Skrevet av Emne: Wise MÃ… BORT  (Lest 4241 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leeeeeeeeeeeeds

Wise MÃ… BORT
« på: April 29, 2007, 19:15:37 »
Ser for meg en hel del endringer før neste sesong. En ting står krystallklart for meg: WISE MÃ… BORT!! Det samme må K. Bates. Håper så inderlig at det finnes noen som vil investere i oss, slik at vi nok en gang kan reise oss. Med den manageren og ledelsen vi har nå, blir vi lenge i league one.

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

marve

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #1 på: April 29, 2007, 19:20:09 »
Niks håper wise og poyet fortsetter også neste år ,som sakt vi trenger virkelig litt stabilitet nå .
 

Læshy

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #2 på: April 29, 2007, 19:26:03 »
Jeg er helt enig med deg når du skriver at K. Bates må bort, det er det ingen tvil om. Slik jeg ser det ville det beste vært lokale eiere, som virkelig ønsker det beste for klubben og ikke for seg selv. Dog er jeg sterkt uenig i at Wise må bort. Foreløpig er jeg av de som støtter Wise, og jeg synes han har gjort en god jobb med å få oss til å bli noe som ligner på et fotball-lag.

Til dere som mener Wise må bort, kan dere forklare hvorfor?

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Budda

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #3 på: April 29, 2007, 19:40:26 »
Det viktigste er å få bort Bates!! Wise har gjort en brukbar jobb og kan godt få et forsøk hvis man ikke kommer opp med et utrolig godt alternativ.
Endre

Dennis

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #4 på: April 29, 2007, 19:57:05 »
Wise har gjort en god jobb utover våren - det er ikke hans skyld at Leeds rykker ned. En elendig høst og vinter la grunnlaget for det, mens i våres har vi hatt bortimot playoff-form på spillet vårt. Jeg er ikke enig i en del valg han gjør, som det å safe 1-0 ledelse. Det gjør laget tafatt og innsatsen svakere.

Det blir spennende å se hva som skjer i sommer, jeg tror nok veldig mange vil forsvinne av dagens spillere. Håper også at Bates selger seg ut, dersom alternativet er bedre. En gjeng Leeds-fans med god kapital hadde selvsagt vært fantastisk.

- Dennis
Marching on together!

Svend Anders

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #5 på: April 29, 2007, 20:05:55 »
Det skal mye til for at Wise forsvinner med det første, så lenge Bates er sjef. Og det kan tenkes at Wise også får fortsette under ny eier, i alle fall for en periode.

For Wise har - ut i fra elendige forutsetninger (spillermateriell, skandaler, midler, tidspunkt, mer mer) - klart seg sånn passe. Han har selvsagt gjort feil, og sviktet i oppgaven med å berge plassen, men samtidig mener jeg han har gjort gode grep med å kaste en del eldre, umotiverte på dør, tette igjen forsvaret i større grad, etc.

Det er et poeng at en ny manager vil være et brudd på kontinuiteten, og derfor mener jeg vi først skal bytte manager fordi vi er OVERBEVIST om at etterfølgeren vil være et klart bedre - ja aller helst det desiderte beste valg til å lede klubben videre.

Forøvrig synes jeg det er solid gjort av Wise å gå så klart ut å ta ansvar for at jobben hans ikke ble gjort godt nok. Klubben har hatt nok av folk som skylder på omgivelsene.

Sommeren bli garanert fylt av en del overraskelser. Ã… fokusere på Wise før eiersituasjonen, ambisjonsnivå og midler til videre satsning er avklart tror jeg er un-wise.

http://www.svendanders.com/
« Siste redigering: April 29, 2007, 20:07:17 av Svend Anders »

Leeds04

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #6 på: April 29, 2007, 20:08:15 »
Tror en utenlandsk investor ser store muligheter for denne klubben...sånn som det situasjonen er nå, blir vel ikke klubben den dyreste å overta i England!
Wise blir! Det er jeg ganske sikker på.

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

gelderdend

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #7 på: April 29, 2007, 20:50:31 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Det skal mye til for at Wise forsvinner med det første, så lenge Bates er sjef. Og det kan tenkes at Wise også får fortsette under ny eier, i alle fall for en periode.

For Wise har - ut i fra elendige forutsetninger (spillermateriell, skandaler, midler, tidspunkt, mer mer) - klart seg sånn passe. Han har selvsagt gjort feil, og sviktet i oppgaven med å berge plassen, men samtidig mener jeg han har gjort gode grep med å kaste en del eldre, umotiverte på dør, tette igjen forsvaret i større grad, etc.

Det er et poeng at en ny manager vil være et brudd på kontinuiteten, og derfor mener jeg vi først skal bytte manager fordi vi er OVERBEVIST om at etterfølgeren vil være et klart bedre - ja aller helst det desiderte beste valg til å lede klubben videre.

Forøvrig synes jeg det er solid gjort av Wise å gå så klart ut å ta ansvar for at jobben hans ikke ble gjort godt nok. Klubben har hatt nok av folk som skylder på omgivelsene.

Sommeren bli garanert fylt av en del overraskelser. Ã… fokusere på Wise før eiersituasjonen, ambisjonsnivå og midler til videre satsning er avklart tror jeg er un-wise.

http://www.svendanders.com/



jeg er helt enig med deg. skal bli spennende å se hva wise får til iløpet av sommeren. Jeg håper at alle lånespillerne som rant inn i klubben denne sesongen var kriseløsninger og at wise begynner byggingen av et nytt united lag med yngre spillere enn det tilfellet har vært de 3-4 siste sesongene. skal det bli kontinuitet så må det satses på spillere som kan utvikles i spann med noen få erfarne spillere.

 

 

HåvardK

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #8 på: April 29, 2007, 20:53:36 »
Hvis vi skal ha ambisjoner om å rykke opp, trenger vi en manager med en smule smartness. Det mangler dessverre Wise totalt. Mange skryter av hva han har greid å få til i de siste kampene. Dessverre har vi tapt mange poeng på å prøve å trygge poeng ved å legge oss lavt og ri på en ettmålsledelse. Dette er Wises ansvar, og kostet oss plassen i CCC.

Adis

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #9 på: April 29, 2007, 22:30:20 »
Vi har vel faktisk ikke tapt med to mål siden Sun'lun 26/12 slo oss 2-0 el Stoke rett etterpå..jeg husker ikke hvilken som var siste... Markante forbedringer har skjedd i spillestilen og jeg synes ikke vi har stinka under Wise og Poyet (ja vi har lagt oss for mye bakpå til tider etc. men forklaringa er ikke så enkel, forferdelig mange individuelle feil som koster oss dyrt, f.eks mot Colchester men også mange mange andre tilfeller). Jeg ønsker ikke DW bort før han har vist at det går dårligere over lengere tid. Trenger S-T-A-B-I-L-I-T-E-T nå!!





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
« Siste redigering: April 29, 2007, 22:31:38 av WeAreLeeds »
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

HåvardK

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #10 på: April 29, 2007, 22:57:56 »
Ettmålstap gir vel ikke særlig mange poeng, eller?

baste

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #11 på: April 29, 2007, 23:42:54 »
Synes Wise har gjort en god jobb tross alt. Tviler på at vi har rykket ned om Wise hadde hatt pre seson og styrt skuta fra 1. kamp...L1 next- og innstillingen til Wise trur jeg er god å ha...når NYE Leeds skal bygges... Come on Leeds.

[xx(] og kommentaren om 1 mål tap ikke gir poeng..vel..vi tapte med 3, 4 mål i flere kamper. Det er ikke lett å komme inn å snu den trende på en dag eller to. Trur man det..da kan man ikke mye om fotball.

Da kan du like gjerne sette penger på at VIF vinner serien i år..etter deres gode start på serien..kommer aldri til å skje...

[V]

Nu trenger vi en en innvestor eller to som virkelig vil satse noen kroner på LEEDS. For det må være penger å tjene på den klubben ? [:D]
« Siste redigering: April 29, 2007, 23:47:56 av baste »

Roy

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #12 på: April 29, 2007, 23:53:26 »
Er enig om at Wise må bort. Ikke bare har han vist elendige taktiske kunnskaper i sluttfasen av kampene. Men han er også en skam for trenerstanden med sin oppførsel på sidelinjen. Inn med Radebe og Kelly. Vi må uansett begynne helt på nytt neste år.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

baste

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #13 på: April 29, 2007, 23:59:41 »
Radebe/ Kelly kan jo høres bra ut...men hvordan er de som trener/ manager?? [:p]

Skal man skifte manager igjen..må vi ha større ambisjoner..dvs en god manager, som har vist at han kan. Vi trenger ett stabilt styre, trur ikke Wise sin oppførsel har virket negativt på spillergruppa...personlig liker jeg trenere som åpner kjeften, kontra di som sitter der helt apatisk og ser på laget taper.
[;)]Enig i at Wise ikke er noe taktisk geni..men alternativet da? Skeptisk... Positivt..lønnskostnadene ned fra £12 m til £ 5 m...og da vil vi med 20.000 tilskuere kanskje klare å tjene penger? Potensialet i klubben LEEDS er der..Ingen tvil
« Siste redigering: April 30, 2007, 00:00:22 av baste »

Tom S

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #14 på: April 30, 2007, 00:07:39 »
Håper på ein del aktivitet på Elland Road i sommer.

Dette hadde vert hyggelig om det kom inn nye eigarar som har ambisjoner og nok penger til å oppfylle desse.
Ny manager får vi kun dersom det vert eigarskifte.

Det forsvinner nok ein del såkalla stjerner frå klubben; Healy, Cressy, Blake, Lewis, Rui og kanskje Dougie. Tviler også på om Kish, Thommo og Gray gidd å signere nye kontrakter med ein L1 klubb.

Det er altfor tidleg å spekulere i desse tinga og korleis det går neste sesong, men er overtydd om at dersom Leeds United satser på direkte opprykk så skal det gå fint!

we all love leeds



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: April 30, 2007, 00:08:07 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

pale

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #15 på: April 30, 2007, 00:36:49 »
Wise har fått sjansen og ikke tatt den.
Jeg skjønner ikke at det skal være bra nok og tape to av sjebnekampene på slutten og spille uavgjort mot Ipswich hjemme i en kamp vi MÃ… vinne.

Ok, vi har et at par kamper på slutten som ikke har vært så ille, men en god manager hadde reddet dette laget. Se på de spillerne vi har på banen de siste kampene.
Healy, Cresswell, Lewis, Kishi, Thompson, Gray m. fl.
Det skal være mer en bra nok til å ta igjen og gå forbi Hull.
Der er avdanka Windass og Barmby de største stjernene, og de slår oss.
Da er du ikke god nok som manager på dette nivået.  

Når han i tillegg oppfører seg som en bølle, hadde det vært fint å bli kvitt han.

Men som nevnt over er jo det ønsketenkning så lenge mr. Geitebukk sitter ved roret.

Ferre

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #16 på: April 30, 2007, 01:00:09 »
quote:
Originally posted by pale

Wise har fått sjansen og ikke tatt den.
Jeg skjønner ikke at det skal være bra nok og tape to av sjebnekampene på slutten og spille uavgjort mot Ipswich hjemme i en kamp vi MÃ… vinne.

Ok, vi har et at par kamper på slutten som ikke har vært så ille, men en god manager hadde reddet dette laget. Se på de spillerne vi har på banen de siste kampene.
Healy, Cresswell, Lewis, Kishi, Thompson, Gray m. fl.
Det skal være mer en bra nok til å ta igjen og gå forbi Hull.
Der er avdanka Windass og Barmby de største stjernene, og de slår oss.
Da er du ikke god nok som manager på dette nivået.  

Når han i tillegg oppfører seg som en bølle, hadde det vært fint å bli kvitt han.

Men som nevnt over er jo det ønsketenkning så lenge mr. Geitebukk sitter ved roret.



Enig med det du sier. At han oppfører seg som en liten bølle bryr jeg meg svært lite om, men han gjorde ikke jobben han ble hentet hit for å gjøre. Wise gjorde sitt beste, men som vi alle har sett var han ikke god nok for å redde Leeds. Var en av dem som trodde Wise kunne klare å snu dette, men nå kan vi konkludere med at Bates aldri skulle gått for det billigste alternativet. Tenker fortsatt på Ranieri som gikk ut å sa at han ville lede Leeds tilbake til toppen av europa igjen. Det var nok den mannen Bates skulle ansatt...

Ut med Bates, Wise og Poyet. Takk for innsatsen.

-WE'LL BE BACK-

asLeeds

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #17 på: April 30, 2007, 01:03:02 »
gi dei 1 sesong til meiner eg...

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Eriksen55

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #18 på: April 30, 2007, 01:28:20 »
Wise skal ikke bort,han må ikke bort heller. Støtter Wise. Ikke han som skal lastes for dette! Derimot så hadde det gjort seg med nye eiere..

tori_no

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #19 på: April 30, 2007, 01:36:52 »
Big Sam er ledig, og nesten lokal.
 

Jon R

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #20 på: April 30, 2007, 02:20:08 »
Jeg var klar for å støtte Wise også etter et nedrykk. Etter den ubegripelig feige forestillingen mot et uinspirert Ipswich lag, klarer jeg bare ikke å se for meg en fremtid med den lille myggen i sjefstolen. [xx(]

Jon R.
Jon R.

GeirO

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #21 på: April 30, 2007, 02:23:28 »
Selvfølgelig tilsier all fornuft at Wise bør ut. Han er:

- usmakelig pga. sine bøllete (uintelligente) oppførsel og påfører Leeds United mye skam og dårlig omdømme pluss evt. represalier/bøter
- ikke skolert innen fotballens verden bortsett fra mange år som brukbar, men ufin spiller og bråkmaker
- greier ikke å holde et såpass bra mannskap som Leeds United i CCC
- direkte dårlige vurderinger i forhold til spillemateriell (må sikkert dele ansvaret med Bates). Eksempelvis Kelly (burde spilt), Sullivan (burde spilt), Foxe (burde ikke spilt), Richardson (burde ikke spilt) osv.

I løpet av sommeren bør vi få en skolert, ung manager som har vist lovende takter allerede. La vedkommende få sjansen til å bygge og bygge og bygge oss tilbake til Premier League!
MOT

berlin

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #22 på: April 30, 2007, 02:25:01 »
quote:
Originally posted by tor

Big Sam er ledig, og nesten lokal.



det var vel en spøk? PL for L1. Big Sam, som lar seg bestikke, er så utrolig "lur" at han sier opp i Bolton fordi han tror han skal til Man City.

berlin

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #23 på: April 30, 2007, 02:33:57 »
vanskelig å spå dette her, men Wise forsvinner vel ikke så lenge Bates er eier?
hvis klubben får nye eiere, blir det antagelig manager-bytte.

Har ikke peil på om noe skifte er aktuelt. Tviler på det, det finansielle er fortsatt uklart, og da er bare ikke Leeds attraktivt nok.

Skjer dte ikke noe på eier-siden, er det bare en ting som tvinger Wise bort ( han kan jo gå frivillig, eller si opp ):
- heftig uro/boikott av supporterne ( demonstrasjoner, uteblivelse fra kamper )før sesongstart eller i løpet av høsten.

palle

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #24 på: April 30, 2007, 04:22:31 »
Wise må bort = ett av mange trekk for å få oss på beina igjen. Og lista over grep som må gjøres er lang.

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...

Jostein.

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #25 på: April 30, 2007, 06:22:24 »
Ken Bates skulle hatt en kule i pannen, han har tenkt på seg selv og ikke klubbens beste. Synes Wise skal fortsette, han har hatt en del gode resultater. Veldig sterk på hjemme banen bl.a.

Lykke til Wise, varm hjertene våre å få dem opp igjen.
Leeds Carajo!

Svend Anders

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #26 på: April 30, 2007, 06:40:01 »
quote:
Originally posted by GeirO

Selvfølgelig tilsier all fornuft at Wise bør ut. Han er:

- usmakelig pga. sine bøllete (uintelligente) oppførsel og påfører Leeds United mye skam og dårlig omdømme pluss evt. represalier/bøter
- ikke skolert innen fotballens verden bortsett fra mange år som brukbar, men ufin spiller og bråkmaker
- greier ikke å holde et såpass bra mannskap som Leeds United i CCC
- direkte dårlige vurderinger i forhold til spillemateriell (må sikkert dele ansvaret med Bates). Eksempelvis Kelly (burde spilt), Sullivan (burde spilt), Foxe (burde ikke spilt), Richardson (burde ikke spilt) osv.

I løpet av sommeren bør vi få en skolert, ung manager som har vist lovende takter allerede. La vedkommende få sjansen til å bygge og bygge og bygge oss tilbake til Premier League!



Jeg føler jeg tar på meg rollen som forsvarsadvokat her, og tar GeirO's innlegg noe tilfeldig for å ha noe å ta utgangspunkt i videre. Når jeg presenterer mine motargumenter betyr det ikke at jeg synes Wise har gjort en "strålende jobb" eller at det ikke finnes andre som kunne gjort jobben bedre - men jeg føler at enkeltes holdninger er alt for ensidige. Jeg håper folk klarer å se flere nyanser og bakenforliggende faktorer i denne saken enn det kan virke som.

Så til GeirO's punkter:
1) Jeg er ikke uenig i at Wise kunne oppført seg bedre. Jeg tror forøvrig at han har lært litt av dette også. Jeg tviler også på om hans utspill tok ham på kant med spillergruppen. Jeg synes også han fortjener kred for å ta nedrykket på en ærlig, ydmyk og ansvarlig måte, når han først får kjeft for ting han takler dårlig.

2) Jeg er usikker på hva du mener med "skolert". Så vidt jeg vet kan man ikke være manager på dette nivået uten diverse papirer og fullførte opplæringer. Jeg er også sterkt skeptisk til hva vi kunne fått inn av bedre skolerte og samtidig totalt bedre managere enn Wise, så lenge vi ikke har store midler å lokke med (både til å bruke på troppen, samt manager-lønn).

I tillegg synes jeg argumentet om at han var "bøllete som spiller" er noe av det mer naive jeg hører. Tør jeg nevne en kar med navn Roy Keane, som om mulig var verre en Wise på banen. Han vant CCC med Sunderland i første sesong og blir tippet som arvtager i Scum.

Jeg ser at et argument på engelske nettsider til og med går på at Wise er en drittsekk/ikke skikket som Leeds-manager fordi Ken Bates er Gudfar til hans ene barn. Når slike argumenter dras opp mener jeg både seriøsitet og videre argumentasjon faller helt igjennom. (nå skal det sies at GeirO vel ikke har noe med Gudfaren-argumentet å gjøre, jeg vil bare understreke hvor langt enkelte faktisk drar det)

3) Hva gjelder mannskapet er det vel ganske opplagt at mannskapet i seg selv nok kunne vært godt nok. Men de interne problemer, konflikter, elendig forfatning på spillere, skader, etc som i stor grad eksisterte allerede da han kom til klubben skal ikke stikkes under en stol. Jeg tror mannskapet han hadde tre uker tilbake ville holdt plassen med god margin dersom de hadde vært der hele sesongen. desverre holdt det ikke for å gjøre opp for tidligere feil.

4) Vurderingene i spillermateriellet kan det jo diskuteres mye om, men at Sullivan burde spilt tror jeg ikke du finner mange som deler din oppfatning om. Foxe var under Wise fjerde og sistevalg på stopperplass og spilte lørdag kun fordi Lubo var tilbakekalt og Heath skadet. At han valgte Fraz foran Kelly blir dessuten et spørsmål om Kelly faktisk kunne spilt godt i 90 minutter med sin medisinske tilstand.

ALT I ALT oppsummert: Som nevnt tidligere synesjeg det er litt meningsløst å diskutere Wise før vi vet hvem som eier klubben om et par uker. Og uavhengig av hvem som er eier i fremtiden, synes jeg flere burde tenke over hvilke reelle alternativer som finnes for oss som League One-klubb. At Strachan går fra drømmjobb i CL-spillende Celtic til tredje nivå i England er naivt. Ã… la Radebe/Kelly ta over som trenerteam høres fristende ut, men enhver som argumenterer for å få inn en rutinert, merittert manager har jo da tapt igjen...

Jeg tror alle ville sagt ja takk til en manager med imponerende meritter, god erfaring, ungdommelig engasjement, medietekke, lokal tilhørighet og garantier for suksess. Men hvor er han?

God natt,
SA

http://www.svendanders.com/
« Siste redigering: April 30, 2007, 06:42:56 av Svend Anders »

stian

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #27 på: April 30, 2007, 15:04:00 »
vi skal heller ikke glemme at Leeds har vært et av Englands vanskeligste lag å lede de siste årene... Når et titalls managere har vært innom og mislyktes med et på papiret brukbart lag, synes jeg det er rimelig klart at det ikke nødvendigvis er på managersiden at de største problemene ligger.

Vi har vært en klubb i oppløsning frem til nå, men situasjonen rundt klubben begynner å stabilisere seg. Da bør vi unngå mer turbulens og omskiftninger. Wise har hatt sine svakheter, men jeg synes faktisk at laget har spilt bedre under ham enn under Blackwell, Carver, el Tel, Peter Reid og alle de andre som har mislyktes i klubben.

Wise har sine feil, men jeg tror han kan bli en bra manager for Leeds hvis han får litt tid. Hvis han ikke fører Leeds direkte opp igjen fra L1, skal jeg derimot være den første til å forlange hans hode på et fat...

She was half woman, half fish. Terrible in the kitchen, but a bloody good swimmer.

Svend Anders

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #28 på: April 30, 2007, 15:17:30 »
Bates til YP om Wise i dag:

"Dennis has done a much better job than many people realise. We were in a much worse position when Dennis came in than people know about.

"Some of the difficulties he inherited cannot be made public, but there were real problems in the dressing room. The playing side was in complete disarray."

Nå vil sikkert noen være skeptiske fordi det er Bates som sier dette, men alt jeg har av info fra andre hold støtter dette...

SA

http://www.svendanders.com/

tori_no

Re: Wise MÃ… BORT
« Svar #29 på: April 30, 2007, 15:44:34 »
quote:
Originally posted by berlin

Sitat
Originally posted by tor

Big Sam er ledig, og nesten lokal.



det var vel en spøk? PL for L1. Big Sam, som lar seg bestikke, er så utrolig "lur" at han sier opp i Bolton fordi han tror han skal til Man City.
[/quoute]

Helt riktig. Det var en spøk.[:)]