Wise forbanna på en spiller ??

Started by marve, February 11, 2007, 00:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

quote:
Originally posted by Svend Anders

Leeds har etter det jeg vet ikke tenkt å si noe om hvem spilleren er.

Neivel. Var Wise sin plan så å skape litt blest rundt klubben?
Han hadde en "opplagt sak", men vil nå skjerme denne foræderen på bekostning av alle de andre det spekuleres rundt? I såfall er skandalen komplett.

For hver time som går uten at klubben kommer ut med en pressemelding og et navn, blir det mer opplagt at Wise har snakket i affekt, uten å tenke over konsekvensen av sien handlinger. For hver time blir skaden litt større.

Ved å blåse saken til media har han i beste fall bare skadet klubbens renome. I verste fall har han skapt en rykteflom rundt spilletroppen som skaper uro, splittelse og et utenomsportslig fokus som klubben ikke tåler nå.

Ved å blåse saken til spillerne rett før kick off, har han satt sin anseelse og respekt på spill. Hvis denne saken fader ut i en øredøvende taushet ( som det ser ut til nå), må vel konklusjonen være at Wise ikke hadde en "sak" slik som han fremstilte den. Det neste store spørsmålet blir da hvordan spillergruppen responderer på dette....?

Jon R.
Jon R.

Leeds04

I fotball må vi regne med litt impulshandlinger...Engasjement kalles det!
Også fra trenere. Jeg reger med at dette diskuteres og løses på bakrommet.

For min del er denne saken ute av verden.

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

berlin

PFA ved Gordon Taylor er sitert på følgende:
Players’ union boss Gordon Taylor said: “We’ve spoken to both clubs and hope to have it resolved by the end of the week.”

Dette innbærer ( hvis riktig sitert ) at det er usannsynlig at navnet blir gjort kjent før fredag. Hvorvidt navnet noensinne blir kjent, kan man ikke vite. Men trolig har Leeds, Crystal Palace og PFA blitt enige om at det skal herske taushet inntil videre. Hvorfor? Det er nok like intrikat som denne trådens 11 sider viser. Det vil nok vise seg at flere har touchet innom sannheten, men ikke den hele og fulle.

Det er likevel ingen tvil om at situasjonen har utviklet seg til å bli negativ for Leeds, det er selvfølgelig rett at det raset av spekulasjoner ikke er oppbyggende, hverken for spillere, supportere eller ledelsen. Og at tiden som går forverrer situasjonen. Enkelte kan bagatellisere det hele, men det er nytteløst når media har bestemt seg at dette er en "hot" sak, media her definert i videste betydning ( inkludert LUSCOS )

Runar

Lund spilte junior kamp i går.... At Stack spiller betyr nok mest av alt alt at de ønsker å få han match fit etter skaden, kanskje er det ikke noe automatikk i at danske er vår første keeper...

Er litt usikker på hva som er "vanlig" tror det er litt ymse om det er andre keeperen som står eller om det er en yngre...

quote:
Originally posted by Svend Anders

Nei, det ville selvsagt være altfor drastisk, Per-Stian.

Helt ærlig, jeg bare lurte på "normalen" her. Uansett vanskelig å tolke, siden Stack må spilles i form og Lund muligvis ikke får kamptrening andre steder (eller er han i aksjon for juniorene også?).

SA

http://www.svendanders.com/

Jon R

quote:
Originally posted by Leeds04
. Jeg regner med at dette diskuteres og løses på bakrommet.
For min del er denne saken ute av verden.

Hadde det vært gjort fra starten av, hadde dette vært en ikke-sak. Inntil videre må man grave hodet relativt dypt ned i sanden, for å klare å innbille seg at saken er ute av verden. [;)]

Jon R.
Jon R.

Dennis

Dersom det er slik at Wise har overreagert til grader overfor spilleren det er snakk om, hvem det nå er, så vil jeg bite i meg ordene mot veteranen og Jon R! Det kan virke som disse ringrevene har korrekt ennå en gang! Tenke seg til! [B)]

Jeg spiser ikke Jon Rs hatt riktig ennå, men det kan virke som om Wise ikke har opptrådt korrekt, nei! [:p]

- Dennis
Marching on together!

veteranen

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Dersom det er slik at Wise har overreagert til grader overfor spilleren det er snakk om, hvem det nå er, så vil jeg bite i meg ordene mot veteranen og Jon R! Det kan virke som disse ringrevene har korrekt ennå en gang! Tenke seg til! [B)]

Jeg spiser ikke Jon Rs hatt riktig ennå, men det kan virke som om Wise ikke har opptrådt korrekt, nei! [:p]

- Dennis

Om Wise har overreagert eller ikke, er det foreløbig umulig for oss å vite. Det vi imidlertid vet er at han brukte feil arena og fullstendig feil tidspunkt, når han ga uttrykk for sin reaksjon. Det er først og fremst dette vi gamliser har reagert så sterkt på.

Forøvrig synes jeg du skal fortsette med å holde oss i øra, Dennis! [:)]

Jon R

Jeg har aldri konkludert med at Wise har overreagert overfor spilleren, kaizer. Jeg har reagert på at Wise blåste en så betent sak overfor spillere og media før han har hatt tid og mulighet til å skaffe seg full oversikt over alle sider ved saken. Ved denne handlemåten har han satt klubbens ve og vel på spill. [8)]

Tre og et halvt døgn senere spekuleres det fortsatt vilt rundt hvem denne illojale spilleren er. At denne uroen har nådd spillertroppen ble veldig synliggjort når Shaun Derrys agent gikk ut offentlig og "frikjente" sin klient. Hvorfor bidrar ikke klubben med å stanse denne åpenbart destruktive prosessen? Hvis denne saken ender i taushet fra alle parter, vil jeg driste meg til følgende teori, kaizer:

* den ikke navngitte spilleren har opptrådd klandreverdig
* Leeds United (les: Wise) har opptrådd klandreverdig
* "Noen" i Crystal P har opptrådd klandreverdig

Saken er nå hevet til et juridisk nivå, som ender med et forlik mellom advokater, der alle parter forplikter seg til å forbli tause.
Den illjoale (?) spilleren forsvinner stille ut bakdøren, i et håp om at "snart vil alt være glemt".

Videre konsekvenser.......? [B)]

Jon R.
Jon R.

JonK

Jeg ser at flere engelske supportere peker i retning av David Healy. Dette har de visstnok fra kilder innenfor Elland Road.

Up the Whites!!!

RoarG

Registrerer også dette. Man bør være forsiktige med å utpeke skyldige. Det beste ville ha vært for klubben å offentliggjøre navnet, samt gi spilleren en mulighet til å gi sin versjon av saken. Slik den nå fremstår har Wise agert anklager, dommer og bøddel samtidig. I en rettsstat er en slik oppførsel uhørt.
quote:
Originally posted by JonK

Jeg ser at flere engelske supportere peker i retning av David Healy. Dette har de visstnok fra kilder innenfor Elland Road.

Up the Whites!!!

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Per-Stian

quote:

Up the Whites!!!

Kor "ser" du dette? No må vi slutte å spekulere, og heller vente på ein offisiell forklaring.

RoarG

Hva med Peter Taylors rolle oppi dette her? Han mener at Wise overreagerer. På hvilket grunnlag gjør han dette? Vet han hvem det gjelder, og hva vedkommende har gjort eller sagt? Dersom han vet noe bør han gi sin oppfatning til Leeds' ledelse fremfor å gå ut i media. Taylors handlinger i denne saken bidrar ikke akkurat positivt.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

quote:

Up the Whites!!!

FAEN! Dette er helt på trynet. Er klubben fullstendig handlingslammet? Litt av en kontrast fra utblåsingen til Wise til den tausheten vi opplever nå....

Jon R.
Jon R.

samadhi

Synes det er helt rett av Wise å sparke vedkommende som har gjort dette. Om han visste nok om saken da han uttalte seg til pressen er dette også greit nok, men at vi nå 4 dager etterpå ennå ikke får vite hvem spilleren sin identitet er bare håpløst.

Går nå ville spekulasjoner om at halve stallen kan være tysteren. Sullivan, Stack, Kelly, Thompson, Derry og Healy er de jeg har sett vært nevnt. Klubben må da se at dette bare skaper spekulasjoner som kun er negativt for klubben...

Nei mr.Wise/Bates, her er det bare å legge alle korta på bordet!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Jon R

quote:
Originally posted by RoarG

Hva med Peter Taylors rolle oppi dette her? Han mener at Wise overreagerer. På hvilket grunnlag gjør han dette? Vet han hvem det gjelder, og hva vedkommende har gjort eller sagt? Dersom han vet noe bør han gi sin oppfatning til Leeds' ledelse fremfor å gå ut i media. Taylors handlinger i denne saken bidrar ikke akkurat positivt.

He-he. Dette er vel å snu saken på hodet. Det var faktisk Leeds sin representant som gikk ut i media med denne saken. Når man offentlig beskylder en Leeds spiller for å ha lekket "sensitiv informasjon" til Crystal P, beskylder man jo indirekte mottageren av denne infoen for "snusk", gjør man ikke? Selvsagt tar de til motmæle. [8)]

Jon R.
Jon R.

gelderdend

quote:
Originally posted by samadhi

Om han visste nok om saken da han uttalte seg til pressen er dette også greit nok, men at vi nå 4 dager etterpå ennå ikke får vite hvem spilleren sin identitet er bare håpløst.

Går nå ville spekulasjoner om at halve stallen kan være tysteren. Sullivan, Stack, Kelly, Thompson, Derry og Healy er de jeg har sett vært nevnt. Klubben må da se at dette bare skaper spekulasjoner som kun er negativt for klubben...

Nei mr.Wise/Bates, her er det bare å legge alle korta på bordet!

marching on together,
derudaf forever...

Ganske typisk klubben vår er det ikke? Først offentligjør man at en spiller har lekket opplysninger til Palace, så legger man lokk på saken! Det hele er så merkelig og uproft så det holder. Denne saken har fått oppmerksomhet i stort sett alle land og igjen har klubbens navn blitt assosiert med en negativ sak. Snakk om å ta fokus vekk fra det som virkelig gjelder: å berge plassen!

kjelvi

Leeds dig hole for themselves with mole hunt

Richard Sutcliffe believes United need to move on quickly if the earth is not to cave in under them as they search for Championship survival.
IT IS perhaps fitting at a club who more resembled a soap opera than a professional football outfit in the early years of the new Millennium that a potentially season-defining win should be totally overshadowed by events off the pitch.
Dennis Wise's outburst after the weekend victory over Crystal Palace generated headlines around the world as football embarked with relish on its very own game of 'whodunnit?'
Supporters who should have spent Sunday basking in the glow of a second victory in three games were instead drawn into the inevitable guessing game that followed the United manager's allegations that his starting line-up had been leaked to an Eagles player.
Outside Leeds, the fact it was United at the centre of the media storm, the club who imploded like no other, merely added to the fascination.
None of this, however, is doing anyone at Elland Road any favours with the sideshow merely serving as a distraction from what really matters â€" Championship survival. And at a club who, as Peter Ridsdale's dream started falling apart, made turning a crisis into a drama look simple, this is a huge worry. Every setback, no matter how small, was magnified to the extent that focus shifted away from the field and the upshot was an air of uncertainty that undoubtedly contributed to United's Premiership downfall.
None of the current hierarchy was involved then, but it is to be hoped that lessons have been learned from that miserable slide.
What is imperative now is that Leeds draw a line under the apparent mole hunt as quickly as possible. Nothing can be earned by prolonging the saga and allowing the guessing games to continue. The only winners in that scenario would be QPR, Luton, Barnsley et al.
Surely the best way to avoid boosting their rivals is for the club to publicly name the player involved and reveal what his fate will be.
It is too late to try to sweep the matter under the Elland Road carpet and only once the matter has been put to bed can United truly march on together and focus 100 per cent on attempting to preserve their Championship status.

Richard Sutcliffe er sportsredaktør i Yorkshire Post

Sverre

Shaun Harvey uttalte på BBC i går at;  "the club do not know who was the Palace mole".

Tja, hva skal man egentlig da si...?

Blir det verre nå, så vet jeg ikke!

Jon R

quote:
Originally posted by Sverre

Shaun Harvey uttalte på BBC i går at;  "the club do not know who was the Palace mole".

Dette er oppsiktsvekkende nytt. Er du sikker på at Harvey sa dette, Sverre? I såfall har Wise basert sin tidlige utblåsing på en eller annen udokumentert påstand fra en ekstern kilde, og han kan umulig ha snakket med spilleren som angivelig har vært illojal. Dermed er skandalen komplett. Vår største bekymring nå bør utvilsomt være hvordan spillergruppen vil reagere på dette....

Jon R.
Jon R.

Mats-

Shaun Derry's agent insists the Leeds vice-captain is not the club's 'mole'.

A member of the United squad reportedly leaked their team sheet to opponents Crystal Palace on Saturday and Dennis Wise has said the guilty party will not wear the White shirt again.

It has been suggested that the player, as yet not named, could be midfielder Derry, who is a former Palace player and missed the game at the weekend through injury.

His agent was quick to deny the speculation: "Shaun went to Palace's hotel the night before the game to see old friends and attended the game," Phil Smith told The Sun. "But people have wrongly assumed he is to blame because he used to play for Crystal Palace.

"We have had no contact from Dennis Wise and Leeds whatsoever. It would be best for Leeds to make it clear who the player is, then these rumours can stop

Ikke Derry. Skal vi stole på kildene.

" Sies at Nicholls er en skummel s****n når man står ved siden av ham!"

Per-Stian

quote:
Originally posted by Sverre

Tja, hva skal man egentlig da si...?

Blir det verre nå, så vet jeg ikke!

Skrekk og gru! Tenk dåkke dei mistenksame blikka spelarane møter kvarandre med på trening no. Dette er absolutt ikkje bra dersom Harvey vart sitert riktig, uttalte seg riktig, og/eller Sverre høyrte rett.

fmtj

Leeds don't know identity of 'mole'
Leeds chief executive Shaun Harvey has admitted the club do not know which player leaked team news to Crystal Palace before last week's clash.

Dette betyr at vi må videre! Skal vi overleve må vi ha rett fokus! Denne saken er ferdig synes jeg!
Yeboahs vitne

morvar

Flott uttale av Shaun Harvey... Om han har rett, så har Wise ordna det godt til for seg selv - og vår klubb! Om Harvey har rett så er Wise's opptreden etter min mening en skandale. Wise dømmer da spilleren for kjapt, og kanskje til og med galt! Vår klubb kommer i søkelyset på en negativ måte nok en gang.

Hva skal en så gjøre?
Om klubben vet hvem som har gjort dette så må klubben gå ut med det! Ã... prøve å få folk/media til å glemme dette må jo bare være umulig.. Og skal Wise fortsette som manager så bør han fort som fy gå et kurs i personalledelse.. Tydelig at det trengs. Makan til uproff manager tror jeg vi skal lete lenge etter!

Irriterende at hver gang jeg/vi får en opptur som Leeds supportere så er det en tilsvarende - om ikke større - nedtur i etterkant!

kjelvi

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_1916431,00.html

Tåkelegging!

Hva med å være åpent og ærlig?
Skulle gjerne ha lest eller hørt en kunngjøring som under:

- Her har vi dritet litt på draget. Ei fjær er blitt til fem høns. Vi har hatt en samtale med spiller NN - og sagt oss leie for at vi har bidratt til at dette er blitt en stor sak. Saken er nå ute av verden både fra klubbens side og fra NNs side. Vi har gått gjennom hele sakskomplekset internt - og har sørget for at noe slikt ikke skjer igjen. Utover dette har ikke jeg eller noen i klubben noen kommentarer i forbindelse med "Mole"-saken. Nå gjelder bare det sportslige og først venter tre poeng på oss i Cardiff lørdag, sier Leeds-sjefen Shaun Harvey og Leeds-manager Dennis Wise i en felles kunngjøring onsdag.

Det hadde vært noe som kanskje kunne ha bidrat til å redde klubbens rykte og sette et endelkig punktum.

Sverre

quote:
Originally posted by fmtj

Leeds don't know identity of 'mole'
Leeds chief executive Shaun Harvey has admitted the club do not know which player leaked team news to Crystal Palace before last week's clash.

Dette betyr at vi må videre! Skal vi overleve må vi ha rett fokus! Denne saken er ferdig synes jeg!

Helt enig prinsipielt, FM.  Men er det mulig å "bare glemme" denne saken nå?  Jeg tviler på om Shaun Derry er enig med deg.  Eller Gary Kelly.  Eller David Healy.  Eller Alan Thompson.  Eller de andre som ryktene har gått omkring...

Synes dessuten at Harvey ikke burde sagt det han gjorde i går kveld, når klubben har en tilsynelatende meget dårlig sak, dersom nå saken (?) blir ført videre av spilleren det (muligens) gjelder. [:(!]

PS - Pikselator  -  jeg savner en "Virkelig Oppgitt" smiley i disse dager...

Peter7

Får håpe denne hunden nå blir begravet i stillhet, og at vi kun får fokus på det sportslige igjen.

Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Erik_

Man kan jo saktens begynne å lure på om det i det hele tatt har vært en "muldvarp" som har lekket noe som helst. Vil man bli helt tullete så kan man jo begynne å finne diverse konspirasjonsteorier for hvorfor dette i det hele tatt kom frem i lyset.

Huff, så lei jeg blir. Og for et strålende opplegg...

Bites Yer Legs

Kanskje dette er et briliijant "scheme" for å få fokus vekk fra Cardiff-kampen!!? Wise og spillergruppen godter seg, mens vi flyr rundt som intetanende høns og skylder på alt og alle.. Må se på de mulige lyse sider.

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!
KEEP FIGHTING!!

Jon R

quote:
Originally posted by bites yer legs

Kanskje dette er et briliijant "scheme" for å få fokus vekk fra Cardiff-kampen!!? Wise og spillergruppen godter seg, mens vi flyr rundt som intetanende høns og skylder på alt og alle.. Må se på de mulige lyse sider.

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!

Hvorfor skulle Wise ønske at vi skal få fokus vekk fra Cardiff kampen? Om så er, en aldeles glimrende taktikk. Det skal han ha. Faktisk har hele verden fått fokuset vekke fra Cardiff kampen. Genialt. [8D]

Jon R.
Jon R.

Sheridan