Leeds lagt ut for salg!!

Started by MacMurder, July 07, 2007, 03:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marve

Er ikke optimist lenger ,bates vill aldri gi slipp på leeds han vill nok heller se at klubben går under en at andre får overta .
Er overbevist om at denne saken ikke vill være over uannsett salg eller ikke på mandag .Blir nok ikke ro i leeds før bates har fått det som han vill .Han går garantert til sak hvis andre får overta klubben i morgen .
Nei bates skulle nok fått det som han ville føsrt ,så hadde han nok solgt oss videre senere med en god fortjeneste .
Frykter virkelig det værste nå ,fa.... så deppa en blir av alt dette her .

marve

En ting til hva med nye sponnsorer osv osv ,de nye eierne må vell starte fra begynnelsen igjen med slike ting eller ?????.De sponnsorne bates har klare vill vell ikke automatisk bli med vidre eller ?????.

Sten

quote:
Originally posted by midjo

Tja... - finnes en del informasjon/dokumentasjon på nettet som kan gi litt mer innsyn i situasjonen, for den som gidder å lete....

SA og Pheriox er inne på det rette sporet tror jeg:

Den som kjøper klubben i denne situasjonen kjøper HELE gjelda, og må forhandle fram en avtale/betalingsordning med hver eneste kreditor. Jeg forventer at noen kreditorer vil avskrive deler av gjelda, mens andre vil insistere på å få sitt utestående dekket i sin helhet. Her kan det også finnes muligheter som å betale kreditorer med aksjer i det nye Leedsselskapet etc.

I denne situasjonen vil imidlertid alle kreditorer ha mulighet til å begjære klubben konkurs, om de ikke er fornøyd med tilbudet som kommer fra Leeds. I så måte er vi tilbake til situasjonen før Leeds ble satt under administrasjon - da HMRC hadde varslet en konkursbegjæring...

Unødvendig å si at det er svært risky business å kjøpe seg inn i noe slikt, og jeg vil tro at den som ønsker å kjøpe må gjøre en grundig gjennomgang av økonomien i klubben først (en mini-due diligence) - bl.a. sette seg inn i regnskapet, hvordan gjelda er strukturert, hvilke avtaler som ligger i selskapet etc...

Om noen til syvende og sist legger inn et bud (noe jeg IKKE er så sikker på), vil det isåfall være basert på en kald forretningsmessig vurdering av at det faktisk finnes en vei framover for Leeds United...

Forstår at det kommer my aggro ift Bates, men når det gjelder prosessen som har pågått etter at Bates kastet inn håndkleet (dvs satte klubben under administrasjon), er det faktisk KPMG som har driti på draget....

Det jeg ikke skjønner er at det er usikkerhet rundt hvor stor gjelda er nå etter at vi er satt under administrasjon. Jeg trodde grunnen til at man ble satt under administrasjon var nettopp å få alle tall på bordet, og danne seg en oversikt over økonomien, slik at man kunne sanere gjeld og begynne fra scratch? Det blir jo vanskelig å få inn investorer hvis de ikke får se på papirene...

Sten
Sten

Adis

Skjønner ikke at ting skal være så inni helvetes mye vanskeligere med Leeds United enn andre klubber. Det virker jo som om det bare er grøthuer som skal styre showet .. Intet innsyn i noe som helst og bare hemmelighetskremmeri og tull!..og seriøst.. hvorfor kjøper Taksin Shinawatra Manchester City når han kan kjøpe Leeds.. masse gjeld i City også!..mye mer enn Leeds faktisk. Da må det være noe med Leeds.. Shitty vil alltid være underdog i Manchester, mens Leeds regjerer byen.. hvor er de fornuftige folka som ser at det finnes et potensiale her..

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Adis

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leeds_united/6281628.stm

liker det når det kommer fra BBC

oak-tjome

enig, er vel av de mer seriøse,

Leeeeeeeeeeeeds

HVA SA JEG!!!!!!!!
Nå skjer det. Wilko kommer inn. Vet ikke om dere kan huske det, men jeg sa dette om Pearson og Wilko allerede i januar. Halllelujah

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Ferre

quote:
Originally posted by Leedsvik

HVA SA JEG!!!!!!!!
Nå skjer det. Wilko kommer inn. Vet ikke om dere kan huske det, men jeg sa dette om Pearson og Wilko allerede i januar. Halllelujah

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com

Hadde jo bare vært fantastisk! Venter med å juble ennå, virker som om Bates er en liten luring - føler seg sikker på å få klubben tilbake.

