Tippeligaen 2008

Started by Per-Stian, November 02, 2007, 14:05:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Trodde Viking kom til å bli en enda større gullkandidat i år enn jeg trodde i fjor. Laget har begynt å sette seg og Ødegaard har så smått funnet formen, men så forsvinner Ijeh. Mannen scorer jo på alt og jeg trur dermed Lyn som skuffet meg som medaljekandidat i fjor, kan bli et bra lag i år. Det spørs hvordan de vil erstatte rutinen til Tessem da.

Marching on together!

ToreLA

http://www.rogalandsavis.no/sport/viking/article3274755.ece

â€" Lyn er neppe et alternativ for meg, sier Ijeh.

â€" Hvorfor ikke?

â€" De er ikke min førsteprioritet, fordi de er i samme liga som Viking. Det blir for tøft å møte laget jeg elsker, sier Ijeh â€" som ikke legger skjul på at det kun finnes et lag for ham i Norge.

Viking vil jo uansett gå langt for å finne en ordentlig erstatter. Et alternativ er også Nevland, men han er ikke aktuell før sommeren.

Dennis

Hva er det Peter Ijeh har tenkt på da?

Flytte til Oslo, men IKKE spille for en Viking-rival? Ettersom han jo skal til Østlandet, fordi kona hans har fått jobb i Oslo, så må han da spille for Skeid, Frigg eller Manglerud\Star da?

At ikke Vålerenga har vært mer på banen, forundrer meg. De har slitt med å finne en toppscorer i en årrekke. Er usikker på om Sæternes er den mannen, men Ijeh tror jeg hadde gjort det grymt i hovedstadslaget.
Marching on together!

ToreLA

Ifølge artikkelen har kona fått jobb i en by mellom Oslo og Gøteborg. Tipper IFK Gøteborg er inne i bildet, selv om Ijeh klarte å gjøre seg selv upopulær også der i sin tid.

Dennis

Quote from: ToreLA on January 12, 2008, 10:49:03
Ifølge artikkelen har kona fått jobb i en by mellom Oslo og Gøteborg. Tipper IFK Gøteborg er inne i bildet, selv om Ijeh klarte å gjøre seg selv upopulær også der i sin tid.

Eller kanskje han skal til Strømstad?  ;)
Marching on together!

ToreLA

Forøvrig Viking - Madureira direkte på TV2 for de som er sugne på å se Fillo, Nicht og Austnes (men ingen Ijeh) i aksjon for de vakre mørkeblå kl 13.00.

ToreLA

Eller forresten; bare glem det. Det var grusomt å se på. Dårlig innsats (ikke så rart i 35 grader og sol) og uinspirerte spillere er ikke noen suksessoppskrift.

Kickthemdown

Quote from: Per-Stian on January 11, 2008, 20:14:10
Siste ryktene:

- RBK har lagt inn bod på Fredrik Strømstad.
- Viking ønskjer å hente heim Erik Nevland som erstattar for Ijeh.
- Tromsø er villig til å selje Sigurd Rushfeldt etter ankomsten til Adriano Munoz.
- Dan Anton Johansen (LSK) kan vere på veg tilbake til Danmark og Brøndby.
- Molde vil gjere eit nytt forsøk på å hente Arild Sundgot frå LSK for eit tosifra millionbeløp.

Joda de er nok kanskje villige til å selge, men da skal de ha 5 mill.. Ã... det må jo sies å være en god deal for en som er 35 år og har ett år igjen av kontrakten. Munoz kostet TIL 1 mill... Røverkjøp :)

Alta-White som ser at TIL kan blande seg blant de 5 beste ....

Asbjørn

Kom over dette intervjuet av Branns lovende 19-åring, Tijan Jaiteh, årets unge spiller...

http://observer.gm/africa/gambia/article/2008/1/7/pride-of-the-gambia-tijan-jaiteh

QuoteHow do you feel after being voted the best young player with a big club like Brann in addition to winning the league title?
I was very surprised when they voted me the Best Young Player of the club because the club has other young players too who are equally good.  But the fans decided that I am their best young player, so I am happy.  It was very emotional for me.

QuoteTell me about life in Brann FC?
Life in Brann is great! I enjoy every minute of being there and the people there are very hospitable.
The people like me and that makes life at Brann very easy and enjoyable.

Don’t you encounter a language problem as it is a Norwegian club?
Yes... sometimes I do, but now I am learning the language slowly and surely. Also, the people there can understand a bit of English so am coping as far as language is concerned.

:D ;D
Han er også kjapt ute og først ærer den som æres skal:
QuoteExcerpt: I can’t believe you’re just 19 with all these achievements?
First of all I will thank God for helping me to get to where I am today.  I will also thank my mum and dad, my family and the people of The Gambia, who normally support the Gambian footballers. For the achievements, I put them all back to God. It’s God who gives to his servants. He chose me to have them and I hope that I can go and win more and more trophies in years to come.
As the saying goes ‘help yourself and God helps you’.
With God’s assistance and you fighting hard, I think you can get to where you want to be.

Men så var det presidenten i det gambiske fotballforbundet:
QuoteWho did you dedicate the trophies to?
First of all I will dedicate them to my mother and father and then to my uncle, Saul Corr, who introduced me to football while I was young. I also dedicate them to all Gambian coaches and the Gambian President, Dr Alhaji Yahya Jammeh and the Football Association.

Quote“I will thank the President, Dr Alhaji Yahya Jammeh, for his love and support for Gambian football. He was the first person to give me such a huge amount of money as a footballer during our trip to Canada. His money made us to proudly show to our parents that ‘this is a substantive amount of money we gained in football’. That was the biggest amount I first received as a footballer”

QuoteAny final word?

I will thank the President, Dr Alhaji Yahya Jammeh, for his love and support for Gambian football.

:)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Ny Brann-spiss til 9,5 mill.

- Fysikk på nivå med Carew

Brann bekreftet onsdag kjøpet av spissen Njogu Demba-Nyrén fra danske Esbjerg.

På sine hjemmesider bekrefter Brann at det er snakk om en overgang med ramme på 9,5 millioner kroner. Som VG skrev i dagens utgave, har forhandlinger pågått denne uken. Onsdag kom de siste personlige detaljene på plass.

Svensk-gambieren er 28 år gammel og har bakgrunn blant annet fra Panathinaikos og Levski Sofia. Han har for øvrig fått omtale i danske medier for å ha uteblitt fra treninger, og kommet sent hjem fra ferier.

- Vi er glad for at vi har fått Demba på plass. Han er en kvalitetsspiller som jeg tror vil fungerer meget bra sammen med de andre spissene vi allerede har i klubben, sier sportssjef i Brann, Roald Bruun-Hanssen, til klubbens hjemmesider.

Carew-fysikk

Bergenserne håper nå at Demba-Nyrén kan bidra til å sjokkere Everton 13. februar. Da spilles hjemmekampen i UEFA-cupens 16-delsfinale.

- Jeg er glad for at avtalen er på plass og gleder meg til å ta fatt på min karriere som Brann-spiller, sier Demba-Nyrén til Branns hjemmeside.

Hans norske lagkamerat fra Esbjerg, Kristian Flittie Onstad, gir spissen de beste skussmål.

- Ingen tar ham på fysikken. Der er han på nivå med John Carew. Jeg tror Demba vil danne et godt spisspar sammen med Thorstein Helstad. Han er en veldig god spiss, og kommer til å gjøre det bra i Brann, sier Flittie Onstad til VG Nett.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=509870

Per-Stian

Dansk landslagsstopper RBK-aktuell

Rosenborg byr på den danske landslagsspilleren Ulrik Laursen. Det bekrefter spilleren selv til adressa.no

- Ja, det stemmer at Rosenborg har snakket med Odense, sier Ulrik Laursen.

Laursen er kaptein på Odense, landslagsspiller, og en av seriens beste midtstoppere.

31-åringen er smigret over interessen, men vil ikke si mye mer enn det.

- Det er vanskelig for meg å uttale meg om jeg vil dit, slik situasjonen er nå. Og jeg har ikke hastverk med å bestemme meg. Overgangsvinduet stenger ikke ennå. Men RBK er en spennende klubb i Skandinavia. sier han.

Laursen kom til OB i 2005 og har 1,5 år igjen av sin kontrakt.
OBs direktør Kim Brink har ingen kommentarer til tilbudet fra Rosenborg.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=509849

Per-Stian

Rosenborg jakter ny danske

Etter angivelig å ha kritisert Kjetil Rekdal, ble danske Esben Hansen satt på benken i Kaiserslautern. Nå kan han havne i Rosenborg.

Hansen mente i ettertid at han var blitt feilsitert i pressen, og Kjetil Rekdal vurderte en tid å forfølge den danske avisen som omtalte saken.

Det har uansett ikke sett ut til å hjelpe. Hansen har kun spilt syv kamper under nordmannens ledelse denne sesongen.

Nå skal imidlertid Rosenborg ha meldt sin interesse for dansken. På direkte spørsmål fra et dansk fotballnettsted om han kan være aktuell for RBK svarer han:

- Det kan det veldig godt være.

Kan bli hindret av FIFA-regel

Problemet er bare at en spiller - ifølge FIFA-reglene - ikke kan spille for mer enn to klubber i løpet av en tolvmåneders periode - fra 1. juli til 31.juni året etter.

Hansen kom fra Odense til Kaiserslautern i september i fjor, men mener likevel at en overgang til trønderne kan la seg gjøre.

- Jeg er optimist, og det er min agent også. Vi har tro på at jeg kan finne meg en klubb denne sesongen, så får vi ta kampen mot «toklubbsregelen» etter det, sier han til tipsbladet.dk.

Ifølge Adresseavisen har Hansen kontrakt med Kaisersluatern til sommeren 2010.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=515285

Asbjørn

Tippeselskapenes odds mht gull '08 pleier som regel å gi en god pekepinn på hvordan tilliten til lagene er foran seriestart. Og pr dato er man ganske samstemt om at det er 6 lag som skiller seg ut...

http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=11958

Nordic Bet
Rosenborg 4.50       
Brann 4.50       
Vålerenga 4.75     
Lillestrøm 6.50     
Viking 8.00       
Stabæk 10.00                   
Tromsø 25.00
Lyn 50.00
Fredrikstad FK 50.00     
Strømsgodset 100.00             
Molde 125.00
Aalesund 250.00   
Ham-Kam 250.00     
Bodø/Glimt 250.00

Centrebet
BRANN 4.00
ROSENBORG 4.00 
VÃ...LERENGA 5.00 
VIKING 6.00 
LILLESTRØM SK 7.00 
STABÆK 9.00 
TROMSØ 26.00 
LYN OSLO 51.00 
FREDRIKSTAD 67.00 
MOLDE 101.00 
STRØMSGODSET 101.00 
AALESUNDS FK 501.00 
BODØ/GLIMT 501.00 
HAMKAM 501.00

Ladbrokes
Rosenborg 3.75
Brann 4.00
Lillestrøm 5.50
Vålerenga 6.00
Viking 7.00
Stabæk 10.00
Fredrikstad 29.00
Lyn 29.00
Tromsø 41.00
Strømsgodset 51.00
Molde 67.00
Ã...lesund 81.00
Bodø/Glimt 101.00
HamKam 101.00
Tell me  Tell me

Dylan

riksen

Da blir det en hundrelapp på kamma på centrebet for hjerte og oddsen skyld, noen vil vel si at oddsen også bør være rundt 500 for at kamma ikke rykker ned.
Legenden Leffe Nordli

Asbjørn

AaFK har så og si en ny venstreback i boks.

Han heter (trekk pusten godt nå...)

QuoteDen amerikanske U21 landslagspilleren heter så mye som Kwame Ofori-Attah Sarkodie, men er mest kjent under navnet Ofori Sarkodie. 19-åringen er forsvarspiller og har Ghanesiske foreldre (nærmere bestemt Kumasi), akkurat som en annen ung amerikaner, ved navn Freddy Adu!

Lurer på hva han vil kalles sånn til daglig, om nå overgangen fullføres...   :)

Tell me  Tell me

Dylan

75 SOLLI

Endelig er Molde tilbake i Tippeligaen! Gleder meg allerede til de gruser Viking 16.mai

Per-Stian

Fredrikstads svenske målmann Rami Shaaban underteiknar sannsynlegvis under for Hammarby fredag ettermiddag

Summen for landslagskeeperen ligg truleg på rundt 3,5 millioner kroner.

http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article1591576.ece

Per-Stian

Kovacs ned ein divisjon.
Ungararen slår følgje med Fagermo til Odd og Skien.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=510666

Asbjørn

Jeg vil slå et slag for TV2 Sport  :)

Nærmest daglige kamper fra La Manga i snart 14 dager allerede. Og fra i kveld med studio og intervju med trenerne også.
...vil tro jeg rekker å få et bra inntrykk av lagene leeenge før seriestart denne gangen.

I dag har jeg bivånet LSK ikke akkurat imponere mot russisk motstand... Og 21:45 skal Tom Nordli legge ut om LSKs planer for sesongen.

Tell me  Tell me

Dylan

Einar

Quote from: Asbjørn on February 11, 2008, 21:07:44
Jeg vil slå et slag for TV2 Sport  :)

Og den tror du jeg biter på  ???

harr-harr-harr

riksen

Quote from: TSO on January 29, 2008, 02:04:09
Endelig er Molde tilbake i Tippeligaen! Gleder meg allerede til de gruser Viking 16.mai

ja ventetia varte vel en hel sesong. Så det var på tide at dere rykka opp igjen.  kanskje ikke ventetia hadde vært så lang hvis det hadde vært jazzfestival hele året. 
Legenden Leffe Nordli

ToreLA

Viking er ifølge skotske aviser enige med Hearts om en overgang for Andrius Velicka. Isåfall roer det mange mørkeblå nerver. Overgangsprisen som nevnes er £1 mill.

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article100998.ece

ToreLA

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article101010.ece

Og nå hevder Aftenbladet at Ijeh er på glid til å skrive under ny kontrakt med Viking!

Du verden for et angrep Viking kan få. Ikke skjønner jeg hvordan Uwe skal komponere dette laget. Spillere som Stokholm, Samuelsen, Danielsen, Austnes, Ødegaard, Gaarde, Pimpong, Fillo, Velicka, Ijeh, Sigurdsson, Pimpong og Nisja kan komme til å kjempe om fem plasser!

Sleivind

Ijeh med ny kontrakt? Var det ikke han som på død og liv ville vekk?

ToreLA

Jo, og foreløpig er det bare Aftenbladet som "hevder" dette. Likevel var det visse utenomsportslige grunner til at Ijeh ville vekk. Jeg vet ikke om ting kan ha forandret seg der.

Per-Stian

ollan

1 mnd igjen til seriestart:
Mitt forslag til slutt tabell 2008

1.  Viking
  2.  Brann
  3.  RBK
  4.  Stabækk
  5.  Vålerengen (hmrf :-*)
  6.  Tromsø
  7.  LSK
  8.  Fredrikstad
  9.  Ã...lesund
10.  Lyn
11.  Hamkam
12.  Molde
13.  Strømsgodset
14.  Bodø Glimt

Men måtte 3,5 og 7 rykke ned hadde det ikke vært uffent det heller ;D
Ollan

Trond A

Ikke så langt fra fasiten dette, bortsett fra at Viking og Brann bytter plass.  ;D  I tillegg blir det noen endringer blant de fire nederste.
Luscos medl. 338

ollan

Ingen ting hadde vært berde enn at Brann forsvarer gullet fra 2007 ::)
Ollan

Asbjørn

...og til dere som så VIF-AaFK & ikke minst "La Manga i dag" i går: Erlend Holm ble skadet   >:(

Og Martin Andresen kan nok måtte oppleve maange lignende seanser som den i studio i går, der treneren ble grillet for sin tofots takling (som riktignok traff ballen først, men rev overende Leedspatriot Holm). Resultatet ble jo innkast, samt gult kort til romsdaling Gram for å brøle til dommeren at det der er frispark, dommer...

Blant argumentene var at snille Holm bare spratt opp & løp videre, tilsynelatende uskadd, mens de som så på brølte opp om situasjonen. Men i dag måtte altså Holm stå over due to den tofots...

Og tilbake til studio & Wathne/Eriksens (som jeg egentlig har sansen for) "grilling", det ble nesten pinlig der de ustoppelig kjørte på & Andresens kroppsspråk gjorde at man lurte på om han når som helst ville reise seg & gå.

...blir nok noe skulle rud må ta seg av i fortsettelsen det, after match-kosepraten. Iallefall om Martin har vært i begivenhetene  :)

Tell me  Tell me

Dylan