Nå får vi endelig aksjen

Started by Leeeeeeeeeeeeds, July 28, 2007, 16:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leppan

Skjønner ingen ting jg. Melder meg helt ut til den 11, håper jeg kan lese da at Leeds spiller sin første seriekamp. Orker ikke dette drama her.

Glory years will come again!
Glory years will come again!

Leif Egil

Jeg fatter absolutt ingenting av dette - fy f... for et rot. Om det utrolige (?) skulle skje at Leeds ikke får starte sesongen neste lørdag må da fansen i England (Leeds) aksjonere på en eller annen måte? Om noe slikt hadde hendt i med Brann er jeg sikker på at halve Bergen og omegn hadde klikket!!! Noe som har peil på hvordan byen Leeds reagerer på denne farsen??? Er det ikke en eller annen skrullig der borte som kan få has på denne Bates en gang for alle.....:)?

Tom S

Leeds United's administrators KPMG have told the Football League that the CVA process cannot be started again.

Skjønner ikkje heilt at FL sine regler kan overgå lov og rett i England. Dersom KPMG har gjort dette salget etter boka, så kan eg ikkje forstå at FL kan sette seg over det.
Kan jo bli heilt skrullete av dette !!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Dennis

Jeg tror Ken Bates skal være glad han holder til i Monaco, for Leeds-fansen kommer ikke til å være særlig nådefulle hvis ikke klubben får sparke fotball til ligastart - alt på grunn av han.

- Dennis
Marching on together!

auren

For ei hersens suppe! ARGH!

Skal ikke se bort i fra at Bates blir likvidert. Kjører han klubben ned i Conference nå så tror jeg det er en viss sjanse for at hans tid her på jorden er forbi!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Svend Anders

Når KPMG nå sier at det ikke er mulig å gå tilbake, så står vi altså fast på at Leeds må komme seg ut av administrasjon gjennom såkalte "exceptional circumstances" (her forutsetter jeg at KPMG handler etter boka slik de skal).

Dette er opplagt ikke lett for FL å godta. Først og fremst fordi det aldri før har skjedd, til tross for 41 klubber (?) i administrasjon. Alle disse har kommet ut gjennom CVA.

Men om de ikke kan godta at en klubb noen gang har en så spesiell skjebne (i mangel av bedre ord) enn det Leeds har nå, hva i all VERDEN skal de med definisjonen "or under exceptional circumstances" i reglene sine, da? jeg mener, HVOR EKSTREMT må det bli?

Skulle gjerne tatt oppfordringen til HB i en annen tråd om å kaste alle oppgaver for å "dekke Leeds", men må nok fortsatt holde meg til "hobbyvirksomhet" (eller var det lobby....?). Og det MINIMALE jeg har av info i dag er at vi FÃ...R tilbake aksjen mot 15 poengs trekk. Det er ALT jeg har å formidle, og jeg har ingen mulighet til å verifisere det inntil videre.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Sven
disse 15 poengene. Er det bare ønsketenking, eller er dette delvis bekreftet av FL

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Tom S

Eg tar desse minuspoengene berre vi får lisensen tilbake straks sånn at vi kan signe spillere og spesielt ein keeper før sesongen byrjar.

Men, skjønar ikkje heilt kva FL straffar oss for?

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

quote:
Originally posted by h.b

Sven
disse 15 poengene. Er det bare ønsketenking, eller er dette delvis bekreftet av FL

Jeg vet ikke hva du helt mener med "ønsketekning" - men det er i det minste bedre enn nedleggelse eller ikke spill i det hele tatt.

Jeg TROR 15 poeng er maksimum straff som FL kan gi. Får vi en så høy straff vil klubben anke (altså kun straffeutmålingen ankes, slik at vi i det minste kan komme i gang ellers).

DERSOM det ender slik vil jeg ha problemer med å se hvordan Football League kan forsvare en såpass omfattende straff, som altså er over hva  klubber som går i admin får (som vi også allerede HAR fått, dog uten relevant effekt). Skal vi bli straffet ekstra for at ligaen selv ikke hadde regelverket godt nok presisert inntil "vår sak" kom på bordet?

Men; nå er vi over på å spekulere før vi har fått det første bekreftet. Avsnittet over bør sees på som en måte å resonere frem muligheten til å anke en EVENTUELL straff.

SA

Følges på:

torivar

Dette var ikke bra. Kan hende det er håp i at den første CVA'en blir stående med påfølgende rettsforhandlinger i september, og at noe positivt kommer ut av det. Ellers synes jeg de offisielle kommentarene etterhvert begynner å ligne litt for mye på posisjonering for å redde eget skinn. Det kan bety at HMRC, FL og KMPG ser at de har kjørt seg såpass fast ved at de tidligere i prosessen har gått så høyt ut at de ikke kan gå tilbake på tidligere handlinger og utsagn.

Det tragiske oppi dette er den opphausingen supportere og YEP har gjort med sitt Bateshat. Det at dette har blitt en neverending story med anti Batesaksjoner og mer eller mindre kvalifiserte insinuasjoner kan ha vært med å kjørt de overnevnte så fast at de må komme seg ut med egen ære i rimelig behold. Det kan de gjøre ved å skylde på hverandre, og tilslutt gi Bates skylden for alt.  Skulle "noen" ta den endelige beslutningen som gjør at vi får være med, og det i ettertid viser seg at Bates har gjort noe kriminelt,vil "noen" bli stilt i et ubehagelig lys. Prisen for å slippe å bli stilt i slikt lys er å la Leeds United dø. Selv om dette er dramatisk er det utrolig hva mennesker er tilbøyelig til å gjøre for å slippe å være syndebukk. Selv Bates kan kanskje være så rå selv om det vil koste ham flesk.

Jeg ser faktisk ingen fornuft i la klubben dø ved konkurs. Ved konkurs skal bostyrer realisere aktiva og fordele på kreditorene. Kan ikke se at vi har spesielt mye assets som vil gi penger inn utover de spillerene som allerede er solgt. Og de første pengene skal bostyrer/administrator ha. Det ble vel skrevet at påløpt fra KPMG var GBP 850.000 sist uke. Det blir ikke mye igjen til uprioriterte kreditorer når bostyrer/KPMG og HMRC har fått sitt.

Trass i dette kan konkurs bli en realitet, fordi de involverte parter skal redde sitt eget skinn. Scapegoat'en er jo der, Bates vil uansett få skylda fra de øvrige involverte, men det hjelper ikke oss.

Håper jeg er langt langt langt på viddene her.

h.b

Det verste er vel at ligaen vil bruke Leeds som en rambukk overfor andre klubber. Leeds har ikke fulgt reglene til FL ved en adm. De andre 41 klubbene gjorde det, men ikke Leeds. derfor er jeg redd for at Ligaen faktisk kjører dette som prinsippsak, slik at ingen andr klubber noengang skal gjøre dette igjen

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Erik M

quote:
Originally posted by h.b

HMRC har som de sier fullstendig rett på å kreve pengene sine. Bates har ikke disse pengene.

Hva baserer du dette på?  Dette er jo en tvistesituasjon. HMRC er uenig i at footballling depth skal prioriteres i en CVA - de stiller også spørsmål ved en del av stemmegivningen.  KMPA hevder alt har gått riktig for seg.  Kanskje ender det i retten, men ingen har "fullstendig rett" her.

Hvilke penger Bates og venner sitter på vet vel ikke du HB??  Han har veldig liten lyst til å betale denne skatten, såpass vet vi.

SirOlsen

Jaja, jeg går stadig rundt og håper og tror at; "nå må vil vel snart ha fått nok av vår dose med elendighet, vi Leeds-supportere".

Men like (u)overraskende blir det lissom ikke noe bedre.. Om man skulle ha laget en graf over hvordan det har vært å være Leeds supporter de siste 7 åra, hadde den startet rimelig høyt, og alt for et par år siden havnet grafen UNDER minus-punktet..

Jeg må gjenta meg selv, tar dette aldri slutt?.. Når i (unnskyld uttrykket) HELVETE TUTE I DINGLE skal vi få noe positivt å se frem til, eller noe å glede oss over med Leeds igjen?.. Det kan da vel for tute ikke holde på slik for evig?..

Og de fleste som har sett meg herje rundt i dette forumet har vel fått med seg at jeg ikke akkurat er noen fan av Unge Lovende Ken Bates.. Om han kan ene og alene skyldes for alt det tragiske vi har måttet tåle de siste åra, skal være usagt fra min side, men jeg er rimelig rimelig sikker på at HAN har sittet med nøkkelen til å kunne gjøre ting mye mye mye mye annerledes og bedre de siste åra!.. For nå kan vi vel ikke si noe annet enn at vi er skakkkjørte?.. Og hva gjør vi nå om ikke "aksjen" blir godkjent da?.. -15 poeng.. tja, poengtrekk er vel ikke verdens undergang, men se laget vårt.. vi kommer til og med til å trøbbel med å holde oss i League One..

Ja.. nei, jeg giddern`te ikke skrive mere nå.. jeg er så trøtt og lei og sliten av å gå rundt og være nervøs for alt som skjer.. nå hadde jeg virkelig håpet at dette med "aksjen" var avklart idag, for det ble vi vel forespeilet i ett eller annet innlegg som refererte til en eller annen side.. (whatever..).. jeg trodde i allefall det.. men hva møter meg på teamtalk?..

Dette------>

"Leeds's future in doubt - FL chief
Football League chairman Lord Mawhinney has warned Leeds that time is running out on their chances of starting the new season in League One.

With just nine days until the Whites are due to open their season against Tranmere, their best hope rests with the administrators striking a new agreement with the club's creditors.

The original CVA - Company Voluntary Arrangement - was challenged by the Inland Revenue, to whom the club owed £7.7million in unpaid tax.

Leeds have requested their share in the Football League be returned for the new season based on "exceptional circumstances".

But none of the previous 41 Football League clubs have emerged from administration without a CVA and it appears Leeds' argument has been rejected. "...

Jeg blir så "lykkelig".. Hurra for .. ja, hvem skal vi rope hurra for?..

Nei, som sagt, nok av mitt frustrasjonsinnlegg..

Heia Leeds!
-SirOlsen-

SveinArve

riday 3 August
2.45pm - KPMG confirm they have told the Football League that they cannot resurrect the 'old' CVA. Starting a new CVA process is also out of the question. More follows.

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Tom S

It seems that the taxman, who has lost millions of pounds through football club administrations in recent years, is determined to use Leeds as a test case in their efforts to ensure that if football creditors are paid in full (as they have to be under League rules) then so should they.
- ToEllandBack

Fryktelig irriterende!!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Sydhagen

ser ikke akkurat lyst på ting nå...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Tore

Jeg tror det skal veldig mye til for at det ikke blir en eller annen ordning som gjør at vi kan stille i ligaen i år, men når det er sagt så vil det bli sinnsykt vanskelig å rykke opp uten at vi får hentet inn en 2-3 spillere i løpet av 3-4 uker.

Tore
Marching on together...
Tore
Marching on together...

SirOlsen

Jeg tør ikke engang håpe det du sier i første setninga di der Tore... jeg synes det ser så totalt helsvart ut.. Jeg tror mere og mere på at de kommer til å bruke oss som et skrekkeksempel for fremtiden..

MEN, på en annen side, for min del, så vil gleden min bli så utrolig mye større OM jeg tar feil, noe jeg forhåpentligvis gjør.. Jeg tør rett og slett ikke håpe lengre..
-SirOlsen-

Orkanger

b vc

D e håp i hængan snøre!
D e håp i hængan snøre!

Dag

Da skulle vel aksjen være i boks. med 15 p minus....

SHARE TRANSFER

We are pleased to announce that the board of the Football League Ltd have agreed to transfer the share in the Football League to Leeds United 2007 Ltd.

The Football League have transferred the share in 'exceptional circumstances' and have imposed a 15-point penalty for the start of the 2007/08 season. The club have appealed against this sanction. The timescale for the appeal is not yet known.

The club has received an amount of criticism from supporters for not keeping them up to date with developments during what has been a very difficult time for us all. We appreciate this policy was difficult for fans to accept, but please be assured that this was been done in the best interests of Leeds United which is justified by the return of the share.

We are now planning the appeal and we are able to complete the squad re-building for the 2007/08 season, albeit with only one week to go before our first League One game at Tranmere.

Tony Montana

Done!

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1084643,00.html

--A problem shared is a problem halved, so is your problem really yours or just half of someone else's?--
-David Brent-

--A problem shared is a problem halved, so is your problem really yours or just half of someone else's?--
-David Brent-

SirOlsen

-15 hurra! Det henter vi fort inn med vår supersquad!

Heia Leeds!
-SirOlsen-

Svend Anders

Som jeg sa, altså...

...og da skulle det forhåpentligvis stemme at det kommer inn investorer i løpet av høsten også.

Glad det er over, selv om 15 poeng svir. Jeg tør ikke håpe på noe resultat av anken, tar det evt som en bonus.

Bør Leeds-fansen nå gå på en ny email-kampanje i et forsøk på å redusere straffen?

SA

Følges på:

OPM

Ja, ja, da blir det et år til i nedrykksmodus. - I år vet vi det i allefall fra starten av sesongen, så vi kan innstille oss på det. Aldri har vel en mann greidd å ødelegge så mye på så kort tid.- Jeg tenker ikke på Ridsdale som var en glad amatør, - men på Bates som er en tvers gjennom skurk! Nå er det tydelig at han skal tas, - og vi går med i dragsuget hvis ikke et under skjer.
La oss håpe han innser elendeigheten og kommer seg av gårde ut av klubben så fort som bare nøkken. La han ta med seg KPMG samtidig, makan til vanskjøtsel har jeg aldri sett!! Jeg husker godt KPMG sine uttalelser "This is the best long term solution for Leeds United", - Man skal høre mye før ørene faller av!

DaGa

Gledelig at vi får starte ligaen og kjøpe spillere igjen!

-15 poeng? fy steike, lukter dessverre nedrykk på lang vei[V]

We all LOVE LEEDS!
We all LOVE LEEDS!

MacMurder

Hvis jeg ikke husker mye feil fikk Tottenham en -12 poengsstraff tidlig på 90-tallet redusert til -3. Korriger meg gjerne.

SirOlsen

quote:
Originally posted by Svend Anders

Bør Leeds-fansen nå gå på en ny email-kampanje i et forsøk på å redusere straffen?

Den slenger jeg meg isåfall med på Svend Anders.. bare jeg får greie på hvor jeg skal sende den.. og jeg har flere epostadresser å sende protest ifra [:p]

Sukk.. jaja, nå løste det seg i allefall med ligaoppstart.. Resten av ting som skulle evt. falle i vår "favør" (om slikt er mulig vedr. Leeds United), så tas det som en bonus!.. Champagnefest hver dag?.. [:D]
-SirOlsen-

Geir W

Vurderer nå seriøst å melde meg ut av klubben i protest.....etter 42 års sammenhengende medlemskap!!!
Det var klubber i Italia i fjor som fikk mindre poengstraff pga kampfiksing!!!!!!!!!!!!!!
Får håpe at VI får 3 p for seier kommende ses og ikke ett halvt eller 1 p.!!!! INGENTING vil imidlertid overraske.....fordi vi er LEEDS UNITED!!!!!!!!!

ERIK

Jeg har idag betalt for LUTV og jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme.  Støtt klubben vår med 30 pund  og få mange høydepunkter.

Som vi så altfor godt vet så teller penger utrolig mye i fotball

ps. Jeg vil også se på andre ting å kjøpe for å støtte klubben min.

er VIP medlem

Leeds4ever

h.b

Jeg er glad for å kunne annomsere at jeg heldigvis tok feil. Leeds har fått aksjen og jeg kan endelig få meg litt søvn.
Jeg har spekulert villt de siste dagene og kan med dette melde meg på at nå ordner det seg koret. Men jeg vil fremdeles ha vekk geitebukken