Leeds lagt ut for salg!!

Started by MacMurder, July 07, 2007, 03:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

abbe

quote:
Originally posted by Robert H.

Her er det vel du som driver med verre ting en pisspreik. Har du noen eksempler på dette angivelige snusket?

quote:
Originally posted by abbe

quote:
Originally posted by Robert H.

Da skjønner du ikke noe. Sannsynligheten for at et av verdens største og mest velrenommerte revisorselskaper skal la seg bestikke av Ken Bates er lik null.

Det, min gode mann, er pisspreik. KPMG har vært involvert i mye snusk opp i gjennom. Bestikkelser er ingen umulighet.... At Bates sparker penger i KPMGs retning i stedet for i LUFCs retning hadde ikke sjokkert meg.

Her er jo en fin: http://www.kellogg.northwestern.edu/news/hits/050830ct.htm

2.5 milliarder $ i skattesnusk....
Ja, verdens mest velrenomerte....

Sverre

quote:
Originally posted by abbe

quote:
Originally posted by Leedsvik

Nå får dere slutte å syte. Thats life. You win some and you loose some. HUSK. Skal dere være Supportere( med stor S) så betyr dette ingenting. Vi har en klubb og den skal ihvertfall JEG stå ved i gode og vonde dager. TIL JEG DØR.
Med Vennlig hilsen
Viktor LEEDS Høgseth

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com

Man støtter ikke hva som helst!!! Jeg liker ikke å bli holdt for narr. Dette er som om kona p*ler hele bygda og kommer hjem osende av mannesvette.... Skal man da liksom bare ta i mot med åpne armer? Et eller annet sted går en grense. Når en grisk, geriatrisk, dement, ond idiot som har bevist sin totalt manglende evne til å lede Leeds united stikker av med klubben etter å ha bydt knapper og glansbilder...ja da er det pinadø lov å reflektere over sitt forhold til denne klubben!!! Det skulle bare mangle!!

Fantastisk lignelse....!
Et av tidenes innlegg!!!

En nærmest perfekt beskrivelse av en skrekkelig situasjon!

h.b

Ifølge Redbus la de inn et bud på 10 mill. Bates la inn et bud på 350000. Dette er ca 30 ganger mere penger. Ifølge Krasner så måtte kreditorene ta til takke med det som ble summen i dag. Derfor så kunne de i ettertid ike komme å forlange mere

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Jon R

Først av alt: Dette var vel resulatet som ingen supportere med vettet i behold ønsket seg.[xx(]

Allikevel: Cheer up!  [:)]

Vi er så godt som gjeldsfrie og vi har fortsatt en klubb å følge. Den gamle geitebukken har tross alt et bedre utgangspunkt for driften nå enn hva han hadde da han kjøpte klubben i 2005. Vi var 90 min fra opprykk ifjor og jeg tror Bates forstår verdien av å bringe klubben oppover i ligasystemet så raskt som mulig. Jeg tipper han selger så raskt som overhodet mulig, og at klubben på den tiden vil ha en langt bedre helse enn hva den har idag. Vi får heller svelge kamel eller to på veien mot bedre tider. [xx(][:0][B)][8)]

Jon R.
Jon R.

h.b

Gjeldfri av penger det er blod på javist.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Robert H.

Tiltredes i sin helhet, Jon R!

Nedturer som dette gjør den søte smaken av oppturen som kommer enda søtere...

quote:
Originally posted by Jon R

Først av alt: Dette var vel resulatet som ingen supportere med vettet i behold ønsket seg.[xx(]

Allikevel: Cheer up!  [:)]

Vi er så godt som gjeldsfrie og vi har fortsatt en klubb å følge. Den gamle geitebukken har tross alt et bedre utgangspunkt for driften nå enn hva han hadde da han kjøpte klubben i 2005. Vi var 90 min fra opprykk ifjor og jeg tror Bates forstår verdien av å bringe klubben oppover i ligasystemet så raskt som mulig. Jeg tipper han selger så raskt som overhodet mulig, og at klubben på den tiden vil ha en langt bedre helse enn hva den har idag. Vi får heller svelge kamel eller to på veien mot bedre tider. [xx(][:0][B)][8)]

Jon R.

h.b

Da bør vi ha god tid Robert. Den eneste oppturen med Bates som eier er et plutselig hjerteatakk hos denne gamle kriminelle blodsuger av en tyrann

Kato

I gode og onde dager.......
Husk på hvor god oppturen blir den dagen vi eventuelt skal oppleve det.

h.b

Med Bates rykker vi aldri opp

abbe

quote:
Originally posted by h.b

Da bør vi ha god tid Robert. Den eneste oppturen med Bates som eier er et plutselig hjerteatakk hos denne gamle kriminelle blodsuger av en tyrann

Hm...kanskje LUSCOS skulle sende over 20-30kg norsk julemat for å fremskynde prosessen?

gelderdend

f**n, og jeg som nå hadde et reelt håp om å bli kvitt cuddly Ken fra Leeds, men neida! Hva skjer med klubben nå om Football League ikke godtar avtalen?

marve

QuoteOriginally posted by h.b

Er så lei dette. Hvor var de. etc.
For meg så betyr denne avtalen like mye redelighet som disse som jukser trygd for flere hundre millioner.
De vil da ha en bedre økonomi selv. Eller betyr ikke det noe hvordan man blir gjeldrfri bare man blir det
QuoteOriginally posted by Boxman
Det bates har gjort er vell helt lovelig er det ikke slik forettnings verdenen virker da .
Men slipper ikke dette med HVOR VAR DE alle de som nå elsker og kun tenker på oss fans og fotball klubben leeds den gangen gjelda var enorm ,den var ikke i nærheten av hva den er i dag en gang .
Bates er nok ute etter å tjene penger på vår klubb men det er jaggu alle de andre såkalt leeds elskerne som NÃ... og ikke DA var villig til å ofre i (fotball sammenheng) små penger for å skaffe seg kontroll over en klubb som de alle NÃ... vet er vært mange dobbelt av hva de selv la på bordet .
Nei vi har vært omringet av folk som så sitt snitt til å gjøre et skikkelig varp med vårt kjære leeds u ,og det er jo lov men å si at de er ute etter noe annet en å tjene penger blir vell å ta hardt i eller ??????

h.b

Ken = Cuddly.
uffda. Osama er cuddlyer

gelderdend

Ser at Football League har møte imorgen om Leeds får beholde sin plass i L1 eller ikke. Noen som vet om det er fare for at tillatelsen ikke blir fornyet? blir det atter en dag med neglebiting!!!?

Ronald

Ka kan vi egentlig basere en slik tanke gang på?
Det er vel ikke Bates som står oppført i start 11`en eller?
Ka agenda kan B ha for å bruke masse penger som han så vil tape dersom Leeds fortsetter tilbake gangen?

Cheer up!!! Vi har fortsatt ett lag i ligasystemet.
quote:
Originally posted by h.b

Man tuktes av den man elsker :-)

http://www.myspace.com/ronnythefingal

Svend Anders

Det kan virke både rart og uhyggelig for noen av dere, men ennå stoler jeg mer på at KPMG ikke tar imot bestikkelser enn supportere  hundrevis av mil unna uten et fnugg av insikt i saken.

HB, hvor vanskelig kan det være å forstå at KPMG ikke bare skal telle pund og prosenter til kreditorene når de skal velge beste "pakke".

Det blir spurt om hva Ken Bates har gjort for klubben. Han har styrt et ØKONOMISK SLUK som har tapt oppmot to millioner kroner i UKA gjennom 2,5 år. Prøv selv å snu et selskap til en suksess med de forholdene. Selvsagt kunne han gjort noen bedre valg i flere sammenhenger, men hva gjelder DRIFT har ikke Bates gjort det dårlig. Det bør ikke være vanskelig å se argumentene mot å kaste penger inn i dette sluket, hverken for Bates som eier eller utenforstående investorer.

Fra idag av er klubben vår for FØRSTE GANG i dette Ã...RTUSENET gjeldfrie, og jammen er vi ikke langt unna en daglig drift som går i balanse også.

Folk klaga på bl.a. opprettelsen av Billys Bar, og ivesteringer i vip og konferansefacilitieter. Dette er og vil bli i desto større grad inntektskilder som vil komme oss sterkt til gode. Bare i fjor skaffet Billys Bare inntekter på flere hundre tusen pund, og det altså i en nedrykkssesong i CCC.

Jeg forblir sikker på at Bates selger innen to år, kanskje før. BATES HAR KUN TAPT PENGER på Leeds United og skal han (og kompanjongene) noen gang få de over 200 millionene (+++) tilbake må han selge.

Gleder meg til seriekampene, jeg (ja selv pre-season-rapportene!)

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

berlin

Er vi gjeldfrie?

Det er jeg jammen ikke sikker på.

h.b

Det er fullstendig lov å kjøpe opp firmaer med hennsikt å legge ned bedriftene også. Det å tråkke over lik er jo lov innen finansverdenen.
Dt er fullstendig lov å bygge kullkraftverk uten rensing, bare dette blir gjor i u land også

Sverre

Bates er seg selv lik.  Uttalte nettopp på BBC at praktisk talt ALLE supporterne står bak ham.  Ja, noen er det kanskje...

Ja, ja, vi har alle vår oppfatning av virkeligheten.

mari

Bates on Yorkshire Radio 18.30. Mest propaganda selvfølgelig.

Draw a line under the past.

Golden share - applying for the golden share tomorrow. Inland Revenue accepted. Almost 10.000 season tickets sold. Players fit.

Get in players as soon as possible. Fit players - 6 x 1.000 meters "sprints" before the game versus Shelboutne on Saturday...

Marching all together

h.b

Nei vi er ikke gjeldfrie. Gjelda til de bak Bates kommer til å komme tilbake. Kan jo bare lage fiktiv gjeld
quote:
Originally posted by berlin

Er vi gjeldfrie?

Kato

Jeg tipper den viktigste årsaken til at Bates vant budrunden er faren for lange rettsaker fra Ken Bates om han hadde tapt. Det hadde ført til at vi ikke hadde vært spilleberettiget til seriestart.

h.b

Og da er hele denne saken tilbake der den var. Hele poenget var å føre klubben tilbake til Bates. Ikke hva som er klubbens beste

marve

quote:
Originally posted by h.b

Nei vi er ikke gjeldfrie. Gjelda til de bak Bates kommer til å komme tilbake. Kan jo bare lage fiktiv gjeld
quote:
Originally posted by berlin

Er vi gjeldfrie?

HAR BATES SAKT DET ELLER [:)][:)]

tori_no

quote:
Originally posted by h.b

Du har iallfall alltid en negativ og pessimistisk kommentar på lur h.b. den skal du ha(du kan la en eller 2 poster gå gjennom uten kommentar vet du).
Ikke noe mer vi kan gjøre nå. Enten må vi hoppe på Leeds-toget, eller hoppe av i Manchester/Liverpool/Chelsea.

For de som vurderer å skifte klubb; mener dere virkelig? En ting er at interessen dabber av, men å skifte klubb? Da kan du like godt melde deg inn i "holder-med-den-som-vinner-klubben"(sikkert et spennende medlemsforum).

Jeg velger å gjøre som jeg sa i kirka for 4 år siden; i gode og onde dager..........

Svend Anders

quote:
Originally posted by Leedsvik

Svend svend. Hva har du gjort. Måtte dra tidlig fra jobb og når jeg kom hjem så ringte BBC. Ja , ja . Gjort er gjort. Får bare håpe dette betyr fremgang for alle. Blir litt moro da...........

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com

Håper det ikke var alt for ille, Vik. :-) Dette er uansett bare positiv pr for både deg og Leeds, vet du!

Det er varslet å gå på lufta ti på syv norsk tid.

sA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Overført fra annen tråd etter råd fra påpasseren Jon R

Sitter og funderer over hvordan dette salget ble gjennomført.
Her satt KPMG en fantastisk kort deadline for evt kjøpere. De evt kjøperne fikk ike tak i viktig innformasjon om evt kostnader i klubben.
For meg så virket det hele som et spill for galleriet for at Bates skulle vinne tilbake klubben
Det her burde faktisk vært gjort med full åpenhet hvor alle bud ble vurdert etter størrelsen på budet og ved at kjøpere kunne dokumentere at de hadde penger til videre drift.
Dette kunne ihvertfall Redbus gjøre. De la samtisig inn et bud som var rundt 30 ganger høyere enn hva Bates gjorde.Dette tyder på at det ikke var fair play i denne prosessen
KPMG handlet da etter det å ikke tape annsikt i og med at de solgte klubben til Bates i Mai.
Mest sannsynlig var det det å tape annsikt samt frykten for en rettsak som gjorde at Bates fikk tilslaget på nytt

Stewart Harvey

Jeg kan bare si en ting h.b:

Jeg er dypt uenig i mer eller mindre alt du skriver.
Synes ikke du har hold i noen av disse anklagene dine mot KMPG og KB.

Selvfølgelig hadde det vært hyggelig å få inn en multimillionær som eier med ubegrensede midler til å kjøpe all verdens stjernespillere til oss. Men ville det skjedd?

Alternative oppkjøpere ville også vært ute etter å tjene penger.

Jeg synes ikke det er det minste merkelig at KB gjør alt - sannsynligvis alt innenfor lovlige grenser - for å beholde klubben han har brukt masse penger på.

KMPG har etter min overbevisning gjort alt de kunne for å gjøre prosessen ryddig og innenfor regelverket. De vet at dette er en high profile administrasjonen. Skulle de la seg kjøpe/bestikke/lure/dupere av KB. Det nekter jeg å tru til noen kommer med håndfaste bevis.

Og bare for å presisere: Sure kommentarer fra konkurrende bydere anser i alle fall ikke jeg som bevis.

quote:
Originally posted by h.b

Det er fullstendig lov å kjøpe opp firmaer med hennsikt å legge ned bedriftene også. Det å tråkke over lik er jo lov innen finansverdenen.
Dt er fullstendig lov å bygge kullkraftverk uten rensing, bare dette blir gjor i u land også

veteranen

quote:
Originally posted by Boxman

Vel Sverre, hvis vi forutsetter at denne avtalen blir stående, og godtatt av alle involverte parter, så har Bates gjort Leeds United gjeldfri. Og det har vi vel ikke vært på det jeg kan huske.

Formelt er vel klubben kanskje gjeldfri, men reelt er den det ikke! For hvorfor skulle Bates vennligsinnede kreditorer godta smuler fra Bates, når de kunne få mer fra andre? Jo, fordi de på forhånd hadde avtalt med Bates at når de andre kreditorene var blitt skviset ut, skulle de selv etterhvert tjene gode penger på sine investeringer. Dette kan de gjøre på to måter. 1: Når andre ikke lenger kan gjøre krav på penger, kan de selv hente ut midler fra klubbens daglige drift. 2: De har forhåpninger om å tjene solide penger ved et eventuelt salg av klubben.

Så reelt er klubben langt fra gjeldfri! Og dette trenger en ikke være utdannet økonom for å forstå.

Jon R

Jeg synes det er mer uforståelig at ikke bates har sørget for å gjøre opp med skattefuten før han handlet i spillere som Cresswell, Blake, Flo og Thompson. Bates hevder jo at kravet fra futen gjelder ubetalt skatt fra tidlihere eiere. Hva så? Denne gjelda ble hans da han kjøpte seg inn i klubben. Trodde han virkelig at han kiunne legge seg ut med selveste the Great British Impire? Dette burde han ha forutsett før han gikk inn i første budrunde.

Jon R.
Jon R.