Bates på krigsstien

Started by Tom S, May 30, 2007, 00:35:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

COME ON LEEDS !!

Erik_

Jeg tror dette har sammenheng med Morris' utspill i media den siste tiden. Og de siste dagers hendelser der Morris og gjengen har gått ut med en plan for å underminere Bates som person i finansverden.

Erik M

Problemet er vel at Bates ikke har kontroll på 75% av stemmene, men han kontrollerer en noe mindre andel enn dette.  Det som kan skje er at ingen av budene får støtte av nok kreditorer og Bates skremmebilde er at klubben da blir likvidert.  Dette er veldig lite sannsynlig ettersom det ligger konkrete bud på bordet.  Administrator kan visstnok gå inn i direkte forhandlinger med tilbydere før evt. likvidering blir aktuelt.  

Det kommer aldri til å skje. Et tilnærmet gjeldsfritt Leeds United er en gullkalv og snart begynner dansen.

Jon R

quote:

"Et tilnærmet gjeldsfritt Leeds United er en gullkalv og snart begynner dansen."

Rett og slett et gyldent utsagn, Erik.  [:)]

Jon R.
Jon R.

Budda

Hører jeg en desperat mann? Har han ikke kontroll likevel? Er dette begynnelsen på slutten for Bates i Leeds? Håper det!
Endre

fmtj

quote:
Originally posted by Budda

Hører jeg en desperat mann? Har han ikke kontroll likevel? Er dette begynnelsen på slutten for Bates i Leeds? Håper det!

Er det krampetrekninger????[:0][:p][:)][:D][:D][8D]
Yeboahs vitne

Asbjørn

quote:
Originally posted by Budda

Slik leser jeg det også, buddy [:)]  

(...men det er vel fordi vi håååper det kan være noe sånt i det....)

Gettin' harder and harder to recognize the trap
Too much information about nothin' Too much educated rap

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

oak-tjome

KB prøver å skremme. Han taper skrekkelig mye penger hvis andre får ta over. Mye av gjelden Leeds har har de til selskaper Bates eier..og hvis Bates selskaper taper penger på Leeds kan selskapene sannsynligvis trekke disse tapene fra inntektene sine og vips så har Bates benyttet sjansen til å la gjelden forsvinne uten at han selv svir for det. Det blir bare mindre eller ingen skatt i de selskapene Bates styrer. Dette er en kjent greie at selskaper med tilsynelatende samme eier låner penger til hverandre og ved eventuelle tap kan disse tapsføres i regnskapene.

veteranen

Det Bates i realiteten sier her er dette: "Hvis ikke jeg får den nødvendige støtte for mitt bud, så tvinger jeg klubben inn i konkurs!"

Bates (og hans kumpaner) er klubbens største kreditor, og derfor kan han blokkere andre interessenter. Men hvis han velger å kjøre klubben utfor stupet, så vil han som kreditor bli tatt av dragsuget. Så hvis han ikke får de nødvendige 75% støtte for sitt eget bud, blir spørsmålet dette: Er Bates villig til å tape flere millioner pund, bare for å stikke kjepper i hjulet for andre? Tviler ikke på at lysten vil være der, men.. så var det dette med pengene da...

Ser også at Bates trekker frem Accrington Stanley's sjebne i sin trussel-fortelling. Men AS var en liten klubb i Lancashire, som aldri var høyere opp enn den gamle tredje divisjon (to avdelinger). Det objektive potensialet i Leeds er noe større, for å si det veldig forsiktig!

Men altså: Når Bates sier at konkurs er en reel trussel, så bør vi huske at det først og fremst er Bates selv som er trusselen!

baste

Bates taper nok en del £ på at andre kommer inn og overtar. Har ingen glede av å se Bates taper penger på klubben, men jeg ser helst at han forsvinner.

Morris eller hvem det måtte bli som stabler ett bud på beina må nok forhandle litt med Bates for at han går... "frivillig tvang"

marve

Nå ble jeg faktisk meget nervøs her jeg sitter .Denne utalelsen til bates likte jeg ekstremt dårlig ,han hviser vell alle nå at han gir pokker i fotball klubben vår ,det viktikste for han er at han får det som HAN vill og ikke hva som er det beste for fotball klubben leeds og dens supportere .Hva vill egentlig den mannen med vår fotballklubb ?????? så langt så har ivertfall ikke fotballen vært prioritet nr 1.
Har faktisk hatt troa på at bates har ærlige intensjoner med leeds ,men etter denne utalelsen så kan han dra ditt peppern gror .bates er overhode ikke rett mann for fotball klubben leeds u og dens supportere .

Ferre

Nå ønsker jeg Bates enda mer ut av klubben vår! Blir MEGET spennende å se utfallet av møtet på fredag.

-WE'LL BE BACK-

marve

Etter å ha lest på div leeds forum så er hvist ikke denne morris noe å ønske seg heller .HVA SKJER MED KLUBBEN VÃ...R ????????.

RoarG

Bates vil kjempe med nebb og klør om eierskapet i Leeds - det er sikkert. Hadde han vært like interessert i å kjempe med nebb og klør for å berge CCC-statusen i vinter skulle ikke jeg sagt noe på det. Kreditorene kan umulig ha noen interesse av å kjøre Leeds konkurs. Da taper de jo alt, og kan heller ikke påberope seg noen interesser når Leeds oppstår under nytt navn: Leeds Recycled[:D].

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Ferre

quote:
Originally posted by marve

Etter å ha lest på div leeds forum så er hvist ikke denne morris noe å ønske seg heller .HVA SKJER MED KLUBBEN VÃ...R ????????.

Ja, det er sagt mye negativt om Morris. Vi får bare håpe på Revie jr...

-WE'LL BE BACK-

Svend Anders

Det er ingenting overraskende (eller forsåvidt nytt) med Bates uttalelse, det er slik enkelte av oss har sagt det hele tiden: Grunnen til Bates lave bud er fordi han selv sitter med all makt.

IKKE fordi han har over 75% av gjelden (som han trolig ikke har), men fordi han har OVER 25% - nok til å nedlegge veto mot ethvert annet bud. Og da blir i realiteten spørsmålet til kreditorene: My bid or liquidation?

Dette behøver IKKE være negativt, Bates kan likefullt selge hele klubben dagen etter. Om Revie og co er seriøse vil det - slik jeg ser det - ikke være noe verre å bruke £35 mill (altså betale all gjeld) nå på fredag gjennom adminstratorene, enn å bruke kanskje MINDRE på å kjøpe klubben - gjeldfri sådan - direkte fra Bates i ettertid.

DERSOM dette er målet fra f.eks Revie bør det ikke være vanskelig å forstå at Revie "skryter litt" av Bates i media, nettopp for å få ham litt på glid til denne prosessen (i motsetning til Morris, som jeg tipper Bates selger til "over sitt lik").

Forøvrig: En annen klubb selges i løpet av uka, men la nok i det gå til hodet på dere.

Den neste uka blr svært interessant, og jeg tør ikke engang forestille meg alt som foregår i kulissene.

SA,
god natt...

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Asbjørn

quote:
Originally posted by Svend Anders
Den neste uka blr svært interessant, og jeg tør ikke engang forestille meg alt som foregår i kulissene.

Apropo, Sten...

Er det ikke da det planlegges å stenge www.luscos.com (i overgangen til det nye forumet). Hadde ikke forundret meg om så var tilfelle (at det skjer når ting er på sitt mest spennende, mener jeg, ingen kritikk her nei...)

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

quote:

IKKE fordi han har over 75% av gjelden (som han trolig ikke har), men fordi han har OVER 25% - nok til å nedlegge veto mot ethvert annet bud. Og da blir i realiteten spørsmålet til kreditorene: My bid or liquidation?

er det ikke administratorene som avgjør hvem som får kjøpe klubben viss ingen av budene får godkjenning fra kreditorene..?  og ikke bates..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

quote:
Originally posted by Sydhagen

quote:

er det ikke administratorene som avgjør hvem som får kjøpe klubben viss ingen av budene får godkjenning fra kreditorene..?  og ikke bates..?

Administratorene er, om jeg har forstått det rett, kun representanter for kreditorene, samt satt til å administrere/drive klubben mens evt forhandlinger pågår (nå er jo det i stor grad overgitt til Bates i dette tilfellet). Det er på CVA (kreditormøtet) avgjørelsen(e) faller.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Ja hva skal man si om Nates.Dette er en desperat situasjon for han selv. Han vet inderlig vel at han ikk har nok penger til å matche budet til Moris.KPMG sitter her med kortene tett intill brystet. regner med at han er eier av klubben på fredag, det regnet ikke Bates med. Han gamblet på at ingen andre kom inn og la inn et bud da han bestemte seg for adm.
Mulig er dette et utspill for galleriet for å få opp budet fra Morris.

JanPSyse

Bates er nok ganske desperat for tiden, og denne type skremselspropaganda er noe en person bruker naar han er i ferd med aa tape.
Snart forsvinner Brillejesus med skjegget fra Elland Road.
Kan nesten ikke vente...
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Papi

Få mannen ut av klubben!

I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

berlin

quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:

Apropo, Sten...

Er det ikke da det planlegges å stenge www.luscos.com (i overgangen til det nye forumet). Hadde ikke forundret meg om så var tilfelle (at det skjer når ting er på sitt mest spennende, mener jeg, ingen kritikk her nei...)

B.Dylan

Luscos.com trenger sårt en oppgradering, d.v.s migrering til annen plattform. Mulig at "gamle luscos" kan være åpen mens arbeidet pågår for så å ta en ny full ekport/import (evt. bare det som har skjedd siden nye siden ny luscos blir påbegynt).

Jeg er i hvertfall forberedt på en nedetid på 1 uke eller 2,
samt litt startproblemer (barnesykdommer) på den nye. Lykke til!
( Men dette hører vil under ustabilit topicen )

berlin

quote:
Originally posted by Papi

Få mannen ut av klubben!

I`d rather walk alone

Er du sterk Papi? I såfall så bare gå i gang,
det har vært nok dikkedarier?

Bring on the army!

[8D]

MrK

Nakke skudd

"finnes det overhodet noen på kloden som  kler ORANGE"

Ã...lesund er på plass (sist i TL) sitat Henrik Elvestad i Golden Goal 17.04.07
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Stephenjazz

Hva skjedde egentlig med denne sjeiken fra Dubai?
Det blir aldri umoderne å vinne

veteranen

quote:

Dette behøver IKKE være negativt, Bates kan likefullt selge hele klubben dagen etter. Om Revie og co er seriøse vil det - slik jeg ser det - ikke være noe verre å bruke £35 mill (altså betale all gjeld) nå på fredag gjennom adminstratorene, enn å bruke kanskje MINDRE på å kjøpe klubben - gjeldfri sådan - direkte fra Bates i ettertid.

DERSOM dette er målet fra f.eks Revie bør det ikke være vanskelig å forstå at Revie "skryter litt" av Bates i media, nettopp for å få ham litt på glid til denne prosessen (i motsetning til Morris, som jeg tipper Bates selger til "over sitt lik").

Jeg har også lagt merke til at Revie har virket forholdsvis imøtekommende overfor Bates i sine uttalelser til media.

Det kan jo være at Bates og Revie har hatt noen samtaler om en mulig overtakelse etter administrasjon... Det var vel dette du og Robert mente ville bli et sannsynlig scenario. Og med tanke på at det meste tyder på at Bates vil gå seirende ut av den kampen han nå står oppe i, får vi inderlig håpe at dere får rett, for ellers vil jo alternativet være at Bates fortsetter som eier og sjef. Og det er det vel ingen av oss som ønsker...

h.b

Etter å ha fundert over visse saker den siste tiden, virker det mere og mere sannsynlig at Bates vinner frem. Så til seriestart sitter vi med Bates som eier

Tobb

Kommer til å savne OEF dersom det nå skal ligge nede.. Skriver ikke så mye selv, men leser desto mere av det dere skriver her inne! Stå på lads :) MOT

berlin

Enig med h.b. Det er overveiende sannsynlig at Bates blir sittende til seriestart, og vel så det.