Tippeligaen 2007-08

Started by Per-Stian, February 16, 2007, 19:27:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Per-Stian

Stabæk-Brann avsluttar den første tippeligarunda ikveld kl. 19. Kampen sendast på TV 2 Zebra. Fjorårets kanskje to mest angrepsvillige lag møtast på Nadderud ikveld.

Nannskog & Gunnarsson Vs. Winters & Helstad

Mitt tips: 2-2

Lids

1-1 (Helstad og Nannskog)

Thomas
Thomas

ToreLA

quote:
Originally posted by Per-Stian

quote:
Originally posted by ToreLA

Sånn passe fornøyd med serieåpningen. 1 poeng mot RBK er greit nok, men kjedelig å miste 3 poeng på den måten så nære slutten. Likevel noe positivt å ta med seg. Neste helg bærer det ned til Sør Arena for å banke Start!

Sjølv var eg også tilfreds med eitt poeng i opningskampen mot Viking. Det var ein jamn kamp der laga skifta på å føre. Sikker på at begge lag har mykje å gå på, og at begge kan bli å finne heilt i toppen når siste runde er spelt. Syns forøvrig det er kjekt at Stavanger har fått gløden og optimismen tilbake.

Det holder jeg selvsagt med deg i! [:D]

Syntes vi til tider skapte skikkelig trøkk og stemning også under kampen igår. Det er jo ikke akkurat en vanesak. Måtte det fortsette (det innebærer at Viking fortsetter med samme innsats og glød. Vi lar oss nemlig styre av det som skjer på banen...).

MrK

Her er en skikkelig glad sak fra Sunnmørsposten!

http://fotball.smp.no/kommentar/article78688.ece

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Lids

Start-Viking 1-1, det skal Viking være veldig fornøyd med!

Thomas
Thomas

ToreLA

Eller Start. Alt etter som man ser det.

Gratulerer med finfin stadion. Men overraskende at vi vant tribunekampen....:)

MrK

Ã...lesund fortsetter som forventet........................hva skal en med slike lag?
Innkast er det eneste de kan.........ikke mye fotball akkurat!

Per-Stian

quote:
Originally posted by MrK

Ã...lesund fortsetter som forventet........................hva skal en med slike lag?
Innkast er det eneste de kan.........ikke mye fotball akkurat!

AaFK har opna som forventa: To tap og mange baklengsmål. Dødball har vore lagets beste angrep, men slikt får ein ikkje mange poeng av. Det må nok setjast av pengar til ein ny spiss. Aarøy er ingen fotballspelar og Dede er i Brasil og pleiar far sin. Austnes og Brown er einaste lyspunkta, slik eg ser det.

Per-Stian

I kjølevatnet av thrillerkampen mellom RBK og Tromsø (4-3):

Patrice Bernier har sagt nei til Tromsøs kontraktsforslag.

- Ja, jeg har sagt nei. Jeg snakket med Morten Kræmer (sportslig leder) på telefon sent søndag kveld. Men vi skal ha et møte ansikt til ansikt når jeg kommer tilbake til Tromsø mandag formiddag, sier Bernier til nordlys.no.

Kanadieren var banens beste da Tromsø røk 3-4 mot Rosenborg på Lerkendal søndag kveld. Han leverte to perlescoringer, men måtte likevel gå av banen på taperlaget.

Nå jobber Tromsø med andre kontraktsalternativer for å få midtbanespilleren til å bli. Det er ventet at partene skal prate sammen i forbindelse med en treningsøkt i klubben mandag ettermiddag.

Berniers kontrakt med Tromsø går ut til sommeren, og han har selv ytret et ønske om å fortsette karrieren i et annet land.

http://www.fxt.no/tippeligaen/tromso/article970222.ece

Veldig synd viss TIL og Tippeligaen skal miste ein slik spelar, men forstår godt at Bernier vil prøve lukka i eit anna land.

Per-Stian

Tromsø har ikke råd til å betale Patrice Bernier (27) den lønna han ønsker. Derfor ber de investeringsselskapet TILtak om hjelp i ettermiddag.

Tromsø-direktør Tom Bendiksen vil i ettermiddag samle pengesterke Tromsø-folk for å høre om de kan være interessert i å hjelpe klubben med å forlenge kontrakten til Patrice Bernier.

TIL har strukket seg så langt de kan i forhandlingene med Bernier, men ser at kanadieren er en så viktig spiller at de nå vil be om ekstern hjelp til å beholde ham i nord.

En ny investorgruppe som kalles TILtak er nå i ferd med å bli etablert i Tromsø.

â€" Målet til gruppen er å kunne hjelpe Tromsø med finansiering av spillere som er viktige for klubben, sier investor og eiendomsutvikler Inge Falck Olsen.

Men, gruppen stiller strenge krav dersom de skal hjelpe klubben.

â€" Dersom vi skal kunne hjelpe TIL i lang tid fremover, er vi nødt å tjene penger i investeringene våre. Vi går ikke inn i avtaler som vi vet er tapsprosjekt, sier Falck Olsen.

Olsen skal ha sitt første møte med Tromsø-ledelsen i morgen.

â€" Jeg vet ikke noe om hvordan forhandlingene mellom Tromsø og Bernier har vært til nå. Men jeg vet at Bernier er en meget god og viktig spiller for TIL. I utgangspunktet er dette en spiller vi godt kan tenke oss å investere i â€" forutsatt at vi kan tjene penger på ham, sier Falck Olsen.

Patrice Bernier har gjort det helt klart at han ikke ønsker kontrakt på mer enn halvannet år med Tromsø.

Dette kan være et element som kan gjøre en kontraktsforlengelse vanskelig å tjene penger på for TILtak.

Spillere med korttidskontrakter tjener man ikke særlig mye penger på ved videresalg. Bernier vil også ha muligheten til å forlate klubben gratis etter endt kontrakt.

â€" Dette er noe jeg ikke vil spekulere i før vi har hatt møtet, sier Falck Olsen.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article79227.ece

Per-Stian

Har "Doffen" Hæstad lært seg å banne i England?

Viking-spiller Peter Ijeh hevder at Kristoffer Hæstad sa «you f**king black monkey» til ham under søndagens oppgjør. Hæstad varsler søksmål.

Overfor TV2 Sporten mandag kveld bedyret Hæstad sin uskyld.

- Jeg har aldri sagt noe med rasistisk innhold verken på eller utenfor banen, sa han.

Hæstad og Atle Roar Håland sier at de ikke vil gi seg før Ijeh trekker tilbake påstandene. De opplyste at det kan bli aktuelt å trekke inn advokat i saken for å gå til søksmål mot Viking-spilleren.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article79226.ece

ToreLA

Og nå skal Håland ha en undskyldning fra Ijeh fordi TV2 klippet ham inn i rasismeanklagen. Det hele begynner å bli patetisk. Hadde dommeren tatt dette opp mellom Ijeh og Hæstad ute på banen da Ijeh ga beskjed om hva han hadde hørt, kunne vi ha rettet opp i en eventuell misforståelse med en gang. Nå har vi en sak med bare tapere som ingen vil gi slipp på. Ihvertfall ikke Start med Mathisen i spissen.

Per-Stian

Jepp, dette er nok ein (påstått) problem som det aldri vert noko løysing på. NFF kjem nok aldri til botn i denne saka. Iallfall godt at AR Håland er "frifunnen" for rasistiske tilrop.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=190964

Per-Stian

Gjekk TV 2 for langt i Nordlies utbasunering mot dommaren etter Odd-kampen?

TV 2 brøt reglene i fotballavtalen da de fotfulgte Tom Nordlie ut på banen på Skagerak Arena søndag.

Det var en rablende forbannet Nordlie som ute på banen tok for seg både motspillerne Espen Ruud og Per Nilsson samt dommer Svein Oddvar Moen.

- TV 2 gjorde noe de ikke kan gjøre, i henhold til avtalen, sier mediesjef i Norsk Toppfotball, Svein Graff.

Det var en tv-fotograf med mobilt kamera og mikrofon som stormet ut på banen, og alle tv-seerne kunne følge krangelen mellom personene i midtsirkelen.

Den som sto rakest av alle var dommer Moen, som konsekvent sa:

- Vi tar det i garderoben!

Men Nordlie var innstilt på å løse saken der og da, med mer eller mindre utstrakt bruk av diplomati. For åpent kamera.

- Dette kameraet er på plass for å lage reportasjer. Det skal kun brukes bak målene under spillets gang og i mixed zone etterpå. De har ikke anledning til å oppholde seg i teknisk sone under kampen eller utpå banen etterpå, opplyser Graff.

TV2s seere fikk høre alt som ble sagt av LSK-treneren. Men Graff tror ikke det blir avgjørende.

- Dommeren skal uansett levere en rapport. Nordlies reaksjon, med eller uten kamera til stede, blir rapportert.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article79258.ece

Hugsar personleg godt kameradekninga av VM-98 i Frankrike. Då vart det nytta handhaldt kamera med mikrofon, også ute på bana (i pausa og etter kampen). Dette gav oss som sjåarar eit nærblikk som aldri før hadde blitt vist. Vi kunne dele kjenslene til spelarar og støtteapparat, og høyre kva dei sa. Syns dette var ei fin ordning!

Svend Anders

Synes debatten bør ligge et annet sted om hvilke soner hvilke kameraer kan oppholde seg i, selv om det er et poeng å merke seg i videre diskusjoner om hvor tett media kan få ligge på aktørene under kampen. Personlig mener jeg de må tåle dette, vi snakker om midt ute på banen etter kampen (ikke taktiske avsløringer som får avgjørende betydning på kampen).

Langt mer pinlig synes jeg Nordli's reaksjon var, og det er jo heller ikke første gang han henge seg så voldsomt opp i noe på en slik måte. Synes ikke det var noe å si på det røde kortet, om et burde vært rødt på han andre også må det kunne være mulig å diskutere i roligere former.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Per-Stian

Tredje runde er i gang på Nadderud: Stabæk - Rosenborg

Knudsen  
Skjønsberg-Olsen-Kjølø-Stenvoll  
Olsen-Stenersen-Tchoyi-Alanzinho  
Nannskog-Gunnarsson  

Hirschfeld  
Stoor-Kvarme-Koppinen-Dorsin  
Sapara-Strand-Skjelbred  
Konan-Iversen-Traoré  

Per-Stian

YES! Mika Koppinen ga RBK leiinga etter 17 minutt.  

RBK med corner fra høyre. Dorsin slår ballen inn mot lengste hvor ballen går i stanga etter at Traore vant en duell på bakerste før Koppinen putter ballen i åpent mål. Knudsen er på halvdistanse og må ta sin del av skylda.

Lids

Ok...

PS. RBK tapte.

Thomas
Thomas

MrK

Kjære Per Stian  - ingen kommentar til dagens match for hockey laget (RBK) ser/hører Skavland fra igår - Solheim kan faen ikke engelsk.......forbanna raddis

Ã...lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07

berlin

.....noe så gudsjammerlig kjedelig som norsk fotball. Fatter ikke at noen har plass til mer enn Leeds i hjertet sitt. Tppeligaen er ikke off-topic, det er OFF-OFF-TOPIC. What a bunch of idiots!

Per-Stian

quote:
Originally posted by berlin

.....noe så gudsjammerlig kjedelig som norsk fotball. Fatter ikke at noen har plass til mer enn Leeds i hjertet sitt. Tppeligaen er ikke off-topic, det er OFF-OFF-TOPIC. What a bunch of idiots!

Minus + minus = Pluss

ToreLA

quote:

[8]

Ja, du verden så utrolig tåpelig å engasjere seg i sin egen lokale fotball. Da er det mye mer underholdene å holde med Englands 44. beste lag som attpåtil spiller superfotball.

ToreLA

quote:
Originally posted by Per-Stian

quote:

Minus + minus = Pluss

Begynner det å bli noen år siden du sist hadde matematikk, Per-Stian? [8D]

Minus * minus = pluss

[:D]

Budda

quote:
Originally posted by ToreLA

quote:

[8]

Ja, du verden så utrolig tåpelig å engasjere seg i sin egen lokale fotball. Da er det mye mer underholdene å holde med Englands 44. beste lag som attpåtil spiller superfotball.

Norsk fotball er utrolig kjedelig, men jeg følger med mitt lokale lag. Jeg gidder ikke å se andre kamper enn de Molde spiller. Kamper som Brann - Vålerenga eller Lyn - Lillestrøm interesserer meg like mye som en kamp mellom Røa og Asker. Da ser jeg heller en kamp mellom to middelmådige engelske lag.
Endre

Per-Stian

Norsk klubbfotball var kjedeleg i RBK si storleikstid. Gullet vart delt ut før seriestart og ingen var i nærleiken av Trondheimklubben si økonomiske makt. No har mange lag fått investorar i ryggen, rydda sin eigen bakgard, bygd nye og flotte stadioanlegg og har råd til å behalde mange av sine beste spelarar. I tillegg er satsinga på unge spelarar større enn på mange år. Berre det at Edu valgde å kome tilbake til Lyn og Norge når Spartak trekte bodet, viser vel at ligaen har potensiale...også utover landegrensene?

Denne sesongen er det satt ny publikumsrekord, TV 2 har utvida sin plattform og dekning av ligaen og fem-seks lag kan ta gullet. Det er med andre ord ny spenning og tenning i norsk klubbfotball. Dette kan og bør tene landslaget godt i framtida.

Lids

Jeg ser kun fotball på tv hvis Leeds eller IK Start er et av lagene som spiller - og så hender det jeg ser Barcelona hvis de er på skjermen når jeg skrur på tv'n.

Thomas
Thomas

Lids

Lyn - Odd 1-0
Aafk - Fredrikstad 0-1

Thomas
Thomas

Lids

Aafk - Fredrikstad 1-1

Thomas
Thomas

Lids