Kamp vs Brentford @Gtech Community St. søndag 14.12 kl 1730 på Viaplay

Started by Asbjørn, December 12, 2025, 13:56:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bromancer

Bra gjennomført bortekamp. Brentford var dårlige, og jeg synes vi var det beste laget. Med litt mer kvalitet kunne vi tatt alle tre, så jeg kjenner jeg er bittelitt skuffa!

Joe Jordan

Ganske fornøyd med 1 poeng men liker ikke tabellsituasjonen. Har en følelse av at WH vil klatre sakte men sikkert oppover.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

auren

Quote from: Kato on December 14, 2025, 21:12:26
Quote from: Russel_Doig on December 14, 2025, 20:57:00
Quote from: auren on December 14, 2025, 20:34:11MOM på Footmob? Struijk med 8,1 av 10 poeng!

auren

😂😂😂

Måler de kun headinger?

Algoritme-styrt av AI, så tror vi skal ta de ratingene med en god klype salt ja.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dylan

Quote from: auren on December 14, 2025, 21:14:02
Quote from: auren on December 14, 2025, 20:34:11MOM på Footmob? Struijk med 8,1 av 10 poeng!

auren

😂😂😂

Måler de kun headinger?

Algoritme-styrt av AI, så tror vi skal ta de ratingene med en god klype salt ja.

auren
Han hadde en håpløs tversover pasning, men ellers var det vel ikke så veldig dårlig?

Reaney

Feildømming i tre av fire siste kamper kan ha kostet oss 5 poeng.

Shitty 2-0 scoring. Spiller går etter keeper og ikke ball. Frispark.
Loserpool 2-0 scoring. Offside.
Brentford: Soleklar straffe til Leeds etter nedriving av DCL i starten av 2. omg.

Med andre ord: Dommere og VAR gjør det ikke akkurat enkelt for oss.

Kato

Quote from: Dylan on December 14, 2025, 21:21:58

auren

😂😂😂

Måler de kun headinger?

auren
Han hadde en håpløs tversover pasning, men ellers var det vel ikke så veldig dårlig?

En fin en ute på venstrekanten på slutten, alt for sein inn i duellen og borte vekk.

Asbjørn

Syns denne stats'en (fra Beren) forteller en del om kampen:
Touches in the opposition box:

Okafor 10
Calvert-Lewin 7
Stach 5
Bogle 4
Henderson 2 (highest Brentford player)
....
Thiago 0

#lufc

https://x.com/BerenCross/status/2000284732492272090?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on December 14, 2025, 22:21:38Thiago 0

Back 3 did a great job keeping Thiago anonymous today, especially Bijol. Did the same with Haaland and Delap too. Only reason Ekitike got two goals was down to errors from Rodon for the fist and Perri for the second
https://x.com/__LB_87__/status/2000286469219598707?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kilgallon

auren

😂😂😂

Måler de kun headinger?

auren
Han var bunnsolid og sørget for at toppscorer Thiago knapt rørte ballen i løpet av hele kampen. Stor kamp av Struijk!

Kato

Quote from: kilgallon on December 14, 2025, 22:26:24

auren

😂😂😂

Måler de kun headinger?

auren
Han var bunnsolid og sørget for at toppscorer Thiago knapt rørte ballen i løpet av hele kampen. Stor kamp av Struijk!

Leeds Live:

Pascal Strujik 6- Watched his man really well in the first 20 minutes, heading countless balls clear yet was liable to a loose ball and lost confidence after one of them led to a great chance for Brentford. Was then beaten a few times in the second half.

Svakest på børsen av de tre stopperne. Enig med dem. Langt fra en stor kamp, veldig svak med beina. Perri hindret at katastrofe-pasninga i første omgang ikke ble baklengs.

leedslife

Brentford er vel ligaens femte beste hjemmelag. Et fysisk robust lag som er blandt de beste dødballagene i divisjonen. Vi reduserer de til en blek utgave man skulle tro lå under oss på tabellen. Strujik skal så klart ha æren for det.
Litt intr ser man på xG tabellen, der ligger faktisk Leeds på plassen over (9).

Eneste som bekymrer meg er Tanaka. Synes ikke vi får koblet han på i posession. Stach for meg ser langt bedre ut og farligere ut i den fasen.
Dette er et Leedslag med selvtilitt etter 3-4 solide gjennomføringer. Hadde håpet at Tanaka hadde meldt seg enda mer på.

Kato

Quote from: leedslife on December 15, 2025, 09:36:43Brentford er vel ligaens femte beste hjemmelag. Et fysisk robust lag som er blandt de beste dødballagene i divisjonen. Vi reduserer de til en blek utgave man skulle tro lå under oss på tabellen. Strujik skal så klart ha æren for det.

Eneste som bekymrer meg er Tanaka. Synes ikke vi får koblet han på i posession. Stach for meg ser langt bedre ut og farligere ut i den fasen.
Dette er et Leedslag med selvtilitt etter 3-4 solide gjennomføringer. Hadde håpet at Tanaka hadde meldt seg enda mer på.

Enig om Tanaka. Som jeg skrev i går, usikker på det fysiske nivået i denne knalltøffe ligaen. Stach har en helt annen tilstedeværelse, ikke minst i lufta. Savner Longstaff, selv om vi har gjort det bra uten han. Kred til Gnonto for hans innhopp.

Hawley

Quote from: Kato on December 15, 2025, 09:44:25
Quote from: leedslife on December 15, 2025, 09:36:43Brentford er vel ligaens femte beste hjemmelag. Et fysisk robust lag som er blandt de beste dødballagene i divisjonen. Vi reduserer de til en blek utgave man skulle tro lå under oss på tabellen. Strujik skal så klart ha æren for det.

Enig om Tanaka. Som jeg skrev i går, usikker på det fysiske nivået i denne knalltøffe ligaen. Stach har en helt annen tilstedeværelse, ikke minst i lufta. Savner Longstaff, selv om vi har gjort det bra uten han. Kred til Gnonto for hans innhopp.
Tanaka hadde vel bare en dårlig dag, tror jeg. Ble egentlig bare løpende i mellom og kom ikke oppi press. Var hele tiden for langt unna og sein. Tror ikke det er noe problem med hans fysiske nivå. Vi kan ikke kun ha spillere på 1.90...det er jo ikke basket

Reaney

Jeg hadde absolutt tatt vel imot ett poeng før kampen, men i går burde vi ha tatt full pott mot et særdeles svakt Brentford. Det er nærmest ubegripelig at vi atter en gang klarer å havne bakpå, etter å ha dominert andre omgang så til de grader. Sterkt å komme tilbake selvsagt, men sånne kamper som i går må vinnes for å styrke ligaplasseringen. Vi har en seier på siste sju kamper. Til sammenligning har Nottingham og Fulham som vi kniver om "survival plassen" med fire seire i tilsvarende periode.

Hawley

Quote from: Reaney on December 15, 2025, 11:50:12Jeg hadde absolutt tatt vel imot ett poeng før kampen, men i går burde vi ha tatt full pott mot et særdeles svakt Brentford. Det er nærmest ubegripelig at vi atter en gang klarer å havne bakpå, etter å ha dominert andre omgang så til de grader. Sterkt å komme tilbake selvsagt, men sånne kamper som i går må vinnes for å styrke ligaplasseringen. Vi har en seier på siste sju kamper. Til sammenligning har Nottingham og Fulham som vi kniver om "survival plassen" med fire seire i tilsvarende periode.

Så faktisk ut som om Farke var veldig irritert etter kampslutt. Tror også han følte at vi burde vunnet denne, noe vi absolutt burde gjort. Calwert var grei i går, men helt usynelig i 1.omgang. Tror fortsatt vi trenger en spiss til og en kreativ midtbanespiller i januar.

leedslife

Quote from: Reaney on December 15, 2025, 11:50:12Jeg hadde absolutt tatt vel imot ett poeng før kampen, men i går burde vi ha tatt full pott mot et særdeles svakt Brentford. Det er nærmest ubegripelig at vi atter en gang klarer å havne bakpå, etter å ha dominert andre omgang så til de grader. Sterkt å komme tilbake selvsagt, men sånne kamper som i går må vinnes for å styrke ligaplasseringen. Vi har en seier på siste sju kamper. Til sammenligning har Nottingham og Fulham som vi kniver om "survival plassen" med fire seire i tilsvarende periode.

Tenker 5 poeng på siste 4 skal Farke og Leeds være veldig, veldig, VELDIG fornøyd med.

Du møter to av ligaens beste hjemmelag i City og Brentford.
Du møter det nest-beste bortelaget i ligaen i Chelsea.
Joda, du har et Liverpool som famler litt, men den individuelle kvaliteten er så hinsides god at sekunder der du er avskrudd så blir du straffet.

Vi møter ligaens beste bortelag i neste på Elland Road.
21.00 norsk tid rundt juletider under flomlys blir nok en voksen oppgave for Palace - går vi ut med alle 3 der så vil det jo være en eventyrlig sterk periode av et opprykkslag spør du meg tar man motsanden, formen, timingen og kampprogrammet inn i ligningen.

Også skal du til mot Sunderland som nærmest går på vannet.
Legg vekk kvalitet på spillere og at de har vært flere år utenom PL. Den bobla de er i er det vel bare en håndfull klubber som har vært i nærheten av de siste 40-50 årene. I tillegg det laget som ligger som nr 4 på hjemmetabellen.

Så kommer karamellen hjemme mot de røde rett på nyåret.
Timingen her for dem.
Det vil bli blytungt for dem.

Cannavaro

Ser vi oss i bakspeilet etter kampen igår, så er det flere positive ting å ta med seg :
-poeng borte mot et av ligaens beste hjemmelag
-nøytraliserte Igor Thiago som er ligaens nest beste toppscorer
-flest avslutninger og avslutninger på mål
-Brentford med NULL cornere, men mange lange innkast som vi forsvarte bra
-formasjonsendringer som igjen ga resultater (Gnonto med målgivende)
-DCL holder bra målform

uheldig ved målet til Brentford, at kula treffer Bijol`s fot og går inn er marginalt. I 1.omgang er det Brentford som styrer mye av spillet, men vi nekter dem de store sjansene. I 2.omgang har vi best flyt og er det beste laget. Alt i alt syns jeg det er bra med 1 poeng på bortebane, og her var vi nære på en seier. Neste tre bortekamper er ; Sunderland, Liverpool og Newcastle. Det blir tre tøffe oppgjør.
Håper våre blir godt restituert før Palace kampen på lørdag, og viser nok energi og vilje der for å kamme hjem 3 poeng....
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Godt mulig de er bra på dødball, men på 16 kamper har de ikke scoret fra corner. Tror det bare var tilfeldig at de endte med null cornere i går.
Super Leeds since 1968

leedslife

Quote from: Hallgeir * on December 15, 2025, 14:17:54

Godt mulig de er bra på dødball, men på 16 kamper har de ikke scoret fra corner. Tror det bare var tilfeldig at de endte med null cornere i går.
Du har helt rett Hallgeir. De dras kraftig opp av scoringer fra straffemerket. (5 scoringer)

*Godeste setpieces spesielt Andrews har ikke fått implementert sin spisskompetanse. (Bare Wolves bak seg som er nederst)

Vårt kjære Leeds er inne på delt 3 plass (med Manu,Villa) hva gjelder dødballscoringer med 8.
Bare Arsenal (10 scoringer) og Chelsea( 9 scoringer) over oss.

@whoscored

flynn

Quote from: Kato on December 14, 2025, 21:41:10

auren

😂😂😂

Måler de kun headinger?

auren

En fin en ute på venstrekanten på slutten, alt for sein inn i duellen og borte vekk.

Ja da, det går an å finne feil fra Pascal også i denne kampen. En håpløs tversoverpasning som fort kunne endt med baklengs for eksempel. Men min påstand er at han kom ut med et meget positivt regnskap her, han blokkerte, stanset, brøt og klarerte store mengder baller, og bidro sterkt til å holde sjanseskapinga til Brentford nesten rekordlav på deres egen hjemmebane. For meg var han den beste av de tre bak, og en av våre viktigste positive bidragsytere totalt sett.

flynn

leedslife

Brentford v Leeds Second Half Stats:

Goals: 1-1
xG: 0.39-0.97
Shots: 4-14
Tackles Won: 4-9
Succ. Passes: 124-145
Successful Take-Ons: 1-5
Duels Won: 24-37
Ground Duels Won: 8-18
Aerial Duels Won: 16-19