Ingen frykt for CCC

Started by Dennis, April 10, 2008, 10:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McMidjo

Quote from: Klausen on April 14, 2008, 23:44:01
Hvis man vil samle på 15. plasser i CCC er det greit... p.d.d skiller det seks poeng fra 15. plassen og direkte nedrykk! En sånn tilværelse er ikke jeg interessert i neste år. De som er stammen i årets lag har i tillegg et nedrykk friskt i minne og de vet at det ikke vil bli noen walkover neste sesong

Men for all del, hvis målsetningen er å kjempe mot nedrykk da får du nok ønsket ditt oppfylt!

Leeds er styrket med to Leicester-rejects(leicester som sliter i bunnen), Johnson som spilte på et dårlig L1-lag,Beckford som ble veid og funnet for dårlig i fjor(kom rett fra Leeds og gjorde sine saker meget bra på utlån i L1) og som varierer sykt i prestasjonene,Prutton som spilte både i Nottingham og Southampton i fjor(ble solgt fra CCC,ikke god nok?) og Kilkenny som ble leid ut fra Birmingham til Oldham før han signa for Leeds.
Det er ingenting som tilsier at disse automatisk skal gjøre det bra i CCC!

Kommer jo helt an på om du ønsker å rette blikket oppover eller nedover... P.d.d. skiller det også bare 5 poeng fra 12.plassen og playoff i CCC   :) (- og 3 runder før slutt skiller det bare 17 poeng mellom den siste playoffplassen og direkte nedrykk....)

Det er vel ingen som tror at disse Leedsspillerne automatisk skal gjøre det bra i CCC, men jeg har faktisk store problemer med å se så stor forskjell på den spillerstallen som nå er i Leeds, og de vi finner i Bristol City, Hull, Ipswich, Plymouth - lag som idag ligger i Topp 10 i CCC.

Hva mener du målsetningen bør være da, Klausen - om du frykter CCC?   :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Klausen

Det skiller faktisk 11 poeng mellom Play-Off og 15.plassen...

Jeg er av den oppfatning at opprenskingen som foregår for øyeblikket er for å få plass til nye spillere neste sesong! Gary Mac og resten av klubben vet det må forsterkes, så jeg er ganske tilfreds sånn som det er.

Jeg frykter ikke CCC, men jeg mener målsetningen bør være å kjempe om opprykk allerede første sesongen og tror det blir viktig å supplere dagens stall med spillere som er mer enn god nok for divisjonen sånn at vi hele tiden er klar for å ta det neste steget!

Webredaktøren

Quote from: Klausen on April 15, 2008, 07:45:32
Det skiller faktisk 11 poeng mellom Play-Off og 15.plassen...

Jeg er av den oppfatning at opprenskingen som foregår for øyeblikket er for å få plass til nye spillere neste sesong! Gary Mac og resten av klubben vet det må forsterkes, så jeg er ganske tilfreds sånn som det er.

Jeg frykter ikke CCC, men jeg mener målsetningen bør være å kjempe om opprykk allerede første sesongen og tror det blir viktig å supplere dagens stall med spillere som er mer enn god nok for divisjonen sånn at vi hele tiden er klar for å ta det neste steget!

Selvfølgelig må vi prøve å gå for opprykk, men har vi noe å gjøre i PL sesongen deretter igjen da?

Best å etablere seg som et stabilt topplagg i CCC et par sesonger, for å ikke bli et nyttt Sunderland eller Derby...

janove

Beklager at jeg ikke har svart foer Mr Kaizer, har vaert opptatt.

Feilen du gjoer, er at du tror Leeds spiller bedre og bedre. Dette er feil.
Tar vi kampen mot Carlisle, saa spilte ikke Leeds en god kamp. Carlisle kom til ER, for aa ta med seg ett poeng hjem. Kampen bar preg av dette, med overvekt i ballpossesion for Leeds.
Regner med du har sett maalene til Leeds. Ingen av maala kommer av godt oppbygd spill av Leeds, der angrepet naturlig avsluttes med maalsjanse. Kampen var spennende, men ikke god!
At Carlisle ligger paa 2. plass, er for meg en gaate.

Jeg har tidligere skrevet at dersom Leeds rykker opp, maa vi ha et nesten helt nytt lag. Ikke for aa overleve i divisjonen, men for aa kjempe om opprykk.

