Ex-Executive Director: Adam Pearson

Started by Sydhagen, August 26, 2007, 14:34:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pedro

Syns me kan legga ner heile topicen ''Adam Pearson'', la han få dulle i fred med Derby, og Wise få jobba i fred med vårt kjære Leeds og deretter ta en oppsummering til våren hva sistnevnte angår.
Adam Pearson vil aldri få råd til å kjøpa vår klubb når me er ferdig med denna sesongen Any Way for då trur eg Leeds er vert veldig mye pund ;D Om to år spele me i PL og Derby ligger i bunn av CCC :D
Leedsomaniac

Blank_File

Asbjørn

Quote from: Blank_File on May 11, 2015, 21:47:15
Jeg bruker ikke banneord, men dette virker jo som en god nyhet så det er nok ikke sant.
http://www.leedsunited.com/news/article/1r404x3jodxx1saec3nkh6vp4/title/pearson-appointed-executive-director

Han varer nok ikke så lenge skjønner'u :( :( :(

The Square Ball ‏@TheSquareBall  · 8m8 minutes ago 
So here's a question: why has someone as eminently sensible as Adam Pearson gone to work for Massimo Cellino? #LUFC

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Quote from: Asbjørn on May 11, 2015, 21:48:26
Quote from: Blank_File on May 11, 2015, 21:47:15
Jeg bruker ikke banneord, men dette virker jo som en god nyhet så det er nok ikke sant.
http://www.leedsunited.com/news/article/1r404x3jodxx1saec3nkh6vp4/title/pearson-appointed-executive-director

Han varer nok ikke så lenge skjønner'u :( :( :(

The Square Ball ‏@TheSquareBall  · 8m8 minutes ago 
So here's a question: why has someone as eminently sensible as Adam Pearson gone to work for Massimo Cellino? #LUFC

Nei. Ingen grunn til å tro at han vil vare forbi sommeren. Skulle ønske Cellino hentet inn to ansatte til hver stilling  så han hadde litt å gå på.

Asbjørn

Sennsible question:

cellino is a parasit ‏@milkybar39  · 4m4 minutes ago 

cellino is a parasit retweeted Lucas Radebe
Person back at leeds  and this coincidence where is farnam

Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

@LUFC: We can confirm the appointment of Adam Pearson as our new Executive Director. He will assist Massimo Cellino on all aspects of #lufc.

Fantastiske nyheter! Adam Pearson kjenner godt til klubben og har vært en av aktørene som forsøkte å fravriste eierskapet fra forhatte Ken Bates!

Brikkene faller på plass!

Ryktene sier at klubben er ute etter sportsdirektøren i Celtic! Ambisjonene er høye!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

PEARSON APPOINTED EXECUTIVE DIRECTOR
Adam Pearson returns to Elland Road to assist Massimo Cellino...

PUBLISHED 11 MAY 2015 AT 08:00

MASSIMO CELLINO, ADAM PEARSON
We would like to welcome Adam Pearson back to Leeds United as the club’s new Executive Director.

Pearson has a wealth of experience in football and is no stranger to the club having previously held the position of Commercial Director at Elland Road before going on to purchase Hull City in 2001.

Under Pearson’s chairmanship, Hull rose from being a team in administration and on the brink of exiting the Football League, to becoming a competitive Championship side pushing for the top-flight after a remarkable ascent up the divisions.

Pearson decided to sell the club in 2007 and soon took up the role of executive chairman at Derby County, before returning to Humberside within just two years as he resumed the position of chairman at the KC Stadium.

In 2011 he then purchased Super League side Hull FC, who he still owns, and eventually moved on from the Tigers the following year. His most recent role in football came at local rivals Sheffield Wednesday as part of their sporting committee.

Pearson explained: “I’m here to assist Massimo as much as possible on all sides of the club and I’m really looking forward to it.

“I’ll be like his right-hand man as executive director at the club, trying to get the club moving forward in the right lines and in tune with its supporters.

“We’re hopeful for a good season in the Championship next year.

“I know the club really well, I was here 15 years ago. Quite a lot has changed internally but there’s still a lot of familiar faces and some really good staff here.

“Hopefully we can build on that teamwork off the pitch and really take the club forward.

“I know this city very well, I know the club and it’s my hometown city. I want to get back in here and make a difference and get the club moving forward again.

“I’ll be working on all aspects of the club, looking primarily to start with the business and commercial sides to make sure we’re maximising all the revenues coming in.

“I want to make sure that the supporters are getting looked after and the facilities are right. There are some key people already here at the club so it’s just bringing that together and pushing that forward.”

United chairman Massimo Cellino added: “Adam is coming here to be my right-hand man, to help me with everything that needs to be done. There is a lot of work to do.

“He is a good man. He loves football and he knows this club well, that is important.

“Since I came back to Leeds, I have not stopped working, but Adam will help me now. I wanted him here at Leeds and I believe the working relationship will be positive.

“He has quickly started in his job and he has shown in the past that he knows how to be successful in football.

“We will work together on making sure we are ready to have a strong season on and off the pitch.”
Min første Leeds-kamp:

Josch

To gode nyheter på rappen nå! Cook og Pearson! Tydelig at  Cellino ønsker gode folk i nøkkelposisjoner.
Håper han treffer skikkelig bra med klubbens coach også! :) Ting skjer nå,  bare 10 dager etter serieslutt!

Sydhagen

WTF??

@FarnanM: Adam pearson going to Leeds not true if ever he goes we go together.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Quote from: Sydhagen on May 11, 2015, 23:25:52
WTF??

@FarnanM: Guess I got it wrong wish him well.

:-D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

Quote from: Sydhagen on May 11, 2015, 23:35:25

WTF??

@FarnanM: Guess I got it wrong wish him well.

:-D
'

Conspiricy'ene har det morsomt nå:

Paul Grimley ‏@LPP2014  · 8m8 minutes ago 
Mike Farnan and Adam Pearson just changed their relationship status.

To f**king destroyed. #harsh

Neil Royce ‏@royceylufc  · 16m16 minutes ago 
Mike Farnan: "This is not the Adam Pearson I fell in love with" #lufc

...og noen tenker på Radebes tweet fra i forgårs:

Lucas Radebe @LucasRadebe 
  ·   May 9   
Due to get bak to me 2nd home Leeeeeeeeddddsss

Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Dette er jo oppfyllelsen av det vi har sagt hele tida. Cellino har penger og passion, det han først og fremst har manglet er dyktige folk rundt seg, som kan (hjelpe ham å) ta de riktige avgjørelsene når behovet oppstår.

Jeg kjenner jeg blir rent optimistisk, her jeg sitter.
Hekta på Leeds siden 1974

sportcarl1

Quote from: Gufrias on May 12, 2015, 06:02:46
Dette er jo oppfyllelsen av det vi har sagt hele tida. Cellino har penger og passion, det han først og fremst har manglet er dyktige folk rundt seg, som kan (hjelpe ham å) ta de riktige avgjørelsene når behovet oppstår.

gör jag med, jag har aldrig tvivlat, enda man oroar sig är för FL, känns som de förföljer Leeds, som att cellino först fick komma tillbak när ligan tog slut, sedan konstigt nog första andra dagen när han kom tbx kom mccormacgrejen och adryan, slump?

lojosang

Quote from: sportcarl1 on May 12, 2015, 07:54:15

gör jag med, jag har aldrig tvivlat, enda man oroar sig är för FL, känns som de förföljer Leeds, som att cellino först fick komma tillbak när ligan tog slut, sedan konstigt nog första andra dagen när han kom tbx kom mccormacgrejen och adryan, slump?

Nei, det er nok helt sikkert reptiler, frimurere, islamister og internasjonal jødedom som står bak at FA undersøker potensielt korrupte overgangssaker og FL følger reglene de er satt til å forvalte. At vi har en en hvitsnippforbrytersk kjeltring som eier derimot, DET er helt tilfeldig.

26 år som klubbeier nå, ingen titler. Tre domfellelser, hvorav en med fengselsstraff, og forrige klubb stadionløs og under etterforskning for korrupsjon i forbindelse med forsøk på å bygge stadion.
Måtte Cellino ryke på en årslang suspensjon raskest mulig nå, så Pearson kan styre skuta hele sesongen.
- Leif Olav

sportcarl1

Quote from: lojosang on May 12, 2015, 08:08:31
Quote from: sportcarl1 on May 12, 2015, 07:54:15

Nei, det er nok helt sikkert reptiler, frimurere, islamister og internasjonal jødedom som står bak at FA undersøker potensielt korrupte overgangssaker og FL følger reglene de er satt til å forvalte. At vi har en en hvitsnippforbrytersk kjeltring som eier derimot, DET er helt tilfeldig.

26 år som klubbeier nå, ingen titler. Tre domfellelser, hvorav en med fengselsstraff, og forrige klubb stadionløs og under etterforskning for korrupsjon i forbindelse med forsøk på å bygge stadion.
Måtte Cellino ryke på en årslang suspensjon raskest mulig nå, så Pearson kan styre skuta hele sesongen.

tycker du dock inte att McCormack adryan affären kom (väldigt lägligt) från FL?, dagen efter cellino kom tbx, är övergångar som hände för nästan ett år sedan,

lojosang

De kom ikke fra FL. De kom fra FA.
- Leif Olav

Annesj

Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

HåvardK

Quote from: lojosang on May 12, 2015, 10:29:41
De kom ikke fra FL. De kom fra FA.
Samme det, vel. FL sin skyld.

Leedsfan

Sett det 9 minutter lange intervjuet med Pearson på LUTV og kan ikke bli noe annet enn positivt innstilt til dette..

Høres ut som en som liker store utfordringer og som liker å lykkes!

Dette var meget gode nyheter.

Når man beskriver Cellino i positive ordlag så tror jeg denne Pearson har integritet nok til å mene det. Spennende tid venter og mer stabilitet..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Xern

Jeg vet ikke så mye om fyren, kan noen fortelle meg hvorfor alle er så positive til denne ansettelsen?  :D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Quote from: Xern... on May 12, 2015, 19:46:37
Jeg vet ikke så mye om fyren, kan noen fortelle meg hvorfor alle er så positive til denne ansettelsen?  :D

Var vel i styret og i tilknytning til det fra slutten av 80-tallet og frem til Champions League-sesongen. Var med på oppturer som opprykket i 90, seriegullet i 92, opprettelsen av Thorpe Arch, finalen i ligacupen i 96, samt med på å etablere det laget som kvalifiserte seg til Champions League i år 2000.

Kjøpte Hull City og løftet dem fra bunnen av 4.divisjon til et godt Championship-lag. Ga seg i 2007 med dem og kjøpte så Rugbylaget i Hull. Den klubben eier ham fortsatt. Sammen med en finansmann ved navn Wilkinson var han flere ganger frempå for å kjøpe Leeds fra Bates, men til ingen nytte. Han var innom styret i Derby County og som faglig støtte i Sheffield Wednesday.

Han er Leeds på sin hals og var med Farnan i Together Leeds da disse ville kjøpe klubben samtidig med Cellino.

Dette er fantastiske nyheter for klubben. En innsiden som kjenner klubbens historie og strukturen ut og inn skal nå være Cellinos høyre hånd.

Han kan anbefale gode og solide strukturer i klubben samt navn som vil heve og profesjonalisere den administrative siden ved driften.
Han er i tillegg en fotballmann som matcher Cellino med sine kunnskaper om Englelsk fotball.  :)

Derfor! 
Min første Leeds-kamp:

Kontakinte

Quote from: Promotion 2010 on May 12, 2015, 20:13:29

Var vel i styret og i tilknytning til det fra slutten av 80-tallet og frem til Champions League-sesongen. Var med på oppturer som opprykket i 90, seriegullet i 92, opprettelsen av Thorpe Arch, finalen i ligacupen i 96, samt med på å etablere det laget som kvalifiserte seg til Champions League i år 2000.

Kjøpte Hull City og løftet dem fra bunnen av 4.divisjon til et godt Championship-lag. Ga seg i 2007 med dem og kjøpte så Rugbylaget i Hull. Den klubben eier ham fortsatt. Sammen med en finansmann ved navn Wilkinson var han flere ganger frempå for å kjøpe Leeds fra Bates, men til ingen nytte. Han var innom styret i Derby County og som faglig støtte i Sheffield Wednesday.

Han er Leeds på sin hals og var med Farnan i Together Leeds da disse ville kjøpe klubben samtidig med Cellino.

Dette er fantastiske nyheter for klubben. En innsiden som kjenner klubbens historie og strukturen ut og inn skal nå være Cellinos høyre hånd.

Han kan anbefale gode og solide strukturer i klubben samt navn som vil heve og profesjonalisere den administrative siden ved driften.
Han er i tillegg en fotballmann som matcher Cellino med sine kunnskaper om Englelsk fotball.  :)

Derfor! 
Han er vell egentlig Huddersfield gutt?

Promotion 2010

Quote from: Kontakinte on May 12, 2015, 20:23:55
Quote from: Promotion 2010 on May 12, 2015, 20:13:29

Derfor! 
Han er vell egentlig Huddersfield gutt?

Stemmer det, men han har alltid gått etter potensiale!

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Adam_Pearson

:)
Min første Leeds-kamp:

Hallgeir *

Gir absolutt et positivt inntrykk.

Sannsynligvis akkurat dette Cellino har manglet; en person med erfaring fra engelsk fotball og det å styre/administrere en fotballklubb.

Er det nå lov å håpe at ansettelser av "noviser" i denne klubben har opphørt i overskuelig framtid?  :-\
Super Leeds since 1968

Sydhagen

Promotion 2010

Quote from: Sydhagen on May 12, 2015, 21:43:33
https://uk.eurosport.yahoo.com/news/football-bean-expects-cellino-go-191815830--sow.html?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

Gode toner fra mange her etterhvert:

Bean said on his Twitter account: "Good Appt in Pearson for LUFC and will bring some normality back. Beginning of the end for MC though as Pearson will want the top job.

"Pearson has the backers and a takeover will prob develop in the not too distant future. Pearson is nobodys fool - especially MC's.

"Good times on the horizon for LUFC supporters as Pearson will slowly and clinically oust MC .....only a matter of time.

"In all probability Pearson's appointment is prob the start of the MC Exit Strategy Plan."
Min første Leeds-kamp:

Asbjørn

Dette her må vi ramme inn, dere. Endelig en som ser noe bra i krystallkula - endelig er det DAGSLYS vi ser der i enden av tunnelen (jaaa, jeg drømmer, I know). Tenk, å kunne legge seg om kvelden og vite at Leeds United ikke vil kunne være truet av nye 'slag' allerede neste dag - igjen og igjen og igjen og ...

"Pearson has the backers and a takeover will prob develop in the not too distant future. Pearson is nobodys fool - especially MC's.

"Good times on the horizon for LUFC supporters as Pearson will slowly and clinically oust MC .....only a matter of time.

"In all probability Pearson's appointment is prob the start of the MC Exit Strategy Plan."

Gary Variety joiner inn igjen og Red Bulls styrtrike eier kommer inn privat med a few gryn og uten å påtvinge oss Redbull-fargene. Lucas vender tilbake til sin second home (som han nettopp meldte på twitter...).

Summer time og time for a few hopes...

...ja, for i morgen får Redders sparken og Cellino satser på den sjarmerende sjarlantanen Red Adair som viste seg å være så flink til å slokke oljebranner... Og Pearson sier opp etter en krangel med Cellino om en drøy uke (intet av dette siste er spesielt usannsynlig - spesielt ikke dette med Adair).
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Promotion 2010 on May 12, 2015, 21:47:12

Gode toner fra mange her etterhvert:

Bean said on his Twitter account: "Good Appt in Pearson for LUFC and will bring some normality back. Beginning of the end for MC though as Pearson will want the top job.

Vil bare føye til at Gary Cooper ("BillyIsGod"), lenge frontmann for fansgrupperingen som utfordret Bates (og som 'gav opp' etter at Cellino utfordret ham ("I know who you are and you'd better not challenge me") 0g som nå bare fungerer som chairman for Leeds Ladies FC (tidligere Leeds United Ladies) også retweeted Beans tweet, og legger til

Gary Cooper @BillyisGod 
  ·  13h 13 hours ago   
There's no escaping the fact that Adam Pearsons appointment is fantastic news for our club. Please let him be allowed to do things his way.

Gary Cooper
‏@BillyisGod   Do I "Dare to Dream"?
(slik han formulerte seg da han 'forhandlet' med grupperinger som ville kjøpe av Bates, bl.a. rikinger fra Østen (som senere trakk seg ut etter å ha kikket på Bates' regnskaper, dette var før GFH kom inn i bildet som noe annet enn 'melllommenn')

Gary Cooper @BillyisGod 
  ·  12h 12 hours ago   
Would just like to point out my previous 'DTD' post was humour and irony for anyone taking it seriously :) :) :)

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

WTF??

...og kona (fru Farnan) fulgte opp med:

nikki farnan @nikkifarnan  
What a web of deceit #youcouldntmakeitup

Som denne fansen skriver:

I'd Radebe Leeds @Radebe_Leeds  
 Â·  8m 8 minutes ago  
Farnan's wife there, getting involved in the 'tweet at 10pm to cause more #lufc discussion' game ...

 I'd Radebe Leeds retweeted  

nikki farnan @nikkifarnan  
 Â·  33m 33 minutes ago  
What a web of deceit #youcouldntmakeitup

Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Fordi han har godt rykte, kjenner engelsk fotball veldig godt, og har hatt suksess med Hull tidligere. Med en annen eier enn vår nåværende ville dette vært glimrende.  Jeg spår han holder ut i maks seks måneder uten flere lange suspensjoner.
- Leif Olav