Main Menu

Game over?

Started by agehvitstein, July 20, 2007, 05:45:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wannabe

Vi kan alle være enige om at det hadde vært utrolig deilig med styrke å kunne anse en slik tråd som denne død og maktesløs, irrelevant eller om du vil - historie.

Når tråden likevel er opprettet og når også jeg likevel gir mitt bidrag til å opprettholde den, er det fordi vi ønsker å være forberedt, skulle våre supporterlivs store Armageddon likevel inntreffe. I et slikt tilfelle vil jo de fleste av oss tross alt leve videre, jeg frykter ikke at vi (for så vidt bare her i Norge) i hundrevis og tusenvis kommer til å begå kollektivt selvmord.

Vi vil alle sikkert nok måtte gjennom en sorgreaksjon, men tilværelsen vil nok fortsette, selv med Luscos blott som et historielag. En slik tråd som dette er kort sagt til for å hindre en alt for brå død, ikke for at deltakerne i den skal kunne skryte av å ha forutsett Leeds Uniteds endelikt. Det er ingen (ikke blant de få jeg kjenner i alle fall) som ville ønske å skryte av noe slikt skulle det utenkelige og unevnelige skje, og minst av alle du, HB, det føler jeg meg trygg på.

Skal det først sies noe om sakens realitet, kan vi vel for det første være enige i at saken er noe kompleks, og dermed vanskelig å få oversikt over. Pr. i dag er det likevel grunn til å legge vekt på at ingen, i alle fall ikke i nåsituasjonen, har noe å vinne på at vi gis startnekt. Jeg er blitt beroliget av å lytte til deg, Svend Anders, selv om jeg altså ikke deler din optimisme fullt ut. For malurten her kommer likevel inn dersom de besluttende instanser anser vår "kjære" eier å være for rå, samtidig som man kanskje ønsker å statuere et eksempel.

Bates har gamblet og han har tapt, selv om han var nær ved å vinne med en god, men alt i alt faktisk også litt heldig sesongavslutning i fjor. Han har imidlertid fortsatt muligheten til å vinne med denne nykonstruksjonen sin, og spørsmålet er hvor rått kjør han fortsatt tør å holde. Bakgrunnskunnskapene mangler i stor grad jeg her, men jeg tror ikke på noen måte vi kan ansees å være en "hellig ku" i hele fotballverdenen i den forstand at Bates kan kjøre så rått han bare vil, fordi det jo "årnær sæ" likevel.  

Inntil videre må det være lov å heie på "gamle" Leeds United av 1919!! Jeg skriver dette med alle mulige forbehold, og som man sikkert skjønner, uten den minste kvalitetskontroll. Håper jeg unngår å bli beskyldt for å presentere synsing som fakta, det ser jeg heller ingen større fare for, nå.

For å oppsummere hva jeg, altså uten bakgrunnskunnskaper utenom det jeg har lest på denne tråden her, mener om sjansene, så blir mitt personlige tips at vi med 75% sannsynlighet kommer til å spille i League one om et par ukers tid. Og vet dere hva: For meg ser faktisk situasjonen en del lysere ut etter å ha lest gjennom denne tråden enn det jeg syntes den gjorde før jeg startet.

Jeg håper og tror at jeg får oppleve min 50-årsdag, som det fortsatt er en god del år igjen til, i en situasjon hvor jeg atter har fått se gode gamle Leeds United spille i PL, eller hva nå Englands øverste divisjon måtte hete om noen år.

MOT

h.b

Vil aldri falle meg inn å skryte av  det nei

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Roy

LEEDS DØR ALDRI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stand up and sing for LEEDS UNITED

h.b

Oppklaring fra KPMG om hvorfor Bates fikk klubben tilbake
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news?articleid=3068129
Det hele er ganske merkelig ja.Men er min engels så dårlig at Bates sitt bud faktisk var det største hvis Leeds rykker opp til Premier League innen 10 år. Eller er det noe jeg ikke får med meg her.
Altså så er Bates sitt bud det desidert dårligst nå, men desidert beste for kreditorene den dagen Leeds rykker opp til Premier League,men innen 10 år

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sydhagen

bates sitt bud var best for kreditorene pga at astor sletter gjelden viss bates vant budet...viss noen andre vant ville ikke astor slette gjelden...derfor er bates sitt bud best!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Spm jeg stiller meg er hvorfor Astor sletter gjelden

Budda

quote:
Originally posted by h.b

Spm jeg stiller meg er hvorfor Astor sletter gjelden

Bates har sikkert noen avtaler eller interesser i Astor da
Endre

h.b

Eller så sletter ikke Astor denne gjelda allikevel. Den kommer nok tilbake på eyt senere tidspunkt

veteranen

quote:
Originally posted by h.b

Eller så sletter ikke Astor denne gjelda allikevel. Den kommer nok tilbake på eyt senere tidspunkt

Formelt sletter Astor gjelden til klubben (les: Bates!), men i realiteten har de eierinteresser i klubben. Og de satsers selvsagt på å hente ut mer penger enn de har lagt ut, ved et eventuelt salg, eller ved å hente ut penger via klubbens daglige drift.

Astor eierinteresser i klubben kom frem gjennom regnskapet som ble lagt frem i juni 2006. Seinere ble dette endret, slik at Bates kunne trumfe igjennom denne mye omtalte administrasjonen. Alle vet altså at det finnes et økonomisk samrøre mellom Bates og Astor, men ingen har klart å bevise det.

Men en ting er brennsikkert: Det kommer til å bli veldig dyrt for andre å kjøpe denne klubben når Bates og hans medløpere skal ha tilbake penger de har lagt ut, pluss profitt. Og glem ikke at klubben ikke eier annet enn spillerstallen de har tilrådighet, og den verdien blir jo stadig mindre og mindre. Så i realiteten er det merkevaren Leeds United eventuelle interessenter skal betale for. Og også denne merkevarens verdi blir stadig forringet så lenge Bates & Wise får lov til å besudle den.

Det kommer til å bli mye uro rundt Elland Road sesongen. Og jeg føler meg rimelig sikker på at det etterhvert kommer til å bli mye mer fokus på hva supporterene foretar seg, enn det som skjer ute på gressmatta...

h.b

Bates kommer til å føle presset.
Men skal han ut så må det en steinrik galning til å ta over klubben

baste

Bates merker nok presset ja..

[8D]Were Leeds to miss a season and force a sale to a reputable person, my guess is that they would be back up among the elite faster than you can say CORRUPTION.

http://footballcommentator.blogspot.com/2007/07/leeds-united-enough.html

h.b

coooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooruption

h.b

sorry, men leeds er fremdeles i L1. Ã...h shit. Klubben må jo bli solgt først

Robert H.

Jeg synes denne redegjørelsen fra KPMG var meget klargjørende. Bates hadde det beste budet for klubbens kreditorer og derfor vant han "budkrigen". End of story!

At H.B. fremdeles holder på med sine korrupsjonsanklager mot KPMG, samtidig som han innrømmer at engelsken hans er for dårlig til å forstå artikkelen, får stå for hans regning...

Forstår imidlertid godt veteranens betenkeligheter rundt hva slags avtaler Bates har gjort med Astor. Det er uvanlig at en enkelt kreditor frafaller kravet i en slik sak kun dersom en spesifikk interessent får tilslaget. Dette bekrefter at det er en link mellom Bates og Astor, men det visste vi jo fra før.

h.b

Robert. alt jeg sier kommer til å bli vrengt på. Er forsåvidt greit det.Jeg driver jo slikt selv enkelte ganger beklageligvis.
Når jeg sier at de er kjøpt og betalt av KPMG, så er dette fordi hele denne saken stinker.
KPMG burde faktisk ha bakkekontakt og skjønne at det er en direkte link mellom Bates og Astor. Denne linken skal da i praksis være ulovlig.
Men når KPMG ikke ser at dette stinker såpass at det hele burde vært gjort på en annen måte. Ja da kommer det fort opp slike anklagelser fra meg og andre.
KPMG burde brukt lenger tid på å gi budgiverne innsikt i den finansielle situasjonen før de innhentet disse budene.
Jeg mener fremdeles at Bates har kjørt klubben økonomisk i grøfta, og at kredirorene burde da ta til takke med det høyeste budet. Denne saken burde faktisk kjøres gjennom rettsvesenet for å gi det hele en mere juridisk rettferdighet.
det strider imot all fornuft ogburde gjort at KPMG burde skjønne denne linken bedre. At Astor glemmer over 200 milioner i gjeld klubben har til dem fordi tilfeldigvis Bates er styreformann der burde være nok til denne skepsisen.
Man kan jo spørre seg.
Hvorfor gjør Astor dette. Jo de gjør dette fordi de kan hente ut disse pengene på et senere tidspunkt. Dette er fullstendig ulovlig, men likevel så blir dette gjort.Leeds kommer til å bli et hvitvaskingsforetak for å gi de 3 største kreditorene pengene sin tilbake.
Jeg kan faktisk ikke skjønne at dere mener at dette er helt ok.
Når det gjelder min engelsk og forståelse av denne artikkelen så var dette galgenhumor
Til slutt vil jeg si at Bates aldri kommer til å selge denne klubben før han har sørget for at Astor og de 2 andre som sto bak han har fått pengene sine.Leeds kommer til å selge unna alt som kan selges. Bates kommer til stadighet med bortforklaringer, og kommer til å gjøre dtte videre. Dette fordi han ikke er i Leeds for å gjøre klubben suksessrik sportslig, men for å tappe en klubb for mest mulig verdi. Og dette vil ta lannnnnnnnnnnnng tid. Derfor er jeg redd for at vi kan rykke enda lengre ned.

Sydhagen

tror ikke at bates selger før klubben er lenger opp i ligasystemet og på den måten får inn mer penger for klubben...
dette er jo på en måte en forsikring for oss leeds-fans etter min mening...har tro på at bates vil føre leeds opp en divisjon eller to før han selger...tror dette kommer til å skje i løpet av en 5 års periode.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Robert H.

Først beskyldninger om korrupsjon og nå altså hvitvasking. Vet du hva hvitvasking er h.b.? Her er justisdepartementets definisjon:

"Hvitvasking er handlinger som er egnet til å skjule den ulovlige opprinnelsen til penger eller annet som er - eller stammer fra - utbytte av straffbare handlinger. Resultatet av det som blir ansett som en vellykket hvitvaskingsprosess, er at utbytte i form av f.eks penger, kan bli brukt uten at det vekker mistanke."

Hva blir din neste beskyldning mot Bates eller KPMG? Dette begynner å bli ganske drøyt!

h.b

Du Robert du Robert.
Gi enkle svar  på 2 spm
1)tror du at dette er gjort på en proffesjonell måte fra KPMG og til beste for Leeds som klubb
2)Hvorfor tror du AStor gjorde dette

h.b

Hvis Bates vil ha sportslig suksess så gjør han dette
på feil måte. Da selger man ikke unna alt av sportslig verdi.
Da innvesterer man. Og dette har Bates vist i alle sine dager på Elland Road at han ikke vil. Har ingen tro på at han nå satser.
Da hadde ikke disse salgene i sommer vært gjort før Leeds hadde fått tilbake denne aksjen
quote:
Originally posted by Sydhagen

tror ikke at bates selger før klubben er lenger opp i ligasystemet og på den måten får inn mer penger for klubben...
dette er jo på en måte en forsikring for oss leeds-fans etter min mening...har tro på at bates vil føre leeds opp en divisjon eller to før han selger...tror dette kommer til å skje i løpet av en 5 års periode.

oak-tjome

Samrøre dessverre: KPMG <--> Mark Taylor <----> ASTOR.

Robert H.

Hva har disse spørsmålene med dine påstånder om korrupsjon og hvitvasking og gjøre?

1. Ja jeg tror det er gjort profesjonelt. Om det er til Leeds beste vet jeg ikke, men KPMG's jobb er å få en best mulig løsning for kreditorene ikke nødvendigvis for Leeds som klubb som du kaller det.

2. Fordi det er en forbindelse mellom Astor og Bates. Dette har vi visst lenge! I motsetning til hva du synes å tro er det ikke nødvendigvis noe ulovlig med dette.

quote:
Originally posted by h.b

Du Robert du Robert.
Gi enkle svar  på 2 spm
1)tror du at dette er gjort på en proffesjonell måte fra KPMG og til beste for Leeds som klubb

h.b

Vi kan alle ha våre forskjellige syn på dette.
Mulig de mente at dette kunne dra ut så lenge at
seriestarten var i fare for Leeds. Eller muligens fordi de har gjort en svak
jobb med hele saken og valgte den lettvinteste løsningen.
Uansett så gir hele denne stinkende saken en flau bris over klubben

Sydhagen

quote:
Originally posted by h.b

Du Robert du Robert.
Gi enkle svar  på 2 spm

dette er gjort til det beste for kreditorene! med denne dealen får kreditorene mest penger igjen! basta!

Sydhagen

quote:
Originally posted by h.b

Hvis Bates vil ha sportslig suksess så gjør han dette
på feil måte. Da selger man ikke unna alt av sportslig verdi.
Da innvesterer man. Og dette har Bates vist i alle sine dager på Elland Road at han ikke vil. Har ingen tro på at han nå satser.
Da hadde ikke disse salgene i sommer vært gjort før Leeds hadde fått tilbake denne aksjen
quote:
Originally posted by Sydhagen

spillerne bates har solgt nå i sommer er spillere som vil vekk og spille på et høyere nivå!  face it!

h.b

Det er utrolig lett å bruke den unnskyldnimngen. Det finnes utallige eksempler på små klubber som nekter spillere å forlate klubben grunnet situasjonen om at de vil videre oppover i suystemet og ikke selger av den grunn.
Hva blir Neste. Howson vil vekk fordi han vil spille i en bedre klubb i samme divisjon

Sydhagen

quote:
Originally posted by h.b

Det er utrolig lett å bruke den unnskyldnimngen. Det finnes utallige eksempler på små klubber som nekter spillere å forlate klubben grunnet situasjonen om at de vil videre oppover i suystemet og ikke selger av den grunn.
Hva blir Neste. Howson vil vekk fordi han vil spille i en bedre klubb i samme divisjon

tror du virkelig at en spiller som healy, som har vært koblet til toppklubber i spania, vil spille på 3.nivå i england..?  
og tror du ikke at han hadde vært en misfornøyd spiller med lav moral om leeds hadde tvunget han til å fortsette i klubben..?

OPM

Robert og H.B: Dere kommer nok ikke til aa bli enige om rydigheten i dealen uansett, - saa dere kan like gode avslutte den. I hvert fall saa er det noedvendig a lytte paa den andres argumenter for aa faa en fruktbar diskusjon. Jeg er ikke et oeyeblikk i tvil om at tilbudet fra Bates er det beste, det viser redegjoerelsen fra KPMG. Den tror jeg ikke de kan ha frisert paa... Det som imidlertid er hevet over enhver tvil er at KPMG favoriserte Bates betydelig i prosessen i og med at ingen av de andre interessentene fikk innsyn i boekene. Jeg har aldri vaert borte i prosesser hvor en selger krever bindende bud uten aa gi insyn i boekene i forkant. KPMG visste at gjennom dette, samt den urimelig korte tidsfristen at de andre ville maatte legge inn en betydelig "risikopott" og derved ble budene daarligere. bates derimot, - han kjente til den informasjonen han trente. KPMG oensket at Bates skulle vinne, - det er jeg overbevist om. This deal stinks... Desverre er det lite aa gjoere med det, - naa faar vi bare haape at skuta baerer likevel. Pre-season lover ikke saerlig bra!

OP

Wannabe

Jeg gleder meg nå utrolig til den dagen/timen hvor vi virkelig kan legge akkurat DENNE tråden død og maktesløs. Uansett hvor helsvart ting ellers er.

MOT

h.b

Får fremdeles ikke sove godt grunnet denne overtakelsen og aksjen tilbake
Mitt syn på det hele er følgende.
Bates la inn det dårligste tilbudet rent økonomisk for kreditorene.Det desidert høyeste var nok fra Redbus og Morris.
Bates har hele tiden truet med å gå til rettsak hvis han ikke fikk tilbake klubben. KPMG satt lenge å vurderte hva de skulle gjøre med budene. Det er her det som er muffens og temmelig merkelig kommer inn. Astor som er Bates sin største kreditor sa seg villig til å slette gjelda hvis Bates fikk kontroll over klubben igjen. Dette gjorde da Bates sitt bud til det faktisk beste for kreditorene rent pengemessig hvis Leeds kommer seg opp i eliten innen 10 år.Trusselen fra Bates , samt fraskriving av gjelda fra Astor gjorde sitt til at KPMG tok den letteste veien ut av uføret.
Når det gjelder denne aksjen så regner jeg med at FA/L1 vurderer dette mot denne merkelige fraskrivelsen av gjeld som et ankepunkt mot Bates. De kan komme til å fortsette å ha Leeds teknisk sett i adm fordi dette vil da hindre Leeds i å tappe klubben for store pengeoverføringer til dette offshore companiet som står bak Bates denne gangen, for så å videreføre disse 17,5 mill pundene tiilbake til Astor.
Jeg mener fremdeles at Bates er en sykdom i klubben som må vekk.Mannen kommer til å selge alt som selges kan helt til laget står uten en eneste god spiller å selge unna. Først da vil han selge klubben til andre innteresanter fordi han da ikke ser noen verdi i å eie klubben.
Så det aller verste for klubben nå er det faktum at Bates får tilbake denne aksjen. Hvis han får tilbake denne aksjen, så vil ikke det gjøre sitt til at han handler bedre spillere enn han allerede gjør hvis Leeds er under adm. Han får da friere tøyler til å tappe klubben for penger.
Hvis Leeds er under adm, så vil Leeds kunne få disp til å hente inn spillere slik at stallen fortsatt er på 20 proffesjonelle spillere, Det vil bare forhindre klubben i å verve spillere på høy lønn, men det burde jo inspirere Bates da. Helt i hans tråd om å lønne minst muli

Sydhagen

quote:
Originally posted by h.b

Får fremdeles ikke sove godt grunnet denne overtakelsen og aksjen tilbake
Mitt syn på det hele er følgende.
Bates la inn det dårligste tilbudet rent økonomisk for kreditorene.Det desidert høyeste var nok fra Redbus og Morris.
Bates har hele tiden truet med å gå til rettsak hvis han ikke fikk tilbake klubben. KPMG satt lenge å vurderte hva de skulle gjøre med budene. Det er her det som er muffens og temmelig merkelig kommer inn. Astor som er Bates sin største kreditor sa seg villig til å slette gjelda hvis Bates fikk kontroll over klubben igjen. Dette gjorde da Bates sitt bud til det faktisk beste for kreditorene rent pengemessig hvis Leeds kommer seg opp i eliten innen 10 år.Trusselen fra Bates , samt fraskriving av gjelda fra Astor gjorde sitt til at KPMG tok den letteste veien ut av uføret.
Når det gjelder denne aksjen så regner jeg med at FA/L1 vurderer dette mot denne merkelige fraskrivelsen av gjeld som et ankepunkt mot Bates. De kan komme til å fortsette å ha Leeds teknisk sett i adm fordi dette vil da hindre Leeds i å tappe klubben for store pengeoverføringer til dette offshore companiet som står bak Bates denne gangen, for så å videreføre disse 17,5 mill pundene tiilbake til Astor.
Jeg mener fremdeles at Bates er en sykdom i klubben som må vekk.Mannen kommer til å selge alt som selges kan helt til laget står uten en eneste god spiller å selge unna. Først da vil han selge klubben til andre innteresanter fordi han da ikke ser noen verdi i å eie klubben.
Så det aller verste for klubben nå er det faktum at Bates får tilbake denne aksjen. Hvis han får tilbake denne aksjen, så vil ikke det gjøre sitt til at han handler bedre spillere enn han allerede gjør hvis Leeds er under adm. Han får da friere tøyler til å tappe klubben for penger.
Hvis Leeds er under adm, så vil Leeds kunne få disp til å hente inn spillere slik at stallen fortsatt er på 20 proffesjonelle spillere, Det vil bare forhindre klubben i å verve spillere på høy lønn, men det burde jo inspirere Bates da. Helt i hans tråd om å lønne minst muli

det dårligste budet..?  hvor henter du det fra?
ifølge det som er skrevet siste uken, så var faktisk bates sitt bud det beste pga astor!