Main Menu

Game over?

Started by agehvitstein, July 20, 2007, 05:45:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Boxy. La oss slutte med denne hakkinga på hverandre. Hvis alle skal legge frem bevis på fakta her inne kan du legge ned denne siden. Grunnen til at Bates måtte sette klubben i administrasjon var fordi han ikke hadde penger til den daglige driften. Er vi enige der. Etter denne administrasjonen så har jeg ikke sett et bevis på hans finansielle muskler. Mulig du er uenig i det. Men frem til at det blir dokumentert at det har kommet inn sponsorer så tolker jeg det slik at han enda ikke har penger. Det er opp til han og motbevise dette.
Inntil en slik bevisførsel på at han har penger er ført, så ser jeg på det som om han ikke har penger.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

raggen

blir så j... frustrert!!!!!! er det ingenting som kan gjøres skikkelig i denne klubben???
Har vært sånn tålig positiv til nå(synes jeg ihvertfall) men nå velger jeg å være negativ fremover så jeg slipper flere skuffelser og kan heller bli positivt overrasket.

MOT

OOOOOHH AHHHHH DERRY IS GONNA GET YA!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Boxman

Du kan da ikke mene at et diskusjonsforum skal være et sted hvor alle kan si hva som helst, uavhengig om det er fakta eller ei?

Skal du spekulere, så ok, legg det frem som en spekulasjon da. Det gjør ikke du. Du legger det frem som om det er en faktisk realitet.

Ja, vi er enig i at klubben ble satt under administrasjon fordi det ikke var penger til den daglige drift. Ellers ville det selvagt ikke blitt noen administrasjon. Det ene henger nøye sammen med det andre.

Men hvorfor var utgiftene høyere enn inntektene? Har klubben de samme utgiftene i dag? Eller i kommende uker og måneder, om de nå får tilbake akjsen fra FL? Vi vet alle at de ikke har det. Vi betaler ikke lenger lønn til gamle spillere, og vi betaler ikke lenger renter på store lån. Ergo går utgiftene ned.

Hva med inntektene? Vel, det vet vi ikke så mye om, men er vi enige om at det faktisk har blitt solgt sesongkort? Er vi enige om at spillere faktisk har blitt solgt for £, og ikke knapper og glansbilder? Javel, så hvor er de pengene da? Hva er din begrunnelse for at de ikke vil bli brukt til å betale lønn og andre utgifter til den daglige drift?

Til slutt merker jeg at du krever bevisførsel fra Bates på at han har penger, for å tro på ham, mens du selv altså kan slenge ut av deg den ene håpløse påstanden etter den andre, og forventer å, ikke bare bli tatt seriøst, men trodd i tillegg. Det blir ærlig talt for dumt!

quote:
Originally posted by h.b

Boxy. La oss slutte med denne hakkinga på hverandre. Hvis alle skal legge frem bevis på fakta her inne kan du legge ned denne siden. Grunnen til at Bates måtte sette klubben i administrasjon var fordi han ikke hadde penger til den daglige driften. Er vi enige der. Etter denne administrasjonen så har jeg ikke sett et bevis på hans finansielle muskler. Mulig du er uenig i det. Men frem til at det blir dokumentert at det har kommet inn sponsorer så tolker jeg det slik at han enda ikke har penger. Det er opp til han og motbevise dette.
Inntil en slik bevisførsel på at han har penger er ført, så ser jeg på det som om han ikke har penger.

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Dennis

Jeg tror vi alle som en kan være enig i at dersom Ken Bates virkelig har midler i ryggen, så er han i alle fall ikke villig til å bruke dem på Leeds United. Det er utopi å tro at et business-foretak ønsker å gå inn i en fotballklubb som er et pengesluk, kontra det å ha sjansen til å tjene penger på den, men man kan ikke gi fansen stadige håp bare for å kjøpe seg et par måneders videre tid. Det er også en stor grunn til at jeg tror Leeds-fansen er mektig lei av Bates, nettopp disse lovnadene han aldri innfrir.

Leeds derimot er en klubb med et uendelig potensiale. Det er en stor by, klubben er nær sagt gjeldsfri (så vidt vi vet) og det er den eneste klubben i byen. (Sope opp talenter)
Vi har derimot en styreformann som skal ha alt gjort på sin måte. Han snakker stadig vekk om at investorene står klare, uten at vi ser sportslig satsning i det hele tatt. Klubben har spart og solgt unna, kun for å være på det laveste nivået noensinne. I tillegg har utenomsportslige opptredener gjort Leeds til latter for resten av fotball-verdenen. I tillegg er han en mann som alltid klarer å legge skylda på andre. Dersom det om noen år dukker opp enorme gjeldskrav ved eventuelle opprykk, kommer han til å bortforklare dette med at han var nødt - med pistolen mot hodet - til å inngå slike avtaler og at Leeds kan takke han for at de ennå eksisterer.
Det siste var altså helt hypotetisk, men poenget er at dersom Franks hadde fått makten, kunne vi vært helt gjeldsfrie og atpåtil hatt store summer til spillere og en skikkelig giv! Mitt siste håp for klubben i mitt hjerte er at denne pågående farsen er Bates' siste håp til å klore til seg sine midler for så å selge videre. Han kunne tapt alt, nå har han i alle fall sjansen til å selge den snart for å få noen kroner.

Om han ikke har vilje eller mulighet til å bruke penger på klubben betyr egentlig ingen verdens ting. Det som betyr noe er at det finnes andre som har, men de fikk ikke lov til å ta over!

- Dennis
Marching on together!

h.b

Boxy.
Alle spekulerer her inne.Bates har selv sagt at han ikke har penger på bok, men at det kommer store sponsorer inn. Jeg har tråla nettet etter disse sponsorene. Har ikke funnet noen enda. Bates sier og det håper jeg stemmer at det finansielle vil være så mye bedre når sesongen er kommet igang. Dette fordi det da er blitt kvitt disse løpende utgiftene som har kommet som en følge av adm. Spillerlønningene er den viktigste av disse løpende utgiftene. Da blir det for dumt å krangle om måten dette blir betalt på. Han er avhengig av den gyldne aksje for å få muligheter til å hente inn spillere. Det er derfor ytterst viktig i å få vist FA at han har handlekraft ved å betale disse lønningene. Da vil han få goodwill i FA og aksjen muligens fortere tilbake.
Uten denne aksjen tilbake så er situasjonen låst og spillersituasjonen håpløs. Derfor er det viktig med disse utbetalinger av lønn til spillere. Når han ikke vil betale disse lønningene så ser jeg det som et bevis på at penger ikke er innen rekkevidde for Leeds

Boxman

Det jeg ikke skjønner, er om dere påstår at Bates(og hans kompanjonger) fikk klubben gratis fra Krasner & co? Det jeg ikke skjønner, er hvordan det kan henge sammen at Astor(beskyldt for å ha forbindelser til Bates), skal ha tilbake sine £12 mill, hvis Bates får tilbake kontrollen, men samtidig blir de beskyldt for ikke å ha brukt penger på klubben.

Hvis du brukte £10 mill på en investering, og fikk bekjente(eller hva vi skal kalle det) til å investere ytterligere £12 mill, ville ikke du hatt noe igjen for de pengene? Mener du seriøst at nå som Bates(forhåpentligvis) har ordnet det slik at økonomien endelig er på rett spor igjen, skal Redbus bare komme inn og få forsyne seg av kaka?

Vi ville alle ha gjort som Bates, hvis vi først hadde brukt så mye tid og penger på en investering, som det nødvendigvis må ha vært gjort. Jeg nekter å tro at du ville gitt fra deg kontrollen, når problemene endelig var borte, og dermed gitt noen andre sjansen til å komme inn og bare spa ut fortjenesten, etter en minimal investering.

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg tror vi alle som en kan være enig i at dersom Ken Bates virkelig har midler i ryggen, så er han i alle fall ikke villig til å bruke dem på Leeds United. Det er utopi å tro at et business-foretak ønsker å gå inn i en fotballklubb som er et pengesluk, kontra det å ha sjansen til å tjene penger på den.
Leeds derimot er en klubb med et uendelig potensiale. Det er en stor by, klubben er nær sagt gjeldsfri (så vidt vi vet) og det er den eneste klubben i byen. (Sope opp talenter)
Vi har derimot en styreformann som skal ha alt gjort på sin måte. Han snakker stadig vekk om at investorene står klare, uten at vi ser sportslig satsning i det hele tatt. Klubben har spart og solgt unna, kun for å være på det laveste nivået noensinne. I tillegg har utenomsportslige opptredener gjort Leeds til latter for resten av fotball-verdenen. I tillegg er han en mann som alltid klarer å legge skylda på andre. Dersom det om noen år dukker opp enorme gjeldskrav ved eventuelle opprykk, kommer han til å bortforklare dette med at han var nødt - med pistolen mot hodet - til å inngå slike avtaler og at Leeds kan takke han for at de ennå eksisterer.
Det siste var altså helt hypotetisk, men poenget er at dersom Franks hadde fått makten, kunne vi vært helt gjeldsfrie og atpåtil hatt store summer til spillere og en skikkelig giv!

- Dennis

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Dennis

quote:
Originally posted by Boxman

Det jeg ikke skjønner, er om dere påstår at Bates(og hans kompanjonger) fikk klubben gratis fra Krasner & co? Det jeg ikke skjønner, er hvordan det kan henge sammen at Astor(beskyldt for å ha forbindelser til Bates), skal ha tilbake sine £12 mill, hvis Bates får tilbake kontrollen, men samtidig blir de beskyldt for ikke å ha brukt penger på klubben.

Hvis du brukte £10 mill på en investering, og fikk bekjente(eller hva vi skal kalle det) til å investere ytterligere £12 mill, ville ikke du hatt noe igjen for de pengene? Mener du seriøst at nå som Bates(forhåpentligvis) har ordnet det slik at økonomien endelig er på rett spor igjen, skal Redbus bare komme inn og få forsyne seg av kaka?

Vi ville alle ha gjort som Bates, hvis vi først hadde brukt så mye tid og penger på en investering, som det nødvendigvis må ha vært gjort. Jeg nekter å tro at du ville gitt fra deg kontrollen, når problemene endelig var borte, og dermed gitt noen andre sjansen til å komme inn og bare spa ut fortjenesten, etter en minimal investering.

Proud to be Leeds!

Ikke har jeg påstått at Bates fikk klubben gratis fra Krasner & Co og ikke har jeg beskyldt Astor hverken for å ha tilknytning til Bates eller sagt at de kommer til å kreve penger av han.

Jeg har derimot sagt at Bates burde gi fra seg klubben, ja, og står selvsagt for det jeg sier. Selvsagt vil Bates ha gode penger for dette. Det forstår jeg fullt ut! Jeg også ville ha prøvd å dekke mine utgifter, samt å prøve å tjene penger på et foretak. Bates har derimot tydeligvis ikke muligheten eller viljen til å drive klubben slik den burde vært drevet. Klubben var og er skakkjørt, det vet alle, nettopp derfor vil  pengene til en som ikke klarer å styre klubben kun gå i sluket.
Hadde han latt klubben gå nå, hadde han tapt alt, så det er ikke rart han ikke gjorde det. Dermed ville jeg solgt meg ut og begrenset tapet i stedet for å tape ytterligere kroner i håp om at en investor ønsket å gi meg fler penger på mine vilkår, noe jeg ikke ser på som veldig sannsynlig. Ok, klubben har kanskje (kanskje, fordi det snakkes her og der om at halvparten må betales tilbake ved opprykk) dekket gjelda, men jeg tror det blir trøblete å få inn såpass store investorer som trengs når det er Bates som styrer skuta. Og det er ikke kun fordi jeg ikke liker han, men at mange andre heller ikke tør stole på han.

Det som sjokkerer meg er ikke at Bates gjør nettopp dette, men at KMPG faktisk lot han gjøre det han gjorde. De hadde bedre tilbud i bakhånd men gav Bates Leeds United tilbake. Det er her jeg mener at Redbus hadde vært et bedre alternativ enn en mann som er avhengig av mye hjelp. Altså, KMPG burde valgt Franks' tilbud, fremfor Bates'. Bates er helt klart en dyktig businessmann, men bare for egen del, ikke klubbens. Han kjørte jo nesten Chelsea i grøfta også, for egen vinning. Selvsagt tar ikke Bates hatten sin frivillig og går, men når han heller kan møte konkurs, ville jeg jo heller solgt for å dekke tapet.

Jeg veit du ikke liker synsing, Boxman, men du får heller se igjennom fingrene på denne tråden. Jeg trenger et sted til å ytre min frustrasjon mot KMPGs avgjørelse. Og i bunn og grunn vil vi jo alle Leeds' beste. [:)]

- Dennis
Marching on together!

Boxman

Har ingenting mot synsing jeg. Bare ikke det blir fremlagt som om det er harde fakta.

Ellers er jeg helt enig i at Leeds United ikke har noen fremtid med Ken Bates "bak rattet". Hans track-reckord i valg av managere, viser vel helt klart at når det kommer til fotball-delen av det, strekker han ikke til.

Men jeg er sikker på at Bates vil selge etterhvert. Og han er nok ikke dummere enn å skjønne at han får bedre betalt for en gjeldsfri PL-klubb, enn en gjeldstynget League 2 klubb. Og det tar han nok konsekvensen av også.

En del av mitt poeng er at det blir naivt å tro at Morris og Redbus, ville vært noe bedre alternativ. Hva vet de om å drive en fotball-klubb. Og selv om de hadde brukt £15-20 mill av egen lomme, på spillere, så kan du være sikker på at de skulle hatt de pengene tilbake. Mr Franks i Redbus, har vel også uttalt at han ikke ville gå inn i dette som i en hobby. Dette var business, og noe de gjorde fordi de ville tjene penger.

Jeg ser bare ikke hvordan vi skal komme videre fra der vi står i dag, uten at Bates får viljen sin. Derfor tror jeg det er i alles interesse, at han får vinne dette slaget. Så får vi se an veien videre etterhvert.

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:
Originally posted by Boxman

Proud to be Leeds!

Ikke har jeg påstått at Bates fikk klubben gratis fra Krasner & Co og ikke har jeg beskyldt Astor hverken for å ha tilknytning til Bates eller sagt at de kommer til å kreve penger av han.

Jeg har derimot sagt at Bates burde gi fra seg klubben, ja, og står selvsagt for det jeg sier. Selvsagt vil Bates ha gode penger for dette. Det forstår jeg fullt ut! Jeg også ville ha prøvd å dekke mine utgifter, samt å prøve å tjene penger på et foretak. Bates har derimot tydeligvis ikke muligheten eller viljen til å drive klubben slik den burde vært drevet. Klubben var og er skakkjørt, det vet alle, nettopp derfor vil  pengene til en som ikke klarer å styre klubben kun gå i sluket.
Hadde han latt klubben gå nå, hadde han tapt alt, så det er ikke rart han ikke gjorde det. Dermed ville jeg solgt meg ut og begrenset tapet i stedet for å tape ytterligere kroner i håp om at en investor ønsket å gi meg fler penger på mine vilkår, noe jeg ikke ser på som veldig sannsynlig. Ok, klubben har kanskje (kanskje, fordi det snakkes her og der om at halvparten må betales tilbake ved opprykk) dekket gjelda, men jeg tror det blir trøblete å få inn såpass store investorer som trengs når det er Bates som styrer skuta. Og det er ikke kun fordi jeg ikke liker han, men at mange andre heller ikke tør stole på han.

Det som sjokkerer meg er ikke at Bates gjør nettopp dette, men at KMPG faktisk lot han gjøre det han gjorde. De hadde bedre tilbud i bakhånd men gav Bates Leeds United tilbake. Det er her jeg mener at Redbus hadde vært et bedre alternativ enn en mann som er avhengig av mye hjelp. Altså, KMPG burde valgt Franks' tilbud, fremfor Bates'. Bates er helt klart en dyktig businessmann, men bare for egen del, ikke klubbens. Han kjørte jo nesten Chelsea i grøfta også, for egen vinning. Selvsagt tar ikke Bates hatten sin frivillig og går, men når han heller kan møte konkurs, ville jeg jo heller solgt for å dekke tapet.

Jeg veit du ikke liker synsing, Boxman, men du får heller se igjennom fingrene på denne tråden. Jeg trenger et sted til å ytre min frustrasjon mot KMPGs avgjørelse. Og i bunn og grunn vil vi jo alle Leeds' beste. [:)]

- Dennis

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

Dennis

Ja, det er jeg enig i, Boxman. Derfor reagerte jeg litt på det du skreiv, ettersom jeg aldri har sagt det du skreiv i den posten jeg kommenterte. Rart var det da at du påstod at jeg har skrevet noe jeg aldri har gjort, når du selv er veldig opptatt av at kildene skal være korrekte. Ei heller har jeg lagt fram det jeg skriver som harde fakta, men påpeker at dette er min mening og at jeg hverken har revisorer til å se over regnskapene eller som flere her, kontakter i England som har bedre oversikt over situasjonen. Håper og tror ikke jeg har prøvd å framstille noe av det jeg har sagt på annet vis, i så fall må hverken du eller andre ta det slik. Alt er av egen oppfatning.

Så får vi heller være uenig, det har jeg ingen problemer med. [:)]

- Dennis
Marching on together!

Adis

quote:
Originally posted by h.b

Boxy. La oss slutte med denne hakkinga på hverandre. Hvis alle skal legge frem bevis på fakta her inne kan du legge ned denne siden. Grunnen til at Bates måtte sette klubben i administrasjon var fordi han ikke hadde penger til den daglige driften.

Etter det jeg vet så måtte han sette klubben under admin fordi IR krevde at skatter skulle betales ASAP, og at han dermed ikke hadde annet valg enn å sette klubben under admin. Det var ikke ren daglig drift slik det haltet og gikk han ikke hadde penger til, men dette ene store kravet som IR slang opp.

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

jarle

HEIA LEEDS...

vi er i et bunnløst fall...
fra verdens høyeste fjell til det dypeste sorte hav...
spørsmålet er hvor nær er bunnen?

Runar

quote:
Originally posted by WeAreLeeds

quote:
Originally posted by h.b

Boxy. La oss slutte med denne hakkinga på hverandre. Hvis alle skal legge frem bevis på fakta her inne kan du legge ned denne siden. Grunnen til at Bates måtte sette klubben i administrasjon var fordi han ikke hadde penger til den daglige driften.

Etter det jeg vet så måtte han sette klubben under admin fordi IR krevde at skatter skulle betales ASAP, og at han dermed ikke hadde annet valg enn å sette klubben under admin. Det var ikke ren daglig drift slik det haltet og gikk han ikke hadde penger til, men dette ene store kravet som IR slang opp.

Var det ikke Astor som krevde pengene sine?

Bates har jo sagt at dersom Leeds hadde holdt seg hadde han satt de under adm til neste sesong, så det er vel grunn til å tro at Bates hadde en finger med i spillet når gjelden skulle kreves inn..

Hartey

Om man köper en klubb och den har stora framgångar typ att Leeds slagit Watford i Cardiff och lyckats i Premier League. Säljer man klubben då så får man bra utdelning på den affären.

Om klubben har svåra motgångar typ Leeds förlorade i Cardiff och åkte sedan ur Championship och gick sedan i likvidation. Kan man då räkna med att göra vinst eller att undvika förluster.Nej då får man ta förlusten.
Svårare än så är det väl inte

Adis

quote:
Originally posted by Runar

quote:
Originally posted by WeAreLeeds

quote:
Originally posted by h.b

Var det ikke Astor som krevde pengene sine?

Bates har jo sagt at dersom Leeds hadde holdt seg hadde han satt de under adm til neste sesong, så det er vel grunn til å tro at Bates hadde en finger med i spillet når gjelden skulle kreves inn..

I det første intervjuet Bates ga etter admin. var et faktum sa han at det var IR som hadde kommet med et krav som var altfor drøyt, med alle pengene de krevde umiddelbart tilbakebetalt.

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Tom S

we are leeds

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Har bare fått vært kjapt innom her i det siste, ikke rukket å svare grundig dessverre. Det hadde derimot veteranen fortjent, med gode forsøk på flere debatter her.

Denne tråden har glidd i flere retninger. Først må jeg si jeg forstår boxman's frustrasjon over noen av påstandene til hb. For all del, jeg verdsetter hb's engasjement, og noen greie punkter får også du frem, håkon. Problemet er at det ødelegger så mye av inntrykket når det dras slutninger av spekulasjoner du selv "fantaserer opp".
Du sier at "alle her inne spekulerer", og det er nok helt rett. Men når de fleste av oss spekulerer, så gjør vi det uten å blande inn både fakta og personlige, bombastiske meninger. Ta en spekulasjon for en spekulasjon, og la saklige, velargumenterte innlegg stå for det DE er - er mitt råd.

Bare for å svare på bl.a. dette med sponsorer som du visstnok leter etter, eller investorer og nye spillere. Det burde ikke være så vanskelig å forstå at ingen ønsker å gjøre endelige avtaler før ting er formellt klart, og de VET at Leeds kan fungere som normalt gjennom sesongen, etc.

Over til dette med ubetalt lønn:
Det virker opplagt at de manglende utbetalingene brukes som pressmiddel av Bates mot FL for å få tilbake 'golden share'. Og det nye eier-selskapet vil selvsagt ikke betale store utgifter for et selskap de risikerer å ikke få eie, eller i det minste høste inntektene av (les: ikke starte sesongen, eller hemmet på andre måter av å ikke ha lisensen).

Enn så lenge mener Football League at det er "GAMLE" Leeds som eventuelt får spille ved sesongstart. Dette selskapet er fortsatt under administrasjon, men har etter det jeg kan se ingen penger til drift. Det er således KPMG sitt ansvar å drive klubben, er det ikke?
På sidelinjen sitter Ken Bates og forteller at "godkjenn salget til mitt nye selskap (og gi oss aksjen), så ordner alt seg" - da får spillerne lønna si, sponsoravtaler kan signeres, fansen kan vite at sesongen begynner, spillere kan signeres, osv osv.

Videre er jeg fortalt (og til hb: dette er informasjon jeg er gitt, ikke noe jeg gjetter på, eller spekulerer uten holdepunkter i) at pengene fra overgangene så langt er satt på bank av KPMG og "fryst" i påvente av at situasjonen avklares. Sesongkortpenga er visstnok på egen konto de også, men under "nye Leeds" sin autoritet.

Avslutningsvis i dette innlegget vil jeg påpeke overfor HB og andre at selv om Bates ikke "hadde" penger (definér selv ordets mening) å bruke i det gamle selskapet, så betyr ikke det at driften kommer til å gå til h...... også med det nye selskapet. Det bør ikke være vanskelig å fortstå at Bates ikke ønsket å bruke penger i et SLUK som det forrige selskapet var. Spesielt ikke når han ante/visste at det ville behøves grep som administrasjon osv i fremtiden.
Som vel flere har påpekt, vil vi ha LANGT lavere kostnader dersom hele denne smørja nå ender slik Bates ønsker. Vi har ingen gamle spillere å betale, og ingen gjeldskrav eller skattekrav å etterkomme. Jeg sier det igjen, Leeds tapte TO MILLIONER KRONER I UKA under mye av Bates ledelse (og det er IKKE Bates ansvarlig for, tvert imot har han gjort alle kutt som er mulige å gjøre for å stoppe tapet).
Når driften nå plutselig kan vise seg å gå i balanse, ja om ikke i PLUSS, vil det være LANGT mer nyttig og ønskelig for både Bates selv og eksterne investorer å skyte inn penger. Da vil pengene gå til positiv UTVIKLING (om de blir brukt ålreit), istedet for utelukkende å demme opp for en dampveivals av betalingskrav.

Jeg oppfordrer til å IKKE blande maktspillet som foregår om lønninger, 'golden share', reservert pengebruk under det forrige eier-selskapet, osv osv, med måten Leeds United kan vise seg å bli drevet når dette er over. Se ting litt i perspektiv. Jeg gjentat at Football League-folk sier det er "NO WAY Leeds won't start the season". Det er INGEN som tjener på at Leeds ikke får spille, og Bates vil ikke tjene penger på denne klubben om den ikke gjør adskillig bedre sportslig og økonomisk rimelig raskt.

vel, dette var et slags svar fra meg på denne tråden. Igjen: det kan jo skrives så hinsides mye om dette at dere får bare unnskylde meg om jeg ikke har svart på ting eller ikke tatt med visse punkter i tråden.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Svend. Jeg er enig i at det kanskje kan bli litt vel mye av det gode enkelte ganger.Men jeg greier ikke å sitte rolig å se på hva denne tullebukken finner på av sprell. Selvsagt hender det at jeg drar det for langt, men min realisme/fantasi tilsier at her er det mye som ikke tåler dagens lys. Når Bates i disse årene han har ledet Leeds ikke har gjort annet enn å leke med oss supportere, så er det ikke rart at det tilter over av engasjemang enkelte ganger. Til og med du som en journalist må legge merke til alle spekulasjonene som kommer frem i dagspressen. Yorkeshire evening post inkludert. Der blir det sterkt  hentydet  at ligastarten er i fare grunnet diverse ting som ikke vil opplyses fra Bates og KPMG til FA/L1. Bates sier at Wise skal få det han trenger av midler til å kjempe i toppen. Det har han jo sagt hele tiden. Men hva skjer. Jo Leeds bare selger og selger. Og det som blir henta inn er rejects fra andre klubber. Er det rart at jeg ikke stoler en dritt på denne gale mannen som vi beklageligvis må leve en stund til med

Svend Anders

quote:
Originally posted by h.b

Svend. Jeg er enig i at det kanskje kan bli litt vel mye av det gode enkelte ganger.Men jeg greier ikke å sitte rolig å se på hva denne tullebukken finner på av sprell. Selvsagt hender det at jeg drar det for langt, men min realisme/fantasi tilsier at her er det mye som ikke tåler dagens lys. Når Bates i disse årene han har ledet Leeds ikke har gjort annet enn å leke med oss supportere, så er det ikke rart at det tilter over av engasjemang enkelte ganger.

Det er forståelig at både du og mange andre opplever dagens situasjon åde frustrerende, vanskelig, prøvende og provoserende. Men skal vi ha debatter må vi likevel kunne bestrebe en viss logisk argumentasjon, og i alle fall unngå unødvendig spekulative eller uriktige påstander.

quote:
Til og med du som en journalist må legge merke til alle spekulasjonene som kommer frem i dagspressen. Yorkeshire evening post inkludert. Der blir det sterkt  hentydet  at ligastarten er i fare grunnet diverse ting som ikke vil opplyses fra Bates og KPMG til FA/L1.

Jeg er selvsagt svært skeptisk til flere momenter, og registrerer selvsagt også spørsmålene som blir stilt. Dette gjelder dog ikke bare ved Bates, men også andre involverte parter her.
Videre bør man også vite at pressen - og den engelske i større grad enn den norske - ofte preseneterer saker med hva "ytterste konsekvens KAN bli". Selvsagt KAN Leeds ende opp med å ikke spille årets sesong. Men med gjentagelse av det faktum at INGEN vil tjene på det, er det HØYST usannsynlig. Videre er det tilsynelatende ikke skjedd noe den siste tiden som har forverret disse sjansene - og her har du kanskje en tendens til å dra frem "nye artikler om gamle nyheter" og krisemaksimere ut i fra det.

quote:
Bates sier at Wise skal få det han trenger av midler til å kjempe i toppen. Det har han jo sagt hele tiden. Men hva skjer. Jo Leeds bare selger og selger. Og det som blir henta inn er rejects fra andre klubber. Er det rart at jeg ikke stoler en dritt på denne gale mannen som vi beklageligvis må leve en stund til med

Jeg vet ikke hvor Bates har sagt at Wise vil "få det han trenger", men han har etter det jeg husker antydet at det vil bli noe cash til å hente inn spillere.
MEN, og dette er et stort MEN: Vi KAN ikke hente inn spillere i øyeblikket. Vi har ikke LOV til å kjøpe spillere. Og videre: Ville du betalt (store) beløp for spillere som du ikke vet om du eier neste dag? Om Toyota var i forhandlinger med Nissan om oppkjøp, ville de begynt å betale lønna til tusenvis av nye ansatte før de absolutt ALT av forhandlinger var ferdig og undertegnet?

quote:
Og det som blir henta inn er rejects fra andre klubber.

Hvem sikter du til her? Mener du bosmann-spillere som Constantine og Wilson som ønsker å komme videre i karrieren? Eller talentfulle keepere fra bedre ligaer som vil ha matchtrening?
Reality-check: Vi spiller i League One og vi kan, enn så lenge ikke kjøpe spillere. Da er det vanskelig å hente inn spillere uten kontrakt som spiller fast på klart bedre lag!

Jeg håper jeg ikke "dreper" engasjementet ditt HB, men jeg prøver å vise deg at det kan lønne seg å i det minste lese igjennom sitt eget innlegg en gang til før det postes (noe jeg selv er alt for dårlig til både her og på jobb, forøvrig).

Cheer up, Håkon - det årnær sæ' te slutt, se! [:)]

SA

Følges på:

h.b

Håper det Svend.Vi prekas

Eriksen55

Svend Anders.. Bør jeg være bekymret eller kan jeg slappe av?? Det er alt jeg lurer på...hvorfor jeg måtte være bekymret eller glad spiller ingen rolle akkurat nå. hjelp :)

Kickthemdown

Svarene til Svend roer ihvertfall meg... Logiske svar i grunn skrevet på en overbevisende måte [:)]

Mvh

Alta-White

Tom S

SA er ein veldig god og, i mine auge, ein ærlig og god budbringer!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

quote:
Originally posted by eriksen55

Svend Anders.. Bør jeg være bekymret eller kan jeg slappe av?? Det er alt jeg lurer på...hvorfor jeg måtte være bekymret eller glad spiller ingen rolle akkurat nå. hjelp :)

Et godt spørsmål jeg ikke kan gi noe sikkert svar på. Jeg er jo selv litt bekymret for en del ting, men prøver å slappe av likevel :-)

Du kan jo tenke: Hva får jeg gjort i denne situasjonen, annet enn å vente å se hva som skjer? Og samtidig huske på at ingen vil tjene på at det ikke går bra. Alle har sine kaotiske perioder (Leeds i overkant mer enn andre), men de fleste roer seg/ordner seg med tiden.

SA

Følges på:

soumoh

Må jo bare le. Når skal Kandol og Beckford score for oss. Vi sliter på topp i år tror jeg.

We'll be back.
We'll be back.

SirOlsen

-SirOlsen-

h.b

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Øysten forkynner. du er her jo

SirOlsen

quote:
Originally posted by h.b

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Øysten forkynner. du er her jo

Ã...jada, jeg er her jeg vettu ;) Må da følge med ;)
-SirOlsen-

Roy

"Jo det ordner seg, det gjør det alltid - ja det løser seg. Det kommer fixa seg til slut..." Er det ikke Timbuktu som synger noe sånt? Er vel sangen for oss Leeds fans for tiden.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

SirOlsen

quote:
Originally posted by Roy

"Jo det ordner seg, det gjør det alltid - ja det løser seg. Det kommer fixa seg til slut..." Er det ikke Timbuktu som synger noe sånt? Er vel sangen for oss Leeds fans for tiden.

Vi får mobilisere den store hærskare på Elland Road til å synge "Ordnar sig" og "MOT" hele sesongen gjennom.. Vært kult om hele Elland Road sang "Det ordnar sig"... kanskje det hadde sendt et signal?.. [xx(]
-SirOlsen-

L.RADEBE

D årne sæ ailtids!