Leeds lagt ut for salg!!

Started by MacMurder, July 07, 2007, 03:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Leppan

Selv om fristen for å legge inn bud er i morra betyr vel ikke det at vi er garantert å få vite evt utfallet i morra. Sånn som saken har utviklet seg den siste tiden er jeg redd vi ikke akkurat får en "løsning" i morra. Uansett hvordan det måtte gå er det vel noen som må syte, klage og gå til rettsak for å prøve å få viljen sin, regner med at det blir Bates som vil prøve å gjøre alt i sin makt for å få med seg mest penger fra Leeds.

Glory years will come again!

Asbjørn

Da har jeg kommet gjennom helgens (dvs fra tidlig fredag...) "gjøren & laden" mht Leeds.

Og som vanlig, mye har forsåvidt skjedd (på rykte- & teorifronten i det minste) men stort sett like kloke er vi...

Det skulle forundre meg meget om ikke så er tilfellet også i morgen kveld... *sukk*

Men igjen. Dette har utviklet seg til en flott  tråd, takk til bidragsyterne for det... [:)]

Gettin' harder and harder to recognize the trap
Too much information about nothin' Too much educated rap

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

Jeg tror faktisk ikke Bates har noe som helst mulighet til å legge ned veto. Hvis så tilfelle var, så kunne han bare bydd 1 pund for klubben.Og ikke 350 000 pund som han har gjort nå.Dette med Veto eller nedleggelse av klubben er bare svada fra ende til annen.Den som taper mest penger er faktisk de som står bak  Bates.
Kanskje de rett og slett trekker seg ut og lar Bates sitte der med skjegget i postkassa.Er jo lov å håpe

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

4ever arcticwhite

Jeg la meg som pessimist i går og var veldig usikker i forhold til om ny kjøper overtall gjelda, men følgende fra Krasner

Krasner said: "Whoever buys it will have a club free of debt apart from football debt and therefore I think we'd be talking £5million-plus.

gjør at jeg i alle fall er forsiktig optimist når jeg går til sengs i kveld. Mye kan sies om Krasner, men når han uttaller seg som dette vil jeg tro at det medfører riktighet.

Av de som har vært nevnt som mulige bydere har jeg håper jeg at paret Pearson/Wilkinson får tilslaget. Pearson er en mann med peil på hva som skal til for å bygge opp en klubb, og Wilkinson har uten tvil solid med penger. At begge er Leeds United-mennesker gjør liksom det hele perfekt.

Så får vi håpe at min sønn som fyller seks år i morgen, mandag, (og selvsagt er medlem av LUSCOS) får den perfekte gaven gjennom et oppkjøp som sikrer framtida til Leeds.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

h.b

Blir muligens Bates.
Ikke skjønner jeg hvorfpr tallene blir hemmeligholdte av KPMG
Men at enkelte er forbanna skjønner jeg godt
http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2121999,00.html?gusrc=rss&feed=5

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

fmtj

quote:
Originally posted by Leppan

Selv om fristen for å legge inn bud er i morra betyr vel ikke det at vi er garantert å få vite evt utfallet i morra. Sånn som saken har utviklet seg den siste tiden er jeg redd vi ikke akkurat får en "løsning" i morra. Uansett hvordan det måtte gå er det vel noen som må syte, klage og gå til rettsak for å prøve å få viljen sin, regner med at det blir Bates som vil prøve å gjøre alt i sin makt for å få med seg mest penger fra Leeds.

Er helt sikker på at det ikke vil være noen løsning på dette i morra, farsen fortsetter utover sommeren er jeg redd. Bates vil jo gå til retten med dette dersom klubben selges til noen andre fordi han mener avtalen som ble laget da han overtok er lovlig!
Yeboahs vitne

h.b

Dette er sikkert nevnt før.http://www.sportinglife.com/football/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/07/07/09/SOCCER_Leeds_Krasner.html&TEAMHD=soccer
Men jeg stusser over utalelsen til Bates. Han påstår at hans bud er det eneste gyldige. Snakk om nissenakke.

h.b

Jeg er bare et stort ?.Snakkes om dette budet og dette budet. Men budgiverne får inget innsyn i regnskapene. Men tilbake til ønsket om nye eiere.
Wilkinson har penger. Pearson har vist med Hull at dette fikser han

fmtj

quote:
Originally posted by h.b

Jeg er bare et stort ?.Snakkes om dette budet og dette budet. Men budgiverne får inget innsyn i regnskapene. Men tilbake til ønsket om nye eiere.
Wilkinson har penger. Pearson har vist med Hull at dette fikser han

Krasner forventer visst et eller annet superbud, da han mener interessenter bør gå/har gått/skal gå sammen om et bud?!
Yeboahs vitne

h.b

Riktig at Krasner antyder dette. Men det forandrer ikke det faktum at det er vanskelig å få se regnskapstallene til Bates. Her er det noe som antagelig ikke tåler dagens lys. Kanskje det som Bates sier at han har fått ned gjelden fra over 100 mill pund til rundt 35 mill pund ikke stemmer. Kanskje han har en hemmelig avtale om å betale disse når Leeds er i premier League. I så tilfelle så  er det enda mere kaos i denne klubben. Er det muligens endel gjeld som har blitt bakt inn som fotballrelatert gjeld som ikke tåler dagens lys.
Uansett så er jeg bekymra på klubbens og våre supporteres vegne

Adis

Kan det være at tallene er hyggeligere enn vi tror som gjør at Bates vil skjule dem for ikke å tiltrekke seg enda flere interessenter og dermed øke sjansen for at han mister klubben? .. ønsketenkning kanskje men.. still..could be!

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

fmtj

Jeg er like nervøs som deg h.b. Jeg er slett ikke sikker på at noe løses nå heller selv om det skulle komme inn bud osv! Slabbedasken Bates, som sa fra at dersom det blir rettssak vil klubbens eksistens være i faresonen, truer nå med rettssak dersom andre får kjøpt den!
Dette er neverending misery! Vi plages, tortureres og trakkaseres jevnlig som fans av det vi egentlig har et uskyldsrent kjærlighetsforhold til- fotballaget i helhvitt; Leeds United!
Yeboahs vitne

h.b

Det som er urovekkende er faktum at hvis det bates sier er korrekt, så er det i realiteten bare 10 mill pund i gjeld. Gjelda til bakmennene kan umulig kalles gjeld, da dette er penger som er bundet opp i verdier i klubben og kan fryses til et senere tidspunkt.
Ã... slå en klubb som Leeds konkurs med kun 10 mill pund i gjeld viser bare hvor dårlig det er med penger hos Bates.

h.b

Hvis man leser mellom linjene hos Bates, så vurderer han en evt rettsak. Ikke garanterer. Er mulig han er på litt retrett her. Han sier jo at kjøpere kan få problemer med å frembringe disse pengene. Dette utsagnet fra Bates tar jeg imot med åpne armer.
Han vet at hvis evt kjøpere kan frembringe pemgene så er klubben tapt for hans del.
rettsaken han nå vurderer er nok den at Leeds vil få sore problemer hvis en ny eier ikke greier forpliktelsene og han må ta over etter en ny runde i retten

fmtj

quote:
Originally posted by h.b

Hvis man leser mellom linjene hos Bates, så vurderer han en evt rettsak. Ikke garanterer. Er mulig han er på litt retrett her. Han sier jo at kjøpere kan få problemer med å frembringe disse pengene. Dette utsagnet fra Bates tar jeg imot med åpne armer.
Han vet at hvis evt kjøpere kan frembringe pemgene så er klubben tapt for hans del.
rettsaken han nå vurderer er nok den at Leeds vil få sore problemer hvis en ny eier ikke greier forpliktelsene og han må ta over etter en ny runde i retten

Jeg håper du har rett i dette. Bates har jo vært ganske bombastisk i stilen tidligere og hvis han nå vurderer i stedet for å garantere er det muligens krampetrekninger- men, det har vi trodd før da[:(]!
Yeboahs vitne

Adis

Rettsaken han vurderer er nok de som angår hans egne kreditorforbindelser og det at han vil jobbe for å få så mye av den gjelden tilbakebetalt fra evt. nye eiere hvis noen kommer inn. Dreier seg jo om å minske sine egne tap så mye han kan, og det er jo forståelig nok. Leeds vil overhodet ikke bli slått konkurs, det er helt absurd å tro. Hvis det faktisk står flere kjøpere på siden som vil kjøpe Leeds så tror jeg hverken rettsapparatet eller Footbal League vil la det skje. Seff..hva vet jeg, men jeg ser det hele som veldig lite sannsynlig.

fmtj

men jeg ser det hele som veldig lite sannsynlig.
....Hallelujah!!!
Yeboahs vitne

pedro

Leedsomaniac

4ever arcticwhite

Må det en ny CVA til dersom det blir et salg/kjøp??
Leser dette i YEP ( http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=3014051&articlepage=1 )

There are also concerns over the Football League's reaction to the sale of a club in administration without an approved Company Voluntary Arrangement (CVA).

