Skrevet av Emne: Leeds lagt ut for salg!!  (Lest 82477 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tom S

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #600 på: Juli 12, 2007, 04:22:10 »
Eg respekterer alle folk, også de som dropper ut av forhold.
Eg prøver ikkje å fortelle deg, eller nokon andre, kva du/dei har følt eller ikkje følt opp gjennom årene.

Men, eg sliter med å forstå at ein kan hoppe av fotballaget sitt pga denne saka.
Eg skal love deg at eg respekterer om nokon går til det drastiske skritt å slutte å følge Leeds United, men du har nok rett (igjen...) at eg ikkje forstår det.

edit: derimot trur eg ikkje eg klarer å respektere om nokon skiftar klubb.


quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Tom S

Man forlater ikkje kjerringa sjølv om ein misliker svigerfar...

Ekte kjærlighet dør ikkje utan at den man er glad i sviker enn totalt, kan ikkje sjå at Leeds United har sveke nokon som helst.

Eg vert rysta over utsagner som at ein vil skifte klubb, interessen daler, må kjenne etter kva eg føler o.l.
Kanskje ein då skal kjenne etter om det virkelig har vert ekte kjærlighet...
Men, for de som vil hoppe av kan jo dette vere ein grei "unnskyldning"...
Lykke til - eg er ikkje i tvil!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



Prøver du å insinuere at mitt Leeds-engasjement gjennom 39 år har vært en "fake"?
Tror du at det er pga dårlige sportslige resultater at flere av oss  nå går i oss selv og stiller oss spørsmål om hva vi kan/vil støtte?

Jeg respekterer fullt ut at du tenker og føler som du gjør. Samtidig synes jeg at du bør respektere at andre tenker/føler noe annet enn det du selv gjør, selv om du ikke nødvendigvis forstår hvorfor de gjør det.






WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: Juli 12, 2007, 04:24:39 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

GeirO

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #601 på: Juli 12, 2007, 04:24:42 »
quote:
Originally posted by veteranen



Ã… være en ekte fotballsupporter, er ikke noe en kan bestemme seg for å være, eller bestemme seg for å ikke være. Det dreier seg om ekte følelser. For min del kjentes det som at noe endret seg i mitt forhold til Leeds idag. Jeg har ikke her og nå lyst til å være for bastant og utbasunere at mitt Leeds-engasjement er over, men jeg kommer til å bruke de nærmeste dagene og ukene til å virkelig kjenne etter hva jeg føler. For det er der det sitter - i hjertet!

Men også ekte kjærlighet kan dø...




Har full respekt for at dette er en følelses-sak, og at det er lite å gjøre med følelsene.

Men det jeg ikke forstår er begrunnelsen/tidspunktet. Situasjonen i klubben er vel -grovt sett- den samme som før mai. Bates i føringen, men med den store forskjellen at vi har langt bedre økonomi. Det er mulig mange har hatt for store forventninger om et regimeskifte nå, men det var jo aldri noe sikkert (tvert i mot). Vi får alle håpe at skiftet kommer om X år, og at vi alle her inne fortsatt er stolte supportere når det skjer.
MOT

Jon R

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #602 på: Juli 12, 2007, 04:28:49 »
quote:
Originally posted by Sverre

quote:
Originally posted by Tom S

Er dette tall du kan bekrefte Sverre, eller er det berre dine verste antagelser?



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!




Nei, jeg sitter nok ikke på regnskapene.  Skattegjelden er jo årsaken til alt vi har vært gjennom, men jeg vet ikke hvor mye vi må betale før alt er gjort opp.  

De andre pengene har Veteranen forklart lenger oppe i tråden, og som vi vet "noko for noko" gjelder vel mer i Leeds United enn noen andre steder.  Totalgjelden kan være meget høy, men jeg vet altså ikke hvor høy den er pr. i dag.  Et tall på omlag £ 20 mill. synes likevel rimelig moderat.



