KAMP: vs. Nottingham Forest 12/2

Started by kjelvi, February 03, 2008, 16:43:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

Sa før kampen idag at eg håpet på 4p i kampene mot Forest og Doncaster, og det er jo fortsatt mulig...

Men, er litt skremt over heimformen i det siste: 1-1-3.

Vi var beste laget idag, vi tar med oss det og så banker vi Doncaster til lørdan!

COME ON LEEDS !!

bmoen

Laget er  ikke i stand til  å  banke noen som helst for  tida, så  mot Doncaster blir det nok et klart tap!
BMo - Leeds-fan siden 1964

Tom S

Shit, det var synd.
Ja, ja, då får vi berre kvi oss til lørdan då....

Quote from: bmoen on February 12, 2008, 22:48:58
Laget er  ikke i stand til  å  banke noen som helst for  tida, så  mot Doncaster blir det nok et klart tap!
COME ON LEEDS !!

Oggy

Sully spiller nok en ny Kongekamp mot oss til helgen  :(
Oggy

Trond90

Quote from: Oggy on February 12, 2008, 22:44:18
Taper vi til helgen, kan man nok definitivt si farvel til direkte opprykk  :o

Ikke for og ødlegge trua di, men det tror jeg vi kan si farvel til i dag  :-[ :'(  Her blir det kamp om play off plass!
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Tom S

Vi klatret ein plass på tabellen!
Here we come!!!!

we all love leeds
COME ON LEEDS !!

Klingen

Kva tid kjem Alan Thompson tilbake?
Kjem han før Lørdag eller etter???
Såg at han hadde to målgivande for Hartlepool i dag, dei snudde frå 0-2 til 3-2.
Småfornøyd i dag, unngjekk tap og rykka opp ein plass på tabellen.
Klingen
Medlemnr. 456

erik4england

DET ER DA INGEN TVIL OM HVA DETTE BETYR FOLKENS? VENDEPUNKTET!!! BEDRE SPILL BEDRE SELVTILLITT DETTE KOMMER TIL Ã... GÃ... VEIEN. VI BLIR BARE BEDRE OG BEDRE UTOVER. REGNET UT POENGSUMMEN FOR MARS. 20-21 POENG FAKTISK!
SWEET DREAMS.

Hallgeir *

Quote from: Klingen on February 12, 2008, 22:56:00
Kva tid kjem Alan Thompson tilbake?
Kjem han før Lørdag eller etter???
Såg at han hadde to målgivande for Hartlepool i dag, dei snudde frå 0-2 til 3-2.
Småfornøyd i dag, unngjekk tap og rykka opp ein plass på tabellen.
[/quote
  Han er på lån til 22. februar.
Super Leeds since 1968

Sheridan

Quote from: Trond90 on February 12, 2008, 22:53:10
Quote from: Oggy on February 12, 2008, 22:44:18
Taper vi til helgen, kan man nok definitivt si farvel til direkte opprykk  :o

Ikke for og ødlegge trua di, men det tror jeg vi kan si farvel til i dag  :-[ :'(  Her blir det kamp om play off plass!

Nja, vinner vi mot Doncaster så er det game on...
Nok det siste halmstrået.

baste

Må jo være noe å ta med seg dette? Vi ligger under og kommer tilbake mot ett av "topplagene". Håper og trur dette er vendepunktet, og at vi vinner neste kamp....

Vi rykker opp i år !!

chief

Tror neppe vi klarer direkte opprykk nå. 

Kommer vi til playoff, har vi en fair mulighet. 8)
1 4 all and all 4 1

marve

Vi må heller ikke glemme folkens at hvis vi tar med de 15 poenga vi ble trukket så hadde vi vært på 2 plass med klar margin .Vi har faktisk tatt 61 poeng i år ,vi har jo engentlig gjort en meget bra sesong så langt .
Men det er nok via play off vi må gjøre det ,ikke umulig det da .

Trond90

Leeds mot Nottingham på Wembley? bring it on  ;)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

haak-d

Det er for dårlig med uavgjort hjemme, men etter hva rapportene sier så var det klar bedring i spillet og det er forhåpentligvis noe Gary Mac og Steve klarer å dra med seg inn i neste kamp. Tviler på direkte opprykk, men en seier på Wembley i mai smaker vel nesten bedre :)

GeirO

Ã... møte Doncaster i den formen de er i nå er vel som å møte Arsenal. Frykter stortap. Men ballen er rund, vi har vel et par prosent sjanse til å vinne.

Anno 2008 (tenk at det ble sånn)
MOT

berlin

Quote from: GeirO on February 12, 2008, 23:26:43
Ã... møte Doncaster i den formen de er i nå er vel som å møte Arsenal. Frykter stortap. Men ballen er rund, vi har vel et par prosent sjanse til å vinne.

Bournemouth fikk en mann utvist i 1.omgang, og dessuten passer det bra at Doncaster gode statistikk brytes. De har 9-1-1 på de siste 11 kampene.

Lørdagsmatchen blir nok en kamp med stor nerve.

- Med tap skal det noe til å ta 2.plassen (Da er vi 13 bak Doncaster)
- Med uavgjort er fortsatt ikke toget gått, mener nå jeg. Det er 13 kamper igjen.
- Og med seier kan ingen mene at vi ikke har sjanse på 2.plassen. Da er vi max 7 poeng bak 2.plassen.

Jeg vet at det kun er Tranmere og Walsall over oss som har spilt like mange kamper som oss,
men at Doncaster (1 kamp mindre) og Forest og Carlisle (2 kamper mindre) vinner sine kamper er slett ikke sikkert.

Min følelse: Jeg tror vi klarer play-off, men håper på direkte opprykk.

Asbjørn

Min kollega Lakris m. broder & deler av barna var på Elland i kveld. Dommen lyder:

Leeds utlignet på straffe. Feil idømt, men snytt for to andre. Halsey (dommeren) var crap, begge veier. Alt i alt en positiv match

Jeg legger alt i verden på siste setning, og håper det snur nååååå....

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Der er ofte i sånna matcher det snur, der ein minst venter det...

COME ON LEEDS !!

Sølvreven

Etter å ha lest rapporten, så er jeg ikke i tvil. Leeds ble klart snytt for seier i denne kampen.
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1239841,00.html
Spiller vi like bra i neste kamp (og dommeren er edru), så slår vi Doncaster borte til helgen. MOT.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Asbjørn

Report:   :)

http://fotball.bt.no/england/article100196.ece

- Lett å se at spillerne ikke har veldig mye selvtillit om dagen, sier Flo.

Av: Espen Hansen
Publisert: 13.02.2008 kl. 07:48

Leeds-Nottingham 1-1: -Det var kjekt å få være med på det som var bra, sa Tore André Flo etter å ha vært med på å berge ett poeng mot Nottingham Forest tirsdag kveld.

Nordmannen kom inn med rundt 20 minutter igjen å spille på stillingen 0-1.

Da jaget hjemmelaget en utligning etter at Julian Bennett hadde headet Nottingham Forest i ledelsen midtveis i andre omgang.

Syv minutter før slutt fikk Leeds straffe etter at Tresor Kandol hadde blitt dyttet overende i feltet etter en corner. Straffesparket så soleklart ut, akkurat som det gjorde det da en Forest-spiller handset klart i eget felt rett etter pause. Da blåste imidlertid ikke den erfarne dommeren Mark Halsey.

Det var to gamle kjenninger som møttes. Både Leeds og Nottingham Forest har en ærerik historie, men det var sannelig ikke mye ærerikt de to lagene hadde å by på denne kalde kvelden i Yorkshire.

En fæl omgang
Stemningen var det ikke noe å utsette på før kampstart.

29 552 tilskuere på Elland Road visste å gi lyd fra seg. Forventningene til dette som både var en toppkamp og et møte mellom gamle kjemper var enorme. Men det de mange på tribunen fikk se var skrale saker, særlig før pause.

Salig Brian Clough var manager i begge klubbene, om enn veldig kort i Leeds, men hva den eksentriske og tørste mannen ville sagt om kvaliteten på det som ble levert tør vi nesten ikke tenke på, i hvert fall ikke skrive. Vi får nøye oss med å slå fast at førsteomgangen var fæl.

Da tar vi ikke for hardt i.

Mangler tro
-Det var lett å se at spillerne ikke har veldig mye selvtillit om dagen, sa Tore Andre Flo om spillet til sine lagkamerater.

Uavgjort i går mente at laget ikke har vunnet på seks kamper, noe som er altfor dårlig når man drømmer om opprykk til The Championship.

Det var mye hjerte, sjel og nerve helt fra start. Men kjempingen gikk ut over det som måtte være av kvalitet hos disse lagene. Presisjon, ballbehandling, ja grunnleggende teknikk var nesten skremmende dårlig.

Riktignok står veldig mye på spill hos de to lagene. Manager Colin Calderwood i Nottingham Forest har fått klar beskjed om at det er kroken på døra om det ikke blir opprykk i år. Nyansatte Gary McAllister i Leeds vil nok få litt lengre tid, men kravene til den gamle Leeds-legenden er høye.

Kanonredning av Ankergren
Kanskje kan han og Leeds få hjelp av engelsk høyesterett og få tilbake noen av de 15 poengene som ble fratatt dem før sesongen startet. I Leeds er man eitrende forbannet på at Luton og Bournemouth bare ble fratatt ti poeng da de måtte settes under administrasjon.

I de første 45 minuttene noterte vi en halvsjanse til begge lag. Gjestene var nærmest scoring da venstreback Alan Sheehan holdt på å heade et frispark i eget bur.

Leeds hadde en brukbar cornervariant som lurte Nottingham Forest, men avslutningen endte med en corner.

Heldigvis ble det mye mer spenning etter hvilen. Begge lagene gikk mer målbevisst i angrep, men det tok en stund før de virkelig store sjansene kom.

Omgangen var nesten halvspilt da Forest-angriper Julian Bennet satte pannebrasken til og stilnet hjemmefansen. Casper Ankergren i Leeds-buret var sjanseløs på den, men hadde en kanonredning noen minutter senere som reddet mye av spenningen.

Må vinne neste
League Ones toppscorer Jermaine Beckford (18 mål) trodde han hadde utlignet, men gjestene reddet på streken. Det var imidlertid ingen tvil da Beckford dundret inn et straffespark etter at Tresor Kandol hadde blitt dyttet inne i feltet.

At det skulle bli jevnt og poengdeling var ikke uventet. Før denne kampen hadde lagene møttes 79 ganger med 26 seire til hver og 27 uavgjorte resultat.

- Jeg synes det var helt greit at det ble poengdeling, sa Tore André Flo som hadde forventet en tett og jevn kamp.

Leeds er nå nummer syv i League One, plassen under kvalikstreken, men har bare to poeng opp til Tranmere som ligger på plassen over. Nottingham Forest er nummer fire og har fire poeng mer enn Leeds med to kamper mindre spilt.

Lørdag venter Doncaster Rovers, som ligger på andreplass, på bortebane for Flo og Leeds.

- Det er en kamp vi må vinne, sa manager Gary McAllister. Han har foreløpig til gode å kunne juble for seier med Leeds!

Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: berlin on February 13, 2008, 00:39:14

Bournemouth fikk en mann utvist i 1.omgang, og dessuten passer det bra at Doncaster gode statistikk brytes. De har 9-1-1 på de siste 11 kampene.

- Med uavgjort er fortsatt ikke toget gått, mener nå jeg. Det er 13 kamper igjen.
- Og med seier kan ingen mene at vi ikke har sjanse på 2.plassen. Da er vi max 7 poeng bak 2.plassen.

Jeg vet at det kun er Tranmere og Walsall over oss som har spilt like mange kamper som oss,
men at Doncaster (1 kamp mindre) og Forest og Carlisle (2 kamper mindre) vinner sine kamper er slett ikke sikkert.

Doncaster har en kamp til gode på oss. Vi er MINST 7 poeng bak 2.plassen. Sannsynligvis 8 eller 10 poeng bak. 10% sjanse for å rykke direkte opp sier jeg. Alt for dårlig å ikke slå et for tiden noe formløst Forest på hjemmebane. Skuffende!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Larsen.

Hvorfor spilte ikke Parker igår? Er han helt ute i kulda eller er han skada?
Pride of Yorkshire

berlin

Quote from: auren on February 13, 2008, 08:47:57
Quote from: berlin on February 13, 2008, 00:39:14

Doncaster har en kamp til gode på oss. Vi er MINST 7 poeng bak 2.plassen. Sannsynligvis 8 eller 10 poeng bak. 10% sjanse for å rykke direkte opp sier jeg. Alt for dårlig å ikke slå et for tiden noe formløst Forest på hjemmebane. Skuffende!

auren

Klar over at Doncaster har en kamp til gode på oss, men den spilles ikke før lørdag, ergo max 7 poeng etter 2.plassen etter lørdagens kamp med seier til Leeds. Doncaster møter forøvrig Bristol Rovers borte i sin hengekamp 3.mars, og før den tid har de 2 bortekamper til, mot hhv Carlisle og Tranmere. Altså, vi kan være hektet av innen den tid eller like i hælene på de.

Promotion 2010

Quote from: Asbjørn on February 13, 2008, 00:45:19
Min kollega Lakris m. broder & deler av barna var på Elland i kveld. Dommen lyder:

Leeds utlignet på straffe. Feil idømt, men snytt for to andre. Halsey (dommeren) var crap, begge veier. Alt i alt en positiv match

Jeg legger alt i verden på siste setning, og håper det snur nååååå....

Hmmmm..... Vi er da 100% (Leeds) alle sammen?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

Quote from: Promotion 2010 on February 13, 2008, 10:43:36

Hmmmm..... Vi er da 100% (Leeds) alle sammen?
Hheh, men alle barn kan ikke bli med hver gang...
Tell me  Tell me

Dylan

fmtj

Quote from: Sølvreven on February 13, 2008, 07:39:35
Etter å ha lest rapporten, så er jeg ikke i tvil. Leeds ble klart snytt for seier i denne kampen.
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1239841,00.html
Spiller vi like bra i neste kamp (og dommeren er edru), så slår vi Doncaster borte til helgen. MOT.

Håper det du sier stemmer fordi BBC sports hevder at Nottinham hadde de beste sjansene, men det er vi jo vant til å oppleve nå! :(
Yeboahs vitne

sveifors

1      Ankergren     7
33     Michalik    7
35     Kenton    6
32     Sheehan    6
5     Rui Marques    7
7     Prutton (Flo 71)    5
16     Johnson (Sweeney 70)    7
22     Hughes    6
14     Howson    8
9     Beckford    7
20     Kandol (Elding 89)    6

Det er visst ikke bare jeg som synes at Prutton ikke er god nok
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

auren

Et 11 minutters sammendrag fra kampen ligger ute på LUTV nå. Trodde vi var det klart beste laget, men ut fra sjansene telte jeg 6-5 til Forest. 2 av disse var digre. Leeds hadde 3 halvsjanser, 1 som ble reddet på strek og straffen. Skuffende. Ankergren gjør et sinnsykt tigersprang på stillingen 0-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Joe Jordan

Ifølge Sky Sports utsendte var det Forest som var nærmest seier i går. Førsteomgangen var visstnok horribel, mens Forest var nærmere 2 mål enn Leeds etter straffen.

Ser ikke at det skal gå veien mot Doncaster, da må noen faktisk score mål....
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson