Wise forbanna på en spiller ??

Started by marve, February 11, 2007, 00:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg håper faktisk PFA og Gordon Taylor går til sak mot Leeds United og Dennis Wise over dette handlingsforløpet.


Jeg håper virkelig ikke at det skjer, Hot Shot! Det siste vi trenger nå er nok en sak som vil ta fokuset bort fra det sportslige. Det beste vi kan håpe på er at spilleren har lagt seg flat og innrømmet de faktiske forhold, slik at Wise faktisk har en sterk sak her. Isåfall bør navnet på spilleren offentligjøres prompte for å stanse spekulasjonene rundt spillere som ikke har vært innvolvert i ugjerningen.

Hvis det viser seg at Wise har konkludert og handlet på et for svakt grunnlag, får vi håpe at de ansvarslige i klubben legger seg flate så raskt som mulig og kommer med et offentlig dementi håp om å begrense skaden for laget og klubben, i den grad det er mulig.

Jon R.
Jon R.

Seth_J

Enig trosetti. Blir nesten litt kvalm over all kritikken som flommer over vår kjære boss. Personlig så har Wise gitt meg tilbake håpet om at Leeds United nok en gang skal bli en av Englands fremste klubber, og bare håpet er for meg utrolig viktig.At Wise har litt utradisjonelle synes jeg bare er bra, vi trenger en sjef med litt karisma og temperament. Som jeg sa i en tidligere post så var det nettopp ukarismatisk oppførsel og nærmest likegyldighet som Blackwell ble kritisert for. Synes Wise gjør en flott jobb, selv om mange mener det motsatte. Illojale medarbeidere er overhodet ikke noe å samle på, enten han heter Derry eller Kandol. Håper denne "turbulensen" kan gi oss ett positivt løft mot Championship eksistens. Marching On Together!
 

Per-Stian

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg håper faktisk PFA og Gordon Taylor går til sak mot Leeds United og Dennis Wise over dette handlingsforløpet.


Jeg håper virkelig ikke at det skjer, Hot Shot! Det siste vi trenger nå er nok en sak som vil ta fokuset bort fra det sportslige. Det beste vi kan håpe på er at spilleren har lagt seg flat og innrømmet de faktiske forhold, slik at Wise faktisk har en sterk sak her. Isåfall bør navnet på spilleren offentligjøres prompte for å stanse spekulasjonene rundt spillere som ikke har vært innvolvert i ugjerningen.

Hvis det viser seg at Wise har konkludert og handlet på et for svakt grunnlag, får vi håpe at de ansvarslige i klubben legger seg flate så raskt som mulig og kommer med et offentlig dementi håp om å begrense skaden for laget og klubben, i den grad det er mulig.

Jon R.




Og det vil vel neppe skje likevel. Kvifor skal FA og Palace gå til sak mot Leeds fordi Wise anklagar ein "egen" spelar for å plapre om lagoppstillinga til ein kompis i Palace? Palace har vel ingen verdas ting med "interne" saker i Leeds å gjera?

Erik_

#153
Gordon Taylor er lederen i PFA, Per-Stian. Og de kan lett velge å stelle til litt bråk hvis en spiller i den profesjonelle spillerforeningen er blitt urettmessig behandlet. Men håper virkelig ikke det skjer. Vi har jo allerede trenerforeningen på nakken.

Dette er nok igjen, storm i et lite vannglass.

Promotion 2010

Uttalelser fra Wise på hjemmesiden tyder på at Thommo faktisk var skadet. Litt mer om det i dette innlegget:

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~980005,00.html

Hendelsen skjedde visstnok fredag kveld etter at Leeds spillerne fikk vite lagoppstillingen. Palace-ledelsen mener at dette ikke betydde noe for dem, men de fikk lagoppstillingen av ham da...

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=447655&CPID=10&clid=31&lid=2&title=Taylor+plays+down+Leeds+leak

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Oggy

Herregud, hvor mye skal dere skrive om dette temaet [?]
Vi tok 3 poeng, Cresswell var endelig tilbake og spillet var
i perioder ganske så bra [:)]

La oss nå først få vite navnet på spilleren, og hans
versjon før vi dolker folk i ryggen.
Oggy

Eriksen55

Nå må dere slutte. Diskutere om Wise gjorde rett eller ikke.. ingen andre vet noe som helst, ingen vits å spekulere i om han har handlet riktig. Navnet på spillern kommer frem en dag, så det er ingen ide å diskutere noe mer. Hva Wise burde gjort, helt håpløst å bruke tid på. Eneste jeg vil si, er at det om det som har blitt sagt i media er rikig..så er det riktig å sparke spillern og selvfølgelig riktig å informere alle de andre spillerne i klubben. Men det viktigste glemmes..Vi vant, nye kamp snart. Det som teller.

lojosang

Jeg syns vi burde gjøre som Drillo i sine velmaktsdager. Publisere laget dagen i forveien for å vise for alle og enhver at ikke er redd noen, og vil spille vårt eget spill åkke som.