Dette høres mildt sagt merkelig ut. Isåfall er jo gjelden nesten like stor som før denne andre budrunden startet. Det må være tilført noe penger her og noen må ha ettergitt noe. Hvorfor skulle administratorene legge klubben ut på tvangsalg på fredag, for så å godta en løsning som betyr nærmest status quo for alle parter, bare få dager senere ? Begrunnelsen var jo at det ikke fantes penger til å håndtere gjelden og nå må klubben håndtere en astronomisk gjeld på langsiktig basis allikevel? Does not make sense. [:0]

Jon R.
« Siste redigering: Juli 12, 2007, 04:29:58 av Jon R »
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #603 på: Juli 12, 2007, 04:30:14 »
velkommen til Leeds Jon



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #604 på: Juli 12, 2007, 04:31:15 »
quote:
Originally posted by veteranen



Ã… være en ekte fotballsupporter, er ikke noe en kan bestemme seg for å være, eller bestemme seg for å ikke være. Det dreier seg om ekte følelser. For min del kjentes det som at noe endret seg i mitt forhold til Leeds idag. Jeg har ikke her og nå lyst til å være for bastant og utbasunere at mitt Leeds-engasjement er over, men jeg kommer til å bruke de nærmeste dagene og ukene til å virkelig kjenne etter hva jeg føler. For det er der det sitter - i hjertet!

Men også ekte kjærlighet kan dø...




Vet, ta deg en velfortjent liten pause fra nettet/Leeds et par dager, noen timer eller en gåtur. Prøv å tenke på noe annet en liten stund, og når du er klar igjen skal du se for deg meg med et stort smil om munnen og Leeds-drakta på, klar for Leeds-kamp, grønn og skjønn Elland Road med elleve hvitkledde menn utpå der - klare til å ta utfordringene i League One.

Noen ganger er det tøft å være fotballsupporter. Spesielt Leeds-supporter. Det er helt naturlig at det tarpå noen ganger.

Jeg er derimot sikker på at du om ikke lenge vil se med spenning frem til neste kamp, spekulere i start-ellever, vurdere potensielle spillere og le av noe håpløse rykter her inne på OEF.

Stå på veteranen - og alle andre som sliter litt med humøret denne kvelden.

WE ARE LEEDS - ingen står høyere enn klubben, så ikke forestill dere at Ken Bates gjør det heller.

SA

http://www.svendanders.com/

veteranen

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #605 på: Juli 12, 2007, 04:32:21 »
quote:
Originally posted by Tom S

Eg respekterer alle folk, også de som dropper ut av forhold.
Eg prøver ikkje å fortelle deg, eller nokon andre, kva du/dei har følt eller ikkje følt opp gjennom årene.

Men, eg sliter med å forstå at ein kan hoppe av fotballaget sitt pga denne saka.
Eg skal love deg at eg respekterer om nokon går til det drastiske skritt å slutte å følge Leeds United, men du har nok rett (igjen...) at eg ikkje forstår det.

edit: derimot trur eg ikkje eg klarer å respektere om nokon skiftar klubb.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



Helt greit! [:)]

Og jeg er helt enig med deg i din "edit": Jeg klarer heller ikke å mobilisere den helt store forståelsen for folk som skifter klubb. Men nå kan jeg heller ikke tenke meg at det er noe alternativt for Leeds-fans med noen år på baken....

Tom S

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #606 på: Juli 12, 2007, 04:33:14 »
Ja, eg synes dette er merkelig.

Men, dersom det er "litt" sant er det skremmande.

Korleis kan ein sånn deal gå gjennom?
Trudde vi hadde lagt bak oss både skattefuten og andre kreditorar med denne handelen.


quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Sverre

quote:
Originally posted by Tom S

Er dette tall du kan bekrefte Sverre, eller er det berre dine verste antagelser?



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!




Nei, jeg sitter nok ikke på regnskapene.  Skattegjelden er jo årsaken til alt vi har vært gjennom, men jeg vet ikke hvor mye vi må betale før alt er gjort opp.  

De andre pengene har Veteranen forklart lenger oppe i tråden, og som vi vet "noko for noko" gjelder vel mer i Leeds United enn noen andre steder.  Totalgjelden kan være meget høy, men jeg vet altså ikke hvor høy den er pr. i dag.  Et tall på omlag £ 20 mill. synes likevel rimelig moderat.



Dette høres mildt sagt merkelig ut. Isåfall er jo gjelden nesten like stor som før denne andre budrunden startet. Det må være tilført noe penger her og noen må ha ettergitt noe. Hvorfor skulle administratorene legge klubben ut på tvangsalg på fredag, for så å godta en løsning som betyr nærmest status quo for alle parter, bare få dager senere ? Begrunnelsen var jo at det ikke fantes penger til å håndtere gjelden og nå må klubben håndtere en astronomisk gjeld på langsiktig basis allikevel? Does not make sense. [:0]

Jon R.




WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Ferre

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #607 på: Juli 12, 2007, 04:33:42 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Geir! Skuffet over at jeg ikke blir sett på som optimist av deg! :-)

Og nå til Sporten.

Dette fra en deltidansatt på TA og hva han har hørt av rykter det siste døgnet:

Healy going - 2 million
Blake going - 500,000 +
Douglas going - Undisclosed
Derry going - Undisclosed

They all have been told that they will be leaving, think we all knew about Healy, but Wise has told the other 3 they wont be incontention next season, as they let him down last year and were more interested in money then the football

Ironically at least 3 of those players didn't defer there wages

Also looks like Danny Rose has gone as he hasn't yet reported for pre season training
-----------------------------

Ta det for hva det er - ubekreftede rykter fra TA. Vi må nok uansett regne med at noen av de høyest lønnede forsvinner. Det er vanskelig å holde et forsvarlig løønsbudsjett i denne divisjonen med spillere som tjener oppmot 120.000-150.000 NOK i uka.

SA

http://www.svendanders.com/



Blake, Douglas og Derry. Spillere som holder mer enn godt nok nivå i denne ligaen. Lurer på hva "let him down last year" betyr, uenig i noen av hans avgjørelser?

-WE'LL BE BACK-

Lars E

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #608 på: Juli 12, 2007, 04:40:17 »
Merkelig.. Særlig siden Blake fikk en sportslig opptur under Wise (i alle fall en stund), Douglas fikk kapteinsbindet, og Derry var skadet store deler av sesongen.

Forever Leeds

Forever Leeds

clarke

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #609 på: Juli 12, 2007, 04:43:59 »
Bates snakker nå på Yorkshire Radio.

SuperLeeds
SuperLeeds

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #610 på: Juli 12, 2007, 04:44:28 »
Jeg lar meg overraske over at man spekulerer så voldsomt i "ny gjeld" på oppmot £20 mill timer etter at klubben har strøket £35 millioner av gjeldskontoen. Og det uten å ha et snev av innsikt i klubben eller prosessen.

Selvfølgelig vil strykingen av gjelden som Bates-selskapene (i mangel av andre betegnelser) har strøket, gi seg utslag i høyere salgspris når den dagen kommer. Jeg anslår at Bates med venner har brukt (og så langt tapt) £25 millioner på LUFC (litt under 5 på overtakelsen i 05, litt under 20 i disse lånene, og et par mill på dagens sletting av gjeld). Skulle de solgt klubben i morgen ville de neppe kunne bedt om noe mer for en gjeldfri League One klub uten harde assets.

Om denne avtalen blir stående slettes også gjelden til skattemyndighetene. Hva får dere til å tro at akkurat gjelden til skattemyndighetene IKKE skulle bli slettet? Av de 24,8 prosentene som stemte mot Bates på det opprinnelige CVA-møtet var det jo skattemyndighetene som hadde nærmest ALL gjeld. Resten var jo stort sett små-selskaper som tilfeldigvis fakturerte klubben på feil tid.

Om du hadde brukt 300 mill på å gjøre et økonomisk sort hull av en bedrift gjeldfri - og selge den med en drift som i det minste går tålelig bra (i motsetning til 2 mill tap i uka som da du tok over) - hvilke argumenter tilsier at du IKKE burde bedt om minst det samme tilbake når du selger deg ut?

Fortsatt sitter jeg med en følelse av at noen innbiler seg at Bates ØNSKER å skakkjøre Leeds. MAKE NO MISTAKE: Om Bates skal unngå å tape store penger er han pokka nødt til å få denne klubben godt opp på bena igjen.

Jeg ser ikke bort i fra at viljen hos både Bates selv, med-investorer og utenforstående til å skyte inn penger NÃ… blir langt større enn da alt som kom inn uansett forsvant som en dråpe i havet.

Det er nå bare noen tanker fra meg, da.

SA,
alltid optimist...

http://www.svendanders.com/

4ever arcticwhite

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #611 på: Juli 12, 2007, 04:49:22 »
Det er fortsatt mye forvirring, selv om det er klart at Bates får kjøpe klubben tilbake. Vi vet ikke hva som ligger bak KPMGs vurderinger, og det får vi nok heller aldri helt vite.

I første omgang er det nå viktig at Leeds får tilbake lisensen slik at man kan begynne å handle spillere allerede får helgen.

Men hvordan er det mulig at Bates får tilslaget dersom det medfører riktighet at han betaler langt mindre enn det andre var villige til, og i tillegg har mindre penger å gå inn med på lang sikt. Hvordan kan KPMG anse dette som det beste for klubben? Sannsynligvis fordi noen store kreditorer ville sagt nei til alt annet enn 100% dekning av gjelda.

Har så dette gjort klubben gjeldsfrie? Langt der i fra. Det er mulig at vi formelt sett er gjeldsfrie, men det er nok lovet bort en del penger når klubben en gang selges. Jeg sitter selvsagt ikke inne med noen tall, men vil tro at støttegruppa til gamlingen har "krav" på omkring £20 mill. Følgelig må klubben selges mye dyrere enn ellers ved neste korsvei, og disse pengene vil gå ut over likviditeten til den neste eieren.

Det lå også en klausul inne om "30p in the pound" ved et opprykk til PL innen 5 år. (dersom det er det originale "1p in the pound" dealen som har gått gjennom . Har den nyere "8p in the pound"-dealen gått gjennom snaker vi om ti år). Dette vil utgjøre like i overkant av £10 mill, og er også "gjeld" som evt nye eiere må ta hensyn til når de vurderer kjøp av klubben.  

Så selv om vi på en måte kan kalle oss gjeldsfrie, vil jeg tro at det ligger en "skjult" gjeld her som ikke er mye lavere enn den gjelden vi har i dag.  

Vi skal huske at Bates like etter overtakelsen for noen år siden sto fram og sa at gjelden til klubben ikke var så ille - så ramset han opp den kortsiktige gjelden (som måtte betales i løpet av et års tid) og overså glatt all den langsiktige gjelden.

Vi skal også huske at for et års tid siden snakket Bates om at gjelden var såvidt liten som £5mill, og at den skulle være nedbetalt innen sesongstart 2007.

Hva tror jeg så kommer til å skje framover? Vel, jeg tror ikke Bates er villig til å gå inn med særlig mye mer midler, så når vi får tilbake lisensen så selges alle som vi kan få inn noen pund for, de nødvendige midlene går til drift - resten havner i lomma på Gutteklubben Bates. Vi henter kun spillere på free transfer, og kvaliteten blir deretter. Så setter Bates seg ned og venter på at noen er villige til å kjøpe klubben - og jeg tror neppe salgsprisen vil ligge noe særlig under det som var den samlede gjelden før vi gikk til administrasjon. Og jeg er langt fra sikker på at noen av de som var med på budrunden i dag kommer til å stille opp i neste runde når pengene går til Bates.

Og til slutt til alle dere som synes at det er helt greit at Bates får mulighet til å tjene inn igjen pengene han har satset på klubben så langt; syns dere også at det er helt greit at det sitter mange småkreditorer der ute som har tapt betydelige beløp, mens Bates skal tjene på det?

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #612 på: Juli 12, 2007, 04:49:33 »
quote:
Originally posted by Lars E

Merkelig.. Særlig siden Blake fikk en sportslig opptur under Wise (i alle fall en stund), Douglas fikk kapteinsbindet, og Derry var skadet store deler av sesongen.

Forever Leeds



Det er godt mulig denne karen bare spekulerer litt ut i fra hvem som har fått beskjed om at de må gå. Jeg tror nok dette først og fremst begrunnes i lønnskostnader, og det gjenstår jo å se hvem som faktisk stikker.

Jeg tror uansett flere av spillerne stilte noen kritiske spørsmål ved Wise i våres, og det finnes jo andre måter man kan vise mistillitt på. Videre tror jeg også at Wise er typen som forlanger 100% lojalitet, og ikke har rom for tvilere (ikke nødvendigvis folk som står i stor opposisjon, men som bare ikke er helt med på tankegangen).

Bare spekulasjoner der fra meg, ikke noe mer.

SA,
godt å snakke om overganger igjen, i det minste..

http://www.svendanders.com/

Peters

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #613 på: Juli 12, 2007, 04:52:39 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by veteranen



Ã… være en ekte fotballsupporter, er ikke noe en kan bestemme seg for å være, eller bestemme seg for å ikke være. Det dreier seg om ekte følelser. For min del kjentes det som at noe endret seg i mitt forhold til Leeds idag. Jeg har ikke her og nå lyst til å være for bastant og utbasunere at mitt Leeds-engasjement er over, men jeg kommer til å bruke de nærmeste dagene og ukene til å virkelig kjenne etter hva jeg føler. For det er der det sitter - i hjertet!

Men også ekte kjærlighet kan dø...




Vet, ta deg en velfortjent liten pause fra nettet/Leeds et par dager, noen timer eller en gåtur. Prøv å tenke på noe annet en liten stund, og når du er klar igjen skal du se for deg meg med et stort smil om munnen og Leeds-drakta på, klar for Leeds-kamp, grønn og skjønn Elland Road med elleve hvitkledde menn utpå der - klare til å ta utfordringene i League One.

Noen ganger er det tøft å være fotballsupporter. Spesielt Leeds-supporter. Det er helt naturlig at det tarpå noen ganger.

Jeg er derimot sikker på at du om ikke lenge vil se med spenning frem til neste kamp, spekulere i start-ellever, vurdere potensielle spillere og le av noe håpløse rykter her inne på OEF.

Stå på veteranen - og alle andre som sliter litt med humøret denne kvelden.

WE ARE LEEDS - ingen står høyere enn klubben, så ikke forestill dere at Ken Bates gjør det heller.

SA

http://www.svendanders.com/



Rørende sagt Svend Anders [:I]
Vi tar Leeds United med oss i graven!

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #614 på: Juli 12, 2007, 04:53:05 »
Det kommer nok flere avganger ja



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

veteranen

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #615 på: Juli 12, 2007, 04:57:48 »
quote:
Originally posted by Jon R
[br
Dette høres mildt sagt merkelig ut. Isåfall er jo gjelden nesten like stor som før denne andre budrunden startet. Det må være tilført noe penger her og noen må ha ettergitt noe. Hvorfor skulle administratorene legge klubben ut på tvangsalg på fredag, for så å godta en løsning som betyr nærmest status quo for alle parter, bare få dager senere ? Begrunnelsen var jo at det ikke fantes penger til å håndtere gjelden og nå må klubben håndtere en astronomisk gjeld på langsiktig basis allikevel? Does not make sense. [:0]

Jon R.




Poenget er at nå er klubben kvitt gjelden til alle de som ikke har eierinterresser i klubben. Presset fra disse (og det var et økonomisk problem) er nå borte. Den gjelden klubben nå har er de pengene Bates har lagt ut, pluss de pengene hans kumpaner i Astor og Krato har tilgode. Formelt sett er Krato og Astor nå ute av bildet, men reelt sett har de eierinterresser i klubben. Det er jo derfor Bates har kunnet kontrollere den parodien av en administrasjon!

Jeg har ikke tallene i hodet når det gjelder hvor mye klubben skyldte Astor og Krato når vi gikk inn i administrasjon, men det de nå har tilgode er neppe særlig mindre (sansynligvis større!) etter administrasjoenen.

Så igjen: formelt er klubben nå bortimot gjeldfri, men reelt sett er den det så langt ifra!

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #616 på: Juli 12, 2007, 04:59:11 »
Noe bates må begynne med er å behandle fansen skikkelig. Yorkeshire evening post må få grombehandling. Bates må gjøre seg godt likt med de som faktisk støtter Leeds, ikke som hittil hvor han skyver alle ut i kulden



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #617 på: Juli 12, 2007, 05:06:18 »
quote:
Originally posted by 4ever

Det er fortsatt mye forvirring, selv om det er klart at Bates får kjøpe klubben tilbake. Vi vet ikke hva som ligger bak KPMGs vurderinger, og det får vi nok heller aldri helt vite.

Det lå også en klausul inne om "30p in the pound" ved et opprykk til PL innen 5 år. (dersom det er det originale "1p in the pound" dealen som har gått gjennom . Har den nyere "8p in the pound"-dealen gått gjennom snaker vi om ti år). Dette vil utgjøre like i overkant av £10 mill, og er også "gjeld" som evt nye eiere må ta hensyn til når de vurderer kjøp av klubben.  

Vi skal også huske at for et års tid siden snakket Bates om at gjelden var såvidt liten som £5mill, og at den skulle være nedbetalt innen sesongstart 2007.

Og til slutt til alle dere som synes at det er helt greit at Bates får mulighet til å tjene inn igjen pengene han har satset på klubben så langt; syns dere også at det er helt greit at det sitter mange småkreditorer der ute som har tapt betydelige beløp, mens Bates skal tjene på det?



(setter tallene etter hvilket avsnitt jeg snakker om)

1) Det er nok helt riktig 4ever at vi neppe får vite alle detaljene. Hvme vet om ikke Bates også har skaffet noen investorer som garanter noen midler til fremtidig drift, etc?

2) Her legger du på det som allerede er regnet ut: "30 p in the pound" vet jeg ikke om Bates har benyttet direkte, men summen som alltid er nevnt er £5 mill i bonus til kreditorene ved opprykk innen 5/10 år. Med deallerede 8 pennyene i tillegg, nærmer du deg fort 30 p i pundet totalt. Dette vil selvsagt kunne betales med de enorme tv- og kommersielle inntekter vi får ved et opprykk. Jeg har uansett problemer med å betrakte dette som gjeld.

3) Jeg vet ikke hvor Bates snakket om bare £5mill i gjeld. Jeg vet mange har misforstått når Bates har snakket om at utbetalinger til eks-spillere, etc er ferdig, med hva gjelden er. Bates har etter det jeg har sett ALDRI sagt vi ville være gjeldfrie denne sommeren, men antydet at DRIFTEN ville være langt sunnere, det har han (dog før han visste om nedrykket).

4) Ditt siste spørsmål er betimelig nok. Jeg sier ikke at det er bra å stikke fra det en skylder - men ville det vært noe bedre om andre bud som heller ikke på lang nær betalte hele gjelden, vant? Ville ikke også de ha "tjent på andres ulykke" ved å gjøre et scoop av en billig klubb (såfremt  de ikke hadde betalt all gjeld, altså)?

Som sagt stiller du både gode og forståelige spørsmål. Jeg har ikke svarene på alle, men ønsker å spekulere/debattere litt "tilbake" når det spekuleres den ene veien. Jeg håper man tar dette som litt sunn skepsis mot skeptikerne, og som en del av en større debatt, snarere enn et blodforsvar for Bates. Er det fair?

Svend,
som synes det er flott at vi har hatt en mereller mindre fyldig og god debatt gjennom 31 sider med innlegg i samme tråd.. :-)

http://www.svendanders.com/

ego

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #618 på: Juli 12, 2007, 05:11:17 »
Støtter Boxman. Er forundret over krisemaksimeringen her på forumet. Hvor har folk vært de siste årene???? Vi er fremdeles presset opp i den innerste tarmtotten i arslet på den gamle sauen. Det er ikke noe nytt. Det som er nytt er at vi sannsynligvis har en klubb å følge fremover. Ingen flere tidsfrister og overhengende trusler om rettssaker osv. Se positivt på det:

*Bates har tross alt begge bakbeina i graven allerede.

*Klubben har mindre gjeld.

*Bates har sannsynligvis en "backer" som kan kjøpe tilbake ER og TA. Uten dette ville det være umulig å drive klubben videre med overskudd.

*Prossessen har vist at mange bryr seg om klubben; lover bra for fremtiden!

Tror mange har vært alt for blåøyde i synet på alternativene til Bates. Morris er utvilsomt en finansakrobat av desidert sistesortering. Nå slipper vi dessuten å se Duncan R forsudle familienavnet. Hans eneste strategi var jo å hente inn "et geni". Man kan fundere på hva det betyr. Det var vel noen som mente at det var genialt å hente Venables til klubben også...

Velger å drukne misantropien i øl. Imorgen er det bare å se fremover.

E:)

-Sad, drunk & poorly
 

veteranen

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #619 på: Juli 12, 2007, 05:15:35 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

[

Vet, ta deg en velfortjent liten pause fra nettet/Leeds et par dager, noen timer eller en gåtur. Prøv å tenke på noe annet en liten stund, og når du er klar igjen skal du se for deg meg med et stort smil om munnen og Leeds-drakta på, klar for Leeds-kamp, grønn og skjønn Elland Road med elleve hvitkledde menn utpå der - klare til å ta utfordringene i League One.

Noen ganger er det tøft å være fotballsupporter. Spesielt Leeds-supporter. Det er helt naturlig at det tarpå noen ganger.

Jeg er derimot sikker på at du om ikke lenge vil se med spenning frem til neste kamp, spekulere i start-ellever, vurdere potensielle spillere og le av noe håpløse rykter her inne på OEF.

Stå på veteranen - og alle andre som sliter litt med humøret denne kvelden.

WE ARE LEEDS - ingen står høyere enn klubben, så ikke forestill dere at Ken Bates gjør det heller.




Tusen takk for gode, positive og oppbyggende ord! [:)]

Det beste med Leeds, er at det finnes utrolig mange flotte mennesker i fanskaren! [:)]
Så jeg får prøve å mane frem tankene om disse menneskene når jeg blir fyllt av vemmelse ved synet av Bates, som breier seg på direktør-tribunen, og hans åndelige svirebror, Dennis Wise, som bøller seg langs sidelinjen. [:)]

4ever arcticwhite

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #620 på: Juli 12, 2007, 05:15:56 »
Svar til Svend Anders, noen innlegg ovenfor:

2) (30 p in the pound) er hentet herfra: http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/6262260.stm

He previously offered to pay another 30p in the pound if Leeds returned to the Premier League within five years. That has been extended to 10 years
Det vil evt. utgjøre £10 mill pund mindre å rutte med - du kan få et par brukbare spiller for 135 millioner norske kroner - Så selv om det ikke er gjeld så reduserer det handlefriheten kraftig.

3) Skal trekke tilbake påstanden om at Bates sa det, men jeg husker godt at jeg tolket uttalelsen til å komme fra offisielt hold i Leeds den gangen i fjor. Men det er mulig at jeg tar feil.

4) Jeg personlig syns det ille at han som tross alt har vært med på å kjøre klubben dit den er i dag (League 1) kan tjene penger på det mens de andre kreditorene taper. Jeg ville heller sett at noen andre kunne tjene de pengene.

Og til slutt bare denne lille fra Bates etter at seieren var klar i dag:

"It's a big club - it's not at the moment but it will be - and we can take it forward. And part of the reason why we're going to succeed is because these Leeds fans are absolutely magnificent.

"99% of the letters and e-mails are supporting us and that's not bad. That's as good as Saddam Hussein did and he was fiddling the figures."
 

hentet herfra: http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/football_league/article2060975.ece

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
« Siste redigering: Juli 12, 2007, 05:28:26 av 4ever »
The future's so White I've got to wear shades 8)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28989
  • Total likes: 2670
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #621 på: Juli 12, 2007, 05:31:59 »

Har nå oppdatert meg siden sist. Mye her inne, kvalitetsinnlegg iblandet masse frustrasjon. Ja, selv måtte jeg "avreagere" med en kinotur i kveld... Jeg tror at mye av "dritten" fra i kveld skriver seg fra dette håpet som mange av oss hadde om at det kunne bli "goodbye Kenneth" i dag. (desto større blir fallet, you know...)

Heldigvis hadde jeg bare et håp om Pearson el.lign., ingen forventninger. Likevel var skuffelsen til å føle på...

Faktisk så tror jeg (også) at på kort sikt var dette "det enkleste" alternativet for Leeds, denne høsten. Nå blir det forhåpentligvis "fotball for alle penga" (nei, den doble betydninga/ironien her var ikke tilsiktet [V]). Vi slipper div. rettssaker m.m. som vi ellers fort kunne fått...

Og, jo, jeg respekterer at Bates er en dyktig forretningsmann, det er ikke det...  Jeg bare hater at all grumset som følger i hans/metodene hans' farvann skal forbindes med Leeds. Når han i tillegg har ansatt en manager som jeg heller ikke har sansen for (igjen... de "personlige egenskapene") så er jeg meget nær vår kjære vettis' kvalm-følelse.

Men aldri om jeg lar disse to stå i veien for mitt United!!!

Det har nok vært personer i klubben tidligere også jeg kunne ha ment det samme om. Det stoppet meg ikke da...

La oss glede oss med Svend & alle "positivistene" her. Let the fotball rule. De fleste her vil nok overleve både Bates & Wise's Leedsperiode.

Og så må jeg igjen tilbake til vår kjære vettis. [:)]

Alle de supre Leedssupporterne!
Svært mange av dem poster forresten her inne! Det er f.eks. stort å være i Leeds & følge fotballen. Men en kjempe bieffekt er å bli kjent med stadig nye supre medssupportere. Vi er en hedersgjeng, dere [:)]
...og da må vi nå i motgangen passe oss vel for & begynne& bites (dere vet hestene & når krybba er tom osv...).

Together we must stand, marching on together osv...

Bring on the football!



Gettin' harder and harder to recognize the trap
Too much information about nothin' Too much educated rap

B.Dylan
« Siste redigering: Juli 12, 2007, 05:34:57 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #622 på: Juli 12, 2007, 05:36:03 »
quote:
Originally posted by 4ever

Svar til Svend Anders, noen innlegg ovenfor:

2) (30 p in the pound) er hentet herfra: http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/6262260.stm

He previously offered to pay another 30p in the pound if Leeds returned to the Premier League within five years. That has been extended to 10 years

3) Skal trekke tilbake påstanden om at Bates sa det, men jeg husker godt at jeg tolket uttalelsen til å komme fra offisielt hold i Leeds den gangen i fjor. Men det er mulig at jeg tar feil.

4) Jeg personlig syns det ille at han som tross alt har vært med på å kjøre klubben dit den er i dag (League 1) kan tjene penger på det mens de andre kreditorene taper. Jeg ville heller sett at noen andre kunne tjene de pengene.



Positivt å se at du "tar utfordringen", 4ever.

2) Registrerer BBC sin artikkel, men kan ikke finne noe sted der dette bekreftes av klubben eller andre (jeg orker ikke gå gjennom hundrevis av artikler nå for å finne motbevis heller - så det kan hende du har rett).

4) Det er opplagt at det virker forferdelig at noen eventuelt tjener penger på et lag som har rykket ned. Men det er viktig å se at Bates ikke tjener penger på oss FORDI vi rykket ned, men evt på TROSS AV det.

Det er forøvrig ikke Ken Bates som har påført oss de enorme utgiftene og gjeldsbyrdene de siste 2,5 årene. Selv om det er lett å skylde på de som kom før, er det ikke tvil om at Bates bortimot har stilt seg foran toget og forsøkt å stoppe det ved å holde igjen alt han kan. Igjen, vi har ikke slitt økonomisk PÃ… GRUNN AV Ken Bates, men PÃ… TROSS AV.

Jeg henviser forøvrig til mine kilder om at utenforstående investorer står klare til å skyte inn noe cash, at vi har en hovedsponsor rett rundt hjørnet, en solid "online betting partner-deal" med Betfair signert og en backer til å kjøpe tilbake ER og TA (som vil spare oss for omlag £1.5 mill i årlig leieutgifter). Med salg av enkelte spillere vil vi ha et "descent" lønnsbudsjett, og kanskje noe cash til å hente spillere til mindre summer for.

SA,
tar straks kvelden...

http://www.svendanders.com/

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #623 på: Juli 12, 2007, 05:39:21 »
Dere lever i håpet ser jeg
Litt penger til å kjøpe spillere for. Jaja den som lever får se



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Leeds04

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #624 på: Juli 12, 2007, 05:39:49 »
På tide å blåse i fløyta dommer.
Spill ball!

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Svend Anders

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #625 på: Juli 12, 2007, 05:43:22 »
quote:
Originally posted by h.b

Dere lever i håpet ser jeg
Litt penger til å kjøpe spillere for. Jaja den som lever får se



Ikke heng deg så mye opp i mengden pund vi bruker på overganssummer, HB - det er min oppfordring!

Scunthorpe vant League One i våres med transferbudsjett på £2 mill. De spillerne vi har nå er vel over det allerede. Flere av de spillerne vi har hatt på prøve den siste uka (++) kan gjøre en solid jobb for oss, uten at vi betaler noe i overganssum for de.

Bare så det er nevnt.
(jeg klarer ikke deppe for manglende multimilionbudsjett til nye spillere på en dag som denne)

SA

http://www.svendanders.com/

GeirO

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #626 på: Juli 12, 2007, 05:44:43 »
quote:
Originally posted by h.b

Dere lever i håpet ser jeg
Litt penger til å kjøpe spillere for. Jaja den som lever får se



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag



Har heller ingen forhåpninger om noen store kjøp, blir vel noen fri transfers, men spennende er det lell.....
MOT

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #627 på: Juli 12, 2007, 05:44:59 »
Kjenner jeg Bates rett så selger han gor 5 mill pund og bruker 1 mill pund på over the top spillere. Dette gir et negativt flyt på - 4 mill



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

SveinArve

Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #628 på: Juli 12, 2007, 05:52:27 »
En ting er sikkert:
Jeg skifter heller KJØNN enn å skifte KLUBB!!!

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

h.b

  • Gjest
Re: Leeds lagt ut for salg!!
« Svar #629 på: Juli 12, 2007, 05:53:52 »
Håper da ikke det er fordi du håper bates får lyst på deg. Men man skifter ikke klubb, man bare dveler litt ved andre klubber i en periode



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag