Leeds lagt ut for salg!!

Started by MacMurder, July 07, 2007, 03:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leppan

Ble akkurat sagt på bbc leeds radio at football league ikke har godkjent leeds for spill i league one ennå.

Glory years will come again!

asLeeds

[V][xx(][:(][:(!][|)][xx(][V][:(!][:(][|)][xx(][V][:(!][:(][V][:(!][xx(][xx(][xx(][xx(][:(][:(][:(][:(]

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Asbjørn

quote:
Originally posted by Leppan

Ble akkurat sagt på bbc leeds radio at football league ikke har godkjent leeds for spill i league one ennå.

...akkurat dét er vel intet nytt. Det var vel nettopp pga "torsdagsmøtet" deres det var så viktig å få en avklaring i dag.

En må jo anta at denne godkjennelsen fra FA har blitt avklart i forkant av denne offentliggjørelsen...

Gettin' harder and harder to recognize the trap
Too much information about nothin' Too much educated rap

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Feig avgjørelse. Han har i alle fall ikke det høyeste budet.
MOT

h.b

Han hadde det eneste budet som tikket inn på KPMGs personlige kontoer

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Ferre

Alle med vettet i behold skjønner at Bates IKKE er den beste til å lede klubben vår. Faens KPMG, utrolig feigt!

-WE'LL BE BACK-

Stephenjazz

håper fansen i england viser sin misnøye mot han
Det blir aldri umoderne å vinne

Ferre

Jo mer jeg tenker på det, jo mer frustrert blir jeg! Kan ikke se noen lys framtid med Bates ved roret. Har lite penger å investere i nye spillere, vanskelig person å samarbeide med osv.

Blir spesielt skuffet når man leser slike ting (fra waccoe):

According to Franks he was going to invest, 20-25 million in playing staff!

-WE'LL BE BACK-

Sverre

Etter å ha tenkt litt på det som nettopp har skjedd, blir det hele bare enda mere underlig.  Ari Behn's uttrykk blir bare for blekt - det verste er at Queen-låten som Jon R. siterte her om dagen, også blir svak på en dag som dette. Jeg finner egentlig ikke sterke nok ord for skuffelsen!!!  Personlig føler jeg en LANGT sterkere skuffelse i dag enn da nedrykket ble fastslått denne våren.

Jeg kan ganske enkelt ikke forstå hvordan KPMG kunne komme til en slik konklusjon.  Ken Bates har gjennom 2.5 år vist ettertrykkelig at han ikke evner å drive klubben, likevel lar KPMG nettopp ham overta (fortsette), tross uttalelser om at klubben skal drives av de som kan gjøre en best mulig jobb for Leeds United. Forstå det den som kan.
Rett og slett en eneste stor selvmotsigelse fra KPMG!!!  Føler bare enda mere at avgjørelsen er tatt av frykt for problemene Bates ville skapt for klubben/KPMG dersom nettopp han hade tapt.

Hva som skjer videre på Elland Road med denne mannen ved roret gir meg også frysninger.  Flere supportere der borte har avvenntet denne avgjørelsen de siste ukene, og disse vil neppe kjøpe sesong-billetter når vi fikk det utfallet vi fikk.  Jeg frykter at de påståtte 8.600 sesongbillettene det snakkes om er det som blir solgt i sommer, men man vet jo selvsagt aldri...

Personlig finner jeg heller ingen trøst i at Ken Bates vil selge i fremtiden en gang.  Hva så? Tror noen at han da vil selge klubben på billig-salg?  Nei, nå er vi belemret med parasitten i uoverskuelig fremtid, med de negative følger det får for Leeds United.

Uansett, Ken Bates har en mildt sagt krevende PR-jobb foran seg, dersom han lykkes med å få Leeds United med i Football League til 11. august.  
Jeg tror jeg kobler ut Leeds United noen dager nå (hvis jeg klarer det).  

Skuffelsen er bare alt for stor. [}:)][}:)][}:)]

Svend Anders

Jeg vil bare påpeke at vi ikke vet hvordan de andre budene var, og det er ikke utenkelig at budene faktisk ikke var stort bedre (GRUNNEN vil naturlig nok være den korte fristen og lite innsyn).

Gjentar følgende fra innlegget mitt i går kveld, på side 15 i tråden:

--------------
Dessverre har jeg nettopp fått ytterligere info som mer eller mindre bekrefter (i den grad noe kan "bekreftes" via velinformert hold) at Ken Bates vinner budgivningen. De endelige papirene ventes å bli signert i morgen tidlig, om det ikke skjer i natt. Vet ikke sikkert, men budet han har vunnet med skal være 8 penny i pundet med ytterligere 5 mill på deling ved opprykk til PL innen 10 sesonger.

Etter det jeg skjønner skal avtalen med skattemyndighetene som KPMG gjorde på fredag være at de trakk klagen sin på CVA-avstemningen, mot at klubben ble lagt ut for salg en gang til, slik den altså ble. Igjen, dette er bare det jeg blir fortalt - så skal skattemyndighetene ha garantert at de ikke kom til å blande seg mer uansett hvem som vant denne budgivningen, så lenge alle fikk en fair sjanse (så kan en jo bare spekulere i om det finnes juridiske muligheter for å forfølge denne delen, dersom den stemmer).

Hvordan kan Bates vinne? Vel, hans største fordel er å kjenne klubben ut og inne, vite hvor det trengs å poengtere at det må gjøres noe, osv. Med andre ord et sterkt kort hva gjelder delen om å kunne drive videre. En god plan kan være like god som eventuelle lovnader om pengeinnskytninger vil jeg tro. Franks har jo allerede innrømmet at budet hans er senket, og trolig er budet langt dårligere gjennomført (les: kort tidsfrist) enn Bates.

Bates skal ha ny hovedsponsor linet opp (har stått klar siden mai i påvente av at alt dette skal bli avklart) og forhåpentligvis er de amerikanske investorene fortsatt klare til å gå inn med noe midler i løpet av høsten. Det skal også stå en "backer" klar til å kjøpe tilbake Elland Road og Thorp Arch. Hvem den vil havne i henda på vet jeg ikke, men det vil i det minste spare klubben for 20 mill NOK i årlige leieutgifter.

Planen er visstnok å selge seg ut i - eller innen - 2009. Innen det skal vi ha klart å rykke opp minst en gang, og da kan Bates trolig regne med å få igjen de penga han og kompanjongene har tapt til nå, og kanskje litt ekstra.
-------------------------------------

Jeg tror vi får lisens til å spille, bekymrer meg ikke stort for det. Har jo lenge blitt sagt at det er møte i morgen for å ordne dette. Nå er det kort tid siden nyheten ble offisiell, men jeg tror vi kan få se at klubben kan gå fremover, noen investeringer og positive nyheter kan også komme når ting får roet seg. Ikke at det sikkert ville skjedd med andre, da, men vi må bare stålsette oss for å følge Leeds United også under videre ledelse av Ken Bates.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Sverre

Colin Burgeon;

This is a dark chapter for the club. This will not take the club forward. Bad News.

Sterk kost fra lokal-politikeren.

-------

Simon Franks beklager samtidig at han ikke fikk ta over klubben.  Franks roser også klubbens supportere, og sier han er lei seg for at han ikke får lede Leeds United fremover mot bedre tider.

h.b

Jeg tror ikke Bates greier å snu dette. Han har som mange sier vist de siste årene at dette greier han ikke å snu,Ingen penger til drift av klubben = ingen penger til forsterkninger. Innen kort tid så starter serien og vi kommer til å slite med resultatene. Videre så får han ikke disse sponsorene han har snakket om. Kommer sikkert til å skylde på dette bråket. Om 1 år rykker Leeds ned til League 2 og den eneste gjelda han da presenterer er en fiktiv gjeld til sine bakmenn

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

mari

Vanskelig å forstå realitetene her; Redbus hevder på Sky Sports at de hadde tilsammen 41 millioner pund tilgjengelig hvorav over 20 millioner pund var tenkt brukt til spillerkjøp de neste 2 år....

Kan ikke skjønne annet enn at Astor og de andre Bates vennlige kreditorene har vært tyngden på kjøttvekta - snarere enn klubbens fremtidige ve og vell.

abbe

Jeg konstaterer at klubben min er ødelagt i uoverskuelig framtid. Jeg klarer ikke å begeistres av en klubb ledet av en åpenbart kriminell finansakrobat som daglig beviser sin inkomepetanse. Ikke kom trekkendende med at jeg nå gjør Bates større en klubben og bla bla bla. Mitt Leeds er ødelagt. Pokker ta den djevelen! Jeg tror vi kan avskrive de neste årene, i beste fall blir vi et middelmådig L1 lag. Og hvis det er slik som alle messer om her om at Bates er borte om 6 mnd....hvis det er intensjonen hans hvorfor ventet han til vi var et L1 lag i oppløsning? I min bok er det lettere å selge en strøken villa enn en morken rønne. Nye år med leiespillere med gåstol og alzheimers...nye salg av alle over 12 som faktisk klarer å sparke en ball.
11-07-2007: Dagen da Leeds United døde. RIP!

h.b

Slik jeg ser det, så er historien med Leeds United borte. Dannet 1919. Slettet fra kartet 11.07.2007.
Den nye klubben har en ledelse jeg aldri vil godta

HåvardK

Jeg er så ufattelig skuffet og forbanna. Hadde aldri trodd at jeg noensinne skulle svikte Leeds, men såfremt ikke et plutselig dødsfall inntrer er det fare for det akkurat nå. Blir fysisk dårlig av å tenke på dette.

h.b

For første gang i mitt liv vurderer jeg å skifte klubb. Har vanskeligheter med å holde med en klubb som er til de grader gjennomsyret av korupsjon og kriminalitet

abbe

HåvardK: Er det Harry Kure du har bilde av?

marve

Kom igjen nå folkens dere kan vell ikke svikte leeds nå .Hvem vet kansje allerede neste år så har vi en ny spennende eier med mye penger og ambisjoner med leeds vår kjære ,kjære klubb

Leppan

Kan vi begynne å selge/kjøpe spillere nå eller må vi vente på tillatelse fra football league akkurat som vi venter på tillatelse til å få spille i serien?

Boxman

Dette må vel være det mest patetiske jeg har lest noen gang! Ytterligere kommentar skulle være unødvendig vil jeg tro!?!
Forresten, jeg legger til at du for all del bare må begynne å holde med Scum. De har flere sånne som deg!

quote:
Originally posted by h.b

For første gang i mitt liv vurderer jeg å skifte klubb. Har vanskeligheter med å holde med en klubb som er til de grader gjennomsyret av korupsjon og kriminalitet

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

abbe

quote:
Originally posted by Leppan

Kan vi begynne å selge/kjøpe spillere nå eller må vi vente på tillatelse fra football league akkurat som vi venter på tillatelse til å få spille i serien?

Kjøpe og selge....hm...du mener vel leie noen fra Tettley Old Boys  league? I bestefall....

Det er neste som jeg håper at FA ikke godkjenner dette vrøvlet.

marve

quote:
Originally posted by Sverre

Etter å ha tenkt litt på det som nettopp har skjedd, blir det hele bare enda mere underlig.  Ari Behn's uttrykk blir bare for blekt - det verste er at Queen-låten som Jon R. siterte her om dagen, også blir svak på en dag som dette. Jeg finner egentlig ikke sterke nok ord for skuffelsen!!!  Personlig føler jeg en LANGT sterkere skuffelse i dag enn da nedrykket ble fastslått denne våren.

Jeg kan ganske enkelt ikke forstå hvordan KPMG kunne komme til en slik konklusjon.  Ken Bates har gjennom 2.5 år vist ettertrykkelig at han ikke evner å drive klubben, likevel lar KPMG nettopp ham overta (fortsette), tross uttalelser om at klubben skal drives av de som kan gjøre en best mulig jobb for Leeds United. Forstå det den som kan.
Rett og slett en eneste stor selvmotsigelse fra KPMG!!!  Føler bare enda mere at avgjørelsen er tatt av frykt for problemene Bates ville skapt for klubben/KPMG dersom nettopp han hade tapt.

Hva som skjer videre på Elland Road med denne mannen ved roret gir meg også frysninger.  Flere supportere der borte har avvenntet denne avgjørelsen de siste ukene, og disse vil neppe kjøpe sesong-billetter når vi fikk det utfallet vi fikk.  Jeg frykter at de påståtte 8.600 sesongbillettene det snakkes om er det som blir solgt i sommer, men man vet jo selvsagt aldri...

Personlig finner jeg heller ingen trøst i at Ken Bates vil selge i fremtiden en gang.  Hva så? Tror noen at han da vil selge klubben på billig-salg?  Nei, nå er vi belemret med parasitten i uoverskuelig fremtid, med de negative følger det får for Leeds United.

Uansett, Ken Bates har en mildt sagt krevende PR-jobb foran seg, dersom han lykkes med å få Leeds United med i Football League til 11. august.  
Jeg tror jeg kobler ut Leeds United noen dager nå (hvis jeg klarer det).  

Skuffelsen er bare alt for stor. [}:)][}:)][}:)]

Kommer du aldri til å klare sverre [8D]

RichardSveum

Ingen ekte fans svikter laget sitt.....uansett. Leeds-supporter er man for alltid. Men trist, JA

h.b

Jeg holdt med en klubb som ble dannet i 1919.
den 11.07.2007 døde denne klubben. Den nye klubben kjenner jeg ikke

Sverre

Har ikke klart å koble ut ennå...

Bare for å gjøre en ting klart. Jeg svikter ikke Leeds United.

Ikke nå. Ikke noen gang. Aldri. Ken Bates skal aldri skvise meg som Leeds-supporter, selv om visittene til Elland Road nok vil blir færre med ham ved roret.  Kanskje blir det noen flere bortekamper...?

Svend Anders

Har full forståelse for en stor skuffelse blant flere, ikke minst etter ryktene om store budgivere. Enn så lenge vet vi ikke hva de reelle utfordrerne la på bordet. Det er også et poeng at Btes sitt tilbud var UNCONDITIONAL, og om de andre budene hadde vanskelige, usikre betingelser ved seg, hjelper det ikke alltid at de totalt sett var høyere.

Jeg skal frastå fra å komme med anklager om korrupsjon og kriminalitet når jeg ikke kjenner til forholdene. Jeg klarer ikke ta sorgene på forskudd, og har problemer med å se bl.a. HB sin antakelse om at Bates mister en sponsor han selv har skaffet og som har avventet situasjonen til ting er løst. Men, om dere velger å se negativt på det får dere jo bare ta alle slike avtaler som en bonus når de kommer.

Løft hue', folkens! Vi er fortsatt Leeds. Gjeldfri klubb og greier.

PS! Hør på BBC ca 18.50 - da kommer det innslag fra Norge!

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Legg merke til denne setningen
I think we proved proof of funds of £10million against his £350,000 yet we still lost
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=476398&CPID=11&clid=2&lid=2&title=Franks+admits+Leeds+defeat
Hvis ikke dette er noe som det lyser bestikkelser langt på vei så skjønner ikke jeg noe

marve

quote:
Originally posted by Sverre

Har ikke klart å koble ut ennå...

Bare for å gjøre en ting klart. Jeg svikter ikke Leeds United.

Ikke nå. Ikke noen gang. Aldri. Ken Bates skal aldri skvise meg som Leeds-supporter, selv om visittene til Elland Road nok vil blir færre med ham ved roret.  Kanskje blir det noen flere bortekamper...?

[:)][:)][:)]viste vell det .[:)]

Robert H.

Da skjønner du ikke noe. Sannsynligheten for at et av verdens største og mest velrenommerte revisorselskaper skal la seg bestikke av Ken Bates er lik null.

Det er en vesentlig forskjell på å utøve innflytelse og drive med bestikkelser. Selvfølgelig har Bates hatt innflytelse på KPMG ettersom han vitterlig har vært en av klubbens største kreditorer!

quote:
Originally posted by h.b

Legg merke til denne setningen
I think we proved proof of funds of £10million against his £350,000 yet we still lost
http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=476398&CPID=11&clid=2&lid=2&title=Franks+admits+Leeds+defeat
Hvis ikke dette er noe som det lyser bestikkelser langt på vei så skjønner ikke jeg noe