Leeds lagt ut for salg!!

Started by MacMurder, July 07, 2007, 03:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ferre

Hører både to og fire bud.

"franks just interviewed said they reduced bid as they were bidding blind, didnt even know if they would receive the season ticket money"

-WE'LL BE BACK-

Sydhagen

drømmen er at admin blir hevet imorgen og vi har nye eiere som ikke heter bates.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Karl Hot Shot

Sky Sports News hadde nettopp et telefonintervju med Simon Franks i det londonbaserte underholdningsskelskapet Redbus. Han bekreftet at Redbus hadde lagt inn bud. Dette budet var vesentlige lavere enn det de la inn i mars. Noe av grunnen er at verken KPMG eller Bates har vært villige til å gi detaljer i saka. Dessuten er forhåndssalget av sesongkort holdt utenfor eiendelene i Leeds United, og Franks mente derfor at han hadde gjort et bud i blinde. Dessuten har Ken Bates lagt inn bud på klubben, med sine 8 pence per pund som er utestående til kreditorene. Det ser ikke ut til at det er gjort andre bud enn disse to.

Ferre

Intervju med Franks på Sky Sports (fra waccoe):

I can tell you we have bid and getting a bid done has been a huge huge struggle to get it in on time.

It was about taking the bid we previously had and working backwards as there was a huge hole in our information. Some of the assetts we did not know if we would be getting. When you add to that the lack of pre-aproval of the football league, it is frustrating and a little bit scary bidding on a blind auction. There has been a reduction in our bid as we do not know where the season ticket money is, or how much of the stock is available, it is hard to form a bid as we don't have that information. The other bidder I am certain has control of the season ticket money. We would need to know as a bidder from the administrator that the season tickets holders will have their outlay honoured.

Our bid is higher than KB but lower than we had previously priced it due to the lack of information. I'm sure it isn't going to be the case that Leeds don't start the season. I am sure that sense will rule the day and that if we are the successful bidder we will sort things with the football league.

Leeds needs restructuring and we have been supported as we are committed to bringing the supporters back to the premier league.
We have reaproved funds, but sadly we have not been told the process and do not know when this will complete. I had
a conference with my colleagues and a lot of them begged me to walk away, as it is risky bordering on reckless bidding without knowing full information.
You are well aware we are not on a level playing field.

Thankyou to supporters for your support and all the SCs have been right behind us, we promise that if we get the club we will make a real go
of it.

No mention of Morris.

-WE'LL BE BACK-

Sydhagen

viss det står mellom bates og redbus, velger jeg redbus!  
bates er en skurk som kan lede oss ut i mer trøbbel om han fortsatt blir eier.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Ferre

Noen som har fått et klart svar om det er TO eller FIRE bud som er kommet inn?

-WE'LL BE BACK-

Karl Hot Shot

Det er jo opplagt at Redbus er langt å foretrekke! Det kan vel ikke lenger eksistere noen Leeds United-supportere som støtter Bates?

Budet fra Redbus er også høyere enn Bates sitt, dessuten har Redbus forsikret om at de vil bruke penger på å styrke spillerstallen. Videre vil nok Redbus kvitte seg med Dennis Wise og ansette en manager som har greie på fotball.

h.b

Håper ikke at KPMG tar den letteste utveien og gir tilbake Leeds til Bates. Dette fordi de er redd for et evt søksmål. det blir jo påstått at de skal velge ut hvem som får tilslaget etter hva som de føler er best for Leeds.Ikke hvem som bød mest

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Ferre

quote:
Originally posted by h.b

Håper ikke at KPMG tar den letteste utveien og gir tilbake Leeds til Bates. Dette fordi de er redd for et evt søksmål. det blir jo påstått at de skal velge ut hvem som får tilslaget etter hva som de føler er best for Leeds.Ikke hvem som bød mest

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Frykter det samme. Fikk plutselig en dårlig følelse av at Bates kommer til å vinne budet...

-WE'LL BE BACK-

Svend Anders

Jeg blir ikke klok antall budgivere, samarbeidspartnere, størrelse eller hvilke muligeter Bates har til å slå kontra IGJEN.

Logger av inntil videre, skal prøve å skaffe info.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Per-Stian

Sveittar og held auge med pulsen for kvart sekund som går no. Dette er ulideleg spennande. Ryktes altså at det kan ha kome inn fire bod på klubben vår, inkludert frå Ken Bates (8 pence per pund). I følgje Franks er bodet til Redbus (og Morris?) noko høgare enn KBs bod, men om dette aleine er nok til å overbevise KPMG er uvisst. Har vore lite snakk om Revie den siste tida, men håpar at han saman med sine sjeikevennar kan vere ein av interessentane.

Ove

Jeg for min del er ikke stand til å svette en eneste svetteperle. Jeg sitter bare og venter på neste kapittel i denne såpen. Minner meg om en gammel amerikansk serie på TV. "Fremdeles forvirra? Ikkje etter denne episoda..."

Jeg kan ikke begripe at det er mulig å holde dette showet gående over flere år samtidig som klubber som ManU, Liverpool, Aston Villa, WestHam og ManC blir kjøpt opp for milliardbeløp, fort og gæli.

Burde bare logget ut og sjekket status ut på dagen i morgen, men det greier jeg ikke. Det må da for f... en gang være vår (opp)tur.

Tom S

There has been no official confirmation but it is thought there are only two parties left in the race - Ken Bates and Simon Franks from the Redbus group.
- Sky Sports

Dette er bortimot ulideleg spanande, det verste er at vi ikkje får svar før imorra.
Kjenner eg det rett er nok ikkje denne såpeoperaen over i morgon heller....

Keep Fighting!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Leppan

DRAMA

Glory years will come again!
Glory years will come again!

Sydhagen

kva skjer om leeds blir solgt imorgen?  kommer vi ut av admin med en gang?

Leeds04

Er sikker på at det kommer en ny gammal onkel og snapper vår kjære klubb.
Han er setfølgelig drømmeonkelen....

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Kato

Teamtalk spekulerer i fire bud.
Sky Sports tror det bare er Redbus mot Bates.

Leif Egil

Dette er en helt sinnsyk sak. En masse med rykter og spekulasjoner. Jeg vil ha en avklaring snarest slik at vi kan begynne å tenke fotball igjen. Det er da for svarte en fotball klubb vi støtter - og ikke finans politikk med gamle halvgærne tullinger i manesjen. Få Bates UT og la noen med hjerte i Leeds få overta vår kjære klubb!

pesi

ser ut dom vi får svaret i morgen

http://www.leedsutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=343226

spennende natt med forhåpentlig søvn, å en spennende dag i morgen

Side before self!!!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Sander

Uff, prøver å være rolig, men kommer til å stå på jobb eller hvor enn jeg er og vente på en melding jeg sikkert ikke vil ha.. Får vi svar 18.00? Når? Skal jo på Metallica i morra også

auren

Svar skal man visst få klokken 12 i morgen... så det er bare å krysse fingrene...

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Svend Anders

Altså:

* KPMG skal ha vært å SkySports og bekreftet at det kun kom inn to bud (ike sett dette selv). Altså Bates og Franks.

* Franks har bydd mindre enn han gjorde i CVA-møtet. Ã...rsaken er usikkerhet rundt flere detaljer, bl.a. om han får sesongkortpengene m.m hvis han vinner. Denne usikkerheten har høyst trolig skremt andre budigvere.

* Franks referer hele tiden til at budet hans fortsatt er bedre enn Bates sitt 8 penny i pundet-tilbud. Men Bates slo ettertrykkelig fast søndag at hans bud var reversert tilbake til det opprinnelige EN penny i pundet-tilbud, siden det kom klage fra IR.

* Bates har en enorm fordel av å kjenne til drift og spesielle behov for klubben videre. Husk at når KPMG skal vurdere er det ikke bare størrelsen på budet, men også evne til videre drift som tas med i vurderingen. Her kan Bates ha trolig sitt største ess i ermet, mens Redbus vel knapt nok kan ha begynt å tenke på en business-plan på kun et par dager.

* Hva skal man tro om YEP sin "exclusive" om at Redbus sitt bud var sammen med Morris? Hadde de feilinfo, skar det seg, eller lurer han i bakrommet?

* Hvor står egentlig KPMG? Har den nye budrunden deres vært et forsøk på å komme seg unna Bates (i så fall bør Redbus-budet ha store sjanser), eller var det i samspill med Bates for å riste av seg rettssaken?

