Nå får vi endelig aksjen

Started by Leeeeeeeeeeeeds, July 28, 2007, 16:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Men hva skjer med denne skattegjelden. den må da følge klubben

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Orkanger

Før min treårige sønn plutselig trykte på tastaturet tenkte jeg å skrive følgende:

På meg virker det å være en del misforståelser/urealistiske oppfatninger ute og går. Har jeg forstått ting riktig er følgende forhold fakta i saken:

1) Bates kan IKKE selge klubben (være seg høystbydende eller noen andre). Klubben er under ADMINISTRASJON, dvs at Bates ikke har råderett til å selge.
2) Uansett hva Administrasjonen gjør så må vedtaket godkjennes av CVA`en (75% var det ikke?).
3) Bates kan heller ikke inngå en avtale med skattemyndighetene. Det er det evt Administrasjonen som kan gjøre. Men; hvis futen får bedre betingelser enn de andre kreditorene er det lite sannsynlig at de andre kreditorene går med på det...

D e håp i hængan snøre!
D e håp i hængan snøre!

Stifler

Kan vel satse på en play-off plass!:)

Deilig dette er over... for nå

Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

h.b

HMRC er selve nøkkelen videre. De andre kreditorene har godtatt Bates sin plan.HMRC har stevna Leeds og rettsaken tar til i Septenber. Om ikke jeg nok en gang tar feil, så er det det gamle Leeds som har fått tilbake denne aksjen. Eller er klubben ute av adm. nå og det er det nye leeds som har denne aksjen. Svend er du der opplys meg

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Tom S

Godt å lese at vi har fått lisensen tilbake, det betyr i alle fall at Wisey kan signe spillere igjen og vi kan glede oss til avspark neste lørdag!

Synest denne poengstraffen er urimelig stor, skjønner igrunn ikkje kva vi vert straffa for.

Men, det henger vel fortsatt eindel spøkelser over klubben, som f.eks. HMRC sitt krav og rettsak.

Gledelig!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Tom S

Leeds United Ltd 2007 have been granted permission to play in the forthcoming League One season after being assured of their Football League share but must do so with the handicap of a 15-point deduction.

The Football League, in making their decision, accepted there were "exceptional circumstances" but stressed they could not allow Leeds to operate outside the strict rules concerning administration.

Kan virke som LUFC 2007 har fått aksjen, men at dei likevel må halde seg innanfor dei strenge regler som gjelder i administrasjon.

Forstå det den som kan...

quote:
Originally posted by h.b

HMRC er selve nøkkelen videre. De andre kreditorene har godtatt Bates sin plan.HMRC har stevna Leeds og rettsaken tar til i Septenber. Om ikke jeg nok en gang tar feil, så er det det gamle Leeds som har fått tilbake denne aksjen. Eller er klubben ute av adm. nå og det er det nye leeds som har denne aksjen. Svend er du der opplys meg

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

h.b

Hæh. Nye leeds har fått aksjen men må forholde seg til disse reglene innen adm. Dette skjønte jeg ikke. Det gamle var i adm. Det nye har jo aldri blitt satt i adm, det var det det gamle som var

Leeeeeeeeeeeeds

Nå får vi komme oss videre. Vi fikk aksjen, og jeg er glad for det. De prøver visst det de kan for å gjøre det vanskelig for oss, noe de delvis greier. Vi får ta det som det kommer, men husk: We are Leeds, og det er jeg også:)

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Erik M

quote:
Originally posted by akrogn

Før min treårige sønn plutselig trykte på tastaturet tenkte jeg å skrive følgende:

På meg virker det å være en del misforståelser/urealistiske oppfatninger ute og går. Har jeg forstått ting riktig er følgende forhold fakta i saken:

1) Bates kan IKKE selge klubben (være seg høystbydende eller noen andre). Klubben er under ADMINISTRASJON, dvs at Bates ikke har råderett til å selge.
2) Uansett hva Administrasjonen gjør så må vedtaket godkjennes av CVA`en (75% var det ikke?).
3) Bates kan heller ikke inngå en avtale med skattemyndighetene. Det er det evt Administrasjonen som kan gjøre. Men; hvis futen får bedre betingelser enn de andre kreditorene er det lite sannsynlig at de andre kreditorene går med på det...

D e håp i hængan snøre!

Jeg tror vi er ute av administrasjon.  Ligaen har godtatt det "under exceptional circumstances".  Skattefuten som har protestert på CVA'en tror jeg kan gå videre med saken, men er ikke sikker.  Da KMPH valgte legge kluben ut for nytt anbud tok dette muligens innersvingen på futen i det ligaen godkjenner.

Correct me if I'm wrong.

Tom S

Ja, ja, då var vi plutselig interessante for VG også - http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=157750

- Vi har anket sanksjonen fordi den ikke er begrunnet i det hele tatt, sier Leeds-eier Ken Bates til SkySports i en kommentar.
Samtidig uttrykker Leeds-sjefen lettelse over at klubben får bli i ligasystemet.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Erik M

En straff som kanskje er like tøff som minus 15 poeng er at ligaen har latt Leeds sitte handlingslammet helt til 1 uke før ligastart.  Dette tror jeg er bevist og et "you don't tell us what to do" til Bates.  Klagen fra Leeds kan føre frem ettersom ingen andre har fått en lignende straff.

Sydhagen

synes dette var gode nyheter. vi har fått aksjen og jeg tror garantert at denne straffen kommer til å bli redusert med minst halvparten.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Tom S

Lat oss håpe at poengstraffen vert redusert betydelig, ville vert jævlig kjipt når vi kjem til mai og ser at dei 15p er det som skiller oss frå direkte opprykk/playoff eller fortsatt eksistens i L1.

Men, lat oss i kveld glede oss over at vi er back in business!

we all love leeds

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Pheriox

Får håpe man blir kvitt 15-poengs trekket. Men kan vanskelig se det for meg, ettersom det vil være umulig å få på plass en CVA, som vil være nødvendig for at det ikke skal være "exceptional circumstances".

Men kan vi kan vel håpe på å få redusert det til en 8-10 poeng.
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

Tom S

Kva har Leeds United gjort gale i denne prossessen som tilseier at dei skal straffast med 15p??

Det gamle Leeds leverte klubben til skifteretten og vart dermed satt under administrasjon med KPMG som ansvarlig bostyrer. Det vert gjennomført ein CVA der Bates får 75,2% og dermed kontroll over klubben igjen med sitt nye selskap Leeds United 2007. HMRC likar dårlig at dei ikkje har same rettigheter som fotballrelaterte kreditorer og anker dermed utfallet og det vert dermed rettsak.

KPMG reagerer dermed med å legge klubben til salg på det åpne marked. Etter at fleire bud kjem inn vert Bates bud sett på som det beste og han får igjen tilslag på klubben. Ved det siste salget har det økonomiske bedra seg betraktelig for kreditorene.

FL krev CVA for at klubben skal komme ut av administrasjon. Dette seier KPMG ikkje er mulig.
FL bestemmer seg derfor å gi LUFC2007 aksjen under eksepsjonelle forhold, men velger å straffe klubben med minus 15p for å ikkje ha gjennomført CVA.

Er dette noko Leeds United kan styre, er det ikkje KPMG som evt må sitte med ansvar her? KPMG fastheld at dei følger loven til punkt og prikke, men dette godtek ikkj FL av ein eller annan grunn.
Trur det ligg mykje prestisje i denne saka frå FL si side, dei skal prøve å statuere eit eksempel i denne saka og då er det selvfølgelig oss det skal gå utover.

Denne straffa er i min verden totalt urimelig og bør, ikkje berre reduserast, men slettes!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

auren

Ekstremt hyggelig at vi nå får sette i gang sesongen 11.august 2007 klokken 15.00 lokal tid...
15 poeng minus var en stygg ripe i regninga. Kan aldri tenke meg at vi kan rykke opp eller komme i play-off sonen med en slik poengstraff. Det blir en kamp om ikke å rykke ned.

auren, som håper på redusert straff.. men hei: Vi er jo Leeds!!!! Klart vi ikke får redusert straff.. Blir vel satt opp til minus 20 poeng i stedet... :-(

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Og nå: Fotball (håper jeg)

Trodde i utgangspunktet på en sesong midt på tabellen. Nå blir det rimelig sikkert en nedrykkskamp som vil fortone seg håpløs de første månedene.
MOT

Sydhagen

er bare veldig glad for at vi nå kan konse om fotball!  
har stor tro på at poengstraffen kommer til å ende på rundt 6 poeng..og det er innenfor grensen til playoff.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

torivar

Nå håper jeg bare at supportere igjen blir UNITED sammen med klubben. Viktig at vi nå støtter de stakkars jævlene som skal prøve å redde oss fra 4. divisjon. Leeds for Playoff!

Volda69

Takk og pris!! Eg begynte å tvile på at denne dagen skulle kome. No går me for playoff. Flo vert nok signa i løpet av få dagar. Han og Beckford vert gull på topp. Spel ball!!!

MOT
MOT

DaGa

Var ute å kjørte bil nå nettopp. Hadde på radioen (kanal24).
"Leeds United vil denne sesongen starte i Premier League med minus 15 poeng....."

Ja, hadde det vært PL.....

We all LOVE LEEDS!
We all LOVE LEEDS!

Leif Egil

ja ja folkens - summa sumarun var vel dette gode nyheter. Leeds United får lov til å spille ball neste helg....!:) Men 15 minus poeng er sykt mye. Blir spennende å følge denne sagaen videre - for det er vel lenge til punktum blir satt tenker jeg...

Seth_J

samadhi

Dette var gode nyheter tross alt.

All erfaring tilsier jo at straffen vil gradvis bli mindre ettersom vi anker...

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Per-Stian

Eit slag i trynet denne store poengstraffa, men mest av alt godt å få avklart den utrygge situasjonen. Håpar vi omsider kan konsentrere oss det sportslege. Aldri i verda om vi rykkjer opp med dette utgangspunktet, men rykkje ned skal vi heller ikkje.

The only way is up!

Oggy

Herregud, hva blir det neste !!!
Når var vi sist i media med positive nyheter ?
Oggy

SveinArve

Dette var positive nyheter!
For det første: Vi får starte sesongen:)
For det andre: Leeds er ikke favoritter til å vinne L1 lenger. Da kan spillerne spille med senka skuldrer og motbevise heile verden om at Leeds ligger nede med brukket rygg(og nakke:)
For det tredje: For  en fest det blir NÃ...R Leeds rykker opp mot alle odds i mai.

JOHO!!!!

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

SirOlsen

Positivt: Vi får heldigvis starte sesongen og spille fotball, noe vi vil se!

Negativt: Ikke engang de italienske lagene som drev med kamp-juks fikk så høye poengstraffer.. Er dette Leeds/KPMG har gjort grovere lovbrudd enn kampjuks? Og så mye som vi vant ifjor... skal vi ha samme trenden i år, så vet vi jo hvor det ender... Og ikke minst har vi stall til å kunne greie å sanke inn hele 15 poeng tilsammen?.. :p

Ja, jeg er glad for at det endelig løste seg, men faen så demper det legger på det hele dette med den syke poengstraffen.. da har vi i løpet av kort tid altså blitt fratatt tilsammen 25(!!!!!!) poeng.. Men så var det navnet vårt da.. Leeds United.. alle vet jo nå at det hviler en forbannelse over dette navnet, så da tenkte vel FL at de likesågreit kunne rævkjøre vår "forbannede" klubb enda litt mere.. Er det ingen der borte som har hørt om noe som heter "rettferdighet"?.. Når skal det bli slutt på oss som støtter og stiller opp for klubben, sin lidelse?... Jeg rett og slett lider..

Men ALDRI annen klubb foran Leeds United i mitt hjerte..

Og en liten hilsen til deg Ken Bates, om du mot all formodning skulle lese dette:
Get us up or get lost goatieboy!..
-SirOlsen-

Fripp

Husk alle de italienske lagene fikk sin minus straff redusert i løpet av sesongen. Kanskje det er mulig, selv om at den italienske fotballen er korrupt tvers igjennom. Allikevel gleder meg sinnsykt til Tranmere kampen. Entusiasmen for Leeds er ganske sikkert større en på mange år.
We will RISE!

Torgeir

Jeg gråter...

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir