Skrevet av Emne: Bakke gir de det glatte lag !!!!  (Lest 10207 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Trygve

  • Gjest
Bakke gir de det glatte lag !!!!
« på: Mai 21, 2007, 15:15:50 »
Bakke får ut litt frustasjon i dagens avis (bergens avisen).
Behandlingen av Kelly,og seg selv for den saks skyld.
En sak har selvsagt  2 sider, men noe er det nok i det.
Du sitter ikke ut de beste spillerene får og spare, for deretter og bruke pengene på andre dårligere lån/kjøp. Og det når du kjemper om og beholde plassen ??

pale

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #1 på: Mai 21, 2007, 15:31:09 »
Nå må jeg ta forbehold om at jeg ikke har lest denne artikkelen.

Men Eirik Bakke har absolutt IKKE noe å sutre over.
Han har tjent seg søkkrik på sine år i Leeds og hva har han bidratt med sportslig?
Minimalt.

Nå han i tillegg står på TV og flirer over at han har utnyttet et smutthull i skattelovgivningen (som nå heldigvis blir tettet),slik at han betaler 15% skatt har jeg ingen sympati med han.
Det er en skam at vanlige lønnsmottakere skal betale tre ganger så mye i skatt som overbetalte fotballspillere. Og dette er ingen kritikk av det generelle skattenivået.

Hvis Eirik Bakke ville bidratt til at Leeds skulle gjort det bedre sportslig, kunne han i gitt fra seg deler av lønna og fått spille. Klubben hadde faktisk ikke penger til at han skulle få bonuser for flere spilte kamper.

Og han var heller ikke blant de beste spillerne de kampene han faktisk spilte på slutten.

Og nå er han skadet igjen....
Good riddance!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #2 på: Mai 21, 2007, 15:35:41 »
quote:
Originally posted by Trygve

Bakke får ut litt frustasjon i dagens avis (bergens avisen).
Behandlingen av Kelly,og seg selv for den saks skyld.
En sak har selvsagt  2 sider, men noe er det nok i det.
Du sitter ikke ut de beste spillerene får og spare, for deretter og bruke pengene på andre dårligere lån/kjøp. Og det når du kjemper om og beholde plassen ??



Er det en mann jeg nekter å ta seriøst er det Bakke! Selvsagt forstår jeg at han ikke gjorde om kontrakten sin, men han burde holdt kjeft etterpå for maken til lettjente penger som han har fått! Trodde ikke han var skadet så langt oppe på kroppen som i hue![:(!]
Yeboahs vitne

RoarG

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #3 på: Mai 21, 2007, 16:18:15 »
Synes nok at Bakke skyter seg selv litt i foten. Han var jo skadd for det meste, og ble for dyr til at vi kunne ha han hos fysioterapeuten fremfor på treningsfeltet. Hadde Bakke tilbudt seg å gå kraftig ned i lønn for å hjelpe klubben, kunne jeg ha forstått kritikken hans. Er for øvrig enig i den delen av kritikken som går på å hente dyre lånespillere, som ikke bidro positivt til situasjonen. La oss håpe at det blir mindre trekk på Elland Road i årene som kommer. Wise har jo allerede begynt å kvitte seg med spillere, og noen ungutter har blir tilbudt kontrakt. Det gjenstår å se om vi får råd til nye, gode spillere. Vil helst slippe en ny Livermore/Nicholls incident igjen.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Erik M

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #4 på: Mai 21, 2007, 16:51:02 »
quote:
Originally posted by pale

Nå må jeg ta forbehold om at jeg ikke har lest denne artikkelen.

Men Eirik Bakke har absolutt IKKE noe å sutre over.
Han har tjent seg søkkrik på sine år i Leeds og hva har han bidratt med sportslig?
Minimalt.

Nå han i tillegg står på TV og flirer over at han har utnyttet et smutthull i skattelovgivningen (som nå heldigvis blir tettet),slik at han betaler 15% skatt har jeg ingen sympati med han.
Det er en skam at vanlige lønnsmottakere skal betale tre ganger så mye i skatt som overbetalte fotballspillere. Og dette er ingen kritikk av det generelle skattenivået.

Hvis Eirik Bakke ville bidratt til at Leeds skulle gjort det bedre sportslig, kunne han i gitt fra seg deler av lønna og fått spille. Klubben hadde faktisk ikke penger til at han skulle få bonuser for flere spilte kamper.

Og han var heller ikke blant de beste spillerne de kampene han faktisk spilte på slutten.

Og nå er han skadet igjen....
Good riddance!



Dette er jo gammelt oppgulp og først og fremst et politisk innlegg.  Måten Bates har behandlet en rekke spillere på  er helt skandaløst.  Ã… hevde at alle disse spillerene skulle gi opp sine kontrakter for å hjelpe klubben er nonsense.  Bates har 100% forretningsmessig approach til dette - det samme er disse spillerne vært rådet til å ha.  Det å forsøke å tvinge motparten til å gi opp en gunstig avtale er direkte umoralsk.  Disse kontraktene kunne vært reforhandlet om tilnærmingen hadde vært annerledes - f.eks. ved å tilby forlengelse av kontrakt mot lavere lønn.  Ganske vanlig.

Når det gjelder ditt syn på skatt og skattepolitikk skal det få ligge.  Såkalte "smutthull" er altså på riktig side av loven og slett ikke umoralsk.  Jeg ville absolutt ikke betalt 35% skatt hvis jeg lovlig kunne betale 10% p.g.a. spesielle bransjeavtaler etc.

La Bakke og de andre ex.-spilleren være i fred og la oss håpe vi får en langsiktig, seriøs eier som elsker klubben.
 

pale

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #5 på: Mai 21, 2007, 17:52:03 »
quote:
Måten Bates har behandlet en rekke spillere på er helt skandaløst. Ã… hevde at alle disse spillerene skulle gi opp sine kontrakter for å hjelpe klubben er nonsense


Nonsens eller ikke. Det er vel et faktum at dersom Bakke hadde sagt fra seg bonusen han skulle ha ved et visst antall spilte kamper, ville han spilt mer. Han stoppet jo en kamp unna denne bonusen.
Hvis man virkelig bryr seg om klubben, går det faktisk an å si fra seg en etor ekstrabetaling som kommer PÃ… TOPPEN av en allerede astronomisk lønn.

Jeg forsvarer absolutt ikke Bates regime, men forstår jo at klubben ike kunne betale Bakke ekstra ut over den store summen han fikk hver måned.

 
quote:
Disse kontraktene kunne vært reforhandlet om tilnærmingen hadde vært annerledes - f.eks. ved å tilby forlengelse av kontrakt mot lavere lønn

Og hadde Bakke gått med på det? Vet vi at det ikke ble foreslått?
Uansett kan  jeg jo forstå at klubben ikke ville forlenge kontrakten med en mann som har vært skadet i to sesonger.

 
quote:
Såkalte "smutthull" er altså på riktig side av loven og slett ikke umoralsk

Regner med at du mener dette ikke er umoralsk, og du ikke her sier at rett side av loven = moralsk.
Jeg er uenig med deg. Jeg synes norske fotballedere her utnytter et smutthull til noe det slett ikke er tenkt til.

Tanken bak skattefritaket var at kunstnere (f.eks klassiske musikere), kan jobbe i Norge og få lavere skatt. Slik at offentlige og private orkestere, med små budsjett, får mulighet til å hente inn
kompetanse.
Ikke at rike klubber kan betale fotballspillere 5 mill i sign-on-fee til 15 % skatt.
(en annen side av debatten er hva dette gjør for norske talenter)

Jeg forstår jo at spillerne sier ja til dette. Selvsagt.
Men å flire av det på TV er en annen ting...


 
quote:
La Bakke og de andre ex.-spilleren være i fred og la oss håpe vi får en langsiktig, seriøs eier som elsker klubben.


Nå var det vel Bakke som selv gikk ut i media med dette?
Da må det være lov å ytre sin mening.

Men vi er 100% enig i siste del av setningen din.[:D]


Trygve

  • Gjest
Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #6 på: Mai 21, 2007, 17:59:51 »
Nå var det vel Kelly han fremhevet som var blitt dårlig behandlet.
Det gikk på lang fartstid i klubben, og det at han ble satt utenfor laget for og slippe og betale ham mer.

Roy

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #7 på: Mai 21, 2007, 18:14:50 »
Enig med dere som er kritisk til Bakke. Han har hatt gode økonomiske dager i Leeds.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

pale

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #8 på: Mai 21, 2007, 18:14:54 »
Som sagt har jeg ikke lest artikkelen. Og jeg synes det er ille hvordan Kelly har blitt behandlet, ikke minst av Wise, hvis alt som er skrevet stemmer.
Men hvis han skulle hatt en bonus på div. mill ved neste spilte kamp, synes jeg faktisk klubben gjorde rett. Dessverre.
Kelly er en legende som burde spilt alle kampene i år, men han kunne også "gitt noe tilbake" dvs. avstå fra en stor ekstrautbetaling på toppen av kjempelønn.

Må innrømme at jeg kanskje er på vei mot tynn is nå, da alt baserer seg på rykter. Kelly har jo ikke gått ut med sin versjon.
Men Bakke har jeg som sagt ikke mye sympati med.

Jon R

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #9 på: Mai 21, 2007, 18:50:31 »
Kan noen legge ut en link til den nevnte artikkelen? Det er litt greiere å diskutere i denne tråden hvis vi vet hva Bakke faktisk har sagt. [8)]

Jon R.
Jon R.

chief

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #10 på: Mai 21, 2007, 18:51:49 »
Kelly var i samme situasjon som det Bakke var,for litt over et år siden.
Husker Bakke fikk en masse pepper for dette.
Som klubb og arbeidsgiver er man nødt til å forholde seg til ingåtte kontrakter,ellers hadde man hatt totalt anarki.
Som manager for et lag SKAL man ALLTID ta ut det beste laget (uavhengig av lønn,alder,rase etc).
Når eiere og andre begynner å blande seg i laguttak,blir resultatet av dette at klubbens posisjon går fra ille til verre.
Hadde Leeds stilt med det til en hver tid beste laget i alle kampene iår,er det slettes ikke sikkert vi hadde hatt den tabellposisjonen vi fikk til slutt.Dette er selvsagt bare spekulasjoner,men poenget er at hverken Gary Kelly eller Eirik Bakke skulle ha blitt satt ut av laget pga økonomiske årsaker.Den økonomiske belastningen er klubben nødt til å ta.
Det er fotball det er snakk om,og en fotballklubbs økonomi er i aller høyeste grad avhengig av det sportslige resultatet.Uteblir resultatene på banen,uteblir også inntektene.

Jeg er helt enig med deg Eirik Bakke,Dette er helt idiotisk.




1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

jarle

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #11 på: Mai 21, 2007, 20:18:45 »
MOVE ON!!!

nå  begynner vi på nytt...

det eneste jeg godtar er gamle gode minner fra da vi var et fotball lag...

RIP LEEDS UNITED 2003-2007


Jon R

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #12 på: Mai 21, 2007, 20:36:31 »
quote:
Det å forsøke å tvinge motparten til å gi opp en gunstig avtale er direkte umoralsk.  Disse kontraktene kunne vært reforhandlet om tilnærmingen hadde vært annerledes - f.eks. ved å tilby forlengelse av kontrakt mot lavere lønn.  Ganske vanlig.


Dette har vi tematisert før. Selv har jeg aldri klart å betrakte Bakke som et offer, og heller ikke nå.

Det har aldri vært aktuelt for Eirik Bakke å reforhandle kontrakten. Agenten til Bakke uttalte dette til media lenge før Bates kom på banen. "Eirik Bakke kommer til å forholde seg til kontrakten slik som den er." Punktum. Bakke selv bekreftet dette i ettertid, senest da det stormet som verst rundt dette ifjor.
 
Bakke kun videre blitt Aston Villa spiller i januar 2006, men de hadde ikke råd til å betale lønna hans. Ergo var det heller ikke da aktuelt for han å fire på lønnskravene, selv om han fikk tilbud om å spille for en klubb i PL under en manager som hadde tro på han. (DOL) Bakke kunne den gang reddet både seg selv og klubben ut av en knipe, men de kontraktsfestede pengene var opplagt viktigere enn den videre karrierren.


Jon R.
« Siste redigering: Mai 21, 2007, 20:38:37 av Jon R »
Jon R.

Erik M

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #13 på: Mai 21, 2007, 20:40:37 »
quote:
Originally posted by chief


Jeg er helt enig med deg Eirik Bakke,Dette er helt idiotisk.




Jeg heter Erik Mathiesen, men takker for støtten.[:)]
 

mari

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #14 på: Mai 21, 2007, 20:45:00 »

PREMIEIDIOT - århundrets utsagn følger nedenfor : jeg har aldri tenkt på penger i min karriere


Etter det BA erfarer har Eirik Bakke (29) et millionbeløp til gode hos gamleklubben Leeds.

Av Jan Gunnar Kolstad Publisert  21.05.2007 - 14:17 Oppdatert 21.05.2007 - 14:19 Tips en venn om denne saken Skriv ut denne siden Mens sogndølen har brukt helgen på cupkamp, har Leeds' vei mot stupet vært en av de store sakene i England. Med sogndølen i sentrum

Engelske aviser har i helgen fortalt hvordan Leeds fortsatt skylder flere gamle spillere penger, blant dem Eirik Bakke.

Summene blant andre Sunday Mirror og Yorkshire Telegraph opererer med, er 76 000 pund, altså nærmere en million norske kroner.

- Det er mer enn som så, smiler Eirik Bakke. Han var i går mer opptatt av at ankelen fungerte enn hva som foregår i Leeds, men han har uansett ikke tenkt å glemme pengene.

- FORTJENER NEDRYKK
- Nei, de skal få gjøre opp for seg. Det skulle bare mangle, jeg kan ikke hjelpe for at de som styrer Leeds er helt på jordet. For den klubben er virkelig blitt vanstyrt, sukker han.

- Noe av det mest vanvittige, er måten de har behandlet Gary Kelly. Han har vært i klubben hele karrieren, og nå satte de ham ut de siste fem månedene av denne sesongen, fordi det ble billigere for dem i forhold til kontrakten hans. Sette ut en av se beste spillerne, er det rart det ryker?!

- Det samme hadde skjedd med meg, de hadde benket meg for å slippe å betale, det var mye av grunnen til at jeg gikk til Brann. Jeg visste at de ikke ville la meg spille, avslører han.

- FY FLATE SÃ… GODT
- Slik de har styrt den klubben, fortjener de å rykke ned. Ledelsen må bare vekk, mener Bakke, som har gjort en avtale om å få det klubben skylder ham i avdrag, over et par år.

- Jeg har aldri tenkt på penger i min karriere, det er ikke det fotball handler om for meg. Men jeg vil jo ha det jeg har krav på, sier han til BA.

Eirik Bakke var rimelig godt fornøyd etter innsatsen på Husnes i går, og med god grunn. Han hadde flere målgivende pasninger, var veldig presis med ballen, og viste at Martin Andresen snart kan få konkurranse om styrmannsrollen.

- Selv føler jeg at jeg må opp enda et par hakk, blant annet i presisjon. Men fy flate så godt det var å spille en hel, skikkelig kamp igjen!

- Jeg kjente ingenting i akillesen, og det er kanskje det viktigste. Det var moro, og det skal bli enda bedre, sier banens beste.
 

Jon R

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #15 på: Mai 21, 2007, 21:03:29 »
quote:
Originally posted by mari


PREMIEIDIOT - århundrets utsagn følger nedenfor : jeg har aldri tenkt på penger i min karriere


Når man tjener mer på en uke enn hva en engelsk industriarbeider tjener på et år, trenger man vel kanskje ikke å tenke så mye på penger?  [:I]




Jon R.
« Siste redigering: Mai 21, 2007, 21:04:33 av Jon R »
Jon R.

Budda

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #16 på: Mai 21, 2007, 21:05:16 »
Bakke har vist seg som en usympatisk og grisk person. Glad vi er kvitt han selv om det hadde vært artig med en nordmann i klubben
Endre

chief

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #17 på: Mai 21, 2007, 21:17:33 »
quote:
Originally posted by Budda

Bakke har vist seg som en usympatisk og grisk person. Glad vi er kvitt han selv om det hadde vært artig med en nordmann i klubben



Mener du det samme om Gary Kelly???????[xx(]


1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

MrK

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #18 på: Mai 21, 2007, 21:18:54 »
Synes hele debatten er på trynet;

Bakke, Kelly m.fl. har hatt gyldige kontrakter. KB har presset mv. for å få de til å endre disse til hans beste først og fremst dernest LUFC.
Han har gitt Wise anledning til å hente kreti og plety fra all over som og har kostet penger - Flo, jemal mv.

Differansen mellom det han har forlangt av spillere under kontrakt og det som er brukt på rare loan (som det viser seg ikke er gratis) er ukjent.

Faktum er at summen av dumme valg har sendt oss ned - hverdagen kunne vært annerledes men det er ikke Kelly og Bakkes skyld.

KB og hans forgjengere er skyld i den suppa vi er i men om en uke er det ett år siden vi spillte play off finale til PL - KB og DW har endret dette til nedrykk - en prestasjon!

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã…lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Leeds04

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #19 på: Mai 21, 2007, 21:24:28 »
quote:
Originally posted by Budda

Bakke har vist seg som en usympatisk og grisk person. Glad vi er kvitt han selv om det hadde vært artig med en nordmann i klubben



Kunne ikke vært mer enig!

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Runar

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #20 på: Mai 21, 2007, 21:47:44 »
Helt uenig....Bakke har ikke visst seg som en GRISK person i det heletatt....
 

Bergen

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #21 på: Mai 21, 2007, 22:37:41 »
" Jeg har aldri tenkt på penger i min karriere, det er ikke det fotball handler om for meg"..........Slik de har styrt den klubben, fortjener de å rykke ned...

Erik Bakke haralle muligheter til å velge sine ord med kløkt,inteligens og integritet. Dette er noen av hans velvalgte ord i intervjuet i Bergensavisen.Den såkalte skadeforfulgte sogndølen må jo være totalt blottet for en hver form for selvinnsikt og modent tankespinn.

Få den mannen vekk fra avisspaltene,Brann og andre steder han kan utfolde seg !!
 

John I

Marching on together

pale

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #23 på: Mai 21, 2007, 22:52:13 »
quote:
Nei, de skal få gjøre opp for seg. Det skulle bare mangle, jeg kan ikke hjelpe for at de som styrer Leeds er helt på jordet. For den klubben er virkelig blitt vanstyrt, sukker han.


 
quote:
Jeg har aldri tenkt på penger i min karriere, det er ikke det fotball handler om for meg


Og fortsatt er det noen som støtter Bakke her inne?

For all del, driv klubben som gjorde deg til magemillionær til konkurs.
Tenker ikke på penger? Som Jon R sier: Han kunne gått til Villa, spilt i PL hvis ikke han hadde tenkt på penger.

Og at han ikke kunne ta en reduksjon i lønna.
Det er mange eksempler på ansatte som tjener brøkdelen av Bakke og frivillig sier fra seg bonuser, frynsegoder, ja til og med DELER AV LØNNA for å redde en konkurstruet bedrift.
Og med støtte fra fagorganisasjonen.
Hvorfor kunne ikke Bakke gjort det?

Jeg undrer meg veldig over at Leeds-supportere faktisk mener at griske  spillere som Bakke fortjener støtte.

John I

Marching on together

Adis

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #25 på: Mai 21, 2007, 23:13:57 »
Vi fortjener å rykke ned faktisk.. ålreit Eirik. Du fortjener å bli fotballinvalid!





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

asLeeds

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #26 på: Mai 21, 2007, 23:29:08 »
skal rett heim å brenne opp Bakke trøya mi!!!!!!!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

peacock

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #27 på: Mai 21, 2007, 23:33:38 »
Mye idiotisk her nå. Vi er lite tjent med skittkasting på tidligere spillere. Sett dere inn i følgende situasjon: Vil du ha 300 000 i uka for å gjøre det du liker best? Svarer du nei; kast skitt, om ikke, hold kjeft[V]

Bergen

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #28 på: Mai 22, 2007, 00:01:10 »
Bakkegutten klarer begge deler med glans: fikk 300 000 i uka og fortsetter å kaste skitt.
 

chief

Re: Bakke gir de det glatte lag !!!!
« Svar #29 på: Mai 22, 2007, 00:05:33 »
Leeds United skylder penger til omtrent et dusin tidligere spillere,og så vidt meg bekjent har ingen av disse gitt etter for kravet de har mot klubben.

Er alle disse også "griske dritsekker"????

Eller hva med Gary Kelly???????

Skjønner ikke helt denne ensidige hetsinga av Eirik Bakke.

Men hvis valget står mellom å banke kjerringa og ungene, eller hetse Eirik Bakke så la gå! ....  Kjør på.




1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1