Leeds lagt ut for salg!!

Started by MacMurder, July 07, 2007, 03:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

quote:
Originally posted by ego

quote:
Originally posted by Svend Anders

Altså:

* Hva skal man tro om YEP sin "exclusive" om at Redbus sitt bud var sammen med Morris? Hadde de feilinfo, skar det seg, eller lurer han i bakrommet?

http://www.svendanders.com/

Franks bekreftet på BBC Five Live at han har inngått et sammarbeid med Morris. I et telefonintervju sa han at Redbus og Morris hadde undertegnet en avtale noen minutter før de slengte inn budet i ettermiddag.

E:)

Men, kan det være at Bates har alliert seg med noen også nå?
Yeboahs vitne

veteranen

quote:
Originally posted by fmtj
[br

Bates har hatt en alliert i flere tiår nå, og sånn ser den makkeren ut: [}:)].

[:)]

Gunnien

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
[br

virker sansynlig ja..[:(]

pesi

noen som vet om det har sjedd noe mer i løpet av natten??

Side before self!!!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Svend Anders

Tre-fire timer igjen, folkens.

Det viser seg at infoen om kun TO bud i går aldri ble bekreftet. Beklager feilinfo på det, som sagt fikk jeg kun sms og noen meldinger i debattforum om dette.

Snarere er SkySports i morgentimene idag heller ganske sike på at Pearson/Wilko er inne med et bud. Det ryktes også et fjerd bud, men hvem vet. Jeg må ut en tur nå, men setter opp MSN-chat fra litt etter klokka 11.00. Be there - det var vellykket i går!

SA

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

pesi

msn chat??

Side before self!!!

h.b

Ja det nærmer seg folkens.Ikke skjønner jeg hva som foregår inne i hodene på KPMG hvis Bates får kotrollen over klubben igjem. Da har hele denne salgsprosessen vært en  fiasko og cover up for KPMG for at Bates skal vinne tilbake klubben.
Når 2 går sammen om et kjempebud i gåseøyne http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=3015787 og Nates i de site året har vist at han ikke har mere penger å bruke på Leeds, så kan ikke han få tilbake kontrollen.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Peter7

Ser ut som Mr. Bates har gjort et stunt for mye denne gangen. Det må jo etter hvert være ganske mange fler enn oss som er fed up av denne mannen. Sjansene for en annen eier bør derfor være gode. Om det blir opprykk av dét gjenstår jo å se, med ny utskifting av manager og spillere (de som er igjen).

Vi skulle aldri solgt Terry Cooper til Boro'...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Sydhagen

er jo ikke sikkertat det blir ny manager da..lurer på hvorfor alle tror det ved et eventuelt eierskifte..

"Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land"

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

McMidjo

Synes at gårsdagens utvikling var udelt positiv, og betryggende ift at Leeds United kan starte sesongen 2007/08 på ordinære vilkår - uansett om eierskapsstriden skulle trekke mer ut i tid.

At det overhodet har kommet inn seriøse konkurrende bud til Batesgruppens, betyr at disse budgiverne har gjort en forretningsmessig risikovurdering av situasjonen, og funnet ut at det er liv laga i Leeds United - selv med de problemer Bates og de Bates-kontrollerte kreditorene vil kunne skape framover.

Redbus utspill om at de har gjort et bud i blinde synes jeg høres ut som bullshit og medieposisjonering. Det er mulig at noen forutsetninger har endret seg i den måneden som har gått siden CVA-en, men Redbus hadde fullt innsyn når de la inn det forrige budet, og det bør være fullt mulig å legge inn et nytt bud hvor Redbus definerer sine egne forutsetninger/betingelser til de områder som de mener har endret seg siden CVA-en - noe de også har gjort i sitt bud etter hva jeg forstår....

At KPMG skulle være i lomma på Bates, og dermed kjøre en uredelig prosess ift de andre budgiverne høres svært usannsynlig ut. Med det mediefokus det er på denne saken, og det kritiske søkelys KPMG har på seg, er jeg sikker på at de vil bestrebe seg på å kjøre en mest mulig objektiv prosess. Om de er kompetente til å håndtere en vanskelig sak som dette, er et annet spørsmål....

Før KPMG tar en endelig beslutning i denne saken, er jeg ganske sikker på at de vil forankre beslutningen med The Football League - og evt HMRC - på forhånd, for å sikre at disse partene ikke vil stikke kjepper i hjulene i etterkant. Dette kan fort bety at KPMG, og de(n) av budgiverne KPMG shortlister må ta noen ekstra 'forhandlingsrunder' med FL/HMRC på overtid - før det kommer en endelig beslutning. M.a.o - dette kan fort trekke ut noen dager til....

Ryktene om Pearson/Wilkinson er neppe helt ubegrunnede - og om de allerede ikke er inne i et av budene, er jeg ganske sikker på at disse gutta sitter på gjerdet og venter på sin mulighet.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fmtj

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
[br

[:D] Enig, det kan virke sånn ja, men det som da er bra at med en sånn makker utvilkles samarbeidet i retning av;[B)], og Bates sitter til slutt igjen som en;[:o)]!
Yeboahs vitne

fmtj

Det blir uhyre spennende å se hvor mange bud som ligger på bordet når saken skal avgjøres. Sky sports antagelse er ikke nødvendigvis riktig. YEP hevder Pearson og co leverte inn bud rett før fem i går, mens BBC sport sier at det har vært snakk om at Pearson er med foruten Bates og Morris/Franks! Også Revie er nevnt i forbindelse med tildigere interesse, men det ikke om det er lagt inn bud nå. Mao er det usikkert hvor mange bus som ligger der i tillegg til Bates og Redbus. Jeg tror faktisk endelig, kanskje, hvis så fremt i fall, atte detta blir en "[|)]"- følelse for oss i løpet av dagen, kanskje til og med [:p]!
Yeboahs vitne

Svend Anders

quote:
Originally posted by pesi

msn chat??

Side before self!!!

Ja! Legg meg til på msn - leedsandengafan@hotmail.com - så inviterer jeg deg til gruppechat der en rekke av oss OEF'ere chatter live. Vi var vel en 20 stk på det meste igår. Det er morsomt når ting skjer...

SA

Følges på:

pesi

jeg legger deg til!!

Side before self!!!

fmtj

http://www.soccer365.com/EUROPEAN_NEWS/Premiership/page_99_145708.shtml

Franks sier at det var stor risiko forbundet med bud på Leeds fordi man blant annet ikke vet noe om hvordan inntektene fra sesongbiletter osv. er behandlet. Han har blitt frarådet dette, men ser Leeds likevel som spennende nok til å by.
Vet ikke hva dette betyr, men det kan for eksempel være at budet hans er forsiktig, at dette er "spill" for galleriet, at Bates har laget hælvete for å hindre andre interesserte i å sjanse, at disse bilettpengene (som umulig kan være enorme penger) benyttes som argumenter i kampen mot Bates! Gudene veit!
Yeboahs vitne

h.b

Hvor mye kan da disse sesongbilettene ha innbringet da. Er jo ikke sikkert det er blitt store etterspørselen etter disse. Kanskje noe Bates har brukt for å få opp interessen eller for å fortelle at han har grep på dette overfor KPMG

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Ferre

Noen som har et godt tips for å få tiden til å gå? Denne ventingen er helt forferdelig...

-WE'LL BE BACK-

h.b

Vannpolo for blinde
quote:
Originally posted by Ferre

Noen som har et godt tips for å få tiden til å gå? Denne ventingen er helt forferdelig...

-WE'LL BE BACK-

Svend Anders

quote:
Originally posted by h.b

Hvor mye kan da disse sesongbilettene ha innbringet da. Er jo ikke sikkert det er blitt store etterspørselen etter disse. Kanskje noe Bates har brukt for å få opp interessen eller for å fortelle at han har grep på dette overfor KPMG

Om vi har solgt 8.000 sesongkort til 500 pund hver dreier det seg om £400.000 pund, og det er ikke usannsynlig at vi har solgt det. Forøvrig har Franks uttalelser blitt både postet og diskutert tidligere i tråden, fmtj.

Som midjo er inne på tror jeg nok utspillet til Franks er litt posisjonering, ikke minst for å spare seg dersom han ikke vinner budrunden. At han har minsket budet trenger ikke bety store endringer.

Forøvrig tviler jeg sterkt på om Bates får anledning til å "stikke av" med sesongkortpenga.

SA

Følges på:

h.b

Er ikke den daglige driften de siste månedene egentlig styrt av KPMG da.Sesongbilettene er jo ikke lagt ut før denne administrasjonen

Svend Anders

quote:
Originally posted by h.b

Er ikke den daglige driften de siste månedene egentlig styrt av KPMG da.Sesongbilettene er jo ikke lagt ut før denne administrasjonen

Jeg vet ikke sikkert hvem som har styrt hva de siste to månedene, men det er Bates sitt nye selskap som har stått for mesteparten av finansieringen (KPMG går jo ikke inn med egne penger). Klubben har forsikret om at sesongkortpengene som har kommet inn er satt i en egen bankkonto slik at de ikke risikeres å gå med i et sluk i denne prosessen. Spørsmålet er bare hvem som faktisk har rettighetene på denne kontoen når prosessen er over, og evt hvor lett de gir slipp på den...

SA

Følges på:

McMidjo

quote:

quote:
Originally posted by h.b

Om vi har solgt 8.000 sesongkort til 500 pund hver dreier det seg om £400.000 pund, og det er ikke usannsynlig at vi har solgt det. Forøvrig har Franks uttalelser blitt både postet og diskutert tidligere i tråden, fmtj.

Som midjo er inne på tror jeg nok utspillet til Franks er litt posisjonering, ikke minst for å spare seg dersom han ikke vinner budrunden. At han har minsket budet trenger ikke bety store endringer.

Forøvrig tviler jeg sterkt på om Bates får anledning til å "stikke av" med sesongkortpenga.

SA

'Liten' regnefeil der SA![:)]

Det siste tallet på solgte sesongbilletter jeg så var 8.600, og jeg tror det blir riktigere å regne en snittspris på £350 pr billett - dvs totalt £ 3.000.000 (3 millioner pund..)

Sjekk billettprisene på den offisielle siden her: http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1026460,00.html

Se også pkt 1) hvor det står hvordan sesongbillettene er sikret. Om 'noen' skulle stikke av med disse pengene, snakker vi virkelig om kriminelle handlinger i lovens rette forstand.....

Om Bates skulle forsvinne ut i denne budkampen, kan jeg tenke meg at han vil gjøre krav på å få dekket kostnader han har hatt ifm driften av klubben fra CVA-tidspunktet og fram til nå, og at han muligens kan ha lagt beslag i disse pengene inntil han har fått dekket dette...
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Svend Anders

Hehe, glemte en ekstra null. Jeg overslo litt med 500 pund, men samtidig nøktern med 8.000 solgte.

Men som du sier er det høyst sannsynlig umulig å stikke av med pengene. Det dumme for potensielle kjøpere er jo selvsagt at de ikke har peil på hvor mye som faktisk er solgt.

SA

Følges på:

h.b

De penga de penga. Ps pass deg Svend slik at du ikke blir husket som en som glemte en ekstra null i ditt 3000`de innlegg

fmtj

quote:

quote:
Originally posted by h.b

SA

Diskutert tidligere; sorry, nervene er i helspenn så en saumfarer alle nettsider, vrir og vrenger, tolker og mistolker- paranoia!
Yeboahs vitne

fmtj

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=3016795&articlepage=2

Siste oppdatering fra YEP; Franks rasende på KPMG fordi de måtte by i blinde! Hull i regnskapene tilbake til Mars! Og...de er høyst usikre på sesongbilettpengene, 9000 stk. biletter!
Yeboahs vitne

Gunnien

quote:

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=3016795&articlepage=2

Siste oppdatering fra YEP; Franks rasende på KPMG fordi de måtte by i blinde! Hull i regnskapene tilbake til Mars! Og...de er høyst usikre på sesongbilettpengene, 9000 stk. biletter!

f..n e jo bara vas heila greiå... har`kje KPMG lovar®lar å forholda seg te??[:(!]

Asbjørn

...ja, nå er vi svæært spente, Svend:
Hva vil ditt svært historiske 3000. innlegg inneholde?

...la oss håpe på noe ala at nå er'e bekreftet, Redbus, (inkl. Revie, alle araberlandenes sjeiker & co) får kjøpe klubben, Bates gir seg uten kamp, nå er'e foppal for alle penga.
...men vi får vel nøye oss med å håpe på første del...

Gettin' harder and harder to recognize the trap
Too much information about nothin' Too much educated rap

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

http://www.mysporttoday.co.uk/ViewArticle.aspx?SectionID=51&ArticleID=3016504&sitecode=leed&sportcode=leed

Tuesday
10.29am - 12 noon deadline thrown into doubt.

Blir nok ein laaaang dag dette....

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!