De første endringene under Macca

Started by Svend Anders, February 02, 2008, 13:06:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ragnar

Vanskelig å få resultater så fort.

Effekten av disse forandringene vil nok bli mer og mer merkbar etterhvert som dagene og ukene går og kampene blir spilt. Så får vi se om det holder til play-off.
*In El Loco we trust!*

h.b

Svakt av Macca.
Vi har nok en for dårlig stall til hans forsvar, men det nytter ikke å være gammel helt for å få resultater. Satt på spissen så driter jeg i hvem som er manager, bare Leeds vinner kamper. Holder ikke Macca mål som manager for Leeds så bør han ta hatten og forsvinne.
Jeg er fullstendig uenig at vi skal hylle en manager bare fordi han har vært en stor spiller i klubben før. Registrerer at noen vil ha inn Gray i trenerteamet. Til disse vil jeg bare si våkn opp. Leeds spiller  fotball på tredje nivå. Dette er bakgårdfotball.
Nei får endelig håpe det er hold i ryktene om et salg av klubben yil sommeren. Er vi ikke på direkte opprykksplass da, så bør Macca forsvinne sammen med resten av trenerteamet.

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on February 09, 2008, 10:46:59
To help achieve this, the Scot is looking to improve the general fitness of his squad during the 16-game run-in.

He said: "I have looked at the work they did in pre-season and there was some good work done there. But I do not think it has been touched since.

"There is a group who have not been involved and not necessarily playing in the reserves either, and they have been left in a bit of limbo.

"So, I need to give them a mini pre-season now to get them up to speed. From now until the end of the season, we have three midweek games with the rest being Saturday to Saturday. So, we can do it.

"We will not be doing laps of a running track, the work will be more specific. It will be football fitness. To get them to the level they want."

Jeg må visst ta tilbake det jeg skrev tidligere i tråden. Macca "syter" visst litt han også. Det er en lovmesighet ved managerbytter dette her, at den nye manageren kritiserer fitnessen i troppen han tar over. Hva tenker han nå, Dennis Wise? Det er jo rene ekkoet fra den gang han tok over etter Blackwell. Må være tung lesning for han dette her.  :)
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on February 09, 2008, 20:48:39
Quote from: Promotion 2010 on February 09, 2008, 10:46:59
To help achieve this, the Scot is looking to improve the general fitness of his squad during the 16-game run-in.

He said: "I have looked at the work they did in pre-season and there was some good work done there. But I do not think it has been touched since.

"There is a group who have not been involved and not necessarily playing in the reserves either, and they have been left in a bit of limbo.

"So, I need to give them a mini pre-season now to get them up to speed. From now until the end of the season, we have three midweek games with the rest being Saturday to Saturday. So, we can do it.

"We will not be doing laps of a running track, the work will be more specific. It will be football fitness. To get them to the level they want."

Jeg må visst ta tilbake det jeg skrev tidligere i tråden. Macca "syter" visst litt han også.

Hehe, skal innrømme at jeg ringte Macca og bad ham si det slik at vi fikk en på deg der  ;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Det er jo heilt utruleg at vi skal la spillerene "drive dank" gjennom sesongen og miste grunnlaget for å vinne fotballkamper! Og det virker som det skjer uansett manager.

Det var jo "at vi er bedre trent" enn de andre som skulle sikre oss opprykk i år. Det var jo difor vi vant "alle" kampene våre på overtid, fordi vi var så jævlig mykje bedre trent enn alle andre.

Blir forbanna!

Er dette eit Leeds-fenomen eller er det slik i andre klubber også?
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

Quote from: h.b on February 09, 2008, 18:29:59
Svakt av Macca.
Vi har nok en for dårlig stall til hans forsvar, men det nytter ikke å være gammel helt for å få resultater. Satt på spissen så driter jeg i hvem som er manager, bare Leeds vinner kamper. Holder ikke Macca mål som manager for Leeds så bør han ta hatten og forsvinne.
Jeg er fullstendig uenig at vi skal hylle en manager bare fordi han har vært en stor spiller i klubben før. Registrerer at noen vil ha inn Gray i trenerteamet. Til disse vil jeg bare si våkn opp. Leeds spiller  fotball på tredje nivå. Dette er bakgårdfotball.
Nei får endelig håpe det er hold i ryktene om et salg av klubben yil sommeren. Er vi ikke på direkte opprykksplass da, så bør Macca forsvinne sammen med resten av trenerteamet.

Good ol'e Håkon is back.  :)

Vi er enige i at Macca fort kan bli en i rekken av the Clarkes & Bremners of this world... Men håpet er jo fortsatt at han kan få et Graysk ettermæle, for ikke si Reviesk...

Jeg for min del mener jo at stallen vår holder god L1-standard. Som vel Midjo påviste så har vi holdt bra tett bakover også, også nå i vår "dårlige periode". Kunsten blir å få selvtilliten opp i Beckford/Kandol (hvis han fortsatt får spille) samt få liv i Constantine/Flo/Elding...

De færreste trodde vel at ting skulle gå på skinner fra dag én med Macca. Men vi håpte vel på litt "stang inn" i starten. Det har vi ikke fått...

Og nå venter Nottingham på tirsdag. Da håper jeg iallefall på stang inn. Fotball er ofte marginer, og jeg forventer ikke at vi utspiller Forest nå. Men 3 poeng håper jeg på...

Og selvfølgelig kan vi fortsatt nå playoff, og også bedre. men mht det siste må vi snarligen på et "run"...

Jeg har fortsatt et lønnlig håp om at Macca får skuta på rett kjøl. I likhet med Håkon m.fl. innkasserer jeg ikke dette riktig ennå, men håpet er der. Ennå er det bra med kamper igjen...

Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Quote from: Tom S on February 09, 2008, 21:05:00
Det er jo heilt utruleg at vi skal la spillerene "drive dank" gjennom sesongen og miste grunnlaget for å vinne fotballkamper! Og det virker som det skjer uansett manager.

Det var jo "at vi er bedre trent" enn de andre som skulle sikre oss opprykk i år. Det var jo difor vi vant "alle" kampene våre på overtid, fordi vi var så jævlig mykje bedre trent enn alle andre.

Blir forbanna!

Er dette eit Leeds-fenomen eller er det slik i andre klubber også?

Vil tro det er slik i de fleste klubber. I Leeds har det ihvertfall vært et fenomen som har dukket opp jevnlig siden jeg begynte å følge laget. Jeg kan konkret husket at Allan Clarke beklaget seg etter Adamson, at Bremner beklaget seg etter Gray, at Wilco beklaget seg etter Bremner, At Graham beklaget seg etter Wilco og jommen lurer jeg på om ikke Reid beklaget seg etter Venables også. Selv tar jeg alltid slik utsagn med en klype salt, fordi de gjerne kommer ifbm en svak start, et dårlig resultat eller en svak periode.  :)
Jon R.

HåvardK

BTT: Det synes som om laguttakene så langt viser to klare tendenser: Ut med unggutta, uansett hvordan de har spilt, og vekk med spillere med ferdigheter som kan ligne på kantspillere.

OK, da. Selvsagt er det positivt med Howson tilbake, men jeg kan ikke fatte hva galt Parker har gjort når han er helt ute av troppen foran kamp.

Erik_

Quote from: HåvardK on February 09, 2008, 23:21:07
BTT: Det synes som om laguttakene så langt viser to klare tendenser: Ut med unggutta, uansett hvordan de har spilt, og vekk med spillere med ferdigheter som kan ligne på kantspillere.

OK, da. Selvsagt er det positivt med Howson tilbake, men jeg kan ikke fatte hva galt Parker har gjort når han er helt ute av troppen foran kamp.
Akkurat dette skuffer meg stort. Parker og Huntington har vel vært de to som har holdt god standard i denne downperioden. Ikke en gang benken er godt nok for disse to nå. Inn har kommet en 21-åring som knapt hadde spilt på to-tre uker og går rett inn på laget. (Tviler på at han er så mye bedre enn Parker). Og Heath kommer inn, også han har spilt relativt lite og er nok en smule ut av form. Han ser ut som den skilpadden han var på slutten av forrige sesong. Rett og slett to uforståelige valg, etter mitt syn. Og hvorfor vrake Sweeney og Carole for Johnson som IKKE er kantspiller, men sentral midtbane.

Jeg har lenge ønsket meg McAllister i managerstolen. Og er sikker på at han får laget til å spille bedre. Men er skuffet over hvordan han har komponert laget så langt. Og det ser ut som jeg ikke er helt alene på det området. Men det ordner seg sikkert. Mannen kan jo sin fotball.

Ps. Leeds har en mer enn god nok stall. Ta en titt på lag som Swansea, Tranmere, Carlisle, osv. Det er ikke akkurat world beaters som er i stallen deres. Det er bare samspillet og en ving som mangler, så er vi der. :)

Kickthemdown

Jeg lurer på når vi skal få en manager som faktisk bruker kantspillere.. Da snakker jeg om folk som kan utfordre backen og faktisk komme forbi og slå et innlegg inn i boksen. Jeg blir så oppgitt at jeg nesten blir på gråten. Man kan ikke skape masse sjanser uten kantspillere!!! Det er en umulighet. Trenger men en svær last med forståelse for spillet for å skjønne det?  :-\

Da Costa - Howson - Prutton - Carole

Sånn...

Bare prøv det...

Alta-White

berlin

Nå gjorde jo Johnson sine saker ikke så værst i dag da.
Selv går jeg ikke rundt og tror jeg vet mer om det som skjer uke inn og uke ut på treningsfeltet i Leeds, som tydeligvis andre gjør.
Jeg har tillit til at manageren vet MYE bedre enn meg/oss om det. Skal liksom Prutton og Howson være alene på midtbanen da, som fra før av sliter. Carola og Costa Fletta kommer vel til å virre rundt uten at de får ballen, for ekte midtbanespillere er de ikke.

Dessuten, Hughes er blitt kaptein, så regn han som sikker i de kommende lagoppstillingene.

Runar

Under DOL så var vi best når vi spilte med en ving (Kewell) å en skjeiv høyremidtbanespiller (Bowyer, Bakke) d burde man klarer i Leeds i dag å.... Vi har Da Costa og Carole kanskje denne Sorsa som vinger og vi har Prutton, Sweeney, Johnson, Westlake å et par andre som kan bekle den andre rollen...

Skulle ikke være så vanskelig å komponere en midtbane med litt foskjellige ferdigheter egentlig?

Ferre

Quote from: berlin on February 10, 2008, 01:12:44
Selv går jeg ikke rundt og tror jeg vet mer om det som skjer uke inn og uke ut på treningsfeltet i Leeds, som tydeligvis andre gjør.
Jeg har tillit til at manageren vet MYE bedre enn meg/oss om det. Skal liksom Prutton og Howson være alene på midtbanen da, som fra før av sliter. Carola og Costa Fletta kommer vel til å virre rundt uten at de får ballen, for ekte midtbanespillere er de ikke.

Dessuten, Hughes er blitt kaptein, så regn han som sikker i de kommende lagoppstillingene.

Hvordan kan du si at Carole og Da Costa ikke er ekte midtbanespillere?! Selv om de ikke er beinknusere, så betyr det ikke at de ikke er midtbanespillere. Vi trenger uforutsigbare spillere som kan dribble av 2-3 spillere, og som kan komme til dødlinja for å slå PRESISE innlegg. Hvem av de fire som startet i midtbanen i går har ferdigheter til å gjøre det? Den tiden da Carole spilte fast stod han bak mange assist. Selv om Da Costa ikke har fått vist all verden, så synes jeg han har gjort et bedre inntrykk enn det Johnson har klart i de kampene han har spilt. Sorsa viker også som en spennende spiller, som bør få prøve seg.

Det er rett som Runar sier, Macca må klare å komponere en midtbane med forskjellige ferdigheter. Vi trenger arbeidsjern, men vi trenger også hurtige, tekniske spillere som kan lage litt leven på egen hånd. Selv om det betyr at de kanskje mister ballen i flere forsøk på å dribble backen, så synes jeg det er verdt det.

Den midtbanen som vi spiller med nå fungerer ikke, det har det vist seg i de siste kampene. Jeg har en følelse av at hvis vi skal snu den dårlige trenden vi er inne i nå, så bør en av faktorene være større fokus på kantspill.

berlin

Quote from: Ferre on February 10, 2008, 10:24:34
Quote from: berlin on February 10, 2008, 01:12:44

Hvordan kan du si at Carole og Da Costa ikke er ekte midtbanespillere?! Selv om de ikke er beinknusere, så betyr det ikke at de ikke er midtbanespillere. Vi trenger uforutsigbare spillere som kan dribble av 2-3 spillere, og som kan komme til dødlinja for å slå PRESISE innlegg. Hvem av de fire som startet i midtbanen i går har ferdigheter til å gjøre det? Den tiden da Carole spilte fast stod han bak mange assist. Selv om Da Costa ikke har fått vist all verden, så synes jeg han har gjort et bedre inntrykk enn det Johnson har klart i de kampene han har spilt. Sorsa viker også som en spennende spiller, som bør få prøve seg.

Det er rett som Runar sier, Macca må klare å komponere en midtbane med forskjellige ferdigheter. Vi trenger arbeidsjern, men vi trenger også hurtige, tekniske spillere som kan lage litt leven på egen hånd. Selv om det betyr at de kanskje mister ballen i flere forsøk på å dribble backen, så synes jeg det er verdt det.

Den midtbanen som vi spiller med nå fungerer ikke, det har det vist seg i de siste kampene. Jeg har en følelse av at hvis vi skal snu den dårlige trenden vi er inne i nå, så bør en av faktorene være større fokus på kantspill.

Nei, de er definitivt ikke beinknusere (selv om Da Costa prøvde å være det en gang, he-he, med rødt kort til følge).
Jeg er jo enig i at det vil være målet med en midtbanefirer som i tillegg kan komme frem på kantene, ingen er vel uenig i det, men nå mangler vi altså Douglas, og saken med Carole Da Costa ( selv om jeg har sett han for lite ) er at de mister ballen lett, og det skaper farlige situasjoner. Jeg kommenterte altså den bestemte midtbanen (Carole , Prutton, Howson og Da Costa), hvor jeg mener den for lett basert på de kvaliteter de besitter tilsammen. 

Runar

Må si meg litt uenig med at de mister ballen for lett...

Om de får ballen inne på motstanders halvdel så er d ikke SÃ... farlig å miste ballen, dessuten ingen mister ballen mer en Westlake og han har jo fått spille ving. Du ser d på Prutton når han spiller kant, hvor ofte han ikke klarer å drible av backen sin når han har klare muligheter til det. Det endre jo med ball tap!

Vi må ikke være så redde for å prøve. Fleste parten i League holder jo såvidt god Addecoligastander, en venstreback på Bournmouth bør dribles en 4-6 ganger bare for moroskyld.

berlin

Quote from: Runar on February 10, 2008, 11:36:56

Vi må ikke være så redde for å prøve. Fleste parten i League holder jo såvidt god Addecoligastander, en venstreback på Bournmouth bør dribles en 4-6 ganger bare for moroskyld.

;D ;D

Mulig at jeg er litt defensiv, ja.  :-\

ragnar

Prutton er jo tydeligvis ikke en kantspiller. Enkelte spillere passer ikke til å brukes på kanten. Enten på bakgrunn av manglende tekniskt repetoar eller svak taktisk forståelse eller manglende innsats.

I Prutton sitt tilfelle er dette helt klart manglende teknisk repetoar. Han har ikke nok teknikk til å kunne finte av en back og løpe forbi og legge inn. Sentral er det han er. Howson tror jeg hadde vært et bedre alternativ. Han har ihvertfall bedre teknikk.

Teknikk og fart er jo to meget viktige egenskaper for en ving. Har han innsats og så snakker vi.

Bayly, Carole og Howson er mine kandidater på høyre. Da Costa er vel venstrebeint?

Bayly faller har vel visst god innsats når han har kommet inn samt bedre teknikk enn Prutton eller?

Dagens kantspillere i Leeds stallen (Carole, Da Costa, Weston) er litt lite villige til å hjelpe igjen bakover. Det passer best å bruke bare en av de om gangen ellers blir det tynt bakover...
*In El Loco we trust!*

berlin

Quote from: ragnar on February 10, 2008, 13:44:36

Dagens kantspillere i Leeds stallen (Carole, Da Costa, Weston) er litt lite villige til å hjelpe igjen bakover. Det passer best å bruke bare en av de om gangen ellers blir det tynt bakover...

Agree.

Tom S

Det virker som de er i ferd med å trene på ein meir spillende stil med Macca nå.
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/l/leeds_united/7253693.stm

Leeds goalkeeper Casper Ankergren said he has a big part to play in Leeds United's new brand of football.

"We've changed it a bit. He wants me to throw it to the full backs as much as possible and play from there," Ankergren told BBC Radio Leeds.

"I think its a good thing. The centre-backs also have to learn how to join in the game as we build up and not just hit the ball long." - Casper Ankergren
COME ON LEEDS !!

Kato

En mer spillende stil krever først og fremst mer spillende midtstoppere. Her aner jeg en logisk brist....

auren

Quote from: kato on February 20, 2008, 08:37:33
En mer spillende stil krever først og fremst mer spillende midtstoppere. Her aner jeg en logisk brist....

Fikk ikke Huntington masse skryt for pasningsfoten sin i en kamp tidligere i år? Tror også Marques også har en habil fot. Mikkelikk derimot...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Nå har Macca ledet gutta i seks kamper;
6 2-3-1 6-5 9p
form: t-u-u-u-s-s

Viser ein tydelig positiv utvikling!
COME ON LEEDS !!

MartinR

Og vi kommer tiol å få flere poeng med Macca ;D
Mot Cheltenham 11.mars og Port Vale 15.mars

berlin

Må håpe på 6 poeng mot Cheltenham og Port Vale,
selv om kampen i dag ikke var den helt store. Vi kjørte slett ikke over
Bournemouth, men vi vant, og det bygger oppunder selvtilliten.

De siste 11 kampene bli utrolig spennende, 2.plass er vel nærmest utenfor rekkevidde,
men med "normal form" burde vi være sikret play-off.

Per-Stian

Quote from: Tom S on March 08, 2008, 22:16:48
Nå har Macca ledet gutta i seks kamper;
6 2-3-1 6-5 9p
form: t-u-u-u-s-s

Viser ein tydelig positiv utvikling!

Måtte det fortsette. Var oppriktig bekymra etter tre kampar og to poeng, men no byrjar det sakte men sikkert å bli betre. Verka som vi hadde fin kontroll i dag, sjølv om det ikkje var anna å forvente på heimebane mot eit svakt lag. Alt anna enn opprykk/playoff-sluttspel vil vere ein stor nedtur. Viktig at vi vinn mange kampar framover no for å få rikeleg med sjølvtillit når våren kjem.

Asbjørn

Når et nytt lederteam overtar en klubb, kan det gi forskjellige utslag. Ikke sjelden gir det en effekt på kort sikt, der laget kaprer en del poeng. Likevel er konklusjonen til de som har forsket på dette, at det i lengden sjelden hjelper en klubb å skifte manager, poengkapringen etter skiftet pleier ikke å være vesensforskjellig fra før skiftet.

Andre managere får først effekt på sikt. Resultatene i starten er ikke all verden, men etter noen kamper får kanskje laget en helt annen struktur osv... og poengfangsten begynner, sakte men sikkert.

Skulle jeg måtte velge, ville jeg valgt det siste. Det er større muligheter for "varig forbedring" på den måten. Det første oppsvinget har jo ikke sjelden med en leder som kommer inn og skaper frykt, eller en vil vise nyemanageren at en fortjener plass på laget & innsatsen er en helt annen enn en har vist i det siste. Så spørs det hvordan "the long time effects" blir av en slik lederstil (Nordli-stilen kalles den vel i Skien, i Oslo, på Sørlandet...)

Selvfølgelig er det for tidlig å slå fast hvordan Macca-effekten blir for Leeds'  vedkommende, men man kan håpe...  Det blir jo interessant & høre fra Jan Ove & co hva de mener om dagens kamp, men ifølge Eddie så var ikke spillet mer enn at han mente divisjonens topplag nok hadde straffet Leeds.

Ikke vet jeg... Men iallefall er det confidence-boostende å vinne to kamper på rad. Og ha to clean sheeets. Videre har vel stort sett de samme fått spille noen kamper nå, så en stamme/en trygghet begynner forhåpentligvis igjen å sette seg. I så fall kan en håpe at selv om spillet til nå ikke har vært all verden så har seirene/clean sheetene likevel gitt trygghet i spillet, og tro på det en holder på med. Da er det jo gunstig at vi får "øve videre" mot to nye "middelmådigheter" i første omgang. Kanskje er det nettopp det som skal til for at Leeds igjen er "shaped", ikke minst oppe i hodene til spillerne, foran møtene med topplagene.

There is hoping...

Tell me  Tell me

Dylan

janove

Kommer med et innlegg i morgentidlig, der jeg ogsaa vurderer alle spillerne.
Spillemessig er det ikke noe fremgang. Bournmouth var daarlig.
Tross alt godt for McAllister og laget aa vinne.
Freedman blir nok en noekkelspiller fremover. Fremsto som en fotballspiller!

h.b

Vanskelig å spå. Det virka som om Bournemouth var meget svake og at v muligens hadde tapt mot et bedre lag. Men på den annen side så gir seier selvtillit og det trengs når sesongen nærmer seg slutten. Vi har igjen 11 kamper hvis jeg ikke tar feil. Vi kan glemme 2 plassen, hvis ikke vi får igjen disse poengene da. Men tar nå utgangspunkt i at det får vi ikke. For å nå playoff så greier vi det med 7 seire , 2 uavgjort og med 2 tap.
Vi har igjen både Carlisle og Walsall hjemme. dette betyr at vi med seire der, så vil vi være oppe på playoff hvis jeg tar utgangspunkt i at alle lagene over har samme form som de har nå. Walsall og Carlisle har vi hjemme.Da er seier kun godt nok. Taper vi en av disse hjemmekampene mot overnevnte lag så er playoff kjørt. Carlisle lligger 1 poeng etter Doncaster med en kamp mindre spillt. Da kan de gå forbi Doncaster. Vi har igjen Doncaster borte.
Så jeg er redd for at vi må ta 9 poeng i disse oppgjørene.
Det blir tøft, men ikke umulig

berlin

Ja, 23 poeng skal vanligvis holde i massevis, h.b
Men jeg skjønner ikke hvorfor vi på død og liv må vinne akkurat Carlisle og Doncaster-kampene?
Walsall er en viktig 6-poenger, men Carlisle og Doncaster er jo ikke de vi må legge bak oss.

Tror det er vanskelig å spå hvor vi kan komme til å hente poengene, de kommer ikke nødvendigvis i de "opplagte" kampene, som Cheltenham og Port Vale.

Tue. 11  19:45 UK  Leeds  v  Cheltenham
Sat. 15  15:00 UK  Port Vale  v  Leeds
Sat. 22  17:20 UK  Leeds  v  Walsall
Tue. 25  19:45 UK  Huddersfield  v  Leeds
Sat. 29  15:00 UK  Leeds  v  Brighton
Apr. '08
Tue. 1  19:45 UK  Doncaster  v  Leeds
Sat. 5  15:00 UK  Leyton Orient  v  Leeds
Sat. 12  12:15 UK  Leeds  v  Carlisle
Sat. 19  15:00 UK  Millwall  v  Leeds
Sat. 26  15:00 UK  Yeovil  v  Leeds
May. '08 
Sat. 3  15:00 UK  Leeds  v  Gillingham

Asbjørn

Med "kun" 11 kamper igjen kan man faktisk begynne en aldri så liten nedtelling.

Lag rundt playoff har et snitt på 1,5 poeng pr kamp hittil. Fortsetter de med det er det snakk om 16,5 dvs 17 poeng til for de med 11 kamper igjen. Det vil f.eks. si 5-2-4. Leeds bør jo ha litt i overkant av det i og med at vi ligger ett poeng bak playoff pr dato.

Mars med sine 5 gjenstående kamper blir viktig.

Vi møter to bunnlag (Cheltenham/Vale) på rappen først, deretter en playoff-rival hjemme (Walsall) og to "midtable"-lag på bortebane. Bunnlagene bør vi slå, ikke minst fordi de 6 poengene før "sluttspurten" kan bli all important, ikke minst psykologisk. Walsall hjemme blir jo en "6-poengskamp" pr definisjon (ligger rundt oss). Hjemmebane her kan være viktig:)
Månedens to siste: Først et lokaloppgjør. De er aldri enkle. Deretter et midtable Brighton som i dag ligger 7 poeng bak playoff men med en utsatt kamp, altså kan de fortsatt blande seg inn.
Leeds kan gjøre jobben veldig mye enklere for seg selv med å klare "hverdagsjobben" i de to/tre første kampene. Da vil grunnlaget være lagt.

April er ennå langt unna, ikke minst fordi hele 5 serierunder til er unnagjort før den tid., Men pr i dag ser programmet altså ut til å bli mot to opprykkskonkurrenter (borte/hjemme), et "mid-table" (borte) og to nedre halvdel (begge borte).
Innen den tid bør borteformen igjen  være oppe & gå...

Så avsluttes altså L1 med hjemmekamp mot et bunnlag i mai.

...men om ikke vi får igjen i størrelsesorden 10 poeng+ vil jeg tro at det gjenstår to cuprunder før sesongen er over.

...on a positive note gjelder det jo at vi i så fall fortsatt "er med" i kampen om opprykket  :)

Tell me  Tell me

Dylan