Wise forbanna på en spiller ??

Started by marve, February 11, 2007, 00:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjelvi

Off. uttalelse på hjemmesida: http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~981929,00.html

Saken vil bli behandlet internt og ingen øvige kommentarer vil bli gitt.

Idioti!
Strutsegrep: Stikke hode i sanden.
Rent PR-messig er saken en katastrofe.
De som tror at dette er en fillesak bør sjekke nettsider og debattforum rundt omkring.

veteranen

quote:
Originally posted by kjelvi

Off. uttalelse på hjemmesida: http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~981929,00.html

Her kommer det frem at det var Palace-boss, Peter Taylor, som fortalte Wise at han hadde fått indikasjoner på hvilket lag Leeds ville stille. Den samme Taylor sier at Wise har blåst opp denne saken utover alle proposjoner. I dette tilfellet bør vi lytte til Taylor, for han er antagelig en av de få som vet hva han prater om i denne saken.

Wise har opptrådd på en så talentløs og horribel måte at han ville fått fyken i en normal fotballklubb. Men det er lenge siden det var noe normalt over Leeds. Denne klubb har skutt seg selv i foten så mange ganger at vi nå knapt nok har bein å stå på!

Det er neimen ikke rart at supportere av andre klubber rister på hodet og ler av oss!

pale

Gud, så flaut. Vi driter oss ut for en hel fotballverden igjen.
Først går vår kjære vismann og halshugger en spiller offentlig og sier han ikke vil spille for klubben igjen. Så kommer direktøren og innrømmer at de ikke aner hvem det er.

Hva var vitsen med å si noe idet hele tatt da???

Også skal klubben behandle saken internt....
Hva med å ta det internt fra begynnelsen av?

Og at spillergruppen godter seg over dette er nok en bitteliten overdrivelse. Nå er plutselig alle spillerne mistenkte. Og for hva? Fortelle en lagoppstilling!?! Herregud, det er da ikke noe nytt at spillere prater sammen. Som Palace-manageren sa så skjer det vel 40 slike samtaler hver helg i England. Hvis det nå har blitt sagt noe i hele tatt.

Karl Hot Shot

Ifølge Sky Sports skal Shaun Harvey ha sagt til BBC Radio Leeds at sekreteriatet i klubben ikke kjenner "muldvarpens" identitet, men at det er personer andre steder i klubben som gjør det:

"The issue we've got now is, while we know it happened, we do not know which Leeds United player it is," Harvey told BBC Radio Leeds.

"That's the big news, we do not know which Leeds United player it is.

"If you betray trade secrets in any form of industry to give any of your competition an upper hand you would expect severe punishment to be taken."

Harvey insists investigations are still ongoing, while saying that people within the club do know his identity but have not yet come forward.

"In the cold light of day we have to take into account a number of things. Was the leak of the team malicious or naive, was the information got to Crystal Palace directly or indirectly?

"That's the information we have to confirm and once we know the full ramifications of who, how and why the appropriate decisions will be made.

"There are certain people who know the answers, but they haven't come forward and told us as yet."

Jeg leser historien slik at Bates og Wise kjenner til hele bildet, men ennå ikke har villet informere de andre ansatte.

Promotion 2010

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by kjelvi

Her kommer det frem at det var Palace-boss, Peter Taylor, som fortalte Wise at han hadde fått indikasjoner på hvilket lag Leeds ville stille. Den samme Taylor sier at Wise har blåst opp denne saken utover alle proposjoner. I dette tilfellet bør vi lytte til Taylor, for han er antagelig en av de få som vet hva han prater om i denne saken.

Wise har opptrådd på en så talentløs og horribel måte at han ville fått fyken i en normal fotballklubb. Men det er lenge siden det var noe normalt over Leeds. Denne klubb har skutt seg selv i foten så mange ganger at vi nå knapt nok har bein å stå på!

Det er neimen ikke rart at supportere av andre klubber rister på hodet og ler av oss!

God oppsummering, vet! Flaue over inkompetente ledere har vi vært i mange år. [8D]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stefan

Livet er aldri kjedelig med leeds...

