Kisch is back!!!

Started by pedro, October 23, 2007, 13:55:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HåvardK

Ser frem til at Jon kommer med et svar snart. Inntil videre kan jeg bare uttrykke den samme glede over dette lånet. Bra Wise!

jokern

Good news ;D
Får bare håpe han er like god som sist ::)

berlin

Quote from: Jon R on October 23, 2007, 18:10:01

Bakdelen er selvfølgelig at de unge midtbanetelentene våre blir skjøvet en plass lenger bak i køen.  :-\

Rompa, mener du?  :-\ :-[

Jon R

Quote from: HåvardK on October 23, 2007, 18:34:02
Ser frem til at Jon kommer med et svar snart. Inntil videre kan jeg bare uttrykke den samme glede over dette lånet. Bra Wise!

Hi-hi. Jeg er fornøyd jeg. Selv om vi ikke har fått en spiller som scorer 10-15 mål fra midtbanen eller som har 10 assist + for den saks skyld, har vi fått en spiller som viste over gjennomsnittet CCC nivå ifjor, og vi har fått det uten å sprenge banken. Nå bør målet være å signe han permanent i januar vinduet og kvitte oss med Derry og Thompson.  ::)
Jon R.

berlin

Strålende, dette kan bety at vi fortsetter å marsjere fremover/oppover, nå som det har vært noen små signaler om bittelitt motgang.  :)

Ferre

Da var vi den etterlengtede kreative kraften på midtbanen vår. Et kjempelån!

Roy

Dette var overraskende - i positiv forstand. Vi fremstår sterkere og sterkere. CCC here we come. ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Jon R

Quote from: Ferre on October 23, 2007, 19:21:12

Kremt. Skjønner ikke helt hvorfor flere ser ut til å regne Kish som en "kreativ kraft". Han er først og fremst en "jernmann" og ballvinner og mer "Batty" enn "Mc Allister" .En spiller som ofte ikke legges merke til og som legger ned mye "usynlig" arbeid.  Han har verken spisskompetanse i form av geniale pasninger eller mange assists. Ikke er han en typisk målscorer heller.  ;)

Link til stats for spilleren: http://soccernet.espn.go.com/players/stats?id=7688&cc=5739

( 2 mål og 7 assists siden 2001-2002 sesongen, alle turneringer og landskamper medregnet   :))
Jon R.

Ferre

Quote from: Jon R on October 23, 2007, 19:36:35
Quote from: Ferre on October 23, 2007, 19:21:12

Kremt. Skjønner ikke helt hvorfor flere ser ut til å regne Kish som en "kreativ kraft". Han er først og fremst en "jernmann" og ballvinner og mer "Batty" enn "Mc Allister" .En spiller som ofte ikke legges merke til og som legger ned mye "usynlig" arbeid.  Han har verken spisskompetanse i form av geniale pasninger eller mange assists. Ikke er han en typisk målscorer heller.  ;)

Er uenig med deg. Kish er en kriger, men også en spiller med god ballbehandling og pasningsfot. Ut av de kampene jeg så forrige sesong viste han seg å være en smart spiller som faktisk kunne gjøre noe fornuftig med ballen på midtbanen, i motsetning til flere av spillerne vi har i dag. Spesielt nå som Thommo er ute, trenger vi en slik spiller.

flynn

Det er ingen nødvendigvis noen motsats mellom å være aggresiv ballvinner, og å være kreativ. Det beviser f.eks Lampard og Gerrard som trekkes fram her, mens Myggen nok er det beste eksemplet fra vår egen andedam. Sammenlignet med Douglas/Westlake/Hughes innbiller jeg med at Kishishev faktisk er bittelitt kreativ i alle fall.

flynn

Tom S

Dette var veldig gledelig og overraskende. Hadde ikkje trudd vi skulle snoke til oss ein spiller med såpass ferdigheter. Godt jobba igjen Wisey!

Kish er ein spiller som har ballteknikk og blikk langt utover det nokon andre har i Leeds, noko som gjer at han kan halde litt på ballen for å kunne skape meir framover via midtbana vår.
Håper vi kan signe han fast.

Men kven må vike når alle er skadefri igen?
Thommo kapteinen vår, Dougie landslagspilleren vår eller...
COME ON LEEDS !!

HåvardK

Kish og Dougie må vel være en bra kombinasjon i L1.

Papi

As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Jon R

Quote from: HåvardK on October 23, 2007, 20:31:30
Kish og Dougie må vel være en bra kombinasjon i L1.

Enig. Kish dekker LANGT større flater med sitt tempo og  løpsstyrke enn hva Thompson gjør og dette mener jeg åpner for at vi kan bruke en spiller som Howson eller DaCosta offensivt på midten, og Carole på høyre kant. Prutton og Kishishev sentralt på midten kan også være en spennende kombinasjon.  :o
Jon R.

Budda

Trur Kisch blir klasse i League One. Er dog litt skeptisk til et månedslån
Endre

isak

Velkomen tebake Kish! får håpa han finn fjorårsformen. då kan detta verta veldi bra!

Playmaker

det begynner med en mnd... så forlenges det med x mnd til eller overgang i januar!!!

Kish er mannen som skal ta oss ut av COLA ligaen neste år!!!!

Peter7

Dette vil styrke midtbanen vesentlig, med en type spiller som vi ikke har for mange av fra før.

Brilliant. ;D
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Erik_

Flotte greier. :)

Trodde ærlig talt ikke det var en sjans for at Kish kom tilbake. Er selvsagt glad for det.

Og det gleder meg å se Jarle "hovere" overfor oss som var så "i mot" å forsterke midtbanen. Ingenting er som å ta feil, når det kommer inn slike spillere. Men hadde Thompson og Hughes holdt seg skadefri, synes jeg fortsatt ikke det hadde vært så nødvendig å forsterke den delen av troppen. Så det så.

Kickthemdown

Fantastisk signering ! Kommer til å herje for oss på dette nivået ! Få han signert ut sesongen så rykker vi garantert opp  ;D

mvh

Alta-White

Sheridan

Nok engang viser Dennis Wise solid og rask
handlekraft når behovet melder seg.

Kish viste sist sesong for oss hva som bor i han.
Her får vi en sterk og trygg midtbanespiller, som vil
gå utenpå alt i denne divisjonen, om han spiller opp
det vi så sist sesong.

En gledens signing som forhåpentligvis gjøres
permanent i januar.

Jon R

Quote from: Enrique on October 23, 2007, 21:53:18
Flotte greier. :)

Trodde ærlig talt ikke det var en sjans for at Kish kom tilbake. Er selvsagt glad for det.

Og det gleder meg å se Jarle "hovere" overfor oss som var så "i mot" å forsterke midtbanen. Ingenting er som å ta feil, når det kommer inn slike spillere. Men hadde Thompson og Hughes holdt seg skadefri, synes jeg fortsatt ikke det hadde vært så nødvendig å forsterke den delen av troppen. Så det så.

Jarle får hovere så mye han vil. Diskusjonen startet med påstanden om at for å rykke opp trenger vi å forsterke midtbanen, "gjerne med en "playmaker" type a la Zidane og Platini."   Det vil vi vel aldri få svar på nå, vil vi?  Det viktigste er dog at vi har forsterket stallen med en skikkelig kvalitetsspiller, og dem får man jo som kjent aldri nok av. Nå venter vi bare på en solid venstre kant og en litt annen spisstype enn Kandol/Beckford/ Constantine, så bør stallen være komplett.  ;D
Jon R.

ollan

Ollan

Per-Stian

Føyer meg inn i rekkja blant alle som er særs tilfreds med at Kishy er tilbake. Thommo har slitt med skader, Dougie er stadig på tur med landslaget, Derry skal lånast bort osv. Vi treng mao. altså ein erfaren spelar i midtbaneleddet som kan styre skuta. Velkomen tilbake, Kishishev!

Playmaker

JR... rest your case...
nå name dropper du Platini...
Ikke ta alt i verden så bokstavelig... Les litt mellom linjene...

Vi trenger definitivt en spiller som Kish.. Kan egentlig ikke se at det noe å diskutere...

Det hadde selvsagt gledet meg om vi kunne signet den nye Platini... Men det ser ut som de beste scouterne i landet er i London og i en klubb som kalles Arsenal...

En sentral midtbane kan ikke bare bestå av arbeidere... DET er det som har vært poenget!!!
Spillere som har problemer med å slå en pasning, som mangler blikk og er bedre uten en med ball!!!

Med KISH har vi fått en spiller som er i motsatt kategori, at han i tillegg kan takle å løpe ser jeg på som et minimumskrav ; ))

Budda

Quote from: Playmaker on October 23, 2007, 22:54:47
JR... rest your case...

Vi trenger definitivt en spiller som Kish.. Kan egentlig ikke se at det noe å diskutere...

Det hadde selvsagt gledet meg om vi kunne signet den nye Platini... Men det ser ut som de beste scouterne i landet er i London og i en klubb som kalles Arsenal...

En sentral midtbane kan ikke bare bestå av arbeidere... DET er det som har vært poenget!!!
Spillere som har problemer med å slå en pasning, som mangler blikk og er bedre uten en med ball!!!

Med KISH har vi fått en spiller som er i motsatt kategori, at han i tillegg kan takle å løpe ser jeg på som et minimumskrav ; ))

Du må vel forandre navnet ditt igjen da  ;)
Endre

Jon R

Quote from: Playmaker on October 23, 2007, 22:54:47
JR... rest your case...

Du må ikke ta alt jeg skriver bokstavelig, jarle. Du må lese litt mellom linjene. Ingen sier nei til kvalitesspillere. Vi kan gjerne hente inn to spillere i hvert ledd så lenge de har de rette egenskapene og hever laget. Jeg er definitivt glad for å få en spiller som Kish inn i stallen:Han har de egenskapene jeg tror er viktigest på dette nivået, en jernmann med tempo, "stål" og muskler sentralt på midten selv om han i mine øyne ikke er en typisk "playmaker"(slik jeg forstår begrepet) som er kreativ og styrer det offensive spillet.  At vi har fått en langt bedre ballbehandler enn Douglas, Westlake og Hughes er hevet over tvil. Skal jo ikke så mye til. I sum er midtbanen vår langt mer komplett med Kish enn uten , sjansene for opprykk er styrket så da er vel alle fornøyd?  ;)

PS: Det som blir viktig nå er at ikke Wise forandrer på vinnerresepten når vi nå har et fått en litt annen spillertype inn i laget.  :o

Jon R.

Karl Hot Shot

Det er mulig at Kishishev kan tilføre litt mer klokskap på Leeds Uniteds midtbane, men ellers er han omtrent like bevegelig som vår elskede kaptein Alan Thompson (og det er som kjent ikke veldig mye). Jeg tror nok ikke et eventuelt opprykk skal tilskrives Kishishev alene. Ståfotball er ikke nok i seg selv.

Jon R

Et siste innspill i debatten: Surfet litt og fant denne;

A host of temporary signings have made their to Elland Road this season, some doing better than others and none doing better than Charlton Athletic's Bulgarian midfielder Radostin Kishishev.
The 32-year-old has played nine games for the Whites from which they have taken fourteeen points and has provided a calming influence on the Leeds midfield, with the ability to win the ball and use it well, the kind of player whose influence is only really noticed when he is not there.The drop remains a big fear for Leeds of course but their chances of survival have been improved considerably by Kishishev's signing. The player himself is hoping to avoid the unusual feat of both his parent club and loan side being relegated in the same season.
"It is not something I am proud of," Kishishev said after Saturday's narrow defeat at Southampton.
"Of course I want Charlton to survive but I am playing for Leeds and my only concern is to help them escape going down. Such a big club in the third division would be unthinkable."

squarefootball.ne   ;)
----------------------------------------------------------------------------------------
Tipper Kish får en rolle som ligner på den han hadde i Leeds ifjor: Som den dypeste og mest defensive av de sentralt på midten. Dengang var det Blake som var playmakeren og den kreative offensive kraften på laget.  Vi har ingen slik type i laget i år, men jeg tror Howson kanskje kan fylle en slik rolle dersom han får tillit av Wise.  ::)
Jon R.

Jon R

Quote from: Karl Hot Shot on October 23, 2007, 23:50:04
Det er mulig at Kishishev kan tilføre litt mer klokskap på Leeds Uniteds midtbane, men ellers er han omtrent like bevegelig som vår elskede kaptein Alan Thompson (og det er som kjent ikke veldig mye). Jeg tror nok ikke et eventuelt opprykk skal tilskrives Kishishev alene. Ståfotball er ikke nok i seg selv.

Stemmer overhodet ikke med det inntrykket jeg fikk av Kish ifjor. Er du seriøs nå, Hot Shot?   ???
Jon R.