2008: Hvem blir ny manager?

Started by McVallister, January 28, 2008, 09:41:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hvis Dennis Wise går til Newcastle, hvem topper ønskelista deres til å ta over jobben?

Gianluca Vialli
8 (5%)
Mickey Adams
1 (0.6%)
Gary McAllister
41 (25.6%)
Chris Coleman
19 (11.9%)
John Sheridan
13 (8.1%)
Billy Davies
10 (6.3%)
David O'Leary
14 (8.8%)
Paul Ince
2 (1.3%)
Sam Allardyce
40 (25%)
Dave Bassett
1 (0.6%)
Annen
11 (6.9%)

Total Members Voted: 156

Voting closed: January 31, 2008, 15:17:47

torivar

Bare det ikke blir Souness, Hoddle, McLaren eller Ince skal vi være fornøyd.

Synest likevel det er veldig beklagelig at Wise reiser før jobben er gjort. Hans oppgave var å få oss opp i ccc. Selv om jeg har vært av de som har forsvart Wise mot patetiske angrep bl.a. fra dette forum, har heller ikke jeg hatt tro på at han var mannen som skulle ta oss til pl. Men det var vel heller ikke jobben i år. Det var å få oss opp i ccc, og det tror jeg han hadde klart.

Bring on Coleman

Sheridan

McMidjo

Allardyce - er dere helt på styr!
Hvilke syke vurderinger legger dere bak det?  ???

Er svært komfortabel med å få inn Gary Mac - med Gary Speed og David Wetherall (på tampen av karrieren i Bradford, og søker Coachingjobb?) som trenere!
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

kilgallon

Jeg synes det er veldig trist Wise reiser. Ikke fordi jeg synes spesielt bra om han, men han har gjort en god jobb for oss i år og et skifte på managerposten nå er lik med manglende kontinuitet. Og ikke minst så har han stått for signingene av over halvparten av dem som normalt spiller fra start. Det blir spennende å se hvordan de reagerer på en ny manager og ikke minst hvordan en ny manager reagerer på dem....
Min stemme gikk i går til John Sheridan, men etter å ha sovet på det tror jeg det ikke vil være alt for smart å være nostalgisk når en ny manager skal ansettes. Det har klubben mildest talt ikke hatt success med tidligere. Tenk på Billy Bremner, Allan Clarke og Eddie Gray.... Strålende spillere, men.... Det blir spennende å følge kampen i kveld og se spillernes reaktioner, anyway....

SOL

Ja, hvorfor skulle ikke Gary Mac være den vi trenger? Han var da manager i Coventry en periode, sågar i en vanskelig periode da kona hans ble syk. Han var "hjernen" og tilretteleggeren vår på midtbanen sammen med Strach. Kanskje vi kunne bli et mer spillende lag med Gary Mac, who knows?

Ince er nok også et lovende manageretalent, men vil vi ha den mannen da? Det vil trolig være like mange meninger om valg av ny manager som det er supportere, kanskje......
Spennende blir det likevel utover dagen og kvelden, men Macca, di er velkommen! :)

McMidjo

Quote from: 4ever on January 29, 2008, 13:12:13
Quote from: midjo on January 29, 2008, 12:57:58
Når Skybet nå setter oddsen så lavt som 1,25 på Gary McAllister, er jeg fristet til å tro at prosessen med å ansette Macca allerede er helt i sluttfasen....  :o

Oddsen er vel 1/25, og det er så vidt jeg vet ikke det samme som 1,25.
Noen som tar det regnestykket på strak arm? Jeg kunne det en gang, men har glemt "formelen"

EDIT:
Det var William Hill som hadde 1/25 ... Sorry

1/25 er 1,25. (Formel: 1 + (1/25) = 1,25, tilsvarende odds for Sheridan hos Skybet er 14/1 som tilsvarer 1 + (14/1) = 15,0)

Edit: Her rota jeg det til gitt! 1/25 hos Willhill tilsvarer en odds på 1,04 (!!), mens Skybet har oddsen 1/4 som naturligvis tilsvarer 1,25.

Paddypower har suspendert spillet etter at de tilbød odds 4,0 på McAllister seint i går kveld.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

h.b

Vi supporere lever i en drømmeverden.
MC Allister har ikke bevist noe som helst som manager før. Speed og andre gamle Leeds spillere bør vi helst unngå.
Den dyreste innvesteringen er en manager som kun lever i våre hjerter fordi han har spilt i Leeds.
Nei åpne opp lommeboka Bates og ansett en meritert manager. Ikke hør på fansen som lever med hjertet utenpå drakta.
Hvis Macca får jobben er jeg redd for at årene blir lange i League one

Papi

Veit ikkje om dette har vorte spekulert i tidligare i denne tråden, men orker ikkje lese gjennom adle sidene nå for og finne ut av dette..

MEN!

Kan det tenkje seg at Bates, allerede har ein "avtale" om salg av klubben til sommeren, og i bakgrunnen sitter nye eigere, og ønsker
"sin" manager inn allereide nå? Så om dei allerede har "avklart" det med sin "nye manager" kan Leeds nye sjef vera klar om ikkje lenge.

Eg veit da søren om sånnt er lov, men kan jo godt tenkjast att det er dette som skjer nå.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

pedro

Quote from: Papi on January 29, 2008, 13:30:15
Veit ikkje om dette har vorte spekulert i tidligare i denne tråden, men orker ikkje lese gjennom adle sidene nå for og finne ut av dette..

MEN!

Kan det tenkje seg at Bates, allerede har ein "avtale" om salg av klubben til sommeren, og i bakgrunnen sitter nye eigere, og ønsker
"sin" manager inn allereide nå? Så om dei allerede har "avklart" det med sin "nye manager" kan Leeds nye sjef vera klar om ikkje lenge.

Eg veit da søren om sånnt er lov, men kan jo godt tenkjast att det er dette som skjer nå.

Interessant teori og kan være grunnen til at DW valgte å hoppe av.
Leedsomaniac

SveinArve

Quote from: h.b on January 29, 2008, 13:28:23
Vi supporere lever i en drømmeverden.
MC Allister har ikke bevist noe som helst som manager før. Speed og andre gamle Leeds spillere bør vi helst unngå.
Den dyreste innvesteringen er en manager som kun lever i våre hjerter fordi han har spilt i Leeds.
Nei åpne opp lommeboka Bates og ansett en meritert manager. Ikke hør på fansen som lever med hjertet utenpå drakta.
Hvis Macca får jobben er jeg redd for at årene blir lange i League one

Pliiiiissss

Hvem ville du hatt inn som ny manager uten at det var et feil valg av Bates??
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

jørnt

McAllister i samtale med Leeds ifølge yorkshire evening post

Sheridan

Quote from: pedro on January 29, 2008, 13:38:28
Quote from: Papi on January 29, 2008, 13:30:15

MEN!

Interessant teori og kan være grunnen til at DW valgte å hoppe av.

Slettes ikke utenkelig...

Boxman

Quote from: h.b on January 29, 2008, 13:28:23
....er jeg redd for at årene blir lange i League one

Hmm...lurer på om vi ikke hørte noe lignende fra den kanten i sommer også!?!
Nå ser det ut til at Macca får jobben, og jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk, men jeg er villig til å gi ham sjansen, i hvert fall ut sesongen. Rykker vi opp, ok, roter han det til, vel, så bli jeg veldig kritisk i det minste...
Proud to be Leeds!

Papi

Ja, viss Wise visste at han ikkje har noko framtid i Leeds, forstår eg at han pakker snippesken når ein mulighet som dette kjem
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

pedro

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/BREAKING-McAllister-in-Elland-Road.3721218.jp

Det er vel bare å forberede seg på Mc Allister nå, vil være positivt om han kom på plass snarest. Hans eventuelle kompanjong kan en derimot avvente til Mc Allister selv finner ut hvem han vil ha.
Leedsomaniac

Peter7

McAllister - støttes!

(Ellers er jo Kevin Blackwell ledig på markedet ...)
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

jarle

Tom Lund ble ansatt som trener i LSK uten annet en et d kurs...

LSK ble et av de beste og fintspillende lagene i Norge noengang...
Har selv hatt gleden av å bli coachet av ham som lovende LSKjr. på treninger med dette fantastiske laget...
(desverre ikke lett for en ungutt å slå seg inn på dette laget...)... Osvold - Sundby etc...
..som vi ofte har sett i Leeds også... mimre mimre

Så erfaring er ikke det viktigste ... da burde jo katastrofe manageren Peter Reid vært et kongevalg... han har vært manager i hver eneste klubb på øya snart... det har jo gått veldig bra

MACCA!!!
MACCA!!!
MACCA!!!

Askertiger

Quote from: RoarG on January 29, 2008, 13:05:11
McLaren? ???. Nei, da vil jeg heller søke selv. Merittene mine fra CM tilsvarer en soleklar stilling som manager ;).

CM teller ikke lenger - FM08 derimot! Tar du Leeds til PL der ï løpet av 2 sesonger, så greier du det IRL også!  ;D
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

Sleivind

Tror jeg kunne slått med til ro med McAllister som sjef. Supporterne vil vel stort sett være meget fornøyde :)

KeyserSoze

Wikipedia er rimelig oppdatert i alle fall: http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_mcallister

After Dennis Wise left the Leeds United manager post to join Newcastle United, McAllister was heavily link with the vacant job at the Yorkshire club. He is currently in talks with Ken Bates over the job.

samadhi

Gary McAllister vil være ett naturlig valg som Leeda manager;

- Han er en ung og ambisiøs manager som allerede har gått prøvetiden i Coventry, og er klar for nye utfordringer. Til tross for ikke alt for mye managererfaring har han alltid vært en lederskikkelse på banen, og er ett naturlig manageremne

- Han er uten jobb, og blir helt sikker en rimelig løsning

- Han har heltestatus i Leeds, og vil bli akspetert av fansen

marching on together,
derudaf forever...

kilgallon

Ja, han vil helt sikkert bli aksepteret av fansen. Og med seier i kveld og McAllister som ny manager til neste hjemmekamp blir det igjen utsolgt.

gill

Tipper det blir Steve Clarke jeg...

nord

SveinArve

Hadde vært sykt deilig med Macca i jobben. Som gammel midtbanespiller så kommer han heilt sikkert til å legge opp spillestilen etter sine egne erfaringer som både Liverpool og Leeds spiller.

noen som har oversikt over spillere han kjøpte da han var Coventry-manager??
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

auren

Quote from: samadhi on January 29, 2008, 14:14:17
Gary McAllister vil være ett naturlig valg som Leeda manager;

- Han er en ung og ambisiøs manager som allerede har gått prøvetiden i Coventry, og er klar for nye utfordringer. Til tross for ikke alt for mye managererfaring har han alltid vært en lederskikkelse på banen, og er ett naturlig manageremne

- Han er uten jobb, og blir helt sikker en rimelig løsning

- Han har heltestatus i Leeds, og vil bli akspetert av fansen

Dette var vel også en karakteristikk som kunne passet Dennis Wise. Prøvetid i Millwall og var absolutt en lederskikkelse på banen. Merittene til Wise var (før han kom til Leeds) vel så bra som Macca.

Er det kun pga hans storhet som spiller i den helhvite drakta at folk ser på han som Messias? Har ikke vært involvert i fotballmanagement på 4 år.

auren; skeptisk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sheridan

BREAKING: Dave Bassett leaves Leeds United

Gwyn Williams, the club's technical director, will take charge of tonight's match.

Peter7

Quote from: Sheridan on January 29, 2008, 14:35:18
BREAKING: Dave Bassett leaves Leeds United

Gwyn Williams, the club's technical director, will take charge of tonight's match.

Som herren, så hunden  :D
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Dennis

Veldig mange jamret og hamret om at Dennis Wise ikke hadde erfaring nok til å styre storklubben Leeds United. Dersom valget nå havner på Gary McAllister, så vil det være et bomskudd å ikke vurdere valget på samme grunnlag. Gary McAllister er minst like unproven som den eventuelle forgjengeren. Det er ikke mindre enn fakta!

Det som gjør meg mindre skeptisk til denne mannen, er effekten han vil ha på supportere, og via dem, dagens spillerstall. Kommer Gary Mac, så vil nær sagt samtlige supportere stille seg bak valget og støtte mannen. Når Wise kom, var det minst halvparten av oss fans som hadde bestemt seg for at det ikke var mannen som skulle redde oss. Kall meg naiv fordi jeg gav han en sjanse, men at halve tribunen ønsker en annen manager i hver kamp, gir ikke de beste forutsetningene for å vinne.

Det jeg prøver å komme frem til, er at dersom Bates ender på McAllister, vil han ta et valg som vil forene alle Leeds-supportere, forhåpentligvis. Dersom vi skulle tape de to første kampene med McAllister, vil han få mer tid av oss. Det ville aldri Wise, Ince, Bassett etc. gjort.

Jeg tror en slik bølge av nostalgi og fornyet håp av Leeds-spirit, vil kunne viske ut den erfaringen Gary McAllister eventuelt mangler. Wise måtte nok "forsvare" seg mot halve fansen, mens McAllister nok vil bli mottatt som en helt og gå med hevet hode på Elland Road med en gang han eventuelt kommer.

Dessuten kjenner han jo klubben ut og inn. Han husker hvordan det var å vinne ligaen i denne ene klubben og det bør gi han en klokkeklar tro på at det går ann å gjøre igjen! En manager med følelser for klubben, er for meg et helt korrekt valg denne gangen. Wise hadde det ikke, Blackwell hadde det nok ikke (men fikk det sikkert) mens Gary Mac har det. Uten tvil!

Et spørsmål: Er det noen som husker hvordan han var med tanke på å gi unggutter sjansen i Coventry?
Marching on together!

auren

Kommer Macca inn som manager bør det bli på korttidskontrakt ut sesongen. Får han oss opp til CCC blir han, hvis ikke får han ikke fornyet tillit.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.