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Svend Anders

Harvey redegjør noe mer i BBC også:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leeds_united/6361145.stm

Fra eget ståsted ser jeg situasjonen nå slik:
1) Klubben visst/vet det er en "tyster" - men få, om noen, vet hvem spiller det dreier seg om.
2) Wise gjorde en stor tabbe ved å ta saken offentlig.
3) Klubben gjør så godt de kan for å rydde opp internt og eksternt, finne ut av saken og få fokus utad mot det sportslige igjen.

Om ikke det kommer nye momenter inn etter dette, orker jeg neppe bruke mer krefter på saken mer.

Til de som faller for fristelsen med å la dette gå inn på dem: HVA MER KAN KLUBBEN GJØRE NÃ...R DE FØRST HAR HAVNET I DENNE SITUASJONEN?

EN person - Dennis Wise - sa noe han ikke skulle sagt utad. I det øyeblikket han gjorde det, var det ingen vei tilbake. Uansett hvor rett/galt innholdet i det han sa var. Det er tydelig at Wise var sterkt provosert da han sa det, og hva vet man om hva mer enn lagoppstillingen som skal ha blitt fortalt? Selv om pr-tabben er uungåelig; skal vi la dette være sekundene som avgjør vårt følelsforhold til Wise, Leeds United og fotball resten av uka, sesongen eller livet?

Man kan, for eksempel, KONSTATERE at det var DUMT, UKLOKT og EMOSJONELT sagt. For meg virker det som om alle andre i klubben, og kanskje også Dennis selv, prøver å rydde opp igjen i etterkant. Jeg synes Harvey's uttalelser er så mye man kan forvente, såfremt det han sier stemmer. Jeg har ikke grunn til å tro det ikke skulle gjøre det.

Det er fullt forståelig at Wise har tatt saken med spillerne. Forhåpentligvis står synderen frem, i det minste internt, og man får ryddet opp, one way or another.

JEG velger, som den optimisten jeg er, å se fremover.

Lørdag kan vi ta tre nye poeng og være på sikker plass. Den tanken har jeg ikke tenkt å gi opp før tidligst lørdag ettermiddag.

Sov godt!

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

pale

Følgende samtale mellom Leeds-spiller og kamerat i CP forrige fredag (Indirekte oversatt):
Leedsspiller: "Hei, og takk for sist."
CP: " Jo selv takk, hvordan står det til med kone og barn?"
LS:" Alle tiders, selv om influensaen jammen har kommet hit også........
Så følger 10 min småprat om vær, politikk, Cricketlandslaget som vi hopper over.

CP:" Jeg ser dere har mange skader om dagen, typisk uflaks altså. Flo brakk beinet og greier."
LS:" Ja, jeg har ikke sett på makan, trur du ikke det var så ille at selv assistenten vår på nesten 40 måtte spille treningskamp. Og på toppen av det skadet Thompson seg på treninga igår."
CP: (Med et lurt smil rundt munnen)Ã..., Er Thompson skadet, han kan vel ikke spille i morgen da?
LS: (Troskyldig)Nei, det ser ikke slik ut. Det neste som skjer er vel at manageren selv må ta på  seg trøya (Fniser).
CP: (Veldig travel) Nei, nå må jeg gå, kom plutslig på at jeg har glemt å ta en viktig telefon.
LS: "Takk  for praten det var jæklig hyggelig gitt."

Fem minutter senere sitter Taylor med avslørende informasjon om Leedstroppen, samt ufordelaktige ytringer om Sir Dennis. Dette passer han selvsagt på å fortelle den lille astrofysikeren rett før kampen slik at Dennis virkelig holder fokus på det som betyr noe to timer før kampstart.

I rest my case...

nord

man må nú sige at Dennis Wise og LEEDS har reageret meget uprofessionelt! Man trænger altid først at undersøge sine kilder? inden man begynder at anklage for forræderi!!
Glem denne sagen hurtigst muligt og kom videre!!

Bites Yer Legs

quote:
Originally posted by Svend Anders

JEG velger, som den optimisten jeg er, å se fremover.

SA

Optimist? Feil forum!!![xx(][xx(]

NORMAN HUNTER BITES YER LEGS!!
KEEP FIGHTING!!

Ferre

Håper vi snart kan legge denne saken bak oss, begynner å bli mektig lei av alle spekulasjoner og teorier. Vi får bare håpe at ikke alt dette ødelegger konsentrasjonen og fokuset til spillerne fremover i denne viktige perioden.

-WE'LL BE BACK-

Robert H.

Denne saken er noe av det merkeligste jeg har opplevd. Det bekrefter nok en gang det de fleste av oss har visst hele tiden; Dennis Wise er et ubrukelig brushode!

Sheridan

Dennis Wise veit hvem dette er!
Vær sikker på det!
Og han gjorde det ENESTE riktige!
Tupp jævlelen på hue å ræva ut Elland Road!
Hvorfor klubben velger å legge lokk på saken driter jeg egentlig i!

Og en annen ting - det var morro å se Leeds vinne sist kamp :-)

Kato

Hadde vi hatt en normal styreformann, kunne vel dette vært en flott sak for å bli kvitt en ubrukelig manager.

Men når styreformannen er av samme ulla, ja da blir det så det blir.

Man får være glad i klubben, og bare vente på bedre tider med nye ledere.

Per-Stian

Denne saka har gått frå [:(] via [:(!] til [xx(]
Redd vi må vaske godt og lenge for å ordne opp i denne farsa!

Sheridan

quote:
Originally posted by kato

Hadde vi hatt en normal styreformann, kunne vel dette vært en flott sak for å bli kvitt en ubrukelig manager.

Men når styreformannen er av samme ulla, ja da blir det så det blir.

Man får være glad i klubben, og bare vente på bedre tider med nye ledere.

Men Dennis Wise begynner jo å få sving på laget Kato, så du ikke sist kamp??? Og/eller lest rapportene fra de foregående.....gled eder.....Dennis leder oss ut av nedrykksumpa denne våren og opp neste sesong!

[:D][:)][:)][:)]

Kato

Så kampen ja. Det positive var resultatet, prestasjonen var ikke noe særlig. Resultatmessige forbedringer er det, ingenting i spillet tyder på varig fremgang. Tror dessverre det er en kortsiktig poengfangst basert på tilfeldigheter. Vi skapte vel strengt tatt en og en halv målsjanse mot Palace.

Sheridan

quote:

Så kampen ja. Det positive var resultatet, prestasjonen var ikke noe særlig. Resultatmessige forbedringer er det, ingenting i spillet tyder på varig fremgang. Tror dessverre det er en kortsiktig poengfangst basert på tilfeldigheter. Vi skapte vel strengt tatt en og en halv målsjanse mot Palace.

Tatt i betraktning alle skadene så var vel heller ikke prestasjonen på banen så aller verst heller, var den vel? Ingen tvil om at Dennis har fått dem til å spille med hjertet for klubben og dens trofaste fans. Og AKKURAT det berger vi plassen på! Det er det ENESTE som betyr noe nå! (Ihvertfall for meg)

Sorry at jeg går litt off topic her.... [:D][:0]

[:D][:)]

Karl Hot Shot

I disse to avsnittene fra BBCs gjengivelse av Shaun Harvey kan det nesten se ut til at Dennis Wise IKKE vet hvem "muldvarpen" er:

"Dennis spoke to all the players on Monday and said, despite everything that has gone on, we won on Saturday, that's the positive.

"He told them to have a look at yourselves, if you can look at yourself in the mirror then fine but if you have anything to say to me come forward."

Wise fikk kanskje på lørdag vite at en Leeds United-spiller hadde lekket startoppstillinga til Crystal Palace, men ikke HVEM det var. På mandag har han bedt denne spilleren om å stå fram? Jeg vet det blir mye spekulasjon, men dersom Dennis Wise ikke vet hvem spilleren er, blir hans presseopptredner på lørdag desto mer idiotiske. På lørdag kunne det jo høres ut som han visste nøyaktig hvem vedkommende var.

Jon R

quote:
Originally posted by Sheridan

quote:

Tatt i betraktning alle skadene så var vel heller ikke prestasjonen på banen så aller verst heller, var den vel? Ingen tvil om at Dennis har fått dem til å spille med hjertet for klubben og dens trofaste fans. Og AKKURAT det berger vi plassen på! Det er det ENESTE som betyr noe nå! (Ihvertfall for meg)

Måtte du få rett, Ole. Fremgangen virker åpenbar siden WBA kampen, til tross for 25 begredelige første minutter mot Palace. [:)]

Selvfølgelig må vi se på det som nå skjer i en sportslig sammenheng. Derfor blir det ekstra trist det som skjer nå. Endelig lysning i tunellen, så klarer sentrale folk i klubben å kludre det til for oss igjen. Cardiff kampen vil nok gi oss en indikasjon på hvordan dette har påvirket troppen på kort sikt. Wise sin lille "motiverende pep-talk" før kampen og videre utblåsning til media, har fått noe uforutsette konsekvenser. Ser at klubben på den off siden prøver å dempe min uro ved å forklare hvorfor Wise valgte å snakke med spillerne før kampen. Allikevel føler jeg meg slett ikke beroliget. Prove me wrong, Dennis! [B)]

Jon R.
Jon R.

Svend Anders

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

I disse to avsnittene fra BBCs gjengivelse av Shaun Harvey kan det nesten se ut til at Dennis Wise IKKE vet hvem "muldvarpen" er:

"Dennis spoke to all the players on Monday and said, despite everything that has gone on, we won on Saturday, that's the positive.

"He told them to have a look at yourselves, if you can look at yourself in the mirror then fine but if you have anything to say to me come forward."

Wise fikk kanskje på lørdag vite at en Leeds United-spiller hadde lekket startoppstillinga til Crystal Palace, men ikke HVEM det var. På mandag har han bedt denne spilleren om å stå fram? Jeg vet det blir mye spekulasjon, men dersom Dennis Wise ikke vet hvem spilleren er, blir hans presseopptredner på lørdag desto mer idiotiske. På lørdag kunne det jo høres ut som han visste nøyaktig hvem vedkommende var.

Jeg er ikke sikker selv, Karl, men det jeg leser "mellom linjene" tyder på det du sier, at Wise ikke vet hvem spilleren er selv heller.

Selv om det kanskje er naivt gjort, kan det likevel gi en klarere FORKLARING på hvorfor Wise gjorde som han gjorde: en advarsel til den det gjelder, og et forsøk på å understreke sitt krav om lojalitet fra samtlige.

Uten å ha hørt ordleggingen fra Wise direkte, tyder dette EVENTUELT på at han har ordlagt seg noe sært, i.o.m at han ga inntrykk av å vite hvem det var (noe hn riktignok ikke sa direkte at han gjorde).

Som alle ser: Alle disse vissom-atte-dersom-atte-teoriene står vidåpne - tilsynelatende også innad i klubben.

Om man makter: Legg det bak seg, la de ordne opp internt og se frem til KAMP på lørdag!

SA

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

lojosang

Jeg tror Pale er skremmende nær sannheten. Dennis Wise virker på meg som en paranoid kontrollfrik. Dette er en meget velfundert uttalelse jeg bare tar ut av tomme lufta.

Et annet alternativ er en samtale mellom Taylor og Wise.
W: "Du lurer nok fælt på hva slags lage jeg kommer til å stille med nå ja!
T: "NEHEI, så, for atte det vet jeg allerede tenk!"
W: "HVORDAN VET DU DET! Du JUKSER du. Du spionerer! Det er ikke lov. Jeg vil ikke være med når du jukser!"
T: "Jeg jukser ikke, så! For atte det var noen som sa det til meg, tenk!"

Samtalen forstatte ikke lenge. Det ble diskutert hvem som kunne banke hvem av de to lags kapteiner, hvorpå Wise forlot stedet i svartsinne, fast bestemt på å finne ut hvem som hadde best, og hvorvidt den verdensomspennende jødiske konspirasjonen Illuminati var direkte involvert, eller bare trakk i trådene.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

lojosang

"Harvey was full of praise for Eagles boss Peter Taylor for admitting that he "had an idea" who would be in the Leeds team - although Taylor has since told Wise he over-reacted."

Fra BBC-artikkelen postet på forrige side.

Oi! "Had an idea!"

Ja, dette er alvorlig! Det kan jo tenkes han har lest forslag til lagoppstillinger på waccoe, eller, Vårherre forby! fulgt med i media på hvem som var skadet [:O]

Korsfest! Korsfest!

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

Jeg er ikke sikker selv, Karl, men det jeg leser "mellom linjene" tyder på det du sier, at Wise ikke vet hvem spilleren er selv heller.

Selv om det kanskje er naivt gjort, kan det likevel gi en klarere FORKLARING på hvorfor Wise gjorde som han gjorde: en advarsel til den det gjelder, og et forsøk på å understreke sitt krav om lojalitet fra samtlige.

Uten å ha hørt ordleggingen fra Wise direkte, tyder dette EVENTUELT på at han har ordlagt seg noe sært, i.o.m at han ga inntrykk av å vite hvem det var (noe hn riktignok ikke sa direkte at han gjorde).

Som alle ser: Alle disse vissom-atte-dersom-atte-teoriene står vidåpne - tilsynelatende også innad i klubben.

Om man makter: Legg det bak seg, la de ordne opp internt og se frem til KAMP på lørdag!

SA

Det som gjør teorien om at Dennis Wise faktisk ikke vet hvem "muldvarpen" er, litt underlig, er jo at flere medier på lørdag siterte Dennis Wise på at "spilleren også kom med noen andre uttalelser som var sjokkerende, når han ble konfrontert med lagoppstillingslekkasjen". Var denne uttalelsen fra Dennis Wise bare dikt og ren løgn? På lørdag hørtes det jo helt klart ut som om Dennis Wise hadde pratet med spilleren om "saken".

I dag kom Leeds United med en offisiell uttalelse hvor det nå står svart på hvitt at klubben ikke kjenner "muldvarpens" identitet. Det virker som klubben nå forsøker å tåkelegge hele saken. Det kan f.eks. skyldes at Wise først trodde han visste hvem "synderen" var, mens det i ettertid har kommet fram opplysninger som gjør ham usikker på om han har funnet rette mann. Eller det kan være at Ken Bates har tatt tak i saken etter at PFA ved Gordon Taylor begynte å rasle med sablene, og har funnet ut at hele greia bør skrinlegges (for å unngå flere søksmål mot klubben). I alle fall kommer Dennis Wise meget uheldig ut av saken.

berlin

hohhhhohohohh-ljojojojojojohj-sannnhggggggg. faktsikt ustyrtelig morsomt  [:D][:D][:D]

la oss slå fast en ting: for å overleve som leeds-supporter ( og som menneske, for vi er vel det? Selv om vi er Leeds-supportere )
så må det faktiskt en STOR DOSE GALGENHUMOR til!

kom mai du skjønne milde.......

Mighty whites

Hva er vitsen i å spekulere i hvem "mulvarpen" er...?
Vi får nok vite det en dag uasett!!!

Forever Leeds!!!
Forever Leeds!!!

ragnar

Nå kan det jo diskuteres om Wise sin respekt fra spillerene har blitt styrket eller svekket av denne saken da.

Og så kan man jo selvfølgelig bare lure på hvorfor han ikke har vært lenge i noen av de andre klubbene han har trent...

Men i det hele tatt et meget godt eksempel på hvordan man ikke skal håndtere slike saker.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Jon R

quote:
Originally posted by ragnar

Nå kan det jo diskuteres om Wise sin respekt fra spillerene har blitt styrket eller svekket av denne saken da.

Tror ikke det er så mye å diskutere, Ragnar. Skal godt gjøres at spillerne får økt respekt etter dette. Det beste vi kan håpe på, er at de uformelle lederne i spillergruppa ikke vender Wise ryggen, men maner til samhold. [B)]

Jon R.
Jon R.

veteranen

Dennis Wise åpner altså spillermøtet, mandag formiddag, med å si: "Jeg vet at èn av dere tystet til Palace om vår lagoppstilling. Jeg oppfordrer nå på det sterkeste at den skyldige trer frem!"
Denne instendige oppfordringen, fra mannen med det misvisende etternavnet, blir så møtt med fullstendig taushet fra en samlet spillergruppe.

Joda, Dennis Wise har nok full kontroll! [:o)]

Masinga

quote:
Originally posted by lojosang

Samtalen forstatte ikke lenge. Det ble diskutert hvem som kunne banke hvem av de to lags kapteiner, hvorpå Wise forlot stedet i svartsinne, fast bestemt på å finne ut hvem som hadde best, og hvorvidt den verdensomspennende jødiske konspirasjonen Illuminati var direkte involvert, eller bare trakk i trådene.

Det er kanskje veien å gå og trekke Dan Brown inn i saken for å knekke denne koden. Men siden det snakkes om Muldvarpen, vil jeg heller foretrekke John Le Carrè. Le Carrè har mye mer peiling enn Dan Brown.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250