KAMP: vs. Nottingham Forest 12/2

Started by kjelvi, February 03, 2008, 16:43:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Svend Anders

Jeg har inntrykket av at spill og innsats er på vei oppover, og det er gledelig å se at Howson & Beckford f.eks begynner å stå frem, noe som kan dra med de andre.

Jeg er overbevist om at det nå gjelder å få ull på byllen i form av å score flere mål. Om jeg ikke husker feil har vi vel bare fire-fem mål på de siste 8 kampene (?), noe som selvsagt må minst dobles om vi skal ta nok poeng. Ett baklengs mot tabelltoer Forest er ingen nedtur.

Håper det løsner på lørdag!

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

auren

Quote from: Svend Anders on February 13, 2008, 14:02:07
Jeg har inntrykket av at spill og innsats er på vei oppover, og det er gledelig å se at Howson & Beckford f.eks begynner å stå frem, noe som kan dra med de andre.

Jeg er overbevist om at det nå gjelder å få ull på byllen i form av å score flere mål. Om jeg ikke husker feil har vi vel bare fire-fem mål på de siste 8 kampene (?), noe som selvsagt må minst dobles om vi skal ta nok poeng. Ett baklengs mot tabelltoer Forest er ingen nedtur.

SA

Huff.. å få ull i byllen kan fort bli til en verkebyll... ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Svend Anders

Quote from: auren on February 13, 2008, 14:06:46

SA

Bedre med ull uten hull enn hull med byll?

Nei jeg lar den ligge.  ;)

SA

auren
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

pedro

Quote from: Svend Anders on February 13, 2008, 14:12:03
Quote from: auren on February 13, 2008, 14:06:46

SA

Bedre med ull uten hull enn hull med byll?

Nei jeg lar den ligge.  ;)

SA

auren

Og skal vi være riktig pirkete så ligger heller ikke Forest på andre plass, men 4.
Leedsomaniac

janove

Quote from: sveifors on February 13, 2008, 11:25:57
1      Ankergren     7
33     Michalik    7
35     Kenton    6
32     Sheehan    6
5     Rui Marques    7
7     Prutton (Flo 71)    5
16     Johnson (Sweeney 70)    7
22     Hughes    6
14     Howson    8
9     Beckford    7
20     Kandol (Elding 89)    6

Her er poengene i dagens YEP.

Ankergren    7
Michalik       6
Marques      6
Sheehan     5
Prutton       8
Howson      7
Hughes       6
Johnson      7
Kandol        6
Beckford     6

Dommer Mark Halsey  3. A display of spectacular farce

Shots on target.  Leeds 9, Forest 4
Shots off target.  Leeds 8, Forest 5
Corners.  Leeds 9, Forest 4

Etter min mening er Forest et av de daarligste lagene som har gjestet Elland Road denne sesongen. Leeds klart best, uten aa imponere.

Sheehan og Kandol har faatt henholdsvis 5 og 6 poeng for mye.
Beckford fikk gjennomgaa av publikum, med rette!
Johnson loep og kjempet mye, men er uten offensive kvaliteter.
Howson fortsatt litt for sen med ballen i bena. Blir ofte loept opp.
Midtforsvaret ganske solid, selv om det var Marques mann som scoret.
Kenton leser spillet godt, men litt for treg til aa bidra offensivt paa backen.
Prutton igrunn solid, men foerer ballen alt for mye. Ingen trussel fremover.
Hughes. Jobber og sliter, men bidrar med null fremover.

Det er visst ikke bare jeg som synes at Prutton ikke er god nok

Sleivind

Bilder fra kampen ute på LUTV nå. Målet vi slipper inn er altfor enkelt, men på en annen side så viser det viktigheten av å slå skikkelige innlegg. Noe Leeds definitivt mangler. Nottingham har ett par store sjanser, men det har nå Leeds og. At Bennett på Nottingham greier å holde ballen fra Beckford ute er nesten et lite under.

Eller så ser en at matta på Elland Road i er en forferdelig stand om dagen  :o Og der skal de snart spilles rugby i tillegg til at Super Leeds skal spille der? Håpløst!  >:(

Sander

Mulig det, men av det jeg hørte (hele kampen), hørtes han ut som en av Leeds beste sammen med Johnson og Howson..

Han ble byttet ut da, så ikke vet jeg.. Men det ble Johnson og.

Quote from: sveifors on February 13, 2008, 11:25:57
1      Ankergren     7
33     Michalik    7
35     Kenton    6
32     Sheehan    6
5     Rui Marques    7
7     Prutton (Flo 71)    5
16     Johnson (Sweeney 70)    7
22     Hughes    6
14     Howson    8
9     Beckford    7
20     Kandol (Elding 89)    6

Det er visst ikke bare jeg som synes at Prutton ikke er god nok

Jon R

Dette snur seg snart. Vi er på rett vei spillemessig. "Flaskehalsen" blir å oppnå den første seieren under Macca, noe som vil gi oss en psykologisk boost. Jeg tror vi kan overraske allerede bort mot Doncaster som langtfra er uslåelige.  :)
Jon R.

berlin

Quote from: Jon R on February 13, 2008, 23:14:35
Dette snur seg snart. Vi er på rett vei spillemessig. "Flaskehalsen" blir å oppnå den første seieren under Macca, noe som vil gi oss en psykologisk boost. Jeg tror vi kan overraske allerede bort mot Doncaster som langtfra er uslåelige.  :)

Doncaster har 9-1-1 på de siste 11 kampene, men jeg tror statistikken deres blir "brutt" og har en god følelse foran denne kampen. Dessuten er nok gutta sugne på revansj.

lufc86

Eg var på Elland Road i går og såg Leeds for fyrste gang i år.
Spelemessig var vi betre enn Forest. Nottingham stilte med 5 forsvarer frå start, derav 4 av de er midtstoppere.

Leeds åpnet kampen klart best uten å komme til de heilt store sjansane. Kampens fyrste sjanse var det gjestene som stod for etter eit svakt utspel av Ankergren. Forest låg kompakt bak og satsa på kontringar med lynrakse Tyson i spissen. Tyson hadde fleire gode raid, spesielt på vår venstre side og kunne fort ha punktert kampen på stillinga 0-1. Elles synest eg at Lubomir Michalic og Rui Marques spelte ein god kamp. Sheehan på venstebacken sleit mot nemnte Tyson i forsvar, men var villig til å bli med i angrep og hadde eit par flotte innlegg. Hadde ein god og ein dårleg omgang. Parker bør vinne denna backplassen etter kvart.

Leeds sin klart beste spelar var unge Howson. Han låg fint og plukka dei fleste ballane etter innlegg og avklareringar. Ikkje spesielt rask, men klok og slepen teknikk. Hadde Leeds sin fyrste sjanse på eit langskot med venstrefoten. Hughes var fyrstemann på matta under oppvarminga, ca 10 min før alle andre. Han verka i slag og var nok den spelaren som sprang mest i går. Kjempar, taklar og slår gode pasningar. Problemet vårt ligger når vi skal etablere angrep. Det stoggar som regel opp når Prutton og Johnson skal utrette noko på kantane. Personleg synest eg at Prutton gjorde ein god kamp mot gamleklubben. Jobbar knallhardt men har ikkje sjans til å utfordre backen deira. Utover i kampen vandrar han litt på midtbana og trivst best sentralt. Johnson på venstresida sleit med pasning og mottak i byrjinga. Kom seg etterkvart men har det same problem som Prutton. Ingen klassisk ving, ikkje spesielt fart, og få gode legg frå kanten (kantane) Kandol jobba hardt i går, prøvde og skape rom for seg sjølv og Beckford men vart fullstendig knust i luftrommet av Forest stoggarane. Beckford viser til tider teknikk å eleganse, men verkar litt tafatt og sleit spesielt med avleveringar i fyrste omgang. Meir livlig i 2 omg. Jobbar heller ikkje like hardt nok etter ballane.

Kampmessig var detta ein kamp som vi burde ha vunnet. Vart soleklart snytt for to straffer medan vi fikk ei billig. Lite kreativtet på kantspelet og skapar ikkje dei store sjansane.
Det vi slit mest av alt med er at vi lagar altfor mange lettvinte cornerar, frispark og kast i farlige posisjonar. Vi er eit dårlig dødballlag. Eg kunne sjå skuffelsen til Macca og Staunton når vi gang på gang lagar unødvendige frispark. (satt rett bak trenarbenken på John Charles)
Trenarmessig var Macca og Staunton veldig ivrige og brukte munnen på spelarane dei ikkje var nøgde med. Spesielt Staunton tok tak i det defansive organiseringa under kampen, medan Macca tok tak i det spelemessige som foregikk.
No er Nottingham eit ultradefansivt lag på bortebane, og plukkar heller ikkje mange poeng der. Dette var eigentlig eit trist resultat.

Gledeleg å sjå so mange på Elland Road, 29500 møtte opp og laga god stemning då to gamle storlag i duell.

Poengbørs ette mi meining:
Ankergren - 7. Solid på langskudd og god i feltet.
Kenton - 6. Pasningsvak, men offansiv og taklingsterk
Lubo - 7. Veldig sterk på hovudet og langs bakken. Tapar mot Tyson i løpsduellen.
Rui - 7. Mest tekniske av alle bak, rolig men bestemt.
Sheehan - 5. Vart rundspelt av Tyson, men gode legg og offansiv.

Prutton - 6. Arbeidsjern, best sentralt. Par seine avleveringar, tør ikkje utfordre.
Howson MM - 8. Kreativ, trygg, arbeidsviljug.
Hughes - 7. Leeds beste i 1 omg. Spring mest av alle.
Johnson - 5. Vil utfordre men lykkast ikkje. Dårlige avleveringar og mottak, spesielt i fyrste omgang.

Kandol - 5. Totalt kledd av, skapar ingen sjansar, men jobbar godt og vil noko.
Beckford - 6. Ikkje fornøyd med innsats, men eit par glimt av magi. Sikker straffe når det gjaldt som mest.

Flo og Sweeney var mykje engasjert når dei kom inn. Spesielt Sweeney. Likar ikkje å utfordre han heller, men slepen teknikk og god venstrefot. Slår eit par bra cornerar og sikre pasningar. Kreativ. Flo er trygg med ball, gjere sjelden feil. Sterk med mann i rygg. Best som innbyttar.
Elding fekk 3-4 minuttar. Har ein avslutning, elles usynlig dei få minuttane han fikk.

@m_sortland på twitter

sveifors

Quote from: berlin on February 13, 2008, 23:28:05

Doncaster har 9-1-1 på de siste 11 kampene, men jeg tror statistikken deres blir "brutt" og har en god følelse foran denne kampen. Dessuten er nok gutta sugne på revansj.

Dersom du ser TV-Bildene fra kampen igår på LUFC, legger jeg merke til 2 ting

1. En småguttespiller som lukker øynene å håper det beste i forsvar i en hodeduell= resultat 1-0 til Forest

2. En som gjentatte ganger Ihvertfall 4 ganger førsøker å slå innlegg foran mål uten å treffe annet enn motspillere og keeper.

Hvem er så dette,jo Prutton.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Sheridan

Sander

Klipp og lim ;)

Quote from: sveifors on February 14, 2008, 00:27:22
Quote from: berlin on February 13, 2008, 23:28:05

Dersom du ser TV-Bildene fra kampen igår på LUFC, legger jeg merke til 2 ting

1. En småguttespiller som lukker øynene å håper det beste i forsvar i en hodeduell= resultat 1-0 til Forest

2. En som gjentatte ganger Ihvertfall 4 ganger førsøker å slå innlegg foran mål uten å treffe annet enn motspillere og keeper.

Hvem er så dette,jo Prutton.

auren

Flott referat lufc86. Men en ting har du feil: Straffen var veldig klar! Det viser bildene på LUTV. Kandol blir revet klart i trøya.

Bekymrer meg over vingspillerene. Vi stiller vel egentlig med 4 sentrale midtbanespillere. Det holder ikke. Kanskje på tide å få Carole inn igjen? Hva med Sorsa? Vi må ha spillere som kan å utfordre og slå innlegg. Carole vet vi kan når han vil. Har jo flere målgivende og et par mål denne sesongen. 4 sentrale midtbanespillere kan forsvares å stille med i tøffe bortekamper (f.eks. mot Donny nå på lørdag), men ikke hjemme på ER!

auren, som forventer tap på lørdag... dessverre...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Larsen.

Quote from: lufc86 on February 13, 2008, 23:58:30
Eg var på Elland Road i går og såg Leeds for fyrste gang i år.
Spelemessig var vi betre enn Forest. Nottingham stilte med 5 forsvarer frå start, derav 4 av de er midtstoppere.

Leeds åpnet kampen klart best uten å komme til de heilt store sjansane. Kampens fyrste sjanse var det gjestene som stod for etter eit svakt utspel av Ankergren. Forest låg kompakt bak og satsa på kontringar med lynrakse Tyson i spissen. Tyson hadde fleire gode raid, spesielt på vår venstre side og kunne fort ha punktert kampen på stillinga 0-1. Elles synest eg at Lubomir Michalic og Rui Marques spelte ein god kamp. Sheehan på venstebacken sleit mot nemnte Tyson i forsvar, men var villig til å bli med i angrep og hadde eit par flotte innlegg. Hadde ein god og ein dårleg omgang. Parker bør vinne denna backplassen etter kvart.

Leeds sin klart beste spelar var unge Howson. Han låg fint og plukka dei fleste ballane etter innlegg og avklareringar. Ikkje spesielt rask, men klok og slepen teknikk. Hadde Leeds sin fyrste sjanse på eit langskot med venstrefoten. Hughes var fyrstemann på matta under oppvarminga, ca 10 min før alle andre. Han verka i slag og var nok den spelaren som sprang mest i går. Kjempar, taklar og slår gode pasningar. Problemet vårt ligger når vi skal etablere angrep. Det stoggar som regel opp når Prutton og Johnson skal utrette noko på kantane. Personleg synest eg at Prutton gjorde ein god kamp mot gamleklubben. Jobbar knallhardt men har ikkje sjans til å utfordre backen deira. Utover i kampen vandrar han litt på midtbana og trivst best sentralt. Johnson på venstresida sleit med pasning og mottak i byrjinga. Kom seg etterkvart men har det same problem som Prutton. Ingen klassisk ving, ikkje spesielt fart, og få gode legg frå kanten (kantane) Kandol jobba hardt i går, prøvde og skape rom for seg sjølv og Beckford men vart fullstendig knust i luftrommet av Forest stoggarane. Beckford viser til tider teknikk å eleganse, men verkar litt tafatt og sleit spesielt med avleveringar i fyrste omgang. Meir livlig i 2 omg. Jobbar heller ikkje like hardt nok etter ballane.

Kampmessig var detta ein kamp som vi burde ha vunnet. Vart soleklart snytt for to straffer medan vi fikk ei billig. Lite kreativtet på kantspelet og skapar ikkje dei store sjansane.
Det vi slit mest av alt med er at vi lagar altfor mange lettvinte cornerar, frispark og kast i farlige posisjonar. Vi er eit dårlig dødballlag. Eg kunne sjå skuffelsen til Macca og Staunton når vi gang på gang lagar unødvendige frispark. (satt rett bak trenarbenken på John Charles)
Trenarmessig var Macca og Staunton veldig ivrige og brukte munnen på spelarane dei ikkje var nøgde med. Spesielt Staunton tok tak i det defansive organiseringa under kampen, medan Macca tok tak i det spelemessige som foregikk.
No er Nottingham eit ultradefansivt lag på bortebane, og plukkar heller ikkje mange poeng der. Dette var eigentlig eit trist resultat.

Gledeleg å sjå so mange på Elland Road, 29500 møtte opp og laga god stemning då to gamle storlag i duell.

Poengbørs ette mi meining:
Ankergren - 7. Solid på langskudd og god i feltet.
Kenton - 6. Pasningsvak, men offansiv og taklingsterk
Lubo - 7. Veldig sterk på hovudet og langs bakken. Tapar mot Tyson i løpsduellen.
Rui - 7. Mest tekniske av alle bak, rolig men bestemt.
Sheehan - 5. Vart rundspelt av Tyson, men gode legg og offansiv.

Prutton - 6. Arbeidsjern, best sentralt. Par seine avleveringar, tør ikkje utfordre.
Howson MM - 8. Kreativ, trygg, arbeidsviljug.
Hughes - 7. Leeds beste i 1 omg. Spring mest av alle.
Johnson - 5. Vil utfordre men lykkast ikkje. Dårlige avleveringar og mottak, spesielt i fyrste omgang.

Kandol - 5. Totalt kledd av, skapar ingen sjansar, men jobbar godt og vil noko.
Beckford - 6. Ikkje fornøyd med innsats, men eit par glimt av magi. Sikker straffe når det gjaldt som mest.

Flo og Sweeney var mykje engasjert når dei kom inn. Spesielt Sweeney. Likar ikkje å utfordre han heller, men slepen teknikk og god venstrefot. Slår eit par bra cornerar og sikre pasningar. Kreativ. Flo er trygg med ball, gjere sjelden feil. Sterk med mann i rygg. Best som innbyttar.
Elding fekk 3-4 minuttar. Har ein avslutning, elles usynlig dei få minuttane han fikk.

Flott oppsumert:)
Pride of Yorkshire