-WE'LL BE BACK-

marve

Bates vill garantert lage et sant helvete hvis han ikke får det som han vill ,med rettsaker og en hel bråte med bråk .

McMidjo

Er ganske sikker på at KPMG åpneregnskapene for alle seriøse kjøpere, også for Redbus.

Tar alt som står i media om dette med en klype salt, i og med at noe av det som kommer ut i pressen kan være regissert av partene. Ser f.eks. ikke bort fra at Redbus begynner å få kalde føtter, og at de ønsker å ha 'unnskyldningen' klar om de til syvende og sist velger å ikke legge noe tilbud på bordet fordi risikoen blir for stor.

Om det først kommer et bud på bordet fra en seriøs aktør, er dette gode nyheter. Det vil antakeligvis bety at vedkommende aktør har gjort en kalkulert vurdering av de utfordringer en står overfor med å forhandle nedbetaling av gjeld med bl.a. HMRC og de 'Bates-kontrollerte' kreditorene - som sannsynligvis vil være knallharde...
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Adis

Bates akkurat på Yorkshireradio: Sa vel ikke sååå mye nytt.. Startet med å prate om foranledningen til problemene som vanlig. At etterslepet på skattene var fra tidligere styret etc etc. Det han sa var slik jeg skjønte det at de hadde godtatt å betale de £1m til IR slik de krevde, samt enda mer penger i en annen sammenheng til IR (fikk ikke helt med meg), men at IR allikevel ikke hadde godkjent det. At de klaget over politisk press fra en Higgins?? i Harrogate som ville statuere et eksempel med Leeds og derfor ikke slapp saken så lett. Bates forstod lite av hvorfor IR ikke godkjente ting nå som de hadde etterkommet kravene (IR hadde sagt "ja vi setter pris på at dere jobber med å betale de skattene vi pålegger dere, og er glade for at dere møter det umiddelbare kravet, men svaret er fremdeles nei", uten at Bates forstod hvorfor) Han valgte selvfølgelig også å slenge no dritt om Pearson og at det var på kanten etisk og habilt å involvere seg i Leeds ettersom han fortsatt ikke hadde solgt aksjene sine i Hull og jobber for Football League i tillegg og at det kunne by på problemer og whatnot. Han sa også at han overhodet ikke hadde tenkt til å gi seg i denne saken. At han ikke hadde kommet så langt og brukt så mye penger for å gi opp. Han sa også en interessant ting om kreditoren Astor, at Astor ville ved evt. bud fra andre aktører enn Bates kreve en mye større umiddelbar tilbakebetaling (ca. £10m).  Det hørtes jo ganske suspekt ut i seg selv, og noe Bates sier for å skremme andre aktører selvfølgelig..han brukte også setninger som.."so, if other people want to take the risk blabla".. Videre sa han at de hadde sendt inn all info vedrørende sitt bud til Football League med cashflow oversikter, future income plans etc etc og satt en frist til tirsdag morra (altså etter alle andre bud må være inne) og at det skulle være et møte torsdag i Football League og at han håpet saken var i orden på fredag og at de da kunne begnne å trade spillere etc. Han nevnte også at de tidligere, rett etter CVA i beg. av Juni hadde hatt møter (taylor hadde representert Leeds) med Redbus om en evt. investering, men at det ble noe kluss før et møte nummer to (da med Bates) fordi kona til Redbus representanten (tror det var Franks det var snakk om)skulle føde..merkelig opplegg. Bates sa egentlig ikke så mye som gjorde at man følte seg sikker på at han var så sikker selv på sitt eget bud og utfallet men.. vettaf.. han mumler og snøvler jo så sinnsykt, og på den telefonen fra Monaco er det ikke greit å høre ordentlig hva han sier.

Svend Anders

Fikk altså ikke hørt intervjuet, men det WeAreLeeds skriver her tyder vel ikke på at Bates har så voldsomt mange flere ess igjen i ermet.

Men dersom opplysningene/antagelsene om at det må forhandles med hver enkelt kreditor stemmer (om ikke hele gjelden betales, da) så kan altså Bates styre en del av prosessen - og i ytterste konsekvens få tilbake mesteparten av sine (eller "vennene hans" sine) investeringer.

Flere av uttalelsene hans her virker å være taktiske i så måte - igjen, uten å ha hørt intervjuet, virker det nå som har gjør det han kan for å berge mest mulig av det han og hans allierte har brukt på klubben. Dette med Pearson høres jo helt bak mål ut. Hull er etter det jeg vet fullstendig tatt over, og uansett har ikke Pearson eid store andeler der. Om han har en rolle i Football League vil det være en smal sak å si opp der dersom han plutselig blir styreformann i Leeds.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Svend Anders

Her er TeamTalk's sak etter intervjuet (de abonnerer oftest på PA-artikler): http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2481866,00.html

Det styrker vel bare mine utsagn over om at her er Bates ute for å redde noe av investeringene. Karen taper etter det jeg ser mellom 250 og 300 millioner kroner dersom alt forsvinner - og da må han gjøre det han kan for å øke budene fra de andre (begrense tapene). Det sier forøvrig litt om hvilket sort hull LUFC har vært de siste årene rent økonomisk.

For selv om Bates stadig nevner konkurs, er jo det verste alternativ også for han selv. Da taper han ALT. Om klubben selges for f.eks 10 millioner pund får han vel over halvparten av den summen igjen.

SA

Følges på:

h.b

http://www.sportinglife.com/football/cc_league1/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/07/07/08/SOCCER_Leeds_Nightlead.html&TEAMHD=nationwide2
Ifølge Krasner så vil en kjøper overta en klubb fri for gjeld, bortsett fra det som er fotballrellatert
Earlier on Sunday former Leeds chairman Gerald Krasner, an expert in insolvency law, told BBC Radio Five Live the successful bid for the club would be between £10 and £15million.

Krasner said: "Whoever buys it will have a club free of debt apart from football debt and therefore I think we'd be talking £5million-plus

Så hvis dette stemmer så kan det være håp for klubben videre

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Per-Stian

quote:
Originally posted by Svend Anders

Her er TeamTalk's sak etter intervjuet (de abonnerer oftest på PA-artikler): http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,982_2481866,00.html

Det styrker vel bare mine utsagn over om at her er Bates på sine dager for å redde noe av investeringene. Karen taper etter det jeg ser mellom 250 og 300 millioner kroner dersom alt forsvinner - og da må han gjøre det han kan for å øke budene fra de andre (begrense tapene). Det sier forøvrig litt om hvilket sort hull LUFC har vært de siste årene rent økonomisk.

For selv om Bates stadig nevner konkurs, er jo det verste alternativ også for han selv. Da taper han ALT. Om klubben selges for f.eks 10 millioner pund får han vel over halvparten av den summen igjen.

SA

Verkar som desperasjonen har nådd Bates. Han ser vel at slaget om eigarskapet er tapt og forsøkjer difor å presse opp prisen slik at han får litt attende. Må vere ein kjip situasjon no som styret har rydda opp i mange av klubbens problem, og at han kanskje må sjå klubben forsvinne frå han utan at han får så mykje som eit takk.

Svend Anders

quote:
Originally posted by h.b

http://www.sportinglife.com/football/cc_league1/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/07/07/08/SOCCER_Leeds_Nightlead.html&TEAMHD=nationwide2
Ifølge Krasner så vil en kjøper overta en klubb fri for gjeld, bortsett fra det som er fotballrellatert
Earlier on Sunday former Leeds chairman Gerald Krasner, an expert in insolvency law, told BBC Radio Five Live the successful bid for the club would be between £10 and £15million.

Krasner said: "Whoever buys it will have a club free of debt apart from football debt and therefore I think we'd be talking £5million-plus

Så hvis dette stemmer så kan det være håp for klubben videre

Jeg så også dette HB. Her kan vel vitterlig ikke Krasner være så høyt oppe i medieskyene at han bevisst eller ubevisst ville utelatt såpass relevant informasjon?

Budet fra Bates er forøvrig identisk med det han tilbød på det første CVA-møtet, en penny i pundet. Han har med andre ord ikke mer penger å gi.

SA

Følges på:

h.b

Jeg skjønner ikke hva Bates kan tjene på å gå til rettsak. Han la klubben ut i administrasjon i et håp om å fjerne gjelda. Han fikk ikke medhold i dette fra skattevesenet. Etter hva jeg har forstått så har Bates nå gitt fra seg kontrollen over klubben til KPMG i og med at han puttet den i administrasjon.
KPMG fant ut etter en høring i høyesterett at det eneste riktige i denne saken var det fatum at klubben burde selges til høyestbydende.Dette burde vært gjort på første møtet i mai
KPMG vil videre fordele de pengene de får inn ved et kjøp av Leeds til kreditorene. Dette inkluderer også de som står bak Bates.
Videre så overtar en kjøper leeds uten gjeld bortsett fra fotballrelatert gjeld.
Bates bør innse at han har gamblet på denne administrasjonen og tapt.
Han får gjøre som andre. Stelle seg i køen med evt kjøpere og håpe på at han får tilslaget.
Jeg håper ikke det.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Tom S

http://news.bbc.co.uk/player/sol/newsid_6280000/newsid_6282000/6282032.stm?bw=nb&mp=rm#

Kan virke som om Krasner sitter med mykje info om saka.
Ikkje veldig mykje nytt, men litt interessant å høyre intervjuet.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

h.b

Har kanskje Bates innsett sitt nederlag etter denne utalelsen
Bates insists the threat of bankruptcy still hangs over Elland Road and that administrators KPMG could be forced to close the club down if nobody steps forward to pay the day-to-day running costs.
Det han her sier en enkelt og greit at klubben vil gå konkurs hvis da ikke noen betaler de løpende utgifter. Dette er det samme som å si at hvis ingen kjøper klubben
Og hvis ingen kjøper klubben så har investorene bak Bates tapt 25 mill pund. Hvis noen kjøper klubben så er dette tapet mindre. Slik tolker jeg dette

HåvardK

Har prøvd å sette meg inn i det som har skjedd i dag, uten å bli særlig mye klokere. Men det mest latterlige er vel at Bates sår tvil om andres etikk og moral i denne saken! Look who´s talkin´!

Adis

Tror intervjuet skulle gå i reprise på radioen 18, 18.30 eller 19 norsk tid. Hvis ikke får man det jo på LUTV om ikke lenge. Sikkert i kveld.

berlin

quote:
Originally posted by HåvardK

Har prøvd å sette meg inn i det som har skjedd i dag, uten å bli særlig mye klokere. Men det mest latterlige er vel at Bates sår tvil om andres etikk og moral i denne saken! Look who´s talkin´!

Hadde egentlig tenkt å tvinge meg selv til å ta en pause fra den bøtteballetten som foregår nå. Er man ikke økonom fra før, så fungerer jo alt om LUFC nå for tiden, til at vi supportere blir omskolert til bedriftsøkonomer snarere enn fotballfans. [:o)]

Men det er jo for spennende til "å melde seg helt ut". Leser derfor nøye både på forumet vårt, og det meste av eksterne kilder.
Konklusjonen er frustrerende: Det er ikke mulig å finne ut hva som kommer til å skje - før det skjer. Og det er heller ikke mulig å konstatere at sagaen er over i morgen kveld en gang. [?][:(]
Om en uke skal jeg ut i villmarken, uten internettforbindelse,
da blir det vel ferie.

venadis

Hva med trenerkabalen nå som det sannsynligvis blir bort med Bates[?]

Svend Anders

quote:
Originally posted by venadis

Hva med trenerkabalen nå som det sannsynligvis blir bort med Bates[?]

Det blir jo helt hypotetisk å spekulere i det. Jo nærmere seriestart vi kommer før en eventuell ny eier er bekreftet, jo større er sjansen for at Wise og Poyet får fortsett frem til jul i det minste.

Som jeg har gjentatt mange ganger: Wise er på langt nær ufeilbarlig, men vi kan ikke hive manageren bare for å hive'n. Skal Wise sparkes MÃ..., etter min mening, en klart bedre manager stå klar umiddelbart.

En ny solid eier vil forhåpentligvis prioritere å skaffe RETT mann, ikke bare en BRA mann til jobben. Det skjer ikke nødvendigvis over natten, og avhenger av hvem som er tilgjengelige, etc.

SA

Følges på:

h.b

I dagens situasjon mener jeg det er  rett og la manageremnet ligge stille. Etter at dette forhåpentligvis er over i nærmeste fremtid, så trenger Leeds ro rundt en manager

Tom S

Blir ein spanande dag i morgon, både gleder meg og gruer meg til utfallet...

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

GeirO

Ja, det blir en rysare av en dag.

Spent på om det er noen som tør å gi bud uten å kjenne til detaljene bak Leeds sin økonomi. Det er å sjanse litt. Bates skal vel høyne sitt bud, og det går vel ut over likviditeten til Leeds framover (hvis han får tilslaget).

Håper jo at andre får tilslaget (kanskje ikke Simon Morris da) og at vi får en opptur resten av sommeren både økonomisk og sportslig (transfers), og at vi får rooooooooooooooooooo.
MOT

venadis

Da er vi enige SA, har ikke sagt at DW skal sparkes, MEN; DW er KB's løpegutt og ikke en naturlig manager som har fått jobben grunnet sine managerferdigheter. Heller grunnet tidligere og bestående vennskap, fadder for barn etc. etc. Da blir det trengende nødvendig å spekulere i om DW blir med videre med nye eiere mens KB kriger i retten mot klubben vår.

Tidlig og ta dette opp nå før alt er klarlagt hva eierskap angår, men tankene begynner å komme rundt dette da vi vel alle aner nye eiere kommende uke.

quote:
Originally posted by h.b

I dagens situasjon mener jeg det er  rett og la manageremnet ligge stille. Etter at dette forhåpentligvis er over i nærmeste fremtid, så trenger Leeds ro rundt en manager

Svend Anders

quote:
Originally posted by GeirO

Ja, det blir en rysare av en dag.

Spent på om det er noen som tør å gi bud uten å kjenne til detaljene bak Leeds sin økonomi. Det er å sjanse litt. Bates skal vel høyne sitt bud, og det går vel ut over likviditeten til Leeds framover (hvis han får tilslaget).

Håper jo at andre får tilslaget (kanskje ikke Simon Morris da) og at vi får en opptur resten av sommeren både økonomisk og sportslig (transfers), og at vi får rooooooooooooooooooo.

Bates høyner ikke sitt bud, tvert om.

Bates sitt bud er tilsvarende det han "vant" CVA-møtet med, altså en penny i pundet. Han trenger ikke by mer enn som så dersom han virkelig har rett i at ingen andre byr, eller at han uansett kan nedlegge veto mot alle andre.

Fremdeles er det ingen som har fått bekreftet hvordan Bates sine muligheter faktisk er på dette området, ogdet gjør det umulig å spå noe om morgendagen. Men jeg kommer til å benke meg foran TV2 og Tou'ren klokka 14, og ha MacBooken på bordet for å følge "innspurten" både i sykkelsporet og på Elland Road.

SA

Følges på:

Svend Anders

quote:
Originally posted by venadis

Da er vi enige SA, har ikke sagt at DW skal sparkes, MEN; DW er KB's løpegutt og ikke en naturlig manager som har fått jobben grunnet sine managerferdigheter. Heller grunnet tidligere og bestående vennskap, fadder for barn etc. etc. Da blir det trengende nødvendig å spekulere i om DW blir med videre med nye eiere mens KB kriger i retten mot klubben vår.

Tidlig og ta dette opp nå før alt er klarlagt hva eierskap angår, men tankene begynner å komme rundt dette da vi vel alle aner nye eiere kommende uke.

Helt legitime spørsmål og momenter å peke på det, venadis - håper jeg ikke ga inntrykk av å "rakke ned" på spørsmålene.

Jeg vet gjennom svært gode kilder at en mann som Pearson og flere av hans finansielle støttespillere holder managerposisjonen svært høyt i forhold til det å bygge en ny klubb. Dette er noe av kjernen i mitt ønske om Pearson/Wilkinson-engasjement i LUFC.

Men selv med rike eiere og ny start kan det bli vanskelig å finne virkelig gode managere så lenge klubben er i League One. Det kan bli en "mellomløsning" å la Wise føre laget opp minst en divisjon før de foretar seg noe (om han klarer det, selvsagt) - noe som også er bedre økonomisk (kortere tid igjen av Wise sin kontrakt å betake ned om han sies opp neste år - samt at en ny manager av solid kaliber vil ligge langt over et sunnt lønnsbudsjett i League One).

SA

Følges på: