Support Wise

Started by SveinArve, August 10, 2007, 18:23:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pale

quote:
Hvorfor denne entusiasmen for Boothroyd, vettis?

Ha,ha[:D][:D]

Regner med du har lest et av veteranens 1500 hyll-boothroyd-innlegg?

Får Goebbels (uten sammenligning forøvrig) til å virke som en beskjeden skolegutt[;)]

Og jammen rykket watford ned likevel gitt....

Men for all del, Boothroyd er en ung, svært lovende manager. Kanskje om et år?[:p]

Forresten skryt til Midjo for et godt innlegg. Stiller meg også bak det.

veteranen

quote:
Originally posted by Sheridan

2-3 år?
Nedia...da har Shez overtatt [:)] Skal ikke se bort fra det [:)]

Som Leeds-supportere har vi lært at vi ikke bør utelukke noe som helst - spesielt hvis det gjelder elendighet! [:)]

Dennis

quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Hvorfor denne entusiasmen for Boothroyd, vettis?

For å si det veldig enkelt: Fordi jeg betrakter Boothroyd som et managertalent av de sjeldne. Og jeg vet at det er svært mange i det engelske foballfaglige miljøet som også gjør det. Jeg kunne begrunnet mine meninger rundt dette i uttallige innlegg - og det har jeg jo også tidligere gjort! "Den store Boothroyd-tråden" finnes dessverre ikke i lengre i arkivet, men jeg tror vi skal la denne tråden få lov til å forsette som en (i all hovedsak) Wise-tråd. [:)]

Men at Boothroyd en dag blir manager i Leeds (om 2-3 år), bør du slettes ikke se bort fra! [;)]

Det var egentlig ment på ert, har spurt deg akkurat samme spørsmålet tidligere. [:)]

- Dennis
Marching on together!

Sheridan

quote:

quote:

2-3 år?
Nedia...da har Shez overtatt [:)] Skal ikke se bort fra det [:)]

Som Leeds-supportere har vi lært at vi ikke bør utelukke noe som helst - spesielt hvis det gjelder elendighet! [:)]

Hmm, lett å bli skuffa også da, når alt utenom Boothboy anses som elendighet [:)]

veteranen

quote:

Hmm, lett å bli skuffa når alt utenom Boothboy anses som elendige valg også da [:)]
[/quote]

Jeg mente ikke at Sheridan som manager var ensbetydende med elendiget! Jeg tenkte mer på at livet som Leeds-supportere har lært oss at elendighet kan inntreffe. [:)]

Og jada, iløpet av 2-3 år kan det også dukke opp nye store managertalenter! [:)]

kjelvi

Hmmmmmm.....
Er vel en av Forum's Wise-skeptikere. Venter fortsatt en stund før jeg i det hele tatt vil tenke på å 'rehabilitere' han.

Fikk bakoversveis når jeg så ITVs innslag fra Southend-matchen. Alle var rotne egg, bortsett fra de som ble med han over sommeren...
Fortsatt hoderystende til 'personalpolitikken' - eller rettere sagt mangel på sådann - på Elland Road.
Venter bare på neste 'gullkorn' fra den lille barnemunnen...

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by kjelvi

Hmmmmmm.....
Er vel en av Forum's Wise-skeptikere. Venter fortsatt en stund før jeg i det hele tatt vil tenke på å 'rehabilitere' han.

Fikk bakoversveis når jeg så ITVs innslag fra Southend-matchen. Alle var rotne egg, bortsett fra de som ble med han over sommeren...
Fortsatt hoderystende til 'personalpolitikken' - eller rettere sagt mangel på sådann - på Elland Road.

Det absolutt verste med postmatch interview etter Southend-kampen, var Wises uttalelse om at "det fortsatt er noen spillere igjen i troppen, som jeg ennå ikke har rukket å renske ut, ellersom har langtidskontrakter" (fritt oversatt). Wise er ikke snau i sin psykopati (eventuelt paranoia).

veteranen

quote:
Originally posted by Karl Hot Shot

quote:

Hmmmmmm.....

Det absolutt verste med postmatch interview etter Southend-kampen, var Wises uttalelse om at "det fortsatt er noen spillere igjen i troppen, som jeg ennå ikke har rukket å renske ut, ellersom har langtidskontrakter" (fritt oversatt). Wise er ikke snau i sin psykopati (eventuelt paranoia).

Det er jo bl,a i sånne situasjoner han viser sin "begrensning". Og jeg har ærlig talt ikke den helt store troen på at han blir stort bedre...

McMidjo

quote:

quote:

Hmmmmmm.....

Reagerte også på ordvalget til Wise i dette intervjuet, men det du oversetter det til her 'Hot Shot' er direkte feil. Om du med 'fritt oversatt' mener at du kan finne på dine egne syke formuleringer, er du mer skrullete enn det jeg trodde. [xx(]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Robert H.

Enig med midjo. Det Wise sa var at det var noen spillere som hadde forlatt oss som han gjerne ville beholdt! En av disse har han tidligere sagt er David Healy...

lojosang

Jeg mener fortsatt Wise er litt som en lommelykt. Grei å ha i nødsfall for å finne veien i mørket, men neppe særlig effektiv til å lyse opp Elland Road en kald vinterkveld når det virkelig butter imot. Nei, han er fortsatt ikke min lysfontene. Men så lenge vi vinner skal jeg være fornøyd, og holde munn.

Eller ikke rope så fryktelig høyt, i hvert fall.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Asbjørn

quote:
Originally posted by lojosang
Nei, han er fortsatt ikke min lysfontene.

Tviler vel på at Mãrtha ser så veldig mange engler rundt ham ja...

Da Den overtok i fjores likte jeg det ikke, men trodde han ville ha en kortsiktig positiv effekt due to hans fighter-egenskaper så og si, at han ville få spiriten ut i gutta sine.

Det skjedde jo ikke.

Han hadde nok kamper på seg, jojo. Og sikkert passe dårlige arbeidsforhold. The bottom line e jo at "mange av oss" fikk sine "forventninger" om hans ehh hissige gemytt demonstrert til det kjedsommelige. Og mannskapet han hadde til disp, hadde iallefall "det fotballmessige inne" til å spasere seg gjennom nedrykkssonen (men ja altså, mulig topplokkene gikk hett i spillergruppen... dét klarte han iallefall IKKE å hanskes med...).

Det er jo gledelig at han nå tydeligvis får "betalt" for ting han har gjort. Jeg forventer ikke opprykk. Men en håper jo at favorittlaget rykker opp, så man har da et visst håp, anyway...

Og jeg skal glede meg med Dennis' mulige anerkjennelse som manager. Men jeg vil ikke like at vi styres av en "personlighet" som hans.

Men jeg kan da utmerket leve med det [:)]

...og så skal vi jo heller ikke utelukke at han kan "vokse med oppgavene" osv...

Artig forresten at "snille gutter" som Flo utmerket godt trives i hans selskap [:)]

(er nok verre m. bad-boys... som attpåtil sier ham imot jah...)

The man in me will hide sometimes. To keep from bein' seen
But that's just because he doesn't want to turn into some machine
Took a woman like you to get through. To the man in me

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

quote:
Originally posted by Robert H.

Enig med midjo. Det Wise sa var at det var noen spillere som hadde forlatt oss som han gjerne ville beholdt! En av disse har han tidligere sagt er David Healy...

Kan noe bekrefte hva Wise sa/ ikke sa i dette famøse intervjuet? Er det kun spissformuleringene til Hot Shot og Kjelvi som tar litt av her, eller har Robert/Midjo sett et annet intervju?!!!! Jeg driter forsåvidt i hva han mener om de som har dratt, men hvis han antydet at det fortsatt finnes noen råtne egg han ikke har klart å kvitte seg med, er det jo skandaløs opptreden! Kan Kjelvi/ Hot Shot herved avkrefte sine egne utsagn?  [:0]

Jon R.
Jon R.

Erik M

Jon, du kan se det her.  Morsomt intervju med Flo også...

http://www.youtube.com/watch?v=viS8PlJs_f0

McMidjo

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Robert H.

Kan noe bekrefte hva Wise sa/ ikke sa i dette famøse intervjuet? Er det kun spissformuleringene til Hot Shot og Kjelvi som tar litt av her, eller har Robert/Midjo sett et annet intervju?!!!! Jeg driter forsåvidt i hva han mener om de som har dratt, men hvis han antydet at det fortsatt finnes noen råtne egg han ikke har klart å kvitte seg med, er det jo skandaløs opptreden! Kan Kjelvi/ Hot Shot herved avkrefte sine egne utsagn?  [:0]

Jon R.

Dette var bare en normalt klønete og litt usammenhengende medieopptreden fra vår unge manager.I og med at det er illustrerende for hvordan noen klarer å blåse små saker opp til store proporsjoner når det gjelder Wise - har jeg tatt meg bryderiet med å skrive ned intervjuet:

"There was a group last year that I didn’t particularly like â€" as a group, and there was a lot of players I wanted to get rid of. They wasn’t up to what I wanted.

A lot of them are gone â€"not all of them. You know there were some good blokes as well, unfortunately it was only right for them to move on.

But it was obviously some players there that wasn’t part of the group, and made out they were part of the group. I didn’t like the group last year â€" it’s totally different this year."

Det fine med Wise er at han - med sin manglende dannelse og utdannelse - ikke bruker noen som helst vanskelige engelske ord, slik at ungdomsskoleengelsk skal være mer enn nok til å oversette hva han sier....[:)]

Hele saken - i en litt mer extended versjon enn linken til Erik M -ligger på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=iIYFEdxBe40

Will

Gir min støtte til Wise. Virker som samholdet i laget er vanvittig bra, og det er takket være wise og de kjipsekkene som bestemte at leeds skulle starte med -15poeng. Spillerene ofrer alt i leedstrøya. Godt å se. Håper Flo om ikke så lenge tar over plassen til kandol, fordi han er født til å bomme på mål.

WG
WG

Jon R

quote:
Originally posted by midjo
A lot of them are gone â€"not all of them. You know there were some good blokes as well, unfortunately it was only right for them to move on.

Godt arbeid midjo. Klønete formulert av Wise, men det han nok prøver å si her er at ikke alle de som dro var spillere han ønsket å bli kvitt!  [|)]

Ikke veldig overraskende dette her. Wise er ingen diplomat og i hans hode er enten spillerne med han eller så er de mot han. En god man manager hadde trolig klart å rydde opp i uroen som vel alltid følger ( eller går foran) et managerbytte, uten å måtte kvitte seg med 15- 20 mann. Vi får tro at de som er tilbake nå kjenner Wise og aksepterer han som den han er. Allikevel har jeg en liten magefølelse på at ikke alt er lutter harmoni mellom Wise og Douglas. Jeg tipper Dougie er neste mann ut. [:0]

Forøvrig tror jeg denne -15 poeng situasjonen passer en personlighet som Dennis Wise som hånd i hanske. En klart definert ytre fiende å samle gutta som felles front imot. [B)]

Jon R.
Jon R.

McMidjo

quote:
Originally posted by Jon R

quote:

Godt arbeid midjo. Klønete formulert av Wise, men det han nok prøver å si her er at ikke alle de som dro var spillere han ønsket å bli kvitt!  [|)]

Ikke veldig overraskende dette her. Wise er ingen diplomat og i hans hode er enten spillerne med han eller så er de mot han. En god man manager hadde trolig klart å rydde opp i uroen som vel alltid følger ( eller går foran) et managerbytte, uten å måtte kvitte seg med 15- 20 mann. Vi får tro at de som er tilbake nå kjenner Wise og aksepterer han som den han er. Allikevel har jeg en liten magefølelse på at ikke alt er lutter harmoni mellom Wise og Douglas. Jeg tipper Dougie er neste mann ut. [:0]

Jon R.

Det er slik jeg tolker ham også - enten er en spiller 'good' eller 'bad', og jeg må medgi at jeg blir nervøs av folk som setter andre folk i bås - særlig når det bare finnes to båser - 'good' og 'bad'. Hva med de som bare er 'ugly'?[:o)]

Og Wise må jo snart ha gjennomført tidenes største makeover av en fotballklubbs spillerstall?

Douglas er ute i løpet av morgendagen. Skal en tro ryktene er han reist fra Irlandtroppen for å delta i transferforhandlinger.

Erik M

Jeg er blandt de som var veldig skeptisk til å få Flo over.  Jeg velger imidlertid å se det at han blir som et sunnhetstegn - ja kanskje en friskmelding av miljøet.  Han virker som en fornuftig og oppegående norsk gutt og ville vel ikke tatt et år til dersom bad vibes og intriger fortsatt rår.  Han trenger vel absolutt ikke penga iallfall.

Noe annet som slår meg, er hvor kreative mange er for å finne negative vinklinger på Wise.  Fotball pygme (kanskje ikke bare bokastavelig ment), uten utdannelse, ikke særlig velartikulert, hardspillende og storkjeftet.  Det får meg til å tenke på Billy Bremner.

Jeg håper Wise får det bedre til som manager enn Bremner gjorde.  Som spiller kom han bare til strømpebåndet, på tross av noen positive likheter karaktermessig.

veteranen

Takk for at du skrev det Wise sa i dette intervjuet, Midjo. Lyden har sviktet i maskina mi, og jeg er ikke så god på leppelesning. [:)]

Men det var ikke bare lett å tolke hva Wise egentlig mente med det han sa her. Jeg har faktisk forståelse for at "Hot Shot" tolket disse uttalelsene som han gjorde. At vi blir nødt til å håpe at vår manager egentlig mener noe annet enn det han sier, forteller jo også endel... Dessuten er det veldig uklokt å tilstadighet snakke negativt om spillere, selv om de allerede har forlatt klubben. Fotballspillere snakker sammen og de legger merke til dette konfliktskapende behovet som Wise tydeligvis har. Her lager Wise ris til egen ræv på flere måter, bl.a ved at spillere han gjerne vil ha, vil vegre seg mot å gå til en klubb som blir ledet av en fyr med så elendige sosiale antenner.

Er det noen som ser for seg Wise som manager for en toppklubb med høyt profilerte spillere og sterke personligheter? Tror ikke det, nei!

Wise er en "bakgårdsmanager" - og vil neppe kunne bli noe annet.

Karl Hot Shot

quote:

"There was a group last year that I didn’t particularly like â€" as a group, and there was a lot of players I wanted to get rid of. They wasn’t up to what I wanted.

A lot of them are gone â€" not all of them. You know there were some good blokes as well, unfortunately it was only right for them to move on."

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=iIYFEdxBe40

Det var vanskelig å forstå Dennis Wise annerledes i intervjuet sist lørdag enn at han har kvittet seg med mange spillere som han ikke liker, men ikke alle. Klønete formuleringsevner, eller ikke, Wise gir klar beskjed om at han fortsatt har spillere i troppen som han egentlig vil fjerne.

A.B.

quote:

Takk for at du skrev det Wise sa i dette intervjuet, Midjo. Lyden har sviktet i maskina mi, og jeg er ikke så god på leppelesning. [:)]

Men det var ikke bare lett å tolke hva Wise egentlig mente med det han sa her. Jeg har faktisk forståelse for at "Hot Shot" tolket disse uttalelsene som han gjorde. At vi blir nødt til å håpe at vår manager egentlig mener noe annet enn det han sier, forteller jo også endel... Dessuten er det veldig uklokt å tilstadighet snakke negativt om spillere, selv om de allerede har forlatt klubben. Fotballspillere snakker sammen og de legger merke til dette konfliktskapende behovet som Wise tydeligvis har. Her lager Wise ris til egen ræv på flere måter, bl.a ved at spillere han gjerne vil ha, vil vegre seg mot å gå til en klubb som blir ledet av en fyr med så elendige sosiale antenner.

Er det noen som ser for seg Wise som manager for en toppklubb med høyt profilerte spillere og sterke personligheter? Tror ikke det, nei!

Ganske utrolige påstander du har her. Du ser tydeligvis masse som ikke jeg ser iallefall. Enig i at han med fordel kan uttale seg noe mer diplomatisk i en del sammenhenger, men det for da for svingende være forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet.
Forresten, jeg kan faktisk se for meg Wise som en manager i PL.

h.b

Fælt som du skriver inn da min bror som trenger spaserstokk. Da spør jeg enkelt og greit. Hvilken klubb skal han lede når han er manager i Premier League

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Karl Hot Shot

quote:
Originally posted by A.B.

quote:

Ganske utrolige påstander du har her. Du ser tydeligvis masse som ikke jeg ser iallefall. Enig i at han med fordel kan uttale seg noe mer diplomatisk i en del sammenhenger, men det for da for svingende være forskjell på å barbere seg og å skjære av seg huet.

Dennis Wise har allerede skåret av seg hodet i barberingen flere ganger. Veteranen har nok bare fulgt med i dette spillet i noen flere år enn det du tydeligvis har. Det blir helt håpløst å forsvare Wise i alt han gjør bare fordi han på det nåværende tidspunkt er manager for Leeds United (takket være Ken Bates).

A.B.

quote:

quote:

quote:

Dennis Wise har allerede skåret av seg hodet i barberingen flere ganger. Veteranen har nok bare fulgt med i dette spillet i noen flere år enn det du tydeligvis har. Det blir helt håpløst å forsvare Wise i alt han gjør bare fordi han på det nåværende tidspunkt er manager for Leeds United (takket være Ken Bates).

Godt du vet hvor mange år jeg har fulgt med da.. Antakelig ikke så langt unna han uten at jeg vet hvor lenge det er. Har vel også vært aktiv spiller samt trener i haugevis av år, så jeg forbeholder meg rett til å mene noe jeg også.

Karl Hot Shot

quote:

quote:

quote:

quote:

Godt du vet hvor mange år jeg har fulgt med da.. Antakelig ikke så langt unna han uten at jeg vet hvor lenge det er. Har vel også vært aktiv spiller samt trener i haugevis av år, så jeg forbeholder meg rett til å mene noe jeg også.

Jeg har ingen anelse om hvem du eller Veteranen er. Jeg formulerte meg slik jeg gjorde, ut fra det du skrev. Det du skrev vitner om mye naivitet i forhold til Dennis Wise som manager.

h.b

Det som virker på dette intervjuet som et fakta er at Wiose sier at han har kvittet seg med mange spillee som han ikke likte. Ikke alle som han sier. Men han drar samtidig inn en setning om at det er mange gode personer der også.Kan kanskj bli forvekslet dette

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

A.B.

"Jeg har ingen anelse om hvem du eller Veteranen er. Jeg formulerte meg slik jeg gjorde, ut fra det du skrev. Det du skrev vitner om mye naivitet i forhold til Dennis Wise som manager."

I utgangspunktet er jeg positiv til Wise, men ikke ubetinget. En av de viktigste egenskapene en manager kan ha er den ubestridte vinnerviljen han har. At han uttaler seg så frimodig om spillere han vil ha bort er jeg ikke helt tilhenger av, men han vet hva han vil. Og jeg synes det er glimrende at vi ikke lenger har en manager som er redd for spillerne rundt seg.
Mange store managere som hadde en beinhard disiplin som har lykkes stort. Blant annet vår egen Don....
Men når jeg leser om alle angrepene og tildels usakligheter som går mot Wise så klarer jeg ikke å bare holde kjeft.

Karl Hot Shot

Det han sa, var klart nok:

A lot of them are gone â€" not all of them. You know there were some good blokes as well, unfortunately it was only right for them to move on."

Først i siste setning kommer han inn med et modererende "as well", mens setninga foran ("A lot of them are gone â€" not all of them.") helt klart ble sagt i samme åndedrag som første avsnittet ("There was a group last year that I didn’t particularly like â€" as a group, and there was a lot of players I wanted to get rid of. They wasn’t up to what I wanted."). At noen makter å forstå uttalelsene hans annerledes, må jo være fordi man ønsker at Dennis Wise skal ha forandret seg (og blitt litt klokere).

auren

Det hersker vel lite tvil om at Wise mener vi fortsatt har noen spillere han ikke vil ha. Forunderlig hvis det skulle være Douglas. Da ville Howson vært mer naturlig å starte med på lørdag. Tipper jo at Derry kan være en av dem. Var jo ute med en mystisk skade hele vårsesongen.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.