godt spilte han egentlig?

flynn

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #33 på: Oktober 28, 2009, 08:34:56 »
Ifølge Eddie Gray og Thom Kirwin var det Howson tilbake på sitt beste i går. Også Doyle fikk skryt, tydelig at vi fikk bedre tak på sentral midtbane enn tilfellet har vært den senere tiden.

flynn

Promotion 2010

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #34 på: Januar 16, 2010, 18:21:12 »
A PL star in the making : Leeds United’s Jonny Howson
Date: 15th January 2010 at 3:00 pm |

While most Premier League and Championship level managers focus on Leeds will primarily be on striker Jermaine Beckford, Leeds United boss Simon Grayson may well be pleased at one aspect of the media circus surrounding his freescoring striker, as it is keeping the focus off another young and very talented Leeds player who looks to have the ability and skills to play at Premier League level one day; 21 year old midfielder and vice captain Jonny Howson.

Howson made the breakthrough into the Leeds first team aged 18 under manager Kevin Blackwell after impressing in the reserves. Blackwell was sacked immediately after Howson’s debut for Leeds in the Carling Cup and new boss Dennis Wise handed Howson his first league start in December 2006 against Hull City. Howson had an exceptional game in midfield, his industry and passing catching the eye and deservedly earning him the Man of the Match award for his performance.

Despite the quick start Howson found himself in and out of the team under Wise and it was only when Gary McAllister became manager that Howson became a regular in the heart of midfield, winning many plaudits with his performances. Howson first really came to national attention however during the 2007-2008 play offs when he had something of a sweetly-bitter experience. The midfielder scoring the two goals against Carlisle United that took Leeds to the play off final, where Leeds lost to Doncaster Rovers a single goal scored by James Hayter. A goal for which many felt Howson was at fault for not marking the Doncaster striker a little more tightly.

A year later and Leeds made the play offs again but this time were defeated at the Semi Final stage by Millwall. For Howson it was an up and down season, the emergence of Fabian Delph initially saw his place in the team under threat, but Howson bounced back to reclaim his regular place in the side by the midpoint of the season and since then, he has been an established and first choice member of the team ever since, eventually earning the honour of being named captain on the eve of the 2009/2010 season when current club captain Richard Naylor was injured. Howson led Leeds to an impressive undefeated start to the season before Naylor returned and his performances since have been outstanding including playing a huge part in the sensational victory over Manchester United at Old Trafford. It was Howson’s fantastic long ball that sent Jermaine Beckford into the clear to score the decisive goal.

What impresses most about Jonny Howson is his all round ability. Nowadays many midfielders are typecast as either defensive midfielders, like Mascherano or attacking midfielders like Gerrard. Howson is a true all rounder in the style of Bryan Robson. He can defend capably, he can create and he can also score goals. He has a fantastic shot on him from distance, he passes accurately and incisively over all distances and he has a tremendous workrate and an application that are a fine example to any player in the game. Physically he is stronger on the ball than he looks and perhaps what Leeds fans like about him the most, is that he is an ardent Leeds supporter and has been since childhood.

Howson certainly has the ability and potential to play at the highest level, but the player may well hope to continue his success at his boyhood heroes in the hope that he can achieve that goal while playing in the all white kit at Elland Road.


http://www.footballtransfertavern.com/premiership/a-pl-star-in-the-making-leeds-uniteds-jonny-howson?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TransferTavern+%28The+Transfer+Tavern+Home+Page%29
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

TK20

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #35 på: Mai 10, 2010, 18:35:45 »
Midfield hero extends Whites deal

Leeds midfielder Jonny Howson has been handed an additional year on his current contract, which commits his future to the club until 2012.

http://www.teamtalk.com/leeds-united/6145832/Midfield-hero-extends-Whites-deal


Herlig med ny kontrakt til Howson! Men hvorfor bare ett år?

Runar

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #36 på: Mai 10, 2010, 19:07:07 »
Midfield hero extends Whites deal

Leeds midfielder Jonny Howson has been handed an additional year on his current contract, which commits his future to the club until 2012.

http://www.teamtalk.com/leeds-united/6145832/Midfield-hero-extends-Whites-deal


Herlig med ny kontrakt til Howson! Men hvorfor bare ett år?

Tullete sak egentlig - De var gitt i den forrige kontrakten hans at han fikk forlengelse med 1 sesong automatisk ved et opprykk.
 

B-m

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #37 på: Juni 16, 2010, 20:06:22 »
Hva tror folket om Jonny Howson neste sesong?

Jeg er en stor fan av Howson, og tror han kan bli en habil Championship-spiller. Han er atletisk, lite skadforfulgt(undervurdert egenskap), har gode basisferdigheter samtidig som han har en stor arbeidskapasitet.

Jeg synes Howson fikk unødvendig mye kritikk sist sesong, og for mye ansvar på skuldrene når laget ikke presterte. Howson var 21 år sist sesong, og spilte utrolig mange kamper for oss. Hele 50 kamper, noe som er mye for en 21 årig midtbanemann. Og selv om jeg syntes han var god i de fleste kamper jeg såg, så viste han stor karakter i de virkelige viktige kampene vi spilte.

For de av dere som har sett intervju av Grayson og sett Leeds spille så krever Grayson mye fra sine midtbannemenn, det skal være et intens press på ballfører og alle skal jobbe like mye fremover som bakover.
Min teori på hvorfor formen vår dippet etter jul var en hard pre-season (kort ferie pga 2 play offs på rad), og et råkjør på våre midtbanemenn, og da Howson, Doyle og Snoddy. Alle de tre sistnevnte var knackered siste halvdel av sesongen (Spesielt Snoddy merket dette i min mening). Når jeg i ettertid ser på statistikk ser jeg at disse 3 er overlegne i antall spilte kamper, tilfeldig? Neppe. Om Grayson skal ta all kritikk her vet jeg ikke, men slaget av Prutton var kanskje ikke det smarteste som ble gjort.

Uansett, jeg tror Howson kommer på årets lag i the championship neste sesong!
Watch this space


« Siste redigering: Desember 12, 2010, 20:10:53 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Tom S

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #38 på: Juni 16, 2010, 20:18:40 »
Har veldig sansen for Johnny og er skikkelig spent på om han fortsetter utviklingen og tar nivået i championship.
Johhny er ein hardtarbeidende box-til-box-spiller med overblikk og god pasningsfot. Kommer ofte på gode løp og avslutter bra.
COME ON LEEDS !!

Kickthemdown

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #39 på: Juni 16, 2010, 20:27:45 »
Jeg tror Howson går mot en mye bedre sesong i 2010-11. Dette begrunner jeg i at CCC utvikler seg mer og mer i retningen av PL, der midtbanespillerne får mer tid med ballen får de blir sparket i bakken. League one passet ikke Howson fordi det blir fort altfor mange tette dueller og der er Johnny svak. Han er soleklart mye bedre når han får tid med ballen i bena og når han får rom til å gå på noen sugende løp i bakrommet uten ball.  :)

Kilkenny går mot en enda større sesong, tror jeg. Herlig spiller når han får litt tid på seg til å behandle ballen.

Uansett... Vi trenger flere midtbanemenn! Howson og Kilkenny bør ikke spille sammen, det blir for lite muskler igjen. Hvor er du David Batty Junior?

sportcarl1

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #40 på: Juni 16, 2010, 21:41:04 »
Jeg tror Howson går mot en mye bedre sesong i 2010-11. Dette begrunner jeg i at CCC utvikler seg mer og mer i retningen av PL, der midtbanespillerne får mer tid med ballen får de blir sparket i bakken. League one passet ikke Howson fordi det blir fort altfor mange tette dueller og der er Johnny svak. Han er soleklart mye bedre når han får tid med ballen i bena og når han får rom til å gå på noen sugende løp i bakrommet uten ball.  :)

Kilkenny går mot en enda større sesong, tror jeg. Herlig spiller når han får litt tid på seg til å behandle ballen.

Uansett... Vi trenger flere midtbanemenn! Howson og Kilkenny bør ikke spille sammen, det blir for lite muskler igjen. Hvor er du David Batty Junior?
jag tror mer på howson än kilkenny, jag tror inte på de 2 tillsammans blir ett för lätt innermittfält, däremot howson och en ny spelande defensivt hårdjobbande  mittfältare  tror jag han kan utvecklas ytterligare ett steg
 

mac_gyver

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #41 på: Juni 16, 2010, 21:47:10 »
Har også klokketro på Howson! Han spiller med hjertet utenpå drakta ;D herlig fyr
Pride of Yorkshire

Torpe-do

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #42 på: Juni 18, 2010, 13:28:25 »
Har også klokketro på Howson! Han spiller med hjertet utenpå drakta ;D herlig fyr

Jepp, jeg også :)

Samtidig som han har reddet "opprykket" for oss to ganger. Play-off mot Carlile, og nå siste kampen mot Bristol. Tydelig at karen kan prestere under press.

fjellhaugen

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #43 på: Juni 18, 2010, 15:22:03 »
Har også klokketro på Howson! Han spiller med hjertet utenpå drakta ;D herlig fyr

Jepp, jeg også :)

Samtidig som han har reddet "opprykket" for oss to ganger. Play-off mot Carlile, og nå siste kampen mot Bristol. Tydelig at karen kan prestere under press.

pssshhh..
hvem er det som ikke prsterer under press på ER da?..................................
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Ozzy96

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #44 på: Juni 18, 2010, 22:44:36 »
huks også god innsats mot scum og spurs ;D

Torpe-do

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #45 på: Juni 18, 2010, 23:53:16 »
Har også klokketro på Howson! Han spiller med hjertet utenpå drakta ;D herlig fyr

Jepp, jeg også :)

Samtidig som han har reddet "opprykket" for oss to ganger. Play-off mot Carlile, og nå siste kampen mot Bristol. Tydelig at karen kan prestere under press.

pssshhh..
hvem er det som ikke prsterer under press på ER da?..................................

Hehe ;)

huks også god innsats mot scum og spurs ;D

Så absolutt!

LeedsU878

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #46 på: Juni 19, 2010, 10:19:00 »
Jeg håper og tror, at Howson kan bli en veldig god Championshipspiller. Som noen nevnte over, vil han nok få litt mer tid på ballen. Svært få spillere har evnene til å følge med på det skyhøye tempoet i L1.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

B-m

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #47 på: August 05, 2010, 15:01:48 »
Synes Howson har vist imponerende takter i oppkjøringen foran denne sesongen, og da spesielt i den nye 4-3-3 formasjonen - har alle egenskapene en moderne indreløper bør og skal ha.

Jeg prøver å legge ekstra merke til Howson i kamper - synes han jobber meget disiplinert. Bestandig er det han som løper først tilbake i posisjon etter avsluttet angrep. Man ser aldri Howson gestikulere eller klage, og legger seg aldri ned og syter - som man så altfor ofte ser i dagens fotball. Synes han viser fine touch på ball og har en god fot - la merke til 2-3 geniale pasninger fra Howson i Wolves kampen.

Blir morsomt å følge Howson denne sesongen!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

mac_gyver

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #48 på: August 05, 2010, 15:19:46 »
Synes Howson har vist imponerende takter i oppkjøringen foran denne sesongen, og da spesielt i den nye 4-3-3 formasjonen - har alle egenskapene en moderne indreløper bør og skal ha.

Jeg prøver å legge ekstra merke til Howson i kamper - synes han jobber meget disiplinert. Bestandig er det han som løper først tilbake i posisjon etter avsluttet angrep. Man ser aldri Howson gestikulere eller klage, og legger seg aldri ned og syter - som man så altfor ofte ser i dagens fotball. Synes han viser fine touch på ball og har en god fot - la merke til 2-3 geniale pasninger fra Howson i Wolves kampen.

Blir morsomt å følge Howson denne sesongen!

jeg stiller opp på ER på lørdag med Howson på ryggen 8)
Pride of Yorkshire

Erik_

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #49 på: August 05, 2010, 16:19:58 »
Jeg prøver å legge ekstra merke til Howson i kamper - synes han jobber meget disiplinert.
Ikke så rart at du finner det positive du leter etter da muligens... ;)

Håper han tar steget og utviklingen fortsetter, men det skal mer til for at jeg blir like begeistret. Først og fremst skorter det på stabilitet i spillet hans. Veldig mye på og av i de siste sesongene. Også når han har glimtet til med viktige mål. Blir spennende å se.

Ps. DU søkte opp en tråd som er eldre enn èn dag gammel. DU skrev i denne tråden, i stedet for å opprette en helt ny. Og ikke for å glemme det så lot DU være å sutre over at du måtte skrive i en urgammel tråd. Jeg er mildt sagt sjokkert. :o
« Siste redigering: August 05, 2010, 16:22:08 av So Called Enrique »

lojosang

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #50 på: August 05, 2010, 21:21:50 »
Synes Howson har vist imponerende takter i oppkjøringen foran denne sesongen, og da spesielt i den nye 4-3-3 formasjonen - har alle egenskapene en moderne indreløper bør og skal ha.

Jeg prøver å legge ekstra merke til Howson i kamper - synes han jobber meget disiplinert. Bestandig er det han som løper først tilbake i posisjon etter avsluttet angrep. Man ser aldri Howson gestikulere eller klage, og legger seg aldri ned og syter - som man så altfor ofte ser i dagens fotball. Synes han viser fine touch på ball og har en god fot - la merke til 2-3 geniale pasninger fra Howson i Wolves kampen.

Blir morsomt å følge Howson denne sesongen!

jeg stiller opp på ER på lørdag med Howson på ryggen 8)

Skal han ikke løpe selv? Er det lov med ledsager også i NPC?  8)
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #51 på: August 05, 2010, 21:33:34 »
Synes Howson har vist imponerende takter i oppkjøringen foran denne sesongen, og da spesielt i den nye 4-3-3 formasjonen - har alle egenskapene en moderne indreløper bør og skal ha.

Jeg prøver å legge ekstra merke til Howson i kamper - synes han jobber meget disiplinert. Bestandig er det han som løper først tilbake i posisjon etter avsluttet angrep. Man ser aldri Howson gestikulere eller klage, og legger seg aldri ned og syter - som man så altfor ofte ser i dagens fotball. Synes han viser fine touch på ball og har en god fot - la merke til 2-3 geniale pasninger fra Howson i Wolves kampen.

Blir morsomt å følge Howson denne sesongen!
instämmer i ditt inlägg. till det vill jag säga att nu spelar han på sin rätta plats och inte som i många matcher förra säsongen på en ytterhögermittfältsplats
 

torivar

  • Gjest
Sv: Jonny Howson ..
« Svar #52 på: August 08, 2010, 12:10:39 »
Jeg er faktisk skuffet over Howson, han tar ikke nok tak og er for pinglete spesielt defensivt. Nå har han vært mer eller mindre på laget i tre og  et halvt år, og jeg synest han etterhvert bør kunne forventes å prestere på et høyere snittnivå enn han gjør. Toppnivået hans er veldig bra og han har sine glimt og ikke minst gode kamper, men så blir han borte lenge, lenge, lenge.


Tom S

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #53 på: August 08, 2010, 12:25:35 »
Howson hadde ikkje nokon stor kamp i går.
Ein grov miss på midten som sørget for 0-1 i protokollen og ein intelligent medvirkning til 1-1, resten av kampen er han under middels.

Eg har trua på Howson nettopp pga hans toppnivå.
Han har bevisst mange ganger at det bur mykje fotball i gutten, men heilt klart han må begynne å vise dette meir kontinuerlig.
Men, det er ikkje lett å spille indreløper når ankeret på midten ikkje fungerer.

Vil ikkje dømme verken Leeds som lag eller enkeltspillere etter runde 1 av 46, trur vi kommer oss utover sesongen.
Kan vere greit å få ein "welcome to the championship" i trynet med ein gang, dette viser oss og gutta at det er ein tøffere liga og høgere tempo enn vi er vant til og her må vi vere 100% skjerpet i samtlige 90 minutter.
COME ON LEEDS !!

sportcarl1

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #54 på: August 08, 2010, 12:40:56 »
Jeg er faktisk skuffet over Howson, han tar ikke nok tak og er for pinglete spesielt defensivt. Nå har han vært mer eller mindre på laget i tre og  et halvt år, og jeg synest han etterhvert bør kunne forventes å prestere på et høyere snittnivå enn han gjør. Toppnivået hans er veldig bra og han har sine glimt og ikke minst gode kamper, men så blir han borte lenge, lenge, lenge.


kan instämma att han var ganska medioker igår, men det var de 4 övriga mittfältarna och försvaret igår med,
 

torivar

  • Gjest
Sv: Jonny Howson ..
« Svar #55 på: August 15, 2010, 19:31:55 »
Trenger hvile. Lenge

Peter7

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #56 på: August 15, 2010, 20:43:53 »
Trenger hvile. Lenge
the invisible man ... :(
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Jon R

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #57 på: August 15, 2010, 23:38:10 »
Svakest av de fire på midten idag. Savner de offensive bidragene fra Howson. Spiller for ofte ballen på tvers og bakover. Sinker spillet. Spolerer muligheter for raske overganger. Mister ballen i farlig posisjon. Arbeidsmoralen er upåklagelig, men i sum skuffende.
« Siste redigering: August 15, 2010, 23:40:56 av Jon R »
Jon R.

B-m

Sv: Jonny Howson ..
« Svar #58 på: August 16, 2010, 00:13:46 »
Ikke enig, spiller en bra kamp i dag. Etter formasjonsbyttet legger Howson seg dypt, og tar ut Forest sin midtbane, mens Johnson, Sam og Kilkenny får større frihet. Howson er en spiller som kan virke anonym, spesielt på TV, men jobber ekstremt hardt - og som Grayson sier i intervju: en spiller som gjør utrolig mye som ikke den typiske fotbal-fan ser(fotballforståelse). Gjør ting enkelt og greit. At vi utspiller én av, om ikke den beste midtbanen i championship i 70 minutter, da sier det seg selv at Howson gjorde sakene bra.

Faen så latterlig å kritisere en spiller etter en flott kamp, og en latterlig oppsummering av forumets nye grinebiter: Jon R
« Siste redigering: August 16, 2010, 00:15:30 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

torivar

  • Gjest
Sv: Jonny Howson ..
« Svar #59 på: August 16, 2010, 08:40:29 »
Ikke enig, spiller en bra kamp i dag. Etter formasjonsbyttet legger Howson seg dypt, og tar ut Forest sin midtbane, mens Johnson, Sam og Kilkenny får større frihet. Howson er en spiller som kan virke anonym, spesielt på TV, men jobber ekstremt hardt - og som Grayson sier i intervju: en spiller som gjør utrolig mye som ikke den typiske fotbal-fan ser(fotballforståelse). Gjør ting enkelt og greit. At vi utspiller én av, om ikke den beste midtbanen i championship i 70 minutter, da sier det seg selv at Howson gjorde sakene bra.

Faen så latterlig å kritisere en spiller etter en flott kamp, og en latterlig oppsummering av forumets nye grinebiter: Jon R

Uenig (med unntak av fotballforståelse - de er sikkert begrensede for min del). Jeg synest, som nevnt lenger oppe, Howson over tid har vært for svak i forhold til tillit han blir gitt. Løper mye ja, men etter min smak blir det litt mye løping på siden av motstander. Han har MYE mer å gi, akkurat nå skulle jeg ønske vi hadde anledning til å bruke han som impact spiller fra 70 minutter og ut.

Vi skriker etter anker på midtbanen. Pr nå mener jeg at det er Howson som må vike plass om dette ankeret dukker opp.