Main Menu

Game over?

Started by agehvitstein, July 20, 2007, 05:45:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

agehvitstein

Jeg har prøvd så godt jeg har kunnet å være positiv i forhold til alt rotet som har vært rundt klubben den siste tiden, men nå har til og med jeg mistet troen. The golden share uteblir på ubestemt tid (om den i det hele tatt noen gang kommer), FA investigation om season ticket sales, spillere som ikke har fått lønn på seks uker!! Som en skrev i en annen tråd, kommer vi hjem fra Tyskland uten spillere?

Slik det ser ut nå så er det "gamle" Leeds U som kommer til å starte sesongen, noe Bates har sagt er uaktuelt. Hva er alternativet? Tør egentlig ikke tenke på det en gang. Dersom vi skulle stille lag neste sesong så er vi garantert sjanseløse. Hvem vil spille for et lag som ikke betaler lønninger?

Beklager at denne negative tråden kom nå midt i Veteranens etterlysning av positive ting rundt klubben, men i etter dagens hendelser klarer til og med ikke jeg å se noe håp lenger.

Oggy

Selv har jeg valgt å gå i en slags "dvale",
til jeg vet om vi i det hele tatt kommer til
å stille lag kommende sesong [^]
Oggy

Leeeeeeeeeeeeds

Kjære dere.
Vi kommer til å stille lag. Vi kommer tilbake. VI ER MIGHTY LEEDS. Selv om vi er nede i en bølgedal akkurat nå , reiser vi oss igjen. Hvorfor? Fordi at jeg velger å tro det! Fordi uten håp er jeg fortapt!!!!!!!!

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

sindre12

we`ll be back!

Røkke investerer med 5 milliarder i l klubbn bare vent å se...
Beckford 4 England!

Eriksen55

Borte en halv dag og får sjokk når jeg kommer tilbake, nervøs om dagen...første jeg sjekker er her inne og siste nytt fra Leeds..hva har skjedd nå? Game over, etterforskning og noe med at bates kjøpet ble avslått??? Trenger litt hjelp nå!! hva har skjedd?

Håper jeg våkner opp til at Svend Anders eller andre har forklart litt om situasjonen.

legger meg og drømmer om at jeg er milliardær og investor i leeds...bedre enn å telle sauer og gud bedre å gode Leeds er blitt :)

Stephenjazz

får håpe leeds har et ekstra liv da[:D]
Det blir aldri umoderne å vinne

Gunnien

hmm trur eg støtter den dvaletilstanden...

h.b

Er redd at for hver dag Leeds ikke kommer til en avtale med Fa er en dag nærmere startnekt i L 1. Dette med spillere som ikke har fått betalt lønna si for Juni føyer seg bare til den tilstanden som er at Bates ikke har penger. Hvor F... er pengene fra sesongbilettene blitt av. Nei Bates. Hvis du mener alvor med Leeds, så betaler du lønna ut i dag eller peller deg vekk fra Elland Road. Jeg vil aller helst ikke si hva var det jeg sa, men nå er jeg skikkelig deprimert over tilstanden i Leeds United.Nei Bates,vis FA at du geier å betale disse lønningene , så er det en liten sjanse for at Leeds kan starte sesongen. Betaler du ikke lønningene så er det startnekt. så enkelt tror jeg det er

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Dennis

At KMPG mener at Ken Bates og hans regime var til det beste for Leeds United er og blir for meg et mysterium. Mannen har ikke engang klart å lønne sine ansatte! HALLO! Hvor er det det butter for administratorene? Hva er det som fikk dem til å tenke 'ja, men second time around går alt sikkert mye bedre!'

Som Svend Anders påpeker til stadighet er korrupsjon en kraftig anklagelse, spesielt uten bevis, men noe sier meg at Ken Bates hadde KMPG i lomma hele tida. Noe stemmer ikke. Noe STINKER i dette oppkjøpet! Skal vi bare sitte og se på at Ken Bates får kloa tilbake i og skakkjører klubben vår enda mer (om mulig) med et blank, naivt utrykk i øya?

- Dennis
Marching on together!

h.b

Skal ikke ta dette om kjøpt og betalt en gang til, men det er noe som absolutt ikke stemmer her.Bates greier ikke å gjøre opp for seg på nåværende tidspunkt. Er faktisk skremt på spillere som utaler at de vil til denne skakk kjørte klubben.Da kan ikke disse spillerne være ettertraktet av andre klubber. Jeg hadde ihvertfall ikke spilt for en klubb som ikke ga meg lønn. Dette uansett om klubben heter Real Madreid,Leeds,Milan eller Barcelona

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

4ever arcticwhite

Pengene for sesongbillettene (og Healy og Blake) er vel sannsynligvis brukt til å betale kreditorene..... Men på den annen side, hvorfor skal Bates lønne spillere som han formelt sett ikke eier? Så lenge Ligaen ikke har godkjent kjøpet, anser de administrasjonen v/KPMG som formelle eiere av klubb og spillere. KPMG på sin side anser seg som ferdig med saken etter at de solgte klubben (for andre gang) til Bates.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
The future's so White I've got to wear shades 8)

h.b

Blir ikke disse lønningene betalt så får ikke Leeds strte sesongen. Det å betale omg er litt goodwill for å få tilbake the Golden Share

Dennis

quote:
Originally posted by h.b

Skal ikke ta dette om kjøpt og betalt en gang til, men det er noe som absolutt ikke stemmer her.Bates greier ikke å gjøre opp for seg på nåværende tidspunkt. Er faktisk skremt på spillere som utaler at de vil til denne skakk kjørte klubben.Da kan ikke disse spillerne være ettertraktet av andre klubber. Jeg hadde ihvertfall ikke spilt for en klubb som ikke ga meg lønn. Dette uansett om klubben heter Real Madreid,Leeds,Milan eller Barcelona

Ja, det hørtes ut som en luguber fotballklubb! [:p]

- Dennis
Marching on together!

Dennis

quote:
Originally posted by 4ever

Pengene for sesongbillettene (og Healy og Blake) er vel sannsynligvis brukt til å betale kreditorene..... Men på den annen side, hvorfor skal Bates lønne spillere som han formelt sett ikke eier? Så lenge Ligaen ikke har godkjent kjøpet, anser de administrasjonen v/KPMG som formelle eiere av klubb og spillere. KPMG på sin side anser seg som ferdig med saken etter at de solgte klubben (for andre gang) til Bates.

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]

Dette er vel også et bevis på at det var feil 'firma' som foretok seg denne administrasjonen. Og, til tross for at dette ikke var sikkert uttad, virker det som om Ken Bates hele tiden var den "nye" eieren av Leeds United.
Hele greia er jo helt på trynet. Først klarer han ikke styre klubben unna avgrunnen og setter den under administrasjon, for så å kjøpe den opp under et annet navn, under samme premisser. Hvordan i all verden kan KMPG mene dette er til det beste for klubben? BEVISET var jo at Bates ikke klarte å styre klubben før administrasjonen ble et faktum. Hvorfor i all verden skulle han bli så mye mer ressurssterk etterpå? Når man leser hva Redbus aktet å spytte inn i klubben - dersom dette stemmer - kan man jo begynne å lure.
Altså, det kan godt hende at Bates kan vri og vende på dette slik at han faktisk ikke gjør noe galt med hensyn til loven, men etisk riktig er det på ingen måte. Han har helt klart funnet et smutthul som FL nok vil mure igjen med sement etter at denne fantastiske farsen er over - om den da noen gang slutter!

- Dennis
Marching on together!

h.b

vel talt keiseren

oak-tjome

quote:
Originally posted by h.b

vel talt keiseren

men hvor er han da? Bates altså! Det skjer jo ingenting!!!!! Fortsetter det på denne måten er det over og ut!

OPM

Hele salget er og forblir en farse regissert av KPMG som dumme stuter (i beste fall), og redskaper for en Bates som er mer kynisk enn selv de mafien hadde vaert. Det er soleklart at Bates har penger til aa betale loenn, men han presser naa FL for aa faa tilbake the golden share. - La oss haape han mislykkes og at FL presser KPMG, eller helst hiver KPMG ut og faar inn en profesjonell og uavhengig "konkursforvalter" som kan finne en anstendig eier for laget vaart. Saan som det er naa mister vi ikke bare fansen, men ogsaa spillerne, og nye faar vi i hvert fall ikke saa lenge vi ikke faar loest denne haaploese floken.

OP

Asbjørn

Det røyner på for noen & enhver for tiden... [:)]

Akkurat dette siste ser jeg (foreløpig) mest på som at "gode krefter" prøver å presse Bates-klanen der det presses kan. Er der en mulighet, så brukes den.

Fine with me, så lenge det lykkes å få klubben over i en skikkelig eier. (hva nå jeg mener med det...)

Det dumme er at denne "stillstanden" er dumt for spiller-moralen, det er dumt for sesongforberedelsene, og det gir oss nok derfor mange seriøse "minuspoeng" (jamfør spillerkjøp/sesongforb.) når League One starter om ikke mange ukene.

For jeg tror nok fortsatt vi stiller på startstrek.

Yes, the sign on the cross ...is just a sign on the cross
Well, there's some on every chisel
And there is some in the championship too
Oh, when your, when your days are numbered And your nights are long
You might think you're weak But I mean to say you're strong
Yes you are, if that sign on the cross, if it begins to worry you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

quote:
Originally posted by 4ever

Pengene for sesongbillettene (og Healy og Blake) er vel sannsynligvis brukt til å betale kreditorene..... Men på den annen side, hvorfor skal Bates lønne spillere som han formelt sett ikke eier? - The future's so white, I've got to wear shades [8D]

Kanskje for at klubben skal fortsette å eksistere, f eks?

h.b

Uansett utfallet av denne tvisten, så ser jeg det som et meget dårlig sjakktrekk av Bates i å ikke betale disse lønningene. Hvis FA og L1 har et anstrengt forhold til Leeds United og Bates, så er dette absolutt på bånn nå. Jeg vil se det som en meget stor sansynlighet at overnevnte forbund ser på muligheten med å nekte Leeds United start i årets sesong. Nei Bates. Dette er ikke Leeds som klubb tjent med. Betal disse lønningene og gå heller til rettsak mot KPMG for å få tilbake disse pengene. Ellers risikerer du om 3 uker å være styreformann i en klubb uten ligastatus

Dennis

At ikke Ken Bates og KMPG er enige om hvem som skulle betale lønningene etter administrasjonen er simpelthen utrolig. Ja, KMPG er administratorer og skal dermed betale den daglige drift i klubben under administrasjonstiden, inkludert lønning til spillere. På den andre siden har Ken Bates i praksis klubben i sine hender, i og med at budet hans ble godtatt. Akkurat hvilke av disse to parter som står til ansvar for den daglige drift i dag er jeg ikke bombesikker på, men det er da vel Ken Bates, ettersom han igjen er eier? Mannen har fått gjort det akkurat som han vil, han eier igjen klubben, men likevel nekter han at det er han som står til ansvar for drift?

Jeg vet selvsagt ikke hva som står i overtakelseskontrakten, men at begge parter har gått fra bordet og tenkt 'lønningene betaler han\de' det nekter jeg å tro. Dette er bare nok et bevis på at disse to parter ikke burde fått lov til å nærme seg Leeds United.

Dette viser også Ken Bates i et nøtteskall. Mannen får etter tidenes rareste overtakelse klubben servert tilbake på et brett, pyntet med gjeldskutt og allikevel klarer han IKKE å samarbeide med KMPG engang! Og ikke etter de rett og slett gav han klubben tilbake. Det er rett og slett ikke til å tro!

- Dennis
Marching on together!

h.b

er ikke rart at spillere vil vekk fra denne klubben

Boxman

Så i det ene øyeblikket er FA/FL misfornøyd med at Bates ikke betaler lønn til spillerene, mens de i det neste selv går til det skritt å nekte Leeds United start i League 1, og dermed gjør spillerne arbeidsledige!?!
Det er et engelsk uttrykk som heter "to cut off your nose to spite your face", og det må vel være passende her, hvis FA/FL skulle tenke som deg.

quote:
Originally posted by h.b

Uansett utfallet av denne tvisten, så ser jeg det som et meget dårlig sjakktrekk av Bates i å ikke betale disse lønningene. Hvis FA og L1 har et anstrengt forhold til Leeds United og Bates, så er dette absolutt på bånn nå. Jeg vil se det som en meget stor sansynlighet at overnevnte forbund ser på muligheten med å nekte Leeds United start i årets sesong. Nei Bates. Dette er ikke Leeds som klubb tjent med. Betal disse lønningene og gå heller til rettsak mot KPMG for å få tilbake disse pengene. Ellers risikerer du om 3 uker å være styreformann i en klubb uten ligastatus

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Sleivind

Det som gjør alt dette enda mer frustrerende, er at det er ikke kommet en eneste skikkelig uttalelse fra offisielt hold om hva som egentlig skjer med klubben, og the golden share. Det eneste vi har å forholde oss til er løse rykter fra "sikre" kilder og spekuleringer i avisene. Og da blir det jo selvfølgelig masse forvirring, akkurat som situasjonen er nå!

h.b

Leeds United er som klubb i en meget delikat situasjon.Leeds er meget avhengig av å få tilbake the golden share slik at klubben kan handle spillere igjen. FA vil i fremtiden og har allerede begynt å stoppe slike bakveier Leeds har tatt som å sette en klubb i adm for å komme seg ut av gjeld. Bates er ingen populær mann i hverken FA og blandt kreditorer. Det å gjøre slik Bates nå gjør kan være det siste strået som gjør at FA ikke vil gi Leeds starttillatelse. Og når det gjelder spillerne Leeds allerede har i stallen, så vil de fleste av dem finne seg nye klubber.
Bates har ingen penger til driften og med ham ved roret er det bare et tidsspm før klubben går konkurs

Dennis

quote:
Originally posted by Boxman

Så i det ene øyeblikket er FA/FL misfornøyd med at Bates ikke betaler lønn til spillerene, mens de i det neste selv går til det skritt å nekte Leeds United start i League 1, og dermed gjør spillerne arbeidsledige!?!
Det er et engelsk uttrykk som heter "to cut off your nose to spite your face", og det må vel være passende her, hvis FA/FL skulle tenke som deg.

Proud to be Leeds!

Må si meg enig i ordtaket ditt her. Jeg tror nok Leeds får spille når sesongen sparkes i gang og det tror jeg også Ken Bates vet\regner med. Han lar seg nok ikke skremme av trusselen fra FA\FL av samme grunn som du sier; FL\FA ønsker spillernes beste og kan derfor ikke gjøre dem arbeidsledige fordi de ikke får lønn. Det blir å kutte av armen når man skal klippe neglen.
Ken Bates er rett og slett en gammel rev som kjører knallhardt på argumentene sine, enten om han har rett eller som i dette tilfellet, galt.

- Dennis
Marching on together!

h.b

Men kan det være at FA bruker Leeds som rambukk for å hindre lignende situasjoner.
Hvis det som står her er fakta så er Leeds i deep shit.
http://www.celticquicknews.co.uk/2007/07/leeds-difficulty-leaves-open-space-in.shtml.
Her står det klart at enhver klubb som har vært i adm skal betale spillere og kreditorer til fulle før de får tilbake league status igjen.
Jeg er virkelig skremt over dagens situasjon. Denne må løses fort

Boxman

Kan du slutte å lyve? Begynner å bli drittlei av det nå!

Hvorfor skulle FA/FL være irritert over at spillerne ikke får lønn, hvis de samtidig er villige til å gjøre dem arbeidsledige? En må være mindre intelligent hvis en ikke ser den logiske bristen her.

Ja, Leeds United er avhengig av aksjen, og er klubben kan i praksis oppløses, om de ikke får den. Men poenget her er at så fort de får den, kan Bates(les Leeds United) umiddelbart begynne å bruke av både sesongbillett-pengene, og pengene fra salg av Nichols, Healy, Blake etc. Mao mer enn nok til å betale både skyldig lønn, og lønn for fremtiden.

Første bud her, er å skjønne at FL ikke har noe å tjene på at Leeds United går under. Og de kommer ikke til å gjør det ikke på trass heller, som du antyder at de kan komme til å gjøre.

Situasjonen nå virker fastlåst, men det er faktisk positivt at det er "stille" i begge leire. Bates er ikke kjent for å holde munnen lukket når noe går mot ham, så det er nok en grunn til at han er veldig stille og rolig nå.

Til slutt vil jeg be deg i det minste prøve å holde deg til fakta, når du først skal uttale deg. Du må være så negativ du bare vil, men ikke argumenter med løgn i det minste!

quote:
Originally posted by h.b

Leeds United er som klubb i en meget delikat situasjon.Leeds er meget avhengig av å få tilbake the golden share slik at klubben kan handle spillere igjen. FA vil i fremtiden og har allerede begynt å stoppe slike bakveier Leeds har tatt som å sette en klubb i adm for å komme seg ut av gjeld. Bates er ingen populær mann i hverken FA og blandt kreditorer. Det å gjøre slik Bates nå gjør kan være det siste strået som gjør at FA ikke vil gi Leeds starttillatelse. Og når det gjelder spillerne Leeds allerede har i stallen, så vil de fleste av dem finne seg nye klubber.
Bates har ingen penger til driften og med ham ved roret er det bare et tidsspm før klubben går konkurs

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

h.b

De er irriterte over at Leeds ikke følger spillereglene. Om spillere ikke får lønn spiller mindre rolle i denne situasjonen. Det er reglene som skal følges. Og jeg lyver ikke. Du ser bare det du vil se. Nemlig det at du håper at inget galt har skjedd. Våkn opp Boxy
quote:

Hvorfor skulle FA/FL være irritert over at spillerne ikke får lønn, hvis de samtidig er villige til å gjøre dem arbeidsledige? En må være mindre intelligent hvis en ikke ser den logiske bristen her.

Ja, Leeds United er avhengig av aksjen, og er klubben kan i praksis oppløses, om de ikke får den. Men poenget her er at så fort de får den, kan Bates(les Leeds United) umiddelbart begynne å bruke av både sesongbillett-pengene, og pengene fra salg av Nichols, Healy, Blake etc. Mao mer enn nok til å betale både skyldig lønn, og lønn for fremtiden.

Første bud her, er å skjønne at FL ikke har noe å tjene på at Leeds United går under. Og de kommer ikke til å gjør det ikke på trass heller, som du antyder at de kan komme til å gjøre.

Situasjonen nå virker fastlåst, men det er faktisk positivt at det er "stille" i begge leire. Bates er ikke kjent for å holde munnen lukket når noe går mot ham, så det er nok en grunn til at han er veldig stille og rolig nå.

Til slutt vil jeg be deg i det minste prøve å holde deg til fakta, når du først skal uttale deg. Du må være så negativ du bare vil, men ikke argumenter med løgn i det minste!

quote:
Originally posted by h.b

Proud to be Leeds!

Boxman

Du påstod at Bates ikke har penger å betale spillerne lønn med. Kan du dokumentere den påstanden?

Og kan du samtidg fortelle oss hvor pengene for 10000 solgte sesongkort, og x antall solgte spillere, har blitt av?

Sier du at Bates ikke vil betale? Vel, da kan jeg tildels være enig. Men når du sier han ikkehar penger(ikek kan), så kaller jeg deg en løgner! Og ikke bare på bakgrunn av denne uttalelsen. Du er gjennomgående uredelig i din argumentasjon, og den ene løgnen avløser den andre.

Hvis du vil bli tatt alvorlig, bør du slutte med det. For jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er den eneste som har gjort denne observasjonen...

quote:
Originally posted by h.b

De er irriterte over at Leeds ikke følger spillereglene. Om spillere ikke får lønn spiller mindre rolle i denne situasjonen. Det er reglene som skal følges. Og jeg lyver ikke. Du ser bare det du vil se. Nemlig det at du håper at inget galt har skjedd. Våkn opp Boxy
quote:

quote:
Originally posted by h.b

Proud to be Leeds!

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!