Jeg håper selvsgt Redbus vinner. De har garantert gode penger i bakhånd, og kanskje også mulig samarbeid med øvrige interessante partnere. en om Bates vinner, da håper jeg det blir med det - og ikke drar ut i enda nye høringer, runder, etc. For vi må komme igang med fotballen snart. Og Bates selger ganske så sikkert om 6-12 måneder. For ham (og hans investorvenner) har LUFC vært et eneste stort sort hull økonomisk sett, og den eneste måten han kan tjene på (les: få tilbake det han har tapt), er ved salg.

Venter spent på videre utvikling, selv om jeg ikke tør håpe på stort.

SA

Følges på:

berlin

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

Det er jo opplagt at Redbus er langt å foretrekke! Det kan vel ikke lenger eksistere noen Leeds United-supportere som støtter Bates?

Budet fra Redbus er også høyere enn Bates sitt, dessuten har Redbus forsikret om at de vil bruke penger på å styrke spillerstallen. Videre vil nok Redbus kvitte seg med Dennis Wise og ansette en manager som har greie på fotball.

Nei, det er nok mange som blir glade hvis Bates forsvinner,
men det kan være kortsiktig. Uttalelsene fra Redbus (Franks) er sikkert taktiske ( "byr i blinde" ), og slik sett blir vel ingen overrasket om det fra de eventuelle nye eierne kommer en del bortforklaringer med bakgrunn i den faktiske økonomiske situasjonen, som de "plutselig" har fått oversikt over. Jeg er en tanke pessimistisk, men mest spent.

Jostein.

Så da er det ikke noe bud fra verken Revie eller Pearson/Wilkinson Svend Anders?

Jostein Jansen
Leeds Carajo!

berlin

quote:
Originally posted by Svend Anders

Altså:

* KPMG skal ha vært å SkySports og bekreftet at det kun kom inn to bud (ike sett dette selv). Altså Bates og Franks.

SA

Ja, jeg blir også særdeles overrasket om det er flere budgivere enn de 2 som selv har bekeftet at de har lagt inn bud.

Og så lurer jeg litt på hvordan Leeds-supporterne i England reagerer, hvis Bates vinner igjen. Her i Norge måtte vel mannen hatt politibeskyttelse, men det kan synes som om de ikke er like opptatt av dette i England?

Svend Anders

quote:
Originally posted by josjanse

Så da er det ikke noe bud fra verken Revie eller Pearson/Wilkinson Svend Anders?

Jostein Jansen

Nei, dersom beskjedene jeg har fått om at KPMG selv har vært ute og bekreftet at antallet bud kun er to, så har de ikke det.

Skuffende selvsagt, men ikke overraskende med kort tidsfrist og liten oversikt over hva de faktisk kjøper.

Om Redbus vinner ser jeg derimot ikke bort i fra at de kan trekkes inn i ulike typer samarbeid.

SA

Følges på:

GeirO

Er vel mest sannsynlig at det er to bud. En BBC-melding for et par timer siden sier at det er "expected" at Pearson skal gi et bud, men det er vel mer antagelser.

VI får håpe på Redbus, da. Men må si jeg er skuffet over Revie og andre som var/er SÃ... interessert i å overta Leeds, og så legger de ikke inn bud. Har vært stille fra Revie lenge nå.
MOT

Jostein.

Ja han forstår jo fanken ikke at en Fotball Klubb dreier seg veldig mye om surporterne! Jeg forstår også at han vil kjene penger, men det gjør du jo aldri visst ikke du satser!

Men visst de er disse to det står mellom så tror jeg de fleste stemmer for Franks

Jostein Jansen
Leeds Carajo!

ego

quote:
Originally posted by Svend Anders

Altså:

* Hva skal man tro om YEP sin "exclusive" om at Redbus sitt bud var sammen med Morris? Hadde de feilinfo, skar det seg, eller lurer han i bakrommet?

Franks bekreftet på BBC Five Live at han har inngått et sammarbeid med Morris. I et telefonintervju sa han at Redbus og Morris hadde undertegnet en avtale noen minutter før de slengte inn budet i ettermiddag.

E:)

Jostein.

Men det som betyr noe er jo at klubben klarer seg selvfølgelig

Jostein Jansen
Leeds Carajo!