Skrevet av Emne: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)  (Lest 12191 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #60 på: Mai 02, 2012, 20:38:57 »
At Clayton skysses ut, mens Brown tilbys ny kontrakt er jo det verste galematias.

Nå går det vel to uker, så trekker Warnock seg også. Blir vel Harvey på benk i august.

Beklager å skuffe deg, men David er nok fornøyd med tilværelsen som sauebonde og postmann på Orknøyene.

Cherry

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #61 på: Mai 02, 2012, 20:48:27 »
"Korthuset" faller jo HVIS ikke DE man regner med videre signêr.

Som jeg skrev tidligere, så håper & tror jeg at Warnock nå har pratet så lenge & godt med hver enkelt - at denne planen som ble offentlig i dag er ganske sikker!

Det som kan velte dette er grådige agenter & geitebukken ....for dette er ett skjørt regnestykke satt opp av Bates - men med ønskene til Warnock.
 

Kato

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #62 på: Mai 02, 2012, 21:07:50 »
At Clayton skysses ut, mens Brown tilbys ny kontrakt er jo det verste galematias.

Nå går det vel to uker, så trekker Warnock seg også. Blir vel Harvey på benk i august.

Beklager å skuffe deg, men David er nok fornøyd med tilværelsen som sauebonde og postmann på Orknøyene.

Han går rett inn. Med 14 spillere i stallen er han garantert spilletid.
 

Leedsfan

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #63 på: Mai 02, 2012, 21:21:07 »
De som er misfornøyd med Warnock's 11 utvalgte, hvem av de ville dere egentlig beholdt?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #64 på: Mai 02, 2012, 21:23:58 »
To spillere som burde være "not for sale at any price". Robert Snodgrass og Adam Clayton.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #65 på: Mai 02, 2012, 21:28:14 »
To spillere som burde være "not for sale at any price". Robert Snodgrass og Adam Clayton.
...ikke at jeg er uenig i at disse pr dato er essensielle for oss. MEN Leeds betemmer jo selv om de lar de gå i sommer eller ei. Og da må jo Warnock sammenligne de med det han får inn. Er alternativet til de to på linje med de avdankede som har vært tilgjengelige i de siste par vinduene er det bare ett alternativ: La de ta en Beckford og gå kontrakten ut.

...visstnok er det dèt Warnock har lyst til mht Snoddy; iallefall beholde ham til jul - og da forhåpentligvis la tabellsituasjonen overbevise ham om at det er 'trygt' å signe videre med Leeds
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #66 på: Mai 02, 2012, 21:30:05 »
Hadde aldri signert om jeg var Snoddy
 

Foffe

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #67 på: Mai 02, 2012, 21:36:29 »
Liker tanken med å "starte med blanke ark". Fornuftig å kvitte seg med alle de overflødige middelsmådige spillerene! Regner med mister Warnock har en god plan og at de har spillere rett rundt hjørnet klare for å signere

Og clayton har ikke vært så god denne sesongen at han er verdt en kontrakt ala snoddy!

Gi oss noen kvalitetsspillere ila mai og dette kan bli en riktig artig silly season

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #68 på: Mai 02, 2012, 21:39:14 »
Hadde aldri signert om jeg var Snoddy

Ikke jeg heller, i hvertfall ikke nå!

samadhi

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #69 på: Mai 02, 2012, 21:46:09 »

Dette betyr at vår sjef Neil Warnock ønsker å ha med følgende spillere videre i sin tropp.

GK
Andy Lonergan
Alex Cairns

DEF
Aidan White
Tom Lees
Charlie Taylor

Patrick Kisnorbo - langtidsskadd
Leigh Bromby -  langtidsskadd


MID
Robert Snodgrass
Zac Thompson
Danny Pugh
Robbie Rogers
Michael Brown

ATT
Ross McCormack
Luciano Becchio
Davide Somma - langtidsskadd


Utifra dette antar jeg at vi må hente inn følgende i løpet av sommeren;

1 keeper
1 høyreback
1 venstreback
2 midtstoppere
2 sentrale midtbanespillere
2 vinger
2 spisser

Det vil altså si 11 spillere i en 4-4-2 formasjon  :)

Jeg er villig til å gi en hundrings til den som kan spå hvilken 11 spillere som starter første seriekamp i sesongen 2012/13.
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #70 på: Mai 02, 2012, 21:48:22 »

Dette betyr at vår sjef Neil Warnock ønsker å ha med følgende spillere videre i sin tropp.

GK
Andy Lonergan
Alex Cairns

DEF
Aidan White
Tom Lees
Charlie Taylor

Patrick Kisnorbo - langtidsskadd
Leigh Bromby -  langtidsskadd


MID
Robert Snodgrass
Zac Thompson
Danny Pugh
Robbie Rogers
Michael Brown

ATT
Ross McCormack
Luciano Becchio
Davide Somma - langtidsskadd


Utifra dette antar jeg at vi må hente inn følgende i løpet av sommeren;

1 keeper
1 høyreback
1 venstreback
2 midtstoppere
2 sentrale midtbanespillere
2 vinger
2 spisser

Det vil altså si 11 spillere i en 4-4-2 formasjon  :)

Jeg er villig til å gi en hundrings til den som kan spå hvilken 11 spillere som starter første seriekamp i sesongen 2012/13.

Er jo lettere å ha 7 rette i lotto..... 4 uker på rad.
 

Erik M

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #71 på: Mai 02, 2012, 22:26:40 »

Dette betyr at vår sjef Neil Warnock ønsker å ha med følgende spillere videre i sin tropp.

GK
Andy Lonergan
Alex Cairns

DEF
Aidan White
Tom Lees
Charlie Taylor

Patrick Kisnorbo - langtidsskadd
Leigh Bromby -  langtidsskadd


MID
Robert Snodgrass
Zac Thompson
Danny Pugh
Robbie Rogers
Michael Brown

ATT
Ross McCormack
Luciano Becchio
Davide Somma - langtidsskadd


Utifra dette antar jeg at vi må hente inn følgende i løpet av sommeren;

1 keeper
1 høyreback
1 venstreback
2 midtstoppere
2 sentrale midtbanespillere
2 vinger
2 spisser

Det vil altså si 11 spillere i en 4-4-2 formasjon  :)

Jeg er villig til å gi en hundrings til den som kan spå hvilken 11 spillere som starter første seriekamp i sesongen 2012/13.

Elleve ut, men bare5-6 inn.  Stallen skal slankes for å kunne gi de rette spillerene den lønnen som skal til.
 

Woody

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #72 på: Mai 02, 2012, 22:30:34 »
Syns ikkje vi skal deppe for mykje av dette,er vel dette vi har skreket om ei stund?at stallen vår er for dårlig??Ser ut til at NW har ein klar plan på dette,bli kvitt mykje RASK...og signere forsterkingar langt  tidlegare enn hans forgjengar gjorde.Tippar vi står mykje bedre rusta 1 august i år enn det stoda var i fjor ;)
LIFE IS LEEDS

tobn på tur

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #73 på: Mai 02, 2012, 22:41:32 »
Jeg velger å være positiv rundt gjenoppbyggingen og tror det vil være godt for klubben - helt til det motsatte er bevist.

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #74 på: Mai 02, 2012, 23:57:30 »
Synd me Adam Clayton, men han ser vell at han kan tjene penger på gutten :)

Meget fornøyd me så mange ut!! YES!
Pontus ❤

Bites Yer Legs

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #75 på: Mai 03, 2012, 02:41:55 »
Snakk om å ta problemene med roten, Warnock! Han har en STOR jobb foran seg, men han er jommen mannen til å gjøre den!

Artig med mange ungdommer inn. Spennende denne Simon Lenighan, ser ut som en real okse av en spiller på LUTV. Dom Poleon hamrer vel inn mål for u-lagene våre? Hva skjer med Gimpel?

Med så mange egne spillere i a-stallen , er det vel lov å håpe at vi får sett noen av dem i Leeds-trøyen neste sesong 8)
KEEP FIGHTING!!

SirOlsen

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #76 på: Mai 03, 2012, 07:26:41 »
Jeg er veldig positiv til denne listen.. enda noen navn til jeg for så vidt kunne gjerne sett han hadde vist døren.. Men for all del, jeg har troen på at Warnock vet hva han driver med.. så kan vi forståosspåere mene til krampa tar oss :-)
-SirOlsen-

Leedsulf

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #77 på: Mai 03, 2012, 08:11:01 »
I min naive verden klarer jeg ikke svartmale situasjonen på bakgrunn av at Warnock transferlister/velger å ikke fornye kontrakten med en sekk daukjøtt fra Larry-æraen som holder et helt greit League One-nivå.

Er kun én mann jeg kommer til å savne av disse, dersom han forsvinner.

Adam Clayton, Paul Rachubka, AoB, Ramon Nunez, Paul Connolly, Billy Paynter

Forsell, Sam, Webber, Bruce, M. Taylor


La Warnock få sommeren på seg, så tar vi opptelling i det vi beveger oss inn i august.

Svend Anders

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #78 på: Mai 03, 2012, 08:19:06 »
En liten overraskelse med Clayton, men ellers var gårsdagens lister hverken uforutsett eller spesielt dramatiske. Men det er ingen tvil om at Warnock virkelig går inn med alle kluter her. Noen vil kanskje kalle det gambling.

Dersom Warnock anså Clayton som en viktig spiller for neste år ville han aldri satt ham på transferlisten. Snoddy er i samme situasjon, Ross også vel, men de har han valgt å gå for enten de signerer ny kontrakt eller ikke. Clayton var forrykende de tre første månedene av sesongen, men har etter det vært alt for anonym, og er nok i tillegg i for liten grad Warnocks spillertype på sentral midtbane.

(for alt jeg vet er transferlistingen av Clayton rent taktisk - både i forhandlingene med ham/agenten hans, men også for å vise overfor de andre hvor brutalt det kan være)

Så drar man opp at "Brown får jo kontrakt". Jo, men hans rolle blir trolig en helt annen. Sånn jeg forstår det får han en svært billig kontrakt fra klubbens side, og han blir nok fort et alternativ på sentral midtbane snarere enn den som skal lede laget med å starte hver kamp. Tror jeg, da. Han har en stor rutine som blir viktig.

Det er også interessant å se hvilken rolle de syv juniorene vil få neste sesong. Spesielt Turner-tvillingene kan fort få en del spilletid. Disse syv, i tillegg til bl.a Cairns, blir back-up til en tynnere "kjernestall" neste sesong.

Jeg tipper at vi ikke henter inn en ny keeper, da blir det evt en McDermott-type for litt lengre sikt. I forsvar må vi ha inne en høyreback, og vel også en stopper i tillegg til Pearce. Venstreback må vi også ha.

På midtbanen bør vi trolig ha inn to sentrale, og så spørs det om han vil bruke noe budsjett på nye back-ups for Snoddy og White. Blir det juniorer som får oppgaven? Eller kanskje en som kan operere på begge flanker?

Fremme tror jeg han vil satse på at Becchio og McCormack blir superduoen. En spiss til tror jeg han vil ha, mens Poleon og forhåpentligvis Somma vil være back-up.

Oppsummering fra meg:
Jeg tror Warnock vil se etter fem "betydelige signeringer" (høyreback, Pearce og venstreback samt to sentrale midtbanespillere), og 3-5 "back-ups" for å kategorisere det slik.

Med de 11 utgående ut døra bør han ha minst £50,000 i frigjorte lønnsmidler. I tillegg har han sluppet spillere tidligere i våres og sendt hjem alle på lån, og de midlene samt forhåpentligvis noe mer fra totalbudsjettet bør faktisk gi ham en relativt sterkt handlefrihet.

Spennende sommer foran oss!

SA

Leedsfan

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #79 på: Mai 03, 2012, 08:32:13 »
En liten overraskelse med Clayton, men ellers var gårsdagens lister hverken uforutsett eller spesielt dramatiske. Men det er ingen tvil om at Warnock virkelig går inn med alle kluter her. Noen vil kanskje kalle det gambling.

Dersom Warnock anså Clayton som en viktig spiller for neste år ville han aldri satt ham på transferlisten. Snoddy er i samme situasjon, Ross også vel, men de har han valgt å gå for enten de signerer ny kontrakt eller ikke. Clayton var forrykende de tre første månedene av sesongen, men har etter det vært alt for anonym, og er nok i tillegg i for liten grad Warnocks spillertype på sentral midtbane.

(for alt jeg vet er transferlistingen av Clayton rent taktisk - både i forhandlingene med ham/agenten hans, men også for å vise overfor de andre hvor brutalt det kan være)

Så drar man opp at "Brown får jo kontrakt". Jo, men hans rolle blir trolig en helt annen. Sånn jeg forstår det får han en svært billig kontrakt fra klubbens side, og han blir nok fort et alternativ på sentral midtbane snarere enn den som skal lede laget med å starte hver kamp. Tror jeg, da. Han har en stor rutine som blir viktig.

Det er også interessant å se hvilken rolle de syv juniorene vil få neste sesong. Spesielt Turner-tvillingene kan fort få en del spilletid. Disse syv, i tillegg til bl.a Cairns, blir back-up til en tynnere "kjernestall" neste sesong.

Jeg tipper at vi ikke henter inn en ny keeper, da blir det evt en McDermott-type for litt lengre sikt. I forsvar må vi ha inne en høyreback, og vel også en stopper i tillegg til Pearce. Venstreback må vi også ha.

På midtbanen bør vi trolig ha inn to sentrale, og så spørs det om han vil bruke noe budsjett på nye back-ups for Snoddy og White. Blir det juniorer som får oppgaven? Eller kanskje en som kan operere på begge flanker?

Fremme tror jeg han vil satse på at Becchio og McCormack blir superduoen. En spiss til tror jeg han vil ha, mens Poleon og forhåpentligvis Somma vil være back-up.

Oppsummering fra meg:
Jeg tror Warnock vil se etter fem "betydelige signeringer" (høyreback, Pearce og venstreback samt to sentrale midtbanespillere), og 3-5 "back-ups" for å kategorisere det slik.

Med de 11 utgående ut døra bør han ha minst £50,000 i frigjorte lønnsmidler. I tillegg har han sluppet spillere tidligere i våres og sendt hjem alle på lån, og de midlene samt forhåpentligvis noe mer fra totalbudsjettet bør faktisk gi ham en relativt sterkt handlefrihet.

Spennende sommer foran oss!

SA

Handlefriheten blir begrenset hvis han ikke blir kvitt de som er transferlistet, O'Brien og Paynter tjener vel best av de med Connolly ikke så langt bak. Nunez forsvinner til Hudders', mark my words.

Mange beskylder klubben vår for å betale peanuts, da er det alltid merkelig at andre klubber ikke hopper på spillere vi ikke ønsker. Jeg tror ikke det blir lett å bli kvitt Paynter, Connolly og O'Brien, kanskje vi må sponse noe av lønna?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #80 på: Mai 03, 2012, 10:01:11 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #81 på: Mai 03, 2012, 11:44:53 »
I tillegg forsvinner sannsynligvis snoddy og White..

Er nok ytterligere en spiker i kista for disse, ja! Spesielt Snoddy har uttalt manglende ambisjoner som en nøkkelfaktor til at han eventuelt forlater klubben neste sommer. Salg av Clayton er ikke ambisiøst, selv om han er ustabil.

Takk, Batesy! Du fortsetter å bygge ned det sportslige!
Noe forhastet konklusjon. Det har lenge vært klart at den stallen Leeds har opparbeidet seg de siste årene har vært for svak. Laget klarte tross alt bare 14. plass denne sesongen, og jeg ser ikke noen grunn til å frede noen spillere. Snoddy har nok vært best denne sesongen, men så skal det kanskje ikke så mye til i denne spillergruppa av daffinger. "Blant blinde er den enøyde konge."

For øvrig, synes jeg refleksjonene til Sven Anders er veloverveide.

Uansett, går vi spennende tider i møte i silly season. Bare å glede seg.
« Siste redigering: Mai 03, 2012, 11:54:30 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

bwirum

Sv: Retain list - and the ones that are off (2/5-2012)
« Svar #82 på: Mai 03, 2012, 12:34:47 »
Ekstremt dårligere betingelser også visst. Fra 12 k i uken til 2 k ryktes det på Waccoe.

auren
Jeg hadde spilt fotball for £2k i uka jeg...

På den annen side gjør nok Brown en betydelig bedre jobb en jeg ville gjort, så jeg hadde vel blitt bumpa ned på £2.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)