The League would require any consortium taking charge of Leeds to produce a CVA â€" unless exceptional circumstances exist â€" before the club's golden share is transferred to a new company.

Doubts over the League's willingness to complete the transfer without a CVA have left those parties considering bidding for United today wondering whether their multi-million pound investment would ultimately be spent on a worthless business.

Vil tro at Bates og Kompani ikke er de enkleste å få til en CVA med....

Faen, nå som jeg var litt optimistisk, så svinger pendelen den andre veien. Nå er jeg i sterk tvil igjen om noen vil være interessert, og i tilfelle om de får det til.... En kjøper kan altså oppleve at selve kjøpet av klubben går i orden, men så får man ikke lisensen som skal til for å få lov til å spille fotball.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

jarle

Hvis BAtes synes 8 p i Pundet er ok for de andre kreditorene bør han vel ta imot det samme selv???

Adis

quote:
Originally posted by jarle

Hvis BAtes synes 8 p i Pundet er ok for de andre kreditorene bør han vel ta imot det samme selv???

Hehe, ja.. det er mye han burde gjøre..gamle gnomen..

Dennis

quote:

Jeg er så enig! Dersom det skulle blitt slik at vi får nye eiere i kveld og Bates går til sak, hadde det vært enormt artig om en dommer i retten hadde avfeid et søksmål med: "Du vil få ditt originale bud med 1p for hvert pund." [:D]

- Dennis
Marching on together!

fmtj

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:

Jeg er så enig! Dersom det skulle blitt slik at vi får nye eiere i kveld og Bates går til sak, hadde det vært enormt artig om en dommer i retten hadde avfeid et søksmål med: "Du vil få ditt originale bud med 1p for hvert pund." [:D]

- Dennis

Bates har vel sagt svært mye som kunne brukes til å slå ham i hue med, men det virker som det han mener andre burde gjøre neppe gjelder han sjøl!
Yeboahs vitne

Dennis

Bates set to win renewed Leeds bidding battle

Matt Scott
Monday July 9, 2007
The Guardian

Ken Bates appears to be in pole position to regain control of Leeds United after one of the leading bidders for the ailing club last night described the sale process as "utterly prejudicial".
After buying it back from Bates's consortium last Friday the administrators, KPMG, have set a deadline of 5pm today for new bids for the club. But there are claims that only Bates, Leeds's chairman since January 2005, has been allowed full access to the books in recent months.

"I'm furious," said Simon Franks, who states that his Redbus Group investment vehicle has millions of pounds ready to fund the League One club. "This is utterly prejudicial. We have to reduce our bids because of the 'known unknowns'. Mr Bates doesn't have to."
It is thought that the winning bid must provide about £5m for creditors before committing about £15m to future running costs. But Franks says that prospective purchasers are being asked to commit enormous sums when "we don't know what we are bidding for". Franks says he has not been told what has been generated from season-ticket sales or from Kevin Nicholls's move to Preston North End.

Franks, who provided proof of funds of £10m in cash, claims he offered to fund any shortfall in running costs to allow a full due-diligence process for bidders. This offer was apparently declined.

KPMG would not be drawn on Franks' charges yesterday but a spokesman defended the tight scheduling, saying: "Because of the unique circumstances we find ourselves in, this was the only stance we could take that would give the best deal to creditors and ensure Leeds's survival."

Although he refused to confirm the speculation, there are strong rumours that Franks is preparing to link up with the consortium led by the former Leeds director Simon Morris, a development that could provide huge resources for the future running of the club.

There was reported interest from the former Hull City owner Peter Wilkinson in bidding for the club. But sources close to the multimillionaire businessman downplayed the suggestions yesterday.

Bates was apparently threatening legal action yesterday if he was not in charge of the club at 5pm. "Our bid is the original deal that was done in the meeting of creditors when we placed the Company Voluntary Agreement on June 1," said Bates.

"We believe in fact our offer is valid. Therefore it should be the only one to be accepted. So there's a problem and a possibility that if the administrator goes down another route then there could be further legal battles."

Ser at h.b har lagt ut linken til denne artikkelen. Mye kan vel tyde på at Redbus ikke vil legge inn noe bud, ettersom de ikke får se tallene. Det samme gjelder vel sikkert flere konsortiumer. Man skulle nesten tro at Bates har KMPG i lomma.

Krasner har vel påstått at det kommer et kjempebud på klubben (http://sport.scotsman.com/football.cfm?id=1068852007) men jeg velger å ta det han sier med en klype salt. Ettersom han har sagt dette, velger jeg å tro at det ville vært fra den påståtte koalisjonen mellom Redbus og Morris som står nevnt i artikkelen. Det blir uansett spennende timer, nå som det nærmer seg kun 4 timer igjen til kl.18!

- Dennis
Marching on together!

Ferre

Faen, håper virkelig ikke Bates får kontroll på klubben igjen. Kan ikke vi (Leedsfansen), for en gangs skyld, være litt heldig?!

-WE'LL BE BACK-

Svend Anders

Jeg leser på facebook et kort utklipp av en artikkel, det står ikke hvem som har publisert den - eller når...

"We have put in an offer of considerably more than the 8p bid by Bates," said Franks. "We are the only UK group bidding for Leeds for its football abilities. Unlike other bidders', ours is not a property deal. We believe that Leeds is a top-10 team and its rightful place is in the Premiership."

Franks's group has £35m at its disposal and, after paying off creditors the sums required to take control of the club from the administrators, would commit the remainder to player wages and transfer fees rather than to the buyback of the freeholds at Elland Road and the Thorp Arch training ground.

"With a tweak of the way the club is run we can get Leeds back to its former glory," said Franks. "Our interests are utterly aligned with those of the fans.

"Leeds will survive, whatever happens here. Bates is trying to protect his interests but it's an unfair tactic to say it faces liquidation. He shouldn't play with the emotions of the fans."

-------------------------------

På en annen front får jeg høre fra samme person som fikk tekstmeldingen fra Taylor at Bates har en finansiell støttespiller som står klar til å kjøpe tilbake ER og TA om Bates vinner.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

GeirO

Tre timer igjen....

Hvis Guardians interessante artikkel stemmer nogenlunge bra ser det mørkt ut. Redbus tør ikke å by høyt pga. all usikkerheten og P. Wilkinson vil kanskje ikke gi inn bud. Da blir det vel Bates som vinner dette oppgjøret som vanlig!
MOT

McMidjo

Nytt innlegg fra signaturen 'Lionheart' i Financial Times (beklager, mente WACCOE), som visstnok har hatt kontakt med en i KPMG som kjenner saken:

Some intersting facts:

The CVA has not been failed by KPMG. The Bates proposal is still on the table, the HMRC challenge is still lodged with the court and Leeds United 2007 is still runing the club! KPMG have not bought it back for £1.

Therefore KPMG do not have any management accounts to show Redbus and the other bidders because LU2007 has them!

In view of the period between now and sept 3 several things could happen
1. LU2007 may stop funding the club
2. FL may not isssue the Golden Share
3. the club could go out of business

Therefore KPMG have invited other bids. If a bid comes in that is better than the Bates proposal then they would apply to fail the CVA and sell to the better bidder on the grounds that it is a better deal for the creditors.

He didn't confirm this, but I think HMRC would have to withdraw their challenge, so I was right last week when I said HMRC still have the deciding veto over who gets the club.

This explains why Bates has said he is not putting in another bid, because their proposal is still the one on the table. Maybe this sort of puts Bates in limbo in that he can't up his bid.

Ta det for det det er.....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Svend Anders

Interessant, midjo, dersom det stemmer. Kan jo være at noe her er rett, og erfaringsmessig spekulerer man mer og mer jo lengr ut i sånne innlegg man kommer.

Det virker på meg basert på denne infoen, som at KPMG har åpnet for nye bud uten å kjøpe klubben for å sikre at et bud fortsatt står (altså Bates) - dersom de hadde opphevet Bates sitt bud kunne de risikert å stå uten et eneste bud i kveld.

Det forklarer evt også hvorfor Redbus ikke har fått se alle papirer.

Men som alltid spørs det jo om informasjonen stemmer...

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders