SKJEBNEKAMPEN: vs. Southend

Started by kjelvi, March 14, 2007, 04:01:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ferre

quote:
Originally posted by lowfields

Herregud, nå har jeg funnet ut av det.

Jeg er på ingen måte noen religiøs fyr men mot slutten av kampen idag skjønte jeg at INGENTING måtte forbli uprøvd.
Klokken er 17.45, stillingen 1-0, og jeg holder meg oppdatert bl.a. via norsk tipping sine sider, så:
Jeg lukker øynene, samler hendene og ber til alle universets gode krefter, positive energier, Tom Roger Edvardsen og resten av verdens healere.
Etter ca et minutts seanse åpner jeg øynene igjen og trykker på oppdater-knappen og vips:1-1.

Nå vet jeg iallefall hva jeg har å gjøre de siste 7 kampene

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Tror du skal sitte å be resten av sesongen! [:)] Vinner vi resten av kampene skal jeg særiøst vurdere å bli religiøs...

-WE'LL BE BACK-

RoarG

Vi får se lyst på det.Vi hentet opp en ledelse sent i kampen. Vi har ikke tapt på 3 kamper. Vi har fortsatt heng på lagene foran oss. Southend dro ikke i fra oss, og det er 21pts igjen å spille om. Nå MÃ... vi vinne samtlige hjemmekamper, også mot Preston. La oss håpe at Thompson og Flo blir fit for fight i løpet av de to spillefrie ukene. Dette uavgjortresultatet snudde min sinnsstemning denne ettermiddagen.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Synd vi blir snytt for et klart straffespark. Dommer gir frispark til Southend i stedet, har han sett noe kommentatorene ikke så?

Deilig med Healyscoringen. Selvsagt stoppet radioen opp i det kommentatoren brølte "Hea....."... var borte noen sekunder, og det ante meg at det kom en utlikning.

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ØBS

quote:
Originally posted by lowfields

Herregud, nå har jeg funnet ut av det.

Jeg er på ingen måte noen religiøs fyr men mot slutten av kampen idag skjønte jeg at INGENTING måtte forbli uprøvd.
Klokken er 17.45, stillingen 1-0, og jeg holder meg oppdatert bl.a. via norsk tipping sine sider, så:
Jeg lukker øynene, samler hendene og ber til alle universets gode krefter, positive energier, Tom Roger Edvardsen og resten av verdens healere.
Etter ca et minutts seanse åpner jeg øynene igjen og trykker på oppdater-knappen og vips:1-1.

Nå vet jeg iallefall hva jeg har å gjøre de siste 7 kampene

"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Artig at du starter innlegget ditt med "Herregud..."

LUSCOS-hilsen
ØBS
LUSCOS-hilsen
ØBS

venadis

Du må ikke gi opp enda Kjelvi, vi er på oppløpssia nå[8D]
quote:
Originally posted by kjelvi

da er det takk og farvell!
div. 1 neste sesong.
vil fortsatt plage mine forum-kolleger med postinger om litt av hvert, men ikke mer denne våren med høytsvevende teorier om hvordan vi skal klare oss.

ønske: ut med Wise og Bates. bygge nytt lag for fremtida - og gjøre Div. 1-oppholdet kortest mulig.

Mats-

5 poeng på "det gode selskap" er ikke helt doomed ennå. Men vi må vinne mot Preston, det er musten, rett og slett musten.

berlin

det er jammen ikke godt å si hvordan dette ender, d.v.s hvor mange poeng siste lg over streken trenger.
bunnlagene svinger jo veldig i prestsjonene, bortsett fra luton da. Og burnley, men jeg  tipper at de klarer seg ( tross tap mot leeds )

Erik M

Ubeseiret i 3 kamper.  Selvtilliten stiger - millimeter for millimeter.

