Ex-Executive Director: Adam Pearson

Started by Sydhagen, August 26, 2007, 14:34:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Quote from: Andersen on September 15, 2015, 23:03:56
Skal bli moro å se hva Cellino sier om denne oppsigelsen !?

Det har nok gnisset en stund, så dette er feridg skrevet og avtalt med Pearson. Offisiell uttalelse er nok at Pearson ville ta seg en pause og sikkert mente at Leeds ikke trengte hans tjenester lenger, siden at alt går i "the right direction"…

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

@sport_simon: So we've had David Haigh, Graham Bean, Matt Child, Andrew Umbers, Adam Pearson. Did I miss anyone off?

:o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Skjønner ham godt! Trekke seg pga en gal italiener:

@APOPEY: It appears that Pearson's role here and with running Hull FC is proving too much just at the moment .

::)

Leeds United executive director Adam Pearson has tonight quit the Elland Road club.

In a dramatic development, Pearson confirmed to the YEP that he had parted company with United ahead of their 1-0 defeat to Ipswich Town.

Pearson - credited with providing much of the stability seen at Leeds since he came to work with owner Massimo Cellino in May - said he was “taking a break” but insisted that he and Cellino had gone their separate ways “on good terms”.
Min første Leeds-kamp:

auren

@APOPEY: Pearson has indicated to me that the club is in good shape and will be fine but it's a shame to leave so early.

auren

Promotion 2010

LETTER FROM ADAM PEARSON
A message from the club's Executive Director...

PUBLISHED 15 SEPTEMBER 2015 AT 09:00

Elland Road
0 0ADAM PEARSON
It is with great disappointment that I have to confirm I'll be taking a break from Leeds United and football in general, in order to focus on other personal and business interests.

I have really enjoyed my time at Leeds United and would like to thank everybody, the staff and supporters, that have made me feel so welcome.

I'd also like to thank Mr Cellino for allowing me to work closely with him in what I feel has been a very productive summer for the football club.

There are some outstanding staff members in both coaching and administrative roles and an emerging young team that I am sure, with Mr Cellino's continued support, will ultimately find their way back to the Premier League.

It is with a huge level of disappointment that I cannot continue to contribute to the revival of what now is a very strong football club once more.

I wish Uwe and his coaching team all the very best in their quest for a successful season and it is reassuring to see the club moving forward again in such a positive manner.

Once again, thank you for your support.

Adam Pearson

Leeds United owner Massimo Cellino added: “I want to thank Adam for his efforts and his loyalty to Leeds United.

“I will be keeping the role open for him and I hope to welcome him back at some point in the future.

“We worked very well together and we will remain good friends. He will always have my support.

“It saddens me that he is stepping away to focus on other personal and business interests, but he knows that he is welcome back at the club if he feels ready.”

- See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/r3no0iv3tb6713tu2zrm71gsg#sthash.7642sQ38.dpuf
Min første Leeds-kamp:

Erik M

Kan virke som det ikke er åpen konflikt da.  Fortsatt et betydelig set-back.

auren

"Er hos Peter og han sier at Cellino ville sparke Røsler ved tap i dag og Pearson satte seg i mot."

En på Facebook som sier dette…

auren

h.b

Det er nødt til å vært en krangel mellom Pearson og Cellino. Ikke helt normalt å trekke seg på kvelden. Ved en normal dag. Ja da hadde Pearson venta til i morge tidlig med å si at han trakk seg. Dette for ikke å skape usikkerhet i kampen i kveld. Så en krangel mellom Cellino og Pearson gjorde nok det til at han trakk seg i kveld. Og krangelen. Det kan ikke være annet enn at Cellino vil sparke Røssler

Runar

Quote from: h.b on September 15, 2015, 23:21:43
Det er nødt til å vært en krangel mellom Pearson og Cellino. Ikke helt normalt å trekke seg på kvelden. Ved en normal dag. Ja da hadde Pearson venta til i morge tidlig med å si at han trakk seg. Dette for ikke å skape usikkerhet i kampen i kveld. Så en krangel mellom Cellino og Pearson gjorde nok det til at han trakk seg i kveld. Og krangelen. Det kan ikke være annet enn at Cellino vil sparke Røssler

Kanskje, eller at ryktene kom ut i dag under kampen og derfor valgte klubben og offentliggjøre det i dag...

Av informasjonen som kommer ut ser det ikke ut til å være noen konflikt, men jeg sliter med å forstå at ikke slike ting er klargjort på forhånd angående tidsbruk når Pearson har andre jern i ilden.

Jeg reagerer også på at Cellino sier at rollen forblir åpen, antar jo at Pearson hadde en jobb i Leeds og at noen andre må overta hans arbeidsoppgaver.

Andersen

Så det er personlige og foretningsmessige grunner at Pearson har trukket seg ? Synd , for han har gjort en god jobb siden han kom tilbake til klubben igjen . Betyr vel at Cellino blander seg inn i litt for mye av Kjøp/lån av spillere igjen ! :( :(

morten1966

Da går UWE om noen dager og alt er ved det normale!!!

Runar

Quote from: Andersen on September 15, 2015, 23:28:16
Så det er personlige og foretningsmessige grunner at Pearson har trukket seg ? Synd , for han har gjort en god jobb siden han kom tilbake til klubben igjen . Betyr vel at Cellino blander seg inn i litt for mye av Kjøp/lån av spillere igjen ! :( :(

Hvordan får du det til å stemme?

Ingen spillere har kommet eller gått på 14 dager, flere av signeringene i år er klare Røsler signeringer ( Tom, Chris og Stuart)...

Andersen

Runar: Og du tror signeringene til Røssler i sommer ikke er godkjent av Cellino !? Cellino vil vel styre mer av klubben selv til en ny direktør er på plass? Hvis det kommer en ny ?

Runar

Sikkert godkjent, men du skal ikke fortelle meg at det er Cellino som har "funnet" disse tre spillerne?

Ergo har Røsler at innflytelse og valgmuligheter på disse signeringene.

Klart Cellino er jo syk nok til å ha sett åpningen på sesongen og konkludert med at å betale 4,5 millioner pund for sånne spillere er helt meningsløst og at Røsler/Pearson frataes sitt mandat i forhold til spillerlogistikk, men ser vel ikke på det som veldig sannsynlig heller.

Jon R

Kjøper ikke " brevet" til Pearson. Han kom inn som en brannslukker, buffer og brobygger og forlater klubben på en måte som gir minst mulig inntrykk av konflikt, slik han antagelig foretrekker det. Hva som ulmer under overflaten vil uansett komme frem, litt eller litt.

Vi kjenner denne klubben nå. Det er lite som skjer som er "normalt".
Jon R.

Blank_File

Ser forklaringen med Røsler som meget sannsynlig. Enten han eller meg. Har sagt 100 ganger at jeg bare går og venter på neste bombe hele tiden med Cellino. Nå hadde jeg akkurat fått ned skuldrene også skjer dette... Hvis Røsler går nå om en dag eller to så er det jo ingen tvil om hva som har skjedd.

Dennis

Og vips, med hjemmetapet i går og ikke minst Adam Pearson ut, så var min lille optimisme over for denne gang.

Orker snart ikke denne klubben mer.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on September 16, 2015, 08:44:47
Og vips, med hjemmetapet i går og ikke minst Adam Pearson ut, så var min lille optimisme over for denne gang.

Orker snart ikke denne klubben mer.
Jeg var litt optimist for første gang på 10 år....fanken at man aldri lærer....apatien vokser.....

Sydhagen

@svendleeds: Whoever gets Pearson on their team to bid for #lufc now wouldn't need much time for due dilligence, would they? #lufc

Veit SA noe..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Quote from: Sydhagen on September 16, 2015, 09:24:47
@svendleeds: Whoever gets Pearson on their team to bid for #lufc now wouldn't need much time for due dilligence, would they? #lufc

Veit SA noe..?

Hvis ikke så bør han jammen meg tie. Jeg orker ikke mer drømming nå.

Cherry

Veit SA noe..?

Pearso har jo nå fått skuta på rett kjøl igjen, kjenner den økonomiske situasjonen (som visstnok er sunn) - så viss han nå posisjonerer seg for å kjøpe opp Leeds United..YESS!

h.b

Quote from: Cherry on September 16, 2015, 09:48:49

Veit SA noe..?

Pearso har jo nå fått skuta på rett kjøl igjen, kjenner den økonomiske situasjonen (som visstnok er sunn) - så viss han nå posisjonerer seg for å kjøpe opp Leeds United..YESS!

Kommer helt ann på om det er nok penger bak de som vil kjøpe klubben det. Hjelper ikke med en milliard på bok, hvis den milliarden ikke blir brukt

Cherry

Quote from: h.b on September 16, 2015, 10:16:57
Quote from: Cherry on September 16, 2015, 09:48:49

Veit SA noe..?

Kommer helt ann på om det er nok penger bak de som vil kjøpe klubben det. Hjelper ikke med en milliard på bok, hvis den milliarden ikke blir brukt

...men en veldig god tanke da :-)  Orker ikke uvisshet og managerbytte igjen alleredenå...

auren

Kommer til å florere med konspirasjonsteorier og rykter på Twitter nå fremover. Ta alt med 16 teskjeer salt folkens!

auren

Kato

Jeg konkluderer med at italienske eiere og italienske spillere IKKE på noen måte løfter Leeds United.

Prosjekt over og ut.

Solid generalisering, men denne klubben kommer absolutt ingen vei med en mafiaboss bak rattet.

Mye verre enn tap mot Ipswich, er at Pearson forlater.

Cellino klarte vel nesten 3 måneder uten sirkus, men nå klarte vel ikke egoet å holde han borte fra manesjen lengre.

Uwe Røsler er neste mann ut, ny coach Arne Arnardo.

Dennis

Legg til at Cook selger for £10 mill pund til Newcastle i januar og at Cellino mener dette er god business ettersom det kan forsterke laget på mange plan, før han henter 4-5 på lån fra Serie B og C.

Quote from: Kato on September 16, 2015, 10:25:04
Jeg konkluderer med at italienske eiere og italienske spillere IKKE på noen måte løfter Leeds United.

Prosjekt over og ut.

Solid generalisering, men denne klubben kommer absolutt ingen vei med en mafiaboss bak rattet.

Mye verre enn tap mot Ipswich, er at Pearson forlater.

Cellino klarte vel nesten 3 måneder uten sirkus, men nå klarte vel ikke egoet å holde han borte fra manesjen lengre.

Uwe Røsler er neste mann ut, ny coach Arne Arnardo.
Marching on together!

Kato

Frykten min er at Cellino slakter bedriften før han selger seg ut. (les: Cook, Byram, Mowatt, og Taylor).

Får mer igjen for det enn å selge hele dritten.

DenHviteYeboah

Quote from: Kato on September 16, 2015, 10:39:09
Frykten min er at Cellino slakter bedriften før han selger seg ut. (les: Cook, Byram, Mowatt, og Taylor).

Dette er ikke spesielt for Cellino. De aller fleste businessmen vill gjort dette dessverre....

Leedsfan

Quote from: Kato on September 16, 2015, 10:39:09

Blir en slaktet bedrift mer attraktiv? Han kunne fått £8m+£3m+£3m+£3m= £17m for disse  og da mener jeg at jeg er litt snill, hvilken vei vil det være delte meninger om.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

baste

Quote from: auren on September 16, 2015, 10:21:55
Kommer til å florere med konspirasjonsteorier og rykter på Twitter nå fremover. Ta alt med 16 teskjeer salt folkens!

auren

Enig med deg, men det som skjer i Leeds nå er ikke veldig bra
MOT