Seseongen ER over, altså . . . !

Started by bmoen, March 29, 2008, 18:07:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmoen

Herlig kommentar . . . . !!  He, he .....

Quote from: Roy on March 29, 2008, 23:04:46
Det er håp så lenge liket fiser. Dette er ikke kjørt ennå.
BMo - Leeds-fan siden 1964

LeedsUnited

Må le litt når Moen blir kalt medgangssupporter her i tråden.  Noen ønsker til og med at han følger med ned i dass.  Det må jo være lov til å få uttrykke sin frustasjon etter nye poengtap på hjemmebane.  Finnes nok av andre innlegg på sidene her en kan putte fingeren på hvis en ønsker det.
Selvfølgelig er ikke sesongen over enda, men med poengtap på hjemmebane og 5 bortekamper igjen ser det ikke helt lyst ut.  Men vi får jo håpe at vi får en del av poengene som er stjålet fra oss tilbake igjen.
Selv har jeg fulgt Leeds siden begynnelsen av syttitallet så jeg er vel for fersk til å kalles medgangssuporter ennå. :-\

berlin

Quote from: hallghel on March 29, 2008, 22:08:10

Så har jeg et spørsmål til deg, berlin: Var du på omvisning på Elland R. og middag med McAllister/Speed i Banqueting S. i april 1992? Mener å huske ansiktet ditt, men jeg kan jo ta feil...(veldig off topic)  :)

Stemmer det.  :)

berlin

Medgangssupporter:
Alle som ble Leeds-supportere i perioden 1963/64-1973/74 er defintivt medgangssupportere, til de grader!  ;D

Bmoen må være det meste groteske eksemplet her inne, de fleste av oss (gamlinger, that is) fikk bare oppleve deler av Glory Years, mens Moen altså har vandret rundt som den reneste Scum-supporter og nytt av en 10-års periode med et lag som aldri ble dårligere enn nummer 4 i Legaue 1( ;), hehe). Jeg blir kvalm, usj og dobbeltusj!  ;D

Ble du Leeds-supporter en gang på 50-tallet, R E S P E C T !

Så har vi perioden 1975/76 til 1988/89, godkjent periode å bli Leeds-supporter.

Og endelig: Perioden 2003/04 og til...., absolutt godkjent periode for å bli Leeds-supporter, om ikke den aller beste.

Resten, inkludert meg, mangler totalt karakter og selvstendighet og har bare fulgt den gemene hop, og blitt Leeds-supporter fordi alle andre er det.  ;D ;D

bmoen

Bra og sakelig innlegg! Du er med i gruppa til Mr. Kaizer!

Quote from: LeedsUnited on March 30, 2008, 00:00:18
Må le litt når Moen blir kalt medgangssupporter her i tråden.  Noen ønsker til og med at han følger med ned i dass.  Det må jo være lov til å få uttrykke sin frustasjon etter nye poengtap på hjemmebane.  Finnes nok av andre innlegg på sidene her en kan putte fingeren på hvis en ønsker det.
Selvfølgelig er ikke sesongen over enda, men med poengtap på hjemmebane og 5 bortekamper igjen ser det ikke helt lyst ut.  Men vi får jo håpe at vi får en del av poengene som er stjålet fra oss tilbake igjen.
Selv har jeg fulgt Leeds siden begynnelsen av syttitallet så jeg er vel for fersk til å kalles medgangssuporter ennå. :-\

bmoen

God bedring, da!  ;)

Quote from: berlin on March 30, 2008, 09:03:11
Medgangssupporter:
Alle som ble Leeds-supportere i perioden 1963/64-1973/74 er defintivt medgangssupportere, til de grader!  ;D

Bmoen må være det meste groteske eksemplet her inne, de fleste av oss (gamlinger, that is) fikk bare oppleve deler av Glory Years, mens Moen altså har vandret rundt som den reneste Scum-supporter og nytt av en 10-års periode med et lag som aldri ble dårligere enn nummer 4 i Legaue 1( ;), hehe). Jeg blir kvalm, usj og dobbeltusj!  ;D

Og endelig: Perioden 2003/04 og til...., absolutt godkjent periode for å bli Leeds-supporter, om ikke den aller beste.

Resten, inkludert meg, mangler totalt karakter og selvstendighet og har bare fulgt den gemene hop, og blitt Leeds-supporter fordi alle andre er det.  ;D ;D

bmoen

Det er ganske artig å lese at vi ikke trenger slike tråder her på forumet! Til tross for at 35 personer har vært inne og sagt sin mening. De som ikke ønsker å høre noe fra de som ikke er ening med en selv må ha det kjedelig. Hvis det skulle være slik ville enkelt bare ha seg selv å diskutere med til slutt. Et forum er til for diskusjonenes skyld, ikke sant? Ikke for å ønske andre ned i søla fordi de har andre meninger enn seg selv. Det er SLIKE folk som ikke har noe gjøre her på forumet. Hvis ikke andres meninger aksepteres så sendt heller vanlige mailer til dere selv og da får dere sikkert de svarende dere vil ha hele tida. Det må jo være måten å skape et eldorado for dere selv God bedring til alle som ikke tåler å høre andres meninger uten å komme med usakelige kommentarer!

Webredaktøren

Medgangssupporter:

Mange som ble Leeds-supportere under ligatittel-sesongen 91/92 å da. Jeg er en av de :)

Jon R

Det er nok en grunn til at vi har hatt en rekke lignende tråder tidligere. Jeg vil hevde at det er en ganske naturlig ting å bruke dette forumet som klagemur i saker som vedrører Leeds United. Den som tar sorgene på forskudd blir antagelig mindre skuffet når nedturen faktisk kommer, enn den overdrevne optimisten. På samme måte er det naturlig å bli provosert over å bastante ytringer av svært negativt eller pessimistisk som vedrører klubben vår. Man bør forvente motreaksjoner og "usakelige kommentarer" når man rører ved og utfordrer selve håpet til hardt prøvede Leeds supportere på et forum som dette. Det jeg prøver å si er at her bør det være rom og takhøyde for mange ulike reaksjoner (og motreaksjoner). De morsomme betraktningene fra berlin til tross:  Min opplevde erfaring er at temaet " med- og motgangssupportere"  kommer det sjelden noe godt ut av.  :)
Jon R.

Webredaktøren

Det å være Leeds-supporter er jo litt "selvpining".

Men allikevel, du kan skifte bil og kone, men ikke fotballag. Den gjelder fortsatt :P

Og derfor tør jeg påstå at vi er verdens beste og mest lojale fans!

McMidjo

Har blitt en morsom tråd dette har â€" og fint å se at det fortsatt er litt temperatur igjen i folk,  nå som vi har fått en manager som er så sympatisk og kledelig korrekt at det nesten ikke innbyr til noe engasjement. :)

Når sant skal sies er jo ikke sannsynligheten særlig stor for at denne sesongen ender med noe opprykk â€" for selv med en playoffplassering har en jo kun en 25% opprykkssjanse…..

Synes unge Moen er en skøyer, men om en skal følge den litt haltende logikken hans så var vel sesongen egentlig over FØR den kom i gang.  Om en først skal begynne å snakke om realisme her, var det vel egentlig ikke realistisk å tro på verken opprykk eller playoff med det utgangspunktet Leeds hadde â€" med en trøblete sesongoppkjøring og minus 15?

En realistisk målsetning var kanskje at laget skulle befinne seg på en 7.-8.plass når 6-7 kamper gjenstod â€" med en viss mulighet for å spille seg inn i playoffdiskusjonen helt mot slutten? :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Volda69

Min påstand er at alle som er inne på forumet i desse dagar er motgangssupportarar, og dermed dedikerte Leeds-supportarar. Det skulle berre mangle. Leeds har trass alt aldri vore lenger nede i søla enn dei er no, og dei som gidd å bruke tid på klubben då, kan knapt kallast medgangssupportarar. Alle som ein!!!!
MOT

Asbjørn

Quote from: midjo on March 30, 2008, 12:44:06

En realistisk målsetning var kanskje at laget skulle befinne seg på en 7.-8.plass når 6-7 kamper gjenstod â€" med en viss mulighet for å spille seg inn i playoffdiskusjonen helt mot slutten? :)

...det var vel slik "Estil-tråden" oppstod, i håp om at Leeds kunne "ta en Estil" på oppløpssiden.

Og vi er i posisjon  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Webredaktøren

Helt klart. Nå er vi der vi skal være etter det som ble tippet før seriestart med den poengstraffen. Dette kan love bra!

berlin

Medgangssupporter:

Som Volda69 sier, det finnes ingen medgangssupportere som pr. tid er aktive inne på dette forumet, det ville vært en selvmotsigelse. Det var defor jeg gjorde et forsøk på ultra-tørr humor, innlegget mitt henger ikke på greip, bare så det er presisert, og det var meningen.

Altså, så sant man ikke har sluttet å være Leeds-supporter i dag, spiller det ingen rolle om man ble Leeds-supporter i 1957, 1964, 1969, 1974, 1978, 1982, 1989, 1992, 1995, 2000, 2003, 2005 eller 2008. ( ehh....det betyr ikke at man er medgangssupporter om man ble supporter i de årstallene som ikke er nevnt.  ::) )

Er enig med Jon R at termen medgangs-supporter har lite for seg hvis man skal diskutere saklig. Den hører kun hjemme i erting av andre lags supportere, fortrinnsvis ManU, Chelsea, Arsenal, Liverpool + et par spanske og italienske lag (i den grad de er synlige her i Norge). I saklig diskusjon med nevnte lags supportere blir termen barnslig.

bmoen

Helt enig med deg Jon R og meninger må kunnes legges fram uten å måtte bli ønskes ned i 'dass' og lignende.  ;)

Quote from: Jon R on March 30, 2008, 12:25:15
Det er nok en grunn til at vi har hatt en rekke lignende tråder tidligere. Jeg vil hevde at det er en ganske naturlig ting å bruke dette forumet som klagemur i saker som vedrører Leeds United. Den som tar sorgene på forskudd blir antagelig mindre skuffet når nedturen faktisk kommer, enn den overdrevne optimisten. På samme måte er det naturlig å bli provosert over å bastante ytringer av svært negativt eller pessimistisk som vedrører klubben vår. Man bør forvente motreaksjoner og "usakelige kommentarer" når man rører ved og utfordrer selve håpet til hardt prøvede Leeds supportere på et forum som dette. Det jeg prøver å si er at her bør det være rom og takhøyde for mange ulike reaksjoner (og motreaksjoner). De morsomme betraktningene fra berlin til tross:  Min opplevde erfaring er at temaet " med- og motgangssupportere"  kommer det sjelden noe godt ut av.  :)

bmoen

Enig med deg, for det er ikke snakk om å bytte klubb pga. sine meninger, da er det nok misforståelser ute og går.

Quote from: Webredaktøren on March 30, 2008, 12:43:35
Det å være Leeds-supporter er jo litt "selvpining".

Men allikevel, du kan skifte bil og kone, men ikke fotballag. Den gjelder fortsatt :P

Og derfor tør jeg påstå at vi er verdens beste og mest lojale fans!

bmoen

He, he . .   Ã... si at sesongen er over før den har begynt er vel å dra det litt langt! Må jo gi laget en sjanse først! Er med på at det var realistisk med 6-7. plass på denne tiden og er ellers med på det meste av det du sier.

Har blitt en morsom tråd dette har â€" og fint å se at det fortsatt er litt temperatur igjen i folk,  nå som vi har fått en manager som er så sympatisk og kledelig korrekt at det nesten ikke innbyr til noe engasjement. :)

Når sant skal sies er jo ikke sannsynligheten særlig stor for at denne sesongen ender med noe opprykk â€" for selv med en playoffplassering har en jo kun en 25% opprykkssjanse…..

Synes unge Moen er en skøyer, men om en skal følge den litt haltende logikken hans så var vel sesongen egentlig over FØR den kom i gang.  Om en først skal begynne å snakke om realisme her, var det vel egentlig ikke realistisk å tro på verken opprykk eller playoff med det utgangspunktet Leeds hadde â€" med en trøblete sesongoppkjøring og minus 15?

Wannabe

Helt feil at det er mulig å kunne hevde at logikken hans tilsier at han må ha ment at sesongen på noen måte var over før den kom i gang...! Ok, hvis man bare snakker om opprykk...

Men sesongen var FAKTISK på vei til å være over før den kom i gang, slik så det realistisk sett ut den 1. - 2. august det "herrens" år 2007. Men det gikk bedre! En kamerat kom med en nattlig melding natt til den herlige festdagen lørdag 4. august, som gikk ut på 15 poeng trekk, men som samtidig betød at klubben faktisk bestod!

Så når sant skal sies er det nok noen som er fornøyd med at det ikke ble nok et nedrykk også, og det er faktisk ikke lenge siden ny kontrakt ble sikret. (Og nei, det er IKKE meningen å starte en tabellgranskningsdebatt om muligheten for at andre lag under streken kan få tilbake poeng osv.)

MOT

magnar

NEI, sesongen er ikke over! Alt kan skje enda! ;D  Og det er da for tidlig å avskrive SUPERLEEDS! Ser fram til neste kamp, og kampen etter der, osv! GO ON LEEDS! ;)

Erik_

http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9957.0

Jeg må si du er en mester i å trikse og mikse med overskrifter bmoen.  ;D

jalu

jeg er definitivt en motgangssupporter , for siden 1969 har det å være LUFC supporter  blitt det samme som å kjøre berg og dalbane og jeg har ikke angret  tenk noe så kjedelig å holde med lag som bare vinner !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  nei og ikke har jeg bytta kjerring heller. leeds4ever og tenk den dagen da vi ruler øverst igjen jeg gleder meg bare 3 år igjen  heia leeds. ;D

berlin

Jeg tviler på om det finnes så mange medgangssupportere i det hele tatt, selv blant de "4 store". Det må i såfall være de som ikke har knyttet noe særlig forhold til "sin klubb", og blant voksne teller ikke de så mange.

Når det gjelder barn og tenåringer, så må de få lov til å følge strømmen, selv om det er nok er en del av de også som har inngått et "tidlig ekteskap".
Det er selvfølgelig tøft gjort av de som allerede følger en klubb i tykt og tynt allerede ved fylte 10 år, spesielt om det ikke er noen av de store lagene i England, Spania eller Italia.

bmoen

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette . . .  ?

Quote from: Enrique on March 30, 2008, 15:53:34

fmtj

....et utbrudd i ren fortvilelse dette her og det ga jo litt reaksjoner kan man si! Nå er det bare håpet igjen og det er der jo alltid. Antar at bmoen her bestemmer seg for at dette ikke går veien i år, så slipper han de følelsesmessige nedturene dersom det ikke blir opprykk- tar de på forskudd liksom! Vanskelig sesongavslutning for oss- ingen tvil om det, men håpet er der! Det er jo til å bli forbannet og deppa av at vi ikke klarer en trepoenger mot play off rivaler hjemme slik som i helga. Da kommer en snikende følelse av at dette ikke gikk i år heller osv. Nei, bmoen, jeg tror du er en like god supporter som enhver annen her inne- men fortvilelsen fører til et behov for å få ut gørra!
Vi får trøste oss med at intet er avgjort før kampene er spilt- og under har skjedd i fotball før....og hvis ikke så er det ny sesong om kun 4-5 måneder! ;D
Yeboahs vitne

bmoen

Den er grei! Det er jo ganske snodig at min mening om sitasjonen skaper så mye diskusjon! En hver har sin oppfatning som må respekteres og bør kommenteres på en skikkelig og fornuftig måte. Forumet er til bl.a. for diskusjonens skyld, vis ikke kunne det bare legges ned. Forumet er åpent for alle Leeds-fans, men vi må respektere hverandres meninger selv om vi ikke er enig.

Quote from: fmtj on March 31, 2008, 09:37:01
....et utbrudd i ren fortvilelse dette her og det ga jo litt reaksjoner kan man si! Nå er det bare håpet igjen og det er der jo alltid. Antar at bmoen her bestemmer seg for at dette ikke går veien i år, så slipper han de følelsesmessige nedturene dersom det ikke blir opprykk- tar de på forskudd liksom! Vanskelig sesongavslutning for oss- ingen tvil om det, men håpet er der! Det er jo til å bli forbannet og deppa av at vi ikke klarer en trepoenger mot play off rivaler hjemme slik som i helga. Da kommer en snikende følelse av at dette ikke gikk i år heller osv. Nei, bmoen, jeg tror du er en like god supporter som enhver annen her inne- men fortvilelsen fører til et behov for å få ut gørra!
Vi får trøste oss med at intet er avgjort før kampene er spilt- og under har skjedd i fotball før....og hvis ikke så er det ny sesong om kun 4-5 måneder! ;D

Dennis

Quote from: bmoen on March 31, 2008, 11:14:17

Den er grei! Det er jo ganske snodig at min mening om sitasjonen skaper så mye diskusjon! En hver har sin oppfatning som må respekteres og bør kommenteres på en skikkelig og fornuftig måte. Forumet er til bl.a. for diskusjonens skyld, vis ikke kunne det bare legges ned. Forumet er åpent for alle Leeds-fans, men vi må respektere hverandres meninger selv om vi ikke er enig.

Er det ikke også et tegn på at Leeds-fanatismen brenner sterkt i folk også? Det at folk reagerer såpass sterkt på et utsagn som 'sesongen er over', mener jeg!  ;)

At det bør respekteres og kommenteres saklig og skikkelig, har du forøvrig helt korrekt i. Alle er vi supportere av Leeds United, men det hadde likevel vært dørgende kjedelig om alle skulle hatt den samme meningen om alt klubben foretok seg. Respekt for hverandres meninger er selvsagt noe vi bør og skal ha, som voksne mennesker og fans av samme lag.

Skrev selv 'Leeds United er ikke et lag for medgangssupportere' og ber om unnskyldning for det. Du har vært fan siden tjue år før jeg ble født, så det kan jeg ikke påstå at du er. Det var nok noe med din bastante mening om at dette er kjørt, som fikk meg til å reagere slik. Igjen, beklager det, bmoen!  :)

Det er godt å se at folk tar fram tastaturet selv på et ganske så uskyldig utsagn som dette, i en slik tid, der vi er langt unna de beste. Det gir meg håp for hvordan det blir, når vi igjen er tilbake der vi hører hjemme.
Marching on together!

bmoen

Det må jeg si, du er ganske så reflektert og saklig i dine fremstillinger og kommentarer slik at jeg regnet med at du faktisk hadde ganske mye lengere fartstid som Leeds-fsupporter enn det jeg har hatt inntrykk av.

Det har aldri vært meningen å si kategorisk at nå er sesongen over, for det kan selvfølgelig ingen gjøre så lenge det fremdeles finnes teoretiske muligheter. Det er med andre ord satt litt på spissen. Men den følelsen jeg har i slike situasjoner pleier for det meste å stemme. Det kommer liksom en snikende ekkel følelse som jeg har opplevd mange ganger før og da vet jeg liksom hvordan det ender. Det er rart med det der!

Vi holder med et lag som er kjent for å stupe på målstreken, et lag som som ikke strekker til når det virkelig gjelder, et lag som på ingen måte er et cup-lag og dermed blir playoff ingen walkover for Leeds. Dette henger nok spesielt i fra 60-70 åra med 10 år med plassering ikke dårligere enn 4. plass i toppdivisjonen. Feilen den gang var nok at Don Revie skulle vinne alt, både ligacup, FA-cup, serie og Europacup. Resultatet ble at man som regel satt igjen med ingenting. Super-Leeds som alltid stupte før målstreken. Etter dette har det også gått en evighet mellom hver gang Leeds har vunnet når det virkelig gjelder. Det ville jo være kjempfint og få en god opplevelse i år, etter mange års sulteforing, det begynner å bli lenge siden siste seriemesterskap. Opplevde Leeds på Wembley i ligacup-finalen mot Aston Villa i 97 tror jeg det var. Det var ingen god opplevelse å sitte å se på at Howard Wilkinson ble pepet av banen etter 0-3 tapet.

Ingenting hadde vært bedre enn å få endret på denne trenden, men ......... Vi får se og håpe på det beste!

Quote from: Mr Kaizer on March 31, 2008, 12:09:27

Er det ikke også et tegn på at Leeds-fanatismen brenner sterkt i folk også? Det at folk reagerer såpass sterkt på et utsagn som 'sesongen er over', mener jeg!  ;)

At det bør respekteres og kommenteres saklig og skikkelig, har du forøvrig helt korrekt i. Alle er vi supportere av Leeds United, men det hadde likevel vært dørgende kjedelig om alle skulle hatt den samme meningen om alt klubben foretok seg. Respekt for hverandres meninger er selvsagt noe vi bør og skal ha, som voksne mennesker og fans av samme lag.

Skrev selv 'Leeds United er ikke et lag for medgangssupportere' og ber om unnskyldning for det. Du har vært fan siden tjue år før jeg ble født, så det kan jeg ikke påstå at du er. Det var nok noe med din bastante mening om at dette er kjørt, som fikk meg til å reagere slik. Igjen, beklager det, bmoen!  :)

Det er godt å se at folk tar fram tastaturet selv på et ganske så uskyldig utsagn som dette, i en slik tid, der vi er langt unna de beste. Det gir meg håp for hvordan det blir, når vi igjen er tilbake der vi hører hjemme.

fmtj

Quote from: bmoen on March 31, 2008, 13:19:15
Det må jeg si, du er ganske så reflektert og saklig i dine fremstillinger og kommentarer slik at jeg regnet med at du faktisk hadde ganske mye lengere fartstid som Leeds-fsupporter enn det jeg har hatt inntrykk av.

Det har aldri vært meningen å si kategorisk at nå er sesongen over, for det kan selvfølgelig ingen gjøre så lenge det fremdeles finnes teoretiske muligheter. Det er med andre ord satt litt på spissen. Men den følelsen jeg har i slike situasjoner pleier for det meste å stemme. Det kommer liksom en snikende ekkel følelse som jeg har opplevd mange ganger før og da vet jeg liksom hvordan det ender. Det er rart med det der!

Vi holder med et lag som er kjent for å stupe på målstreken, et lag som som ikke strekker til når det virkelig gjelder, et lag som på ingen måte er et cup-lag og dermed blir playoff ingen walkover for Leeds. Dette henger nok spesielt i fra 60-70 åra med 10 år med plassering ikke dårligere enn 4. plass i toppdivisjonen. Feilen den gang var nok at Don Revie skulle vinne alt, både ligacup, FA-cup, serie og Europacup. Resultatet ble at man som regel satt igjen med ingenting. Super-Leeds som alltid stupte før målstreken. Etter dette har det også gått en evighet mellom hver gang Leeds har vunnet når det virkelig gjelder. Det ville jo være kjempfint og få en god opplevelse i år, etter mange års sulteforing, det begynner å bli lenge siden siste seriemesterskap. Opplevde Leeds på Wembley i ligacup-finalen mot Aston Villa i 97 tror jeg det var. Det var ingen god opplevelse å sitte å se på at Howard Wilkinson ble pepet av banen etter 0-3 tapet.

Ingenting hadde vært bedre enn å få endret på denne trenden, men ......... Vi får se og håpe på det beste!

Quote from: Mr Kaizer on March 31, 2008, 12:09:27

.....når krybba er tom bites hestene...er det ikke no sånt det heter, men så ble de "venner" igjen! Det er rørende  :'(  egentlig! Vi har alle vårt hjerte grundig plassert i Leeds United og vil kun det beste for klubben! Marching on Together!!!!  ;)
Yeboahs vitne

Erik_

Quote from: bmoen on March 30, 2008, 23:10:34
Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette . . .  ?

Quote from: Enrique on March 30, 2008, 15:53:34

Tja, det er vel ikke så mye å tolke. Synes bare det var bemerkelseverdig at du laget en helt ny tråd om akkurat samme tema som du dro frem i februar. Ikke noe mer, ikke noe mindre.

At du har på følelsen av at sesongen er over, må du selvfølgelig få lov til å skrive om her på forumet. Jommen har det ikke skapt litt temperatur igjen også, men det er jo å forvente når noen velger å se på glasset som halvtomt, mens andre ser på glasset som halvfullt.

At du derimot tror at seseongen er over, så jeg ikke før nå. :);)