Utover det har jeg ingen kommentar, som de sier i politikerkretser.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Sten

Fint: la oss nå få åtte sider innlegg om hvor teite de åtte foregående var.

Sten
Sten

Eriksen55

neida, tenkte bare å oppfordre til å se fremover, mot nye kamper og nye poeng. Tross alt det som er viktigst. :)

Sten

Sten

Jon R

Fra YEP:

"Assuming Wise has already apportioned blame, the identity of his mole will inevitably become apparent and United's boss may come to regret his decision to provoke what Gordon Taylor, the chief executive of the Professional Footballers' Association, labelled a "witch-hunt" yesterday.
While doubt remains, every member of Wise's squad is technically under suspicion. If the allegation is never proved, both club and supporters will be left with the uncomfortable feeling that a traitor exists in their midst."


Jon R.
Jon R.

Papi

For meg er det rivende likegyldig om kva som er sagt, det eg er opptatt er av at om det finnes ein "tyster" "uærlig" spiller er det bare å kaste han på hode og rævva ut av klubben.¨

Snakk om å grave sin eigen grav.

Uansett kor mykje folk her misliker Wise, hadde han alldri sagt noe sånn om det ikkje var noko bak dette.




As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Asbjørn

#163
Både spillerne og alle bladfykene i mils omkrets vet nok forlengst hvem den aktuelle spilleren er. Men i motsetning til hr Vis (hvilken ironi...) har disse tenkt seg om (bl.a. mht økonomi osv) og lar fortsatt være å offentliggjøre navnet.*

...mens vi supportere får nok leve i uvisse enn så lenge.

Mht spillerstallens reaksjon så er jeg vel så spent på deres reaksjon i kommende kamp... om det virket samlende på lørdag så spørs det hvordan det slår inn om det viser seg at Vis ehhh overreagerte en smule...

Det kan bli verre.

Imidlertid aner jeg jo her & nå ingenting om hvorvidt denne spilleren virkelig gjorde noe uhørt...

* Hr Vis har jo forsåvidt ikke offentliggjort navnet, han har bare sagt A uten å følge opp med Der... ehhh B





Then she opened up a book of poems, and handed it to me
Written by an Italian poet, from the 13th century
And every one of them words rang true, and glowed like burnin' cooooal
Pourin' off of every page  Like it was written in my soul from me to youuuu...
Tangled Up in Bluuuue....

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Jeg kan ikke med min beste vilje tro at dette kan ha virket samlende, Asbjørn. De første 25 minuttene av kampen var det da også heller lite som tydet på det.

" Hør gutter: Vi skal nå ut i en av historiens viktigste kamper for denne klubben. Vi må jobbe for hverandre og alle må fokusere på det vi har blitt enige om og drillet inn på forhånd. Men før vi går ut vil jeg bare fortelle dere at jeg nettopp har funnet ut at det finnes en forræder blant oss, en foræder som har lekket lagoppstilling og tactics til mostanderen før kampen. Jeg kan fortelle dere at denne spilleren vil aldri spille en kamp for oss igjen. Ok, gutter, nok om det. Gå ut og spill skjorta av de jævlene! "

Jon R.
Jon R.

Tom S

"Former Elland Road defender Paul Reaney today accused the mystery player who leaked Leeds United's line-up to Crystal Palace of the 'ultimate betrayal'."
- YEP

Einig med Paul her, dette er utilgivelig.

Er derimot ikkje einig med Wisey sin måte å håndtere det på, å gå ut i media før saken er godt behandla internt var ikkje lurt.
Håper det er hold i Wisey sine anklager og at personen vert sendt ut av portene på ER så fort som mulig. Viktig at denne saka vert avslutta straks!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Tom S

Dette kan du umulig meine Karl?
[:0]

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg håper faktisk PFA og Gordon Taylor går til sak mot Leeds United og Dennis Wise over dette handlingsforløpet. Forhåpentligvis kan det avdekke for hele verden, og ikke minst for de Leeds United-supporterne som fortsatt tror at Wise er smart, hvor fullstendig inkompetent Dennis Wise er som manager.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Dennis

#167
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Enig at det var et godt og nødvendig trekk av Dennis Wise. Enkelte fans kan jo ikke bestemme seg. Enten er det en manager som ikke gjør noe som helst (Blackwell) eller så er det altfor mye, som nå med Wise. Bestem dere da!

Personlig, når en speller prøver å sabotere Leeds, i tillegg i en skikkelig kriseperiode i klubbens historie, mener jeg den spilleren fortjener alt vondt. Og det burde selvsagt lanseres i media, både for den prevantive biten og forbi spilleren ikke burde få jobb noe annet sted. Forhåpentligvis lekker navnet ut snart... Pigg av, Judas!

- Dennis



Ok, Dennis, du vet tydeligvis hva som ble sagt og hvordan ting ble sagt, så da kan du vel like godt fortelle det til oss andre, så slipper vi å sitte her og spekulere. [:)]





Har aldri påstått at jeg veit hva som blei sagt eller hvem som sa det, men at det var sabotasje virker jo ganske klart. Eller har vi et annet syn av hva ordet innebærer?? [B)]

- Dennis
Marching on together!

RoarG

La oss håpe på en snarlig avklaring, og for all del la ryktene være sanne! Vi kan ikke tillate oss falske "Ulv, ulv"-rop nå.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

#169
quote:


Mange av dere hater Wise; har ikke jeg, som mener at vi burde gi en manager litt tid, rett til å forsvare noe han gjør da? [B)] [8)]

- Dennis



Fortsett å forsvare han du, Dennis, så lenge du er overbevist om at han fortjener din støtte. [:)]

Jeg kommer til å fortsette å kritisere det jeg finner kritikkverdig, og rose når jeg mener han fortjener det. Ã... være kritisk er ikke ensbetydende med å hate. I denne saken mener jeg at han har oppført seg som en hodeløs kylling fra a til å. [8)]
Jon R.

Dennis

Det var da veldig til grinebiting det skulle være mot Wise i denne situasjonen! Mener dere virkelig at det kan legges skyld på Wise her? Overbevis meg gjerne!

Jeg mener spilleren, som vi dessverre ikke veit hvem er, har all skyld.

Sier ikke at Wise har overbevist meg som Leeds-manager, skal vi like godt sparke han og allerede da, av den grunn?

[xx(] [8)] [:p]

- Dennis
Marching on together!

Eriksen55

#171
Aldri verden om Wise tok det opp på den måten med spillerne,han har vært i gamet lenge og sikkert vært borti verre saker før. Jeg har selv drevet lagidrett i mange år, noen av dem på høyeste nivå i Norge. Det jeg skal frem til er at jeg har opplevd en stygg personalsak, styret og trenern tok det opp med oss før kampen, noe som vi satte pris på. Selvfølgelig skal gutta være av de som blir informert først, alt annet er feil.

Har et eksempel, hvis det er Derry(jeg aner ikke,men passer bare mitt eks best)
Jeg har vært i Leeds 2 ganger i år, ingen av gangene har Derry spilt, men han har vært med rundt laget, kom ut med dem etter kampen,bar ungen og fulgte kona avgårde for så å gå inn til gutta igjen selv. var med utpå banen på oppvarmingen(var vaffal utpå bana) og da sikkert også i garderoben. Hvis Derry alltid gjør sånn når han ikke spiller, i tilegg var på fredags treningen og drev med sitt, samme humør som vanlig, om han da plutselig ikke er der på Kampdagen lørdag? En av gutta spør etter han, lurer på hvor han er, har hørt evt rykter.. Hva skal Wise og Leeds gjøre da, Juge til spillerne? Eller Bare si at det tar vi etter kampen? Nei, han må informere, mulig at gutta også fikk lov til å komme med sin mening også, det vet ingen her inne, ingen vet hva som har skjedd. Grunnen til at Navnet ikke er ute kan jo være noe så enkelt som personvern, juridisk grunn,eller at han ikke sier noe før han formelt er løst fra kontrakten.
Presiserer at dette er et eksempel, til de som slakter måten Wise gikk frem på.


Det er mange spm ang saken, men ingen her inne har et eneste svar, ikke et eneste ett faktisk.

Det her var som sagt et eksempel, og tydeligvis noen av kritikerne her inne ikke har tenkt på. Greit å spekulere, men det er faktisk ingen her inne som kan si at det er galt og hvertfall ikke en eneste person som er i stand til å komme med kritikk, hvertfall ikke noe saklig kritikk. Eneste måtte bare være oppgulp fordi man evt er negative til Wise
eller Bates.
Men om det viser seg at Leeds har driti seg ut, så er det en annen sak..men nok engang så vet ingen noe om det der. Og defor, må man anta at det er riktig, for det går ikke ann, rent juridisk å sparke folk på noe du har hørt av tanta di,som har hørt det av far sin som igjen hørte det av tannlegen. Derav heller ikke løse rykter.

Saken her er nok ikke så stor for Leeds lenger (håper og regner jeg med) Men har blitt voldsom stor her inne pga et par ting, Ingen vet hvem det er, og de fleste vil vite det.
Noen ser en mulighet til å kritisere Wise,Bates ol.

Ondet er borte fra klubben, navn vil komme ut til slutt og gutta og forhåpentligvis vi ser frem mot kampen og nye 3 poeng mot Cardiff lørdag, det bør være fokuset nå.

Til slutt, Jon, forklar og begrunn hvordan du kan påstå dette om Wise sin "rolle" i saken?!

"I denne saken mener jeg at han har oppført seg som en hodeløs kylling fra a til å"

Spent på svar..

55


Leeeeeeeeeeeeds

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=28574
Ser ut til at han prata med en "kompis" på Palace på fredagen. Hvem kan det være. MÃ... VÆRE DERRY!!! Faen

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Jon R

#173
quote:
Originally posted by eriksen55
Saken her er nok ikke så stor for Leeds lenger (håper og regner jeg med) Men har blitt voldsom stor her inne pga et par ting, Ingen vet hvem det er, og de fleste vil vite det.
Noen ser en mulighet til å kritisere Wise,Bates ol.

Til slutt, Jon, forklar og begrunn hvordan du kan påstå dette om Wise sin "rolle" i saken?!

"I denne saken mener jeg at han har oppført seg som en hodeløs kylling fra a til å"

Spent på svar..

55



Det er nok ikke bare "her inne" denne saken har blitt stor, Eriksen. Du finner knapt en nettsside der den ikke er slått opp med relativt fete typer. [:0]

Hodeløs kylling? Det har jeg da argumentert for i opptil flere innlegg i denne tråden. Wise fant ut "noe" kl 13. Han ble forbanna. Dette "noe" lekket han videre til spillerne et par timer senere, og til radio Yorkshire umiddelbart etter kampen. Det virker ganske åpenbart at Wise har snakket før han har fått tenkt og skaffet seg full oversikt over saken. Dette var det flere av oss som reagerte på ganske umiddelbart etter at det ble kjent. Hvis man i ettertid ser på reaksjonen Wise har skapt (langt utover dette forumet), vil du finne at jeg og mine likesinnende ikke er alene om å reagere på Wise sin handlemåte. Jeg har forresten mottat noen mailer fra et par Liverpool supportere i ettermiddag/kveld:  

"jeg har lenge ment at Graham souness var nummer 1 på duste-trener listen,
men nå er jeg søren ikke sikker lenger:
http://www.dagbladet.no/sport/2007/02/12/491784.html"

eller lette ironiske
"Det gjelder å ta vare på den gode stemmningen i klubben vet du." [:I]

Jeg mener måten denne saken har bltt håndtert på er skadelig for klubbens allerede svært tynnslitte renome, og at Wise må ta hovedansvaret for det. Hva den gjør med miljøet i spillergruppen er ikke godt å si, men Wise bør i ettertid vise seg å ha truffet ganske så rett med sin fremstilling for ikke å tape anseelse i spillergruppa. Blant nesten 25-30 spillere vil det ganske sikkert danne seg ulike allianser når en kollega støtes ut av felleskapet. Nok en "lost dressing room manager" denne sesongen vil mest sannsynlig bety game over for oss. Derfor bør Wise alltid tenke seg godt om før han snakker, spesielt i betente personalsaker som denne. [B)]



Jon R.
Jon R.

ragnar

Tenker og som noen sier her at spillerene vet nok hvem denne spilleren er og Wise har jo vært med så lenge i fotballen at han vet at spillere snakker vennskapeligt med hverandre både før og etter kamper. Så regner nesten med her at Wise har gode kort på hånden. Kan jo være at det som ble sagt etterpå når spilleren ble konfrontert med dette, er det som virkelig fikk Wise til å se rødt.

Ingen som vet noe om det enda. Vi merker hvem som ikke spiller flere kamper for Leeds om ikke navnet kommer oss supportere for øret.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

veteranen

#175
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Det var da veldig til grinebiting det skulle være mot Wise i denne situasjonen! Mener dere virkelig at det kan legges skyld på Wise her? Overbevis meg gjerne!




Du er utvilsomt en av de mest oppegående og reflekterte ungdommene på dette forumet, og det er alltid interessant å lese det du skriver, Dennis. Men denne gang har du ikke klart å ha flere tanker i hodet på samme tid.

1. Hvis en spiller med viten og vilje har opptrådd illojalt, så skal selvfølgelig manageren reagere. Men før han avslører saken til media og forteller hvilke konsekvenser hendelsen kommer til å få for spilleren, må selvsagt saken behandles grundig av klubbens ledelse, der b.l.a de juridiske konsekvensene blir avklart. Dette ble ikke gjort før Wise begynte å plapre.

2. Hvis det nå skulle vise seg at det spilleren har gjort er langt mer uskyldig enn det Wise har fortalt, så er Wise's håndtering av denne saken ikke bare klandreverdig, men direkte katastrofal!

Så uansett hva spilleren har gjort eller ikke gjort, så har Wise, i beste fall (1), taklet situasjonen som har oppstått på en feil måte. I verste fall (2), kan måten han har håndtert dette på vise seg å være veldig skadelig for klubben.

Men det var jo b.l.a sånne ting undertegnede (og flere andre) advarte mot da han ble ansatt: Personlighetstrekk hos Wise gjør at han i lengden ikke vil klare å unngå å skape konflikter, enten han nå oppter verbalt, eller ved mer fysiske "aktiviteter", totalt blottet for konsekvenstenking.

Disse uungåelige problemene ville mange Leeds-fans ikke se da han ble ansatt (i dagene etter ansettelsen virket det nesten som om 80 prosent av forumsdeltagerene hadde fått sin drømmemanager!), og det kan virke som om fyren må gjøre veldig mye tåpelig før det kommer til å demre for endel av dere. Og Wise kommer til å gjøre veldig mye tåpelig!

R - R

#176
Så har Leeds rota det godt til igjen.

Uansett kva utfallet blir i denne saka, så kunne den blitt handsama betre av Wise. Framferda til dags dato har ganske enkelt vore amatørmessig.

Spesielt ille er det om 'lekkasjen' kom gjennom ein vennleg samtale mellom to kameratar (type Derry-Butterfield). Dette skjer nok oftare enn vi er klar over, og eg meinar ein ikkje skal overvurdere verdien av kunnskap om lagoppstillinga til motstandarane. Lagoppstillinga byr i tillegg sjeldan på store overraskingar.

Eg trur lite godt vil kome ut av denne situasjonen, og at vi vil kome svekka ut av det heile. Nok ein gang har Leeds fått negativ publisitet.

Ser enkelte spekulerar om Thompson er den 'skuldige'. Personleg ser ikkje eg kvifor han skulle 'lekke' lagoppstillinga (og kome med andre injurierande kommentarar), spesielt sidan Thompson er ny i Leeds. Thompson skal også ha pådratt seg ein skade.

Den mest sannsynlege er utvilsamt Derry, hovudsakleg fordi han har ei tilknytning til Palace i form av at han har spelt der og at bestekameraten hans (Butterfield) spelar der fortsatt.

For Leeds si skuld håpar eg ein legg alle kort på bordet og får ein slutt på denne (pinlege) affæra.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Sverre

Fra TribalFootball...

The agent of Leeds United midfielder Shaun Derry says he wasn't the leaker of team news to Crystal Palace last week.
Leeds boss Dennis Wise was furious after claiming a player tipped off Palace about his starting line-up ahead of Saturday's 2-1 home win.

Wise has said the guilty party will not play for the Championship strugglers again.

Rumours have linked ex- Palace star Derry - who missed the game with an Achilles injury - with the accusations.

Derry's agent Phil Smith said: "Shaun went to Palace's hotel the night before the game to see old friends and attended the game.

"But people have wrongly assumed he is to blame because he used to play for Crystal Palace.

"We have had no contact from Dennis Wise and Leeds whatsoever.

"It would be best for Leeds to make it clear who the player is, then these rumours can stop."

Wise is facing a players' revolt over the traitor.

A source told The Sun: "Several innocent players fear they will get caught in the crossfire and come under suspicion from fans.

"Unless the player is named, rumours will continue about who it is."


Slett ikke verdens mest seriøse nettsted, men dersom det ikke er Derry, hvem er det da?

Eller kanskje er det slik flere her inne har antydet, at det er en vennskapelig prat som er blåst ut over alle proposjoner...?

Uttalelsene helt til slutt sier vel også ganske så mye om håndteringen av saken fra ledelsen i klubben...

Nei, jeg frykter virkelig for at datoen 23. oktober 2006 vil bli stående som en særdeles svart dag i Leeds-historien! [:(!]
 

ToreLA



kjelvi