Informasjon: Lønnstak, rettssak, poengstraff

Started by McMidjo, August 23, 2007, 20:08:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

auren

Jeg skjønner godt at de andre klubbene syter. Vi hadde garantert kommet med syteri her inne om vi lå i toppen av PL og det var snakk om at Manchester United skulle få tilbake noen poeng de var fratrukket i begynnelsen av sesongen, noe som ville ført de forbi oss i kampen om ligagullet.

Det er helt tåpelig at en så forbasket viktig sak avgjøres 2 dager før siste ligakamp. Dette var jo også poeng de andre klubbene aldri ville tro Leeds kunne få tilbake før bare et par måneder siden.

auren, forstår godt frustrasjonen men håper rettferdigheten seirer og at vi rykker direkte opp...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Quote from: peacock on April 27, 2008, 12:12:47
Syting? Hvordan hadde vi selv reagert i samme posisjon? Dette er helt naturlig.

Her er jeg for en gangs skyld 100% enig med peacock ;)

auren

Webredaktøren

Quote from: auren on April 27, 2008, 12:18:46
Jeg skjønner godt at de andre klubbene syter. Vi hadde garantert kommet med syteri her inne om vi lå i toppen av PL og det var snakk om at Manchester United skulle få tilbake noen poeng de var fratrukket i begynnelsen av sesongen, noe som ville ført de forbi oss i kampen om ligagullet.

Det er helt tåpelig at en så forbasket viktig sak avgjøres 2 dager før siste ligakamp. Dette var jo også poeng de andre klubbene aldri ville tro Leeds kunne få tilbake før bare et par måneder siden.

auren, forstår godt frustrasjonen men håper rettferdigheten seirer og at vi rykker direkte opp...

Jo da, men stort sett alle vet vel at disse poengene nesten sikkert er fratatt oss på en feil måte. Svanesjøen blir mester grunnet en feil av FL og Doncaster eller Carlisle rykker opp av samme grunn, det kan de være stolte av ;D

auren

Quote from: Webredaktøren on April 27, 2008, 12:26:09
Jo da, men stort sett alle vet vel at disse poengene nesten sikkert er fratatt oss på en feil måte. Svanesjøen blir mester grunnet en feil av FL og Doncaster eller Carlisle rykker opp av samme grunn, det kan de være stolte av ;D

Jeg tror dessverre det motsatte, de ser på det som en feil om Leeds får tilbake poeng, og at vi ble fratatt poeng var korrekt.

Det er flere sider av en sak, og man kan nok argumentere med at straffen Leeds fikk var korrekt. Men at FL hadde en tynn sak speiles vel i måten den trådde i kraft på: Alle formennene i de tre laveste divisjonene skulle stemme over hvorvidt Leeds fortjente poengtrekk. Man kan ikke få mer innhabile "dommere" i en sak.

auren

Webredaktøren

De andre klubbene taper jo egentlig ingenting om vi får igjen disse poengene. Det blir enten oss eller FL som taper!

Larsen.

Pride of Yorkshire

Webredaktøren

Per-Stian

Ser ut til å vere frå Old Peacock, ja, men har diverre ikkje opplevd akkurat dette personleg.

peacock

"De andre klubbene taper jo egentlig ingenting om vi får igjen disse poengene. Det blir enten oss eller FL som taper!"

HÆ? Er du vel bevart? Tenk om vi får igjen 8 poeng og går forbi Doncaster på direkte opprykk. Taper ikke de på dette?

Hallgeir *

Quote from: peacock on April 27, 2008, 15:40:29
"De andre klubbene taper jo egentlig ingenting om vi får igjen disse poengene. Det blir enten oss eller FL som taper!"

HÆ? Er du vel bevart? Tenk om vi får igjen 8 poeng og går forbi Doncaster på direkte opprykk. Taper ikke de på dette?
Ahhh...så er det ikke bare jeg som ser at det postes uten å tenke hva man skriver. Noen gjør det oftere enn andre.  ;)
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

Hva taper de andre klubbene på at vi får igjen våre RETTMESSIGE poeng? Dette er poeng som skal være våre!!!

OK da. De taper på det på et vis, men det er jo rett at de skal gjøre det da. Hadde FL imidlertid avgjort dette på en positiv måte før sesongstart, så hadde forhåpentligvis ingen tapt på det!

Webredaktøren

Quote from: hallghel on April 27, 2008, 16:15:38

Ahhh...så er det ikke bare jeg som ser at det postes uten å tenke hva man skriver. Noen gjør det oftere enn andre.  ;)

Og hallghel er frekk som vanlig, du kan det der ;D

Det finnes imidlertid noen her som ikke kan se flere grunner i en sak også ;)

Promotion 2010

Quote from: Webredaktøren on April 27, 2008, 12:05:30

Nottingham har forresten vært stille, ser ut til at de i stedet vil konsentrere seg om seg selv. Sørenden har vært forholdsvis rolige de også, men det blir vel uansett et helvete fra alle klubber om vi får igjen de 15 poengene!

Men da rettes nok skytset MOT Ligaen. Hittil har det vært rettet mot Leeds United med et lite håp om at vi skal trekke søksmålet.
Vinner vi, så er det jo vi som har rett og Ligaen som har tabbet seg ut.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Webredaktøren

Quote from: Promotion 2010 on April 27, 2008, 19:08:12

Nottingham har forresten vært stille, ser ut til at de i stedet vil konsentrere seg om seg selv. Sørenden har vært forholdsvis rolige de også, men det blir vel uansett et helvete fra alle klubber om vi får igjen de 15 poengene!

Men da rettes nok skytset MOT Ligaen. Hittil har det vært rettet mot Leeds United med et lite håp om at vi skal trekke søksmålet.

Ja og jeg er litt i tvil om FL tør å utsette seg for det presset ved å innrømme feil...

Hallgeir *

Quote from: Webredaktøren on April 27, 2008, 16:44:02

Hvem som er mest frekk kan du kanskje spørre bmoen om? Du har godtet deg ganske mye på hans bekostning. Han har vært stor nok til å overse det. Og når du poster så ofte, må du regne med at du av og til går skoen av deg fordi du mister oversikten over hva du skriver. Etter det jeg har lest, får du motbør fra flere her inne. Regn med at det fortsetter.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Quote from: Webredaktøren on April 27, 2008, 19:13:58
Quote from: Promotion 2010 on April 27, 2008, 19:08:12

Ja og jeg er litt i tvil om FL tør å utsette seg for det presset ved å innrømme feil...

Blir de dømt, så innrømmer de nok ikke noe, men tar dommen til etterretning. Som Kjelvi sakset inn tidligere, så er Ligaens regelverk så frynsete at flere direktører nok ønsker at det blir spisset litt før andre benytter seg av hullene også.

Vi er altså ikke avhengig av noen innrømmelse av Ligaen. Hvis dommen går i vår fordel, så får vi poengene automatisk. Dette har Ligaen gått med på ved å sende saken til arbi....abri...abi....æuischichion!!!  ::)
Min første Leeds-kamp:

Webredaktøren

Quote from: hallghel on April 27, 2008, 19:22:24
Quote from: Webredaktøren on April 27, 2008, 16:44:02

Hvem som er mest frekk kan du kanskje spørre bmoen om? Du har godtet deg ganske mye på hans bekostning. Han har vært stor nok til å overse det. Og når du poster så ofte, må du regne med at du av og til går skoen av deg fordi du mister oversikten over hva du skriver. Etter det jeg har lest, får du motbør fra flere her inne. Regn med at det fortsetter.

;D Må lese før du skriver du også, er enig med bmoen at vi må være realistiske. Og klart det er artig å SPØKE litt med bmoen etter dette, han er skarp nok til å skjønne det. Synes forøvrig at det så meget svart ut for sesongen en periode jeg også...

Ã... møte motbør er da vanlig det, vi skal skape debatt på et slikt forum og jeg ønsker motbør. Artig å høre hva andre mener, selv om man kan være uenig. Og dessuten jeg har mine meninger og har god oversikt over dem. Det er vel heller det at jeg har postet så mye i det siste at det fort kan bli rot for dem som gidder å lese alt jeg skriver. Men selvfølgelig kan jeg endre meninger jeg også.

Og fordi at jeg er uenig med deg angående Staunton og at du tydeligvis mener at jeg har for mange poster er ditt problem. Vi skal som sagt være uenige på et forum, det skaper debattene vi ønsker å ha her!

Jeg gidder i allefall ikke å henge meg opp i at noen har tid og meninger nok til å poste mange ganger, slik som jeg har. Det blir for patetisk!

Det var nok off-topic for i dag :)

Promotion 2010

Det er JEG som er den flinkeste til å skifte mening her inn. Og jeg er utnevnt av selveste JonR.  ;)

Sånn ellers, så er det bare å utveksle msn-adresser. Spesielt når dere går etter person og ikke sak!

Til dere som er moderatorer: Jeg vil slett ikke bli en av dere, bare sånn at dere vet det!   ::)
Min første Leeds-kamp:

Asbjørn

Quote from: Promotion 2010 on April 27, 2008, 21:17:23

Til dere som er moderatorer: Jeg vil slett ikke bli en av dere, bare sånn at dere vet det!   ::)
Hehe, det utsagnet er å ligne med styreformennene som sier at "managerens jobb er trygg"...    ;D
Lojo hadde ingen planer om å bli det, jeg hadde ikke, Jon tenkte ikke tanken...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

eggus

Er det bare meg, eller har vi blitt litt off topic her nå..? Kan dere ikke opprette en egen tråd for personangrep på andre forumdeltakere i stedet for å søple ned den her? ::)

Dennis

....tilbake til trådens innhold....

Eine, kleine Fragen i henhold til avgjørelsene i denne saken:

Jeg forstår det slik at denne juryens bestemmelser skal være bindende for begge parter (FL og Leeds) med tanke på de 15 poengene våre. Av det jeg har lest er ikke juryens utfaller lovgivende per say, men at partene har sagt de vil følge juryens retningslinjer i om poengstraffen var rettferdig, dermed følge utfallet og legge saken død (det vil selvsagt bli baluba om Leeds får igjen poengene!).

Det har jeg i alle fall lest at de har sagt, på forhånd. Arrester meg om dette er totalt feil... Det var heller ikke spørsmålet mitt, som følger nå...

Bournemouth har etter en fantastisk sluttspurt faktisk god sjanse til å klare seg i L1, tross trekk på 10 poeng for administrasjon. Dersom B'mouth krabber over streken - og Leeds IKKE får poengene sine tilbake - betyr det at også B'mouth må risikere og bli trukket ytterligere 15 poeng og dermed dumpe til L2 uansett? Eller har B'mouth unngått denne fellen som Football League og skattefuten har lagt for klubber med økonomiske problemer, med avbetalinger av gjelden hit og dit, osv?

Dette vil jo ikke innvirke juryens utfall, men det må da legge press på Football League i henhold til regelendringer i lovverket?

Marching on together!

Svend Anders

Snakket med mediesjefen i dag o spurte hvordan dette kommer til å bli annonsert.

Han regnet med, om det ikke skjer noe spesielt (og det gjør det jo aldri med Leeds, da), så kom det en felles pressemelding på bl.a. klubbens hjemmeside.

Fra andre hold får jeg ikke ut noe som helst av antydninger til hvordan det ligger an, bortsett fra at Leeds virker ganske selvsikre (som før). Innad i klubben planlegger man uansett for play-off (kampporgrammet allerede halvferdig), og det må man jo med eventuell hjemmekamp allerede neste fredag.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Dennis

Quote from: Svend Anders on April 28, 2008, 11:22:59
Snakket med mediesjefen i dag o spurte hvordan dette kommer til å bli annonsert.

Han regnet med, om det ikke skjer noe spesielt (og det gjør det jo aldri med Leeds, da), så kom det en felles pressemelding på bl.a. klubbens hjemmeside.

Fra andre hold får jeg ikke ut noe som helst av antydninger til hvordan det ligger an, bortsett fra at Leeds virker ganske selvsikre (som før). Innad i klubben planlegger man uansett for play-off (kampporgrammet allerede halvferdig), og det må man jo med eventuell hjemmekamp allerede neste fredag.

SA

Intet nytt fra vestfronten, med andre ord?

Er spent på avgjørelsen, altså! Håper på 15 poeng, regner med null.
Marching on together!

SOL

Ã..., så ulidelig spennende. Frykter 0, men håper på 15. Uansett skal det bli godt få å en avklaring. ::).

4ever arcticwhite

Et red. utdrag:
Quote from: Mr Kaizer on April 28, 2008, 11:00:11
....tilbake til trådens innhold....

Eine, kleine Fragen i henhold til avgjørelsene i denne saken:

Bournemouth har etter en fantastisk sluttspurt faktisk god sjanse til å klare seg i L1, tross trekk på 10 poeng for administrasjon. Dersom B'mouth krabber over streken - og Leeds IKKE får poengene sine tilbake - betyr det at også B'mouth må risikere og bli trukket ytterligere 15 poeng og dermed dumpe til L2 uansett? Eller har B'mouth unngått denne fellen som Football League og skattefuten har lagt for klubber med økonomiske problemer, med avbetalinger av gjelden hit og dit, osv?

Skulle tro at dette også vil kunne ramme andre klubber som f.eks. bournemouth. Enten bør de da få -15 +(-10) dvs -25 i år, eller så vil de måtte starte neste sesong med -15 poeng slik vi måtte i år. Reglene for poengtrekk ifm. administrasjon er jo endret, slik at dersom man går i admin etter en gitt dato vil man få trekket til neste år dersom man hadde rykket ned uansett. Det samme bør vel da også gjelde for ekstra trekk, og dersom man kommer ut av admin på  uten CVA i løpet av sommeren bør de -15 komme neste sesong, uavhengig av hvilken div. de er i. De kan altså risikere nedrykk nå i år, og så måtte starte neste sesong med -15 i League 2.
The future's so White I've got to wear shades 8)

pedro

http://www.teamtalk.com/football/yoursay/0,19082,982,00.html

Her ser vi et leserinnlegg på teamtalk som gir oss lite håp om poeng tilbake, desverre :-\ :'(

Stemmer disse antagelser får vi rykke opp via play off, ville egentlig være en større bragd å klare det. I den formen vi er inne i nå om dagen (+ med flaksen på vår side) så er det fullt mulig.
Ulidende spennende blir det hvertfall og gjett om jeg gleder meg til live kamp på Elland Road på lørdag :D
Leedsomaniac

TK20

En interessant tanke.

Dette har blitt drøyd veldig lenge nå. Hvorfor? Fordi Football League er evneveike? Jeg tror egentlig ikke det. Ved å drøye avgjørelsen såpass lenge har de kuttet ned på klubber de eventuelt må betale kompensasjon til. De siste rundene har sendt Brighton, Tranmere, Oldham og Walsall i en posisjon som gjør at de står uberørte uansett utfall, og trenger dermed ingen kompensasjon... Nå er det kun fire lag som blir direkte involvert.

Kan dette være en strategi som antyder en defensiv holdning hos FL, siden de vet de vil tape saken?? ::)

Joe Jordan

Quote from: pedro on April 28, 2008, 22:14:35
http://www.teamtalk.com/football/yoursay/0,19082,982,00.html

Her ser vi et leserinnlegg på teamtalk som gir oss lite håp om poeng tilbake, desverre :-\ :'(

Stemmer disse antagelser får vi rykke opp via play off, ville egentlig være en større bragd å klare det. I den formen vi er inne i nå om dagen (+ med flaksen på vår side) så er det fullt mulig.
Ulidende spennende blir det hvertfall og gjett om jeg gleder meg til live kamp på Elland Road på lørdag :D

Det er vel dette du refererer til:

guys - i work for a sports solicitors firm in london. We are certinaly not dealing with the case, but fair to say our director does with the team administering this case. The decision has been made the leeds are receiving 0 points back unfortunately. The club along with the rest of the league are being informed as we speak and the decision will be in the public domain on wednesday morning. It was made quite clear to our director that the letter sent by Harvey has given the panel an easy ticket to basically throw this case out. Its similar to a member of a prosecution team being seen to be communicating with a witness on the defence side for example - the court case would be seen as no longer valid and therefore impossible to try. I'm a life long leeds fan and its only my pestering of my big boss that he's been able to get some gossip coming out of the court (which actually isn't a court as such for cases like these). I predicted this would happen but lets take our frustration out on forest and southend in the play offs. MOT!!!

The editor says.... Doesn't surprise me. Cheers for the heads up. I haven't heard anything more official but will keep everyone posted obviously. -Marshy

Vanskelig å si hvor seriøst man skal ta et sånt innlegg, men jeg er uansett like overbevist nå som før at det blir 0 poeng tilbake. Så her må man gjøre jobben sjøl...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson