Leeds lagt ut for salg!!

Started by MacMurder, July 07, 2007, 03:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Boxman

Simon Franks(Redbus) har også uttalt at han selvsagt ikke gikk inn i dette uten med mål om å tjene penger på det. Så det ville vi ikke kommet utenom uansett.
Og som tidligere nevnt, jeg ser ikke noe galt i at Bates og hans kompanjonger, skal få tilbake pengene de har lagt ut på klubben. Det er faktisk penger som INGEN andre har vært villig til å legge ut.
Hvor var Redbus da Bates kjøpte klubben? Hvor var allen andre menn med store ord? De hadde da samme mulighet som Bates!?!

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Boxman

Vel Sverre, hvis vi forutsetter at denne avtalen blir stående, og godtatt av alle involverte parter, så har Bates gjort Leeds United gjeldfri. Og det har vi vel ikke vært på det jeg kan huske.

Formelt er vel klubben kanskje gjeldfri, men reelt er den det ikke! For hvorfor skulle Bates vennligsinnede kreditorer godta smuler fra Bates, når de kunne få mer fra andre? Jo, fordi de på forhånd hadde avtalt med Bates at når de andre kreditorene var blitt skviset ut, skulle de selv etterhvert tjene gode penger på sine investeringer. Dette kan de gjøre på to måter. 1: Når andre ikke lenger kan gjøre krav på penger, kan de selv hente ut midler fra klubbens daglige drift. 2: De har forhåpninger om å tjene solide penger ved et eventuelt salg av klubben.

Så reelt er klubben langt fra gjeldfri! Og dette trenger en ikke være utdannet økonom for å forstå.

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Ferre

Etter som jeg har forstått det så hadde vi vært gjeldsfri, uansett hvem som hadde kjøpt opp klubben. Er jeg helt på jordet?

-WE'LL BE BACK-

Tom S

Det var ingen hyggelig melding å komme heim til; Bates fortsatt eigar.
Hadde håpt på Pearson/Wilkinson og vart litt deppa.

Men, eg vert meir deppa av å lese alt dette surmaga oppgulpet som mange lyrer ut av seg!
Skjønner frustrasjon og spontan reaksjon, men alt pratet om å skifte klubb, bestikkelser o.l. gjer meg oppgitt.
Dersom dere står for sånne uttalelser så passer det bra å skifte klubb eller "la interessen dabbe av" nå, så får vi sjå kven som fortsatt heier fram The Mighty Whites når sesonge tar til.

Eg velger å ta med meg det positive (forutsatt at Leeds får lov å starte sesonge i august) i det at vi no kan tenke fotball igjen, resultater i preseason, spillere ut/inn, kor tid blir neste tur o.s.v.

Gleder meg til sesongen og orker ikkje bruke all min energi på noko eg ikkje kan påvirke!

we all love leeds

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Ferre

Håper virkelig Bates har en stor investor i bakhånd, det må jo være en grunn for at han vant budet. Orker ikke en til sesong med lånespillere og 35 år gamle rejects.

-WE'LL BE BACK-

Stephenjazz

Nå som klubben antagligvis har blitt gjeldsfri kan Bates bruke penger på bl.a spillerkjøp, det var tross alt en grunn til at han lånte gamle spillere. Thompson , Gray og Ugo kom fra klubber høyt oppe. Disse hadde kanskje bedre alternativer enn Leeds, men valgte Leeds. Bates har vist før at han ikke er en dårlig forretningsmann, det kan ingen ta fra han, uansett det viktigste er at Leeds fortsatt eksisterer
Det blir aldri umoderne å vinne

ragnar

Det er veldig mye negativ eder og galle som blir slengt ut nå i denne tråden. Mye av det er ganske så lavmål eder og galle. Frustasjonen må komme ut på et vis, men det får være måte på hva en lirer av seg...

Skuffelsen er selvsagt stor over denne farse lignende administrasjonen og resultatet som kom ut av den.

Personlig så er jeg ikke begeistret for mister Bates, men han er faktisk den eneste som har gjort noe mer enn kommet med tomme ord de siste årene. Etter mitt skjønn så har han og hans kompanjonger inntil nå bare tapt penger på Leeds. Tror han som forretningsmann har litt lyst til å tjene penger og etter hvert...

