Leeds lagt ut for salg!!

Started by MacMurder, July 07, 2007, 03:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MacMurder

Er det ennå håp i det hengende snøre?

By Rod Minchin, PA

The future of Leeds United hung in the balance tonight after the administrators put the debt-ridden club up for sale.

KPMG said it had made the decision because of a legal challenge by HM Revenue and Customs over the £7.7million it is owed by the Yorkshire club and is challenging club chairman Ken Bates' re-sale.

The High Court has postponed a decision on HM Revenue and Customs application to challenge the Company Voluntary Agreement, which has been set by most of the creditors, until September - leaving the future of the club in doubt.

HM Revenue and Customs is unhappy at Bates' plan to pull the club out of administration by paying creditors just 8p in every £1.

Bates has already warned that defending the court action could cost the club, which has debts of £35 million, its future.

KPMG said it had set a deadline of 5pm next Monday for offers for the club.

A spokesman for the administrators said: "We are putting the club up for sale and offers must be in by 5pm on Monday and we are interested in talking to other parties.

"This is because of the uncertainty that surrounds the club due to the legal challenge by HM Revenue and Customs."

Those who have previously declared an interest in buying the club include Duncan Revie, son of former Leeds manager Don, and property entrepreneur Simon Morris.

Earlier this week, businessman Simon Franks said he was ready to buy Leeds United, through his Redbus investment vehicle.

It emerged today that Leeds may not start the season in August but league bosses are set to discuss the situation next week, despite the court case.

KPMG's barrister, Louis Doyle, told the High Court in Leeds: "The cessation of these proceedings will actually stop Leeds playing at the start of the season.

"It remains to be seen what approach the league may take to that."

The legal case has now been adjourned until September 3, while Leeds are due to play their first game of next season away to Tranmere on Saturday, August 11.

raggen

ødelegger alt med disse utsettlsene.. nå står sesongen i fare og ikke minst oppkjøringen:(

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

h.b

MacMurder
Pass deg for sten sin vrede mot å poste samme innlegg flere ganger nå

Dere får ha meg unnskyldt for nok et innlegg

Gunnien

f..n slite på nervene detta...

Svend Anders

Om innebærer det jeg tror det gjør så takker jeg Gud.

Er det nå på mandag eller mandag om ei uke som er fristen?

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

venadis

Dette er eneste mulighet til og komme ut av gjørma, måtte dette skje. Veldig positivt dersom det er Duncan Revie og Simon Franks Redbus som er de aktuelle. Disse to har over lengre tid versert som mulige investorer og ser vel nå en legal mulighet til og ta over vårt synkende skip. Den av de som berger Leeds nå vil garantert bli gudbenådet av alle oss fans for det går faen meg ikke an å synke lengre nå. Vi krysser alle lemmer og satser på at det er førstkommende mandag/uke vi reddes[:I]

veteranen

quote:
Originally posted by Svend Anders

Nå er jeg litt usikker på hva det du tror måtte innebære, men før du utdyper dette, så kan jeg fortelle hva jeg tipper kommer til å skje:

En annen gruppe kommer nå inn og får tilslaget. Ser ikke bort fra at Krasner får rett når han antyder at to grupper kommer til å slå seg sammen. Isåfall regner jeg med at Simon Morris kommer til å være involvert.

Betyr det at vi omsider kan legge bak oss disse rettsakene? Neppe! For nå går antagelig Bates til sak!

Geir Magne

Virker som det er førstkommende mandag...håper det er riktig!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Stifler

quote:
Originally posted by veteranen

quote:

Nå er jeg litt usikker på hva det du tror måtte innebære, men før du utdyper dette, så kan jeg fortelle hva jeg tipper kommer til å skje:

En annen gruppe kommer nå inn og får tilslaget. Ser ikke bort fra at Krasner får rett når han antyder at to grupper kommer til å slå seg sammen. Isåfall regner jeg med at Simon Morris kommer til å være involvert.

Betyr det at vi omsider kan legge bak oss disse rettsakene? Neppe! For nå går antagelig Bates til sak!

[xx(] kommer garantert til å skje ja...

Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

Svend Anders

quote:

quote:

Rakk ikke utdype, er på jobb.... men skitt au, dette er jo stort: Dette tror jeg det kan innebære:

* KPMG benytter en klausul i en eller annen avtale til å kjøpe klubben for ett pund, og videreselge den til den/de som er best skikket. Fristen for å legge inn bud er mandag.

* Alle får sjans til å by, og uten at kreditorene skal stemme over noe. Salgssummen fordeles på kreditorene, trolig får fortsat football-related creditors pengene først.

* MERK: KPMG skal trolig, i kraft av å være administratorer som skal ta vare på klubbens ve og vel, IKKE nødvendigvis selge til høystbydende - de skal selge til de som er BEST EGNET til å drive klubben videre også.

Det betyr altså at om Bates makter å dra opp f.eks ti mill pund her, så betyr ikke det at han nødvendigvis får tilslaget selv om det skulle være det HØYESTE budet, om han ikke kan vise at han har midler til sunn drift videre.

Jeg tolker mellom linjene at KPMG vil benytte denne muligheten til å bryte alt sammarbeid som har eksistert mellom dem og Bates, før det er for sent.

Det er utrolig spennende å se hvem som nå dukker opp av nye budgivere. Midt oppe i all "salgsrus" nå i kveld kommer jeg like godt med et ønske om felles eierskap mellom Redbus, Revie m/støtte og Wilkinson, hvor Adam Pearson fungerer som ny chairman. På lang sikt kan de invitere Simon Morris til samarbeid om næringsutvikling rundt stadionanlegget, der noe av inntektene genereres tilbake til klubben.

God kveld!
SA

Følges på:

h.b

http://www.leedsutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=342953
Da er dette avklart. selv om jeg sa dette i en annen tråd for en stund siden

veteranen

quote:

Det er utrolig spennende å se hvem som nå dukker opp av nye budgivere. Midt oppe i all "salgsrus" nå i kveld kommer jeg like godt med et ønske om felles eierskap mellom Redbus, Revie m/støtte og Wilkinson, hvor Adam Pearson fungerer som ny chairman. På lang sikt kan de invitere Simon Morris til samarbeid om næringsutvikling rundt stadionanlegget, der noe av inntektene genereres tilbake til klubben.

Har ingen problemer med å støtte deg når det gjelder din ønsketenke-liste.

Men det mest sensasjonelle er faktisk dette: Det virker nå som at også Svend-Anders virkelig ønsker Bates ut av Leeds!!! [:0][;)][:)]

h.b

Det blir spekulert i om Redbus og Morris går sammen om et bud på 35 mill pund

berlin

Jeg er, som flere andre, mer optimistisk enn på lenge, ikke så mye fordi jeg har så sans for de andre budgiverene, men fordi jeg håper at seigpiningen nå ikke fortsetter til langt på høst ( men, hvem vet? ).
Da er jeg villig til akseptere nær sagt hva som helst ( en annen og for meg ukjent eier ), slik at jeg kan krysse av datoen for "bunnen er nådd". Og, da tenker jeg både det spillemessige og "det psykososiale arbeidsmiljøet" i klubben. Ja, jeg skjønner at vi kan komme til å spille enda dårlige fotball denne sesongen, jeg vil bare at vi alle skal merke en ny giv.

Berlin, "som er lett i ganglaget nå".

Stephenjazz

Det blir aldri umoderne å vinne

h.b

Tipper at det kommer inn et bud som sletter all gjeld.Da er den tanken ikke eksisterende
quote:
Originally posted by Stephen

http://football.guardian.co.uk/breakingnews/feedstory/0,,-6762606,00.html
Er vel kanskje vin eller forsvinn

veteranen

quote:
Originally posted by berlin
[br

er ikke enig i det, vet. SA er bare typen som liker å utdype en saks flere sider, og det har betydd at han har balansert Bates-hærsinga noen ganger.

Ellers er jeg som flere andre mer optimistisk enn på lenge, og håper at seigpiningen kan ta en ende ( men, hvem vet ).

Berlin, "som er lett i ganglaget nå".[:)]

Det er bare bra at noen forsøker å balansere det hele når kritikken blir for negativ og ensidig. Min "dult" til Svend-Anders, var av den vennskapelige sorten, utført med et "glimt i øyet", og det tror jeg SA forstår. [:)]

Jeg øyner også et håp i kveld. Men samtidig bør vi ikke glemme at dette dreier seg om Leeds! Vi bør - kloke av uttallige skader! - altså forsøke å holde våre forhåpninger på et meget edruelig nivå. [8)]

Ps: Når jeg skriver "edruelig nivå", så mener jeg altså noen promiller under det nivået du nå nærmer deg, berlin! [:)]

Svend Anders

quote:
Originally posted by Stephen

Er vel kanskje vin eller forsvinn

Jeg foretrekker helt klart et glass vin!

SA

Følges på:

Svend Anders

quote:

quote:
Originally posted by berlin
[br

er ikke enig i det, vet. SA er bare typen som liker å utdype en saks flere sider, og det har betydd at han har balansert Bates-hærsinga noen ganger.

Ellers er jeg som flere andre mer optimistisk enn på lenge, og håper at seigpiningen kan ta en ende ( men, hvem vet ).

Berlin, "som er lett i ganglaget nå".[:)]

Det er bare bra at noen forsøker å balansere det hele når kritikken blir for negativ og ensidig. Min "dult" til Svend-Anders, var av den vennskapelige sorten, utført med et "glimt i øyet", og det tror jeg SA forstår. [:)]

Jeg øyner også et håp i kveld. Men samtidig bør vi ikke glemme at dette dreier seg om Leeds! Vi bør - kloke av uttallige skader! - altså forsøke å holde våre forhåpninger på et meget edruelig nivå. [8)]

Ps: Når jeg skriver "edruelig nivå", så mener jeg altså noen promiller under det nivået du nå nærmer deg, berlin! [:)]

Haha, det er godt å se at dere både har sett "balanseforsøket" mitt og at glimtet i øyet ikke er langt unna. [8D]

Jeg har "forsvart" Bates ved flere anledninger, og jeg mener fortsatt jeg har hatt god grunn til det når andre har vært tidvis svært ensidige i sin kritikk. En sak har alltid flere sider, heter det ikke?

Samtidig har jeg påpekt at det er en farlig tankegang at "alt er bedre enn Bates", for en kan fort bli lurt av enkelte pr-stunt til å tro at bare ved å sette seg i motsetning til Bates så har man "noble hensikter". Sånn sett vil jeg trolig forbli skeptisk mot enkelte av de interesserte budgiverne.

Ellers ser jeg enkelte medier nå kjører på at "leeds faces extinction" - det vil vel i så fall være dersom INGEN byr på klubben før mandag. Og det er jeg helt sikker på at noen gjør.

Etter 5 x 9 timers-vakt denne uka tar jeg kvelden for i dag (bare 2 x 10-timersvakt igjen før noen dager fri, jippi!)...

SA,
igjen, god natt!
(Leeds, you keep me awake...)
((skål, HB!))

Følges på:

SveinArve

Har tømt nedpå to Strondbow. Smaker piss. Og på mandag skal jeg tømme Leeds-vinen min dersom gammern ikke er i klubben lenger. Og om Wise også går så blir det ei kasse med Strongbow. haha

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com

Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

trosetti

quote:
Originally posted by SveinArve

Har tømt nedpå to Strondbow. Smaker piss. Og på mandag skal jeg tømme Leeds-vinen min dersom gammern ikke er i klubben lenger. Og om Wise også går så blir det ei kasse med Strongbow. haha

Haha, god ide! Har hatt en leeds-vin som jeg fikk i 1994, da jeg bare var guttungen. Den skal jeg pinadø sprette den dagen KB er ute av klubben, og NYTE den! Og jeg haater vin![8D][8D]

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

SveinArve

Det er en CABERNET SAUVIGNON frå 1997. Official Club Wine. 12% alkohyl.

Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

veteranen

quote:

Samtidig har jeg påpekt at det er en farlig tankegang at "alt er bedre enn Bates", for en kan fort bli lurt av enkelte pr-stunt til å tro at bare ved å sette seg i motsetning til Bates så har man "noble hensikter". Sånn sett vil jeg trolig forbli skeptisk mot enkelte av de interesserte budgiverne.

Dette er et godt og veldig viktig poeng. Jeg har inntrykk av at mange Leeds-fans er skeptisk til Simon Morris, og jeg må innrømme at også jeg er litt preget av akkurat den skepsisen.

Hva er så årsaken til denne manglende tilliten fra Leeds-fansen overfor Morris? Vel, da han satt i Leeds-styret (sammen med bl.a. Krasner), ble hans navn nevnt i forbindelse med de utroligste historier. Det ble påstått at han var hjernen og pådriveren bak ideene om å redusere klubbens lønnsbudsjett ved å dope Duberry, brekke foten på Kelly, osv.. osv.. Det ble også påstått at han hadde forlangt penger under bordet, da han satt i Leeds-styret.

Morris selv har benektet alt dette, og har sagt at disse historiene er fabrikert av ondskapsfulle og løgnaktige mennesker, som han var naiv og dum nok til å befatte seg med en tid.

Men kanskje noen av dere har møtt Morris, og har dannet dere et selvstendig inntrykk av denne unge (30), pengesterke mannen..? Svend Anders?

Stephenjazz

For det meste gammelt nytt , men det er i hvert fall bekreftet at det er folk som er villige til å kjempe til siste  slutt mot Bates
Det blir aldri umoderne å vinne

Ferre

Dette var gode nyheter! Får bare håpe at vi nå har nådd bunnen, da er det bare en vei - opp!

-WE'LL BE BACK-

h.b

På alle nettstedene står det at Leeds kan slutte å eksistere neste uke. Dette er selvsagt tull. Etter det jeg har skjønt så er Leeds i hendene på den eller de som kommer opp med det høyeste budet.
Har da de som har penger utestående noe som helst vetorett tiil dette kjøpet, eller må de rett og slett bare godta de pengene de får inn gjennom et salg av Leeds United. Jeg tror faktisk på det siste.
Har dere et annet syn på dette. Kan et veto bli lagt ned av Bates

h.b

Til og med Al Jazeera komenterer dette.
Kanskje Bin Laden har noen penger til overs [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Sydhagen

quote:
Originally posted by h.b

Etter det jeg har skjønt så er Leeds i hendene på den eller de som kommer opp med det høyeste budet.
Har da de som har penger utestående noe som helst vetorett tiil dette kjøpet, eller må de rett og slett bare godta de pengene de får inn gjennom et salg av Leeds United. Jeg tror faktisk på det siste.
Har dere et annet syn på dette. Kan et veto bli lagt ned av Bates

håper virkelig at et salg er klart på mandag. da blir vi muligens i 28 dager til i admin..? eller..?
uansett så har vi da anledning til å få inn spillere før transfer-deadline.
og hva skjer med rettsaken..?  blir den borte..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Vil ikke denne administrasjonen være over hvis klubben blir solgt da. Da er jo KPMG ferdig med saken.
Altså kan faktisk de nye eierne kjøpe spillere dagen derpå. Det som er det store spørsmålet her er om da KPMG bare deler pengene med kreditorene eller om kreditorene faktisk kan sette kjepper i hjulene for dette salget.

Sydhagen

kunne nesten ikke tro det jeg så når jeg stod opp av sengen idag...leeds put up for sale..og fristen for bud allerede på mandag.

dette ser jeg på som meget positive nyheter!  nå har vi sannsynlegvis nye eiere mandags kvelden, vi får kjøpe nye spillere og ikke minst: vi får starte sesongen! [:)]

finnes det en liiiiten gud likevel..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."