Wise forbanna på en spiller ??

Started by marve, February 11, 2007, 00:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Masinga

Enig med vår færøyske venn.

Skjønner ikke helt hva som går av Wise. Han har igjen skapt stor oppstandelse på en sak som ikke har så mye med fotball å gjøre. For hans del bør det være substans i beskyldningene han kommer med. Dersom substansen mangler, bør Wise først som sist vurdere en god psykolog.

Det som nå er skjedd er til skade for Leeds og ingen andre. Nå spekulerer hele Leeds, halve England og noen tusen skandinavere på hvem den skyldige er. Det kan være halve stallen i Leeds, siden bare 14 var på banen på lørdag. Det er ikke moro å være mistenkt. Siden Wise har sagt A, bør han nesten si B og komme med navnet.

Det hele er en lapskaus som stinker. Antagelig har Wise dømt en spiller uten "rettergang". Saken er meget vag. En Leedsspiller ble observert i samtale med en Palacespiller fredag kveld. Noe mer vet vi ikke.

Men Leeds har så mange eksplayers og ekstrenere på lønningslisten allerede at en fra eller til gjør ingen forskjell. Bortsett fra at Leeds blir gjort til latter nok en gang. Hvordan vi skal vinne bortekampen mot Cardiff på lørdag er det ingen som snakker om.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

RoarG

I denne saken må fakta på bordet. Leeds er ikke tjent med spekulasjonene som nå verserer. Dersom dette er sant hadde ikke Wise noe valg: avskjed på grått papir (uansett hvem det er). Illojalitet kan ikke under noen omstendigheter tolereres. Håper at klubben raskt tar affære, og undersøker hva som faktisk har skjedd før man velger å offentliggjøre spillerens navn. Wise burde nok ha holdt kjeft dersom han ikke har hatt til hensikt å redegjøre for hvem det er.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kjelvi

* håper det er storm i et vannglass.
* det er ikke denne type distraksjoner vi trenger på dette skjebnesvangre tidspunktet i klubbens historie.
* uansett hva som ligger i saken, er det rent pr-messig og personalteknisk en katastrofal dårlig håndtering av Leeds Utd.

---

Player, Taylor, Traitor, Spy?

A couple of Taylors have now got involved in the row over the leaking of information about our team on Saturday. PFA chief executive Gordon wants the club to clarify the accusations, while Palace manager Peter thinks the whole thing has been blown out of proportion.

Leeds will decide today whether to take any further disciplinary action against the mystery player accused of leaking secret team information to Crystal Palace, although Dennis Wise has already announced that the player concerned will never play for the club again.

The manager told his players of the controversy before kick-off and he was delighted with their attitude. He told the Yorkshire Post "It was a fantastic result for us but, unfortunately, I am very, very disappointed because one player gave my team to the opposition before kick-off and I found that out. It disappoints me immensely. I cannot have things like this. The player also said a couple of other things that were not acceptable. This is what sometimes you are dealing with. It hurts and it hurts a lot but I spoke to the players about it before the match and they responded for me which I am delighted about. I do not want to go into it any more but I felt it was only right that I say something."

But Wise's refusal to name the player has created something of a guessing game among fans and the media, and players union boss Gordon Taylor fears this could result in a media "witch-hunt". Taylor told the Yorkshire Post "The problem now is that there will be a witch-hunt by the media, it's really too sensitive to comment until there's been a proper inquiry. The player in question will be castigated for something he might or might not have done and there might be a perfectly innocent way this information has been passed on. We have already started speaking to people concerned and will be checking to find out exactly what has taken place and only then can we comment further. These are very serious accusations. It will impact very badly on the player in question. Sooner or later Leeds are going to have to justify their decision because that would be constructive dismissal."

Meanwhile, Palace manager Peter Taylor was telling the Guardian that Wise was over-reacting to a "general conversation" between the unnamed Leeds player and a Palace player on Friday night. "I love Dennis to bits but I'm very disappointed about this and I told him so after the game. I had an idea of who would be in the Leeds team at eight o'clock on Friday night but I had no information about their team shape. As it was a couple of the people I thought would be in the Leeds team weren't. Players talk to players. It's part of life and it's not malicious. I should think there 40 similar situations around the country at the weekend. I don't know why Dennis has made such a big thing out of it. It has been blown out of all proportion."

Grei oppsummering av Tim Whelan, i fanzinen TOELLANDBACK.COM

Bites Yer Legs

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by bites yer legs

Støtter Wise fullt og helt. Syntes det er merkelig at noen kan være uenig. Han er nødt til å markere seg ovenfor slik illojal oppførsel!

Dette er ingen barnehage, dette er profesjonelle fotballspillere. Illojallitet mot arbeidsgiver er verste sort i alle arbeidssammenhenger. Vi som supportere, er en viktig del av Leeds United, og har rett til å få vite hvorfor en mann forsvinner, når det er på et slikt grunnlag. Wise vet dette, syntes han gjør det helt rette når han setter foten ned og står på klare prinsipper!!!

Mange av dere fatter rett og slett ikke  poenget!

Det er vel ingen som ikke mener at manageren skal reagere på illojal oppførsel! Men Wise burde holdt kjeft om dette til han hadde full oversikt over hva som hadde skjedd. Deretter må klubben behandle saken internt og beslutte det som de mener er riktig. Det ville vært en normal og riktig måte å behandle en sånn alvorlig personalsak på.

Hvis det nå skulle vise seg at vi har en illojal person i spillergruppa, så kan det komme noe godt ut av det, hvis han blir "røykt ut" og resten av spillertroppen blir mer sammensveiset. Men det eneste Wise har oppnådd ved å plapre om dette til media, før saken er behandlet av klubbens ledelse, er at vi har fått masse ville spekulasjoner og enda mer negativ mediaomtale. Det er ikke bra!

Nå skriver jeg uifra at saken ligger krystallklar for Wise, og et da bare gjenstår for ham å ta en beslutning. I så måte støtter jeg Wise fullt ut!! Det du og andre mener med at Wise har konkludert uten en gjennomtenkt gjennomgang, med en sak som ikke er krystallklar, er igjen kun SPEKULASJONER!!

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!
KEEP FIGHTING!!

kjelvi

quote:
Originally posted by kjelvi

Leeds will decide today whether to take any further disciplinary action against the mystery player accused of leaking secret team information to Crystal Palace, although Dennis Wise has already announced that the player concerned will never play for the club again.

Svaret får vi trolig i løpet av dagen!

Robert H.

Huff, denne saken var triste greier. Skulle ikke forundre meg om Ken Bates styrer Wise sin opptreden også i denne saken. I så fall kan dette godt være et påskudd for å sparke en spiller som ikke lenger inngår i Bates/Wise sine planer. Derry er en spiller som har skuffet stort i år og i tillegg er han vel en av de høyest lønnede. Jeg synes denne saken stinker, men håper virkelig min konspirasjonsteori er helt på jordet...

rastafari

Den eneste son skulle støtte din konspirasjonsteori er at det er Kelly det er snakk om. Da ER saken styrt av pengemakta!
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Jon R

Ser at Wise fortalte de andre spillerene om incidenten rett før kampen. Han er sannelig enda dummere enn jeg trodde. [xx(]

Jon R.
Jon R.

Ferre

quote:
Originally posted by Robert H.

Huff, denne saken var triste greier. Skulle ikke forundre meg om Ken Bates styrer Wise sin opptreden også i denne saken. I så fall kan dette godt være et påskudd for å sparke en spiller som ikke lenger inngår i Bates/Wise sine planer. Derry er en spiller som har skuffet stort i år og i tillegg er han vel en av de høyest lønnede. Jeg synes denne saken stinker, men håper virkelig min konspirasjonsteori er helt på jordet...

Er ganske sikkert helt på jordet...

-WE'LL BE BACK-

ToreLA

quote:
Originally posted by Jon R

Ser at Wise fortalte de andre spillerene om incidenten rett før kampen. Han er sannelig enda dummere enn jeg trodde. [xx(]

Jon R.

Kanskje han tente spillerne og skapte lagånd?

Ferre

quote:

Jon R.

Dummere?! Vi vant, mannen er et geni [;)] Hadde tydeligvis en positiv effekt...

-WE'LL BE BACK-

Runar

Hvorfor?

quote:

Jon R.

Jon R

Du synes det er rett oppladning til en historisk viktig fotballkamp? En ny metode for å få spillerne til å fokusere på det sportslige? Selv om det gikk bra denne gang, tror jeg ikke han ville bestått en trener eksamen med det grepet der.

Jon R.
Jon R.

ragnar

Tror Wise ville hatt problemer med å bestå litt av hvert. [;)]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

RoarG

Incidenten har tydeligvis inntruffet. Peter Taylor's uttalelser støtter dette. Kan ikke se at det skal være CP-managerens jobb å mene noe om personalpolitikken i Leeds ("Dennis has overreacted"). Nei: lokaliser ondet - isoler ondet.

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Runar

Hmm...Det kommer litt an på hvem det var som gjorde det og akkurat hva hanh gjorde...

Dersom det var Tommo som lekket infoen så er det nok bedre for spillerne og få en forklaring på hvorfor han ikke spilte...Slik at det var på det reine...

En annen ting, dersom den spilleren som lekket infoen hadde en synkende stjerne i Leeds leiren og allerede ikke var særlig populær kan det ha ført til å samle gutta...(us against the world) mentalitet

Jeg skal ikke si at jeg vet hva som er rett å galt i denne saken av den enkle grunn at vi ikke kjenner til alle detaljene i saken, men jeg er av den oppfattning som trener at man skal behandle spillerne slik man vil bli behandlet selv - og da ville jeg å ha informert om at vi hadde en judas i gruppen (forutsatt at det var det vi hadde) allerede før kampen og bygget på det fram mot kampstart....

Kanskje det var det DW gjorde og vi vant...Kanskje har ikke spillerne gjort noe grovt overtramp og det hele blir bare nok en spiker i kisten vår..

quote:

Du synes det er rett oppladning til en historisk viktig fotballkamp? En ny metode for å få spillerne til å fokusere på det sportslige? Selv om det gikk bra denne gang, tror jeg ikke han ville bestått en trener eksamen med det grepet der.

Jon R.

kjelvi

quote:
Originally posted by Ferre

QuoteOriginally posted by Jon R
mannen er et geni [;)]

Nå står ikke verden til påske.
Dennis Wise et geni.....?!?!

RoarG

Gitt at spilleren har lekket må han bort, uansett hvem det er. Loven er lik for alle.
quote:
Originally posted by Runar

Hmm...Det kommer litt an på hvem det var som gjorde det og akkurat hva hanh gjorde...

Dersom det var Tommo som lekket infoen så er det nok bedre for spillerne og få en forklaring på hvorfor han ikke spilte...Slik at det var på det reine...

En annen ting, dersom den spilleren som lekket infoen hadde en synkende stjerne i Leeds leiren og allerede ikke var særlig populær kan det ha ført til å samle gutta...(us against the world) mentalitet

Jeg skal ikke si at jeg vet hva som er rett å galt i denne saken av den enkle grunn at vi ikke kjenner til alle detaljene i saken, men jeg er av den oppfattning som trener at man skal behandle spillerne slik man vil bli behandlet selv - og da ville jeg å ha informert om at vi hadde en judas i gruppen (forutsatt at det var det vi hadde) allerede før kampen og bygget på det fram mot kampstart....

Kanskje det var det DW gjorde og vi vant...Kanskje har ikke spillerne gjort noe grovt overtramp og det hele blir bare nok en spiker i kisten vår..

quote:

Jon R.

Peter7

quote:

quote:

mannen er et geni [;)]

Se smilyen etter ordet geni [;)]

Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

pedro

Synd denne saken fullstendig overskygger det faktum at vi vant kampen i helgen. En annen topic viste også at vi i inneværende år har tatt 7 poeng og ligger med det på syvende plass på ''formtabellen''. Kom igjen gutter nå må vi holde fokus på det som virkelig betyr noe - berge plassen, og Cressy er tilbake[;)] Dette med muldvarpen kan vi ikke gjøre noe med og føyer seg bare inn i alt annet dritt som har hendt med klubben vår siste 4 år.
Marching on....
Leedsomaniac

Ferre

quote:
Originally posted by Peter7

quote:

quote:

mannen er et geni [;)]

Crainey 4 Scotland!

Riktig Peter, tror det er du som er geniet [;)]

-WE'LL BE BACK-

jarle

Utrolig at vi som ikke har vært i garderoben, ikke vet hva som har skjedd,..  alikevel sitter med the truth og hva som skulle vært gjort og ikke.

La oss ta teroriene...

Scen 1) Om en spiller har lekket laget!
Reaksjon Wise = riktig
Også riktig at Wise å si det til spillerene får kampen (motivasjon...)

Scen 2) Om spilleren bare har hatt en vennskaplig prat!
Reaksjon Wise = feil på alle punkter.

På punkt 1 kan man selvsagt diskuterer om det var riktig å gå ut med det eller ta det internt.
Og om ikke navnet raskere skulle vært frigitt for å slippe spekulasjoner når Wise først valgte å ta det public.

Poenget er vel at Wise har noen bevis for hva som har blitt sagt.

Men Wise er jo i ferd med å bli idiot erklært her inne av en gjeng med Leeds Forum Super Manager potensiale...

Peter7

quote:

quote:
Originally posted by Peter7

quote:

quote:

mannen er et geni [;)]

Crainey 4 Scotland!

Riktig Peter, tror det er du som er geniet [;)]

-WE'LL BE BACK-

Takk for det, da er vi to som mener det samme ... [;)]

Crainey 4 Scotland!

Jon R

quote:
Originally posted by RoarG

Gitt at spilleren har lekket må han bort, uansett hvem det er. Loven er lik for alle.  

Tror ikke det er så stor uenighet om det, Roar. [8)]

Jon R.
Jon R.

Peter7

"Inkontinens" kalles det vel med et fremmedord.

Crainey 4 Scotland!

Ferre

quote:
Originally posted by jarle

Utrolig at vi som ikke har vært i garderoben, ikke vet hva som har skjedd,..  alikevel sitter med the truth og hva som skulle vært gjort og ikke.

La oss ta teroriene...

Scen 1) Om en spiller har lekket laget!
Reaksjon Wise = riktig
Også riktig at Wise å si det til spillerene får kampen (motivasjon...)

Scen 2) Om spilleren bare har hatt en vennskaplig prat!
Reaksjon Wise = feil på alle punkter.

På punkt 1 kan man selvsagt diskuterer om det var riktig å gå ut med det eller ta det internt.
Og om ikke navnet raskere skulle vært frigitt for å slippe spekulasjoner når Wise først valgte å ta det public.

Poenget er vel at Wise har noen bevis for hva som har blitt sagt.

Men Wise er jo i ferd med å bli idiot erklært her inne av en gjeng med Leeds Forum Super Manager potensiale...

Helt enig Jarle! Bra post...

-WE'LL BE BACK-

Karl Hot Shot

Jeg håper faktisk PFA og Gordon Taylor går til sak mot Leeds United og Dennis Wise over dette handlingsforløpet. Forhåpentligvis kan det avdekke for hele verden, og ikke minst for de Leeds United-supporterne som fortsatt tror at Wise er smart, hvor fullstendig inkompetent Dennis Wise er som manager.

Runar

Det er vel ingen som går rundt å tror at Wise er smart? Man har vel forlengst innsett at smart Leeds managere finnes ikke...

Men å håpe at dette skal bli fokus de neste månendene fordi du skal bevise at Wise er UnWise blir jo bare targiskomisk... Faktum er at det finnes ikke allverden av smarte managere ovr på balløya så med eller uten Wise kan vi holde oss og det er vel heller det vi(med vi mener jeg klubben) må konsentrer oss om...

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg håper faktisk PFA og Gordon Taylor går til sak mot Leeds United og Dennis Wise over dette handlingsforløpet. Forhåpentligvis kan det avdekke for hele verden, og ikke minst for de Leeds United-supporterne som fortsatt tror at Wise er smart, hvor fullstendig inkompetent Dennis Wise er som manager.

ragnar

Wise er på skalaen over de mindre gode trenerene. Samt at personalbehandling vel kan diskuteres.

I denne saken kan det diskuteres om ikke godeste Wise har overreagert litt, men før fakta er kommet på bordet blir det jo bare spekulasjoner. Uannsett en uheldig sak som sikkert kunne vært behandlet annderledes.

Hørte forresten på helgens FK Fotball på P3 nå nettopp. De hadde laget en liten sak om Bates på oppfordring fra en misfornøyd supporter. Han spurte etter kinky fakta om Ken Bates. Mye snusk. [;)]

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

trosetti

Kom nettopp hjem fra hytta, og så at det var 8 sider på denne saken. Min føste tanke var; "Ja, nå har vi endelig fått frem hvem judasen er!" Men neida.. 8 sider med spekulasjoner og tidvis svada.

Kan vi vente med å poste til vi har fakta på bordet? [;)] (Og ja, jeg bruker samme virkemiddel her som Ferre brukte ovenfor!)

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07