Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Neil Kilkenny  (Lest 44813 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Kilkenny klar
« Svar #90 på: August 14, 2008, 12:36:06 »
Broder'n nevnte det midtveis i kampen i går 'I tillegg har vi Kilkenny'. Det er nesten som enda et nytt kjøp. Vår kanskje mest kreative midtbanespiller var jo ikke engang med i helga eller mot Chester.

Nei, dette ser utelukkende lyst ut - dersom Beckford ikke pådro seg seriøs interesse fra PL-klubber. Jeg GLEDER meg til 1.september.

Kilkenny skal få slite med å få plass hvis Leeds fortsetter å vinne.

Selvsagt, men det er et luksusproblem som bare blir enda større. Om Leeds United i League One har råd til å ha en australsk landslagsspiller på benken, begynner ting så "smått" å lysne!  :D

Ser for meg at Killa foreløpig må se etter enten en skade på Snoddy eller en av spissene (som kanskje gir Snoddy spissplass) for å ta tilbake høyrekanten. Ellers tror jeg nok han passer best i midten på Howsons plass, men der er jo nettopp Howson, samt at han da må spille med et mer utpreget anker som makker.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Kilkenny klar
« Svar #91 på: April 20, 2009, 22:07:24 »
Kilkenny på rundens lag etter 3-1 mot Tranmere:

LUFC - Kilkenny makes team of the week  
 
Neil Kilkenny made this weeks League One team of the week for his performance against Tranmere Rovers at the weekend.

The Aussie midfielder scored Leeds second goal in their crucial win over Tranmere a result that almost guarantees them a place in the Play Offs.

Kilkenny has been rejuvenated since breaking back into the squad just over a month ago and enjoying his more central role.

The team of the week is chosen by the Press Association who chooses the top eleven performing players for their positions.

Full team

Williams - Carlisle
Kelly - Huddersfield
O`Hanlon - MK Dons
Brown - Leicester
Lewington - MK Dons
Disley - Bristol Rovers
Abdou - Millwall
Kilkenny - Leeds
Yeates - Colchester
Lambert - Bristol Rovers
Porter -Hartlepool


 http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=151801


 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Papi

Sv: Kilkenny klar
« Svar #92 på: November 22, 2009, 19:07:07 »
Finner fram denne gamle tråden fra fortiden.

Imponert over Kilkenny i går.
Involvert i stor sett alt Leeds skaper.

Oppspill til 1 -0.
Fantastisk langpasning til Becks på 2-0.
Løper over hele banen for og putte siste målet.

Stor fordel for Leeds med økt konkurranse om plassene.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Promotion 2010

Sv: Kilkenny klar
« Svar #93 på: November 22, 2009, 20:18:35 »
Mener selv at Kilkenny har et meget bra potensiale. Igår spilte han sentralt med Doyle! Howson fylte kantrollen på høyre og Snodgrass spilte på venstre kant. Det var i hvert fall et meget lurt trekk! Snoddy spilte også bra.

Men Kilkenny kan bli en "hit" og bli med til VM med Kisnorbo og Australia hvis har kommet så langt da...?

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Budda

Sv: Kilkenny klar
« Svar #94 på: November 22, 2009, 21:10:02 »
Har sansen for Kilkenny. Er på sitt beste alt for god for League One. Er meget pasningssikker og god fotballforståelse. Han byr på egenskaper som verken Doyle eller Howson har.
Endre

auren

Sv: Kilkenny klar
« Svar #95 på: November 22, 2009, 21:10:50 »
Hvem ryker når Johnson er tilbake? Kilkenny, Howson eller Doyle?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kilkenny klar
« Svar #96 på: November 22, 2009, 21:15:10 »
Hvem ryker når Johnson er tilbake? Kilkenny, Howson eller Doyle?

auren

Huges kanskje?

SG har fasiten!

Runar

Sv: Kilkenny klar
« Svar #97 på: November 22, 2009, 21:25:46 »
Enten Doyle eller Johnson. Dersom Kilkenny skal inn for Johnson så vil jeg ha en diamant på midtbanen med Snoddy i spiss og med Howson og Doyle som indreløpere foran Kilkenny.

Dersom han skal inn for Doyle så beholder vi strukturen på midtbanen. Det jeg ikke ønsker er en situasjon der Howson må spille høyremidtbane. Vi så mot Charlton og under Macca at det ikke er en spesielt god løsning. Det GÃ…R forsåvidt i de kampene Snoddy spiller venstrekant fordi vi da uansett har en midtbanespiller som til en viss grad evner å utfordre en motspiller.
 

sviper

Sv: Kilkenny klar
« Svar #98 på: November 22, 2009, 22:06:25 »
mener vi må ha med både killa og johnson og med det har vi en meget bra midtbane,så får heller SG ta seg av hvem som må ut,noe må jo han styre og ;)
LIFE IS LEEDS

anders

Sv: Kilkenny klar
« Svar #99 på: November 22, 2009, 22:07:13 »
Kilkenny ryker, Grayson bruker alltid førsterekken sin.
 

Per-Stian

Sv: Kilkenny klar
« Svar #100 på: November 22, 2009, 22:46:21 »
Ein trenar kan ikkje setje ut sitt lags beste spelar berre fordi han er reserve i utgongspunktet! Kva vil det bety for sjølvtilliten til Kilkenny og hans respekt for Grayson? Kilkenny må spele neste kamp - det har han gjort seg fortjent til.

TK20

Sv: Kilkenny klar
« Svar #101 på: November 22, 2009, 22:50:11 »
Snoddy er vår beste spiller, Howson er viktig, Johnson har scoret åtte mål i år. Igjen står Doyle. Der er svaret.

berlin

Sv: Kilkenny klar
« Svar #102 på: November 22, 2009, 23:03:57 »
Snoddy er vår beste spiller, Howson er viktig, Johnson har scoret åtte mål i år. Igjen står Doyle. Der er svaret.

Enig med du, det bare må bli slik!

Blir et kampforløp slik at man trenger terrier-doyle så vet jeg om en manager som har greie på taktiske bytter.  ;)

auren

Sv: Kilkenny klar
« Svar #103 på: November 22, 2009, 23:09:08 »
Dessuten: Vi har klart oss utmerket med den midtbanen vi har hatt denne sesongen, altså uten Kilkenny. Så hvis Killa blir satt ut, skal vi nok klare oss greit. Tror SG har mest peil på hvem som er "best".

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsulf

Sv: Kilkenny klar
« Svar #104 på: November 22, 2009, 23:11:15 »
Sett Howson til å gjøre Doyles jobb, med Kilkenny til å styre spillet. Da har vi plutselig to sentrale midtbanespillere med evnen til å slå presise og avgjørende pasninger. Johnson (når skadefri) og Snoddy inntar kantene.

Det var dagens opprykksoppskrift.

berlin

Sv: Kilkenny klar
« Svar #105 på: November 22, 2009, 23:41:30 »
Dessuten: Vi har klart oss utmerket med den midtbanen vi har hatt denne sesongen, altså uten Kilkenny. Så hvis Killa blir satt ut, skal vi nok klare oss greit. Tror SG har mest peil på hvem som er "best".

auren

SG og hans "team" har mest peiling på hvem som er best, og på laget vi møter.

På den annen side er det jo slik vi supportere er, gjør oss oppfatninger om laguttak, spillere etc.
Som vi da forandrer på sånn ca når det passer oss.  ;D

Dette er "mat" for oss supportere og for forumet vårt.  ;)

Ellers er jeg rimelig sikker på at Kilkenny starter mot LO ( fotballklubben altså, ikke Jan Davidsen& Co)

B-m

Sv: Kilkenny klar
« Svar #106 på: November 22, 2009, 23:52:03 »
Grayson skrøt veldig mye av Kilkenny post-match intervjuet etter Brighton. Snoddy fortalte også at Kilkenny er en klasse-spiller, og at det vises på trening.
Jeg mener Johnson bør ut, funket jo veldig bra med Snoddy på venstre, som han selv sier er hans favorittposisjon, og Howson på høyre. Johnson skorer mål ja, men har ikke vært veldig god i åpent spill. Og siden vi spilte vår beste kamp i år med snoddy-doyle-kilkenny-howson så bør vi fortsette med den firlingen på midten.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Ferre

Sv: Kilkenny klar
« Svar #107 på: November 23, 2009, 00:23:32 »
Jeg mener Kilkenny bør få starte - uansett. Ja, det har fungert med Doyle og Howson sentralt, men med Kilkenny på banen gir det laget vårt en ekstra dimensjon.

Verken Doyle og Howson er spesielt kreative eller pasningssikre. Ut av de lille jeg har sett og rapporter fra England, blir Leeds et mer spillende lag med Kilkenny på banen. Kilkenny er god til å gjøre seg spillbar og kreve ballen på midtbanen, noe som gir forsvarsspillerne en "grunn" til å spille gjennom midten i stedet for å slå de lange ballene opp mot spissene. I tillegg er Kilkenny svært flink til å finne Beckford i bakrommet - noe vi fikk bevist atter en gang i går (lørdag).

Howson, Doyle, Kilkenny og Snodgrass på midtbanen fungerte meget bra i går, og fortjener å starte neste kamp. Når Johnson er tilbake ser jeg helst at det er han, Doyle eller Howson som bør vike for Kilkenny - vår eneste playmaker.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28989
  • Total likes: 2670
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kilkenny klar
« Svar #108 på: November 23, 2009, 00:33:44 »
En delikat problemstilling :)

Akkurat sånne problemer vi liker å ha - i motsetning til diverse andre vi har hatt de siste årene...

Mot publag som Kettering tror jeg vi godt kan unnvære Doyle.
Så får vi se om vår "mer kreative midtbane" også vil fungere mot verre motstand.

I bunn og grunn vil vel 'problemet' løse seg selv ved diverse skader og suspensjoner :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

fjellhaugen

Sv: Kilkenny klar
« Svar #109 på: November 23, 2009, 07:29:58 »
tror asbjørn har trådens beste poeng her;

I bunn og grunn vil vel 'problemet' løse seg selv ved diverse skader og suspensjoner

jeg personlig ville blitt forbanna om jeg ble benket igjen etter hva jeg har lest killa stod for på lørdag. i så fall er jeg mer skeptisk til howson på vingen.
etter hva jeg mener er en høyre midtbanes viktigste oppgave å slikke krittlinjen for å skape bredde og komme til innlegg mot midten av boksen.
dette er en utdøende rase som det virker som ikke blir dyrket lenger. (men det er en annen diskusjon :))

det mest balanserte pr dags dato vil etter min mening være

snoddy   doyle   killa   johnson

men jeg er ikke så bastant på dette at jeg blir forbanna dersom howson starter for hvilken som helst av de andre. husk at johnson er ikke ving han heller egentlig.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

sportcarl1

Sv: Kilkenny klar
« Svar #110 på: November 23, 2009, 10:42:54 »
som jag ser det är det bara snoddgrass som är given på mittfältet,sedan har ju alla spelare sin formtoppar och formsvackor,
 

B-m

Sv: Kilkenny klar
« Svar #111 på: November 23, 2009, 23:50:55 »
Kilkenny og Howson bør ha klippekort per nu.
Er det en grunn for at Howson har fast plass på laget? Ja.
Er det en grunn for at Howson ble valgt som visekaptein? Ja.

Hvordan er det mulig for så mange å "overse" kvalitetene til Howson?
Det viser en stor mangel på fotballforståelse. Ser dette fra både mange engelske og norske fans. Antar man må ha spilt midtbane for å skjønne dette. Ganske rart at så mange ikke klarer innse at Howson er kanskje DEN viktigste spilleren til nu i sesongen. "Vi har bare sluppet inn 8 mål så langt, takket være forsvaret" - NEI, uten en god midtbane hjelper det ikke hvor gode forsvarspillerne er. Howson og midtbanen legger knallhardt arbeide i hver en eneste kamp, og presser motstander høyt og i 110%*90 min, i god leeds-stil. Fremste eksponenten for dette er unge Howson.

Howson er en 21 årig sentral midtbanespiller med et sinnsykt talent. Men i bunn av dette talentet ligger en ekstrem arbeidsmoral. Grayson sier det selv, at the "average" fan ikke bestandig ser innsatsen og kvalitetene Howson legger i en kamp..... mener at Howson ligger i sjiktet Batty/Bowyer.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

auren

Sv: Kilkenny klar
« Svar #112 på: November 24, 2009, 00:19:07 »
Kilkenny og Howson bør ha klippekort per nu.
Er det en grunn for at Howson har fast plass på laget? Ja.
Er det en grunn for at Howson ble valgt som visekaptein? Ja.

Hvordan er det mulig for så mange å "overse" kvalitetene til Howson?
Det viser en stor mangel på fotballforståelse. Ser dette fra både mange engelske og norske fans. Antar man må ha spilt midtbane for å skjønne dette. Ganske rart at så mange ikke klarer innse at Howson er kanskje DEN viktigste spilleren til nu i sesongen. "Vi har bare sluppet inn 8 mål så langt, takket være forsvaret" - NEI, uten en god midtbane hjelper det ikke hvor gode forsvarspillerne er. Howson og midtbanen legger knallhardt arbeide i hver en eneste kamp, og presser motstander høyt og i 110%*90 min, i god leeds-stil. Fremste eksponenten for dette er unge Howson.

Howson er en 21 årig sentral midtbanespiller med et sinnsykt talent. Men i bunn av dette talentet ligger en ekstrem arbeidsmoral. Grayson sier det selv, at the "average" fan ikke bestandig ser innsatsen og kvalitetene Howson legger i en kamp..... mener at Howson ligger i sjiktet Batty/Bowyer.

Det virker som om du har sett alle kampene denne sesongen. Har du det?

Jeg har ikke lagt merke til den enorme arbeidsinnsatsen til midtbanespillerne i de kampene jeg har sett så langt denne sesongen (har sett alle som har blitt vist på tv). Men det kan man kanskje ikke "forlange" i kamper mot blant annet L2 lag i cupene (?). Men det kan virke som om den var på topp mot Brighton.

Jeg har dog lagt merke til Snoddys arbeidskapasitet og vilje til å jobbe hjemover.

Men du har helt sikkert rett i at vi ikke legger merke til Howsons defansive bidrag i kampene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Kilkenny klar
« Svar #113 på: November 24, 2009, 06:30:58 »
Kilkenny og Howson bør ha klippekort per nu.
Er det en grunn for at Howson har fast plass på laget? Ja.
Er det en grunn for at Howson ble valgt som visekaptein? Ja.

Hvordan er det mulig for så mange å "overse" kvalitetene til Howson?
Det viser en stor mangel på fotballforståelse. Ser dette fra både mange engelske og norske fans. Antar man må ha spilt midtbane for å skjønne dette. Ganske rart at så mange ikke klarer innse at Howson er kanskje DEN viktigste spilleren til nu i sesongen. "Vi har bare sluppet inn 8 mål så langt, takket være forsvaret" - NEI, uten en god midtbane hjelper det ikke hvor gode forsvarspillerne er. Howson og midtbanen legger knallhardt arbeide i hver en eneste kamp, og presser motstander høyt og i 110%*90 min, i god leeds-stil. Fremste eksponenten for dette er unge Howson.

Howson er en 21 årig sentral midtbanespiller med et sinnsykt talent. Men i bunn av dette talentet ligger en ekstrem arbeidsmoral. Grayson sier det selv, at the "average" fan ikke bestandig ser innsatsen og kvalitetene Howson legger i en kamp..... mener at Howson ligger i sjiktet Batty/Bowyer.

Det virker som om du har sett alle kampene denne sesongen. Har du det?

Jeg har ikke lagt merke til den enorme arbeidsinnsatsen til midtbanespillerne i de kampene jeg har sett så langt denne sesongen (har sett alle som har blitt vist på tv). Men det kan man kanskje ikke "forlange" i kamper mot blant annet L2 lag i cupene (?). Men det kan virke som om den var på topp mot Brighton.

Jeg har dog lagt merke til Snoddys arbeidskapasitet og vilje til å jobbe hjemover.

Men du har helt sikkert rett i at vi ikke legger merke til Howsons defansive bidrag i kampene.

auren

Ofte får en god/ "usynlig" midtbanespiller for lite kreditt. Har ikke sett nok kamper til å kunne si noe bastant her. Grayson derimot bør ha grunnlaget, når han valgte unge Howson til visecapt. Går rimelig bra med LEEDS nå om dagen, så det taler for at Grayson gjør noe riktig, ikke sant.

Ã… diskutere hvem som har mest fotballforståelse er en lost case, men jeg husker jeg så en B/G kamp hvor de spilte helt rævafotball ( i mine øyne), men en kompis av meg med trener utdanning og inside info om hvordan B/G skulle spille (taktikken), han sa at de spilte meget bra, bare små justeringer som skulle til, så hadde det vært en knallbra kamp. Kanskje vi skal høre med Leeds supporter Rekdal? Han har trener og spiller erfaring.

Tom S

Sv: Kilkenny klar
« Svar #114 på: November 24, 2009, 07:04:27 »
Kilkenny og Howson bør ha klippekort per nu.
Er det en grunn for at Howson har fast plass på laget? Ja.
Er det en grunn for at Howson ble valgt som visekaptein? Ja.

Hvordan er det mulig for så mange å "overse" kvalitetene til Howson?
Det viser en stor mangel på fotballforståelse. Ser dette fra både mange engelske og norske fans. Antar man må ha spilt midtbane for å skjønne dette. Ganske rart at så mange ikke klarer innse at Howson er kanskje DEN viktigste spilleren til nu i sesongen. "Vi har bare sluppet inn 8 mål så langt, takket være forsvaret" - NEI, uten en god midtbane hjelper det ikke hvor gode forsvarspillerne er. Howson og midtbanen legger knallhardt arbeide i hver en eneste kamp, og presser motstander høyt og i 110%*90 min, i god leeds-stil. Fremste eksponenten for dette er unge Howson.

Howson er en 21 årig sentral midtbanespiller med et sinnsykt talent. Men i bunn av dette talentet ligger en ekstrem arbeidsmoral. Grayson sier det selv, at the "average" fan ikke bestandig ser innsatsen og kvalitetene Howson legger i en kamp..... mener at Howson ligger i sjiktet Batty/Bowyer.

Du er inne på noko viktig når du snakker om at midtbana har stor ære for at det er få baklengs denne sesongen, sjølvsagt i kombinasjon med gode forsvarspillere og god organisering.
Men, du drar det litt langt når du set spørsmålstegn ved andres "fotballforståelse", utgangspunktet for god diskusjon faller vekk allerede ved første forsøk.

Howson gjer ein god jobb, men eg held ein knapp på at Doyle er den som har bidratt mest til å gje midtbana tyngde og evnen til å rydde unna foran forsvaret.

Det er i alle fall utvilsomt at Larry har trygg defansiv organisering som plattform.
COME ON LEEDS !!

B-m

Sv: Kilkenny klar
« Svar #115 på: November 24, 2009, 15:07:33 »
fine vurderinger og innspill fra dere andre! håpet at dere skjønte at jeg tullet med fotballforståelsen - men dere har vel litt dårlig humorforståelse her inne  :D

edit : Var forresten en dårlig spøk
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28989
  • Total likes: 2670
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kilkenny klar
« Svar #116 på: November 24, 2009, 16:36:12 »
fine vurderinger og innspill fra dere andre! håpet at dere skjønte at jeg tullet med fotballforståelsen - men dere har vel litt dårlig humorforståelse her inne  :D

edit : Var forresten en dårlig spøk

Bjønna, så lite aktiv på forumet som du har vært etter nedrykket fra Premier League (medgangssupporter!!!) så er det ikke annet å forvente enn at nykommerne ikke skjønner humoren din.

Du må la de lære deg å kjenne. Husk at selv veteranen ble en av dine fans i hine hårde dager :)

 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28989
  • Total likes: 2670
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kilkenny klar
« Svar #117 på: November 24, 2009, 16:41:30 »
La oss se hva midtbanekollegaene sier om rivaliseringen på midten:
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-There39s-more-to.5850667.jp?articlepage=1
Snoddy, som endelig slapp til på venstresiden:

Sitat
"I'm just concentrating on matters at Leeds. It was a great day at Brighton; I was on the left side and it gave me a wee bit of joy on my favourite side. I was obviously getting a few more shots off and more crosses into the box and it paid off.

"Playing on the right gives me carte blanche to kind of go inside and link off the strikers but on the left, you can just get the ball in the box and get a few more shots.

"The goal was pleasing, but it's not about me, it's about the team.

"I think there's a lot more to come from me and it's only down to me. I'll need to keep working hard on the training ground

Snodgrass may have been a shoe-in so far this season and one of the first names on boss Simon Grayson’s teamsheet, but the grounded Scot isn’t resting on his laurels. He’s mindful of the depth of resources at Grayson’s disposal – especially in midfield – and the need to stay on top of his game

Sitat
He added: “We’ve got a good squad, with the likes of Max Gradel and big Tres (Kandol), who has also done well in games.

“When you are called upon, you need to be ready because the team are playing at such a high standard. If you’re not at the same heights, who knows, you’re maybe out of the team.


Om Kilkennys inntreden:

Sitat
“Or, if you do well, you can stay in, like Neil Kilkenny has done.

“You know what you get with Neil. He’s a class player, it’s just a wee bit unfortunate for him as we’ve been doing really well.

But he’s bided his time, come in and worked really hard.

“He doesn’t usually shoot that much, but a few goals for him could help him along the way to stay in the team.”



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Kilkenny klar
« Svar #118 på: Mai 26, 2010, 14:49:04 »
26 May 2010 10:39:19
Neil kilkenny on rumours hes leaving leeds ; quote from lutv interview " ive heard nothng from my agent other than talks over a new contract will start within the next 3 to 4 weeks , i do find it funny that people think i would leave a great team like leeds for a team like burnley or blackpool"
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Kilkenny klar
« Svar #119 på: Mai 26, 2010, 17:52:21 »
26 May 2010 10:39:19
Neil kilkenny on rumours hes leaving leeds ; quote from lutv interview " ive heard nothng from my agent other than talks over a new contract will start within the next 3 to 4 weeks , i do find it funny that people think i would leave a great team like leeds for a team like burnley or blackpool"

Spot on! Kilkenny er en grepa kar, og et godt øl!  :D