KAMP: vs. Darlington 9/10

Started by kjelvi, October 06, 2007, 06:43:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ferre

Parker har vært veldig god! Bra raid på venstresiden, men innlegget blir litt for dårlig.

-WE'LL BE BACK-

Leeeeeeeeeeeeds

1 omg over

HI MY NAME IS LEEDS
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Ronald

får bare error på den url adressen eg skulle kopiere inn. Jaja får finne på noe annet. Høgge ved kanskje

"United we stand"

http://www.myspace.com/ronnythefingal

Leeeeeeeeeeeeds

Jøss. Er jeg på a-laget nå?????

HI MY NAME IS LEEDS

flynn

quote:
Originally posted by kjelvi

quote:
Originally posted by kjelvi

YR har lagt ut radiolyd: http://www.yorkshireradio.net/page/ContactUs/0,,11371,00.html

Fin å kombinere radiolyd med: http://soccernet-akamai.espn.go.com/gamecast/gamecast?matchId=229280&date=20071009&lang=en&league=ENG.TROPHY&cc=5739

Litt dumt at lyden ligger ca 5 min bak denne nettsiden. Ellers flott!

flynn

Ferre

Pause.

Kjedelig 1. omgang, ingen store sjanser til noen av lagene. Leeds må opp mange hakk skal de klare å vinne dette, dårlig bevegelse og ikke minst elendig pasingskvalitet. Det nytter ikke spille lange baller hele tiden, vi må prøve å få spilt gjennom midtbanen. De få gangene Weston har blitt brukt har han vært veldig frisk. Thommo er som regel trygg med ballen. Parker har vært Leeds' desidert beste spiller så langt!

-WE'LL BE BACK-

Mats-

chief

Luscos.com brøt sammen i pausen igår ser jeg.

Hmmmm...........

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Sydhagen

men vi kan glede oss over nok en seier!  
huntington is the man!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

asLeeds

øhhhhhhhhhhh,kem skora for oss?????

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

MrK

Paul Huntington på corner i det 48 min. Hva denne Andrews er lånt inn for utenom "masse" vet kun få utvalgte - til og med jeg fremstår som kjapp i forhold til han her!

Alt i alt en skuffende kamp men nå er det Quarter finals North i Malings cupen som gjelder!

"Molde TL 08 - Leeds CCC 08/09 - to opprykk på rad"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

asLeeds

takk skal du ha Mrk

ps. gratulerer med opprykk!

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

GeirO

Skuffende kamp er vel riktig betegnelse, bortsett fra at vi er klar for kvartfinale i Nord England.

Så bare andre omgang, men vil bare i all min negativitet trekke fram noen dårlige spillere:

- Howson: Noen fryktelige feilberegninger foran eget forsvar (huff)
- Da Costa: Bortsett fra fem-5-sekunder (fantastisk raid) var han håpløst dårlig. Gjorde vel det meste feil, og med sin ikke-engelske spillestil forsinket han hvert angrep med 5-10 sekunder. Blir ikke mye fart av slikt. Håper Wise får formet han i takt med resten av laget. Når vi først skal spille engelsk, mener jeg....
-Weston: Var han med? Usynlig.
-Andrews: Svak. Hva skal vi med han?
-Ameobi: Fikk en sjanse, skuslet den utover dørlinja.

Ellers var jo den berømte innsatsen fraværende i går.

Og så var det noe positivt også da, men det får andre ta seg av.
MOT

auren

Da Costa var et friskt pust på et svakt og kjedelig Leedslag. Viste hva han kunne med ballen, og blir nok en nyttig tilvekst i stallen. MEN - han er nok litt for glad i ballen, og kan bli en typisk sinke i vårt angrepsspill (litt typisk Blake der). I tillegg så ser han ut til å være en dårlig takler, dermed er han diskvalifisert som sentral midtbanemann.

Parker var eneste lyspunktet. God fart, bra teknikk og hadde et par meget godt tima taklinger. Tror han er best som back. Heller Parker enn Clapham.

Ellers så spilte Lucas en bra kamp. Huntington scoret et flott mål. Resten var kjedelig. MEN: Vi startet vel kun med 2 mann som vant sist kamp mot Yeovil, altså et B-lag.

auren

"Slutt. 0-0.Skuffende...

auren

Leeds
Till
I
Die!"

Skrevet 10 sekunder før Ian Westlake scoret vinnermålet mot Oldham 5 minutter på overtid 02.10.07
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sig

Enig der GeirO. Fryktelig svak kamp fra vår side. Men synes at Parker var god. Virker temposterk med kvaliteter både offansivt og defansivt. Forsvaret klarte seg generelt sett ok, men utover det var dette fryktelig tynt!

fmtj

quote:
Originally posted by sig

Enig der GeirO. Fryktelig svak kamp fra vår side. Men synes at Parker var god. Virker temposterk med kvaliteter både offansivt og defansivt. Forsvaret klarte seg generelt sett ok, men utover det var dette fryktelig tynt!

Ny seier og videre avansement i cupen med et B- preget lag....veldig bra synes jeg!
Yeboahs vitne

Per-Stian

Verkar som ei grei gjennomføring, ikkje meir. Skal likevel vere nøgde med nok ein siger! Vi byrjar å bli svæææææææært seige å slå[8D]

flynn

Vi har jo tradisjon for å bli slått ut av cup'er mot lag fra lavere divisjoner enn oss selv. Denne gang går vi nogenlunde greit videre mot et lag som har markert seg ett nivå under oss, på bortebane og med tilnærmet rent b-lag. Synes vi skal fokusere på det jeg!

flynn

SveinArve

Wise tapte Fa-cup finalen mot Man U for noen år siden med Millwall. Kanskje vi klarer å kvalifisere oss for europa allerede i år:)

------------------------------
I WAS THERE WHEN WE WERE SHITE...

http://www.godoyil.no
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

flynn

Sparsomt med referater å finne så langt, regner med at de andre som så kampen bidrar utover dagen.
Spennende å høre mer om bl.annet;
- Om Parker var så god som det antydes, og om han også kan betraktes som et reelt alternativ også som stopper
- Hvordan Huntington framsto, utover å score vinnermålet!
- Er Weston en seriøs utfordrer til en midtbaneplass?
- Dette var Westlakes store sjanse til å spille seg inn på laget, virker ikke som han tok den akkurat?
- Er Howson i ferd med å floppe i det som skulle være gjenombruddssesongen?
- Er Da Costa ei pingle som ikke vil lykkes i denne ligaen?
- Er Thompson fortsatt off-the-pace?

flynn

oak-tjome

quote:
Originally posted by flynn

Sparsomt med referater å finne så langt, regner med at de andre som så kampen bidrar utover dagen.
- Om Parker var så god som det antydes, og om han også kan betraktes som et reelt alternativ også som stopper
- Dette var Westlakes store sjanse til å spille seg inn på laget, virker ikke som han tok den akkurat?

flynn

Jeg såg kampen på televisjonen og mine betraktninger er:

* Parker bør definitivt få sjansen i firern, han har tempo og virker klok i plasseringer, fikk sett for lite hans pasningskvaliteter, men oer nå er det vanskelig å dytte ut noen i firern vi har jo stort sett clean sheets.

* Huntington er også en mann for fremtiden, har alder på sin side er forholdsvis kvikk ( ikke som Parker), god på hode og virker også klok i valg han gjør på banen, men sliter ellers med å få plass akkurat nå

* Weston er per i dag ikke god nok. Altfor svak mot et L2 lag burde utfordra og løpt fra og vist seg frem. Han ghjorde ikke det!

* Westlake er ikke god nok. Ingen kvaliteter i går. Mulig han gjør bra jobb uten at det synes. Dvs at andre på laget får bedre arbeidsforhold. Teknikkmangel ble virkelig synlig når Da Costa kom inn.

* Howson har noe lettbeint midtbanegeneral over seg men får det ikke ut. Men han må brukes så tror jeg vi får noe å glede oss over etter hvert. Han har noen geniale småpasninger og gjennombruddspasninger som lover bra. Men han må matches. Tror ikke han flopper. Kan dessverre bli en ny Milner, Lennon historie dette.

* Gi Da Costa en sjanse! Han må venne seg til stilen i England. Har teknikk langt utover de fleste L1, CCC og en del i PL. Vi vet hvordan Ronaldo i MU startet. Steget hans er noe av det samme. Vi får se.

* Thompson. Vel dette var ikke hans kamp. Likte seg ikke det såg vi fra første spark. Ble for hektisk og oppjaget for ham. Tuppet ballen videre med engang til andre. Prøvde ikke på gjennombruddspasninger, skudd eller taklinger for den slags skyld. Fikk gult riktignok, men da strakk han bare ut beinet, taklet ikke. Hvis Wise og gjengen vil ha pace , pace og pace er ikke Thompson den rette.

Ellers så kan vi vel si at dette var vårt 2-lag på en måte og tross det vinner vi uten nevneverdige problemer. Det er sterkt og viser at vi har bredde i stallen vår. Firern i går med nesten bare nye folk + ny keeper holdt også nullen. SKY berømmet Leeds solide defensive organisering også i går. Spissene våre imponerte ingen i går, men de er typiske "box" players og trenger innlegg fra kantene noe som var helt fraværende i går da verken Weston eller Westlake er kantspillere av rang.

Leeeeeeeeeeeeds

Jeg så hele kampen og kan bekrefte at Parker var STOR. Han var på rett plass til rett tid, og ryddet opp også når andre ikke greide det.
Huntington var relativt anonym, men gjorde det rette på målet. Et innøvd trekk som SKY skrøt mye av.
Weston spilte vel en grei kamp men ikke mer enn det og skal nok slite med å komme i første elveren.
Westlake hadde et par raid, men spilte seg ut av laget.
Howson syntes jeg gjorde en god figur. Får ikke baller å jobbe med, men noen stor kamp var det ikke for han.
DA costa kommer til å bli stor. Det er det ingen tvil om, men han trenger kamper.
Thompson så man ikke mye til
quote:

- Dette var Westlakes store sjanse til å spille seg inn på laget, virker ikke som han tok den akkurat?Da Costa er en meget spennende spiller. Litt rusten, men det er ingen tvil om at det bor mye i gutten. Det som imponerte mest var farten og viljen til å komme fremover. Hadde også et skudd med venstre som det var sus over. Sky var imponert over evnene hans og mente dette var en spiller vi kom til å høre mye om.

flynn

HI MY NAME IS LEEDS

Lids

Tror vi kan glede oss mye over Da Costa i fremtiden. Parker habil. Lucas god og sikker i mål. Thompson ble bytta ut, uten å bidra med noe spesielt. Ellers så var det en rimelig kjedelig kamp, hvor ingen spesielle (borsett fra noen glimt fra Da Luca) utmerket seg.

Thomas
Thomas

trosetti

quote:

flynn

- Parker var i mine øyne banens beste. Enorm innsatsvilje og god både på posisjonering og duellspill. Om han kan bli et alternativ på stopperplass, er jeg ikke sikker på.

- Huntington gjorde sakene sine veldig bra. Ble skyvet inn som stopper i andre omgang, og det er så absolutt der han bør spille. Vanskelig å si hva han er god på, men han virker god på hodet, og posisjoneringssterk.

- I motsetning til visse andre, så har jeg stor tro på Weston fremover. Ja, han var usynlig i perioder, men dette kan ha med at vi nesten ikke hadde spill på midtbanen til tider. Når Weston fikk kula, var det full peis fremover, og han hadde voldsomt driv med ballen. Viste også takter til god teknikk. En spiller som kan være god å ha hvis man spiller med Thommo, som heller er en ballfordeler, enn en gjennombruddssterk midtbanespiller.

- Westlake skuffet meg litt egentlig. Han var så og si usynlig hele kampen. Rart at en spiller som hevdet seg så godt i Ipswich og ble årets spiller der for to år siden, ikke skal hevde seg mot et L2-lag..

- Howson spilte brukbart. Tidlig å si om han "flopper" eller ikke, enda. Men tror nok Howson blir mer en squad-spiller i år, enn en spiller som hever laget.

- Om han er ei pingle? Han faller i alle fall utrolig lett[:p] Men fakta er at Da Costa var et friskt pust da han kom inn. Han var faktisk det eneste som kunne ligne litt kreativitet på et ellers tamt kick-and-run Leeds-lag. Det er ingen tvil om at spilleren fortsatt er litt uryddig. Men han har god teknikk, og spiller med hjerte utenpå drakta, men skorter på det taktiske, og holder ofte lenge på ballen. Han skal visstnok ha en god venstrefot, noe som kan bli viktig når vi spiller med Becks og Tres på topp. Andrews og De Vries var forresten helt udugelige. Han fikk sjansen til å vise frem venstrefoten to ganger i går. Et frispark som gikk himmelhøyt over, og en corner hvor han sklei. Men som vi trønderne sier - "Vi får håp d bli likar i mårrå!"

- Det går ikke like kjapt med Thommo som før i tiden, men han er uansett utrolig viktig på dette nivået! Spilte en grei kamp i går, før han måtte gå av med skade.

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

B-m

Det var ikke en spesielt underholdende kamp, men synes det er drøyt å si at vi var dårlige. Darlington og Leeds er to gjerrige lag så man ante hvordan denne kampen kom til å bli. Vi virket veldig solide bakover og presset var utmerket! Sytnes kanskje de to sentrale på midten ligger litt vel dypt. Underlaget gjorde det nok litt vanskelig, ballen hadde en ekstrem stuss og folk sklei!

-Lucas, god, flink i feltet og bra utspark. - 7

-Thompson var en skuffelse og virket veldig stasjonær. - 5

-Howson virket som om han hadde en defensiv rolle og gjorde den biten bra. Elendig pasningspill. - 6

- Andrews, 6.valg -5

- De Vries, godkjent! Prøver hardt, lykkes 50% av gangene. Hadde vært enda bedre med en flinkere spisspartner. -6

-Hutington, Imponert over han. Synes han spilte VELDIG bra. -8

- Parker, Flott kamp - 8 MOM

- Da Costa, Flott teknikk og prøver på spreke ting. Tror han kan bli en hit på E.R. -7
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

HåvardK

Her var det mange forskjellige vurderinger. Min egen oppsummering er ikke så ulik oak-tjømes:

Lucas: Virker solid i alle deler av spillet, kanskje bortsett fra langs bakken(men det kan også skyldes ei glatt og ekkel matte i går). Helt klart en bra backup for Casper.

Parker: MOM uten tvil. Fart, teknikk og innsats. Kan ikke forstå hvorfor vi benytter Clapham når vi har en så god unggutt i troppen. Virket klok også som stopper.

Huntington: Flott mål, virket ikke like trygg langs bakken. Men plasserte seg bra og gjorde ting enkelt og greit, bortsett fra et skummelt tilbakespill i starten av kampen. Spilte seg vel ikke inn på laget.

Heath: Bra i lufta, enkel langs bakken. Ser ikke at han har tatt noe stort steg fremover siden i fjor. Mangler fart, men plasserer seg bra.

Fraz: Virket litt for overmodig i går, og mistet ballen i skumle situasjoner av og til. Har vel ingen reelle utfordrere, og holder nok et bra nivå når han er skjerpa.

Westlake: Elendig kamp som ytre venstre, ikke stort bedre da han ble trukket inn på banen i andre. Langt unna førstelaget, vil jeg tro.

Howson: I motsetning til enkelte syns jeg han gjorde en bra figur. God kontroll med ballen, og søker konstruktive løsninger. Glimrende cornere. Bør få prøve seg mer, men er da avhengig av at vi vil spille gjennom midtbanen.

Thompson: Elendig kamp. Manglet han motivasjon? Prøvde å briljere med teknikk og skrudde pasninger, men ble avslørt på tempo gang på gang. Får vel sjansen uansett når Douglas må stå over.

Weston: Syns han var frisk i første omgang, selv om han ble lite brukt. Forsvant dessverre mer i andre omgang, pussig nok samtidig som vi så tendenser til oppbyggende spill. Er vel en fringe player.

De Vries: Tung og treg, men bra i lufta. Svært varierende mottak, og burde tatt bedre vare på sjansen. Ikke samspilt med sine medspillere.

Andrews: Kjapp og brukbar teknisk, men totalt i utakt med medspillerne. Slet med dårlig feste i første omgang.

Clapham: Grei kamp. Virker trygg med ballen, og vilje til å bli med fremover. Allikevel ikke så god som Parker.

Da Costa: Positivt innhopp. Litt innbytterpuls, kanskje - men viser prov på teknikk langt over dette nivået. Er imidlertid totalt avhengig av at spillestilen legges opp annerledes hvis han skal kunne bidra.

Ameobi: Ikke mye positivt å si om ham. Eller vant han et innkast? Milevis unna førstelaget.

Konklusjon: Førsteomgangen var direkte grusom. Totalt mangel på plan over det offensive spillet, som var basert på å pumpe lange baller opp mot spissene, som i sin tur slet med dårlig feste og manglende evne til å finne medspillere. Kantspillet var totalt fraværende, med unntak av Westons initiativ og Parkers raid fra backposisjon.
Ting ble bedre i andre omgang, men savnet av mer konstruktive angrepsspillere var tydelig. Heldigvis har vi vel spillere som kan fylle disse rollene i Becks, Kandol, Flo, Da Costa og Constatine.
Er imidlertid ikke overbevist om at at vi har et drillet angrepsmønster som kan gjøre oss i stand til å overspille motstanderene. Dette vil nok være nødvendig etterhvert som vi klatrer på tabellen og motstanderene vil frykte oss.

h.b

Fikk ikke sett kampen. Men Da Costa blir både slakta og skrytt opp av enkelte. Ser gjerne for meg en som kan utfordre bakrommet med dragninger og flyt alla Ronaldo i Manu.Men om han kan gjøre dette er for meg rart

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Jon R

Veldig enig i trosettis vurderinger, med unntak av Thompson som jeg synets virket helt uinterresert i det som foregikk utpå der.

Svak kamp, men legger ikke så mye i denne forestillingen, da vi stilte med et tilnærmet b-lag.

Da Costa har alle forutsetninger for å bli en attraksjon på Elland Road.

Parker MOM. Like god både på stopper-som back plass. En stor positiv overraskelse! [:)]

Weston glimtet til i perioder, og viste potensial synes jeg.

Huntington var en skuffelse. Måten han ble parkert i en løpsduell bare minuttet før han scoret, gjorde meg meget betenkt og jeg synes ikke han dominerte i annet enn luftrommet. Han ble veldig hypet etter overgangen fra Newcastle, og da forventer jeg meg noe mer enn bare en god hodespiller. Parker vs Huntington ble som Rio Ferdiand vs Danny Hay for meg. [:o)]

Må nevne Wayne Andrews: Han tror jeg kort og godt er den dårligste spilleren som har akslet en Leeds trøye når man tar nivået vi spiller på i betraktning. Han hadde absolutt ingeting. Jeg trodde han var "pacey", men han klarte jo ikke engang å løpe fra forsvarspillere fra league 2. Denne Green på Darlington viste at det finnes adskillig bedre spillere enn Andrews tilgjengelige på lånemarkedet. Kunne vært noe for oss. [8)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

Jeg mener at det fantes tegn i gårsdagens Leeds United-lag som lover bra:

- Ben Parker spilte en svært god kamp i midtforsvaret.

- Johnny Howson slo en utmerket corner til Huntington (på scoringa).

- Filipe Da Costa gjorde et godt innhopp (får bare ikke håpe at han er så dandy som utseendet tyder på).

- Alan Thompson holdt i hvert fall i 50 minutter med spill.

McMidjo

Stiller meg bak oppsummeringene fra mange andre her.

Synes det var en bra gjennomført kamp av et tilnærmelsesvis Leeds B-lag, som viser at vi nå har en bred og god stall med god dekning på alle plasser. Darlington stilte med omtrent sitt beste lag, ligger i toppen av L2 -og holder antakeligvis ca samme standard som Gillingham, Cheltenham og flere av lagene på nedre halvdel i L1.

Baneforholdene var vanskelige med vind og regn hele kampen â€" og flere spillere hadde ’glipptak’ i kritiske situasjoner â€" bl.a. Wayne Andrews, som gikk på ratata i to klare scoringssituasjoner.

Parker virket solid på alle mulige måter â€" og ble fortjent kåret til MoM. Hadde bl.a. et raid framover hvor han fikk lagt inn foran mål med en hale av Darlospillere etter seg, og hadde tidlig i andre omgang en ’Woodgatesk’ sklitakling av en Darlospiller som var alene igjennom på mål.

DaCosta var lett til beins, og viste litt av de ’dansende’ kvalitetene til scum-Ronaldo, men var lett å skubbe overende. Tror denne fyren kan bli en stor hit på ER, og er en type ’flair’-spiller som vi ikke har i stallen fra før. Kan være grei å sette innpå i kamper hvor Leeds sliter offensivt. Regner med at han kan få en halvtime også mot Leyton Orient på lørdag, men kan ikke se for meg at han er en spiller som vil starte så mange kamper. Så også ut til at han fikk dødballansvaret på corner/frispark når han kom inn i går â€" uten at han viste noen særskilt presisjon der.  

Ellers var det morsomt å oppleve Wise/Poyet på sidelinja. Merket meg særlig bilder mot slutten av kampen, hvor Wise var i fullt opprør over en eller annen bagatell ute på banen â€" øynene gikk i dobbeltkryss, smella gikk uavbrutt og fektingen/pekingen med armene var det antakeligvis ingen som forstod. Poyet og Joe Allon satt på benken to meter bak ham og gapskrattet over hele opptrinnet.

Ellers synes jeg det er et godt tegn at vi har midtstoppere som scorer mål, men litt skuffende at det denne gangen kom så tidlig i kampen[:)].

-----------------------------------
- midjo
Foreningen mot statistikkhets
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....