Nå er nå ihvertfall dette med ledelsen avklart. Leeds står økonomiskt sterkere enn på veldig mange år og etter torsdag kan en endelig begynne å konsentrere seg om det som skjer på banen.

Velger å se optimistiskt på livet og om dette møtet på torsdag resulterer i at Leeds fortsatt er i L1, så ser ikke livet så gale ut allikevel...

*Champions of L1 07/08*
*In El Loco we trust!*

Ferre

h.b

Jeg får prøve å svelge kameler her.
Inntil Bates nå viser til hva det er han gjør med overganger denne sommeren er jeg til de grader negativ.
Jeg forventer at han bruker minimum 5 mill pund på nye spillere.Lånetargets over 33 år er negativt.
Halvskadde spillere skal unngås.
Lønningene må opp for at Leeds skal være lønnsledende i League one. Eneste måten å få opp laget fra denne gjørma

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sverre

quote:

quote:

Vel Sverre, hvis vi forutsetter at denne avtalen blir stående, og godtatt av alle involverte parter, så har Bates gjort Leeds United gjeldfri. Og det har vi vel ikke vært på det jeg kan huske.

Formelt er vel klubben kanskje gjeldfri, men reelt er den det ikke! For hvorfor skulle Bates vennligsinnede kreditorer godta smuler fra Bates, når de kunne få mer fra andre? Jo, fordi de på forhånd hadde avtalt med Bates at når de andre kreditorene var blitt skviset ut, skulle de selv etterhvert tjene gode penger på sine investeringer. Dette kan de gjøre på to måter. 1: Når andre ikke lenger kan gjøre krav på penger, kan de selv hente ut midler fra klubbens daglige drift. 2: De har forhåpninger om å tjene solide penger ved et eventuelt salg av klubben.

Så reelt er klubben langt fra gjeldfri! Og dette trenger en ikke være utdannet økonom for å forstå.

Nei, helt korrekt.

Dessuten vet vi jo ikke om dette er Bates eller andre.  Ingen har vel gått ut og benektet at dette faktisk er Bates' penger.
Videre er jeg fortsatt usikker på den "gamle" gjelden vi hadde da vi var i P.L.  Det ville ikke forundret meg om den kom tilbake igjen en gang i en fjern fremtid! Kanskje som en konsekvens av et opprykk til Premier League en gang...

Ferre

Dette innlegget ble postet på waccoe i går:

...I've heard a really credible rumour that Bates has successfully retaken control and that KPMG have not even been able to try and sell the club due to the original CVA not having "failed" and Astor only agreeing to wipe out their £12m debt if Bates remains in charge

Infoen skulle visst komme i fra KPMG.

-WE'LL BE BACK-

h.b

Sverre.
Må le, et opprykk med Bates i stolen til Premier League.
Tror du virkelig på dette

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

h.b

Forundrer ikke i det hele tatt
quote:
Originally posted by Ferre

Dette innlegget ble postet på waccoe i går:

...I've heard a really credible rumour that Bates has successfully retaken control and that KPMG have not even been able to try and sell the club due to the original CVA not having "failed" and Astor only agreeing to wipe out their £12m debt if Bates remains in charge

Infoen skulle visst komme i fra KPMG.

-WE'LL BE BACK-

GeirO

Jeg ligger nok på linja til Jon R og Tom S som prøver å se på de lyse sidene framover: Mye bedre økonomi (ikke helt gjeldfri, vel), mange spennende uker framover (transfers), og - ikke minst - seriestart om en måned (det er vel det hele dreier seg om: Fotball!).

Er overrasket over den noget fiendtlige tonen som har vært på de siste sidene. Skulle være mulig å formulere seg mer elegant overfor Leedsvenner enn å komme med spydigheter.

Er enda mer sjokkert over at noen i sin villeste fantasi mener at dette som har skjedd i dag skulle tilsi at en "slutter" å holde med Leeds Utd. Vet ikke helt hva det betyr å slutte å holde med Leeds Utd! Regner med og håper på at dette var noe som ble skrevet i et øyeblikk av STOR skuffelse.

