Seseongen ER over, altså . . . !

Started by bmoen, March 29, 2008, 18:07:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Quote from: Enrique on March 31, 2008, 14:43:01
Quote from: bmoen on March 30, 2008, 23:10:34
Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette . . .  ?

Quote from: Enrique on March 30, 2008, 15:53:34
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9957.0

Jeg må si du er en mester i å trikse og mikse med overskrifter bmoen.  ;D
Tja, det er vel ikke så mye å tolke. Synes bare det var bemerkelseverdig at du laget en helt ny tråd om akkurat samme tema som du dro frem i februar. Ikke noe mer, ikke noe mindre.

At du har på følelsen av at sesongen er over, må du selvfølgelig få lov til å skrive om her på forumet. Jommen har det ikke skapt litt temperatur igjen også, men det er jo å forvente når noen velger å se på glasset som halvtomt, mens andre ser på glasset som halvfullt.

At du derimot tror at seseongen er over, så jeg ikke før nå. :);)

Kanskje glasset virkelig var tomt?  ;)
Marching on together!

Tom S

Forventes det seriøse tilsvar på sådan uttalelse?

Quote from: bmoen on March 29, 2008, 18:07:59
Med 5 bortekamper igjen av de 6 siste, og tre av dem mot topplagene, er det bare å dra i snora!  :(

Kan også med dette beklage at eg ønsket deg ned i dass for det gjer eg ikkje, men ein må tåle svar på tiltale. Og ærlig talt trur eg du viste kva som kom når du opprettet denne kopien av din tidlegere tråd.

Legger forøvrig merke til at du fortsatt håper Leeds skal klare det og innrømmer at det ikkje vert heilt riktig å annonsere at sesongen er over sålenge det er teoretiske muligheter til å klare det.

Trur vi alle er ganske enige i dette temaet eg!

Edit:
Og til informasjon så er det 7 kamper igjen med to på ER.
COME ON LEEDS !!

lojosang

Quote from: Mr Kaizer on March 31, 2008, 16:27:34
Quote from: Enrique on March 31, 2008, 14:43:01
Quote from: bmoen on March 30, 2008, 23:10:34
Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette . . .  ?

Quote from: Enrique on March 30, 2008, 15:53:34
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9957.0

Jeg må si du er en mester i å trikse og mikse med overskrifter bmoen.  ;D
Tja, det er vel ikke så mye å tolke. Synes bare det var bemerkelseverdig at du laget en helt ny tråd om akkurat samme tema som du dro frem i februar. Ikke noe mer, ikke noe mindre.

At du har på følelsen av at sesongen er over, må du selvfølgelig få lov til å skrive om her på forumet. Jommen har det ikke skapt litt temperatur igjen også, men det er jo å forvente når noen velger å se på glasset som halvtomt, mens andre ser på glasset som halvfullt.

At du derimot tror at seseongen er over, så jeg ikke før nå. :);)

Kanskje glasset virkelig var tomt?  ;)

Er usikker på om det er økonomer eller ingeniører som skal hevde dette, men alternativet til halvtomt/halvfullt-problematikken er at glasset er volummessig overdimensjonert.  :)
- Leif Olav

berlin

I morgen møter vi topplaget Doncaster på bortebane. Vinner vi den kampen står vi med
3 seire, 3 uavgjort og ett tap borte siden nyttår, inkludert generelt meget dårlig form i januar og februar.

I morgen kveld ved 23-tiden, får vi kanskje en pekepinn på hvor realistisk play-off er.
Det er jo klart at for hver kamp som går nå, vil sannsynligheten øke eller minke for play-off, med færre (teoretiske eller realistiske) muligheter igjen.

Bortsett fra -15 da.

Klipp fra Maverick Whites etter Brighton-kampen som "støtter" bmoen's oppfatning:

"United’s fate appears very much to be with the courtroom lawyers, and even a play-off berth, with five of the next six games away from Elland Road, looks a tall order."

".....and five tough away games to be negotiated over the next four weeks, the omens do not look good."

"As stated before United have now dropped eighteen points out of thirty at home since the turn of the year, to put this into perspective, last season United dropped only ten points from their final ten home games, and we all now how that finished. The previous eleven home games this season yielded thirty-one points out of a possible thirty-three, and home form since Christmas, if we had matched last season’s second half of the season performance, would see us sit comfortable in a play-off position, and with the fifteen points added on, top of the league.