Per-Stian

quote:
Originally posted by RoarG

Vi får se lyst på det.Vi hentet opp en ledelse sent i kampen. Vi har ikke tapt på 3 kamper. Vi har fortsatt heng på lagene foran oss. Southend dro ikke i fra oss, og det er 21pts igjen å spille om. Nå MÃ... vi vinne samtlige hjemmekamper, også mot Preston. La oss håpe at Thompson og Flo blir fit for fight i løpet av de to spillefrie ukene. Dette uavgjortresultatet snudde min sinnsstemning denne ettermiddagen.

Kjekt at nokon framleis er positiv[:)] Eg er sjeleglad for eit kjærkoment poeng og tek med meg at vi er ubesigra på tre kampar, men vegen er framleis tøff og skremmande kort. MOT!

Asbjørn

quote:
Originally posted by ØBS

Nei, Asbjørn, hva sier du???

Skal vi krype til stereoen og plukke frem "World Gone Wrong" og "Blood On The Tracks"???

Blood On The Tracks plukker vi frem den dagen vi skiller oss fra Bates/Wise:
"Idiot... blowing every timne you move your mouth
Blowing down the backroads heading South (London[:D])
... You're an idiot, babe
It's a wonder that you still know how to breath"

...evt kan vi ta Everything Is Broken
"Seems like every time you stop and look around
Something else just hit the ground"

Faresignalene er der, kanskje Ring them bells:
Ring them bells, ye heathen
From the city that dreams
Ring them bells from the sanctuaries
....
Ring them bells for the chosen few
Who will judge the many when the game is through
....
..and the sun is going down
upon the sacred cow

Etter sesongen tenker jeg vi tar Changing of the Guards
og skifter ut "vaktene" våre.

Men i kveld feirer vi bare det ene poenget  [:)]

But Mona Lisa musta had the highway blues
You can tell by the way she smiles

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ØBS

Pussig...

Akkurat nå når "Idiot Wind" fyller" stua...

Nei, tror jeg heller setter meg på rommet med gittarn og munnspellet.  Fri hælja, skjønner du...

LUSCOS-hilsen
ØBS
LUSCOS-hilsen
ØBS

Asbjørn

Psykologisk vikteig, dette ene poenget vårrt, foran to spillefrie uker ja.

Så kan vi ordne de siste fire poengene "oppover" (pga målforskj) i løpet av de siste syv kampene.

Det betyr å ta innpå med ett poeng annenhver kamp det [:)]

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

quote:
Originally posted by ØBS

Pussig...

Akkurat nå når "Idiot Wind" fyller" stua...

[:D]
quote:

Nei, tror jeg heller setter meg på rommet med gittarn og munnspellet.  Fri hælja, skjønner du...

Nyt hølja, spell litt Dylan, & kos deg  [:)]

Edit: skreiv hølja... (bor jo i Bergen...) men det skulle jo ha vært hælja da.. [8)])

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Ferre

Beskrivelse av straffesituasjonen fra WACCOE:

Southend players all had their hands on their heads... ref gave it but changed his mined when linesman didn't agree. f**kING WANKERS.

Veldig surt, tre poeng i dag hadde vært fantastisk.

-WE'LL BE BACK-

Jon R

quote:
Originally posted by Asbjørn

Så kan vi ordne de siste fire poengene "oppover" (pga målforskj) i løpet av de siste syv kampene.

Mer enn det, Asbjørn. Det er fem poeng oppover, grunnet dårlig målforskjell. [V]

Jon R.
Jon R.

RoarG

Pokker. Når skal hoveddommerne slutte å ta alt assistentdommerne sier for god fisk. Det er hoveddommeren som har den endelige beslutningsmyndigheten. De kan vel tørre å stå for sine egne avgjørelser[:(].
quote:
Originally posted by Ferre

Beskrivelse av straffesituasjonen fra WACCOE:

Southend players all had their hands on their heads... ref gave it but changed his mined when linesman didn't agree. f**kING WANKERS.

Veldig surt, tre poeng i dag hadde vært fantastisk.

-WE'LL BE BACK-

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Tom S

Skal bli spennende å sjå denne situasjonen, dersom vi vart snytt for straffe er det mildt sagt katastrofe. Med tre poeng idag hadde det sett veldig lyst ut.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R
Mer enn det, Asbjørn. Det er fem poeng oppover, grunnet dårlig målforskjell. [V]

Jon R.

[:(]

...vel, da får vi ta innpå to poeng i en av kampa da [}:)]

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Leeds04

Takk og lov for det ene poenget. Tror det blir livsviktig mtp nedrykk....
Fremdeles har jeg troen.
Tak i dag hadde vært utrolig dårlig for moralen...er redd det hadde vært spiker`n i kista!

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

auren

quote:
Originally posted by Jon R

quote:

Jon R.

Vi har faktisk ikke så dårlig målforskjell. Hvis vi nå vinner 4-5 kamper som vi nesten bør for å komme forbi laga, så tror jeg at vi får en bedre målforskjell enn flere av klubbene i bunnen (Southend har -19, luton - 20 og Barnsley -24, mens vi har -25).

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

oak-tjome

quote:

div. 1 neste sesong.
vil fortsatt plage mine forum-kolleger med postinger om litt av hvert, men ikke mer denne våren med høytsvevende teorier om hvordan vi skal klare oss.

ønske: ut med Wise og Bates. bygge nytt lag for fremtida - og gjøre Div. 1-oppholdet kortest mulig.

oak-tjome

quote:

div. 1 neste sesong.

der er jeg nok enig Kjelvi, ingen veg tilbake nå er jeg redd, for mange poeng opptil trygg grunn og vi kan ikke regne med at alle de andre taper og ihvertfall når vi ikke kan vinne.

kjelvi

Southend 1 Leeds 1
Substitute David Healy threw Leeds a dramatic Coca-Cola Championship lifeline with an 89th-minute equaliser at relegation rivals Southend.
The once-mighty Whites were about to be shoved another step closer to a humiliating drop into League One after Mark Gower fired the hosts ahead in the first half.
But Healy, who was surprisingly left out by Dennis Wise in favour of Tresor Kandol, spared his under-pressure manager's blushes with his late intervention, although Leeds remain in dire trouble at the foot of the table.
With tempers flaring, Wise was then sent down the tunnel by referee Nigel Miller after Leeds were denied a late penalty by an offside flag.
Six years ago this weekend Leeds held Italian giants Lazio to a 3-3 draw on their way to the Champions League semi-finals, heady days which seem a world away from the modest surroundings of Roots Hall and a desperate struggle avoid the drop into English football's third tier.
Southend's poky ground will seem the lap of luxury compared to some of the outposts on Leeds' fixture list next season, however, unless they can somehow claw back a four-point deficit with seven matches to go.
Leeds should have been ahead after just five minutes when Frazer Richardson outpaced Peter Clarke and whipped in a superb cross which the unmarked Kandol headed over wastefully.
Leeds spent the opening 15 minutes camped in the Southend half in front of their vociferous support, but they were almost undone on the break when Freddy Eastwood scampered clear.
But the striker put too much pace on his cross and Jamal Campbell-Ryce was always stretching as he poked the ball wide of a gaping goal.
Clarke then headed a Kevin Maher corner over as Southend began to get a foothold, and their pressure told in the 24th minute when Gower struck.
Richie Foran nicked the ball from Lubomir Michalik and sent Lee Bradbury away to play in Gower, who steadied himself before firing past Casper Ankergren.
Moments later, with Leeds reeling, Eastwood cut inside from the left and sent a right-footed curler around Ankergren's outstretched palm and against the foot of the post.
After the break, Flahavan kept out a header from Matt Heath and did well to palm out another Blake free-kick, while the keeper also came out of an untidy goalmouth scramble with the ball.
Eastwood could have put Southend two goals up, but his deflected shot bounced on the roof of the net with Ankergren beaten.
Leeds' afternoon was summed up by a goalbound Blake effort which was inadvertently cleared off the line by team-mate Cresswell.
Southend looked for a killer second and Eastwood tried a cheeky backheel which was saved, before a kamikaze Ankergren walkabout left Bradbury free to tee up Foran in front of goal, but Heath got back to block his shot.
But Healy was finally thrown on with eight minutes remaining and had the desired impact, latching onto Robbie Elliott's clever free-kick and rifling the ball past Flahavan.
In an explosive finish, Leeds claimed Simon Francis handled in the area but the referee gave a free-kick to Southend, sending the already agitated Wise into meltdown before he was ushered down the tunnel.

Teams:

Southend: Flahavan, Francis, Sodje, Clarke, Hunt,Campbell-Ryce (Harrold 83), Maher, Gower, Foran, Bradbury,Eastwood (Sam 83).
Subs Not Used: Collis, Hammell, Moussa.
Booked: Bradbury.
Goals: Gower 24.

Leeds: Ankergren, Richardson, Heath, Michalik, Robbie Elliott,Blake (Healy 82), Kishishev, Douglas, Lewis (Moore 64),Cresswell, Kandol.
Subs Not Used: Stack, Crainey, Carole.
Booked: Robbie Elliott, Kandol, Michalik.
Goals: Healy 88.
Att: 11,274

http://www.sportinglife.com/football/live/reports/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/07/03/17/SOCCER_Southend.html

baste

Leeds kan selvsagt klare dette. I dag var Qpr seier det mest tragiske, helt på linje med at vi ikke får straffe. Men vi har ett kamp program som i teorien e bedre enn flere av de andre lagene, Barnsley etc...kan gå dette...må gå...

Ikke lov til å gi opp nå...spill til fløyta går..og det ikke e teoretisk sjans lengre..

Marching on together...

Ferre

Vi har hatt noen kritiske dommeravgjørelser mot oss denne sesongen:

I dag skulle vi hatt en soleklar straffe - mistet sansynligvis 2 poeng
Cresswells "mål" som ikke ble mål vs. Birmingham - 1 poeng tapt
Heaths annulerte mål vs. Barnsley - 2 poeng tapt

Det er fem viktige poeng...

-WE'LL BE BACK-

Asbjørn

quote:

I dag skulle vi hatt en soleklar straffe

...vel, hvis det var offside så var det jo ikke straffe da...

(men jeg har intet sett)

B.Dylan
Tell me  Tell me

Dylan

Gunnien

quote:

quote:

(men jeg har intet sett)

B.Dylan

og det er heller ingen automatikk i att straffe blir mål..

tori_no

quote:
Originally posted by Gunnien

quote:

quote:

(men jeg har intet sett)

B.Dylan

det er riktig... og tenk dere når Healy hadde brent straffen! DET hadde vært nedtur det. Psyken hadde fått en knekk. Og dermed 0 poeng resten av sesongen.
Nei. Takk og lov for blinde linjedommere.[:D]

rastafari

1p idag gjør at det er både håp og tro. Med tap idag hadde det bare vært teorien igjen, og den har aldri berget noen.
Men nå beviser gutta stadig at de kan, så jeg har trua. Jeg mente at 7p mot QPR, Luton og Sothend var nødvendig, men nå er både allikevel både håpet og trua på plass.

Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

rastafari

quote:
Originally posted by tor

quote:
Originally posted by Gunnien

quote:

quote:

(men jeg har intet sett)

B.Dylan

det er riktig... og tenk dere når Healy hadde brent straffen! DET hadde vært nedtur det. Psyken hadde fått en knekk. Og dermed 0 poeng resten av sesongen.
Nei. Takk og lov for blinde linjedommere.[:D]

Tåpelig....