Skrevet av Emne: Leeds lagt ut for salg!!  (Lest 80059 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sølvreven

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #660 på: Juli 13, 2007, 01:27:32 »
Artig å lese denne tråden. Den starter opp som om man skal gifte seg med Angelina Joliet og ender som at man våkner opp med Erna Solberg. He he. Ærlig talt, vi er da supportere til Leeds, på vår hals? Greit at man er forbannet i disse dager, og alle trenger å få " tømt seg litt", men en ting vet jeg. Når høsten kommer, så er vi alle tilbake på OEF, men gode og dårlige kommentarer. Til og med h.b, og alle de andre som truer med å skifte klubb. Noen som vil vedde imot? Skuffelsen har lagt seg nå, og jeg har bare en retning å se, nemlig FREMOVER. Og oppover selvsagt. For tross all motgang, så tror jeg at vi er i CCC til neste år, og jeg tror ikke at jeg er alene om det. MOT.

***************

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sølvreven

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #661 på: Juli 13, 2007, 01:34:33 »
quote:
Originally posted by Tom S

Man forlater ikkje kjerringa sjølv om ein misliker svigerfar...

Ekte kjærlighet dør ikkje utan at den man er glad i sviker enn totalt, kan ikkje sjå at Leeds United har sveke nokon som helst.

Eg vert rysta over utsagner som at ein vil skifte klubb, interessen daler, må kjenne etter kva eg føler o.l.
Kanskje ein då skal kjenne etter om det virkelig har vert ekte kjærlighet...

Men, for de som vil hoppe av kan jo dette vere ein grei "unnskyldning"...

Lykke til - eg er ikkje i tvil!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!


Nei. Kjærlighet kan dø, men ikke EKTE kjærlighet.......

***************

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sølvreven

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #662 på: Juli 13, 2007, 02:04:10 »
FL WANTS ANSWER FROM KEN BATES
The League have demanded assurances from the club's administrators KPMG regarding the sale before they will reconsider handing back the share.

League chiefs have also expressed their concern "at the handling of the whole process" by KPMG.

But they stressed there was nothing in the Football League rulebook to stop Leeds fulfilling their 2007-08 League One fixtures with the club still in administration.

A Football League statement read: "At their meeting in London today, the board of the Football League considered the reported sale of Leeds United by administrators KPMG.

"To date, no documentation regarding the sale has been submitted to the League by the administrators.

"Notwithstanding this, the board were asked by the reported purchasers to consider an application to transfer Leeds United's share in the Football League to them.

"The board were unable to consent to this request this morning.

"Instead they have requested, from the administrators, certain required documentation and assurances regarding the sale of the club.

"The board also require certainty on the current legal proceedings surrounding the administration.

"The board had been expecting the administrators to attend today's meeting, as KPMG originally requested.

"However, the League were informed late yesterday afternoon that they would not be attending, with no explanation provided.

"Additionally, the board expressed concern at the handling of the whole process by the administrators and the chairman was instructed to obtain legal advice in that regard.

"Clearly any further delays in this process will be frustrating for Leeds supporters.

"However, like the club's fans, the board recognise the pressing need for certainty regarding the future of League football in Leeds and have agreed to convene at the earliest opportunity to reconsider the share transfer, once they have been provided with all the relevant information.

"Also, for the avoidance of doubt, the League would like to make it clear that there is nothing in their

regulations to prevent a club beginning a new playing season whilst in administration."

KPMG opted to sell Leeds back to Bates for an undisclosed sum in preference to other interested parties without the need for a Company Voluntary Arrangement (CVA) - and that does not sit favourably with the Football League.

Competition rules stipulate that once in administration the Football League will only hand back their share if a CVA has been agreed by the majority of the club's creditors.

Local property developer Simon Morris and London-based finance firm Redbus Group, headed by Simon Franks, have expressed their surprise that Bates' latest offer for the club was accepted by the administrators.

Former Hull chairman Adam Pearson, a director at Leeds until 2001, is also understood to have made a conditional bid.

Although Bates' offer was deemed by KPMG to be better for the long-term future of the club, the Football League have questioned the administrators' handling of the affair.

In early May Bates placed the club in administration with debts of around £35million, of which £7.7million was owed to the Inland Revenue in unpaid taxes.

KPMG agreed to sell the club immediately to a newly-formed company headed by Bates and under the terms of his initial 1p-in-the-pound buy-back deal the Inland Revenue were set to receive just £77,000.

Bates increased his offer to 8p in the pound, but his last-ditch offer to head off the Inland Revenue's legal challenge proved in vain.

The High Court recently postponed a decision on the Inland Revenue's appeal until September 3.

With the new season fast approaching this prompted KPMG to scrap Bates' CVA proposal and put the club back on the market.

But it appears KPMG have yet to satisfy the Football League that their decision to sell the club back to Bates again, this time without the need for the creditors' approval under the terms of a CVA, was in the best interests of both Leeds and their creditors.



***************

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sølvreven

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #663 på: Juli 13, 2007, 02:11:14 »
Dette betyr vel at Leeds stater sesongen som normalt.  men at PL stiller STORE spørsmålstegn med hele oppførselen til KPMG? Hvorfor er jeg forresten, helt alene på forumet, i disse tider?

***************

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Adis

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #664 på: Juli 13, 2007, 02:12:31 »
ække alene du..





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Tom S

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #665 på: Juli 13, 2007, 02:13:32 »
Neida, vi er her vi...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Sølvreven

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #666 på: Juli 13, 2007, 02:14:18 »
quote:
Originally posted by WeAreLeeds

ække alene du..





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Takk og pris. [:)] Alle naboene holder med PL lag.

***************

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sølvreven

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #667 på: Juli 13, 2007, 02:15:26 »
Hvordan tolker dere denne uttalelsen fra FL?

***************

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P.
« Siste redigering: Juli 13, 2007, 02:16:20 av Sølvreven »
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Tom S

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #668 på: Juli 13, 2007, 02:27:29 »
Uprofesjonelt av KPMG å ikkje levere over alle papir samt prestere å ikkje møte, kan få ein til å tru at her er ugler i mosen....

Trur at når alle papir vert overlevert er det kun formaliteter som skiller oss frå å vere startklare til ny sesong.

Dessverre er det så mykje negativt rundt heile denne sagaen at eg forventer vi blir hengande med den i lang tid.
For eigen del har eg berre lyst til å bruke energi på det sportslige, men det er neimen ikkje enkelt...



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

OPM

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #669 på: Juli 13, 2007, 03:12:12 »
Jeg har hele tiden stilt spørsmål ved KPMG sin rolle i denne prosessen. De ser ut til å ha ønsket Bates som kjøper, og lagt forholdene til rette for han, men andre tilbydere ikke har fått innsyn i bøkene. Den urimelig korte tilbudsfristen er noe som forsterker dette inntrykket. Det vil ikke forundre meg om det dukker opp ny interessant informasjon som gjør at FL underkjenner avtalen med Bates. La oss håpe det, - for et nytt år med Bates og Wise ser jeg virkelig ikke frem til. Et slik vanstyre skal man lete lenger etter både adminstrativt og sportslig. Vi er i ferd med å miste store deler av våre "røtter" på grunn av alle konfliktene disse herrenr greier å stelle i stand.

OP
 

veteranen

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #670 på: Juli 13, 2007, 03:50:48 »
quote:
Originally posted by OPM

Jeg har hele tiden stilt spørsmål ved KPMG sin rolle i denne prosessen. De ser ut til å ha ønsket Bates som kjøper, og lagt forholdene til rette for han, men andre tilbydere ikke har fått innsyn i bøkene. Den urimelig korte tilbudsfristen er noe som forsterker dette inntrykket. Det vil ikke forundre meg om det dukker opp ny interessant informasjon som gjør at FL underkjenner avtalen med Bates. La oss håpe det, - for et nytt år med Bates og Wise ser jeg virkelig ikke frem til. Et slik vanstyre skal man lete lenger etter både adminstrativt og sportslig. Vi er i ferd med å miste store deler av våre "røtter" på grunn av alle konfliktene disse herrenr greier å stelle i stand.

OP


Vel talt, Ole! Vel talt!

Sølvreven

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #671 på: Juli 13, 2007, 04:01:08 »
Sånn jeg ser det, så kan vi ingenting annet gjøre enn å fortsette å være supportere. Og at Bates og co overrasker hele gjengen med å satese på et opprykk...........

***************

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P. 11.07.2007 , stod opp tredje dagen.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #672 på: Juli 13, 2007, 04:03:20 »
OPM
Du treffer nettopp der vi enkelte av oss mener det burde treffe. nemlig på det rette stedet. Som jeg muligens har sagt  slik at enkelte  ikke akkurat ble glad i meg er følgende.Hele denne saken stinker og Bates hadde KPMG akkurat der han ville ha dem fra starten av salget. Nemlig i sine klør. Bates visste at FL aldri ville godta et bud utenom CVA møtet. Dette spilte han på og KPMG ville da ikke behandle disse budene. De vurderte dem , men fra det å vurdere til å virkelig vurdere dette som faktisk Leeds sitt beste i lengden, ja det vlle de ikke



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #673 på: Juli 13, 2007, 04:18:23 »
quote:
Originally posted by Sølvreven

Sånn jeg ser det, så kan vi ingenting annet gjøre enn å fortsette å være supportere. Og at Bates og co overrasker hele gjengen med å satese på et opprykk...........

***************

Better dead than red.

Leeds United. R.I.P. 11.07.2007 , stod opp tredje dagen.



En god konklusjon og den eneste muligheten- Vi er Leeds United, ferdig med det!!!
Yeboahs vitne

merlot

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #674 på: Juli 13, 2007, 05:04:43 »
Har endeilg etter sene kvelder med jobbing satt meg ned å fått lest sånn noenlunde igjennom ørtogførti poster.Ble meget skuffa over at Bates fikk tilslaget.Ser att mange er skuffa som meg selv men å skifte klubb kunne aldrig falle meg inn.Hvem skulle jeg da holde med? ikke f... om jeg vet.Vel jeg er Viking-suporter og TRØNDER,bra kombinasjon det!!Etter regn kommer SOL.
 

Dennis

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #675 på: Juli 13, 2007, 15:46:39 »
Hvordan kan det ha seg at KMPG mener Ken Bates er bedre for Leeds United når andre byr det som står i artikkelen under?

Hvordan i svarte helvete kan Ken Bates fremstå som en bedre mann som eier for en klubb han har vært med på å skakkjøre så til de grader. Jeg forstår det bare ikke! Ikke kom hit og fortell meg at det ikke har vært noe snusk i denne avtalen, for Ken Bates må vel være den personen i verden som er minst skikket til den jobben han nå skal ta.

ALLE ser vi at han ikke er villig til å betale for Leeds Uniteds sportslige suksess. ALLE ser at han er umulig å jobbe med. ALLE ser at han aldri har skyld i noe som helst, men at han alltid sutrer om hvordan andre gjør stadige feil. Han er heller tydeligvis IKKE i stand til å betale ned gjeld, men må derimot gjøre det via handlinger som er så uetiske at det er kvalmt!

Så til det positive. Det virker ikke som om noen har tenkt til å saksøke denne kjeltringen. Det er i alle fall noe. Men det kan også tyde på at ikke alt går så knirkefritt som Kenneth håpte. Etter hva jeg forstår har ikke KMPG gjort alt etter boka i denne saken.

 
http://www.express.co.uk/posts/view/13176/Bates-return-sets-Leeds-back-£40m

http://www.yorkshirepost.co.uk/sport?articleid=3028291

Få denne mannen UT av Leeds United


- Dennis
« Siste redigering: Juli 13, 2007, 15:49:38 av Mr Kaizer »
Marching on together!

rastafari

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #676 på: Juli 16, 2007, 19:43:37 »
Siste ord er nok ikke sagt i denne saken. KPMG har driti seg ut overfor FL, og papirene er ennå ikke på plass. Dette gjør at FL trolig trekker hele behandlingen av saken i tvil.
http://www.eufootball.biz/Administration/160707-KPMG-Leeds-United-Ken-Bates.html

Og det er stadige rykter om andre folk som vil overta så snart 6 mnd fristen for Bates er ferdig
http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/wigan_athletic/s/1011/1011414_jewell_could_return_at_leeds.html
« Siste redigering: Juli 16, 2007, 19:45:21 av rastafari »
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #677 på: Juli 16, 2007, 20:39:40 »
Jeg har forsøkt et av mine egne forslag i tråden om Leeds Uniteds fremtid, nemlig å kommunisere med aktører rundt klubben.

Her er dagens email fra Gerald Krasner - eksklusivt for OEF:

Dear Svend thanks for email.
You have my permission to post this reply on the website. I also believe the Bates bid was not the best one but we will have to wait to hear fro the Administrator. He originally said he
would inform creditors with his next report in 5 months.This was not acceptable to me and I wrote to him personally. I now understand that a report will be sent in the next 2 weeks to creditors and I believe that there will be no challenge until that report is seen. Creditors will then judge if the Administrator has acted in their best interests.
As the club is now debt free it should e possible to bring in new investment. The question is will anyone want to work with Bates on this. I believe  any new money will be from more unknown offshore
entities.At  75 Bates will hope to get the clb promoted and then sell for a profit.

To sum up Bates now has the club (any challenge would be to sue the Administrators) and the fans should now support the team and hope we do better than last season

G KRASNER

****************************************

Jeg er inspirert av svaret i seg selv og ikke minst det faktum at "lobbyvirksomhet" fra både Grasner og en del andre har resultert i at info om budene sendes kreditorene innen to uker snarere enn "før jul". Jeg har skrevet til en del andre også, poster svarene om de gir tillatelse.

Dersom noen fornuftige hoder blant dere lesere (som jeg vet det er, ett eller annet sted) føler dere har noe å bidra med, noen spørsmål jeg kan inkludere eller andre innspill, ta gjerne kontakt på epost svend@anders.tc

Svend Anders

http://www.svendanders.com/

Tom S

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #678 på: Juli 16, 2007, 21:06:00 »
"To sum up Bates now has the club (any challenge would be to sue the Administrators) and the fans should now support the team and hope we do better than last season."
Henger meg på denne!

Bra SA, eg syns dette er veldig interessant og ser fram til den dagen den gamle smurfen selger seg ut av Leeds United!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

oak-tjome

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #679 på: Juli 17, 2007, 03:24:46 »
og.... ikke minst: selv Krasner sier at Leeds-fans nå må støtte opp om laget slik at vi får kortest mulig veg tilbake til CCC og PL.
Leeds for ALLTID!!!!!!!!!
 

Stephenjazz

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #680 på: Juli 17, 2007, 06:43:41 »
quote:
Originally posted by oak-tjome

og.... ikke minst: selv Krasner sier at Leeds-fans nå må støtte opp om laget slik at vi får kortest mulig veg tilbake til CCC og PL.
Leeds for ALLTID!!!!!!!!!


Hvorfor høre på Krasner[:)]?
Det blir aldri umoderne å vinne

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #681 på: Juli 18, 2007, 03:15:57 »
Intervju med KPMG-leder Fleming, samt "ekspertkommentarer" og synspunkter fra Yorkshire Post i podcasten her: http://www.yorkshirepost.co.uk/ViewArticle.aspx?SectionID=4883&ArticleID=2182689

Har bare fått hørt det en gang, men KPMG-karen virker stødig. Merket meg faktisk at han sier han ALDRI har møtt Ken Bates... (dog sier han ingenting om Mark Taylor).

Forøvrig sies det at ved opprykk innen 10 år vil kreditorene ha fått utbetalt omlag halvparten av gjelden. Det innebærer altså en totalsum på over £15 millioner pund, og da kommer garantert minst 10 av de 15 mill'ene gjennom fremtidige utbetalinger.

SA

http://www.svendanders.com/
« Siste redigering: Juli 18, 2007, 03:25:12 av Svend Anders »

Hartey

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #682 på: Juli 18, 2007, 04:08:14 »
Bates kommer att ta så bra betalt att det kommer att bli svårt att satsa på spelarköp. Det tycker inte jag är intressant mera "waste of time"
quote:
Originally posted by Tom S

"To sum up Bates now has the club (any challenge would be to sue the Administrators) and the fans should now support the team and hope we do better than last season."
Henger meg på denne!

Bra SA, eg syns dette er veldig interessant og ser fram til den dagen den gamle smurfen selger seg ut av Leeds United!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

 

Erik M

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #683 på: Juli 18, 2007, 04:44:44 »
Bates mulihet for å tjene penger på klubben ligger enten i en turn-around verden vil snakke om lenge - eller et salg.  Det er ikke nødvendigvis en interessekonflikt mellom klubb og Bates på kort sikt.  Penger til spillere blir det nok.
 

Ferre

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #684 på: Juli 18, 2007, 18:47:24 »
Bates kan ikke selge på 12 mnd (uten å få store bøter)?

-WE'LL BE BACK-

Stephenjazz

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #685 på: Juli 18, 2007, 18:50:47 »
Det blir aldri umoderne å vinne

Adis

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #686 på: Juli 18, 2007, 19:01:33 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Intervju med KPMG-leder Fleming, samt "ekspertkommentarer" og synspunkter fra Yorkshire Post i podcasten her: http://www.yorkshirepost.co.uk/ViewArticle.aspx?SectionID=4883&ArticleID=2182689

Har bare fått hørt det en gang, men KPMG-karen virker stødig. Merket meg faktisk at han sier han ALDRI har møtt Ken Bates... (dog sier han ingenting om Mark Taylor).

Forøvrig sies det at ved opprykk innen 10 år vil kreditorene ha fått utbetalt omlag halvparten av gjelden. Det innebærer altså en totalsum på over £15 millioner pund, og da kommer garantert minst 10 av de 15 mill'ene gjennom fremtidige utbetalinger.

SA

http://www.svendanders.com/




Er det ikke 15p in the £ han sier at kreditorene vil få tilbake ved evt. opprykk? Er det 50p in the pound..? mulig jeg har kjøttkaker i øra asså :)





After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
« Siste redigering: Juli 18, 2007, 19:02:00 av WeAreLeeds »
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #687 på: Juli 18, 2007, 19:47:46 »
Det er da 50 og ikke 15...? Leste også at det var 50 som ble sagt på WACCOE... faktisk litt vanskelig å være sikker!

SA

http://www.svendanders.com/

Adis

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #688 på: Juli 18, 2007, 20:08:09 »
ok..hehe.. som sagt, mulig jeg har litt dotter i ørene :)

ja jeg hørte det på nytt nå, høres vel ut som 50.. men det var ikke lett å høre..




After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
« Siste redigering: Juli 18, 2007, 20:23:50 av WeAreLeeds »
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Erik M

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #689 på: Juli 18, 2007, 23:39:03 »
quote:
Originally posted by Ferre

Bates kan ikke selge på 12 mnd (uten å få store bøter)?

-WE'LL BE BACK-



Denne klausulen var en del av det første bude Bates vant med i CVA, men jeg er veldig usikker på om det gjelder fortsatt da klubben er solgt utenfor CVA.