So with five of the final seven games away, the Elland Road supposed “fear Factor” is out of the equation, players can relax without the expectation of an expectant crowd behind them, but can they lift themselves enough and create sufficient chances to win games, after all goal opportunities away from Elland Road (Port Vale apart) have been thin on the ground of late
."

Legg merke til det siste avsnittet i "bold", Woodini har ikke gitt opp håpet helt.

berlin

Tillater meg å komme med nok noen refleksjoner over de to trådene om "Sesongen er over....", startet av bmoen.

Det er interessant, men ikke overraskende at denne type tråder skaper bra debatt (tilsammen 13 sider faktiskt). Det er relativt hyppig i mange tråder at forum-detagerene utveksler synspunkter på optimisme, pessimisme og realisme. Uansett håper selvfølgelig alle at vi skal klare play-off. Den første tråden ble startet sent i februar, og mange vil mene at bmoens realisme var negativ. Men ta nå publikumsoppslutningen på ER: Den har sunket med flere tusen fans siden det var helt vanlig å innkassere seier etter seier i de drøye to første månedene av sesongen. Dette avspeiler delvis troen på Leeds, men også de frafalnes motivasjon for støtte Leeds. Nå sier jeg ikke at bmoen er en frafallen, tvert imot så er han nok minst like ihuga fan som oss andre.

Dernest tenker jeg som følger: Det er ganske liten forskjell mellom bmoen og de som velger å være optimister. Jeg vil påstå at begge er realister, som balanserer på en grense.
Det er neppe noen konkurrerende klubber og supportere som oppriktig vil avskrive Leeds fra å havne innenfor de seks, men det er (ihvertfall nå) like sannsynlig at vi havner etter de seks.
Selv har jeg ikke bare håpet, men også troen på at vi havner blant de seks første, men respekterer selvfølgelig de som tviler veldig sterkt på det.

bmoen kommer nok til å ta hallingkast i stua om vi ender blant de seks, og et enda høyere hallingkast om vi skulle vinne en play-off finale, men han har bare ikke troen på det ut fra et langt supporterliv med mange nederlag, og hva han har sett av tendenser utover i denne sesongen.
De fleste er altså realister her, men velger å uttrykke seg forskjellig med hensyn hva man faktiskt mener vil være status når sesonger er over (håpet har vi felles)

What's the bottom line, then?

It's quite amusing that such small differences in opinion makes such an intense and emotional debate.

TK20

lojosang

På sin plass med en Sesongen har startet igjen-tråd, nå, kanskje.
Tenke seg til at folk betaler for berg- og dalbaner når man kan være Leedsfan helt gratis. (eller helst bør man jo være LUSCOS-medlem, da, men så varer den turen hele året!)
- Leif Olav

morvar

QuoteTenke seg til at folk betaler for berg- og dalbaner når man kan være Leedsfan helt gratis.

Ok dette, men vi må huske på de store kostnadene det er å stadig farge vekk de mange grå hårene som kommer med sterkt vekslende prestasjoner av Leeds de siste årene!

lojosang

Quote from: morvar on April 02, 2008, 11:42:09
QuoteTenke seg til at folk betaler for berg- og dalbaner når man kan være Leedsfan helt gratis.

Ok dette, men vi må huske på de store kostnadene det er å stadig farge vekk de mange grå hårene som kommer med sterkt vekslende prestasjoner av Leeds de siste årene!

Håret river man da av seg i nedgangstidene!
- Leif Olav

Trond90

Med 5 bortekamper igjen av de 6 siste, og tre av dem mot topplagene, er det bare å dra i snora!  :(
Har du dratt i snora nå eller? det har hvertfall ikkje jeg og resten av fansen og laget!  ;D MOT
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

aoj

Deilig seier borte i går!! Må være kjedelig å holde med hvem som helst andre!  :)

Jeg har håpet oppe hvertfall, trur vi klarer play-off selv med tøft program.

Wannabe

Quote from: Trond90 on April 02, 2008, 16:39:57
Har du dratt i snora nå eller? det har hvertfall ikkje jeg og resten av fansen og laget!  ;D MOT
Vi får spørre oss: Er trådens opphavsmann fornøyd med gårsdagen??

Vel, ta det ikke ille opp, det er fortsatt kort tid siden 1. april. Må innrømme at jeg har vært mye større pessimist for et par uker siden jeg også, enn jeg er nå.

MOT

Erik M

Opprykk er innen rekkevidde og har vært det hele tiden.  Hvorfor er da sesongen over?  Dette er måten pessimistens psyke fungerer.  Han må ta sorgene på forskudd - det er en betingelse for å tåle presset tror jeg.  Optimister våger å ta trøkkene og være med på oppturer og nedturer og trives med det over tid - men har selvsagt masse vondt innimellom.

Dette er to sider av menneskelig natur som er helt tydelige.  Det har ingenting med gode eller dårlige fans, tror jeg.  Det eneste jeg ikke kan kjøpe er de såkalt realister.  Pøh!

berlin

Trådens opphavsmann har like rett eller urett i sin oppfatning, uavhengig av Doncaster-resultatet. Oppfatningen hans ble "publisert" første gang 23.feb og dernest "repetert" 29.mars,
og det går ikke an å bruke ettertiden til å diskutere "realismen"

Som Erik M er inne på kan det dreie seg om man velger å være optimist eller pessimist.
Det er en smal grense der, jeg vil påstå at det var like realistisk at vi kunne klare play-off som vi ikke kunne klare det, på tidspunktet 23.februar.

bmoen er ikke ekstremt pessimistisk, i det hele tatt er det få inne på forumet som enten er overdrevne pessimister eller optimister, de fleste er enige om tegningen: Vi er ikke det klart beste laget, men vi er heller ikke fryktelig dårlige.

Selv om den "reelle" tabellen viser at vi ligger på 2.plass, mener jeg denne sesongen har vært så rar, at perioden fra november til dags dato sier mer om oss, enn fantomstarten vår.

Det er nok ikke mange som tror at vi f.eks vinner 5 av de siste 6 kampene og spiller uavgjort en,
det ville vært en gedigen overaskelse i dag (men ikke i september 2007). Det er heller ikke nødvendig, i hvertfall ikke for å klare play-off

McMidjo

Quote from: berlin on April 03, 2008, 12:39:55
.....
Det er nok ikke mange som tror at vi f.eks vinner 5 av de siste 6 kampene og spiller uavgjort en,
det ville vært en gedigen overaskelse i dag (men ikke i september 2007). Det er heller ikke nødvendig, i hvertfall ikke for å klare play-off

Jeg tror faktisk på det! Ikke fordi jeg er optimist, men basert på en realistisk analyse av situasjon/form i Leeds sett ift tilsvarende hos lagene vi møter i disse kampene.  :)

Tror uavgjorten kommer i enten i bortekampen mot Orient eller Yeovil, og at Leeds havner på samme poengsum som Carllisle, Donny og Forest tilslutt. Målforskjell avgjør hvem som tar 2.plassen.  ;D
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

bmoen

Det her var faktisk ganske så bra oppsumert!   ;)

Quote from: berlin on March 31, 2008, 22:24:35
Tillater meg å komme med nok noen refleksjoner over de to trådene om "Sesongen er over....", startet av bmoen.

Det er interessant, men ikke overraskende at denne type tråder skaper bra debatt (tilsammen 13 sider faktisikt). Det er relativt hyppig i mange tråder at forum-detagerene utveksler synspunkter på optimisme, pessimisme og realisme. Uansett håper selvfølgelig alle at vi skal klare play-off. Den første tråden ble startet sent i februar, og mange vil mene at bmoens realisme var negativ. Men ta nå publikumsoppslutningen på ER: Den har sunket med flere tusen fans siden det var helt vanlig å innkassere nok en seier i de dørye to første månedene av sesongen. Dette avspeiler delvis troen på Leeds, men også de frafalnes motivasjon for støtte Leeds. Nå sier jeg ikke at bmoen er en frafallen, tvert imot så er han nok minst like ihuga fan som oss andre.

Dernest tenker jeg som følger: Det er ganske liten forskjell mellom bmoen og de som velger å være optimister. Jeg vil påstå at begge er realister, som balanserer på en grense.
Det er neppe noen konkurrerende klubber og supportere som vil oppriktig vil avskrive Leeds fra å havne innenfor de seks, men det er (ihvertfall nå) like sannsynlig at vi havner etter de seks.
Selv har jeg ikke bare håpet, men også troen på at vi havner blant de seks første, men respekterer selvfølgelig de som tviler veldig sterkt på det.

bmoen kommer nok til å ta hallingkast i stua om vi ender blant de seks, og et enda høyere hallingkast om vi skulle vinne en play-off finale, men han har bare ikke troen på det ut fra et langt supporterliv med mange nederlag, og hva han har sett er tendenser i denne sesongen.
De fleste er altså realister her, men velger å uttrykke seg forskjellig med hensyn hva man faktiskt mener vil være status når sesonger er over (håpet har vi felles)

What's the bottom line, then?

It's quite amusing that such small differences in opinion makes such an intense and emotional debate.
BMo - Leeds-fan siden 1964

bmoen

Har vært bortreist et par dager, men fulgte med på tekst-TV fra hotellsenga da Doncaster-kampen gikk. Humret for meg selv at nå blir det mye å lese på forumet når jeg kommer hjem. Og det det stemte selvfølgelig! Ja, det var en en av de siste 6 det, da! Og så får vi se hvordan det går videre. Håpet lever vist videre!

Quote from: Trond90 on April 02, 2008, 16:39:57

bmoen

Ja, ja . . . .

Quote from: Erik M on April 03, 2008, 12:14:24
Opprykk er innen rekkevidde og har vært det hele tiden.  Hvorfor er da sesongen over?  Dette er måten pessimistens psyke fungerer.  Han må ta sorgene på forskudd - det er en betingelse for å tåle presset tror jeg.  Optimister våger å ta trøkkene og være med på oppturer og nedturer og trives med det over tid - men har selvsagt masse vondt innimellom.

Dette er to sider av menneskelig natur som er helt tydelige.  Det har ingenting med gode eller dårlige fans, tror jeg.  Det eneste jeg ikke kan kjøpe er de såkalt realister.  Pøh!

bmoen

Det hadde jo vært fint, men kanskje ønsketenkning . . . ?

Quote from: midjo on April 03, 2008, 12:54:02
Quote from: berlin on April 03, 2008, 12:39:55
.....

Jeg tror faktisk på det! Ikke fordi jeg er optimist, men basert på en realistisk analyse av situasjon/form i Leeds sett ift tilsvarende hos lagene vi møter i disse kampene.  :)

Tror uavgjorten kommer i enten i bortekampen mot Orient eller Yeovil, og at Leeds havner på samme poengsum som Carllisle, Donny og Forest tilslutt. Målforskjell avgjør hvem som tar 2.plassen.  ;D

Knut-

Du må sjekke pc-en din bmoen. Et virus (neppe tyfus) har tatt over pc-en din og poster i fleng på samme tråd ( og det uten at noen andre kommer til ordet i mellomtiden).  ::)

;)
medlem 191

Cherry

...får jo de svarene man vil ha når man poster & diskuterer med seg selv da ;D

Webredaktøren

Synes bmoen har gjort en artig ting her jeg. Oppretter et innlegg som skaper debatt!

bmoen

Hei! skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. Kan du forklare?

Quote from: Webredaktøren on April 03, 2008, 16:06:32
Synes bmoen har gjort en artig ting her jeg. Oppretter et innlegg som skaper debatt!

Knut-

Her skryter webredaktøren av deg i 2 setninger og så spør du ham hva galt du har gjort...................
medlem 191

lojosang

Kanskje han tolker det som "the manager has the full support of the board"?  :)
- Leif Olav

Webredaktøren

Quote from: tyfus on April 04, 2008, 15:17:52
Her skryter webredaktøren av deg i 2 setninger og så spør du ham hva galt du har gjort...................

;D

Webredaktøren

Quote from: bmoen on April 04, 2008, 08:31:31
Hei! skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. Kan du forklare?

Quote from: Webredaktøren on April 03, 2008, 16:06:32

Ingenting galt! Mange som kritiserer deg for det her innlegget, men det så jo stygt ut en periode da vi sleit som verst.

Innlegget kan virke negativt, men det skaper debatt og det var vel også meningen?

Er vel såvidt jeg vet meningen med et slikt forum også... ;D

nord

En ting er sikkert. Vi rykker ikke ned i år  ;D  vi rykker måske op via play offs. Faktisk  tror jeg på at vi gør det  og chancen er næsten lige så stor som  at vi  ikke rykker ned år :-* !

Roy

Quote from: Webredaktøren on April 04, 2008, 15:37:36

;D

Grunnen til at vi har det moro på forumet er jo at vi har ulike meninger.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Webredaktøren

Quote from: Roy on April 04, 2008, 23:29:42
Quote from: Webredaktøren on April 04, 2008, 15:37:36

;D

Grunnen til at vi har det moro på forumet er jo at vi har ulike meninger.

Helt klart! Men det finnes allikevel noen som er så uenige at de begynner å kritisere den andre personlig...