Tippeligaen 2008

Started by Per-Stian, November 02, 2007, 14:05:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sydhagen

satt og så lsk-enga nå...fytti rakkern hvor elendige fugla er!!  tror faktisk ikke de skapte en eneste sjanse gjennom kampen! 

har nordlie hatt mer enn 1 bra sesong med noen av klubbene han har trent...?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Quote from: Sydhagen on April 13, 2008, 22:09:29
satt og så lsk-enga nå...fytti rakkern hvor elendige fugla er!!  tror faktisk ikke de skapte en eneste sjanse gjennom kampen! 

har nordlie hatt mer enn 1 bra sesong med noen av klubbene han har trent...?

Han hadde vel 2 bra år med Start, opprykket og sølv året etter.

Dennis

Lillestrøm har i de første rundende fremstått som et altfor tungt, statisk lag uten offensive planløsninger. Ã... være et godt dødballag med robuste spillere er vel og bra, men ikke når det går på bekostning av evnen til å bevege beina fort.

Forresten slapp vel Lillestrøm inn to mål på dødball i går, samt en straffe, så den spisskompetansen er kanskje forsvunnet?
Marching on together!

Einar

Merkelige resultater etter 3 runder synes jeg. Det er bare ett lag som skiller seg ut i klar negativ retning, og det er LSK. Ellers har alle de andre i en eller flere kamper servert halvgod fotball.

Det er heller ingen klubber som skiller seg ut med gjennomgående bra fotball gjennom de 3 rundene. Det så bra ut for TIL etter 2 runder, men i Molde var det ikke stort å skryte av. Ettersom Moldskred er ute i enda noen måneder og Rushfeldt ikke er i slag har det blitt relativt mager uttelling på sjansene så langt. Men det blir det vel en ordnings på til helga ;).

Ellers kan det se ut som både Godset, Glimt og HamKam kan plukke overraskende mange poeng på eget respektive gress, kunstgress og gjørmehøl.
Dermed kan det se ut som om det blir jevnere enn hva man skulle tro før sesongen startet, spesielt i bunnen.

Ettersom det er mer enn rusk i maskineriet hos de potensielle vinnerkandidatene, noen sågar med kampesteiner, tyder alt på at TIL nok drar i fra med noen poeng utover våren :).

Sydhagen

jeg har også troen på at tromsø kommer til å dra ifra, ilag med vålerenga og stabæk.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

Quote from: Sydhagen on April 19, 2008, 10:09:43
jeg har også troen på at tromsø kommer til å dra ifra, ilag med vålerenga og stabæk.

Ikke glem FFK som også har delt 1. plass... de møter Bodø (h), Lyn (b), HamKam (h) og Aalesund (h) i de neste kampene...
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Asbjørn

Quote from: Svend Anders on April 19, 2008, 11:48:23

Ikke glem FFK som også har delt 1. plass... de møter Bodø (h), Lyn (b), HamKam (h) og Aalesund (h) i de neste kampene...

...noe som burde gi 12 p. i kassa.

...men som ikke gjør det  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Etter tre runder har jeg oppfattet såpass at VIF virker å ha funnet en viss flyt allerede (blir derfor sterke), at Viking derimot tydeligvis må gjennom en "finne seg sjæl"-periode i børjinga, at Brann nok vil slite litt i børjan før skadene slipper taket... at Stabæk kanskje har blitt mindre avhengig av "de fire".

...og så har jeg fått en feeling av at Lyn fort kan blande seg inn i bunnen (selv om de har hatt max uttelling hittil), at Molde scorer litt for få mål til å holde seg unna bunnstrid.

...og at det blir jevnt, men at forhåndstipsene mine ellers var sånn noenlunde.  :)

Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Quote from: Svend Anders on April 19, 2008, 11:48:23
Quote from: Sydhagen on April 19, 2008, 10:09:43

mulig fredrikstad tar 9 poeng med god uttelling, men borte mot lyn tror jeg ikke de får med seg poeng.

ToreLA

Quote from: Asbjørn on April 19, 2008, 13:48:28
Etter tre runder har jeg oppfattet såpass at VIF virker å ha funnet en viss flyt allerede (blir derfor sterke), at Viking derimot tydeligvis må gjennom en "finne seg sjæl"-periode i børjinga, at Brann nok vil slite litt i børjan før skadene slipper taket... at Stabæk kanskje har blitt mindre avhengig av "de fire".

...og så har jeg fått en feeling av at Lyn fort kan blande seg inn i bunnen (selv om de har hatt max uttelling hittil), at Molde scorer litt for få mål til å holde seg unna bunnstrid.

...og at det blir jevnt, men at forhåndstipsene mine ellers var sånn noenlunde.  :)

Litt skummelt at vi ligger på delt 1.plass i denne perioden   :o

De beste lagene er som regel ikke best fra start, så jeg er veldig fornøyd så lenge Viking plukker poeng enn så lenge. Men imorgen blir det nok null.

ToreLA

4. runde og alt er som det skal være. Viking på topp. Kanskje ikke sementert, all den tid FFK kan gå forbi imorgen, men betongen er i støpeformen.

2008 blir et moro år.

Asbjørn

Quote from: ToreLA on April 20, 2008, 23:20:42
4. runde og alt er som det skal være. Viking på topp. Kanskje ikke sementert, all den tid FFK kan gå forbi imorgen, men betongen er i støpeformen.

2008 blir et moro år.

Ja, det er mange som (har trodd de var)/er seriemestre etter 4 runder  ;D

...men Viking karrer til seg tre-poengere i ett kjør, de gjør det.

I det minste har AaFK klart å komme seg unna den umiddelbare nedrykksstriden, for the time being i det minste...

Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Var på min første Tippeliga-kamp for året på Ullevål i kveld. Gjeeeeeeeeeesp altså ::) Trudde faktisk Enga var "på gang" etter braksigeren mot kanari, men oppskrifta var tydelegvis lagt att i Lillestrøm. Men flott mål av Moa.

Men, viktigast og mest diskutert idag; det raude kortet til Koné! Aldri i verda om dette kvalifiserte til utvisning. Og det gule til Traore? Like meiningslaust. Godt RBK røva til seg eit poeng når tom. dommaren kjempar mot laget.

Asbjørn

Quote from: Per-Stian on April 21, 2008, 00:09:08
Var på min første Tippeliga-kamp for året på Ullevål i kveld. Gjeeeeeeeeeesp altså ::) Trudde faktisk Enga var "på gang" etter braksigeren mot kanari, men oppskrifta var tydelegvis lagt att i Lillestrøm. Men flott mål av Moa.

Men, viktigast og mest diskutert idag; det raude kortet til Koné! Aldri i verda om dette kvalifiserte til utvisning. Og det gule til Traore? Like meiningslaust. Godt RBK røva til seg eit poeng når tom. dommaren kjempar mot laget.

Nytter lite å sammenligne med hva som har vært vanlig tidligere.Dommerne har lagt seg på en annen linje i år.

...PROBLEMET er vel at denne "linjen" ikke alltid er like lett å kjenne igjen fra dommer til dommer, enn si fra situasjon til situasjon...

Tell me  Tell me

Dylan

MartinR

Etter hva jeg så (var også på kampen) så spilte VIF best i første omgang, men i andre omgang rundspilte RBK dem. RBK burde ha fått en straffe etter at en av VIF spillerne tok hands, men dommeren var mest med VIF på den kampen. Det kunne fort ha vært 1-2 til RBK på denne kampen.

Ja og hva med det røde kortet til Koné? Det skulle ihvertfall ikke være rødt kort!
Og det gule kortet til Traore? Han traff han kjempesvakt i ansiktet og så later han som at han har blitt slått til hardt jo. Gult kort? Aldri!!

75 SOLLI

Torgeir er sur pga at Super Molde tok poeng fra bunnlaget LSK i går......
Gidder ikke å svar meg på sms engang!!!!

;D ;D ;D

Snow

Quote from: MartinR on April 21, 2008, 08:06:56

Etter hva jeg så (var også på kampen) så spilte VIF best i første omgang, men i andre omgang rundspilte RBK dem. RBK burde ha fått en straffe etter at en av VIF spillerne tok hands, men dommeren var mest med VIF på den kampen. Det kunne fort ha vært 1-2 til RBK på denne kampen.

Ja og hva med det røde kortet til Koné? Det skulle ihvertfall ikke være rødt kort!
Og det gule kortet til Traore? Han traff han kjempesvakt i ansiktet og så later han som at han har blitt slått til hardt jo. Gult kort? Aldri!!
Enig med deg Martin. Det røde til Koné burde vært gult og ikke rødt. Det gule til Traore. :P  Det var ren filming syns jeg. Jeg var kanskje ikke på kampen, men så det på reprise, mange ganger!

Dennis

Jeg er helt enig i at dommerne bør være strengere, først og fremst når det gjelder holding, men også straffesituasjoner. Det er faktisk slik at et frispark innenfor straffefeltet, er straffe. Ikke slik at man skal ha "dobbeltfrispark" for å få straffe. Hadde man dømt på midten, skal man også blåse innenfor feltet.

Derfor bør forsvarerne som holder i trøya bare slutte å klage. Man snakker om 'jeg holdt meg kanskje fast i han' og 'jeg holdt nesten ikke'. Eller Bengt Eriksen kan snakke så mye han orker om 'han holdt ikke nok!' Slutt å rør! Holding er frispark og holding bør enkelt bli gult kort, for å få bukt med problemet, mener jeg. Det nytter ikke å si: Ja, men det skjer jo alltid, så hvorfor dømme! Ok, så man skal ikke slutte å fange kriminelle, fordi det alltid kommer til å skje innbrudd og ran ved en senere anledning?

Ikke er det for mange røde i Tippeligaen heller. Det er ikke uvanlig at spanske og italienske serierunder ender i 6-8 røde kort totalt. Og de er på langt nær like fysiske som den engelske. Ikke mener jeg at det burde bli flere i hverken norsk eller engelsk liga, men røde kort er i ferd med å få mye fokus. Man ser også mange kamper der ett og to røde kanskje burde blitt benyttet, men spillere slipper ustraffet fra det.

Likevel, gårsdagens røde kort var en virkelig bommert. Taklingen er råtøff og kompromissløs, men den er faktisk ikke farlig. Det er et soleklart gult og en idiotisk opptreden, men likevel ikke verdig en utvisning. Det er en huking, ikke knotter mot standbein. Det virket som dommeren kun hadde bestemt seg, for han rådførte seg på ingen måte med linjemann heller. Jeg er enig i antiholdning-linjen dommerne har lagt seg på, men det er ikke slik at man SKAL dømme straffe og man SKAL utvise noen, uansett.

En annen ting som det burde bli slutt på, er at dommeren ikke slipper innpå skadde spillere som har vært ute til behanling. Her har det faktisk endt med scoring i flere kamper, mens en har stått og ventet på klarsignal til å komme inn. Hvorfor kan ikke 4.dommer kun gi hoveddommeren en liten notis på øre, om at nå er spilleren klar igjen. Skal man lide (annet enn fysisk) fordi en motstander har skadet deg?
Marching on together!

Torgeir

Quote from: TSO on April 21, 2008, 14:57:54
Torgeir er sur pga at Super Molde tok poeng fra bunnlaget LSK i går......
Gidder ikke å svar meg på sms engang!!!!

;D ;D ;D

Er møkk sur enda, på ett møkk dårlig LSK lag >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( 8) 8) 8) 8) 8)

det er lenge igjen.
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

berlin

Av ren nysgjerrighet (og seriøst ment, selv om jeg ikke følger norsk fotball) fordi det ser ut til at ganske så mange er seriøse supportere av et norsk klubblag, i tillegg til Leeds:

1. Har du Leeds som lag nr 1?
2. Har du det norske klubblaget som nr 1?
3. Leeds og det norske klubblaget er likestillt?
4. Har bare et lag, Leeds United
4. For et dustete spørsmål.

Altså, jeg kunne laget en avtsemming på det, men jeg forventer at to av alternativene får overlegent mest stemmer, så jeg gidder ikke.

Tom S

Har ingen favorittlag i norsk fotball.
Det kjem nok av at grenda Førde ikkje har noko lag som hevdar seg i toppfotballen.
Som fotballinteressert følger eg med og som vestlending litt ekstra på Viking og Brann sine resultat, men det gjev ingen spesielle gleder eller søvnlause netter.

For meg er det berre ein klubb: LEEDS UNITED!
COME ON LEEDS !!

berlin

Quote from: Tom S on April 21, 2008, 21:24:17
Har ingen favorittlag i norsk fotball.
Det kjem nok av at grenda Førde ikkje har noko lag som hevdar seg i toppfotballen.
Som fotballinteressert følger eg med og som vestlending litt ekstra på Viking og Brann sine resultat, men det gjev ingen spesielle gleder eller søvnlause netter.

For meg er det berre ein klubb: LEEDS UNITED!

Samm her, føyde til et spørsmål til i innlegget over, Tom, som dekker min og din ( og fleres ) fotballverden,
som består av kun LEEDS UNITED.

Dennis

Ett lag: Leeds United, men syns det er morsomt å følge fotball både i England og Norge utover det også. Kan ha favoritter i enkeltkamper, men ingen store favoritter i lengden. Dog er jeg blant de som liker at underdogene, som Portsmouth, hevder seg.
Marching on together!

ToreLA

Viking er soleklar nr 1, men det er moro å følge Leeds på si.

Budda

Leeds er selvsagt nr 1. Er Moldefan, men hadde de møttes i UEFA så hadde det ikke vært tvil om hvem jeg skulle heie på.
Endre

isak

Vrient spørsmål, men Leeds vinn knapt. Er svært opptekjen av begge lag, og hadde eg ikkje byrja å heie på Sogndal som 7åring, so hadde eg neppe vore Leedsfan i dag.( Eirik Bakke, min dåverandes helt på Sogndal) Hadde Sogndal møtt Leeds i Europa(Noko som desverre aldri skjer) hadde eg ikkje visst kven eg skulle heie på.

berlin

Quote from: ToreLA on April 21, 2008, 22:04:54

Spøker du? Et slikt svar hadde jeg ikke ventet. ( Har ikke noe med Viking å gjøre, men at Leeds er nr 2. Hmm, likevel, det er interessant )

Asbjørn

Quote from: berlin on April 21, 2008, 23:18:29

Spøker du? Et slikt svar hadde jeg ikke ventet. ( Har ikke noe med Viking å gjøre, men at Leeds er nr 2. Hmm, likevel, det er interessant )

Rart det der, Torgeir har snart ørten hundre Leedsturer men har vel LSK foran Leeds på "sin" liste... Men ingen vil vel i fullt alvor hevde at Torgeir ikke har Leeds i hjertet   :)

For min del så var jeg litt Vikingfan på 70-tallet (men bare noen måneder om sommeren, Leeds var jo helårsidrett  :) før det døde hen. Jeg bodde 5 år i Bergen før jeg sluttet å holde med motstanderen, og nå i det siste har jo AaFK også blitt et fotballag... Men dette er et "Norgesengasjement" og litt som å holde med Barnsley fordi Allan Clarke var manager der osv... Jojo, litt sterkere kanskje...

Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Quote from: Asbjørn on April 21, 2008, 23:36:02

Rart det der, Torgeir har snart ørten hundre Leedsturer men har vel LSK foran Leeds på "sin" liste... Men ingen vil vel i fullt alvor hevde at Torgeir ikke har Leeds i hjertet   :)

For min del så var jeg litt Vikingfan på 70-tallet (men bare noen måneder om sommeren, Leeds var jo helårsidrett  :) før det døde hen. Jeg bodde 5 år i Bergen før jeg sluttet å holde med motstanderen, og nå i det siste har jo AaFK også blitt et fotballag... Men dette er et "Norgesengasjement" og litt som å holde med Barnsley fordi Allan Clarke var manager der osv... Jojo, litt sterkere kanskje...

hehe, skjønner. Norgesengasjementet mitt vokste aldri til noe stort. Det var muligens noe Leedsk over Strømsgodset i deres "glanstid", og så litt Sogndal og til og med Glimt, med jeg var ikke i nærheten av å bli ordentlig opptatt av de. Det kan ha noe å gjøre med at det er minst 15 mil til nærmeste ordentlige fotballklubb, der jeg vokste opp, men det blir hypotetisk.

Har litt "omsorg" for Barnsley, jeg også. Litt for Bradford City også. Resten av Yorkshire-klubben har jeg ikke noe forhold til. Registrerte jo Bremners Doncastertid, men....

ToreLA

Quote from: ToreLA on April 21, 2008, 22:04:54

Hehe, nei, jeg gjør ikke det.

Da jeg var yngre var nok kanskje Leeds, om ikke viktigere, så ihvertfall like viktige som Viking. Etterhvert har jeg lært og sette pris på det å ha lidenskap for en klubb som holder til utenfor stuedøra. For meg blir det mer ekte da. Det er slettes ikke ment som kritikk til andre, men for meg er det nå ihvertfall sånn. Når jeg har vært på Elland Road har jeg ikke følte meg hjemme på samme måte som på Viking Stadion. Mer som en observatør og sympatisør, men Leeds vil alltid være viktig for meg å følge med på, og jeg regner meg jo som en supporter, selv om det er Viking som er laget.