Vi trenger en ny keeper. Ankergren gjoer en fantastisk jobb paa streken, men er rett og slett daarlig i feltet og ved igangsetting av spillet. Det vil vaere naturlig at innleggene blir flere i CCC, i tillegg til at motstanderne er bedre.

Leeds trenger to nye sidebacker med hurtighet.
Richardson er ubrukelig. Kenton gjoer en grei jobb pga stor spilleforstaaelse, men mangler fart. 
Sheehan mangler fart og styrke. Har mye fotball i seg, men vil bli for lett.

Michalik og Huntington vil gjoere en grei jobb, hverken mer eller mindre. Det er faktisk flere her borte, som sammenligner Huntington med Beckenbauer. Dette gjelder ikke meg, men han har det som skal til for aa lykkes. Marques er ikke god nok. Michalik er ikke god nok for PL.

Vi har en midtbane uten fart. Kilkenny taper alt av dueller.
Johnson er begrenset slik Leeds spiller under McAllister, pga venstrebent.
Howson har talent, men maa forbedre siste tredjedelen av spillet sitt. Boer bla score
rundt ti maal pr sesong!
Douglas er god nok til CCC, men usikker paa ham i PL.
Prutton kan ogsaa forsvare en plass neste aar, men det blir alt for mange like spillere.

Angrep. Kandol er ikke god nok i Lg1. Vet han sliter med en mental sperre, men det er bortkastet tid aa jobbe men ham.
Beckford er god i en aapen fotballkamp, men daarlig der motstanderen ligger bakpaa. Blir da veldig stasjonaer.
Elding er god innenfor 16 meteren og da er man avhengig av at det skapes sjanser. Mangler fart.
Freedman er ikke vaar spiller, men kunne gjort en ok jobb.

Min konklusjon er at det meste mangler for aa kunne vaere med i toppen av CCC.

Webredaktøren

Quote from: janove on April 15, 2008, 11:14:42
Beklager at jeg ikke har svart foer Mr Kaizer, har vaert opptatt.

Feilen du gjoer, er at du tror Leeds spiller bedre og bedre. Dette er feil.
Tar vi kampen mot Carlisle, saa spilte ikke Leeds en god kamp. Carlisle kom til ER, for aa ta med seg ett poeng hjem. Kampen bar preg av dette, med overvekt i ballpossesion for Leeds.
Regner med du har sett maalene til Leeds. Ingen av maala kommer av godt oppbygd spill av Leeds, der angrepet naturlig avsluttes med maalsjanse. Kampen var spennende, men ikke god!
At Carlisle ligger paa 2. plass, er for meg en gaate.

Jeg har tidligere skrevet at dersom Leeds rykker opp, maa vi ha et nesten helt nytt lag. Ikke for aa overleve i divisjonen, men for aa kjempe om opprykk.

Vi trenger en ny keeper. Ankergren gjoer en fantastisk jobb paa streken, men er rett og slett daarlig i feltet og ved igangsetting av spillet. Det vil vaere naturlig at innleggene blir flere i CCC, i tillegg til at motstanderne er bedre.

Leeds trenger to nye sidebacker med hurtighet.
Richardson er ubrukelig. Kenton gjoer en grei jobb pga stor spilleforstaaelse, men mangler fart. 
Sheehan mangler fart og styrke. Har mye fotball i seg, men vil bli for lett.

Michalik og Huntington vil gjoere en grei jobb, hverken mer eller mindre. Det er faktisk flere her borte, som sammenligner Huntington med Beckenbauer. Dette gjelder ikke meg, men han har det som skal til for aa lykkes. Marques er ikke god nok. Michalik er ikke god nok for PL.

Vi har en midtbane uten fart. Kilkenny taper alt av dueller.
Johnson er begrenset slik Leeds spiller under McAllister, pga venstrebent.
Howson har talent, men maa forbedre siste tredjedelen av spillet sitt. Boer bla score
rundt ti maal pr sesong!
Douglas er god nok til CCC, men usikker paa ham i PL.
Prutton kan ogsaa forsvare en plass neste aar, men det blir alt for mange like spillere.

Angrep. Kandol er ikke god nok i Lg1. Vet han sliter med en mental sperre, men det er bortkastet tid aa jobbe men ham.
Beckford er god i en aapen fotballkamp, men daarlig der motstanderen ligger bakpaa. Blir da veldig stasjonaer.
Elding er god innenfor 16 meteren og da er man avhengig av at det skapes sjanser. Mangler fart.
Freedman er ikke vaar spiller, men kunne gjort en ok jobb.

Min konklusjon er at det meste mangler for aa kunne vaere med i toppen av CCC.

Mye enig med deg janove, og vi kan ikke skape et topplag i CCC bare over sommeren. Må bruke litt tid på å etablere oss om vi rykker opp.

Dennis

Takk for gjennomført svar, janove!  :) :)

Jeg tar deg på ditt ord, ettersom du har sjans til å se kampene over dammen, men jeg beholder også  fortsatt håpet om at Leeds vil bli bedre og at det mannskapet vi har - med en og annen forsterkning - vil også heve sitt eget spill minst ett hakk dersom vi skulle gå opp.

Men jobben blir først og fremst å rykke opp, noe som fortsatt er et godt stykke unna!
Marching on together!

Sydhagen

Quote from: Webredaktøren on April 15, 2008, 11:24:04
Mye enig med deg janove, og vi kan ikke skape et topplag i CCC bare over sommeren. Må bruke litt tid på å etablere oss om vi rykker opp.

dette er etter min mening svada!  typisk norsk å være så forsiktig!
viss vi rykker opp denne sesongen, SKAL vi være med å kjempe om opprykk til pl neste sesong!  noe annet vil være mangel på ambisjoner!!  bare tull at vi skal være så forsiktige med å rykke opp neste sesong!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Webredaktøren

Quote from: Sydhagen on April 15, 2008, 11:34:19
Quote from: Webredaktøren on April 15, 2008, 11:24:04

dette er etter min mening svada!  typisk norsk å være så forsiktig!
viss vi rykker opp denne sesongen, SKAL vi være med å kjempe om opprykk til pl neste sesong!  noe annet vil være mangel på ambisjoner!!  bare tull at vi skal være så forsiktige med å rykke opp neste sesong!

Mulig det, men man må være litt realistisk også. Du ser jo hva janove mener...

Klart vi er en storklubb og skal ha ambisjoner, men vi er ikke i himmelen etter å ha slått Doncaster, Leyton Orient og Carlisle. Bytt ut de med Real Madrid, Barcelona og Inter så hadde det vært noe ;D

Vi kan selvsagt blande oss inn i en playoff-kamp neste sesong, men direkte opprykk blir vel ikke mulig før sesongen deretter om Mac får fortsette å bygge på sitt.

janove

Uansett hvor lenge man skal vaere i CCC, saa vil overgangen til PL bli saa stor, at bort i mot et helt lag maa handles inn.
Derfor mener jeg at det maa investeres i PL kvalitet allerede neste sesong i CCC og det koster. Mener ikke vi skal bruke penger vi ikke har. Er lov aa haape at det finnes investorer, som ser potensialet.

berlin

Det er selvfølgelig mye som tyder på at vi ikke gjør som Bristol City, og snuser på opprykk i første sesong (hvis vi rykker opp). Janoves beskrivelse er det ikke så lett å plukke på.

Men når et lag starter en sesong ( og da med 0 poeng hehe), og da spesielt Leeds, så trenger ingen fortelle meg at de ikke sikter seg inn mot minimum play-off, noe annet ville vært merkelig.
Går det heller dårlig de første 15-20 kampene, revurderer man jo ambisjonene. Bristol City har jo ikke skiftet ut hele laget, og viser at det er fullt mulig å gjøre det bra i CCC. I fjor snuste lille Colchester lenge på play-off, men har ikke klart å følge opp i sesong nummer 2 og rykker antagelig ned.

Rykker vi opp nærer jeg ingen tvil om at Leeds kommer til å ha ambisjoner om å rykke opp så fort som mulig, helst i retursesongen. Ja, det er meget pinlig å være Derby-supporter for tiden, men de vi ha bedre økonomi enn de fleste andre CCC-klubber neste sesong, p.g.a denne "paraplyen" fra PL. Så jeg tror ikke at man må passe seg for å rykke opp til PL "for tidlig",  det har ingen mening.

Ã...rets sesong har vært spesiell i så måte. Det var forbudt å snakke om opprykk i begynnesen, da var det om å gjøre å komme seg unna nedrykksposisjon så fort som mulig. Deretter har ambisjonen vekslet mellom direkte opprykk og play-off. Macca siktet mot direkte opprykk når han tok over, men justerte det til play-off etterhvert.

berlin

Quote from: janove on April 15, 2008, 12:18:26
Uansett hvor lenge man skal vaere i CCC, saa vil overgangen til PL bli saa stor, at bort i mot et helt lag maa handles inn.
Derfor mener jeg at det maa investeres i PL kvalitet allerede neste sesong i CCC og det koster. Mener ikke vi skal bruke penger vi ikke har. Er lov aa haape at det finnes investorer, som ser potensialet.

Følger deg på det. Man må rekruttere gode kvalitetsspillere etter en strategi som bygger på hvordan vi skal spille, og hvordan oppnå det best mulig gjennom klare forsterkninger. Det betyr ikke et helt lag, ikke et halvt lag en gang, ser for meg mellom 2 og 4 klare forsterkninger for hvert nivå. Pluss å gi våre gene ungdommer mulighet til "bryte gjennom".

Webredaktøren

Overgangen til PL vil helt klart være enorm og ja, det må handles inn kvalitet til fornuftige priser. Samtidig så må vi ta vare på de talentene vi har!

janove

Derby har valgt aa tilby PL loenninger neste sesong berlin!
Som du sikkert vet, er det amerikanske dollar i bildet.

berlin

Quote from: janove on April 15, 2008, 12:29:47

Akkurat ja, da bør de innfri forventningene, ellers blir det nok tullball og bråk i den klubben.
Vet ikke om Fulham klarer å konsolidere situasjonen, om de rykker ned, men de burde ha gode muligheter for opprykk om de beholder de aller fleste spillerne.

Webredaktøren

Quote from: berlin on April 15, 2008, 12:40:41

Akkurat ja, da bør de innfri forventningene, ellers blir det nok tullball og bråk i den klubben.
Vet ikke om Fulham klarer å konsolidere situasjonen, om de rykker ned, men de burde ha gode muligheter for opprykk om de beholder de aller fleste spillerne.

Ser jo uansett at det er knallhardt å rykke direkte opp igjen etter et nedrykk. Se bare på Sheffield United og de fleste trodde vel kanskje at Watford og Charlton skulle være suverene...

janove

Quote from: Webredaktøren on April 15, 2008, 12:59:20

Ser jo uansett at det er knallhardt å rykke direkte opp igjen etter et nedrykk. Se bare på Sheffield United og de fleste trodde vel kanskje at Watford og Charlton skulle være suverene...

Ikke noe automatikk i aa rykke opp igjen i PL etter et nedrykk.
Det som kan skje med lag som rykker ned, er at gode spillere forsvinner til andre PL lag. Bla Jagielga fra
Sheff U til Everton.
En ting er sikkert. Skal du overleve i PL, maa du investere.

berlin

Sant nok det, men det finnes motsatte eksempler også: Birmingham og Sunderland

Webredaktøren

Quote from: berlin on April 15, 2008, 13:38:40

Ja, men det blir ennå værre å klare seg i PL etter å har rykket opp to divisjoner på to sesonger...

berlin

Quote from: Webredaktøren on April 15, 2008, 13:47:47
Quote from: berlin on April 15, 2008, 13:38:40

Ja, men det blir ennå værre å klare seg i PL etter å har rykket opp to divisjoner på to sesonger...

yepp, det blir det hvis så skjer. Det ville mest sannsynlig bli en kamp om å holde seg unna 20.plassen sesongen igjennom. Det ville vært svært overraskende om vi hadde gjort det så bra som Wigan og Reading, gjorde det i sine debutsesonger, klubber som har brukt lang tid på å bygge et fundament. Nå er jo spesielt Reading ganske så utsatt for nedrykk, etter den gode debutsesongen i fjor.

Dennis

Selv om denne tråden er ganske så løst basert på en hypotetisk utgang av årets sesong, så er det veldig interessant for meg å lese alle argumenter og meninger for hvor på tabellen Leeds bør legge lista for neste år og hvorfor.

Først av alt, vi er jo fortsatt et League One-lag og dersom vi skulle havne på play-off, er ikke det ensbetydende med opprykk og spill i CCC, neste år. Langt derifra, play-off er et cupspill der alt kan skje og det vet jo selvsagt alle. Men jeg syns allikevel det er veldig artig å lese at noen ser neste år (etter opprykk) som en kamp mot nedrykk, mens andre mener at alt annet enn opprykk til PL vil være en for laber målsetning.

Jeg ser på meg selv som en midt i mellom. Håpet og forsåvidt også troen hos meg - igjen, om vi skulle gå opp - sier at vi skal bli et lag som store deler av sesongen kjemper om en playoff-plass. Om dette er en altfor høy målsetning i forhold til realiteten, gjenstår å se når og om den tid kommer. Et direkte opprykk ser jeg på som ganske usannsynlig, men ikke umulig (p.g.a. det jeg tror om den generelle kvaliteten på de antatte topplagene i CCC) mens jeg tror vi ganske tidlig spiller oss ut av nedrykkskampen. Det kan fort bli en kjedelig sesong, slik som den første sesongen etter nedrykket, men med en langt mer stabil økonomi.

Et opprykk for en klubb, betyr veldig ofte at en nøytral tilskuer kan forvente å se den klubben gjøre en meget god sesong året etter. Spesielt første halvdel av sesongen, ligger ofte minst en av de nyopprykkede på øvre del av tabellen, gjerne helt i toppen også. Dette er for meg helt utvilsomt nødt til å begrunnes med det psykologiske. Nyopprykkede lag er "vant" med å vinne, de er i medgang og flytsonen og i tillegg blir de nok ofte undervurdert. Det er derimot helt vesentlig - igjen, etter mine tanker - at nyopprykkede lag starter sesongen på en god måte. Et par tap på rad fra sesongstart kan fort skape tvil om kvaliteten og heller senke spillerne ned på jorda igjen, for så å sende dem inn i en lang rekke med dårlig form. Dette har vel også kanskje noe med å gjøre at de aller fleste nyopprykkede lag går en svært vanskelig andresesong i møte, tross en eventuell kjempegod sesong året etter opprykk. Flyten er borte, selvtilliten likeså og lagene tas på alvor.

Alt dette er selvsagt veldig hypotetisk og det gjelder langt ifra alltid, men man kan se det veldig ofte. At vi skulle fått en vanskelig andresesong i CCC ved et opprykk, tror jeg derimot ikke. Som jeg skreiv i en tråd for noen måneder siden, da vi jaget direkte opprykk for fullt, kunne man se at Fulham, Wigan og Reading brukte kort tid på å etablere seg i CCC, før opprykk til PL ble et faktum. Så vidt jeg husker brukte ett lag to år, mens de andre brukte tre sesonger fra L1 til PL. Samtlige lag havnet på play-off eller like bak etter opprykket til CCC, for så å forbedre plasseringen året etter. De var umiddelbart lag på øvre halvdel. Disse lagene nevner jeg fordi de først og fremst har klart det, men også fordi de er en klubb av en viss størrelse, om enn langt mindre enn oss. At klubber som Colchester og Scunthorpe skal klare det samme, er langt mindre sannsynlig og jeg kommer fram til hvorfor jeg mener det.

Jeg tror ikke på utsagnet 'vi er Leeds, så vi SKAL til PL snarest'. Selvsagt er det lov å tenke slik og vi hører også hjemme der, men det er ingenting som tilsier at navnet og størrelsen på klubben, sikrer deg verken seier i en enkeltkamp eller suksess på sikt. Den jobben må klubbene gjøre selv. Er det noen som tror Preston kommer til å vinne ligaen snart, fordi de vant den første serien som ble spilt? Eller at Notts County umiddelbart vil bli et lag i toppserien, ettersom de er den eldste profesjonelle klubben i ligasystemet? Nei, klubbene er avhengig av penger og kapital.

Men jeg tror likevel nettopp dette utsagnet har en viss sannhet. Leeds ER en storklubb, eller i alle fall har vi potensialet til å bli det igjen. Dersom klubben nå rykker opp, er det klart at ressurssterke personer vil se på muligheten for å investere eller til og med kjøpe klubben, med eller uten den gamle grinebiteren Ken Bates i stolen. Jeg forstår ikke helt de som på død og liv tror at Ken Bates er antikrist selv og at derfor vil ingen overhodet investere i klubben. Tror dere ikke det finnes personer som er minst like kompromissløse som vår egen kjære nissefar? At det ikke finnes folk som har tråkket over enda flere lik for å få makten?`

Her tror jeg noe av "sikkerheten" vår ligger. Går vi opp, vil helt sikkert Leeds være blant de med mest omsetning i CCC. Det samme hadde det vært med et opprykk til PL, året etter. Innskudd av kapital er en langt større sannsynlighet for en klubb med stor supporterskare og gode fasiliteter. Det er også selvsagt derfor større klubber har langt større sannsynlighet for å raskere stabilisere seg i divisjonen de rykket opp til. Vi kan også tenke med glede på at sist vi var i denne divisjonen (evt. opprykk til CCC) så var gjelden enorm og framtidsutsiktene til Leeds United som klubb var svært dystre. Det er ikke rart få ønsket å putte pengene sine i et slikt prosjekt.

Tenker også noe slik:

5.000 tilskuere = lav omstening * lite reklamepotensiale = mindre gode spillere
20.000 tilskuere = god omsetning * godt reklamepotensiale = gode spillere
35-40.000++ tilskuere = stor omsetning x enormt reklamepotensiale = meget gode spillere.

Det er selvsagt ikke så enkelt som disse ligningene, men jeg mener fullt og helt at prinsippet er korrekt. Større omsetning tiltrekker bedre spillere. Klubben vår vil neste år tiltrekke seg flere investorer og reklame. At Leeds har et enormt potensiale både i omsetning, PR og spillermateriell med tanke på vår store supportergjeng, eneste klubb i byen og juniorsatsning, samt vår historie, er for meg uten snev av tvil.

Det er derfor jeg ikke har noen frykt for CCC! Over et par sesonger tror jeg Leeds forlater den divisjonen, men ikke nedover...
Marching on together!

McMidjo

Never trust a Welshman ( :)), men her er et fint innlegg i debatten fra BBC-journalisten Ian Walsh, som snakker opp Swanseas sjanser i CCC neste år:

"I watch a lot of football at all levels and the Championship isn't a particularly strong footballing league.

Teams can beat everyone else, the bottom teams can beat the top teams.

So if they go in there and show a bit of consistency, steel and determination there's no reason Swansea can't be right up there pushing, possibly, for a play-off place.

They could do even better if manager Roberto Martinez is allowed to spend some money in the summer and strengthen the team in certain areas."

Anybody can do anything in that Championship, as we've seen all season, and why can't Swansea City?

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/s/swansea_city/7345343.stm

janove

En liten sluttreplikk til dere, som tror at dagens Leedslag er mer enn godt nok, til CCC neste sesong.
Etter kampen i gaar kveld, fikk jeg skyss hjem av en kjenning.I bilen hoerer vi paa post match programmet til BBC Radio Leeds. Her ble det diskutert hvordan Leeds ville klare seg i CCC, ved et eventuelt opprykk.
Adam Pope, Eddy Gray og Paul Ogden ( komentator for Huddersfield ), var alle enige om at Leeds ville slite for aa overleve.

I dagens papirutgave av YEP paa side 46, under Letters to the sports editor, staar bla foelgende.
Overskriften er. United not ready for the Championship.
Fortsetter slik.
The media keep reminding usthat it is "crunch time". Yes, it is for Elland Road, of that there is no doubt.
If United do get promoted this season, what would happen in the Championship next season?
At present the squad is just not good enough to go to a higher level.
The Premier League is simply a dream for the team and for their solid supporters.

Skrevet av Kevin Maguire, Hanover Street, Batley.

Jeg maa gjenta igjen, spesielt til deg Mr Kaizer. Dagens Leedslag er ikke saa god som du tror.
For meg var det ingen overraskelse at det ble tap i gaar.

Webredaktøren

Har sett tre kamper live denne sesongen jeg, og må si meg mye enig med janove her.

Rykker vi opp så må det helt klart forsterkes kraftig, men kan Bristol City klare det så kan vel kanskje vi også klare det.

Uansett avhengig av mye flaks med spillerkjøp, skader, dommere osv.

berlin

Quote from: janove on April 16, 2008, 22:11:41
En liten sluttreplikk til dere, som tror at dagens Leedslag er mer enn godt nok, til CCC neste sesong.
Etter kampen i gaar kveld, fikk jeg skyss hjem av en kjenning.I bilen hoerer vi paa post match programmet til BBC Radio Leeds. Her ble det diskutert hvordan Leeds ville klare seg i CCC, ved et eventuelt opprykk.
Adam Pope, Eddy Gray og Paul Ogden ( komentator for Huddersfield ), var alle enige om at Leeds ville slite for aa overleve.

I dagens papirutgave av YEP paa side 46, under Letters to the sports editor, staar bla foelgende.
Overskriften er. United not ready for the Championship.
Fortsetter slik.
The media keep reminding usthat it is "crunch time". Yes, it is for Elland Road, of that there is no doubt.
If United do get promoted this season, what would happen in the Championship next season?
At present the squad is just not good enough to go to a higher level.
The Premier League is simply a dream for the team and for their solid supporters.

Skrevet av Kevin Maguire, Hanover Street, Batley.

Jeg maa gjenta igjen, spesielt til deg Mr Kaizer. Dagens Leedslag er ikke saa god som du tror.
For meg var det ingen overraskelse at det ble tap i gaar.

Jeg skjønner det du skriver og ikke minst ser, janove, men det betyr ikke at vi her hjemme på berget luller oss så forferdelig inn en eller annen "virtualisert drømmeverden". Etter det jeg har sett av TV-kamper er det triste saker det som presteres.

Når det gjelder de såkalte ekspertene eller "punditene" som du refererer, så synes jeg de ofte er farget av det samme som alle andre supportere, nemlig hva de ser der og da.

Ta f.eks Hull, det var neppe noen pundit som spådde at de ville kjempe om opprykk til PL ved sesongstart, kanskje de tvert imot trodde de ville slite med å klare seg nok en sesong? Det er vel hevet over enhver tvil at vi trenger kvalitetsforsterkninger, om vi rykker opp, og da blir det spennende å se om Macca + Bates både klarer å plukke ut de rette, og dernest sikre seg de.

McMidjo

Nå blir jo denne diskusjonen en smule akademisk, siden Leeds med stor sannsynlighet fortsatt spiller i League One neste år. :-[

Tror alle er enige om at det finnes mange store forbedringsområder i dette Leedslaget, men noen av oss ser i hvert fall en del positive utviklingstrekk som forteller oss at dette Leedslaget ikke trenger å være så langt unna det nivået vi ser i CCC...

Utgangspunktet for hele tråden var jo nettopp det â€" nivået i CCC â€" som ikke ser særlig avskrekkende ut sett ift nivået i League One - mens steget videre opp til Premier League dessverre ser skyhøyt ut. Ref Bristol City og Derby.

Nivåforskjellen mellom L1 og CCC har vi 'snudd og vendt' en del på også i tidligere diskusjoner, og jeg tror vi engang konkluderte med at nærmere 50% av lagene som har rykket opp fra League 1 de siste 10-12 åra har etablert seg i CCC - eller høyere. Det bør være interessante tall i en slik diskusjon....

Jeg har i løpet av denne sesongen også notert meg svært mange uttalelser/vurderinger fra andre League 1-managere om bredden og kvaliteten i Leeds sin spillerstall. Det synes jeg også forteller en historie….

Jon R

Hvordan vi vil klare oss i CCC ved et opprykk i mai, blir en veldig hypotetisk debatt fordi:

*   Et opprykk vil gi helt andre rammebetingelser økonomisk
*   Vi vil tiltrekke oss bedre spillere og stallen vil være sterkere enn idag
*   Ved et opprykk vil vi være på en "up" psykologisk

Men:

*   Motstanderne vil gjennomgående være sterkere enn idag
*   presset om et come back i PL vil trolig bare øke på manager og spillere, noe som kan bli en byrde

Basert på forrige sesong: Hvem ville trodd at Bristol C skulle kjempe om opprykk denne sesongen?
Hvem ville trodd at Schuntorpe skulle ta 30-40 poeng færre enn Bristol C og at nærmere 20 plasser skulle skille de to lagene på slutten av denne sesongen?

En realistisk målsetning for neste sesong, basert på hva vi vet idag? Kven kveit?  ::)
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on April 16, 2008, 23:19:47
Schuntorpe

- Har det blitt lov for andre lands klubber å delta i andre lands serier nå??? (jamf. Celtic/Glasgow R-debatten...).

...ja, for dette må da være et tysk lag som altså skal være i samme div. som Bristol C...  ::)

(jeg liker å dra ut det essensielle fra innleggene...)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Jepp, Schudorf er en bra fotballklubb det.  ;D

Kven kveit kva kampskipet krever ja.

Ã...rets CCC-sesong må være den jevneste, noensinne ( ojdim/midjo  kan du bekrefte det? )
Trolig rykker lag nr 20 ned med rekordhøy poengsum, og trolig rykker lag 1 og 2 opp med rekordlav poengsum, ja relativt til andre sesonger, da forståssssss.

Hvordvidt det betyr at CCC er en sterk eller svak liga, har jeg ingen formening om,
heller ikke om bildet vil være det samme neste sesong.

Jeg tror WBA rykker opp, og de har jo en del jo-jo erfaring, som de burde kunne dra nytte av. Dessuten ser man av målforskjellen at de kanskje virkelig er best  (30+). Bristol City som kun er 3 poeng etter med har 0 i målforskjell. Hull er faktiskt nest best med 20 + og deretter er de skrale saker, under 10 + på resten av play-off lagene.

Jeg gjetter allerede nå på at de 2 andre lagene utenom WBA som rykker opp, kun er på gjestevisitt i PL sesongen 2008/2009. Det kan godt være at WBA fortsetter med jo-jo opplegget sitt også.

McMidjo

....

Basert på forrige sesong: Hvem ville trodd at Bristol C skulle kjempe om opprykk denne sesongen?
Hvem ville trodd at Schuntorpe skulle ta 30-40 poeng færre enn Bristol C og at nærmere 20 plasser skulle skille de to lagene på slutten av denne sesongen?
....

Jeg har spekulert litt på den der. 'Scunny' gikk jo opp som suverene champions fra L1 ifjor vår, mens Bristol City med nød og neppe klarte å holde fast på den andre direkte opprykksplassen.... Utfra det er jo prestasjonene til begge disse lagene i år overraskende, men det er ihvertfall noen åpenbare ting som kan ha bidratt til at det ene laget har lykkes i CCC -det andre ikke:

• Bristol City er - ihvertfall sammenlignet med Scunny - en relativt stor klubb, sett ift fasiliteter, tradisjoner, geografisk nedslagsfelt, inntektspotensiale - og er nok på de fleste måter en mer attraktiv klubb både for spillere, sponsorer etc.....

• Bristol City styrket laget sitt foran denne sesongen - ikke mye, men ihvertfall langt mer enn Scunny som ikke engang klarte å finne gode erstatninger for de to spissene (Sharp og Beckford) som skjøt de til opprykk fra L1.

• Bristol City har en 'proven' manager med lang erfaring, mens Scunny har en ung og uerfaren manager som ikke hadde noensomhelst managererfaring før han tok jobben i Scunny

Det er jo ikke noen tvil om hvem av disse to klubbene Leeds har mest til felles med...

janove

Hvordan vi vil klare oss i CCC ved et opprykk i mai, blir en veldig hypotetisk debatt fordi:

*   Et opprykk vil gi helt andre rammebetingelser økonomisk
*   Vi vil tiltrekke oss bedre spillere og stallen vil være sterkere enn idag
*   Ved et opprykk vil vi være på en "up" psykologisk

Men:

*   Motstanderne vil gjennomgående være sterkere enn idag
*   presset om et come back i PL vil trolig bare øke på manager og spillere, noe som kan bli en byrde

En realistisk målsetning for neste sesong, basert på hva vi vet idag? Kven kveit?  ::)

Mitt poeng Jon R:
DAGENS Leedslag er ikke godt nok til aa kjempe i toppen av CCC. Om de havner paa en 12-18 plass, er ett fett for meg. Noen kan kalle det for aa etablere seg, ikke jeg.
Faa, om noen, av dagens spillere, har de kvaliteter som skal til i PL. At mange er unge med utviklingspotensiale er ok, men de vil aldri kunne dominere i PL.

Jeg stusser litt over at noen trekker frem Bristol City og Hull. Om de rykker opp, vil det vaere et like stort sjokk for dem selv, som for folk flest. Disse to har aldri forventet aa rykke opp og er dermed daarlig
forberedt. Hvilke navn som ligger paa toppen av CCC er uinteressant for meg. For Leeds, boer det handle  om aa tenke PL, allerede i CCC.
Skulle Leeds rykke opp, har de alle muligheter til aa forberede seg paa PL og da maa det investeres.