2008: Hvem blir ny manager?

Started by McVallister, January 28, 2008, 09:41:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvis Dennis Wise går til Newcastle, hvem topper ønskelista deres til å ta over jobben?

Gianluca Vialli
8 (5%)
Mickey Adams
1 (0.6%)
Gary McAllister
41 (25.6%)
Chris Coleman
19 (11.9%)
John Sheridan
13 (8.1%)
Billy Davies
10 (6.3%)
David O'Leary
14 (8.8%)
Paul Ince
2 (1.3%)
Sam Allardyce
40 (25%)
Dave Bassett
1 (0.6%)
Annen
11 (6.9%)

Total Members Voted: 156

Voting closed: January 31, 2008, 15:17:47

Joe Jordan

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Svend Anders

Quote from: Mr Kaizer on January 28, 2008, 14:31:49
Quote from: Svend Anders on January 28, 2008, 13:58:19
Mine kilder på innsiden sier det er "certain" at Wise går!

Denne Ken Bates' Phone Tap eller hva han heter, har også hevdet dette fra i morges.

Quote from: Svend Anders on January 28, 2008, 13:58:19
Bassett forlater trolig også klubben, men ikke sikkert.

Hva skal man si til det? Enten går han eller så går han ikke? Håper han går...

Jeg vet ikke hva andre "kilder" sier til andre på andre forum. Jeg tenkte det ville være interessant å dele med dere siden han jeg har pratet med er meget godt informert fra styrerommet.

Spillerne, etc på TA vet svært lite om det hele pr nå.

Min kommentar om Bassett ville vil tilsi at det er sannsynlig at han går, men det er ikke sikkert, og avhenger nok av hva alternativene er. Men i øyeblikket mer sannsynlig at han går enn at han blir. Enkelte, meg selv inkludert, ville bli fristet til å tro at han automatisk tok over ut sesongen, men slik det blir det TROLIG ikke.
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

stefan

Job done Davies har en altfir lav stjerne hos leeds fansen til å være reell
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Sydhagen

råtips: o'leary kommer tilbake
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

Følges på:

baste

Wise går, nye Manager inn...ny giv? Kanskje, trenger ikke bli negativt om vi får inn en god manager... nye eiere etter sesongen... millioner av £ .......30 000 tilskuere på hver hjemme kamp...fram til vi er i PL igjen..da kommer det 40 000....Leeds er en "stor" klubb..Må jo friste noen med tanke på oppkjøp...?

Nesten slitsomt for psyken dette...å være Leeds fan...men en ting er sikkert...Jeg bærer Leeds trøya med stolthet...

Marching on....

Dennis

Hvis Wise forsvinner til Toons, så håper jeg da inderlig at Bassett skal styre laget i morgendagens kamp!

Misforstå meg ikke, jeg håper Bassett følger Wise ut døra, men at en avtroppende manager skal lede laget før han forsvinner til 'andre sida gjerdet', høres rimelig sykt ut. Dette bør kun skje i enkelte tilfeller, slik som da Clough forlot Forest osv, ikke når en manager åpenbart ønsker seg større oppgaver.

Dersom spillerne skal klare å mønstre noenlunde lagfølelse og moral i morra, så må det da være for personen som kanskje blir i klubben, ikke for han som blir borte dagen etter kampen. Da må de jo spille for plassene sine, noe som er mer innsatsskapende enn en avskjedskamp for en hvis ord ikke var verdt en dritt. (les: I'm here for the long run!)

Talk is cheap!
Marching on together!

fmtj

Quote from: Svend Anders on January 28, 2008, 14:47:48
Quote from: Joe Jordan on January 28, 2008, 14:42:27
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/england/article1564505.ece

Nettavisen har ikke skjønt at det ikke er assistent-rollen Wise går til...

SA

Aftenspostens sportssider på lørdager siterer alltid mye fra nettavisen- og de kommenterer det som regel med "seksåringen fra nettavisen!"
Yeboahs vitne

Fido

Spennende tider! Hadde vært stas om man kunne erstatte Wise med en manager med et enda større navn. Det vil gi mere publisitet, som gir penger i kassa og man blir mer attraktiv for aktuelle nye spillere i sommer. Forhåpentligvis større sportslige fremganger også.
En klubb som Leeds, med historie/ambisjoner/tabellplassering, kan ha mulighet til å hente en manager langt over vanlig L1 nivå.

B-m

Quote from: stefan on January 28, 2008, 14:46:24
Job done Davies har en altfir lav stjerne hos leeds fansen til å være reell

Wise hadde vel en enda lavere stjerne.

Jeg hadde vært strålende fornøyd med Bily Davies !! Selv om vi "hater" ham  :D
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Svend Anders

Quote from: Sydhagen on January 28, 2008, 14:46:49

Tror jeg er et skudd i blinde, og jeg håper det heller ikke...

SA
Følges på:

fmtj

Quote from: Svend Anders on January 28, 2008, 14:51:41
Quote from: Sydhagen on January 28, 2008, 14:46:49

Tror jeg er et skudd i blinde, og jeg håper det heller ikke...

SA

...hva er ditt tips da?
Yeboahs vitne

Ferre

Meget merkelig hvis Wise går, det er jo nettopp han som har pratet så mye om lojalitet, lyst å spille for Leeds etc. Ja, det er vel ikke å komme uten om - penga først, så klubbfølelsen.

Slik som situasjonen har utviklet seg, føler jeg at dette KAN være positivt for Leeds. Men dette kan jo helt klart slå ut begge veier. Wise har kjøpt spillere tilpasset hans taktikk og framtidig plan for klubben, spillere som kanskje ikke passer inn i systemet til en ny manager.

Blir uansett noen spennede dager fremover, kanskje kan dette være et positivt vendepunkt...?

Svend Anders

Quote from: Mr Kaizer on January 28, 2008, 14:49:11
Hvis Wise forsvinner til Toons, så håper jeg da inderlig at Bassett skal styre laget i morgendagens kamp!

Jeg tror nok du får rett.

Klubben gjorde jo nettopp det da Poyet var på vei til Spurs, og det var jo nesten før ryktene virkelig begynte å gå at de annonserte det.

Merker meg forøvrig at uttalelsen på den offisielle siden kun sier at Wise "forbereder laget TIL" kampen imorgen - ikke at han vil lede dem i selve kampen... Jeg tipper det kommer mer i løpet av kvelden.

SA
Følges på:

baste

Hvem tar over...Tidl Bolton/ Toon manager....Sam Alladyce?

Dukker vel opp noen rykter snart?

fmtj

Quote from: Ferre on January 28, 2008, 14:53:20
Meget merkelig hvis Wise går, det er jo nettopp han som har pratet så mye om lojalitet, lyst å spille for Leeds etc. Ja, det er vel ikke å komme uten om - penga først, så klubbfølelsen.

Slik som situasjonen har utviklet seg, føler jeg at dette KAN være positivt for Leeds. Men dette kan jo helt klart slå ut begge veier. Wise har kjøpt spillere tilpasset hans taktikk og framtidig plan for klubben, spillere som kanskje ikke passer inn i systemet til en ny manager.

Blir uansett noen spennede dager fremover, kanskje kan dette være et positivt vendepunkt...?

Dette er noe som kan skape problemer tror jeg...da blir det vel massesalg, utlån, nye kjøp og lån inn igjen da....sukk!!!
Yeboahs vitne

SOL

Skulle virkelig Wise gå, vil det trolig bli en manager som kun får kontrakt ut sesongen. Dette fordi jeg mistenker at Bates da selger seg ut. Trolig er han lei motstanden fra Leeds City Council om fremtidsplanene for Elland Road og området rundt. Time will sjåv.....!! ???

fmtj

Quote from: SOL on January 28, 2008, 14:56:17
Skulle virkelig Wise gå, vil det trolig bli en manager som kun får kontrakt ut sesongen. Dette fordi jeg mistenker at Bates da selger seg ut. Trolig er han lei motstanden fra Leeds City Council om fremtidsplanene for Elland Road og området rundt. Time will sjåv.....!! ???

Håper ikke dette blir tilfelle!
Yeboahs vitne

Dennis

Quote from: Svend Anders on January 28, 2008, 14:44:36
1 - Jeg vet ikke hva andre "kilder" sier til andre på andre forum. Jeg tenkte det ville være interessant å dele med dere siden han jeg har pratet med er meget godt informert fra styrerommet.

Spillerne, etc på TA vet svært lite om det hele pr nå.

Min kommentar om Bassett ville vil tilsi at det er sannsynlig at han går, men det er ikke sikkert, og avhenger nok av hva alternativene er. Men i øyeblikket mer sannsynlig at han går enn at han blir. 2 - Enkelte, meg selv inkludert, ville bli fristet til å tro at han automatisk tok over ut sesongen, men slik det blir det TROLIG ikke.

1 - Jeg forstår det, og det var da heller ikke ment som noe annet enn at det kommer fra flere kilder, derav er det "sikrere" nyheter.. Beklager, hvis du misforstod det, det var nok dårlig formulert fra min side. Alltid spennende med nyheter fra "innsiden"!

2 - Jeg ville bli fristet, i likhet med deg, til å tro det, men jeg håper du har rett i informasjonen du har fått om at Bassett trolig forsvinner. Jeg syns Bates uansett skylder Leeds-fansen å ansette en ny manager, uansett om han skulle forsvinne til sommeren. Jeg tror IKKE han forsvinner, dermed ville jeg trodd at Bassett ikke er hans førstevalg.

FORRESTEN! Baserer min uttalelse om Bassett på forrige side, på at du sa han mest sannsynlig styrer laget før det igjen. Jeg trodde Wise kom til å styre, så det er din fortjeneste. Håper DU har rett ;)

SA sa:  "Imorgen leder trolig Bassett troppene, men jeg er langtfra sikker på om han blir værende."  :)
Marching on together!

baste

Kort tid med tanke på nye spillere etc..Regner med at troppen man har til nå blir den man må forholde seg til ut sesongen...Synd...dårlig timing av Wise/ Keegan..Men Money talk.... :-[

pedro

Er det noen her inne på forumet som kan bekrefte at Souness HAR fast jobb, viss ikke blir jeg urolig i magen ???
Leedsomaniac

baste

Quote from: pedro on January 28, 2008, 14:59:55
Er det noen her inne på forumet som kan bekrefte at Souness HAR fast jobb, viss ikke blir jeg urolig i magen ???

Nu fikk nu jeg og vondt i magen....Souness SKAL ikke til Leeds...Never....

Dennis

Quote from: pedro on January 28, 2008, 14:59:55

Det kan jeg dessverre ikke, men jeg kan nok bekrefte at han ønsker jobb, men at det er grunn til at han ikke har det!  ::)  :-[  >:(
Marching on together!

Svend Anders

Jeg har ingen formening om hvem som kan komme inn. Det første spørsmålet er jo hvem som VIL komme inn, og det i seg selv gjør at Bates fort kan komme til å lete på områder vi ikke hadde tenkt oss.

Ryktene vil garantert flomme, ja hva med at "Bates henter Martin Jol for å ta igjen på Spurs" etter at de tok Poyet? Utover det vil nok alle som har vært under Bates i Chelsea dukke opp ++.

SA
Følges på:

Ferre

Er litt skeptisk til Vialli som manager, gjorde det forholdsvis greit med Chelsea fra 1998-2000, men fikk sparket etter bare 1 år i Watford pga. dårlig resultater.

SveinArve

Quote from: Svend Anders on January 28, 2008, 14:54:11
Quote from: Mr Kaizer on January 28, 2008, 14:49:11

Jeg tror nok du får rett.

Klubben gjorde jo nettopp det da Poyet var på vei til Spurs, og det var jo nesten før ryktene virkelig begynte å gå at de annonserte det.

Merker meg forøvrig at uttalelsen på den offisielle siden kun sier at Wise "forbereder laget TIL" kampen imorgen - ikke at han vil lede dem i selve kampen... Jeg tipper det kommer mer i løpet av kvelden.

SA

Husker da Carver tok over når Blackwell dro:)
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Einar

Ettersom det har gått "rett i dass" etter at Poyet forsvant til Tottenham, er det ting som tyder på at Wise alene ikke besitter de kvaliteter som er nødvendig for å berge et opprykk for klubben (surprise  :P).
Og at Bassett skulle ha noe fornuftig å bidra med er det vel neppe mange som tror.

I flg SA er det nærmest sikkert at Wise forsvinner, og så kan man jo bare håpe at Bassett også blir borte, men uansett blir han vel sittende i en "overgangsperiode".

Samtidig kan jeg ikke slutte å forundres over hvilke konstellasjoner man forsøker å skru ihop i Newcastle. At Keegan vil ha offensiv målrik fotball er intet nytt, og det får han sikkert til også. Det han trenger kapasiteter på i sin gruppe er personer med taktiske og organisatoriske egenskaper som kan bidra til at dette ikke går altfor mye på bekostning av det defensive arbeidet. Det går ikke fram i det jeg har lest hvilken rolle Wise evt. skulle få i Newcastle, men ser ikke helt for meg at han har stort å bidra med på det taktiske i alle fall...

Nå kan vi vel heller ikke se bort i fra at også Bates kan være en smule nervøs mht om Wise er mannen som kan sikre et opprykk i år - gitt de siste par måneders spill og resultater, og med den "tilgangen" vi har hatt i det siste på gode managerevner er det i mine øyne ikke helt utenkelig at han nå har sine følere ute for å se om noen av disse kan tenke seg en lengre kontrakt i Leeds. I så måte kan jo denne Newcastle-interessen være en aldri så liten "sen julegave" (wishful thinking - javel, spekulasjoner? - absolutt).

Det kan være problematisk med et managerbytte midt i sesongen. Det kan også gi en ekstra dytt i ryggen. Uansett skulle spillergruppa være god nok til at det ender med opprykk, med mindre Bassett kjører sesongen ut.

Ferre

Dennis

Jeg stemte Chris Coleman!

Utifra Leeds-perspektiv bør vel heller Gary McAllister eller John Sheridan være favoritt(er), men det Coleman gjorde i Fulham, med få ressurser, var meget sterkt.

I Leeds vil han få større ressurser (i forhold til Fulham i PL) og jeg tror han ville gjort en fantastisk innsats.
Marching on together!

SOL

Hva med å gå for Joe Jordan? Han har erfaring fra tiden som manager i Hearts og er nå assistent i Portsmouth.