Nå får vi endelig aksjen

Started by Leeeeeeeeeeeeds, July 28, 2007, 16:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leppan

Hva vil skje med Leeds den 11.Aug hvis vi står der uten "the golden share"? Må vi pakke samme og starte på nytt da?

Glory years will come again!
Glory years will come again!

Stephenjazz

Så på en annen leedsside at det var en supporter som ville feste utenfor Bates sitt hus i Monaco, bare for å gi han søvnløse netter. Det er akkurat han har gitt oss, så det ville vært bra om han fikk kjenne det selv. Lurer på om dette er en god ide og kanskje noe som får han til å åpne øynene
Det blir aldri umoderne å vinne

h.b

Slik jeg tolker dette, så får ikke Leeds denne aksjen før Leeds og skattemyndighetene har kommet til en avtale. Leeds vil da være under administrasjon frem til denne avtalen er gjort. Kommer ikke Leeds og skayyemyndighetene til en avyale må mLeeds starte sesongen under administrasjon. Vil ikke Bates gjøre en avtale overhode med Skattemyndighetene, så får ikke Leeds starte sesongen uansett

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

SveinArve

Leeds's future in doubt - FL chief

Football League chairman Lord Mawhinney has warned Leeds that time is running out on their chances of starting the new season in League One.
Click here for 2007/08 Football Specials

With just nine days until the Whites are due to open their season against Tranmere, their best hope rests with the administrators striking a new agreement with the club's creditors.

The original CVA - Company Voluntary Arrangement - was challenged by the Inland Revenue, to whom the club owed £7.7million in unpaid tax.

Leeds have requested their share in the Football League be returned for the new season based on "exceptional circumstances".

But none of the previous 41 Football League clubs have emerged from administration without a CVA and it appears Leeds' argument has been rejected.

After a four-hour meeting at Football League headquarters this week the administrators KPMG agreed to report back by Friday whether they would reconstitute the CVA.

If they do, Leeds would move a step closer to starting the new season in League One. If not, the clock is ticking and it is feasible Leeds could be blocked from playing.

That remains the worst case scenario and Football League chairman Lord Mawhinney insists he is "an optimist".

But he also warned that progress must be made quickly.

"We have got to resolve the situation and we have got to resolve it soon because the new season starts in nine days time," said Lord Mawhinney.

"On Tuesday we had a four-hour meeting between Leeds United, the adminitrators and us. We all agreed the best way forward was to see if the administrators could reconstitute the CVA.

"Once we have their final decision we will talk to Leeds about how to make progress.

"If the CVA could be reconstituted then Leeds United - in terms of the old company - could start the season.

"We have no control over the administrators. They understand the laws of insolvency, we understand the laws of the Football Legaue. The best way forward is close collaberation between the two.

"Part of our policy is to do whatever we can, within the rules, to ensure the continuation of or member clubs through administration.

"If you are asking me to make a prediction I don't have a crystal ball. But I am an optimist."

However, there are other major issues for which the Football League still needs to find a solution.

Key among those is the fact that the administrators sold rights to the lease of Elland Road and the player contracts to the new company, Leeds United 2007.

However, the player registrations remain with the old company. Leeds United have been told by the FA they must operate under the auspices of the old company to fulfill their pre-season fixtures.

"That is not in the gift of the administrators. The registrations are a relationship between us and the club.

"But the normal way to resolve this is for the CVA to go through and once it has been through, then there is a legal agreement as to what all the unsecured creditors get, the administrators tell us it has all been done properly."

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Roy

På vei til jobb i dag hørte jeg på P3 og hvilken sang dukket opp der? REM`s What`s the frequency Kenneth. Må være et tegn? Men det er vel på høy tid at KB stiller seg inn på den frekvensen som redder klubben,for akkurat nå ser det ikke bra ut :(
Stand up and sing for LEEDS UNITED

h.b

Veien ut Bates er å selge klubben i dag. Selg og tjen litt. Sitter du som en gammel stabeis Bates, så risikere du å miste klubben uansett og ihvertfall penger. Så Bates selg klubben i dag

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Roy

quote:
Originally posted by h.b

Veien ut Bates er å selge klubben i dag. Selg og tjen litt. Sitter du som en gammel stabeis Bates, så risikere du å miste klubben uansett og ihvertfall penger. Så Bates selg klubben i dag

Håper KB er inne på forumet nå, og tar hintet [:D][:D][:D]

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Roy

quote:
Originally posted by Sydhagen

djup depresjon...[V]

Dypere depresjon[V][V]

h.b

Koma depresjon[V]
[/quote]

Volda69

Eg byrjar å håpe på at me startar sesongen under administrasjon. Me kan vel likevel fylle opp stallen slik at me har 20 spelarar til disposisjon. Då burde det vere mogleg å signe nokre av dei spelarane som står på vent.
Eg seier til meg sjølv nesten kvar dag, at no kan det vel ikkje bli verre, men det klarar karane borte i Leeds å motbevise gong på gong.[:(][:(][:(]

MOT
MOT

Roy

quote:
Originally posted by Volda69

Eg byrjar å håpe på at me startar sesongen under administrasjon. Me kan vel likevel fylle opp stallen slik at me har 20 spelarar til disposisjon. Då burde det vere mogleg å signe nokre av dei spelarane som står på vent.
Eg seier til meg sjølv nesten kvar dag, at no kan det vel ikkje bli verre, men det klarar karane borte i Leeds å motbevise gong på gong.[:(][:(][:(]

MOT

Vi har vel alle trodd at bunnen var nådd, men... [:(!]

h.b

Hadde håp om å våkne denne morgenen med sikte på at Leeds har fått denne aksjen, men hva ser jeg. Jo Leeds United får ikke starte sesongen uten at denne CVA er godkjent av kreditorene. Her er nøkkelen skattemyndighetene. Disse nekter nå å avskrive denne skattegjelden Leeds har og forlanger alt innbetalt. Gamle Leeds kommer da til å starte sesongen i adm. Rettsaken kommer opp om en mnd. Leeds blir da beordret til å betale disse pengene omg. Leeds har ikke disse pengene og klubben slås da konkurs.Leeds mister da plassen sin i L1 og må starte opp som ny klubb i betse fall i L2 neste seong.Mest sannsynlig i Confrence.
Dette er mitt aller mest optimistiske syn på det hele. Reddningen kan være at det kommer inn noen med penger for å kjøpe ut Bates, men er redd at dette ikke skjer

Sleivind

Og den offisielle siden er fortsatt like stille angående saken. Ikke et eneste lite knyst om hvordan ståa er, eller om det er langt frem til noen enighet. Håpløst[xx(]

Sleivind

http://www.yorkshirepost.co.uk/sport?articleid=3084022

Dette er vel den ferskeste nyheten de har kommet med idag, men der står det vel strengt tatt ikke så mye nytt. Han Lorden snakker fortsatt om møtet de hadde på tirsdag, og ingenting om møtene som ble avholdt både på onsdag og torsdag.

Per-Stian

Rett før eg blackar ut heilt no. Dette er jo det reine vanvidd. Er det nokon som kan helle litt kaldt vatn på det brennande bålet? Ulukka ser ikkje ut til å ha ein ende[:(]

h.b

Hadde vært ok hvis noen fra det offisielle kunne sagt hva som må til for å få denne aksjen. Det virker som om det er 2 mulige utfall, hvorvidt punkt 1 er mest sannsynlig.
1)Bates kjører sitt og går tilbake til plan 1. Det gamle Leeds driver videre. Vi får da lov til å spille i adm. Han gambler på dette rettsmøtet og skylder på alle om at hvis ikke skattevesenet trekker kravet, så slår han klubben konkurs.
2)Han selger klubben til andre, med hjelp av KPMG for å få noen penger tilbake.Disse tar da på seg forpliktelsene med skatten og kommer til enighet med kreditorene

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by Per-Stian

Rett før eg blackar ut heilt no. Dette er jo det reine vanvidd. Er det nokon som kan helle litt kaldt vatn på det brennande bålet? Ulukka ser ikkje ut til å ha ein ende[:(]

Det er også mulig å slukke et brennende bål med varmt vann. Ken Bates bør imidlertid ikke lenger pisse på bålet, i og med at blæra hans virker temmelig slunken.

h.b

løpet er nok kjørt.Eneste redninga er at noen kjøper opp Leeds. Problemet til Bates er/var at denne Taylor sitter i styret i Astor og var i styret i gamle Leeds. Det ble med andre ord drevet et dobbeltspill. Skulle den gamle Leeds ende opp med å spille under adm, så går det under 1 mnd før dette kravet fra HMRC treer i kraft. Det kravet greier ikke Leeds å innfri. Leeds er satt i sjakk nå

Wannabe

Au da, h.b!! Akkurat nå trenger vi litt optimisme, om enn bare et nytt referat fra en eller annen drøm!

MOT

rasandeokse

quote:
Originally posted by h.b

løpet er nok kjørt.Eneste redninga er at noen kjøper opp Leeds. Problemet til Bates er/var at denne Taylor sitter i styret i Astor og var i styret i gamle Leeds. Det ble med andre ord drevet et dobbeltspill. Skulle den gamle Leeds ende opp med å spille under adm, så går det under 1 mnd før dette kravet fra HMRC treer i kraft. Det kravet greier ikke Leeds å innfri. Leeds er satt i sjakk nå

Det som blir sagt er at det ikke blir gjort en avtale uten en CVA. så hvordan kan eneste løsningen være at den eneste som har fått CVA skal selge klubben?? tror du har misforstått her HB.. De største Kreditoren har sagt at de bare vil støtte Bates sitt bud, dvs at ingen av de andre kjøperne får godkjent en CVA og vi har dermed tatt nok et steg tilbake om bates selger leeds.. Det som må til nå er at Leeds og innland revenue får til en avtale for å hindre denne rettsaken..

h.b

Grunnen til at jeg sier det som jeg sa er at Leeds ikke har penger til å betale dette kravet fra HMRC. Dette trer i kraft nå , når dette første budet som Bates gjorde og kjøpte klubben i mai er det som faktisk FL sier at skal følges. Nå r jeg nå sier salg er det fordi at tiden renner ut og Bates vet at han ikke har disse pengene til HMRC og må se på andre løsninger. Derfor tror jeg muligens at et salg kan komme fortere enn vi tror. Redbus og de andre sitter ikke stille nå. De kommer til å gjøre et støt for å se på muligheten for overtakelse. Nå er det riktig timing, da Bates er nede for telling og ser på dette som en mulig retrett fra Leeds United

Roy

quote:
Originally posted by h.b

Grunnen til at jeg sier det som jeg sa er at Leeds ikke har penger til å betale dette kravet fra HMRC. Dette trer i kraft nå , når dette første budet som Bates gjorde og kjøpte klubben i mai er det som faktisk FL sier at skal følges. Nå r jeg nå sier salg er det fordi at tiden renner ut og Bates vet at han ikke har disse pengene til HMRC og må se på andre løsninger. Derfor tror jeg muligens at et salg kan komme fortere enn vi tror. Redbus og de andre sitter ikke stille nå. De kommer til å gjøre et støt for å se på muligheten for overtakelse. Nå er det riktig timing, da Bates er nede for telling og ser på dette som en mulig retrett fra Leeds United

Bates nede for telling, retrett - hvorfor tror du det. Bates vet ikke hva de ordene betyr. Han blåser alle en lang marsj og regner med at alle danser etter hans pipe til slutt. Noe som kan føre til vår undergang. Mannen har et selvbilde på størrelse med Dovre.

Sydhagen

bates må gå i forhandlinger med skattekontoret..er egentlig der problemet ligger...hadde han løst problemet med skatten så hadde vi vært ute av admin for leeeeenge siden!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

HMRC har som de sier fullstendig rett på å kreve pengene sine. Bates har ikke disse pengene.
Det er derfor jeg er rimelig sikker på at det kommer til å komme en overtakelsesforsøk snart. Bares og Astor som driver et dobbeltspill har kanskje ikke noe annet valg enn å godta den nye kjøperen. Den nye kjøperen kan da forhandle frem en avtale med HMRC om betaling av dette utestående beløp

Asbjørn

Skjebnens timer fortsetter for Leeds.

Det spilles høyt fra mange kanter nå!

..............

a) Bates (NB! jeg sier ikke Leeds [:)]) for å "få fullført prosjekt gjeldsnedsettelse".

b) Skattemyndighetene for å få inn vel ca 60 mill skattekroner.

c) FA fordi de vet så inderlig godt at denne saken kan danne presidens for år fremover.

....................

Som kasteball i denne hersens gryta sitter vi supporterne, spillerne og hvem vet hva...

Det er store pengesummer som står på spill. Og det er maktkamp.
Det eneste som florerer er rykter. Hva som kommer frem i pressen må vi ta med en klype salt. Mye handler nok om "opinionsdannelse" - å sikre sitt omdømme, komme fordelaktig ut i pressen, få "supporterne på sin side m.m.
- ikke  ta det som kommer frem til enhver tid som "sannheter", det er som regel en sannhet slik en av partene ønsker det skal ses...

...og vi supporterne har vel strengt tatt to håp nå:
a)...få lisensen i orden og komme i spill
b)...og jeg skal nok slippe å spise særlig mange hattene om det ikke sitter et par tre supportere rundt omkring (meg selv inkludert iallefall) & håper på at noe godt kan det komme ut av røret, at Bates blir fratatt Leeds/må selge... (da hadde det saktens vært verdt det, o vi da samtidig får lisens osv i orden...)

Men da må vi jo samtidig få inn noe "skikkelig" på eiersiden.  Vi kan jo ikke fortsette sånn...

Vel, tilbake til synserne våre:

I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn, there's someone there, other times it's only me
I am hanging in the balance of the reality of man
Like every sparrow falling, like every grain of sand

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

Og fra denne synseren som blir dårligere og dårligere for hver da.Det er nok liten tvil om at Leeds kommer til å starte sesongen i adm.
det gamle Leeds har da spiller rettighetene.. Men er faktisk usikker på det gamle Leeds. er det det regimet som styrte Leeds dagene før administrasjonen eller de rett etter administrasjonen. Mulig jeg tar feil nå, men er ikke Bates nå da fri til å selge klubben til de som vil sjanse på klubben(Redbus,Morris,Pearson etc)eller tar jeg feil her.
Det er dette jeg mener er en mulig retrett av Bates. han kan da putte penger i lomma. HMRC får sitt krav innfridd,Kreditorene endel av kravet og Leeds kan da tre ut av adm og fortsette sesongen med nye eiere

SveinArve

9.59am - Yorkshire Evening Post carries rare public comment from HMRC's second most powerful official, David Hartnett, expressing continuing concern about events at Elland Road.

He said HMRC was not prepared to get involved in "any arrangement that lacks complete transparency about the identity of creditors".

http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

h.b

Vil dette si at Bates må navngi den som står bak ham denne gangen før KPMG overhode vil se på saken på nytt

h.b

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news?articleid=3016504
Game over. KPMG forteller FL at de ikke kan gjøre noe med denne CVA`n. Dette er kanskje spikeren i kista. FL må nå la nåde gå for rett