KAMP: vs. Tranmere 2/2

Started by kjelvi, January 27, 2008, 13:12:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kjelvi

Kamp lørdag 2. februar hjemme mot Tranmere Rovers kl. 16.00

Det meste om sesongens første Tranmere-kamp (11/8, seier 2-1): http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=8584.0

Kamp-/reisereferat: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=8829.0

kjelvi

Kamp 26/1:

ROVERS SEE OFF 10-MAN GLOVERS

Tranmere made heavy weather of defeating Yeovil to record a 2-1 win - their seventh home League One victory.
The visitors produced some spirited play at times but enjoyed little luck in front of goal. They were also handicapped when midfielder Marc Bircham was dismissed in the 71st minute for a second yellow card.
Tranmere took the lead after only four minutes. Calvin Zola produced an excellent finish from the edge of the box when set up by Shane Sherriff.
Rovers dominated for much of the half but Steve Mildenhall made excellent saves from Sherriff and Zola.
Yeovil rocked Tranmere with a 51st-minute equaliser. Andy Kirk, a recent signing, scored his first goal for the club from a pass by Lloyd Owusu after the home defence hesitated.
But Tranmere regained the lead from the penalty spot after 62 minutes. Zola was tripped by Scott Guyett and Jennison Myrie-Williams made no mistake with a low shot into his left corner. Mildenhall made another excellent save from Steve Jennings as Tranmere unsuccessfully searched for a third goal.

Tranmere:
1. Danny Coyne, 2. Robbie Stockdale, 6. Antony Kay, 15. Ian Goodison, 17. Andy Taylor, 18. Jennison Myrie-Williams, 4. Paul McLaren (59), 12. Steven Jennings, 5. Shane Sherriff, 8. Calvin Zola, 9. Gareth Taylor (89).     
- SUBS: 7. John Mullin  (59), 10. Chris Greenacre, 14. Ben Chorley, 24. John Achterberg  (GK), 25. Craig Curran  (89)

PA Sport

baste

En heldig borteseier sist vi møttes...Men en kamp vi må/ bør vinne om man skal rykke opp. Tranmere så jeg live 19 jan 07..mot bradford...Ikke noen bra kamp..Tragisk at Leeds pr dags dato ligger i L1...

Opprykk...p l e a s e

Volda69

Dette må vere kampen det er stilt størst forventning til denne sesongen. Med Macca, Lubo ++ på plass reknar eg med sesongens høgaste tilskodartal. Eg gler meg iallefall enormt!!!
MOT

KeyserSoze

Var litt bekymret over at Rui ikke kom tilbake til denne kampen, men når vi har signet Lubo så var det ikke så farlig likevel :D

Sky sports burde se å få vist denne på TV!!!

Stifler

Kan ikke vente til denne kampen! :)

Stor tro på seier, og gleder meg til å se åssen de nye spillerene gjør det, om de får spille.
-Nr 2 er den første taperen-

BERGH

Ankergren
Kenton - LUBO - Huntington - Parker
Prutton - Kilkenny - Hughes - Sweeney
Elding - Beckford

KeyserSoze

Blir veldig spennende å se laget Macca tar ut til sin første kamp. Jeg tror jeg ville valgt noe slikt:

Ankergren
Richardson - Lubo - Hunty - Parker
Prutton - Howson - Kilkenny - Sweeney
Beckford - Elding

Hughes, Flo, Carole, Kenton, Lucas

Dennis

Vi kan selvsagt ikke forvente en-touch pasninger, veggspill og sambafotball umiddelbart. Til det blir innprentingen av long balls og kynisme, alle de nylige spillerkjøpene og helt ny trenerstab for utslagsgivende.

Det vi kan forvente, er at gutta går ut på grassmatta, foran et kokende Elland Road og gir jernet for Leeds United. Lagmoralen bør ha fått fornyet effekt og det kan gi utslag på banen, i form av innsats, allerede i morgen. I tillegg vet spillerne at alle må bevise noe for å få være en del av Maccas nye Leeds, derfor bør viljen til å prestere være på topp hos samtlige elleve.

Jeg tror nok spillet vil være mer rettet mot å holde ballen på bakken, men jeg tipper at McAllister ikke har satt altfor mye taktisk på blokka til i morgen. Det er viktig at guttas spill ikke blir kvalt av bevegelsesmønstre, posisjonering etc. allerede i første kamp. Slik ville nok jeg gjort det, men så er ikke jeg Leeds-trener heller, da.  ::)

Ser utrolig positivt på fremtiden! McAllister har sagt at han mener fotball bør spilles attraktivt og offensivt, fordi det er sånn man i bunn og grunn ønsker å spille individuelt sett. Wise ønsket at laget skulle være ultrakyniske og ta de få sjansene vi kunne få, for igjen å pakke bakover. Det er ikke slik fotballen bør spilles over tid. Det er heller ikke slik fotball som gir deg sann glede, både å se på og å spille selv. Det er klart det er mer moro å rulle over motstanderen enn å ligge på egen halvdel og kjøre sidepress i 85 minutter. Det er også utrolig vanskelig å holde konsetrasjonen oppe i slik fotball.

Show us how it's done, lads!  :)

Tror nok optimismen, innsatsen og spillergleden gir oss seier i morgen! Men tro ikke at spillestilen vil friskmeldes umiddelbart. Vi ser nok en gradvis bedring utover våren!
Marching on together!

berlin

Det er absolutt på tide å vinne igjen, men det vil i såfall mest være spillernes fortjeneste i morgen. 3 dager med ny manager/trener,
hva er det?
Psykologisk burde det gi et puff som det blir vanskelig for "Mere Tran" å stå i mot.

Såvidt jeg vet står Lucas i goalen i morgen også (Ankergren blir ikke klar, stod det et sted), og så kommer Lubo inn vil jeg tro.
Tror ikke det kommer flere nye inn fra starten, tror faktiskt at Kandol starter sammen med Becks.

KeyserSoze

Quote from: berlin on February 01, 2008, 15:32:03
Det er absolutt på tide å vinne igjen, men det vil i såfall mest være spillernes fortjeneste i morgen. 3 dager med ny manager/trener,
hva er det?
Psykologisk burde det gi et puff som det blir vanskelig for "Mere Tran" å stå i mot.

Såvidt jeg vet står Lucas i goalen i morgen også (Ankergren blir ikke klar, stod det et sted), og så kommer Lubo inn vil jeg tro.
Tror ikke det kommer flere nye inn fra starten, tror faktiskt at Kandol starter sammen med Becks.

Lucas sto en god kamp mot Southend, så det burde gå fint. Dersom Macca ikke vil bruke mer enn en av de nye(som noen mente han hadde uttalt), så er det helt klart Lubo som skal inn. Jeg mener Kandol og Flo har vært så off i det siste at Elding burde starte. Men heller Kandol enn Flo fra start. Flo egner seg bare som innbytter i mine øyne.

Runar

Jeg vil ha

-----------Ankergren---------

Frazer - Huntington - Lubo - Parker

Carole - Hughes - Howson - Sweeney

--------Beckford - Flo--------------

Benk: Kenton, Prutton, Sorsa/Costa, Kandol, Lucas

Ønsker å få til "ving spillet" fra høyre først å fremst, men tidlige innlegg å baller i bakrom fra parker og Sweeney. Tror Howson kommer til sin rett med Hughes å Flo på banen. Flo kan involvere spillere som kommer bakfra, og med Howson og Sweeney på midtbanen så bør de være mulig å spille igjennom Beckford og Carole....

Samtidig som Hughes er såpass god defensivt og trygg med ballen at han kan ligge å plukke opp returer å sette opp backene våre når vi angriper i flere bølger. Huntington og Lubo bør ha den fysiske evnen til å kunne stå høyt å markere ut motstandernes spiss når vi angriper så vi ikke blir avslørt på kontringer....

Har jo ikke sett alle ny kommerne så nøye så d blir jo litt vanskelig å vurdere spillerne opp mot hverandre, men i henhold til hva jeg har sett hittil av spillerne så synes jeg at d e viktig at vi bruker de ulike ferdighetene hos spillerne til d beste for laget. Derfor vil jeg ha en drible/gjennombrudds ving og en passings, arbeidsjern kant spiller.

Roy

Lurer på hvor mye vi egentlig vinner i denne kampen  ::)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

sportcarl1

tror vi vinner med 3-0, tippar att endast lubo startar från start av de nya

Sleivind

Richardson, Kilkenny og Ankergren er usikre foran kampen i morra.

Klingsheim

Blir en fin 2-0 seier! Becks putter begge :)

nord

Det ville den perfekte start for macca og vores mulighed for at nå 2 pladsen imorgen. personligt tror jeg på en sejer - vi burde have en psykoligisk fordel med ny manager og mange nye stjerner -ihvertfald på bænken! :-*

janove

En liten vaerrapport fra Leeds.
I morgentimene snoedde det kraftig. Akkurat naa er det lett snoevaer.
Bakken er helt hvit.Det er meldt snoe og vind hele helga.
Det er nok ikke noen fare for kampen, men det kan bli en ufyselig opplevelse.

sportcarl1

mitt lag mot Tranmere
ankergren
richardson michalik huntington parker
prutton howson kilkenny sweeney
beckford kandol
tror det är ganska nära det lag som macallister kommer ta ut, howson kanske inte macka tar ut, tror stockportanfallaren kommer få en halvlek med,

Tore fra Larvik

Dette blir nok en spennende kamp. Skall bli spennende å se hvor mange av de nye som
starter denne kampen. Kjenner ikke noe serlig til disse men håper de kan løfte spillet
en del hakk. Nå når Wise er borte får vi håpe de andre spillerene hever seg.
                                     Lykke ti alle sammen.  LEEDS4EVER

Promotion 2010

For første gang på lenge er Leeds United endelig et ordentlig LEEDS UNITED igjen. Da prøver jeg meg også for første gang denne sesongen på en lagoppstilling:

Casper i mål (Lucas er for usikker i feltet - han også)

Fenton - Lubo - Huntington - Parker

Beckford - Elding (med selvtillit, litt Viduka over ham etter filmsnuttene å dømme)

Macca's coming home, we're going up!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Jeg tror dette blir laget:

Casper (Lucas om han ikke er fit)

Frazer - Huntington - Mickalik - Sheehan

Beckford - Elding

Mest usikker på midtbanekombinasjonen!
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

torivar

Enig i laget til promo, det er det beste vi kan stille med nå (så sant det er Kenton du mener på høyre back). Og Howson rimelig langt fremme i sub køen. Viktig å ikke kaste altfor mange ukeferske spillere inn allerede nå, men har vanskelig for å tro at Elding er dårligere enn Flo og Kandol i en startrolle. Lubo er vel selskreven, med Huntington ved sin side

Stakkars Rui...

SveinArve

Quote from: Promotion 2010 on February 02, 2008, 12:09:05
For første gang på lenge er Leeds United endelig et ordentlig LEEDS UNITED igjen. Da prøver jeg meg også for første gang denne sesongen på en lagoppstilling:

Beckford - Elding (med selvtillit, litt Viduka over ham etter filmsnuttene å dømme)

Fenton? ;D
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Frode

Snø og dårlige baneforhold var vel akkurat det vi ikke trengte når vi endelig skulle begynne å SPILLE (ikke lempe) fotball.  Forresten noen som har rapporter på Kilkennys innsats i siste kamp?  Har han sluknet helt etter den lovende debuten?

Promotion 2010

Quote from: SveinArve on February 02, 2008, 12:55:54
Quote from: Promotion 2010 on February 02, 2008, 12:09:05

Fenton? ;D

Tror jeg tenkte på Fenton Hardy - faren til Frank og Joe i Hardy-guttene. Fenton var lite tilstede, men en solid og pålitelig mann som alltid hjalp guttene ut av  knipa, akkurat som vår Kenton.

;D
Min første Leeds-kamp:

Joe Jordan

Har stor tro på seier i dag, og her MÃ... det vinnes dersom man skal henge seg på andreplassen!

Er fortsatt usikker på midtbanen, synes heller ikke noen av nyinnkjøpene har vist noe særlig her. Regner med at Elding blir Becks partner, ser uanset ikke poenget med å bruke Kandol. Han er rett og slett ikke god nok for Leeds.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Promotion 2010

Lucas

Kenton - Lubo - Heath - Shehan

Prutton - Howson - Johnson - Hughes

Elding - Beckford

Subs Carole, Flo, ......., Sweeney og Huntington

:)

Casper og Frazer skadet!
Min første Leeds-kamp:

Larsen.

Hvorfor starter Heath foran Huntington? >:(
Pride of Yorkshire

mari

to siste på benken

<<<<

Martin
Huntington

Mest overraskende at Heath er inne igjen.....Håper de 2 lange stopperne kan stokke bena deffensivt - har en følelse at 1 av dem scorer på heading fra corner/frispark