Jeg ville selvfølgelig heller ikke ha Bates (grusom kar på de fleste måter), og om det har skjedd noe "rart" i denne prosessen vet jo selvfølgelig jeg og dere andre her inne INGENTING om. Men at Simon Franks antyder "foul" er jo urovekkende. Kan jo skje noe i ettertid her, ja. Inntil det motsatte er bevist regner jeg med at det ikke har skjedd noe muffens, og at det er ikke-økonomiske kriterier som har slått inn når valget er gjort.

Håper på økonomien og det sportslige nå bare går en vei: OPPOVER (og det på tross av Bates!)
MOT

Boxman

Vi må være United nå fremover, og ikke lage en masse krangel og bråk over ting vi ikke kan gjør noe med.
Ja, hele prosessen stinker, og nei, Bates er ikke Leeds United's fremtid. Men jeg tror ærlig talt dette var letteste vei videre. Skal vi lage omelett, må vi knuse noen egg, sånn er det bare.
Og når det gjelder de som snakker om å kutte ut klubben, så har jeg null respekt for sånne folk.
En kan skifte ut jobben, bilen og dama/kona, men ALDRI Leeds United!!!

quote:
Originally posted by GeirO

Jeg ligger nok på linja til Jon R og Tom S som prøver å se på de lyse sidene framover: Mye bedre økonomi (ikke helt gjeldfri, vel), mange spennende uker framover (transfers), og - ikke minst - seriestart om en måned (det er vel det hele dreier seg om: Fotball!).

Er overrasket over den noget fiendtlige tonen som har vært på de siste sidene. Skulle være mulig å formulere seg mer elegant overfor Leedsvenner enn å komme med spydigheter.

Er enda mer sjokkert over at noen i sin villeste fantasi mener at dette som har skjedd i dag skulle tilsi at en "slutter" å holde med Leeds Utd. Vet ikke helt hva det betyr å slutte å holde med Leeds Utd! Regner med og håper på at dette var noe som ble skrevet i et øyeblikk av STOR skuffelse.

Jeg ville selvfølgelig heller ikke ha Bates (grusom kar på de fleste måter), og om det har skjedd noe "rart" i denne prosessen vet jo selvfølgelig jeg og dere andre her inne INGENTING om. Men at Simon Franks antyder "foul" er jo urovekkende. Kan jo skje noe i ettertid her, ja. Inntil det motsatte er bevist regner jeg med at det ikke har skjedd noe muffens, og at det er ikke-økonomiske kriterier som har slått inn når valget er gjort.

Håper på økonomien og det sportslige nå bare går en vei: OPPOVER (og det på tross av Bates!)

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Svend Anders

Geir! Skuffet over at jeg ikke blir sett på som optimist av deg! :-)

Og nå til Sporten.

Dette fra en deltidansatt på TA og hva han har hørt av rykter det siste døgnet:

Healy going - 2 million
Blake going - 500,000 +
Douglas going - Undisclosed
Derry going - Undisclosed

They all have been told that they will be leaving, think we all knew about Healy, but Wise has told the other 3 they wont be incontention next season, as they let him down last year and were more interested in money then the football

Ironically at least 3 of those players didn't defer there wages

Also looks like Danny Rose has gone as he hasn't yet reported for pre season training
-----------------------------

Ta det for hva det er - ubekreftede rykter fra TA. Vi må nok uansett regne med at noen av de høyest lønnede forsvinner. Det er vanskelig å holde et forsvarlig løønsbudsjett i denne divisjonen med spillere som tjener oppmot 120.000-150.000 NOK i uka.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Svend Anders

Visstnok fra intervju med Krasner på Skysports i kveld:

Krasner: - Most Leeds fans in Leeds wanted a change of owner
Presenter: - Why?
Krasner: - Because he got Leeds relegated
Presenter: - Well, he wouldn't be the first Leeds Chairman to do that would he?
Krasner: - Silence

Jeg dævver. :-]

SA

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

veteranen

Ã... være en ekte fotballsupporter, er ikke noe en kan bestemme seg for å være, eller bestemme seg for å ikke være. Det dreier seg om ekte følelser. For min del kjentes det som at noe endret seg i mitt forhold til Leeds idag. Jeg har ikke her og nå lyst til å være for bastant og utbasunere at mitt Leeds-engasjement er over, men jeg kommer til å bruke de nærmeste dagene og ukene til å virkelig kjenne etter hva jeg føler. For det er der det sitter - i hjertet!

Men også ekte kjærlighet kan dø...

Tom S

Man forlater ikkje kjerringa sjølv om ein misliker svigerfar...

Ekte kjærlighet dør ikkje utan at den man er glad i sviker enn totalt, kan ikkje sjå at Leeds United har sveke nokon som helst.

Eg vert rysta over utsagner som at ein vil skifte klubb, interessen daler, må kjenne etter kva eg føler o.l.
Kanskje ein då skal kjenne etter om det virkelig har vert ekte kjærlighet...

Men, for de som vil hoppe av kan jo dette vere ein grei "unnskyldning"...

Lykke til - eg er ikkje i tvil!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

SveinArve

Mitt tips er at Bates har blitt enig med Pearson om at han får kjøpe klubben til den og den datoen. SLik at Leeds var sikra å få være med når serien sparkes i gang. og da slipper de å betale så mykje til kreditorene...
så da får pearson(f.eks) kjøpe klubben til en billigere penge om 6 mnd eller 12 mnd eller noe.

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Sverre

quote:
Originally posted by h.b

Sverre.
Må le, et opprykk med Bates i stolen til Premier League.
Tror du virkelig på dette

Ja, var kanskje noe uklar i formuleringen her... Nei, jeg tror ikke på noe opprykk med til P.L. med Bates i førersetet, men det behøver ikke være Bates som leder klubben tilbake.  Klausulen kan komme inn ved opprykk - uansett hvem som er i ledelsen for klubben...

Sverre

Slettet

Sverre

quote:
Originally posted by Sverre

quote:

quote:

Videre står vel skattegjelden fortsatt - ca. £ 7 mill. var det vel, dersom de har kommet til enighet om beløpet...  Det er også et anstendig beløp å slite med i 3. divisjon.

Tar vi også høyde for Krato, så er beløpet langt nærmere £ 20 mill. enn jeg setter pris på.[}:)]

Tom S

Er dette tall du kan bekrefte Sverre, eller er det berre dine verste antagelser?

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

clarke

SKUFFET? JA [:(] Men bytte klubb [B)] ALDRI [}:)]

Jeg er ikke overrasket over dagens avgjørelse [8)] Bates har jo lagt opp til dette løpet, og har nå (noe forsinket?) gått seirende ut av kampen. De andre hadde ikke gode nok bud [V] Ã... beskylde noen for korrupsjon når vi ikke vet alt budene har innholdt blir for dumt. Jeg ønsket ikke Bates, men nå får vi håpe det blir litt mer ro rundt klubben [:I] Ihvertfall mindre negative nyheter.

Healey + et par blir solgt, det er ikke til å unngå. Noen nye inn...??? Forhåpentligvis kan penger nå gå til spillere og drift og ikke gammel moro. Stå på Gus og Dennis. I mai rykker vi opp etter en morsom sesong i L1 [:)][:p][8D]

Takk til SA og andre som har bidratt med mer eller mindre holdbare rykter til alle døgnets tider [;)] Fortsett med det [:)]

HUSK: Marching on TOGETHER [;)]

SuperLeeds
SuperLeeds

jarle

PÃ... kort sikt var vel dette det beste som kunne skje...

Tross alt ville kaos brutt ut om Bates hadd tapt... Ny manager, nytt staff...

Fokus ville vært et helt annet sted en å vinne fortballkamper...
Vil også tro når Bates kjemper med alt han har at han tross alt mener noe med sitt eierskap...
HADDE NOEN AV DE ANDRE INVESTORENE MENT BUSINESS HADDE DE VEL GITT ET BUD KPMG IKKE KUNNE SAGT NEI TIL???????

Et evt langsiktig salg får komme senere....
NÃ... SKAL VI KJØPE OG SLEGE LITT SPILLERE... FÃ... PÃ... PLASS ET LAG OG VINNE FOTBALLKAMPER
1 treningskamp var vel bedre en noen av pre season kampene ifjor...

WE ARE LEEDS!!!

veteranen

quote:
Originally posted by Tom S

Man forlater ikkje kjerringa sjølv om ein misliker svigerfar...

Ekte kjærlighet dør ikkje utan at den man er glad i sviker enn totalt, kan ikkje sjå at Leeds United har sveke nokon som helst.

Eg vert rysta over utsagner som at ein vil skifte klubb, interessen daler, må kjenne etter kva eg føler o.l.
Kanskje ein då skal kjenne etter om det virkelig har vert ekte kjærlighet...
Men, for de som vil hoppe av kan jo dette vere ein grei "unnskyldning"...
Lykke til - eg er ikkje i tvil!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Prøver du å insinuere at mitt Leeds-engasjement gjennom 39 år har vært en "fake"?
Tror du at det er pga dårlige sportslige resultater at flere av oss  nå går i oss selv og stiller oss spørsmål om hva vi kan/vil støtte?

Jeg respekterer fullt ut at du tenker og føler som du gjør. Samtidig synes jeg at du bør respektere at andre tenker/føler noe annet enn det du selv gjør, selv om du ikke nødvendigvis forstår hvorfor de gjør det.

Sverre

quote:

Er dette tall du kan bekrefte Sverre, eller er det berre dine verste antagelser?

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Nei, jeg sitter nok ikke på regnskapene.  Skattegjelden er jo årsaken til alt vi har vært gjennom, men jeg vet ikke hvor mye vi må betale før alt er gjort opp.  

De andre pengene har Veteranen forklart lenger oppe i tråden, og som vi vet "noko for noko" gjelder vel mer i Leeds United enn noen andre steder.  Totalgjelden kan være meget høy, men jeg vet altså ikke hvor høy den er pr. i dag.  Et tall på omlag £ 20 mill. synes likevel rimelig moderat.

Tom S

Det er skremmande!

quote:
Originally posted by Sverre

quote:

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Nei, jeg sitter nok ikke på regnskapene.  Skattegjelden er jo årsaken til alt vi har vært gjennom, men jeg vet ikke hvor mye vi må betale før alt er gjort opp.  

De andre pengene har Veteranen forklart lenger oppe i tråden, og som vi vet "noko for noko" gjelder vel mer i Leeds United enn noen andre steder.  Totalgjelden kan være meget høy, men jeg vet altså ikke hvor høy den er pr. i dag.  Et tall på omlag £ 20 mill. synes likevel rimelig moderat.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Gunnien

hmm litt nedtur å komme heim å lese dette.. hadde håpa at me blei kvitt Bates/Wise nå... men-men..  
 league 2 må dei vell klare å ungå??

GeirO

quote:
Originally posted by Svend Anders

Geir! Skuffet over at jeg ikke blir sett på som optimist av deg! :-)

Og nå til Sporten.

Dette fra en deltidansatt på TA og hva han har hørt av rykter det siste døgnet:

Healy going - 2 million
Blake going - 500,000 +
Douglas going - Undisclosed
Derry going - Undisclosed

They all have been told that they will be leaving, think we all knew about Healy, but Wise has told the other 3 they wont be incontention next season, as they let him down last year and were more interested in money then the football

Ironically at least 3 of those players didn't defer there wages

Also looks like Danny Rose has gone as he hasn't yet reported for pre season training
-----------------------------

Ta det for hva det er - ubekreftede rykter fra TA. Vi må nok uansett regne med at noen av de høyest lønnede forsvinner. Det er vanskelig å holde et forsvarlig løønsbudsjett i denne divisjonen med spillere som tjener oppmot 120.000-150.000 NOK i uka.

SA

Jeg tar deg glatt med blant oss optimister. Bare hyggelig!

Ikke fullt så hyggelig hvis Blake og Derry går. De hadde jeg lyst å beholde videre!
MOT