Skrevet av Emne: Kandol signs  (Lest 5737 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Robert H.

Sv: Kandol signs
« Svar #1 på: Oktober 19, 2007, 15:37:21 »
Bra, så får vi håpe han feirer denne kontrakten skikkelig i morgen  ;D

Kickthemdown

Sv: Kandol signs
« Svar #2 på: Oktober 19, 2007, 15:43:08 »
Jeg mener det er en for lang kontrakt for en spiller som ikke har vært god i de siste kampene ifølge rapportene jeg har lest. han var heller ikke god i den kampen jeg så live...

Men det er nå min mening.  ::)

Alta-White

pale

Sv: Kandol signs
« Svar #3 på: Oktober 19, 2007, 15:46:36 »
Sitat
Youngsters Ben Parker, Rob Bayly, Scott Gardner, and Jonny Howson also agreed new deals last week.
Og dette er gode nyheter synes jeg. Det må bety at de vil bli satset på.

Kandol har jo vært bra i høst og fortjener ny kontrakt. Får håpe han ikke finner tilbake til fjorårsformen.

Budda

Sv: Kandol signs
« Svar #4 på: Oktober 19, 2007, 16:03:32 »
Greit å belønner Kandol med en ny kontrakt. Får håpe han leverer på lørdag og fremover
Endre

Robert H.

Sv: Kandol signs
« Svar #5 på: Oktober 19, 2007, 16:36:12 »
Han hadde vel kontrakt til 2010 tidligere, så forlengelsen er jo ikke så stor da...  :-\

Jeg mener det er en for lang kontrakt for en spiller som ikke har vært god i de siste kampene ifølge rapportene jeg har lest. han var heller ikke god i den kampen jeg så live...

Men det er nå min mening.  ::)

Alta-White

pesi

Sv: Kandol signs
« Svar #6 på: Oktober 19, 2007, 17:22:27 »
Kjempe. Så slipper vi (forhåpentligvis) en hel masse spekulasjoner i januar når transferen åpner igjen!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Robert

Sv: Kandol signs
« Svar #7 på: Oktober 19, 2007, 18:17:41 »
Må si jeg er litt skeptisk, å få en ny kontrakt 'bare' fordi han har spilt godt i høst. Burde ha ventet noen måneder til.
Er redd vi har sett Kandol score for 'siste' gang...
Men, jeg håper jeg tar feil! At dette movitverer ham :)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Jon R

Sv: Kandol signs
« Svar #8 på: Oktober 19, 2007, 18:28:33 »
Jeg er en av dem som ikke helt forstod hensikten med å løpe etter Kandol med en ny kontrakt ettersom han hadde lenge igjen av den eksisterende. Kandol er 26 år ikke noe eksepsjonelt talent. Han har funnet sitt nivå, mens klubben og dets supportere har helt andre ambisjoner de neste åra. "Det er bare å selge hvis han ikke er god nok" sier noen. Historien har vist at det ikke alltid er lett å bli kvitt "daukjøtt" og har spilleren en god kontrakt, sitter han den gjerne helt ut. At kandol gjorde seg "kostbar" i disse forhandlingene, taler heller ikke til hans fordel i mine øyne.

Jeg applauderer naturligvis nye kontrakter til de nevnte unggutta, ettersom jeg mener de alle har vist potensiale utover L1 nivå i de få mulighetene de har fått med førstelaget. 
Jon R.

Roy

Sv: Kandol signs
« Svar #9 på: Oktober 19, 2007, 18:36:09 »
At unggutta får nye kontrakter er bare digg. En så lang kontrakt med Tres er jeg noe mer skeptisk - han har vist at han holder L1 nivå, men tenk på fjoråret  :(
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Kato

Sv: Kandol signs
« Svar #10 på: Oktober 19, 2007, 23:30:01 »
Håper det står noe om straffespark i kontrakten 8)
 

rai

Sv: Kandol signs
« Svar #11 på: Oktober 20, 2007, 03:14:29 »
Kandol har vært litt opp og ned, men skorer mål. Han holder klart standarden for en div opp og ut fra hans alder på 26 år bør han ha sine beste år foran seg. Med dette gir DW han selvtillit til å bygge videre på.

boegval

Sv: Kandol signs
« Svar #12 på: Oktober 20, 2007, 18:58:00 »
Så viste Kandol at han er verdt å satse på  :) Ihvertfall var han det i dag  ;D

kjelvi

Sv: Kandol
« Svar #13 på: November 11, 2007, 20:31:26 »
Congolese striker Tresor Kandol's colourful past



Tresor Osmar Kandol was born on August 30, 1981 in Banga, Democratic Republic of Congo. He is the cousin of former Newcastle United star Lomana LuaLua, sharing the same trademark somersault goal celebration. His career in English football began at Luton Town who he joined in 1998. He made only 21 appearances in three years, scoring 3 goals. Whilst with the Hatters he was found guilty of fare-dodging on Thameslink trains by Luton Magistrates Court. Shortly afterwards he was released by Luton and had brief spells at Cambridge United and AFC Bournemouth, before arriving at non-league Thurrock in 2002.
During his three year stay Kandol banged in goals with regularity, hitting 61 in only 102 appearances. In 2005 he moved to Dagenham and Redbridge, scoring 6 goals in 12 games before being loaned to Darlington. His loan period with the Quakers lasted 7 games in which he scored twice. He was again involved in controversy whilst with Darlington after reportedly going AWOL for six days, after being given permission to visit London to attend a christening.
By January 2006 Tresor was on the move again, this time to Barnet, where he hit 10 goals in 29 appearances. But once again his football life was overshadowed by his personal life when, after pleading guilty to charges of driving whilst disqualified and failing to attend court, he was sent to prison for 13 weeks. After impressing at the Bees on his release, scoring twice to knock Cardiff City out of the Carling Cup, he caught the attention of newly appointed Leeds boss Dennis Wise and joined the club on loan with a view to a permanent deal.
He scored his first goal for the Whites in a 2-2 draw with Barnsley, and saw his move made permanent during the January 2007 transfer window. However, Leeds battle to avoid the drop saw Kandol struggle to make an impact, and he became the subject of some fierce criticism from fans. United's subsequent relegation to League 1, and the clubs journey in and out of Administration during the Summer must have made Tresor wonder if he might well be on the move once more.
However, this season has seen the striker become a pivotal point of the Leeds United renaissance. He has turned the boos into cheers, hitting 8 league goals so far to join Jermaine Beckford at the head of the division's goalscoring charts. Maybe Kandol has finally found a home, where he can forget the indiscretions of the past, and see his name in lights for all the right reasons. Long may the somersaults continue!

glorygloryleedsunited.com

ToreLA

Sv: Kandol signs
« Svar #14 på: November 11, 2007, 20:37:13 »
Skjønte jeg det riktig så ble Kandol dømt i retten for å snike på "trikken".....  :D


kjelvi

Sv: Kandol signs
« Svar #15 på: November 11, 2007, 20:47:55 »
Skjønte jeg det riktig så ble Kandol dømt i retten for å snike på "trikken".....  :D
Nesten - på toget!

kjelvi

Sv: Kandol signs
« Svar #16 på: Desember 11, 2007, 15:20:18 »
Dennis Wise: I'm head over heels about Tres

THE sight of Tore Andre Flo tapping in Leeds United's fourth goal against Huddersfield Town may have caused Tresor Kandol to scratch his head.
Flo has scored with almost every one of his meaningful touches since returning to the fold at Elland Road late last month, but Kandol's expectation that hard work would bring its own reward has been rather unfounded.
The striker's barren afternoon on Saturday brought his sequence of games without a goal to seven, his longest stretch of blanks during a highly-effective season.
And Kandol's quiet contest with Jermaine Beckford to finish as United's top scorer is now weighted in favour of the former Wealdstone forward, who scored his 12th and 13th league goals against Huddersfield.
Kandol will miss this weekend's match at Walsall through suspension after collecting his fifth booking in the closing seconds of Saturday's derby, and his punishment for dissent towards referee Michael Jones brought a mild rebuke from Wise.
But United's manager was compelled to promote Kandol's recent performances after realising that the plaudits for their results were being shared elsewhere.
Beckford and Flo may have occupied starring roles over the past seven days, but Kandol's graft in the shadows has given his manager no less satisfaction.
Wise said: "The one person I need to point out is Tres. His overall work-rate is fantastic.
"I think people can get a little bit mixed up about his body language because he is laid back, but his work-rate is phenomenal.
"You have to forget about goals and look at the assists – the balls that are flicked on, and the passes that are laid on by Tres. People don't realise how much he does.
"He does fantastically well for Becks, and for any other striker that plays with him, because of the way he holds the ball up.
"I was disappointed with his booking because that's his fifth and we're going to miss him, but when you've got players like Flo, Beckford and Kandol you've got a real chance of getting goals.
"They know how important they are to this club. That's why they (Kandol and Beckford) signed new contracts. They are important to us, and you want all the lads to feel like that."
Beckford and Kandol have shared 21 goals this season, eight falling to the latter, and United are beginning to benefit from a third source following Flo's impact on his return from injury.
The Norwegian produced a sublime 18-yard finish with his first significant touch of the ball against Port Vale last week, and was no less grateful when Ian Westlake's shot across goal gave him a close-range opportunity against Huddersfield.

YEP

Papi

Sv: Kandol signs
« Svar #17 på: Desember 11, 2007, 19:17:00 »
Flo og Becks til helgen må vel bli bra greier det også...
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Kickthemdown

Sv: Kandol signs
« Svar #18 på: Januar 15, 2008, 02:12:12 »
Så.. hva har denne kjempebabyen prestert etter at han fikk en ny kontrakt?

f**k all som det så fint sies...   >:(

Mvh

Alta-White som dermed vet hva som skjer den neste måneden.. 5 mål?  ::)

torivar

  • Gjest
Sv: Kandol signs
« Svar #19 på: Januar 15, 2008, 09:37:43 »
Så.. hva har denne kjempebabyen prestert etter at han fikk en ny kontrakt?

f**k all som det så fint sies...   >:(

Mvh

Alta-White som dermed vet hva som skjer den neste måneden.. 5 mål?  ::)

Det er feil Alta, han har prestert noe. Jeg noterte meg at hans første hoftefeste kom 8 minutter etter at han kom innpå. Mens vi var på vei fremover!!!

