Nå får vi endelig aksjen

Started by Leeeeeeeeeeeeds, July 28, 2007, 16:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

h.b

Det viktigste med dette er faktisk det at Leeds fikk lov til å handle spillere igjen Når det gjelder denne 15 poengs straffen, så er det selvsagt synd at dette skjer, men jeg er enig i at Leeds bør straffes med poengtrekk fordi denne saken har blitt håndtert på den måten den har blitt gjort på av Ken Bates. Hva poengstraffen skulle være på er jeg rimelig usikker på. Men la oss følge reglene til FL om en klubb i adm og si at den ihvertfall burde vært på 10 poeng da. Så 15 er nok litt for hardt. 10 hadde værrt rimelig. Nå sier dere nok at Leeds ble straffet med 10 poengs trekk forrige sesong, men her er jeg uenig. Ken Bates satte Leeds i adm i det øyeblikket han visste at Leeds ikke ville overleve i CCC. Så jeg mener at en klubb som setter seg selv i adm bør trekkes med poeng fra neste sesong og degraderes. Leeds ble ikke degradert pga disse 10 poengene, men pga omstendighetene og nøye vurdering av tidspunkt av Bates for å slippe gjeld.
Men det aller viktigste nå er at Leeds kan se fremover igjen

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Robert H.

Herlig at vi overlever, men dersom denne poengstraffen blir stående tror jeg det er 50% sjanse for at vi rykker ned til League 2...

SuperLeeds!

quote:
Originally posted by h.b

Det viktigste med dette er faktisk det at Leeds fikk lov til å handle spillere igjen Når det gjelder denne 15 poengs straffen, så er det selvsagt synd at dette skjer, men jeg er enig i at Leeds bør straffes med poengtrekk fordi denne saken har blitt håndtert på den måten den har blitt gjort på av Ken Bates. Hva poengstraffen skulle være på er jeg rimelig usikker på. Men la oss følge reglene til FL om en klubb i adm og si at den ihvertfall burde vært på 10 poeng da. Så 15 er nok litt for hardt. 10 hadde værrt rimelig. Nå sier dere nok at Leeds ble straffet med 10 poengs trekk forrige sesong, men her er jeg uenig. Ken Bates satte Leeds i adm i det øyeblikket han visste at Leeds ikke ville overleve i CCC. Så jeg mener at en klubb som setter seg selv i adm bør trekkes med poeng fra neste sesong og degraderes. Leeds ble ikke degradert pga disse 10 poengene, men pga omstendighetene og nøye vurdering av tidspunkt av Bates for å slippe gjeld.
Men det aller viktigste nå er at Leeds kan se fremover igjen

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Fortjent å bli fratatt poeng? Hva med å straffe den tullingen Bates som har satt oss i denne situasjonen?
League two here we come[V]

LoveLeeds
[img]http://home.online.no/~ove-cars/artimages/Mar13^03.jpg[/img

h.b

Harry.
Selvsagt er det slik at det er Leeds det går utover desverre.Det er umulig å straffe Bates uten å straffe Leeds

Tore

jeg tror og håper vi kan få straffen redusert ned til 10 poeng, så har vi en fair sjanse på play off [:(!]

Tore
Marching on together...
Tore
Marching on together...

SirOlsen

Mitt tips for denne sesongen blir nedrykk!

Så får vi se om jeg får en gigantisk opptur som Leeds Supporter denne sesongen ved at mitt tips slår heidundrade feil! [:D]
-SirOlsen-

Leeeeeeeeeeeeds

HB. Disse meningene dine er rare. Synes du virkelig at vi fortjener straff?????
" Når det gjelder denne 15 poengs straffen, så er det selvsagt synd at dette skjer, men jeg er enig i at Leeds bør straffes med poengtrekk fordi denne saken har blitt håndtert på den måten den har blitt gjort på av Ken Bates."

GLORY GLORY LEEDS UNITED
http://leedsvik.spaces.live.com
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

h.b

Leeds som her er representert ved Ken Bates har ikke gjort det samme som de andre 41 klubbene som har vært gjennom en administrasjon nar gjort. De andre klubbene har faktisk hatt denne CVA`n i orden da de var i administrasjon Det har ikke Leeds.
Samtidig så bør det faktisk settes ned og statueres et eksempel for andre som tenker på å sette sine klubber i adm. Det er bare så synd det går utover Leeds, emn et eksempel bør settes.
Jeg kunne gjerne også tenkt meg føgende. En klubb som settes i administrasjon forbys å ha samme styresammensetning eller eier etter en administrasjon. En klubb som blir  satt i administrasjon skal selges hvis andre kan komme inn og drive denne klubben videre hvis det kommer inn et bud på denne klubben

Peter7

Skal ikke se helt bort fra at klagen på poengstraffen kan føre fram. Det kan jo ut som om sjakktrekket Bates gjorde ved å sette klubben under administrasjon og få 10 poeng reduksjon i våres på et tidspunkt da vi praktisk talt allerede var nede, kan ha innvirket på vurderingene nå. Er ikke sikker på om et slikt hevnmotiv holder vann rent juridisk.

Vi skulle aldri solgt Terry Cooper til Boro'...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

SirOlsen

Jeg synes h.b har et poeng i det han sier vedr. poengtrekk.. Vi kan jo bare sette oss inn i en situasjon hvor dette skjer med en klubb vi enten har et hat-forhold til, eller ikke noe forhold til i det hele tatt.. Ville vi synes det var like ille da?.. Neppe..

Men for all del.. må alle mulige makter gjøre slik at vi får minsket det poengfratrekket..
-SirOlsen-

Sydhagen

quote:
Originally posted by h.b

Leeds som her er representert ved Ken Bates har ikke gjort det samme som de andre 41 klubbene som har vært gjennom en administrasjon nar gjort. De andre klubbene har faktisk hatt denne CVA`n i orden da de var i administrasjon Det har ikke Leeds.
Samtidig så bør det faktisk settes ned og statueres et eksempel for andre som tenker på å sette sine klubber i adm. Det er bare så synd det går utover Leeds, emn et eksempel bør settes.
Jeg kunne gjerne også tenkt meg føgende. En klubb som settes i administrasjon forbys å ha samme styresammensetning eller eier etter en administrasjon. En klubb som blir  satt i administrasjon skal selges hvis andre kan komme inn og drive denne klubben videre hvis det kommer inn et bud på denne klubben

nå har jo kreditorene faktisk fått en bedre deal nå enn under cva, så synes egentlig at det er veldig merkelig at vi får straff. ser ingen logikk i dette.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

SirOlsen

quote:
Originally posted by Sydhagen

nå har jo kreditorene faktisk fått en bedre deal nå enn under cva, så synes egentlig at det er veldig merkelig at vi får straff. ser ingen logikk i dette.

Du har fått med deg at det er Leeds United vi er supportere av, ja?... Med tanke på din etterspørsel av "logikk", mener jeg... [:D]
-SirOlsen-

Svend Anders

Vel, ligaens begrunnelse ligger også ute på http://www.football-league.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10794~1084751,00.html - verdt å lese vil jeg tro.

Jeg forstår at mange er sure på Bates for å ha "satt oss i denne situasjonen" - men fremdeles kan jeg ikke se at vi har gjort noe "ulovlig", og spesielt ikke brutt noen regler.

Gjentar mitt spørsmål fra tidligere post: Hvorfor har FL en mulighet for klubber til å komme ut av admin. ved "exceptional circumstances" om dette er så riv ruskende galt? Leeds har jo - lik det eller ikke - faktisk HOLDT seg innenfor ligaens bestemmelser.

Det er komplett umulig for meg å se hvordan dette kan være VERRE enn kampfiksing (Italia-klubbene), ulovlige betalinger under bordet (Spurs på 90-tallet), etc.

Dette handler da, slik jeg ser det, ikke om hvor mye vi har "fortjent" en straff fordi vi er første klubb til å bruke regelverket, ei heller om at vi har en styrformann som er "dum og slem". Jeg forventer at FL og andre klarer å forholde seg til Leeds som klubb, som det skulle vært hvem som helst andre.

Etter det jeg vet har Leeds bedt om at straffen senkes til -3 poeng. Som bl.a. HB sier vil det kanskje være mulig for FL å forsvare en straff på -10 poeng, siden vi slapp unna den reelle effekten sist sesong. Men igjen; skal - og kan - vi/Bates straffes for å ha gjort noe som faktisk var helt og holdent lovlig, og selv definert av FL's regelverk?

Om noen vil sende epost til Football League er adressen som følger:

fl@football-league.co.uk

Oppfordring: Vær saklig, konkret og så høflig som mulig. Selv sender jeg en epost med flere kritiske spørsmål.

Til slutt: En slik protest/kampanje/etc handler IKKE om å "frede" Ken Bates eller andre parter. Dette er utelukkende et forsøk på å hjelpe KLUBBEN Leeds, fordi jeg vil at LAGET ikke skal rykke ned.

Hører gjerne synspunkter eller andre forslag i en sådan stund.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Sydhagen

er ikke den beste i å formulere meg på engelsk, så lurer på om du SA kunne skrive en mail og så kan de som vil "signere" mailen...?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

SirOlsen

Jeg kommer i allefall til å servere en aldri så liten mail til FL.. takk Svennis-Anders for adressa :)
-SirOlsen-

Leif Egil

Bra forslag Sydhagen - jeg er også villig til å "signere" en slik mail - men engelskunnskapene mine tilsier ikke at jeg kan sende en "seriøs" mail selv.

Om straffen kan reduseres til omkring 5 poeng vil håpet om opprykk fortsatt leve inntil spillerne eventuelt motbeviser det....

torivar

Ligger mellom linjene til FL at - 15 er å anse som villedende poengstraff. Den blir nok noe men neppe -15. Støtter fullt ut SA sin oppfordring om saklige mailer til FL. Jeg vil ikke nevne Bates, men kun ha klubben i fokus over et par linjer. På hvilke grunnlag man vurderer dette til å kvalifisere til minus 15 sett i relasjon til Spurs og de italienske klubbene. Disse klubbene gjorde jo noe kriminelt og som brakte fotballen i vanry. Hva Astor og Bates har funnet på er vel det urimelig å belaste klubben med? De må det da gå an å forfølge uten å ødelegge klubben. Derfor tror jeg dette er litt spill for galleriet.

Såvidt jeg skjønner har man jo prøvd å få til en cva, som ga 1p i pundet, mens man i det endelige har fått til mye mer til uprioriterte kreditorer. Utfordringen med HMRC er vel at de generelt ikke finner seg i å stille på linje med uprioriterte kreditorer. Bare så for jævlig at de prøver å lage ny rettspraksis akkurat med oss som kanin.

Det vi nå trenger er ro til å konsentrere om det sportslige, slik at Bates etter en tid kan trekke seg ut av dette. Derfor da må vi alle være UNITED og slutte å mobbe Wise, Bates og andre som er i hvitt.

Marching on..

Svend Anders

quote:
Originally posted by Sydhagen

er ikke den beste i å formulere meg på engelsk, så lurer på om du SA kunne skrive en mail og så kan de som vil "signere" mailen...?

Hm, kan gjøre et forsøk - gjør gjerne noen personlige endringer, det får kanskje ikke den samme effekten om alle mailer er "masseprodusert"...

..........................

Dear Football League,

As a Leeds United-supporter I am writing to you after the decision  made this Friday, to punish Leeds United with -15 points in the forthcoming season.

First of all, I am pleased that Leeds United have been given back their "golden share" and can now purchase players, as well as being able to start the season.

However, I am both upset and confused to see that my club has been severely punished (-15 points) as they went out of administration under "expectional circumstances". I kindly ask you to come forward and answer the following questions:

1) Why has Leeds United been deducted 15 points, when they already were given a 10 point penalty for going into administration in the 06/07-season?

2) Why is the Club being punished for going out of administration through "expectional circumstances", when it states in Football League rules that this is in fact a possible way out of administration?

3) How does the Football League justify that the penalty is as high as -15 points, when this, for example, is similar, or even higher than what Italian clubs involved in match-fixing and fraud were given. Inclusive the penalty earlier this year, Leeds have had a 25 point deduction in total.

4) Has the Football League taken into concideration that the club has indirectly and directly been punished already, through not being able to sign or purchase players until one week before the season starts?

I urge the Football League to reduce the penalty imposed, preferably remove it completely. The Club and the fans have suffered enough already.

Looking forward to a positive development and hopefully a reasonable reply.

Kind Regards,
MITT NAVN

Følges på:

Sydhagen

SirOlsen

Bra mail SA!

Jeg kommer nok til å si stort sett det samme i min henvendelse, men kommer til å formulere meg noe annerledes og bygge mailen opp litt annerledes.. Tror nok, om du sier, at en masseprodusert mail som kommer i hopetall lett kan miste sin "kraft".

Jeg vil i allefall være kort, konsis og saklig. Men blir i den duren du alt har laget en mal for. Bra jobba!
-SirOlsen-

Ferre

Veldig bra mail Svend, håper du får svar.

-WE'LL BE BACK-

Runar

Latterlig av FL å gi Leeds en poeng straff som kan sende oss ned ennå en divisjon. KMGP har ansvaret for driften mens Leeds var under administrasjonen.

Jeg kan heller ikke se at Leeds skal ha gjort noe ulovlig, synes dette er en trist dag og håper Leeds får gjennomslag for en anke.

Jon R

Bra mail Svend Anders men en ting henger ikke helt på greip. Hvis vi mener det ikke er grunnlag for poengstraff, hvordan kan vi da argumentere for redusert poengstraff? "Kravet" fra Leeds fansen bør vel være at Leeds United starter sesongen 07-08 med 0 poeng som de andre lagene? [8)]

Jon R.
Jon R.

h.b

Er enig i prinsippet med Jon her. Hvis dere mener det ikke er gjort noe feil, så bør denne mailen inneholde krav om 0 poeng i straff

Adis

Har nå skrevet min egen saklige mail, med mye av det samme innholdet som SA postet her og sendt avgårde. Takker for eksempel SA, jeg leste din og skrev min helt uavhengig etterpå så den har innholdet men ligner ikke i det hele tatt.

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

OPM

ER det ikke typisk. Bates snur seg mot spillere som vurderer forlate oss. Enhver normalt tenkende spiller som ikke har fått lønningen sin på et par måneder, og som må være med på et rot som mangler sidestykke i internasjonal fotball må vel ha lov til å stille spørsmål om kontrakten sin? Bates må innse at det produktet han tilbyr som arbeidsgiver er elendig. Vi begynner oppbyggingen med en stor defisit, - ikke bare poengmessig, men motivasjonsmessig også, og med en spillerstall som er svært tynn. Og så gjør Bates igjen sitt ytterste for at vi skal miste ennå flere... Den mannen er sjuk!!

SirOlsen

quote:
Originally posted by OPM

ER det ikke typisk. Bates snur seg mot spillere som vurderer forlate oss. Enhver normalt tenkende spiller som ikke har fått lønningen sin på et par måneder, og som må være med på et rot som mangler sidestykke i internasjonal fotball må vel ha lov til å stille spørsmål om kontrakten sin? Bates må innse at det produktet han tilbyr som arbeidsgiver er elendig. Vi begynner oppbyggingen med en stor defisit, - ikke bare poengmessig, men motivasjonsmessig også, og med en spillerstall som er svært tynn. Og så gjør Bates igjen sitt ytterste for at vi skal miste ennå flere... Den mannen er sjuk!!

Er det noe jeg har gått glipp av nå?... Hvem har ønsket seg bort nå?..
Er Bates på krigsstien mot sine egne igjen?
-SirOlsen-

Adis

Tror det refereres til tidligere info.. kan ikke se no ny info om den slags nå..

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Svend Anders

quote:
Originally posted by OPM

1) Hva har dette med aksjen å gjøre, evt poengstraffen?

2) Hvor har du info fra?

Følges på:

Svend Anders

quote:
Originally posted by Jon R

Bra mail Svend Anders men en ting henger ikke helt på greip. Hvis vi mener det ikke er grunnlag for poengstraff, hvordan kan vi da argumentere for redusert poengstraff? "Kravet" fra Leeds fansen bør vel være at Leeds United starter sesongen 07-08 med 0 poeng som de andre lagene? [8)]

Jon R.

Gode spørsmål Jon.
Litt av forvirringen her skyldes jo at dette ikke har skjedd tidligere. Derfor har jeg også stilt litt åpne spørsmål i min epost over, for å komme nærmere noen god forklaring.

Jeg TROR jo det skulle være noe å kaste seg over for en advokat mtp at det ikke burde være noen straff i det hele tatt, siden vi ikke har brutt noen regler direkte.

Så kan kanskje Football League si at NORMAL måte å komme ut av administrasjon på er gjennom CVA, og at "velger dere andrevalget får dere en smekk på fingra".

DA er jo spørsmålet hvor STOR straffen bør være. I dette tilfellet synes jeg det er betimelig å spørre om dette bør straffes TØFFERE enn direkte krimalitet, altså korrupsjon, dokumentfalsk, el.l, slik tilfellet var med italienske klubber og Tottenham, m.fl.

Jeg aner jo hint her om at Ligaen har "testet" farvannet litt siden dette er "første sak" på området, og lagt lista litt høyt, for så å evt senke den ved en anke. Er dette tilfellet er det jo ingen tid å miste i våre forsøk på å legge press på å få senket/fjernet straffen.

Så kan jeg jo gjenta at jeg synes det er merkelig at en klubb får større straff for å komme UT av administrasjon enn det er å havne I det (og foreløpig er det altså ikke avdekket noe "snusk" el.l.). Sånn sett burde MAKS straff vært 10 poeng, og - i mine øyne - enda lavere.

Klubben straffes altså for måten de kommer ut av administrasjon på, og jeg synes også det er rart at "ny eier" får straffen for dette. Jeg snur litt på flisa og spør om en Adam Pearson eller en Simon Franks, om de hade blitt ny eier, skulle blitt straffet for at de fikk kjøpe klubben. Så lenge det ikke er påvist/dømt noe feil i prosessen burde heller ikke Bates (som "ny" eier) bli straffet.

Forhåpentligvis vil noen få svar på eposter, og ikke minst får vi håpe på redusert, eller fjernet, straff.

SA

Følges på: