KAMP: vs. Oldham 2/10

Started by kjelvi, September 29, 2007, 18:16:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyserSoze

Drømmen er at Da Costa slår til på venstresiden (hvis han noen gang blir klar) så vi kan flytte Carole over på høyre. Da blir vi helt ustoppelige!

mari

litt ivrig nå - de 2 neste er hjemme mot yeovil og ikke brentford - i lge 2 - men et annet london lag - serielederne fra Leyton orient

kjelvi

"Oldham veteran and lifelong Leeds fan Andy Liddell says United are the best team in the division adding that results don't lie."

kjelvi

WESTLAKE HITS LATE LEEDS WINNER

Substitute Ian Westlake bagged a last-gasp winner just two minutes after coming off the bench to give Leeds a 1-0 win over Oldham.
Frenchman Sebastien Carole swung over a corner which the home side's defence failed to clear and Westlake hit an explosive volley into the net from ten yards to earn on-fire Leeds their first win at Boundary Park in the last seven visits.
They had the better of the chances in a hard-fought Roses battle but Oldham's dogged defence had kept them at bay.
New loan signing Mark De Vries had a perfect opportunity to put them in front after nine minutes but shot straight at keeper Mark Crossley, while Wayne Andrews blasted a shot high over the bar when he should have at least hit the target.
Crossley came to Oldham's rescue in the 71st minute when a Carole free kick was headed on by Dave Prutton but the Latics keeper finger-tipped his effort over the bar.
Oldham battled hard, but they failed to give Leeds goalkeeper Casper Ankergren a serious shot to save.

PA Sports

gill

Var egentlig fornøyd med 0-0 idag... så sjekket jeg text-tv... 0-1. Fantatsik. Ettersom våre to spisser ikke var med, tok westlake ansvar. jeg er så glad. Er på nattevakt nå, like griett, har ikke fått sovet likevel. Er så oppspent etter denne seieren... SUPER-LEEDS.

ToreLA

Utrolig bra! Hvor mange kamper fikk Kandol og Beckford? Er de tilbake til helgen?

Eriksen55

Faen Auren!!!!!!!!! Men du er tilgitt, lett...Hørte på radio..men når det var felles chat borte mot forrest hadde jeg en delay på ett par min. Så når du skrev 0-0 slutt klappet jeg igjen maskinen og hoppet i seng. Men fikk ikke sove og bare måtte sjekke litt om kampen...og da hadde vi vunnet... fy faen og deilig. Glad jeg fant ut dette i kveld og ikke etter jobb i morgen,være happy i stedet for å gå rundt å surmule!

God natt!

God natt!

kjelvi

Oldham Athletic 0 Leeds United 1
Match report for the away win in the evening clash with Oldham Athletic

Leeds United extended their remarkable run since the start of the League One season thanks to an injury-time goal from substitute Ian Westlake
Westlake broke down Oldham's dogged resistance in the 95th minute as his side made it eight victories in their first nine games.
There were few chances in the Roses battle at Boundary Park as defences got on top to ensure a tense game which the Latics did not deserve to lose.
But Leeds are on a roll as they picked up their latest three points despite strikers Tresor Kandol and Jermaine Bedford both being suspended due to their red cards at Gillingham on Saturday.
Manager Dennis Wise handed debuts to new loan signings Mark De Vries and Wayne Andrews, who played for Oldham under Iain Dowie in season 2002-03.
They got little change from the Oldham back four, but Westlake did the job after being introduced from the bench just three minutes earlier.
Leeds shaded the goal-scoring opportunities, with the first coming on nine minutes when De Vries got away from Ryan Bertrand, but could only send his shot straight at goalkeeper Mark Crossley.
Oldham had a better chance after Craig Davies hit a superb diagonal ball to Andy Liddell, but Liddell lost possession by the box and Chris Taylor saw his shot from 18 yards cleared from near the goal-line.
Taylor also blasted a shot off target, before Andrews wasted the next opening for Leeds by shooting over just before half-time.
Leeds improved after the break and almost broke the deadlock through midfielder David Prutton, whose header from six yards was superbly kept out by Crossley.
The winner came from a cross by Sebastien Carole, which found Westlake at the far post for a first-time volley from ten yards.

leedsutd-mad.co.uk

Bye

Da er det pokker meg ta bare 9 poeng opp til 1.plass,det skal vi klare før slutten av oktober!![:)]
Trønder i Bergen!

JanE

Hehe jeg sa vi vant i hvert fall! Smilet om munnen er på plass nå i det jeg kryper under dyna.. Gratulerer med tre herlige poeng folkens! Marching on together!! GOD NATT!!

Hate M** U** 4ever!
Love Leeds Utd 4ever!
- Ronaldo: - Du er elendig!
-Taylor: - Ja, men jeg er i hvert fall ikke stygg

Hørt i rettsalen:
"Hvor vil du bo lille venn? Hos Mamma ?"
"Nei, hun slår meg!"
"Hos Pappa da ?"
"Nei, han slår meg også!"
"Hvor vil du bo da ?"
"Sammen med Manchester United, for de slår ingen."

SveinArve

Dersom noen hadde sagt til meg før sesongen at vi skulle ha 8 seiere og 1 uavgjort, mens vi berre hadde sluppet inn 4 mål på 9 kamper, så hadde jeg vært sikkert på at det hadde rabla for vedkommende. Når uavgjorten kom på overtid i mot etter at laget hadde spilt med 10 mann i en omgang og 9 mann i en halv omgang så må jeg si at det er absolutt godkjent av Leeds!

------------------------------
CCC - here we come

http://www.godoyil.no
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Lars E

quote:
Originally posted by derry

Hehe jeg sa vi vant i hvert fall! Smilet om munnen er på plass nå i det jeg kryper under dyna.. Gratulerer med tre herlige poeng folkens! Marching on together!! GOD NATT!!

Hate M** U** 4ever!
Love Leeds Utd 4ever!

Nei fader.. Innlogga på brodern gitt.

Forever Leeds

Forever Leeds

Leif Egil

Fy f... for et lag og for en evne vi har til å stå på til siste slutt! Jeg ble også "lurt" av Auren og logga av - men text-tv "redda" meg før jeg gikk til sengs. Måttte sjekke både TV2 og NRK før jeg trodde det jeg såg. 4 poeng til play-off og stakkerslige 6 opp til direkte opprykk nå. Fy f... for en fotballhøst dette har vært så langt - Gullet ska hem til Bergen og Leeds ska hem til Premier League - via Championship...!

Larsen.

Var ikke den eneste som ble lurt av Auren nei, satt å hørte på Yorkshire Radio så braut forbindelsen så så jeg innlegge av auren å hoppa til køys. Våkna opp å fikk vite at vi vant. Fy Faen så HERLIG! FANTASTISK:D

Mangla bare at Roma skulle skårt i går:)

CCC here we come!

Pride of Yorkshire
Pride of Yorkshire

palle

Ikke for å ta nuven av stemningen her inne, men er det noen som skjønte hvorfor det ble lagt til såpass mye i går kveld? BBC txt og innlegg her på siden tydet jo på at alle bare ventet på at kampen skulle blåses av etter 90 minutter?

PålK

...ooo, vi vandrar saman...
...ooo, vi vandrar saman...

Papi

quote:
Originally posted by auren

Slutt. 0-0. Skuffende...

auren

Leeds
Till
I
Die!

Jaja?! Ka kamp du har høyrt på? [:D]

Gullet skal hem te Bergen!!
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

HåvardK

Det virker faktisk som om det er vanlig å legge til mange minutter i L1. Eller har de britiske dommerne rent generelt fått beskjed om å legge til mer foran denne sesongen?

Sonny

Er det MULIG!!!!!!!!!!!! Så at Auren skrev 0-0 og Slutt, så jeg logget av i frustrasjon og la meg med tungt hjerte..... DAGEN ER REDDET!!!!!!!!!!!!!!!!

sveifors

Det ble lagt til mange minutter fordi bl annet A HUghes lå lenge nede, og måtte vel ha båre ut av banen. I tillegg var det vel Oldham en spiller skadet. I tillegg 3 innbyttere , 1 til oss og 2 til Oldham. Ingenting å si på tilleggstiden.
Ingen grunn til konspirasjonsteorier!
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

mari

En rekke bytter i 2. omgang + at Hughes hadde en langvarig skade gjorde at det ble tillegg. Men - det ble lagt til 4 minutter og jeg tror vi scorte etter 4 1/2. oldham rakk akkurat å ta avspark. Vi er deffinintivt i flytsonen nå .............Og god moral og kampvilje i laget har Wise og Poyet fått til. never say die holdningen er noe vi kjenner igjen fra gyldne tider

kjelvi

Report: Oldham 0 Leeds United 1

Leeds United captain Alan Thompson leads his side to victory at Boundary Park last night, after a late goal from substitute Ian Westlake.

IF Leeds United can win at Oldham Athletic, then anything really is possible this season.

At a Boundary Park where in 19 previous visits Leeds had won just twice, Ian Westlake's sweetly-struck volley five minutes into stoppage time was enough to earn three vital points for Dennis Wise's side.
It was rough luck on Oldham after a largely forgettable game in which neither side had looked capable of breaking the deadlock.
But none of the 3,732 visiting fans who celebrated joyously at the final whistle cared a jot as United continued their charge up the League One table.
The decisive goal came after a quick throw from Andrew Hughes saw the ball find Sebastien Carole wide on the left. The French winger then looked up and swung over a deep cross that flew over the top of the Oldham defence to where Westlake, who had only been on the field a matter of seconds, was arriving unmarked to smash the ball into the roof of the net and spark wild scenes in the away end at Boundary Park.
It brought to an end a near
21-year wait for a win at Oldham for Leeds, with the nine visits since an Andy Ritchie goal was enough to earn a 1-0 triumph at Christmas, 1986, resulting in five defeats and four draws.
The victory also ensured United bounced back from the disappointment of seeing their winning start to the season ended in controversial circumstances at the weekend.
After being reduced to nine men by the dismissal of Tresor Kandol and Jermaine Beckford, United held out until stoppage time at Gillingham when Ian Cox rescued a point.
With the two strikers suspended, Wise drafted in Wayne Andrews and Mark De Vries on loan and the pair both started against Oldham and worked hard without really being given the service needed to make an impact. Andrews, on loan for a month from Coventry City, had possibly the best chance after being played through in first-half stoppage time by Jonathan Douglas.
The striker was left with only Mark Crossley to beat but shot well wide of the target.
David Prutton also had a flicked header well saved by Crossley in the second half, while Oldham's Chris Taylor saw a shot cleared by Rui Marques from in front of his own goal.
That seemed to be it for United until the late, late show broke Oldham's hearts and continued United's charge for promotion. And if Wise's men can pick up three points when not playing well as they did last night, then there really is no limit to what can be achieved this season.
United's problem before Westlake's stunning late winner was a lack of creativity with the tactic of pumping long balls forward from defence playing straight into the hands of a home defence led by Sean Gregan.
It was a mystifying tactic with a lack of pace being one of the major reasons behind Gregan being released by Wise last season.
And yet, apart from an instance at both the start and end of the half, Leeds failed miserably to try and capitalise on their former player's frailties when trying to match a quick and powerful striker.
The yellow card handed to Gregan in just the second minute for hauling down Andrews after being caught flat-footed should also have acted as encouragement to Leeds.
Oldham did create a couple of chances, the best undoubtedly coming in the 19th minute when Taylor's shot was cleared after Andy Liddell had burst into the penalty area on the right.
But that was as good as it got for the home side who only had time to kick off following Westlake's winner before referee Phil Joslin blew for full time to send the visiting fans back along the M62 in elated mood.

Oldham Athletic: Crossley; Eardley, Hazell, Gregan, Bertrand; Liddell, Kalala, Kilkenny, Taylor; Davies, Ricketts (Wolfenden 88). Unused substitutes: Allott, McDonald, Thompson, Trotman.
Leeds United: Ankergren; Richardson, Rui Marques, Heath, Hughes; Prutton, Douglas, Thompson (Westlake 90), Carole; De Vries, Andrews. Unused substitutes: Huntington, Weston, Clapham, Ameobi.
Referee: P Joslin (Notinghamshire).

YP

Bjorn

Auren! For en konge kommentar. Siden jeg var borte under matchen igår leste jeg igjennom alle innleggene i dag morges. Siden jeg visste når målet kom forstod jeg ikke hvorfor, nederst på siden at Auren skrev Slutt 0-0. Det gikk liksom en ekstra spenning igjennom kroppen da jeg ventet på neste side til å "loade" og jammen var ikke det et langt Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Haha. Ã...rets kommentar Auren! Takk for underholdningen.
Dette kan bli en kul vinter med masse poeng og potensiell tabelltopp til jul. Ingen julegave kan matche det! =)

Marching On! 4276
Marching On! 4276

fmtj

Utrolig hærlig!!! Ser på BBC sport at Oldham egentlig aldri fikk store målsjanser i denne kampen, men at Leeds virkelig kjørte på!!! "Oldham clung on" som det står!
Takk skal dere ha guttær, stå på!
Yeboahs vitne

Asbjørn

Joachim!!!
...ser du virkelig hvilke konsekvenser den fikk, denne posten din om at det var slutt...

Folk logger av i despo, tar kvelden med et ulykkelig hjerte... alt mens de egentlig kunne ha fortsatt her inne og deltatt i de stooore jubelscenene...

*riste på hodet* [:)]

I ain't too good at conversation, girl
So you might not know exactly how I feel
But if I could, I'd bring you to the mountain top, girl
and build you a house made out of stainless steel

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Wannabe

De av oss som ikke har hatt, får skaffe oss en, slik at vi kan ta den av!

MOT

Asbjørn

Fra Yorkshire Post:

United's problem before Westlake's stunning late winner was a lack of creativity with the tactic of pumping long balls forward from defence playing straight into the hands of a home defence led by Sean Gregan.
It was a mystifying tactic with a lack of pace being one of the major reasons behind Gregan being released by Wise last season.

...denne er jo verdt å merke seg, i disse tider da de færreste får sett kampene...

I ain't too good at conversation, girl
So you might not know exactly how I feel
But if I could, I'd bring you to the mountain top, girl
and build you a house made out of stainless steel

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Volda69

Auren har i alle fall blitt berømt her på forumet med sin kommentar.[8D]Må innrømme at eg holdt på å sende ein uavgjort-kommentar sjølv, før Westlake redda kvelden[:)]

MOT
MOT

Peter7

En rating det ser ut til å være noenlunde enighet om:

casper - 7 - not tested much, getting better with crosses
hughes - 5 - didn't think he had his best game, lot of hoofball
rui - 8 - was everywhere, another great display
heath - 7 - very solid
richardson - 7 - was quite mobile, improving with each game
carole - 7 - on the ball alot, stayed focussed
prutton - 5 - struggled to make an impact
thompson - 4 - poor
douglas - 6 - came in and out of the game
andrews - 5 - made no impact
de vries - 6 - the effort was there, held up ball well

westlake - 7 - cracking strike

Kandol 4 Congo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

BERGH

Westlake 7 poeng ???

1 for å komme innpå og 6 for å score ?

stefan

quote:
Originally posted by BERGH

Westlake 7 poeng ???

1 for å komme innpå og 6 for å score ?

å fikse 2 poeng med 30 sekunders spilling, er ihvertfall en 7'er for min del..[:)]

Blue Machine
"Lyrisk Blåveis" EP
www.myspace.com/barebluemachine
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields