Nå får vi endelig aksjen

Started by Leeeeeeeeeeeeds, July 28, 2007, 16:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RuneSve

quote:
Originally posted by ERIK

Jeg har idag betalt for LUTV og jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme.  Støtt klubben vår med 30 pund  og få mange høydepunkter.

Som vi så altfor godt vet så teller penger utrolig mye i fotball

ps. Jeg vil også se på andre ting å kjøpe for å støtte klubben min.

er VIP medlem

Leeds4ever

Vet du (eller noen andre her) om LUTV kommer til å sende kampene til Leeds utover sesongen også, eller blir det bare høydepunkter og intervjuer? Har desverre et stramt budsjett, så jeg må vurdere litt om det faktisk er verdt det for meg. Vet at de sender Wigan-kampen nå, men jeg bare lurer på om de kommer til å sende hele kamper utover sesongen også.

Edit: Glem det, fikk svar på spørsmålet i kamptråden nå. Får allikevel vurdere det. Vanskelig å la den muligheten ligge.

GeirO

Mange fine initiativ her, men er det noen som vet om det er noe poeng i sende alle disse e-postene til FL (havner de i "arkivet" eller er det ut fra "ingenting å tape-filosofien"?

Det jeg synes er litt merkelig er at mange av dere relaterer poengstraffen til italienske straffeutmålinger. Det er vel ingen som sier at England skal følge italienske straffeutmålinger, dette er jo opp til hvert forbund.

Men selvfølgelig håper jeg jo at alt dette pluss klagen hjelper. Er fornøyd med det meste av reduksjoner nå....
MOT

Milou

Eg har tidlegare forsvart Bates mot dei verste kritikkane, men i denne saken har mista all min respekt. Når Astor har ettergitt all gjeld kun viss Bates fortsett som eigar visar dette tydeleg at det er ein forbindelse mellom desse og at Astor aldri skulle hatt stemmerett på kreditormøtet. Eg reknar med at dette er mykje av grunnen bak FL sin poengstraff. Imidlertid er dei etter det eg kan forstå juridisk på tynn is, så eg ser det også som sannsynleg at poengstraffen kan bli redusert.

Ein skal imidlertid ikkje vera særleg smart for å forstå at dette har vore eit skittent spel frå Bates sin side, og det er nok sjansar for at siste ord i denne saken er sagt. Kanskje eg er naiv på dette området, men eg syns det er merkeleg at det ikkje er muleg å finna bevis på eigarstrukturen bak dei ulike selskapa. (Forøvrig er eg einig med GeirO at italienske straffar er irrelevante i denne samanhengen).

SirOlsen

GeirO:  vel, nå er det vel ikke snakk om å "relatere" det til italienske straffeutmålinger. Poenget med dette er en sammenlikning. Og siden det i italia fortsatt er rimelig ferskt og det er en allmennkunnskap som de fleste har fått med seg, så er det veldig eneklt å dra sammanlikningen for å underbygge spørsmålet om Leeds har faktisk noe som er så gravalvorlig at de fortjener hele 15 minuspoeng i straff..

Når det gjelder italienerne så var det jo juks og fanteri, kampfiksing osv (som du sikkert kjenner til).. Liv gikk vel om ikke annet NESTEN tapt da dette kom opp for en dag.. Her var det vel og noe som juridisk sett kan kalles "kriminellt". Ã... få en straff for det er jo bare rett og rimelig..
Poenget er; "Er det Leeds har gjort/ikke gjort så alvorlig at vår straff bør være værre enn noe som var så alvorlig som det som skjedde i italia?.."

Og ja, det er to forskjellige forbund vi snakker om, men det er like forbasket sporten fotball vi snakker om.. :) Og lærkula er vel likedan i italia, som her i Norge og i England ;) Jeg for min del håper i allefall at det Engelske forbundet kan se poenget og i det minste påpeke hva konkret som har skjedd som gjør at vi fortjener en så streng straff. Fair enough, vi fortjener vel sikkert et eller annet.. men ærlig talt.. 15 minuspoeng??.. Og vi som attpåtil fikk -10 poeng fratrekk da vi gikk under administrasjon i slutten av sesongen.. dvs bare et snakk om en til to måneder siden.. Da vil det i praksis si at vi får herlige 25 minuspoeng totalt.. Er det rettferdig?.. Jeg kan i allefall ikke se at vi gjorde noe galt ved å sette klubben i administrasjon mot slutten av forrige sesong i allefall.. Riktignok var slaget alt tapt, men like fullt ble vi fratatt 10 poeng, og vi havnet ett nivå ned..

Jeg vil bare ha en fornuftig forklaring fra forbundet, som kanskje kan enten rettferdiggjøre dette, eller at straffen reduseres/tas vekk.. Men det er nå min mening :)
-SirOlsen-

Svend Anders

quote:
Originally posted by GeirO

Mange fine initiativ her, men er det noen som vet om det er noe poeng i sende alle disse e-postene til FL (havner de i "arkivet" eller er det ut fra "ingenting å tape-filosofien"?

Det jeg synes er litt merkelig er at mange av dere relaterer poengstraffen til italienske straffeutmålinger. Det er vel ingen som sier at England skal følge italienske straffeutmålinger, dette er jo opp til hvert forbund.

Men selvfølgelig håper jeg jo at alt dette pluss klagen hjelper. Er fornøyd med det meste av reduksjoner nå....

Hvor stor effekten av epostene blir er vanskelig å si. Kanskje når det igjennom at det er stor misnøye, kanskje får vi svar på noen av våre spørsmål.

Uansett er det, som du selv er innom, intet å tape på å prøve.

Jeg synes Øysteins svar om sammenligningen med de italienske klubbene oppsummerer ganske godt gså mitt syn. Det er selvsagt ikke noe "forpliktende" for Football League å justere sin straff etter hva de gjorde i Italia, men likefullt er det relevant å sammenligne med - og kanskje er det en effektiv sammenligning? Om vi virkelig ønsker å legge på press for redusert straff synes jeg ikke slike argumenter skal stå uprøvd.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

peacock

"GeirO: vel, nå er det vel ikke snakk om å "relatere" det til italienske straffeutmålinger. Poenget med dette er en sammenlikning. Og siden det i italia fortsatt er rimelig ferskt og det er en allmennkunnskap som de fleste har fått med seg, så er det veldig eneklt å dra sammanlikningen for å underbygge spørsmålet om Leeds har faktisk noe som er så gravalvorlig at de fortjener hele 15 minuspoeng i straff.. "

Er det noe man driter i i England, er det hvordan ting gjøres i Italia, eller andre steder for den sakens skyld.

SirOlsen

Men så driter jeg i at de driter i det og da. Jeg sier min mening i den mailen jeg sender anyway :p
-SirOlsen-

Svend Anders

Ubekreftede meldinger tyder på at anken behandles/besvares neste fredag.

Så får vi spørre oss hvor mye det er lov å håpe når det er våre konkurrenter (en fra hver klubb vi skal kjempe mot?) som skal avgjøre straffen...

SA

Følges på:

Roy

Har sagt det før og sier det igjen. For de andre klubbene er det gull verdt å ha Leeds i L1. Dette gir klingende mynt i kassa, og hadde det vært opp til de så hadde vi sikkert startet med -15 hvert år.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

marve

quote:
Originally posted by Svend Anders

Så får vi spørre oss hvor mye det er lov å håpe når det er våre konkurrenter (en fra hver klubb vi skal kjempe mot?) som skal avgjøre straffen...

SA

Hehehe sier seg vell selv at denne anken taper vi nok ,håper bare ikke konkurentene våre ser sitt snitt til å øke poeng straffen noe de vell kan gjøre .

Roy

quote:
Originally posted by marve

quote:

SA

Hehehe sier seg vell selv at denne anken taper vi nok ,håper bare ikke konkurentene våre ser sitt snitt til å øke poeng straffen noe de vell kan gjøre .

Nei, 15 poeng skal være max av hva som kan gis i straff. Medhold i anken har jeg ikke mye tro på.[:(]
Stand up and sing for LEEDS UNITED

rd1

Saken må vel bli anket til sivil domstol om ikke F.L gir etter. Hele greia er jo en farse fra F.L og kan umulig holde vann, dersom den prøves utenfor fotballens verden.

Før sesongen er over er nok minus 15 poeng borte.

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

rastafari

Da jeg reiste hjem fra ferie sist fredag og lest DailyMail,ble jeg mer engstelig enn noen gang. Der ble klart sagt fra lorden i FL at KB har gitt f.. og kjørt sitt eget løp uten å bry seg om noen ting. Da så jeg for meg No Golden share, konkurs og hele f...skapen. At vi kommer ut med -15p, som sikkert blir redusert, men at vi får tillatelse til å spille og kjøpe spillere, er positivr da alternativet var døden for Leeds United.

La oss nå fokusere på Tranmere kampen, og resten av sesongen, slik  spillere og ledere har gjort utrolig bra i denne perioden.
Og så ber vi til de høye fotballguder at KB selger minuttet etter at salgsanksjonen opphører.
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Svend Anders

Vel, nå setter LUST i gang en brevkampanje. Er dette noe LUSCOS bør henge seg på eller i det minste undersøke videre? I så fall bør det gjøres kjapt. Leeds gir sin forklaring på torsdag. Om det er ønsket kan jeg ta kontakt med LUST...

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sports-headlines?articleid=3087575

SA

Følges på:

h.b

Jeg stiller meg på sidelinjen her. Selvsagt er det synd at Leeds må starte sesongen med minuspoeng, men jeg mener at det bør reageres med straff på måten dette oppkjøpet er blitt gjort. Spesielt når Leeds som den eneste klubben som har vært gjennom denne adm og kommet ut av denne uten dene CVA i orden. Hadde det vært Manu som hadde gjort dette på den måten Leeds har gjort det, så hadde vi alle brølt høyt om staffereaksjon. Så i rettferdighetens navn så stiller jeg meg ikke bak denne brevkampanjen fordi det er Leeds og Leeds er min klubb. Det at jeg er Leeds supporter rettferdiggjør ikke det at Leeds ikke skal straffes

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

torivar

Du støtter altså ikke Leeds United? Mail sendt herfra.

Marching on...

h.b

Nå missforstår du mitt standpunkt. Jeg skjønner godt de som vil sende denne mailen, men jeg mener at Leeds bør straffes for å ikke ha denne CVA i orden. Om det er 2,4,10 eller 15 poengs straff er her uvesentlig. Men jeg støtter absolutt klubben, bare ikke i dette
quote:
Originally posted by torivar

Du støtter altså ikke Leeds United? Mail sendt herfra.

Marching on...

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

torivar

Måtte bare mobbe litt. Jeg er sikker på at du vil juble for enhver reduksjon i straffen. Helt sikker. Og det kommer til å skje.

Hva tenker Blades fansen om dette? Av det som er offentlig er det eneste Leeds har gjort galt det at det ikke er kommet til enighet med kreditorene om prisen på boet i det gamle selskapet, sålenge HMRC påkjærte 75,2 % (som skulle være nok) enighet mellom kreditorene.  Dvs at om Redbus eller andre hadde vunnet frem med det samme og noen påkjærte, så skulle etter dette den samme straffen vært ilagt.

Om Bates har gjort noe ulovlig her så burde de jo straffe ham. F. eks fradømt han retten til å sitte i engelske styrer pluss en massiv personlig bot. Klarer liksom ikke å se hva denne straffen har med fotball å gjøre.

Dette samt at West Ham slapp unna med en klekkelig bot for sitt lovbrudd, istedenfor en skikkelig poengstraff, vil jo skape en merkelig presedens for ettertiden. Ansvarlige styrer som begjærer oppbud/administrasjon når man har kjørt seg fast risikerer å utrydde klubben med potensielt 25 poengs straff fordelt over to sesonger, mens de som begår lovbrudd ved å stjele spillere under kontrakt slipper unna med en bot på størrelse med en middels PL spiss. Sprøtt!!!

Nuvel, jeg håper på reduksjon i straff og at vi har poeng etter fem kamper.

Marching on...

rastafari

Jeg er litt på linje med h.b her. Og torivar, gudskjelov at vi poengstraff og ikke bot!!

West Ham, Chavez og den smørja der viser at fotballen er på ville veier (noe vi har erfart lenge igjennom Ridsdale og KB).
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Svend Anders

quote:

Dear Football League,

As a Leeds United-supporter I am writing to you after the decision  made this Friday, to punish Leeds United with -15 points in the forthcoming season.

First of all, I am pleased that Leeds United have been given back their "golden share" and can now purchase players, as well as being able to start the season.

However, I am both upset and confused to see that my club has been severely punished (-15 points) as they went out of administration under "expectional circumstances". I kindly ask you to come forward and answer the following questions:

1) Why has Leeds United been deducted 15 points, when they already were given a 10 point penalty for going into administration in the 06/07-season?

2) Why is the Club being punished for going out of administration through "expectional circumstances", when it states in Football League rules that this is in fact a possible way out of administration?

3) How does the Football League justify that the penalty is as high as -15 points, when this, for example, is similar, or even higher than what Italian clubs involved in match-fixing and fraud were given. Inclusive the penalty earlier this year, Leeds have had a 25 point deduction in total.

4) Has the Football League taken into concideration that the club has indirectly and directly been punished already, through not being able to sign or purchase players until one week before the season starts?

I urge the Football League to reduce the penalty imposed, preferably remove it completely. The Club and the fans have suffered enough already.

Looking forward to a positive development and hopefully a reasonable reply.

Kind Regards,
MITT NAVN

DER kom svaret fra Football League og en Patricia.

Kun en ren kopi av uttalelsen på nettsiden deres.

Skuffende svar, men denne saksbehandleren må da i det minste merke trykket om flere har sendt...

SA

Følges på:

Øystein E

Football League forventer at Leeds vil anke -15 poeng. -15 poeng er sansynligvis gitt for at
de skal ha noe å gå på når anken fra Leeds ligger i postkassa.
Tipper at de med letthet går ned til -8 poeng, og med litt diskusjon mellom partene tilslutt
havner på -6 poeng.
Da står vi med 0 poeng 18.august etter at vi har vunnet over Tranmere og Southend.

Jon R

quote:
Originally posted by Øystein E

Football League forventer at Leeds vil anke -15 poeng. -15 poeng er sansynligvis gitt for at
de skal ha noe å gå på når anken fra Leeds ligger i postkassa.

Tipper at de med letthet går ned til -8 poeng, og med litt diskusjon mellom partene tilslutt
havner på -6 poeng.
Da står vi med 0 poeng 18.august etter at vi har vunnet over Tranmere og Southend.

Altså ren taktikk. Hvis dette medfører riktighet,synes jeg Leeds av taktiske hensyn bør søke om 20 poengs reduksjon i straffen. Hvis vi er riktig heldige starter vi sesongen med + 5 poeng i sekken, som erstatning for den tort og svie som er påført oss.  Regner med at de andre lagene ikke har noe imot dette, ettersom de har blitt tatt med på råd ift hva som er riktig straff for Yorkshireklubben. [:)]

Jon R.
Jon R.

Wannabe

Fra spøk til litt alvor igjen...

Tror kanskje vi må belage oss på å "ta det" som blir resultatet av behandlingen i FL sine egne organer/klageinstanser. Etter norsk rett ville resultatet av å ta spørsmålet til domstolene vært klart: Dette ville blitt avvist fra de ordinære domstoler og NFF/serieforeningen sin konklusjon ville blitt stående, med mindre det for eksempel skulle ha vært noe alvorlig galt med fullmaktene til de besluttende organer.

Det kunne vært interessant om noen har kommetarer til det helt generelle spørsmålet som går ut på om prinsippet om "idrettens selvdømme" står like sterkt i GB som i Norge.

MOT