Bring on the youngsters!

Kickthemdown

Sv: Kandol signs
« Svar #20 på: Januar 15, 2008, 11:52:48 »
Så.. hva har denne kjempebabyen prestert etter at han fikk en ny kontrakt?

f**k all som det så fint sies...   >:(

Mvh

Alta-White som dermed vet hva som skjer den neste måneden.. 5 mål?  ::)

Det er feil Alta, han har prestert noe. Jeg noterte meg at hans første hoftefeste kom 8 minutter etter at han kom innpå. Mens vi var på vei fremover!!!

Bring on the youngsters!
;D En spiss uten skuddbein, plasseringsevne eller spillerforståelse burde holdes et godt stykke unna vårt lag.

Selg selg SOLGT.

Alta-White

raggen

Sv: Kandol signs
« Svar #21 på: Januar 15, 2008, 12:06:36 »
han virket giddalaus og uinteressert i ball og spill da han kom inn. er vel ikke slikt en forventer av en soiller som kjemper om plass i laget
Forever Leeds United!!!!!!!!

Leedsulf

Sv: Kandol signs
« Svar #22 på: Januar 15, 2008, 13:01:51 »
han virket giddalaus og uinteressert i ball og spill da han kom inn. er vel ikke slikt en forventer av en soiller som kjemper om plass i laget

Slik har han i mine øyne sett ut siden han kom til klubben.
Han ser direkte umotivert ut, for å si det forsiktig.

Sleivind

Sv: Kandol signs
« Svar #23 på: Januar 15, 2008, 13:10:58 »
Skjønner ikke helt denne hetsen av Kandol etter gårsdagens kamp? Han hadde vel ett par avslutninger, og en flott pasning til Beckford som han burde ha scort på. Og noe stort mer kan vi vel ikke forvente av 10 minutters spill?

Papi

Sv: Kandol signs
« Svar #24 på: Januar 15, 2008, 15:25:23 »
Min oppfatning av Kandol i går:

*drible, drible, se mest mulig på ballen, prøve og runde Per, Pål og Espen Askeladd, og så rote vekk ballen.
* umotivert
* lurte "sterkt" på om han kom til og spille med luen han hadde på hodet. Tenkte: Joda, han kan faktisk finne på sånne ting. 8)
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

flynn

Sv: Kandol signs
« Svar #25 på: Januar 15, 2008, 16:04:43 »
Arnstein Friling sa i går at Kandol er engelsk, "til tross for navnet". Jeg trodde han var Kongolesisk jeg, eller hva man nå kaller folk fra Den demokratiske republikken Kongo eller Kongo-Kinshasa, tidligere Fristaten Kongo, Belgisk Kongo og Zaïre. (Takk til Wikipedia for den..) Hva er riktig folkens?

flynn
« Siste redigering: Januar 15, 2008, 21:18:57 av flynn »

Erik_

Sv: Kandol signs
« Svar #26 på: Januar 15, 2008, 16:09:11 »
Han er Bongo fra Kongo ja. Kan også avkrefte at han er født i Nigeria som Tempelridderen Arn sa.

Dårlig info fra Svend dette.  :P
« Siste redigering: Januar 15, 2008, 23:51:43 av Enrique »

sportcarl1

Sv: Kandol signs
« Svar #27 på: Januar 15, 2008, 16:51:02 »
tycker Kandol får alldeles för mycket skit, 10 minuter är för kort tid att bedöma honom,, har fått intrycket att han har bra samspel med Beckford, sedan är det en sak att han inte fått maximal utdelnign har varit mycket  ribba stolpe, men så var det med keane också I leeds, men han har varenda säsong lätt gjort 10 mål I Pl, gäller att tro på spelaren
 

TK20

Sv: Kandol signs
« Svar #28 på: Januar 15, 2008, 17:16:09 »
Skjønner ikke helt denne hetsen av Kandol etter gårsdagens kamp? Han hadde vel ett par avslutninger, og en flott pasning til Beckford som han burde ha scort på. Og noe stort mer kan vi vel ikke forvente av 10 minutters spill?

Helt enig. Han eide Flo noe jævlig, hvertfall.

Stifler

Sv: Kandol signs
« Svar #29 på: Januar 15, 2008, 17:36:25 »
Syntes Kandol var dårlig.
Gjorde noe bra, men jobbet så  utrolig lite.
Så han mistet ballen ei gang så reiser han seg sakte opp og står med hendene på hoftene, mens ballen er 10 meter unna.
Men det lille gode han gjorde var flott ::)
-Nr 2 er den første taperen-